News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2009-11-21 Suomi turvapaikanhakijoiden tuissa EU:n anteliain

Started by FadeAway, 21.11.2009, 05:38:54

Previous topic - Next topic

stadilainen

Quote from: brr on 21.11.2009, 10:54:39
Quote from: CaptainNuiva on 21.11.2009, 10:47:43
Taas kerran herää kyssäri, milloin A.Thors eroitetaan epäpätevyyden vuoksi?
Heti helvetin jäätymisen jälkeen seuraavaana asialistalla?

Miten joissakin sivistysmaissa ministerit älyävät erota omatoimisesti? Mikä mekanismi painostaa heidät eroamaan, ja miksi se ei toimi Suomessa?

Ensin pitää olla sitä "älyä" että älyää erota. Patologinen valehtelija voi myös olla älykäs, mutta turha toivoa että tämmöinen eroaisi vapaaehtoisesti.
voiko vitutukseen kuolla ? testi käynnissä

Kaptah

Quote from: Enni on 21.11.2009, 10:53:36
JUURIKIN NÄIN. : / Pistää niin vihaksi, kun itse sinnittelee sillä 467€ eurolla joka kuukausi, josta vuokraan + asumisen laskuihin meneekin 450 €. Vaikkei minulla viisihenkistä perhettä olekaan elätetävänä, vaan ihan itsekseni oleilen, niin silti minusta tuo turvapaikkaturisteille syydettävä summa on ihan liikaa.

Jokseenkin sama tilanne täällä, vaikka ihan noin kalliisti en asukaan.

Oikeastaan minua keljuttaa työttömille syydettävä raha melkein hyvä paljon kuin turvapaikanhakijoille syydettävä raha. Tästä kaverista olikin joskus Hommassa puhetta ja muutenkin lienee suhteellisen harvinainen sankari, mutta tällaista mahdollisuutta ei pitäisi Suomessa edes olla.

Quote"Työttömyyteni syynä on yksinkertaisesti se, ettei minulla ole koulutusta mihinkään ammattiin. Se taas johtuu siitä, etten vielä tiedä, mikä minusta tulee isona."
QuotePaavonkallio saa toimeentulotukea hiukan runsaat 400 euroa kuukaudessa. Lisäksi hän saa asumistukea vuokransa verran.

Niin, itsehän saan opintotukia noin 470€ kuussa ja siitä maksetaan vuokra, laskut, koulukirjat (useat jopa 80€, joita ei löydy kirjastosta ja joita tulee opintojen ohessa ja valmistuttuaankin tarvitsemaan, eli ei voi oikein lainata kaveriltakaan), liikkuminen ja harrastukset.

Miten on perusteltavissa, että valtio tukee tällaista ihmistä enemmän kuin sinua tai minua? Miksi ihmistä kannustetaan mieluummin roikkumaan tuilla ja räkimään kattoon kuin opiskelemaan tuottavaksi osaksi yhteiskuntaa?

edit: pahoittelen offtopicia. Modet siirtäköön, jos on liian offtopic.
edit2:oikeastaan minulla ei ole mitään valittamista nykyisessä elintasossani, koska olin pari vuotta töissä ennen opiskelujen alkua ja olen edelleen kesät töissä. Koska elintapani ovat suht halvat, pärjäilen ihan hyvin.
"Krimillä nähdyt joukot olivat paikallisia itsepuolustusjoukkoja. Kuka tahansa voi ostaa univormuja kaupasta."
- V. Putin 4.3.2014

"Viimeaikaiset tapahtumat Krimin niemimaalla osoittivat sotilasvoimiemme uudet laadulliset kyvyt ja henkilökunnan korkean moraalin."
- V. Putin 28.3.2014

Eino P. Keravalta

Quote from: rähmis on 21.11.2009, 10:58:16
Tämä uutinen sinetöi kenties kautta aikain mehukkaimman uutisviikon, ellei jotain jymypaukkua ole tarjolla vielä huomiseksi.

