News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

YLE Teemalta tullut Smedsin "Tuntematon sotilas"

Started by Tunkki, 07.02.2009, 23:18:59

Previous topic - Next topic

Tunkki

Olipa rankka. Pelasi noinkin hyvin teeveessä niin mahtoipa olla elämys teatterissa.
10 poaäng.

JR

Korkeintaan kolme minuuttia kesti hermo. Ällöttävää kuolaamista.

Kerpo

Upeaa katsottavaa oli näin teeveestäkin, vaikka se tietysti parempi oli paikan päältä nähtynä. Tekisi mieli oikeastaan käydä katsomassa uudestaan niin osaisin antaa enemmän arvoa taiteelliselle toteutukselle. Varsinkin kuolaavan Honkajoen potkiminen oikeasti teki pahaa, kun sen ensimmäistä kertaa näin. Vaikuttavaa.

Avrelivs

For the record, ei inspiroinut minua. Tosin minua nyt ei yleensäkään inspiroi suomalainen teatteri, sattuneista syistä, joten kenties minun suosituksiani tai niiden puutteita ei kannata ottaa turhan vakavasti. ;D
Bears on a Submarine

Ullanlinna

Hyvältä näytti. Esimerkiksi lätkämatseista tuttu, vastenmielinen tappamisen uho saatiin hyvin rinnastettua.

Ojanperä

En jaksanut katsoa loppuun, kun en yhtään ymmärtänyt mitä siinä haettiin. Ärsyttävään huutamista, riehumista ja muuta sekoilua. Juoni ei kulkenut eteenpäin ollenkaan, eivätkä kohtaukset liittyneet toisiinsa mitenkään. Tuollainen kuuluu Kiasmaan eikä Kansallisteatteriin.
"The Answer to 1984 is 1776."
-Alex Jones

Embo

Quote from: Tunkki on 07.02.2009, 23:18:59
Olipa rankka. Pelasi noinkin hyvin teeveessä niin mahtoipa olla elämys teatterissa.
10 poaäng.

Joo, toimi teatterissa aivan kybällä. Ekat pari minuuttia meni ihmetellessä, mutta sitten näytelmä tosiaan tempaisi mukaansa.

Telkkariversion intensiteetti oli vähän pienempi, ja pari hyvää kohtausta oli jäänyt pois, mutta muuten taltiointi oli hieno. Smedsin Tuntematon on kyllä Linnan teoksen arvolle sopiva tulkinta.

Ullanlinna

On muuten huomioitava, että teatteriesitys kestää käsittääkseni NELJÄ tuntia. Aika paljon oli siis saksittu.

jeremies

Itse tykkäsin.

4 tunnin teatteriesityksestä saksiminen 2 tunnin televisionäytökseksi häiritsi meikäläistä ainakin aluksi, melkein jo vaihdoin kanavaa, mutta onneksi katsoin loppuun asti.

Antti Luusuaniemi oli kyllä vittumaisin ja paras Lammio, mitä olen koskaan nähnyt. Myös riehakas yleisön kanssa tehty kohtaus ja leikkaus vammaiseen Honkajokeen toimi vahvasti, yleisön reaktiot ja kiemurtelut kertoivat aika paljon...

YLE voisi tehdä kulttuuriteon ja tuottaa tuon näytelmän kokopitkänä versiona DVDlle. Siitä vaikka nuivaan pukinpussiin :)

Tarvitsee varmaan tsekata tuo Mental Finland jos Smeds jatkaa yhtä mielenkiintoisella linjalla.