News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Takki on kääntynyt

Started by nirva, 09.02.2009, 16:07:18

Previous topic - Next topic

nirva

Hyvää päivää. Entinen mokuttaja, ja nykyinen nuivisti esittäytyy.

Muutos on tapahtunut. Tarkoitan sitä muutosta Internetin maahanmuuttokeskusteluissa, mikä sai minutkin kääntämään kelkkaa. Muutama vuosi sitten aloitin "tyhmien rasistien" nöyryyttämisen mm. Suomi24-keskusteluissa. Vastapuoli keskittyi silloin lähinnä vihaisiin, alatyylisiin neekeri -ja ryssäjuttuihin, joten heidän kanssa oli helppoa olla eri mieltä. Omissa joukoissani taas käyttäydyttiin sivistyneemmin, oltiin koulutetumpia, ja parempia veronmaksajia. Oli itsestään selvää, kumpaan porukkaan halusin itseni yhdistettävän.

Nyt voin ilolla todeta, että rotusyrjintä (en sano rasismi, koska se voi nykyään olla mitä tahansa) on jäänyt vain pahimpien trollien harrastukseksi, joita ei katsota hyvällä maahanmuuttokriitikoidenkaan joukossa. Asioista argumentoidaan kylmän viileästi ja faktapohjalla. Suvaitsevasten joukossa taas ollaan menty enemmän sokean vihan ja valheiden (tai ainakin olkiukkojen) tielle, ja nimitellään suu vaahdossa väärien mielipiteiden esittäjiä natseiksi ja rotutohtoreiksi. En enää koe, että minulla olisi mitään yhteistä heidän kanssaan.

Oli helppo vaihtaa leiriä, jatketaan vaan samaan malliin.

Esa N.

Hyvää päivää ja tervetuloa joukkoon kasvavaan!

Homman pointtina onkin saada maalaisjärki mukaan maahanmuuttoasioihin. Työperäistä maahanmuuttoa en usko kenenkään tällä foorumilla kieltävän. Lähinnä kyse on humanitaarisen maahanmuuton hinnasta ja siitä millaista humanitaarista maahanmuuttoa pidetään suotavana ja hyväksyttävänä.

Mutta viestistäsi kävi kyllä ilmi, että olet asiaa jo selkeästi puinut. Eli keskusteluihin mukaan vaan.  :D
There's too many men, too many people making too many problems..

Jos Suomi nähdään maana, josta saa turvapaikan tai on helppo oleskella, se voidaan nähdä vetovoimatekijänä. - Astrid Thors 25.02.2009

nirva

Quote from: Lyyli on 09.02.2009, 16:16:24
Hei Nirva!
Tervetuloa mukaan tähän fiksuun (öhöm!) porukkaan!

Kiitos. Olen jonkun verran näitä keskusteluja lukenut, ja oikein fiksu kuva on jäänyt. En itse kuulu mihinkään intellektuelliin eliittiin, joten siedän kyllä typeryyttäkin tiettyyn rajaan asti, kunhan se on rehellistä typeryyttä. Sellaista sopii minultakin odottaa, kunhan asetun tänne kunnolla taloksi.

QuoteHomman pointtina onkin saada maalaisjärki mukaan maahanmuuttoasioihin. Työperäistä maahanmuuttoa en usko kenenkään tällä foorumilla kieltävän. Lähinnä kyse on humanitaarisen maahanmuuton hinnasta ja siitä millaista humanitaarista maahanmuuttoa pidetään suotavana ja hyväksyttävänä.

Se nimenomaan ajoi minut tänne, että Homman porukka (tietysti Halla-aho etunenässä) on aina jaksanut painottaa sitä, minkälaista maahanmuuttoa vastustetaan. Ja myös sitä, että kyse ei ole ulkomaalaisvastaisuudesta. 99% maailman ihmisistä on ulkomaalaisia. Olisi henkisesti aika raskasta vastustaa heitä kaikkia. Nyt kun vielä mediassa tajuttaisiin sama.

