News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2009-02-09 Huomenta suomessa Astrid Thors ja maahanmuuttokeskustelua

Started by Slu, 09.02.2009, 08:14:30

Previous topic - Next topic

Slu

Nyt nettiTV:ssä http://nettitv.mtv3.fi/nettitv_uutiset/index.shtml/nettitv_uutiset/ajankohtaisohjelmat/huomentasuomi?156533#156533

Ohjelmassa haastateltiin mm. Astrid Thorsia, ja itseään siirtolaiseksi kutsuvaa Umayya Abu-Hannaa.

Muutamia highlighteja:

Umayy: En minä pelkää perussuomalaisia, eivät he ole tyhmiä, ei ihminen joka pelkää ole tyhmä!

Umayy: Meidän tulisi ottaa Ruotsista mallia!

Astrid Thors: Puppugeneraattori + useaan kertaan mainittuja asioita, huvittavimpana asiana allekirjoittanut noteerasi kuitenkin PTT:n tutkimukseen vetoaminen, jonka tulokset näette tässä:

QuotePTT:n tutkimus kartoitti kyselyllä myös maahanmuuttajien työkykyä. Työssä olevista maahanmuuttajista hyvä tai erinomainen työkyky oli tutkimuksen mukaan 91 prosentilla. Lukema on sama kuin valtaväestön palkansaajilla. Kyselyyn vastanneiden työttömien maahanmuuttajien työkyky oli vähintäänkin hyvä 76 prosentilla, kun vastaava lukema koko väestön työttömillä on 61. Tutkimukseen vastanneista työttömistä maahanmuuttajista liki kaikki olivat myös työhaluisia. Tuloksista voi Yleisradion mukaan päätellä, että moni työtön maahanmuuttaja pärjäisi työelämässä mainiosti, jos vain löytäisi työpaikan. Helsingin Sanomien mukaan tuloksia vääristää kuitenkin se, että tutkimuksessa mukana olleet maahanmuuttajat edustavat keskimääräistä maahanmuuttajaväestöä paremmassa asemassa olevia: yliedustettuja ovat muita maahanmuuttajia keskimäärin paremmin työllistyvät venäläiset ja koulutetut maahanmuuttajat ja aliedustettuja pakolaistaustaiset maahanmuuttajat

Spinnu

Quote from: Slu on 09.02.2009, 08:14:30
Umayy: En minä pelkää perussuomalaisia, eivät he ole tyhmiä, ei ihminen joka pelkää ole tyhmä!

No nyt minua alkaa pelottaa, kun suoraan pelottomasti todetaan että ette te tyhmiä ole kun syystä pelkäätte.
"Monien ihmisten mieli on kuin betonia. Hyvin sekaisin, ja pysyvästi!"
(Alfred E. Neuman)
http://www.kiva.org/team/homma

Mörkö

Ihminen joka pelkää ei ole tyhmä ^ Umayy ei pelkää ->  Looginen johtopäätös.  ;D
Vihreät ja kommunistit: Kuin kaksi marjaa (YLE 3.6.2009)

hammerzeit

Se on sitä hyvien ihmisten lyhytnäköisyyttä. Pappi on kasvatettu ja koulutettu olemaan kohtelias ja huomaavainen ihminen, jota kiinnostaa muiden tapa ajatella asioita ja joka haluaa ymmärtää ja suvaita kaikkea muuta.

Hän kuvittelee että Muhammed bin Sultan ja hänen kaverinsa ovat samaa pataa, eli pohjimmiltaan ystävällistä sakkia jotka ymmärtävät ja suvaitsevat pappia ja hänen uskontoaan kunhan heille antaa tilaisuuden.

Pappi ei pysty käsittämään ajattelutapaa, jossa pelkästään se, että hän ei usko tavalla X tekee hänestä Muhammedin ja hänen kaveriensa vihollisen, joten hän liputtaa innokkaasti näiden puolesta, omaksi turmiokseen.
A war is easily won if your enemy does not know he is fighting.

ihminen

Vera

Quote from: Tapio Arjo on 09.02.2009, 09:48:23
Minun tietääkseni lähes 90 prosenttia maahanmuuttajista on islaminuskoisia. 

