News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Kansan uutiset, minkä kansan?

Started by 2papoikaa, 07.02.2009, 14:31:47

Previous topic - Next topic

2papoikaa

Olen uusi jäsen tässä foorumissa, tosin olen lueskellut näitä juttuja nyt muutaman kerran ja kiinnostuin asiasta ja päätin kirjoittaa.

Etelä-pohjanmaalta kotoisin olevana minua hämmästytti suuresti lehti nimeltä Kansan Uutiset johon törmäsin ollessani töissä Tampereella. En ole aiemmin kyseistä lehteä lukenut mutta avattuani sen hämmästyin, lehdessä julkaistu mielipidekirjoitus "Joutavanpäiväistä historian tulkintaa" oli hämmentävä http://www.kansanuutiset.fi/scripts/edoris/edoris.dll?app=server&com=sqlxml&tem=d_aihepuu.tpl&topicid=913&selected=913.
En ole ymmärtänyt että tästä maasta löytyy vielä ihmisiä jotka pitävät Stalinia isä aurinkoisena ja muutenkin mukavana miehenä.
Onneksi näyttää siltä, että vastaaavia historian tutkijoita ei tämän Raimo Leskisen lisäksi ole monia.

Toinen mielenkiintoinen juttu oli tämä: http://www.kansanuutiset.fi/mielipiteet/hiljaa_hyv%C3%A4_tulee_1777700.html.
Esimerkiksi tämä mielipide hämmästyttää
QuoteKeskustelun määräävät mukamas maahanmuuttokriittiset - oikeasti he ovat populisteja ja kansallismielisiä kiihkoilijoita.

Asiantuntijat ja tutkijat yrittävät suunnata keskustelun asialliseen uomaan, mutta saavat liian vähän tilaa mediassa ja samalla paljon uhkaavaa palautetta niiltä, jotka näkevät ulkomaalaisissa ainoastaan ongelmia ja uhkia.
.

Minua hämmästyttää sana populisti, miksi kaikkia jotka ovat kriittisiä maahanmuutolle/EU:lle sanotaan populisteiksi? Toivoisin pikaista selitystä tähän.

Siinäpä tärkeimmät tällä kertaa.

Ernst

Ei muuta kuin tervetuloa vaan kirjoittamaan lisää.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

mikkoR

Populismi on ilmeisesti uusiosana kuluneen natsirasistin tilalle.

Sanalla koitetaan vihjata poliittiseen hyötymiseen tavallisen ihmisen kustannuksella ja saada takaportin kautta ihmisen ajatukset assosioiduksi taas Hitleriin sun muihin henkilöihin jotka aiheuttava hermojen kiristystä syvän kansan keskuudessa.

Joten... tervetuloa populistiksi
Paras tapa päästä eroon laittomista aseista on toki luoda riittävä määrä väyliä laillisille aseille.

2papoikaa

Kiitoksia nopeista vastauksista, taisin löytää oman foorumini.

Kiinnostaisi kuulla mielipiteitä noista Kansan Uutisten jutuista.

Ojanperä

No, populismiksi on helppo leimata joku sellainen aate, joka tuntuu toisaalta itsestä epämiellyttävältä, mutta joka kuitenkin nauttii kiusallisen suurta kansansuosiota. Tämä on älyllinen kuperkeikka, jolla kansansuosio väännetään itse asiassa huonoksi asiaksi. Siitä onkin hyvin lyhyt matka siihen, että sanotaan ja tehdään kaikki juuri päinvastoin kuin suurin osa kansasta. Mutta näinhän osa vanhoillisista vasemmistolaisista toimii.
"The Answer to 1984 is 1776."
-Alex Jones

Lemmy

Tossahan toi Gusatinsky puhuu asiaa. Jos nyt vaikka katsookin vihreällä lasilla vasemmasta silmästä.

QuotePaikan päällä ihmetytti toimittaja-kollegojen korostettu kiinnostus somalialaistaustaisiin.

Huomioitu nk. "varsinainen maahanmuuttaja"

QuoteItse asiassa raportissa on 80 ehdotusta – kotouttamislakia pyritään uudistamaan keväällä, joten valmistajilla on kotiläksyjä luettavaksi. Toivottavasti he eivät unohda ehdotusta velvoittaa myös viranomaiset sitoutumaan kotouttamissuunnitelmiin ja varaamaan siihen riittävästi resursseja. Suuri rooli on työvoimatoimistoilla - nythän niitä usein kutsutaan työttömyystoimistoiksi.