QuoteMutta viestistäsi kävi kyllä ilmi, että olet asiaa jo selkeästi puinut. Eli keskusteluihin mukaan vaan.

Onhan näitä mietitty. Kiitos paljon.

M.E

Tervetuloa minunkin puolestani.

Eräs parhaista luonteenpiirteistä on kyky myöntää omat virheensä ja jatkaa eteenpäin asiapohjalta.
"Tässäkö se elämä sitten olikin? Sanokaa heille, että sanoin jotain älykästä."

Zngr

Joo, tervetuloa vaan minunkin puolestani. Homma^^^ on kätevä tapaa purkaa erilaisia ahdistustiloja joita syntyy mm. uutisten lukemisesta sekä enenevissä määrin silloin, kun tavalliset ihmiset kuulevat vaikkapa monikulttuurisuuden oleva itseisarvoisesti rikkaus.
Minusta täällä on mukavaa. Istuskelemme, juttelemme ja juomme kahvia.
-Ali, Rinkeby

Every normal man must be tempted at times to spit on his hands, hoist the black flag, and begin to slit throats.
- H. L. Mencken

nirva

Quote from: M.E on 09.02.2009, 16:56:43
Tervetuloa minunkin puolestani.

Eräs parhaista luonteenpiirteistä on kyky myöntää omat virheensä ja jatkaa eteenpäin asiapohjalta.

Kiitos. En ole koskaan kuulunut vihervasemmistoon, vaikka yksi ääni on mennytkin Jyrki Kasville hänen tietotekniikan tietämyksensä takia. Eli mitään aivan täyskäännöstä ei tarvittu. Se täytyy myöntää, että välillä uskottelin itselleni, että asiat menevät vielä parempaan päin ihan omalla painollaan. Uskoin, että integraatio-ongelmat johtuvat puutteellisesta kielitaidosta, kulttuurishokista ja kantaväestön rasismista, ja seuraava sukupolvi olisi jo täysin kotoutunut. Sitten kun alkoi näyttää siltä, että seuraava sukupolvi saattaisikin olla paha regressio, kuten esim. Ranskassa on käynyt, mielikin alkoi muuttua.

Turkulaine

Hyvä peli, takinkääntäjä!

Tarinasi on omakohtaisesti tuttu kovin, kovin monelle meistä. Sanotaanko että  harvalla meistä lienee äidinmaidosta imetty vaahtosuinen neekerinviha ja vieraanpelko, joka on sittemmin rauhoittunut asialliseksi maahanmuuttokritiikiksi  :D
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

Jussi Savola

Quote from: nirva on 09.02.2009, 16:07:18
Oli itsestään selvää, kumpaan porukkaan halusin itseni yhdistettävän.
...
En enää koe, että minulla olisi mitään yhteistä heidän kanssaan.
...

Nostit esiin kiintoisan pointin. Kuinka paljon on mennyt poikki ihan oikeita ystävyyssuhteita kun joku on nuivistunut ja ... muut ryhmän jäsenet eivät.

Mikä on tärkeää, on tietenkin jokaisen henkilökohtainen valinta; vanhat frendit vai rehellisyys itselleen....

Jos sellaisen vinkin saisin antaa, että "käännytä ei-vielä-nuivuuteen-palanneita kaikin mokomin, mutta hillitysti ja hitaasti" :)

Zngr

Quote from: nirva on 09.02.2009, 17:16:10
Uskoin, että integraatio-ongelmat johtuvat puutteellisesta kielitaidosta, kulttuurishokista ja kantaväestön rasismista, ja seuraava sukupolvi olisi jo täysin kotoutunut. Sitten kun alkoi näyttää siltä, että seuraava sukupolvi saattaisikin olla paha regressio, kuten esim. Ranskassa on käynyt, mielikin alkoi muuttua.