Suosittelen tietojen päivittämistä. Tilastokeskusen västörakennetaulukoista (http://pxweb2.stat.fi/database/StatFin/vrm/vaerak/vaerak_fi.asp) sitä tietoa saa, ja vaikka siinä ei tilastoida maahanmuuttajien uskontoa, kansalaisuudesta ja syntymäpaikasta voi tehdä johtopäätöksiä.

Roope

Astrid Thors: Puppugeneraattori + useaan kertaan mainittuja asioita, huvittavimpana asiana allekirjoittanut noteerasi kuitenkin PTT:n tutkimukseen vetoaminen, jonka tulokset näette tässä:

QuotePTT:n tutkimus kartoitti kyselyllä myös maahanmuuttajien työkykyä. Työssä olevista maahanmuuttajista hyvä tai erinomainen työkyky oli tutkimuksen mukaan 91 prosentilla. Lukema on sama kuin valtaväestön palkansaajilla. Kyselyyn vastanneiden työttömien maahanmuuttajien työkyky oli vähintäänkin hyvä 76 prosentilla, kun vastaava lukema koko väestön työttömillä on 61. Tutkimukseen vastanneista työttömistä maahanmuuttajista liki kaikki olivat myös työhaluisia. Tuloksista voi Yleisradion mukaan päätellä, että moni työtön maahanmuuttaja pärjäisi työelämässä mainiosti, jos vain löytäisi työpaikan.

Kyseessä oli maahanmuuttajille suunnattu kyselytutkimus. Yleisradio ja Thors ovat johtopäätöksissään täysin metsässä, koska tutkimuksessa mitattiin lähinnä maahanmuuttajien käsitystä omasta terveydentilastaan. On positiivista, että useimmat maahanmuuttajat kokevat itsensä henkisesti ja ruumiillisesti työkykyisiksi. Se ei kuitenkaan tarkoita, että he olisivat kieli- ja ammattitaitonsa suhteen yhtä kykeneviä kilpailemaan työpaikoista kuin kantaväestö, kuten Thors antaa ymmärtää. Lisäksi tutkimuksessa kaikkein vaikeimmin työllistettävät olivat aliedustettuina.

QuoteTyökykyindeksin kautta voidaan arvioida työntekijän suoritustasoa työssään ja havainnoida mahdollisia muutoksia työkyvyssä. Se koostuu sarjasta kysymyksiä, joissa otetaan huomioon työn ruumiilliset ja henkiset vaatimukset sekä henkilön terveydentila ja voimavarat. Maahanmuuttajataustaisilta henkilöiltä kysyttiin arvioita heidän nykyisestä työkyvystään verrattuna elinikäiseen parhaimpaan, nykyisestä työkyvystään henkisten ja ruumiillisten vaatimusten kannalta, arvioiduista sairauspoissaoloista, todettujen sairauksien määrästä, sairauksien aiheuttamista haitoista ja kykenevyydestä työskennellä samassa ammatissa kahden vuoden kuluttua.

QuoteAineistossa on yliedustus koulutettujen maahanmuuttajien ja aliedustus pakolaistaustaisten maahanmuuttajien osalta.

Pellervon taloudellinen tutkimuslaitos (PTT): Maahanmuuttajien työkyky 2008 (pdf)

EDIT:

Käytetty pistetaulukko laski työkyvyn edelleen hyväksi, vaikka vastaaja olisi antanut itselleen huonoimman mahdollisen arvion kohdassa "työkyky työn vaatimusten kannalta".

Kyselytutkimuksen vastausprosentti oli vain 27.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

jiipik

Quote from: Tapio Arjo on 09.02.2009, 09:48:23
Minun tietääkseni lähes 90 prosenttia maahanmuuttajista on islaminuskoisia. 

Tarkoititko kentiest pakolaisia ja turvapaikanhakijoita tms.?

Veran postaamasta linkistä saa selville aika hyvin alkuperämaat, ei maahanmuuttajan yleiskuva ole kovin muslimipainotteista.