Vuosaaren ahtaasti asuvat somalit, mukavanoloinen joukkokärhämä Lammilla, Itäkeskuksen vemppaavat uimarisedät, Sampo Terhon erinomainen kirjoitus Aamulehdessä, työvoimapulan poistajien terroristikytkennät, somppuäityleiden yksinhuoltajuus / moniavioisuus, mamunuorten pakkopalautukset ja nyt tämä... varmaan vielä unohdin jotain.

Puheet homman kusemisesta ovat ennenaikaisia ja liioteltuja. Väitän, että ilman Hommaa puoletkaan näistä jutuista ei olisi koskaan nähnyt päivänvaloa.

Näin se on nähtävä! Nuivistuminen on samanlaisessa kasvubuumissa kuin väestöräjähdys! Tällä menolla noin vuoden kuluttua meillä on vaalit, joissa keskeisimpiä teemoja ovat maahanmuuttokysymykset. Uskon kansalliseen heräämiseen. Meillä on vielä valtava etulyöntiasema niihin maihin nähden, jotka ovat upottaneet itsensä monikulttuurisuohon - ehkä peruuttamattomasti.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

JM-K

Puheet homman kusemisesta ovat ennenaikaisia ja liioteltuja. Väitän, että ilman Hommaa puoletkaan näistä jutuista ei olisi koskaan nähnyt päivänvaloa.

Rähmis puhuu kyllä totta. Varsin totta.

JM-K

Quote from: Eino P. Keravalta link=topic=17991.msg252515#msg252515
Tällä menolla noin vuoden kuluttua meillä on vaalit, joissa keskeisimpiä teemoja ovat maahanmuuttokysymykset. Uskon kansalliseen heräämiseen.

Tähän minäkin uskon, vaikka välillä meinaakin usko kaikkeen mennä Thorsin ja muiden monikulttuurisuushullujen touhuja ihmetellessä.

Vuoden päästä Suomi on niin syvällä kurassa talousvaikeuksien ja kasvavien sosiaaliturvapaikanhakijalaumojensa kanssa, että silloin maahanmuuton vastustaminen on suoranaista muotia poliitikkojen ja muiden syöttiläiden keskuudessa.

Muutos 2011 fiksuna porukkana vastustaa silloinkin luonnollisesti vain Suomelle ja suomalaisille haitallista maahanmuuttoa eli sosiaaliturvapaikanhakua. Tuota ihmiskaupan muotoa, jota siitä elantonsa saavat tyypit humanitaariseksi turvapaikanhauksikin kutsuvat.

hmoilanen

Tämä uutinen sinetöi kenties kautta aikain mehukkaimman uutisviikon, ellei jotain jymypaukkua ole tarjolla vielä huomiseksi.

Ja vielä yksi päivä jäljellä, tuskin maltan odottaa huomista. Veikkaanpa, että Hesarin sunnuntai-sivuille on saatu mahdutettua sydäntäsärkevä maahanmuuttajatarina. Sellainen perustarina, joita on nähty useinkin, ei jymypaukku kuitenkaan.

Ja itse aiheesta, niin hyvä juttu, että on uutisoitu eri paikoissa suht näkyvästi. Tämä jos mikä pistää taas lisää vettä myllyyn kun ihmiset ihmettelevät, että miten Ruotsissakin maksetaan puolet vähemmän kuin täällä. Ruotsissa!!!1!

MK

Eikös pääministeri vastaa aika pitkälle maahanmuuttopolitiikasta?
Nyt kun miettii noita Vanhasen sanoja pari päivää sitten, niin pistää kyllä kiukuksi todella pahasti.

Pääministeri Matti Vanhanen (kesk) pelkää, että Suomeen tulevien turvapaikahakijoiden määrä kasvaa rajusti. Hän sanoo Aamulehdessä, että Suomeen saattaa pian pyrkiä yhtä paljon hakijoita kuin muihin Pohjoismaihin.

"Ei pitäisi julkisesti sanoa, mutta jos meidät löydetään yhtä laajasti kuin muut Pohjoismaat, hakijoita voi olla jopa 20 000", Vanhanen sanoi Aamulehdelle.

Turvapaikanhakijoita arvioidaan tulevan tänä vuonna Suomeen noin 6 000. Hakijamäärät ovat kasvaneet reilusti viime vuosina.

