News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Vasemmistonuoret: Keväällä laaja kampanja rasismia vastaan

Started by Iloveallpeople, 02.12.2009, 20:25:45

Previous topic - Next topic

Iloveallpeople

QuoteLaaja kampanja rasismia vastaan

Vasemmistonuoret aloittaa keväällä kampanjan rasismia vastaan.

Tiedotuksen lisäksi kampanjaan kuuluu yksilötyötä: järjestö kouluttaa aktiiveja tukemaan ulkomaalaisia vaikeissa tilanteissa, joita aiheuttavat esimerkiksi säilöönotto, käännytys tai lumeavioliittoepäilyt.

– Jo tänä vuonna olemme kampanjoineet ulkomaalaislain tiukennusta vastaan. Muistutamme, että myös suomalaiset ovat suurin joukoin lähteneet hakemaan parempaa elämää muualta. Rajoja ei voi sulkea, tuskinpa kukaan haluaa tästä mitään Pohjois-Koreaa, Taavetti sanoo.

Hän korostaa, että työväestö ei hyödy maahanmuuttajien ja suomalaisten vastakkainasettelusta.

– Haluamme painottaa ettei kukaan ihminen ole laiton.

Riikka Taavetti on Vasemmistonuorten pääsihteeri

Kansan Tahto
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Lemmy

Ero on siinä että Pohjois-Koreasta ei pääse muuttamaan pois jos haluaa.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

gloaming

Quote from: Riikka Taavetti...tuskinpa kukaan haluaa tästä mitään Pohjois-Koreaa, Taavetti sanoo.

Riikka Taavetti on Vasemmistonuorten pääsihteeri

Luonnollisestikaan eivät muut, paitsi Taavetin kaltaiset kommunismiin pyrkivät.

Haluaisin edes kerran perusteltavan, miten restriktiivinen sosiaaliturvapaikkapolitiikka johtaa maan muuttumiseen Pohjois-Koreaksi. En pidättele henkeäni.
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

Ari-Lee

Suomesta puuttuu sellainen säätiö mikä pyrkisi pelastamaan aivopestyjä nuoria. :'(
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

tusujusuu

Aijai, miten joku voi mennä näin yksinkertaisessa asiassa täysin päin mäntyä. Pohjois-Korean ja Suomen ero on se, että Suomeen halutaan muuttaa. Pohjois-Koreassa muuttoliike on täysin toiseen suuntaan. Ts. jos se sallittaisiin.

Taavetti ajaa kestämätöntä politiikkaa, jonka kustannuksia veronmaksajien ei tarvitse maksaa.
No tolerance for intolerance, no apology for being free.

"En yhdy siihen mitä sanotte, mutta taistelen viimeiseen asti sen puolesta, että voitte sen sanoa."

H.omma

QuoteKouluihin pitäisi päästä puhumaan politiikasta. On aivan turhaa suojella koululaisia politiikalta, sanoo Vasemmistonuorten pääsihteeri Riikka Taavetti.

Vasemmistonuoret haluavat aivopestä lapsesi.

QuoteYdinvoiman vastustus on näköjään kasvanut. On hyvä että tämä nähdään valttina vasemmistolle.

Mitä vain kunhan saadaan kannatus nousuun.

QuotePoliittista historiaa miltei maisteriksi asti opiskellut Taavetti on 27-vuotias. Hänen ikäisiään, saati nuorempia puuttuu Vasemmistoliiton eduskuntaryhmästä.

Kyseessä on ilmeisesti aito vasemmistolainen, (Rikkaan perheen) pseudo-intellektuelli yliopisto-vesa joka ei ole ikinä vasaraan tai harppiin tarttunutkaan.

QuoteOn totta että nuorten on vaikea päästä läpi, mutta hyvä vaalityö voi nostaa heidät eduskuntaan 30-vuotiaina. Pitää aloittaa nuorena että on eduskunnassa ennen eläkeikää, hän naurahtaa.

Nauttimassa kunnon palkkaa? Keräämässä varoja eläkepäiville?

QuoteVerkkokeskustelu on tärkeä osallistumiskeino. Siksi pitää saada laajakaista joka kotiin.

Siinä samalla kenties vähän sivustorajoituksia?

Mitä tuohon rasismi-kampanjaan tulee, ei se mitään rasismia vastaan taistele vaan ajaa vain tietyn ryhmän etuja.

Riikka on muuten hyvin nätti, onko tämä yleinen piirre Populistinuorille?

Onko pakko mennä henkilökohtaisuuksiin?

T:
M.E

Sami Aario

Ehdotan vastamielenosoitukseksi olkiukkojen vastaista mielenosoitusta. Vaadimme laadukkaammin perusteltuja mielenosoituksia!