Pakko mainita, tuosta johtuukin mieleeni hetki sitten katsomani n. vuoden vanha ajankohtaisen kakkosen lähetys, päivätty 22.01.2008, aiheena Ulkomaalaistaustaisten rikokset Suomessa - ongelma kasvaa.

Lähetyksen voi katsoa vaikka täältä: http://www.youtube.com/watch?v=Q9ksQCR_X_c&feature=channel_page

Saman käyttäjän kanavan klippejä katsellessa voi todentaa, että YLE ja MTV3 ovat esittäneet jo vuosia yllättävänkin nuivahdusviritteisiä ajankohtaisohjelmia.

Hieman 06:00 jälkeen käsitellään toisen polven maahanmuuttajien rikollisuutta Suomessa ja muualla Euroopassa. Se kun on on tavallisempaa kuin ensimmäisessä polvessa. Haasteteltu Stakesin dosentti selittää mistä tämä johtuu. Kolmannessa  polvessa ainakin Saksan turkkilaiset ja Ranskan "beurit" (anteeksi ilmaus) ovat olleet edelleen vielä ongelmallisempia, joka ei povaa hyvää meillä tai länsinaapurissa, asiat pitää järjestää kuntoon aikaisemmin eikä se onnistu syyttelemällä kantaväestö rasismista.

Tässähän ei ole sikäli mitään uutta tai mullistavaa paitsi se kuinka iso osa meistä suomalaisista uskoi vielä muutama vuosi sitten monikulttuuriliturgiassa toistellun väitteen toisen polven maahanmuuttajien kotoutumisesta ja integraatiosta. Luulin joskus itsekin näin kunnes internet muutti kaiken.

Nykyään edes mokuttajat eivät taida uskoa tähän, vaikka tämä toisen polven integraatio oli lähes virallinen totuus niinkin vasta kuin -05 tai -06.
Minusta täällä on mukavaa. Istuskelemme, juttelemme ja juomme kahvia.
-Ali, Rinkeby

Every normal man must be tempted at times to spit on his hands, hoist the black flag, and begin to slit throats.
- H. L. Mencken

nirva

Quote from: Zngr on 09.02.2009, 17:41:37Tässähän ei ole sikäli mitään uutta tai mullistavaa paitsi se kuinka iso osa meistä suomalaisista uskoi vielä muutama vuosi sitten monikulttuuriliturgiassa toistellun väitteen toisen polven maahanmuuttajien kotoutumisesta ja integraatiosta.

Siihen oli helppo uskoa, koska kaiken järjen mukaanhan toisen polven mamujen pitäisi olla paremmin integroituneita. Jos niin ei käy, se kertoo jotain maahanmuuttopolitiikan ja monikulttuurisuusfantasian onnistumisesta.

Taustavaikuttaja

Quote from: nirva on 09.02.2009, 16:07:18
Hyvää päivää. Entinen mokuttaja, ja nykyinen nuivisti esittäytyy.

Muutos on tapahtunut. Tarkoitan sitä muutosta Internetin maahanmuuttokeskusteluissa, mikä sai minutkin kääntämään kelkkaa. Muutama vuosi sitten aloitin "tyhmien rasistien" nöyryyttämisen mm. Suomi24-keskusteluissa. Vastapuoli keskittyi silloin lähinnä vihaisiin, alatyylisiin neekeri -ja ryssäjuttuihin, joten heidän kanssa oli helppoa olla eri mieltä. Omissa joukoissani taas käyttäydyttiin sivistyneemmin, oltiin koulutetumpia, ja parempia veronmaksajia. Oli itsestään selvää, kumpaan porukkaan halusin itseni yhdistettävän.

