News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2009-12-08 Työryhmä: Valtionavustusta romanien koulutukseen ja työllistämiseen

Started by Ministeri, 08.12.2009, 16:09:47

Previous topic - Next topic

Eino P. Keravalta

Quote from: M on 09.12.2009, 10:24:26
Quote from: wekkuli on 08.12.2009, 20:40:06
Jos tuo epäonnistuu, on _ainut_ mahdollinen johtopäätös, että resurssit olivat sittenkin liian vähäiset. Kolme miljoonaa oli liian vähän.
:'(

Eiköhän laiteta pottiiin 30 000 euroa per romani per vuosi, niin alkaa integroitumista tapahtua. Eikö???

Onhan meillä varaa. Romaneja on Suomessa ministeriön arvion mukaan (etnistä taustaa ei saa tilastoida) noin 10000.  Kymmenen tuhatta kertaa 30 000 on hmm...  siinä 300 miljoonaa. Nakkirahaa.

300 miljoonaa ei riitä, sillä turvataan vain jotenkuten jokapäiväinen toimeentulo. Jotta romanit eivät kokisi olevansa syrjittyjä, pitää tietenkin hankkia heille omakotitalot kuten kantaväestölläkin on. Tähän lisäksi autot ja kesämökit.

HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

pakruti2c263

Quote from: skrabb on 25.04.2010, 16:24:27
QuoteRomanien työllistyminen takkuaa yhä

Kuinka kauan se onkaan takunnnut - 400 vuotta?
Takkuaa YHÄ ;D :facepalm:

No no,..ei enää kauan, enintään jotain kaksituhatta vuotta. ;D
Suvaitsija:
"Monikulttuurisuus on sitä, että meillä on neekeri ja sitten meillä on muslimi, ja kantaväestö suvaitsee ja alistuu."

Jouko

Quote from: Eino P. Keravalta on 25.04.2010, 16:28:20
Quote from: M on 09.12.2009, 10:24:26
Quote from: wekkuli on 08.12.2009, 20:40:06
Jos tuo epäonnistuu, on _ainut_ mahdollinen johtopäätös, että resurssit olivat sittenkin liian vähäiset. Kolme miljoonaa oli liian vähän.
:'(

Eiköhän laiteta pottiiin 30 000 euroa per romani per vuosi, niin alkaa integroitumista tapahtua. Eikö???

Onhan meillä varaa. Romaneja on Suomessa ministeriön arvion mukaan (etnistä taustaa ei saa tilastoida) noin 10000.  Kymmenen tuhatta kertaa 30 000 on hmm...  siinä 300 miljoonaa. Nakkirahaa.

300 miljoonaa ei riitä, sillä turvataan vain jotenkuten jokapäiväinen toimeentulo. Jotta romanit eivät kokisi olevansa syrjittyjä, pitää tietenkin hankkia heille omakotitalot kuten kantaväestölläkin on. Tähän lisäksi autot ja kesämökit.

Parasta että Romania erotetaan EU:sta. Kuten Kreikkakin.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Juha J.

Quote from: Vera on 08.12.2009, 19:41:03
Tästä "pukeutuvat normaalisti" tuli mieleen se, että olen aivan varma että jos romanit olisivat normaalisti käyttäytyvä työssäkäyvä vähemmistö niin kukaan ei varmaankaan edes kiinnittaisi huomiota siihen pukeutuvatko he normaalisti vai ei.

:sydän: :sydän:
Chillax mothafuckas. Toimitaan järkevästi.

Lopenkyllästynyt

Quote from: M on 08.12.2009, 17:51:55
Romanithan ne olivat taas asialla, samat Mersuilla ajelevat invapaikkojen kingit... --
Että rahalla nämä integroidaan 500 vuoden jälkeen...Ainakaan näitä meidän kotiromanejamme...
Sattumalta juuri tänään näin kuinka yksi romanirouva kaahasi paikallisen Prisman parkkipaikalle ja käänsi autonsa parkkiin invapaikalle. Kuten arvata saattoi, ei autosta mitään invalidien pysäköintilupaa löytynyt. Kyseinen romanitäti paineli omin jaloin (ei ollut vain unohtunut lupalappu kotiin) Alkoon.