Veli Karimies

Luulisi jo 27 vuotiaana tajuavan vähän maailman menoa.

Jaku

(http://www.kansantahto.fi/jutut/20091202/20091202_2.jpg)

27-vuotias  ???

sgniwder

Olisi mielenkiintoista tietää mitä hommalaiset ajattelisivat jos kyseessä ihan oikeasti olisi vain rasismin vastainen kampanja. Välillä kun tuntuu, että jotkut täällä väittävät ettei rasismia oikeasti ole edes olemassa. Ikävä totuus on, että rasismia on edelleen ja sitäkin vastaan pitäisi taistella.

gloaming

Quote from: sgniwder on 02.12.2009, 21:03:19
Olisi mielenkiintoista tietää mitä hommalaiset ajattelisivat jos kyseessä ihan oikeasti olisi vain rasismin vastainen kampanja.

"Rasismin vastainen" kampanja, jossa teemoina on sosiaaliturvamaahanmuuton esteiden poistaminen ja varallisuuden jakaminen tasan per capita globaalisti. Vaikuttaa enemmän kommunismilla höystetyltä sosialistiselta internationalismilta kuin miltään asialta, jota ymmärtäisin käsitteen "rasismi" kattavan.
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

Veli Karimies

Olisi mielenkiintoista tietää mitä hommalaiset ajattelisivat jos kyseessä ihan oikeasti olisi vain rasismin vastainen kampanja. Välillä kun tuntuu, että jotkut täällä väittävät ettei rasismia oikeasti ole edes olemassa. Ikävä totuus on, että rasismia on edelleen ja sitäkin vastaan pitäisi taistella.

No sitten varmaan ajattelisimme, että hyvällä asialla ovat kun vastustavat vakavaa asiaa.

sgniwder

Quote from: gloaming on 02.12.2009, 21:10:52
Olisi mielenkiintoista tietää mitä hommalaiset ajattelisivat jos kyseessä ihan oikeasti olisi vain rasismin vastainen kampanja.

"Rasismin vastainen" kampanja, jossa teemoina on sosiaaliturvamaahanmuuhanmuuton esteiden poistaminen ja varallisuuden jakaminen tasan per capita globaalisti. Vaikuttaa enemmän kommunismilla höystetyltä sosialistiselta internationalismilta kuin miltään asialta, jota ymmärtäisin käsitteen "rasismi" kattavan.

Ehkä viestini oli hieman epäselvä. Käytin konditionaalia juuri siksi, että en usko tämän kampanjan olevan oikeasti rasismin vastainen. Mietin miten oikeaan sellaiseen suhtauduttaisiin. Monissa hommalaisissa kun rasismi-sana tuntuu saavan aikaan samanlaisen tunnekuohon kuin mokuttajissa maahanmuuton kritisointi.

Sami Aario

Tuon ylläolevan sitaatin perusteella tuota mielenosoitusta on vaikea pitää pelkästään rasisminvastaisena.

Vesittämällä rasismin käsitettä vasemmisto tekee rasisminvastaisuudesta pelleilyä, ja kantaa siten itse ainakin osittaisen vastuun jos rasismiin ei suhtauduta todellisena ongelmana.

citizen

Ihan hyvä vaan, jos Vasemmistoliitto vierottaa viimeisetkin duunarit hörhöporukastaan. Ennen vasemmistolaisia oli ne, jotka joutuivat tekemään raskasta työtä 8-10 tuntia päivässä kuutena päivänä viikossa. Nykyinen vihervasemmistolaisuus on jotain ihan muuta.
"In the emerging world of ethnic conflict and civilizational clash, Western belief in the universality of Western culture suffers three problems: it is false; it is immoral; and it is dangerous." – Samuel P. Huntington
Multiculturalism--A Cult of Ignorance http://www.youtube.com/watch?v=H-eNXWtXRQI

Lemmy

Quote from: sgniwderjos kyseessä ihan oikeasti olisi vain rasismin vastainen kampanja

Ai jaa RKP:tä vastaan?
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Tommi Korhonen

Me voisimme muuten täällä Homma^^^ssa määritellä sellaisen rasismin mikä on meidänkin mielestämme rasismia ja ei suotavaa.
(Olen kyllä sellaista julistusta hieman ajatellut kirjoittavani joskus)

Kyllä, minäkin vastustan ihmisarvon asettamista jollekin oletusarvolle etnisyyden X perusteella. Se tosin ei tarkoita että kannattaisin silti Suomi-kaikille periaatetta. Rasismi ja omasta identiteetistään ja maastaan kiinni pitäminen eivät ole mitenkään rinnastettavissa.