Nyt voin ilolla todeta, että rotusyrjintä (en sano rasismi, koska se voi nykyään olla mitä tahansa) on jäänyt vain pahimpien trollien harrastukseksi, joita ei katsota hyvällä maahanmuuttokriitikoidenkaan joukossa. Asioista argumentoidaan kylmän viileästi ja faktapohjalla. Suvaitsevasten joukossa taas ollaan menty enemmän sokean vihan ja valheiden (tai ainakin olkiukkojen) tielle, ja nimitellään suu vaahdossa väärien mielipiteiden esittäjiä natseiksi ja rotutohtoreiksi. En enää koe, että minulla olisi mitään yhteistä heidän kanssaan.

Se tavallinen tarina. Tervetuloa takaisin valtavirtaan! :)

Pöllämystynyt

Tervetuloa :)

Olen itsekin "käännynnäinen" ja siksi kiinnostunut muiden "kääntyjien" kohtaloista. Haluaisin tietää, millä tavoin ihmisille saadaan yleensä viesti perille, jotta sillä tiedolla voitaisiin valistaa entistä useampia, ja kuinka kauan ihmisten herättely kestää.

Kertoisitko vielä tarkemmin, millainen ajatusmaailmasi oli aiemmin. Olitko esim. oikealla vai vasemmalla talouspoliittisesti? Miten suhtauduit "toiseuteen", entä kehitysmaihin, entä suomalaisuuteen? Olitko maanpuolustushenkinen tai pasifisti?

Millaiset virikkeet, ulkoiset tekijät, "herättivät" sinut kritiikkiin? Käsitinkö oikein, että sait virikkeet netistä?

Pystytkö ajoittamaan herätyksesi hetken? Jos pystyt muistamaan, minkä kahden ajankohdan välillä muutos varmasti tapahtui, pystyt ehkä löytämään ratkaisevan virikkeen näiden ajankohtien väliltä. Jos käsitin oikein, kääntymisesi tapahtui hyvin nopeasti.

Miltä sinusta tuntui, kun olit kahden vaiheilla? Tapahtuiko se puolihuomaamatta, vai tiedostitko ristiriidan voimakkaasti?

Minä en pysty ajoittamaan omaa muutostani, enkä siten löytämään yksittäisiä siihen vaikuttaneita tekijöitä. Oma järkiintymiseni oli vuosien prosessi. Kesti vuosia ymmärtää, että minun on todellakin muutettava itsenäisesti minulle tuputettua vihervasemmistolaista maailmankuvaa etnisten kysymysten kohdalta aivan itse, propagandan ja ennakkoluulojen vastaisesti.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

Taru Vuolanka

Kiva kuulla että joku muukin on uusi näissä hommissa :)

Median väitteet Halla-Ahosta kohtaan saivat minut ensin vihaamaan häntä, mutta sitten vaivauduin selvittämään itse, mitä Halla-Aho on kirjoittanut. Hän onkin täysin vilpitön, avomielinen ja järkevä, eikä todellakaan mikään fasistinen rotutohtori. Nyt halveksin mediaa, tuota saastan levittäjää, valehtelijaa, vihankylväjää, propagandakoneistoa. He lietsoivat minutkin valheillaan vihaan ja epäluuloon ihmistä kohtaan, joka ei sitä todellakaan ansainnut. Onneksi tein vihani vallassa vain joitakin ärtyneitä kommentteja ystävilleni, en sen kummempaa. Niitäkin kadun! Miten saatoinkin olla niin tyhmä, että luotin johonkin Hesariin? Tilaus loppui kuin seinään, kun katsoin mitä sen seinän takana on.

nirva

Quote from: Pöllämystynyt on 10.02.2009, 11:53:17
Tervetuloa :)

Olen itsekin "käännynnäinen" ja siksi kiinnostunut muiden "kääntyjien" kohtaloista. Haluaisin tietää, millä tavoin ihmisille saadaan yleensä viesti perille, jotta sillä tiedolla voitaisiin valistaa entistä useampia, ja kuinka kauan ihmisten herättely kestää.

Kaikin mokomin.

