News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Muutoksen virallinen lyhenne ?

Started by FadeAway, 22.11.2009, 18:04:32

Previous topic - Next topic

svobo

Ajattelin heti ketjun otsikon nähdessäni, että tietenkin M11, mutta kun se olikin jo heti keksitty, niin ehdotan sitten lyhennettä Muut.  :P
"Eilen paluumatkalle Irakiin lähteneillä mieli muuttunut kun olivat nähneet Helsingin. Aikovat palata Saarijärvelle päästäkseen Helsinkiin."
Jani Ilola (@i_lo_la) December 10, 2015

Marko

M11
Loogisin ja selittämättömällä tavalla kaunein merkkiyhdistelmä.
Lisäksi numeroita käyttämällä lyhenne erottuu massasta.

Pekka Astala

Heitän ääneni kekoon mts ja m puolesta.

M11 on helppo assossioida viittaamaan sarjatuliaseeseen. http://images.google.fi/images?q=m11 Luultavasti assosiaatio, jota rauhanomaiselle ja parlamentaariselle järjestölle ei haluta. Sitä paitsi, kun joku puolueesta tietävä puhuu aiheesta niin puolueeseen viitataan varmaankin sanalla Muutos.

Vuosiluku toki antaa siihen oman vivahteensa liittyen ajankohtaisuuteen yms. (ainakin reilun vuoden verran, sen jälkeen sen merkitys muuttuu "historialliseksi"), mutta sen korostaminen vahvasti (ainoana jossa on numeroita ja vielä 2 merkkiä kolmesta) lyhenteessä olisi vähän hassua.

FadeAway

Näkemykseni on, että puhutaan Muutos-puolueesta.
Näin toimin jo nyt , kun kerään kannattajia&kortteja.
Tavoitteet ovat jo pidemällä , kun 2011 eduskuntavaaleissa.
Rakennetaan tukijoukkoja ehdokkaille ja kuntavaaleissa 2012 tahdotaan kaikki ehdolle.
Espoossa moni joutui ymmärtämään asian turhan läheltä.

ps. tarviin lisää kannattajakortteja. (Tapio saisko 50)
On paljon vaikeampi purkaa syntynyttä ongelmaa, kuin ennaltaehkäistä se.

Ernst

Quote from: Topelius on 23.11.2009, 15:02:50
Minun ehdotukseni on pelkkä lyhyt ja ytimekäs M
Kannatan. M on hyvä lyhenne  :)
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

FadeAway

Quote from: M on 02.01.2010, 07:44:50

Taitaa olla oma lehmä ojassa. Mitä se tarkoittaa?
Niin   3-4 kirjaimiset lyhenteet ovat hyväksyttäviä.
On paljon vaikeampi purkaa syntynyttä ongelmaa, kuin ennaltaehkäistä se.

Ernst

Quote from: FadeAway on 02.01.2010, 07:50:27
Quote from: M on 02.01.2010, 07:44:50

Taitaa olla oma lehmä ojassa. Mitä se tarkoittaa?
Niin   3-4 kirjaimiset lyhenteet ovat hyväksyttäviä.

Olen lyhentänyt sukunimeni Mulqvist M:ksi.
+
Riski sekaantua jonkun muun puolueen kanssa on olematon, kun muistaakseni mikään muu puolue ei ala M:llä. Siksi lyhytkin lyhenne on mahdollinen.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

JM-K

En tiedä, ratkaisinko tämän ongelman vahingossa (vai aiheutinko hirveän tunnemyrskyn...): Rekisteröidyin erääseen EU-juttuun. Sitä varten piti luoda lyhenne yhdistyksemme nimestä. Koska oli taas vaihteeksi pirunmoinen kiire, niin pamautin rekisteröinti-ilmoitukseen lyhenteeksi "M2011" ilman sen kummempia naamanliikkeitä.

Eli ainakin EU:n silmissä olemme nyt sitten virallisesti M2011. Toivottavasti yhdistyksen hallitus ei kuohitse kivitä soimaa minua tästä hyvästä.

Saatte tuosta EU-jutusta ja siihen liittyvistä toimenpiteistä lisätietoa ihan lähiaikoina. Odotellaan nyt vielä muutama päivä. Syy panttaamiseen selviää sitten samalla.