Huomioitu nk. "rahnaa taikaseinästä" tarve sekä nk "tosielämän realiteetit".

QuoteLuovutustilaisuudessa puhuttiin asenteista ulkomaalaisiin mutta jotenkin teoreettisesti. ETNO:n seminaarissa ennakkoluulot mainittiin monissa puheenvuoroissa ja paljon rohkeammin, mutta silti jäi sellainen käsitys, että useat uskovat asian hoituvan itsestään ajan myöten.

Huomioitu nk. "suojatyöpaikossa olevien yliopistopellejen hyötysuhde"

QuoteSeminaarissa todettiin, että edessämme on vaikea aika, jolloin maahanmuuttajien pitäisi varautua siihen, ettei raportin ehdotuksia pystytä toteutumaan lähitulevaisuudessa. Lama kestää pari-kolme vuotta – kotouttamislain uudistus vie suunnilleen saman ajan. Mutta sitten ihan varmasti on pulaa työvoimasta, josta puhutaan kohta kaksikymmentä vuotta.

Klassinen "huutava työvoimapula".

QuoteMutta varoa sellaisia kursseja, missä on paljon venäjänkielisiä. Kuulemma sellaisissa ryhmissä opiskelusta ei tule mitään.

Jonka minulle on sanonut useampi mamu-kaveri kun menneet suomenkurssille.

- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Dark Serenity

Eiköhän jo lehden nimi "Kansan Uutiset" ole jo aika selvä merkki punaisesta liikkeestä (ja punaisethan tunnetusti ovat aviossa vihreiden kanssa).

Noita pitävät aika usein ihan pihalla olevat iäkkäämmät henkilöt joille Isä Aurinkoinen oli jeesuksen toinen tuleminen, ja ketä tahansa joka ei tahdo jakaa rahojaan kaikille jotka sitä keksivät pyytää on kapitalistiporvarinatsirasisti.

Joitain lehtiä ei vain kannata ottaa kovin tosissaan.

Torrence

Luin myös tuon Kansan Uutisten jutun ja oli itse asiassa aika pelottavaa huomata, kuinka kommunistista sakkia Suomestakin löytyy. Saatiin käännettyä Talvisota niin päin, että Suomi olisi siihen ollut syyllinen.

Onko tuo sitten toisinpäin sallittua? Saako Hitleristä ja Natsi-Saksasta kirjoittaa puolustavaan sävyyn, vai tuleeko KRP ovelle? Olisin aiemmin vastannut että totta kai saa, Suomessahan on sananvapaus. Tänä päivänä en ole enää niin varma.

UralinViikinki

Jos populismia pidetään elitismin vastakohtana, en näe populismissa mitään pahaa. Taitaapa olla myös syy miksi elitistinen vihervasemmisto tätä sanaa levittelee kaikkia vääriä mielipiteitä omaavia kohtaan.

2papoikaa

QuoteLuin myös tuon Kansan Uutisten jutun ja oli itse asiassa aika pelottavaa huomata, kuinka kommunistista sakkia Suomestakin löytyy. Saatiin käännettyä Talvisota niin päin, että Suomi olisi siihen ollut syyllinen.

Eihän tuo itse mielipide ole pelottava, vaan se että se on julkaistu. Jokainen joka on edes vähän lukenut historiaa tietää tuon olevan "paskapuhetta" mitä ei tarvitse julkaista.

QuoteJos populismia pidetään elitismin vastakohtana, en näe populismissa mitään pahaa. Taitaapa olla myös syy miksi elitistinen vihervasemmisto tätä sanaa levittelee kaikkia vääriä mielipiteitä omaavia kohtaan.

Ehkä olen liian tyhmä lukeutuakseni elitistisiin piireihin, siis alennun olemaan populisti.

Vasarahammer

Kirjainlyhenteen SKDL monet muistavat. Mistä tuo lyhenne tulee?

SKDL = Suomen Kansan Dramaattinen Loppu
"The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so." -Ronald Reagan

Martikainen

Täällä Tampereella törmää kohtalaisen usein em. kaltaisiin mielipiteisiin. Ihan parikymppisissäkin löytyy sellaisia änkyräkommunisteja, joiden olisi luullut kuolleen sukupuuttoon jo aikaa sitten.

Torrence

Quote from: Martikainen on 07.02.2009, 18:00:44
Täällä Tampereella törmää kohtalaisen usein em. kaltaisiin mielipiteisiin. Ihan parikymppisissäkin löytyy sellaisia änkyräkommunisteja, joiden olisi luullut kuolleen sukupuuttoon jo aikaa sitten.