Huvittuneisuutta tilastossa herätti se, että vuonna 2007 Suomessa asui Tilastokeskuksen mukaan yksi henkilö, jonka syntymävaltio oli Vatikaani.

ihminen

Umayy Abu-Hanna: Kiintiöitä! Pakkauusiksi! Valtarakenteiden muutos! Muutos tulee muualta! 2% vähiten euroopassa! Suomalaiset ruotsissa, rikollisuus ja alkoholismi!

Entäs vaihtoehto?

Lemmy

- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Liero

En suosittele heikkohermoisille Umayyan osuuden kuuntelemista. 

Roope

Toimittaja Lauri Karhuvaara: Mistä teidän mielestänne ennakkoluulot syntyvät, mikä maahanmuuttajissa jopa ärsyttää?

Maahanmuuttoministeri Astrid Thors: Ennakkoluulot syntyvät siitä, ettei tunne henkilökohtaisesti ihmisiä. Mun mielestä tämä on osa sitä että helposti sanotaan "he" ja "me", joten jos ei tiedetä taustoja, jos ei tunneta toista ihmistä henkilökohtaisesti, niin silloin ennakkoluuloja syntyy. Joten tällainen esimerkiksi toiminta, mitä minä tiedän, että monilla työpaikoilla todella teroitetaan, että ottakaa kaikki mukaan kahviporukoihin. Se vähentää esimerkiksi ennakkoluuloja.

Toimittaja
: Mutta toisaalta maahanmuuttajat, mitä häneltä teidän mielestänne pitäisi edellyttää, kun hän Suomeen tulee?

Thors: Tullaan Suomeen monella perusteella. Tullaan muun muassa eniten ehkä rakkauden perusteella, niin kuin näkyi Hesarin artikkelissa viikonloppuna. Mutta tietenkin on selvää että Suomen olojen ja tapojen tuntemista ja siinä myöskin viranomaisilla on tekemistä ja työnantajilla tekemistä, että tiedetään mitkä ovat kirjoittamattomat ja kirjoitetut säännöt täällä Suomessa. Muun muassa yks kirjoittamaton sääntöhän on se, että pitää vilkuttaa että saa bussin. Mutta ei tietenkään...tunnetaan sääntöjä osataan myöskin toimia, tiedetään myöskin omia oikeuksia ja velvollisuuksia. Tänä päivänä on huoli siitä, että muun muassa tänne suoraan töihin tulleet eivät aina tunne mitkä ovat palkanmaksuoikeudet, mitä mahdollisuutta on ottaa yhteyttä viranomaisiin.

Toimittaja: Aivan varmasti siinä pohjalla on myöskin se että - tämmösiä, mä puhun ihan suoraan - ihonväriasiat, mistä päin tullaan ja näin pois päin. Mutta kuinka paljon pohjalla on suomalaisessa ajattelussa myöskin se, että he kokevat että osa maahanmuuttajista saavat liian helposti tavallaan elannon tultuaan Suomeen. Mitä te vastaatte?

Thors: No siellä, jos me katsomme miten helposti tänne tulija saa elannon, niin lähdetään siitä että jos täällä ollaan laillisesti, niin meidän perustuslaki lähtee siitä, että kaikilla ihmisillä on samat oikeudet. Se on lähtökohta yks. Kohta kaks, kun me näemme, kyllä maahanmuuttajilla on vaikeampaa saada koulutustaan ja kokemustaan vastaavaa työtä. Ja kenen vika on se, että maahanmuuttajien työttömyys on kolminkertainen verrattuna kantasuomalaisiin? Siksi on nyt tärkeää, että vietetään nyt Yhteisvastuukeräystä ja mietitään mitkä ovat nämä syyt. Onko ne ne että ei tunnisteta sitä osaamista, että aina otetaan muualta tullut viimeisenä töihin. Näihin syihin on pureuduttava, koska tutkimus tutkimuksen jälkeen osoittaa, että maahanmuuttajat ovat työkykyisiä, muun muassa PTT:n tutkimus aivan äskettäin, ovat työkykyisiä, ovat työhaluisia. Ja meidän pitää antaa myöskin se signaali, että täällä tehdään työtä. Tähän on viranomaiset ja kaikki, täällä tehdään työtä, ja siihen pitää antaa mahdollisuus.