Tädin ollessa kaupassa viereiseen ruutuun tuli suomalainen pariskunta, vanhuksia. Jututin heitä hetken. Kysyin muun muassa mitä mieltä he ovat vetreistä romaneista, jotka pysäköivät invapaikoille: "Ne ovat varmaan niitä kerjäläisiä taas! Olisipa poliisit paikalla!" Toivotin heille hyvät päivänjatkot ja jäin odottamaan tädin paluuta.

Hän palasi Alkosta noin viiden minuutin kuluttua. Keskustelu meni jotakuinkin tähän malliin:

Minä: Eikö Teitä hävetä yhtään pysäköidä invapaikalle?
Täti: Ei hävetä. Miksi hävettäisi?
Minä: Miksi pysäköit invapaikalle?
Täti: *osoittaa sormella ohimoa* Kun on vähän täältä pipi...
Minä: Siinä tapauksessa pitäisi olla kyllä lupalappu näkyvissä auton tuulilasissa todisteena.
Täti: Mutta kun olen nähnyt usein kuinka muutkin pysäköivät näin...
Minä: Ai romanit vai?
Täti: Joo.
Minä: *naurahtaa* Ja sitten vielä ihmettelette miksi teillä on sellainen maine kuin on..?
Täti: Kyllä tähän muutkin pysäköi.
Minä: Tajuatko sä edes, että saat romanit näyttämään vain todella röyhkeiltä ja välinpitämättömiltä tällaisilla tempauksillasi?
Täti: Älä nyt viitti puppua puhua. Me ollaan kuitenkin kunnon kansalaisia!!
Minä: Tuilla eläviä kunnon kansalaisia?
Täti: Niilläkin. Moido!

Että sellaista tänään.
Otin myös kuvia puhelimella "todisteeksi", mutta tohtiikohan noita julkaista edes rekkarit/naamat sutattuina? Ei kiinnostaisi käydä läpi mitään käräjäprosessia kunnianloukkauksesta tms.
Keskiajan ajatellaan yleisesti alkaneen 400-luvulla Rooman valtakunnan hajoamisesta. Varhaista keskiaikaa leimasivat sodat, kansainvaellukset ja konfliktialtis "monikulttuurisuus". (Vehmas, 2005)

skrabb

QuoteTäti: *osoittaa sormella ohimoa* Kun on vähän täältä pipi...

Niinhän sitä tulee ajateltua, kun moista näkee l. mustalaistäti tiesi tasan tarkkaan mitä heikäläisistä ajatellaan, mutta p-at välittää.
Mustalaisilla on varsin usein tapana parkeerata invapaikoille ilman sille oikeuttavaa läpyskää.

Tässä pätkä Hesarin aihetta koskevasta uutisoinnista viime viikolla:

QuoteHS - Kaupunki - 22.4.2010 - 3081 merkkiä - 1. painos

Invapaikat viedään luvattomasti
[...]
Helsingin keskustassa Forumin edessä invapaikan väärinkäyttöä voi nähdä joka päivä. Tiistaina nuorehko nahkatakkimies alkoi raivoisasti kiroilla, kun hänen ruskeaa saksalaisautoaan kuvattiin. Auto oli invalidipaikalla eikä miehellä ole vammaisten pysäköintilupaa.
[...]

Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

Lauttasaaren Emiiri

Quote from: Lopenkyllästynyt on 28.04.2010, 16:19:21
Sattumalta juuri tänään näin kuinka yksi romanirouva kaahasi paikallisen Prisman parkkipaikalle ja käänsi autonsa parkkiin invapaikalle. Kuten arvata saattoi, ei autosta mitään invalidien pysäköintilupaa löytynyt. Kyseinen romanitäti paineli omin jaloin (ei ollut vain unohtunut lupalappu kotiin) Alkoon.

http://www.youtube.com/watch?v=XZB8cgPsao4

Ei näemmä ole mikään muuttunut 17 vuoden aikana :)
Onko falskia sitten sanoa, että edustan suomalaisia, jos en kuitenkaan halua puhua sellaisten puolesta, jotka elämästä vieraantuneina ajattelevat vain omaa napaansa, täyttävät vatsansa teollisesti kasvatetulla lihalla ja katsovat maailmaa televisiosta ja autonsa ratin takaa mukavasti istuen?
- Kimmo Helistö