QuoteKertoisitko vielä tarkemmin, millainen ajatusmaailmasi oli aiemmin. Olitko esim. oikealla vai vasemmalla talouspoliittisesti? Miten suhtauduit "toiseuteen", entä kehitysmaihin, entä suomalaisuuteen? Olitko maanpuolustushenkinen tai pasifisti?

Olen aina ollut oikealla, vaikka isä onkin vannoutunut demaripuolueen jäsen. Jos kokoomus nuivistuisi humanitaarisen maahanmuuton suhteen samalle tasolle kuin monet perussuomalaiset, ääni menisi vieläkin heille.

Toiseudesta ei ollut lapsena juuri mitään kokemusta, ja suhtauduin siihen neutraalisti. Nyt asun Lappeenrannassa, missä "toiset" ovat venäläisiä turisteja, ulkomaalaisia yliopisto-opiskelijoita, ja kebabin pyörittäjiä. Heistä minulla ei ole huonoja kokemuksia. Täällä on myös yllättävän paljon Afrikasta pienenä adoptoitua porukkaa, itselläkin yksi etiopialaistaustainen kaveri. He eivät tosin edusta toiseutta muuten kuin ihon värin perusteella.

Kehitysmaat ovat surullinen tapaus. Olen vieläkin sitä mieltä, että esim. Somalia saatiin kaaokseen pitkälti mm. Italian, Ranskan, Britannian ja Neuvostoliiton ansioista. Se ei tietenkään selitä täysin sitä, miksi koko Saharan eteläpuolinen Afrikka tuntuu olevan jatkuvassa sotatilassa. Afrikka pitäisi ehkä jakaa pienempiin palasiin (siis afrikkalaisten, ei meidän, toimesta) sen sijaan, että yritetään saada vuosisatoja kinastelleet heimot elämään sopuisasti saman lipun alla.

QuoteMillaiset virikkeet, ulkoiset tekijät, "herättivät" sinut kritiikkiin? Käsitinkö oikein, että sait virikkeet netistä?

Pyrin aina ajattelemaan mahdollisimman rationaalisesti, ja jättämään ideologiat taka-alalla. Siksi minun käännyttämiseen tehosi parhaiten kylmät tosiasiat mm. humanitaaristen mamujen taloudellisista kustannuksista, eli tilastot. Jos faktat ovat maahanmuuttokriittisiä, niin miksen minäkin olisi?

QuotePystytkö ajoittamaan herätyksesi hetken? Jos pystyt muistamaan, minkä kahden ajankohdan välillä muutos varmasti tapahtui, pystyt ehkä löytämään ratkaisevan virikkeen näiden ajankohtien väliltä. Jos käsitin oikein, kääntymisesi tapahtui hyvin nopeasti.

Kaapista ulos tuleminen oli nopeaa, mutta ajatusmaailman muuttuminen ja tosiasioiden myöntäminen oli asteittainen prosessi. Nuivistumista on tapahtunut jo vuosia, mutta vasta nyt täysin hyväksyn sen, että nuivuudessa ei ole mitään väärää, eikä se automaattisesti tee minusta sydämetöntä ihmisyyden vihollista.

QuoteMiltä sinusta tuntui, kun olit kahden vaiheilla? Tapahtuiko se puolihuomaamatta, vai tiedostitko ristiriidan voimakkaasti?

Huomasin, että en enää sanonut, mitä oikeasti ajattelin, kun keskustelu meni esim. monikulttuurisuuteen. Aloin inhota itseäni jonkin verran.

QuoteMinä en pysty ajoittamaan omaa muutostani, enkä siten löytämään yksittäisiä siihen vaikuttaneita tekijöitä. Oma järkiintymiseni oli vuosien prosessi. Kesti vuosia ymmärtää, että minun on todellakin muutettava itsenäisesti minulle tuputettua vihervasemmistolaista maailmankuvaa etnisten kysymysten kohdalta aivan itse, propagandan ja ennakkoluulojen vastaisesti.