[...]

Valtion taidemuseon koordinaattori Umayya Abu-Hanna
: Muutos ei ole tulossa sieltä että muutama maahanmuuttaja on tulossa Suomeen. Muulta tulleiden prosentti on kaks prosenttia. Vähiten koko Länsi-Euroopassa. Se ei ole meidän uhka. Uhka on se yleinen pelko tulevaisuutta ajatellen. Ja sit mä mietin, että.. mä kutsun heitä siirtolaisiksi, mä kutsun itseeni siirtolaiseksi enemmän kuin... Maahanmuuttaja on itse asiassa ihminen joka siivoaa Alepaa, ja siirtolainen rakentaa uutta maata. Niin mä aattelen, että katsotaan suomalaisten asemaa Ruotsissa, suomalaisten siirtolaisten asemaa. Tukholmassa 80-luvulla 80 prosenttia kodittomista oli suomalaistaustaisia. Jos mietitään myös rikollisuus ja alkoholismi, eli ongelma ei ole kulttuurin sisässä, ei ole siirtolaisissa, mutta asemassa kun se muuttuu, kun sä tulet siirtolaiseksi uuteen maahan. Meillä on hirveän lähellä tämä meidän oma asema Ruotsissa, tai meidän suomalaisten. Niin kannattaisi sieltä ottaa mallia.

Toimittaja: Mutta eikö yksi keskeinen ongelma mikä äsken tuli esiin, että - nyt mäkin käytän sanaa siirtolainen, mutta okei maahanmuuttaja - niin kolmin- jopa nelinkertainen työttömyys verrattuna kantaväestöön.

Abu-Hanna: Joo. Ja se johtuu siitä, että mä esimerkiksi luulen että myös meidän ministeri ei tykkää tästä ja mä olen ennen puhunut siitä, koko pakka tullaan sekottamaan uudelleen. Jos vuonna 2025 joka viides helsinkiläinen on muualta tullut. Me emme voi sitten odottaa, että joka viides helsinkiläinen siivoaa Alepassa ja pyyhkii vaan mummojen pyllyjä, tai mun pyllyni silloin. Koko valta-asema tulee muuttumaan. Se ei enää sitten, että me avustamme  siirtolaisia. Jos meillä on joku viides Helsingissä muualta tullut, se pitää näkyä valta-asemissa, talouselämässä, politiikassa, joka paikassa. Ja se myös tulee muuttuun...       

Toimittaja: Anteeksi, mutta miten se tulee tapahtumaan? Että tulee ikään kuin tällainen vallan muutos. Kerro minulle ja meille.

Abu-Hanna: Koko pakka uusiksi. Se tulee... Samalla tavalla kuin me olemme ajatelleet naisten tasa-arvon. Yhtäkkiä ajateltiin että ne on ihmisiä, että ne asuu, heille kuuluu ihan siis läpäisyperiaatteella valtaa myös. Ja tasa-arvo myös palkassa. Jolloin meidän pitää ruveta miettimään... Nyt kun mä istun esimerkiksi taiteen keskustoimikunnassa. Aina me katsomme sillä silmällä, että on tasavertaisesti naisia ja ruotsinkielisiä. Eli kiintiöajattelu tulee olemaan heti mukaan, että joka paikassa pitää olla se prosentti, joka heijastaa yhteiskunnan prosenttia väestä, siirtolaisista, että ne ei ole vaan Alepassa.

Toimittaja: Mutta ajatko sinä juuri sitä, että pitää olla ehdoton kiintiö?

Abu-Hanna: Ajan. Ehdottomasti. Mutta tällä hetkellä se on kaksi prosenttia, se ei uhkaa ketään.

Toimittaja: Sanot se ei uhkaa ketään, mutta miksi tästä käydään niin voimakasta keskustelua, koska puhutaan että se heilahduttaa jo poliittisia liikkeitä, voimasuhteita tässä maassa?