Kuulostaa vasemmistonuorilta taas siltä että... ampuvat itseään jalkaansa. Mutta mikäs siinä, vähemmän poliittisia dinosauruksia kentällä.
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

Jaakko Sivonen

Vai, että vasemmistonuoret käyttävät Pohjois-Korea-korttia, oi, ironiaa...

Miksei vasemmistonuorilla ole mitään sanottavaa suomalaisiin kohdistuvasta ns. positiivisesta syrjinnästä? Siinähän suomalaisia syrjitään etnisen taustan perusteella.
Malo periculosam libertatem quam quietum servitium

sgniwder

Quote from: Joonatan on 02.12.2009, 21:33:02
Me voisimme muuten täällä Homma^^^ssa määritellä sellaisen rasismin mikä on meidänkin mielestämme rasismia ja ei suotavaa.
(Olen kyllä sellaista julistusta hieman ajatellut kirjoittavani joskus)

Hyvä idea. Se voisi saada ulkopuolisetkin huomaamaan, että suurin osa täällä on rasismia vastaan. Maahanmuuttokriittisten rasistiksi syyttelyssä on mielestäni suurin vaara juuri se, että oikeaan rasismiin ei kiinnitetä enää huomiota. Täälläkin olen lukenut kommenteja "ei rasismia ole olemassa". Itse olen joutunut turhan usein rasismia kohtaamaan niin ketuttaa kyllä kun sitä ei oteta tosissaan.

Lemmy

Se on "eriarvoiseen asemaan laittamista rodun perusteella". Mä laitan ihmiset siihen asemaan jonka ne omalla käytöksellään ansaitsee. Mä olen esimerkiks hirveän asemoiva karaokelaulajia vastaan.

Quoteketuttaa kyllä kun sitä ei oteta tosissaan.
"There is a man who says neekeri" jälkeen ei kyllä otakaan.

sgniwder

Quote from: Lemmy on 02.12.2009, 21:54:36

Quoteketuttaa kyllä kun sitä ei oteta tosissaan.
"There is a man who says neekeri" jälkeen ei kyllä otakaan.

Ja sen jälkeen kun on saanut soittaa poliisit paikalle kun kolme jätkää yrittää hakata avomiehen ihonvärin takia, sen ottaa.

Tämä ei siis muuten tapahtunut Suomessa.

Mika Mäntylä

Wikipedia:
"Rasismi eli rotusyrjintä tai rotusorto on aate tai toiminta, jossa ihmisten väitetyn rotuluonteen ja siihen liittyvien fyysisten piirteiden erilaisuudella perustellaan eriarvoista kohtelua eli syrjintää."

Ja tällaista on olemassa, mm. lainsäädännössämme.

Usein puheet siitä, ettei rasismia ole olemassa, on näsäviisastelua sellaisten punavihreiden heittojen johdosta, joiden mukaan rotuja ei ole olemassa.
Lukijan tulisi huomioida, että tämäkin viesti saattaa sisältää kärjekkäitä näkemyksiä tosiasioista tai mustaa huumoria.

Ohjattu ja hallittu vapaa keskustelija?

Oami

Quote from: sgniwder on 02.12.2009, 21:18:56
Ehkä viestini oli hieman epäselvä. Käytin konditionaalia juuri siksi, että en usko tämän kampanjan olevan oikeasti rasismin vastainen. Mietin miten oikeaan sellaiseen suhtauduttaisiin. Monissa hommalaisissa kun rasismi-sana tuntuu saavan aikaan samanlaisen tunnekuohon kuin mokuttajissa maahanmuuton kritisointi.

Olihan jossain ketjussa puhetta rasisminvastaisen kulkueen organisoimisesta itsekin.

Sopii minulle, vastustanhan rasismia. Ja jos vasemmistolaiset määrittelisivät sen tavalla joka olisi sopusoinnussa oman määritelmäni kanssa, niin en näkisi estettä olla mukana heidänkään kekkereillään.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Lemmy

Quote from: Mika Mäntylä
Usein puheet siitä, ettei rasismia ole olemassa, on näsäviisastelua sellaisten punavihreiden heittojen johdosta, joiden mukaan rotuja ei ole olemassa.

Jos uskoo rotujen (ja rotuluonteiden) olemassaoloon on rasisti.

Lemmy

Quote from: sgniwder
Ja sen jälkeen kun on saanut soittaa poliisit paikalle kun kolme jätkää yrittää hakata avomiehen ihonvärin takia, sen ottaa.