Kyllähän siihen aikaa voi mennä. Nykyään on tosin helpompaa jo nopeampaa nuivistua kuin vaikka 10 vuotta sitten. Thors ja kumppanit pitävät siitä huolen.

nirva

Quote from: Taru Vuolanka on 11.02.2009, 00:13:25
Kiva kuulla että joku muukin on uusi näissä hommissa :)

Median väitteet Halla-Ahosta kohtaan saivat minut ensin vihaamaan häntä, mutta sitten vaivauduin selvittämään itse, mitä Halla-Aho on kirjoittanut. Hän onkin täysin vilpitön, avomielinen ja järkevä, eikä todellakaan mikään fasistinen rotutohtori.

Media kiinnittää Halla-ahon kohdalla huomion pääsääntöisesti vain niihin kahteen kuuluisaan kirjoitukseen, joista toinen ei edes pahemmin liity monikulttuurisuuteen. Jos näin voidaan antaa vaikutelma, että Halla-aho on vastenmielinen sekopää, voidaan suoralta kädeltä tuomita myös kaikki muut kirjoitukset, eikä niitä enää tarvitse kumota erikseen. Media vain yrittää mennä siitä, missä aita on matalin. Eli ihan ymmärrettävää, joskin epäeettistä, logiikkaa.

gefa

Sekaan vaan joukkoon yhä sakenevaan  ;)

tsu

Ettet vaan ole suoli24:n hmmmz  :o (kohta kohdalta/copy paste argumentointi vaikuttaa tutulta). jos niin, käsijarrukäännöksesi on ollut dramaattinen!

Tulokkaana olen minäkin täällä mutta perimmäisistä totuuksista olen ollut selvillä jo ikuisuuden.....

Torrence

Quote from: tsu on 11.02.2009, 16:08:58
Ettet vaan ole suoli24:n hmmmz  :o (kohta kohdalta/copy paste argumentointi vaikuttaa tutulta). jos niin, käsijarrukäännöksesi on ollut dramaattinen!

Tulokkaana olen minäkin täällä mutta perimmäisistä totuuksista olen ollut selvillä jo ikuisuuden.....

Vau, vieläkö hmmmz kirjoittelee Suoli24:een? Muistan hänet sieltä palstoilta vuodelta 2003.

nirva

Quote from: tsu on 11.02.2009, 16:08:58

Muistan kyllä tuon nimimerkin, mutta ei ole sama henkilö kyseessä. En ole pitkään aikaan pyörinyt suomi24:n palstoilla, enkä koskaan ollut kovin aktiivinen kirjoittaja.

kertsu59

Tervetuloa kämyilemään ;)
Onko se monikulttuuri maailman paras asia.....Monietnisyys sensijaan voisi olla sitä.

Sivusta seuraaja

"Nykyään edes mokuttajat eivät taida uskoa tähän, vaikka tämä toisen polven integraatio oli lähes virallinen totuus niinkin vasta kuin -05 tai -06."

Vaikka villejä huhuja maailman menosta oli jo tietysti aiemminkin, niin kyllä eräs Halla-aho minulle vahingossa löytyneessä blogissaan räjäytti ainakin minun (ja varmaan monen muun) pankin kevään 2005 Ranskan tilanteen ja sen jälkeen Muhammed-pilakuvien aikaisilla kirjoituksillaan. Sen jälkeen skenen seuranta on kuulunut päivittäisiin rutiineihin ja homma noussut kohisten. Mokutusprojekti on edennyt täydellä höyryllä ja päivä päivältä sen järjettömyys on saanut uusia mittoja.

(Btw. Totaalista sotaaTM oli aikanaan todellista aivotnarikkaan-viihdettä kavereiden kanssa illanvietossa luettuna. Pitäisi itse asiassa tilata CD:nä, jos se vielä on saatavilla ja jakelijalla aikaa toimittaa se. Ymmärrän hyvin jos ei ole.)