Abu-Hanna: Koska kyse on vallasta ja rahan jaosta on aina pelottavaa, koska se myöskin tulee muuttamaan esimerkiksi ruotsinkielisten asemaa. Ruotsinkieliset...puhutaan demokratiasta. Jos meillä tulee olemaan enemmän venäjänkielisiä kuin ruotsinkielisiä, niin minun mielestä ei voi odottaa enää, että Suomessa vaaditaan kaksi kieltä, jotka ovat ruotsi ja suomi. Me ollaan siis vallan ytimessä, kyse on yhtä suuremmasta muutoksesta kuin demokratiasta. Siis se on tosi suuri kysymys, se ei ole pieni kysymys, että meillä on perussuomalaisista ja meillä on kivoja ihmisiä jotka ajaa tätä suvaitsevaisuutta. Se on vaikea juttu.

------------------

Suosikkini vihreiden puheenjohtajaksi saattaa vaihtua. Sinnemäki haluaa maahanmuuttajakiintiöt julkiselle sektorille, Abu-Hanna sen sijaan kaikille mahdollisille ryhmille jokaiseen mahdolliseen paikkaan. "Suurempi muutos kuin demokratia". Niinpä niin, häneltä saadaan vielä hyviä sitaatteja.

EDIT:

Vähän lisää Abu-Hanna-kiintiötä lisätty.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

VMJ

Myöskin...

Abu Hanna: "Mä kutsun itseäni siirtoilaiseksi enemmän kun maahanmuuttajaksi. Maahanmuuttaja on se ihminen joka siivoo Alepaa ja siirtolainen rakentaa uutta maata."
Homma ^^!!

reino

QuoteAbu Hanna: "Mä kutsun itseäni siirtoilaiseksi enemmän kun maahanmuuttajaksi. Maahanmuuttaja on se ihminen joka siivoo Alepaa ja siirtolainen rakentaa uutta maata."

Määritelmät sen kun monimuotoistuvat.

siirtolainen = se ihminen joka rakentaa uutta maata
maahanmuuttaja = se ihminen joka siivoo Alepaa
varsinainen maahanmuuttaja = se ihminen joka ei siivoo Alepaa eikä rakenna uutta maata

mikkoR

Pakko taas muistuttaa apu-hannasta että hänen mielestään me Suomalaiset olemme "paskantelevia metsäläisiä"
Paras tapa päästä eroon laittomista aseista on toki luoda riittävä määrä väyliä laillisille aseille.

Ernst

Quote from: VMJ on 09.02.2009, 12:17:39
Myöskin...

Abu Hanna: "Mä kutsun itseäni siirtoilaiseksi enemmän kun maahanmuuttajaksi. Maahanmuuttaja on se ihminen joka siivoo Alepaa ja siirtolainen rakentaa uutta maata."

Abu Hannalle on lirahtanut tekovaiheessa aimo annos kusta päähän, kun kehtaa kirjoittaa rehellistä työtä tekevistä ihmisistä noin ylemmyydentuntoisesti. Mieluummin Alepan siivoja kuin joutava Abu Hanna.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Kami

Quote from: mikkoR on 09.02.2009, 12:33:57
Pakko taas muistuttaa apu-hannasta että hänen mielestään me Suomalaiset olemme "paskantelevia metsäläisiä"

Mitä panettelua! Minä en ole ainakaan eläessäni paskantanut.
Kaatukaa, oi kaikkivallat/näyttäkää, on teissä miestä/kapinoikaa kerran edes/uinumatta virran mukaan/menkää syyttäjäinne eteen/kerran silmät avoimina/myöntäkää se todeksi/ on valikoitu valheet vaan

CMX - Kansalaiset

Liero

Quote from: reino on 09.02.2009, 12:29:56
maahanmuuttaja = se ihminen joka siivoo Alepaa
varsinainen maahanmuuttaja = se ihminen joka ei siivoo Alepaa eikä rakenna uutta maata

Se lausutaan "siivoo Alepa"!!1!