"Meidän turvapaikanhakijamäärämme on ehkä kolmasosa muihin Pohjoismaihin verrattuna. Meidän kohdalla, jotka pelkäämme kustannuksia, riski on se, että meidät löydetään yhtä laajasti", Vanhanen muotoili.

Vanhanen muistuttaa, että maahanmuutolla voi vaikuttaa huoltosuhteeseen vain pieniltä osin. Hän toivoo kuulevansa valtaväestöltä maltillisia mielipiteitä maahanmuutosta.

"Osa kansalaisista asennoituu maahanmuuttoon hyvin tunneperäisesti. Heille se on joko-tai-kysymys. Se vaihe on ohi, sillä maahanmuutto on tosiasia."

tapio

Älkää nyt viitsikö. Raha on pieni korvaus siitä, että turvapaikanhakijat joutuvat kuulemaan rasistisia vitsejä.

Mielipide HS:n nuorten postista, kirjoittaja 12-vuotias:

"En ymmärrä, miksi ihmiset halveksivat toisiaan ihonvärin tai ulkonäön perusteella. Kaikki me asumme samalla maapallolla. Pitäisi lopettaa toisten arvosteleminen.

Kuvitellaanpa, että suomalainen matkustaa vaikkapa Afrikkaan. Hän ei tajua kieltä, kulttuuri on hänelle outo. Televisiosta olemme saaneet kuvan, että paikalliset ihmiset ovat ystävällisiä ja neuvovat turisteja.

Näin meidän suomalaistenkin tulisi tehdä. Mutta rasistit vääntävät vitsiä mistä vain, jotta uusi luokkatoveri saisi pahan mielen ja hänestä ei olisi mukava tulla kouluun.

Astutaanpa sen tytön tai pojan asemaan. Hän muuttaa uuteen maahan, josta ei tunne ketään ja jonka kieli on vieras. Olisi mukavaa, jos hän saisi ystäviä eikä mitä kauheimpia haukkumasanoja, vai mitä? "

http://www.hs.fi/verkkolehti/mielipide/artikkeli/Kenenk%C3%A4%C3%A4n+ei+tarvitse+kuulla+rasistisia+vitsej%C3%A4/1135250914575
On muukalaisvihamielistä ja islamofobista vastustaa sitä, että muslimit hirttävät homoja.
http://tuuritapio.blogspot.com/

Enni

Quote from: Kaptah on 21.11.2009, 11:06:18
Miten on perusteltavissa, että valtio tukee tällaista ihmistä enemmän kuin sinua tai minua? Miksi ihmistä kannustetaan mieluummin roikkumaan tuilla ja räkimään kattoon kuin opiskelemaan tuottavaksi osaksi yhteiskuntaa?

Tätä minäkin ihmettelen. Voisikohan olla niinkin, että jos opintotukikin rukattaisiin sillä tavalla uusiksi, että se todella vastaisi nykyisiä hintatasoja niiden 90-luvun tasojen sijaan, niin olisiko se silloin yli tonnin luokkaa? Jokatapauksessa, miten tahansa laskettuna, se on ihan liian vähän.

Muistan erään kaverini tupareista yhden minulle tuntemattoman tyypin, jonka kanssa jutustelin niitä näitä. Hän on suunnillen saman ikäinen kuin minä, ja ihmetteli minulle suureen ääneen, että ihmiset ovat tyhmiä kun eivät tajua, että tekemättä mitään saa ihan mukavasti rahaa sossusta ja työttömyysrahoina. Hän siis työtön, ei opiskele, ei mitään. Ja ihan tarkoituksella. Pisti todella vihaksi, kun itse koitan opiskella, ja valmistua ajoissa. Saapi nähdä, onko se kuitenkaan mahdollista. Voi olla, että jossain vaiheessa on vaan pakko mennä päätoimisesti töihin, ja jättää koulu toiselle sijalle. Sitten valitetaan, kun ei valmistuta ajoissa. Perkele.