Itse asiassa tunnen aika monta kaveria Tampereelta ja täytyy sanoa, että oikeassa olet. Me ei olla annettu politiikan tulla kaveruuksien väliin (toisin sanoen olen pitänyt nuivuuteni tähän asti suht'koht piilossa), mutta nämä kaverit on kyllä uskomattoman aivopestyjä siihen, että esim. sisällissodassa vain valkoiset tekivät murhia. Heille olisi aivan turha kertoa punaisesta terrorista tai maahanmuuton ongelmista koska he eivät yksinkertaisesti suostuisi kuuntelemaan.

Muistan kun nämä kaverit ottivat 2004 hirveät pultit kun Bush nuorempi valittiin uudelleen virkaan. Mulla ei vielä silloin oikeastaan ollut mielipidettä asiaan, joten enemmänkin vaan nauratti se kiihkoilu. Nyt siellä on varmaan ollut housut märkänä, kun Obama valittiin.

Ihan hyviä tyyppejä, mutta harmillisen paljon vasemmistoon päin kallellaan.

Horn Hill

Quote from: Torrence on 08.02.2009, 00:12:17
Ihan hyviä tyyppejä, mutta harmillisen paljon vasemmistoon päin kallellaan.

Ihminen kasvaa kallelleen niin kuin puu; mistä päin saa valoa ja ravinteita. Se ei kuitenkaan ihmisistä huonoja tee.

Jossain vain aurinkoa on varjostettu, idästä tai lännestä.

Vihaista puhetta.
Netin harmaa setä.

Pulley

Ennen löytyi sellaisia kokoomuslaisia kansankynttilöitä, jotka teki selväksi kuka oli syyllinen sotaan ja suurimpaan osaan maailman kärsimyksistä. Ei taitais onnistua nykyään, voisi opettaja joutua "puhutteluun". Ja Kokoomus on nyt mokutuspuolue siinä missä muutkin.

Kun olen rajan takana sotasyylliseen kansaan tutustunut, niin yhtäaikaa mukavia tyyppejä ja kieroja kuin korkkiruuvi. Savolaisten veljeskansa?

Hoff

Quote from: 2papoikaa on 07.02.2009, 16:51:12
QuoteLuin myös tuon Kansan Uutisten jutun ja oli itse asiassa aika pelottavaa huomata, kuinka kommunistista sakkia Suomestakin löytyy. Saatiin käännettyä Talvisota niin päin, että Suomi olisi siihen ollut syyllinen.

Eihän tuo itse mielipide ole pelottava, vaan se että se on julkaistu. Jokainen joka on edes vähän lukenut historiaa tietää tuon olevan "paskapuhetta" mitä ei tarvitse julkaista.

Muutappa tuo mielipide nuivaksi niin alat kuulostamaan tavalliselta mokuttajalta, jolle nuiva mielipide aiheuttaa saman reaktion, kuin kommunismi ilmeisesti aiheuttaa monelle nuivalle. Mikään julkaistu mielipide ei voi olla pelottava, ellei se kiihota väkivaltaan tai syrjintään. Suomen syyttäminen sodista ja Stalinin ihanointi ei täytä kiihottamisen kriteerejä. Kaikki mielipiteet pitää saada julkaista, jopa ne kaikista inhottavimmat. Harvat ottavat Kansan uutisten jutut tosissaan. Eikä Suomella kommunismin pelkoon näyttäisi nykyaikana olevan aihetta.

Kts. allekirjoitukseni
"I would rather be exposed to the inconveniences attending too much liberty than to those attending too small a degree of it" -Thomas Jefferson

Avrelivs

Quote from: Hoff on 08.02.2009, 10:51:46
Kaikki mielipiteet pitää saada julkaista, jopa ne kaikista inhottavimmat.

Nimenomaan. Tässä asiassa ei kannata lähteä 'vihollisen' veneeseen mukaan ja ruveta huutelemaan väärien mielipiteiden kieltämistä. Sananvapaus. Ilman sitä vähän kaikki on vaarassa pissiä pahemman kerran. Toki sananvapaus tarkoittaa myös siitä, että kun joku taistolainen vääristelee historiaa kirjoituksissaan tai muuten vain puhuu taistolaista tuubaa, hänelle saa ja melkein pitää antaa siitä tulikivenkatkuista mutta faktoihin viittaavaa palautetta joka osoittaa hänet vanhaksi ja väsyneeksi Kapteeni Punakoneeksi. ;D
Bears on a Submarine