Miniluv

Missäs Abu Hanna tällaista on sanonut? Ja eikö joku muu, uusi maa kaipaisi hyvää rakentajaa, minun puolestani ei tarvitse antaa mitään korvausta?

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Lemmy

QuoteAbu-Hanna: Koska kyse on vallasta ja rahan jaosta on aina pelottavaa, koska se myöskin tulee muuttamaan esimerkiksi ruotsinkielisten asemaa. Ruotsinkieliset...puhutaan demokratiasta. Jos meillä tulee olemaan enemmän venäjänkielisiä kuin ruotsinkielisiä, niin minun mielestä ei voi odottaa enää, että Suomessa vaaditaan kaksi kieltä, jotka ovat ruotsi ja suomi.

Tant Astrid tais tossa vaiheessa nuivahtaa  ;D
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Whatsername

Ja taas kiintiot vaan kaikille. Silla kaikki ongelmat hoituu.
"I have nothing to declare but my genius" - Oscar Wilde

Zngr

Quote from: Whatsername on 09.02.2009, 13:33:50
Ja taas kiintiot vaan kaikille. Silla kaikki ongelmat hoituu.

Voi olla, että mieli vaihtuisi Abu-Hannalla siinä vaiheessa kun johonkin monikulttuuriseen mamuorganisaation, jossa työskentelee 15 henkilö, astelee sisälle viranomainen ja pistää kaikki pihalle. 2% 15:sta on 0.3 duunaria. Siitä ei voi edes pyöristää ylöspäin.

Tilalle tulisi metsäsuomalaisia juntteja. Tämä kuvastaisi aidosti väestörakennetta.

Minusta täällä on mukavaa. Istuskelemme, juttelemme ja juomme kahvia.
-Ali, Rinkeby

Every normal man must be tempted at times to spit on his hands, hoist the black flag, and begin to slit throats.
- H. L. Mencken

vilach

QuoteEnnakkoluulot syntyvät siitä, ettei tunne henkilökohtaisesti ihmisiä.

hän valehtelee.
oli tehty kysely, jossa yli puolet vastasi "huonoista kokemuksista".

Zngr

Quote from: vilach on 09.02.2009, 14:56:50

hän valehtelee.

Niin. Ja minä olen aika varma, että tunnen henkilökohtaisesti useampia maahanmuuttajia kuin Thors-Täti. Silti mielipiteeni tiedetään.

Ennakkoluulot on vanha ja repaleinen olkiukko joka liittyy todellisuuteen vain siinä mielessä, että varmasti löytyykin metsien ympäröimä peräkylä, missä erilaiset ennakkoluulot ovat vielä voimissaan. Kansanliikkeitä ei kuitenkaan pelkistä ennakkoluuloista synny.
-Ali, Rinkeby

Every normal man must be tempted at times to spit on his hands, hoist the black flag, and begin to slit throats.
- H. L. Mencken

Jouko

Quote from: Zngr on 09.02.2009, 15:25:29
Quote from: vilach on 09.02.2009, 14:56:50

hän valehtelee.

Niin. Ja minä olen aika varma, että tunnen henkilökohtaisesti useampia maahanmuuttajia kuin Thors-Täti. Silti mielipiteeni tiedetään.

Ennakkoluulot on vanha ja repaleinen olkiukko joka liittyy todellisuuteen vain siinä mielessä, että varmasti löytyykin metsien ympäröimä peräkylä, missä erilaiset ennakkoluulot ovat vielä voimissaan. Kansanliikkeitä ei kuitenkaan pelkistä ennakkoluuloista synny.

Ja ennakkotiedot syntyvät siitä että tuntee ihmisiä ja kulttuureja. Siitä taitaa olla kyse uudessa ulkomaalaislain vastaisessa kansanliikkeessä. Ja myös siitä että suomalainen kulttuuri ollaan ajamassa alas. Jopa kielletään sen olleen koskaan olemassakaan. Minulla saattaa olla ikäviä ennakkoluuloja sitä agendaa ajavia suomalaisia luopioita kohtaan. Tunne jopa katkeraa vihaa. Mutta teot ja puheet kertovat karua tarinaansa.