Btw, tämän uutisoinnin jälkeen on yhden suviksen turha tulla lässyttämään, että eipä ne turvapaikanhakijat yhtään enempää saa rahaa kuin me muutkaan. Näkeehän sen nyt sokeakin, että se on paskapuhetta.  >:(

Noottikriisi

Quote from: JM-K on 21.11.2009, 11:15:51
Vuoden päästä Suomi on niin syvällä kurassa talousvaikeuksien ja kasvavien sosiaaliturvapaikanhakijalaumojensa kanssa, että silloin maahanmuuton vastustaminen on suoranaista muotia poliitikkojen ja muiden syöttiläiden keskuudessa.

Muutos 2011 fiksuna porukkana vastustaa silloinkin luonnollisesti vain Suomelle ja suomalaisille haitallista maahanmuuttoa eli sosiaaliturvapaikanhakua. Tuota ihmiskaupan muotoa, jota siitä elantonsa saavat tyypit humanitaariseksi turvapaikanhauksikin kutsuvat.

Minä olen maahanmuuttovastainen. Työperäinen maahanmuutto tuo ihan samoja ongelmia kuin sosiaaliturvaperäinenkin.

Vaikka tässä yhteydessä ylensä puhutaan Nokian tarvitsemista huippuinsinööreistä niin valitettavasti maahan tulee enimmäkseen palkkoja ja työehtoja polkevaa halpatyövoimaa ja harmaatyövoimaa. Tämä kilpailee Suomen omien, kaikkein heikoimmassa asemassa olevien, kouluttamattomien, keskimääräistä vähemmän älykkäiden ja muiden elämässään huonommat kortit saaneiden kanssa.

Muutos 2011 on tärkeä hanke mutta jos jokin muu puolue profiloituu selvemmin maahanmuuttovastaiseksi niin saatan äänestää sitä. Tällä en kuitenkaan tarkoita että maahanmuutto pitäisi kokonaan lopettaa, vaan että sosiaaliturvapaikkaturismin lisäksi vastustan myös halpatyövoiman haalimista.

Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

ajuha

heikomman puolella, tänään klo 11:11

Erittäin ikävä lukea tätä keskustelua, näinköhän yhtään positiivista kommenttia! Olen erittäin iloinen, että Suomen kaltainen vauras maa jakaa omastaan heikommassa asemassa oleville. Enemmän hävettää olla suomalainen näiden mielipiteiden takia, jotka ovat kansalliskiihkon vallassa ilman sen kummempaa kuin mutu-tietoa kirjoiteltuja.

Ensinnäkin, turvapaikanhakija ja pakolainen EIVÄT ole sama asia.

Toiseksi, 6000 turvapaikanhakijaa vuodessa on aika vähän. Heidän on vaikea saada muita tuloja kun työskennellä eivät ymmärtääkseni saa turvapaikkahakemuksen ollessa vireillä. Uskokaa tai älkää, jollain heidänkin tulee elää, ovathan he ihmisiä aivan kuten mekin. Ja toivottavasti kenellekään ei tule yllätyksenä että Suomi ei ole mikään maailman halvin maa. Vuodenajatkin vaihtuvat, vaatetta tarvitsee moneen lähtöön yms.

Monet tänne kirjoittelevat tuntuvat myös luulevan Suomen olevan jokin maahanmuuton paratiisi - ei todellakaan! Suurin osa turvapaikanhakijoista pyrkii jäämään mahdollisimman lähelle omaa kotimaataan, tai pääsemään edes maahan, jossa on jonkinlaiset edellytykset kielellisesti ja kulttuurisesti samankaltaiseen elämään kuin kotimaassa. Suomeen päätyvät ovat tippa valtameressä, mutta silti eivät ahdasmieliset ksenofobiset suomalaiset tätä voi sulattaa. Miettikääpä itse jos pitäisi kotimaasta pois lähteä niin lähtisittekö ennemmin Ruotsiin vai maapallon toiselle puolelle.

"Vihervasemmistolaisuus" ei liity tähän mitenkään - solidaarisuus niin oman maan kuin muidenkin maiden kansalaisia kohtaan tässä maailmassa on enemmän kuin tarpeen nykyisissä olosuhteissa.