Ja sen jälkeen kun kolme mustaa rullaa minut kadulla ja poliisia ei ole lähimaillakaan niin ottaa mihin? Minä en voi huutaa "rasismia" tekosyynä tapahtuneelle.

Tämä muuten siis tapahtui Suomessa.

sgniwder

Quote from: Lemmy on 02.12.2009, 23:27:03
Quote from: sgniwder

Ja sen jälkeen kun kolme mustaa rullaa minut kadulla ja poliisia ei ole lähimaillakaan niin ottaa mihin? Minä en voi huutaa "rasismia" tekosyynä tapahtuneelle.

Tämä muuten siis tapahtui Suomessa.

Kyllä voit jos he ovat sanoneet jotain rasistista sinulle. Pelkän ihonvärin perusteella ei mitään tapausta voi rasistiseksi sanoa, mutta jos hyökkääjät itse sanovat jopa poliisille syyksi ihonvärin, niin kyllä se minun mielestä on selvää rasismia.

M.E

Quote from: sgniwder on 02.12.2009, 23:34:37
Kyllä voit jos he ovat sanoneet jotain rasistista sinulle. Pelkän ihonvärin perusteella ei mitään tapausta voi rasistiseksi sanoa, mutta jos hyökkääjät itse sanovat jopa poliisille syyksi ihonvärin, niin kyllä se minun mielestä on selvää rasismia.

Kyllä ja ei. Jos henkilöt itse ilmoittavat syyksi henkilön etnisyyden kyseessä on kieltämättä rasismi. Sen sijaan etnisyyteen viittaavien halventavien termien käyttöä itsessään ei voi vielä pitää osoituksena rasismista.

Esimerkki:
Jos joku tuntematon henkilö hyökkää kimppuuni kadulla, alkaa hakata nyrkeillä ja kutsumaan minua homoksi, onko kyseessä automaattisesti viharikos riippumatta siitä:

a) olenko homo
b) uskooko ko. henkilö tosissaan minun olevan homo vai onko kyseessä vain geneerinen nimittely.
"Tässäkö se elämä sitten olikin? Sanokaa heille, että sanoin jotain älykästä."

Mika.H

Quote from: Jaakko Sivonen on 02.12.2009, 21:34:34
Vai, että vasemmistonuoret käyttävät Pohjois-Korea-korttia, oi, ironiaa...

heh. sama tuli mieleen...

hieman olisi samantyylistä jos jaakko laakso olisi 70-luvulla arvostellut DDRää..;)
Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

sgniwder

Quote from: M.E on 02.12.2009, 23:48:50
Quote from: sgniwder on 02.12.2009, 23:34:37

Kyllä ja ei. Jos henkilöt itse ilmoittavat syyksi henkilön etnisyyden kyseessä on kieltämättä rasismi. Sen sijaan etnisyyteen viittaavien halventavien termien käyttöä itsessään ei voi vielä pitää osoituksena rasismista.

Esimerkki:
Jos joku tuntematon henkilö hyökkää kimppuuni kadulla, alkaa hakata nyrkeillä ja kutsumaan minua homoksi, onko kyseessä automaattisesti viharikos riippumatta siitä:

a) olenko homo
b) uskooko ko. henkilö tosissaan minun olevan homo vai onko kyseessä vain geneerinen nimittely.

Totta. Varmaan aika tapauskohtauksia tämänkaltaiset selkkaukset ja en mitenkään puolustele rasismin käyttöä tekosyynä. Ei hyökkäystä voi pitää rasistisena pelkästään osapuolten ihonvärin perusteella. Minä nyt kuitenkin satuin olemaan osallisena kyseisessä tapauksessa ja tiedän varsin hyvin, että kyseinen hyökkäys oli rasistinen.

M.E

Quote from: sgniwder on 03.12.2009, 00:02:42

Esimerkki:

a) olenko homo

Totta. Varmaan aika tapauskohtauksia tämänkaltaiset selkkaukset ja en mitenkään puolustele rasismin käyttöä tekosyynä. Ei hyökkäystä voi pitää rasistisena pelkästään osapuolten ihonvärin perusteella. Minä nyt kuitenkin satuin olemaan osallisena kyseisessä tapauksessa ja tiedän varsin hyvin, että kyseinen hyökkäys oli rasistinen.
[/quote]

Juu, en epäile yhtään sanaasi. Olit paikalla ja tiedät asian paremmin. Halusin vain korostaa sitä, että pelkkä etnisyyteen viittaava halventava nimittely ei aina ole indikaatio rasismista, vaikka tässä sinun tapauksessasi se varmasti sitä olikin.
"Tässäkö se elämä sitten olikin? Sanokaa heille, että sanoin jotain älykästä."