Astrid Thorsin kyllä jotenkin ymmärtää. Hän ei ehkä ruotsinkieleisenä ole koskaan tuntenut itseään aidosti suomalaiseksi. Mutta Matti Vanhasen kaltaiset barrikaadeillenousijat eivät saa ymmärrystäni osakseen. >:(
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

UralinViikinki

Eikös siirtolainen ole englanniksi "colonist", elikkä ihminen joka on muuttanut siirtomaahan sitä "rakentamaan".
Ollanko nyt siis Suomea virallisesti kolonisoimassa?

Vae victis

Quote from: UralinViikinki on 09.02.2009, 18:23:26
Eikös siirtolainen ole englanniksi "colonist", elikkä ihminen joka on muuttanut siirtomaahan sitä "rakentamaan".

Ei, siirtolaisen tarkin vastine englanniksi on immigrant (ja lähtömaan näkökulmasta emigrant). Laiton siirtolainen taas voidaan kääntää joko illegal immigrant tai lähinnä lakitermeissä illegal alien.

Jatu

Tuo Pellervon tutkimushan oli tehty työssäoleville mamuille, koulutuksessa oleville, ja sitten joku prosentti ihan satunnaisotannalla väestörekisteristä.

Työttömyysprosentti oli 15, ja 90% etsi aktiivisesti töitä. Hieman epäilyttää oliko kyse varsinaisista maahanmuuttajista vai niistä ei-varsinaisista. Mutta ehkä tuo selviää kun jaksaa lukea tarkemmin tuon koko pdf:n..
- On se vaan kauheaa jos on alkoholismia perheessä.
- Juu, muistan kun ensi kertaa näin äitini juovan..
- Niin.. Humalassa tulee helposti vilauteltua.

M.K.Korpela

Juuri äsken muuten Astrid-täti julisti Pohjois-Suomen alueuutisissa , että kun lama hellittää ovat pakolaisia ottaneet kunnat etulyöntiasemassa työmarkkinoiden suhteen. Taustalla ilmeisesti somppunaisia.

Käytännössä tämä tarkoittaa , että Astrid-täti yrittää markkinoida pakolaisia pelastuksena esimerkiksi Merijärven kunnan kaltaiselle täysin kuolemaantuomitulle muuttotappion yhteisölle , jossa elinkeinot ovat kunta , eläkkeet ja maatalous. Kaikki kuihtumassa yhtäaikaa.

Tällaiselle kuolemansellissä istuvalle raihnaiselle kunnalle somput olisivat vielä siinä kuolemansellissäkin sydänkohtaus , sillä kielitaidottomat ammattitaidottomat ja työhaluttomat eli siis 3 kertaisesti työkyvyttömät somput imaisevat kunnan jo entisestään masentavan budjetin raskaasti miinukselle , sillä ainoa vastaanoton näkyvä fiskaalinen seuraus on konkurssivalmiin kunnan sosiaalibudjetin räjähdys.
M.K.Korpela ratsastaa.
DO NOT LOOK AT LASER WITH THE REMAINING EYE
YLLÄRI !

Zngr

Quote from: UralinViikinki on 09.02.2009, 18:23:26

Eurabiafriikit ja bloggaaja Fjordman käyttävät sanaa kolonisointi. Samoin islamin oppinut Sheikh Yusuf al-Qaradawi ja imaami Muhammad bin Abd Al-Rahman Al-'Arifi silloin silloin kuin eivät puhu suoraan valloituksesta - heidän mielestään muslimit tulevat valloittamaan Euroopan maahanmuutolla ja naistensa kohduilla. Ja Muammar Gaddafi. Muslimit siis kolonisoivat Eurooppaa.

Tämä ei ole ihan tarkalleen minun mielipiteeni (tai lähellekään) mutta voi sen noinkin ajatella: Muslimit eivät valloita kolmannessa jihadissa vääräuskoisten Eurooppaa sodalla, vaan väestönsiirrolla.
-Ali, Rinkeby

- H. L. Mencken