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/11/turvapaikanhakija_saa_suomessa_eniten_1174248.html

kun tippoja tulee tarpeeksi, niistä muodostuu lampi, järvi, meri

tulipa se pakollinen piiperryskin.

Kaptah

Quote from: Enni on 21.11.2009, 11:35:42
Muistan erään kaverini tupareista yhden minulle tuntemattoman tyypin, jonka kanssa jutustelin niitä näitä. Hän on suunnillen saman ikäinen kuin minä, ja ihmetteli minulle suureen ääneen, että ihmiset ovat tyhmiä kun eivät tajua, että tekemättä mitään saa ihan mukavasti rahaa sossusta ja työttömyysrahoina. Hän siis työtön, ei opiskele, ei mitään. Ja ihan tarkoituksella. Pisti todella vihaksi, kun itse koitan opiskella, ja valmistua ajoissa. Saapi nähdä, onko se kuitenkaan mahdollista.

Monissa maissahan opiskelija ei saa mitään ja joutuu vielä maksamaan lukukausimaksuja, eli sen puoleen ei pitäisi valittaa. Kyllähän tässä pärjäillään. Ongelma on minusta enemmänkin juuri se, että opiskelija saa paljon vähemmän rahaa kuin elämäntapatyötön.

Sen lisäksi minusta on hölmöä, että yliopistotasolla koulua on noin puolet vuodesta. Kesäloma kestää nelisen kuukautta ja joululoma kuukauden verran. Miksi helvetissä? Nythän sille on järkevät perusteet, koska pitää tehdä töitä että voi elää. Opiskelua voisi nopeuttaa reilusti jos lomia lyhennettäisiin ja vastaavasti opintotuki nostettaisiin sellaiselle tasolle, että se kannustaa opiskelemaan ja sillä elää.
"Krimillä nähdyt joukot olivat paikallisia itsepuolustusjoukkoja. Kuka tahansa voi ostaa univormuja kaupasta."
- V. Putin 4.3.2014

"Viimeaikaiset tapahtumat Krimin niemimaalla osoittivat sotilasvoimiemme uudet laadulliset kyvyt ja henkilökunnan korkean moraalin."
- V. Putin 28.3.2014

erilainen

Voisiko Nelosesta tulla se nuiva vaihtoehto. Nuivuuden äänenkannattaja...
Oli vaikea sanoa kumpi oli vihaisempi, perseeseen ammuttu karhu vai osuman saanut Ossi.

Siiseli

Muistan erään kaverini tupareista yhden minulle tuntemattoman tyypin, jonka kanssa jutustelin niitä näitä. Hän on suunnillen saman ikäinen kuin minä, ja ihmetteli minulle suureen ääneen, että ihmiset ovat tyhmiä kun eivät tajua, että tekemättä mitään saa ihan mukavasti rahaa sossusta ja työttömyysrahoina. Hän siis työtön, ei opiskele, ei mitään. Ja ihan tarkoituksella. Pisti todella vihaksi, kun itse koitan opiskella, ja valmistua ajoissa. Saapi nähdä, onko se kuitenkaan mahdollista. Voi olla, että jossain vaiheessa on vaan pakko mennä päätoimisesti töihin, ja jättää koulu toiselle sijalle. Sitten valitetaan, kun ei valmistuta ajoissa. Perkele.
Eiköhän tämänkaltainen sossujärjestelmä jossain vaiheessa sorru. Siinä vaiheessa tuollaiset elämäntapalööbaajat ovat kusessa.
Vihreys kiteytettynä: "Mitenkäs muuten tähän reagoisi kuin tunteella."

Marjapussi

Quote from: erilainen on 21.11.2009, 11:52:39

Varmasti voi tulla heti kun lehmät lentävät, kaikki somalinaiset Suomessa käyvät töissä ja Pravdan toimittajat huomaavat Stalinin kuolleen. Selvennyksenä pitäisin Nelosen omistaja tahon vaihtoa minimi ehtona.
Marokon kauhu oli sanansa mittainen eikä velipoikakaan jäänyt Aarnea pahemmaksi epätoivotun maahanmuuton estämisessä. Mutta kuka tulee torjumaan aiheettoman turvapaikkaturismin?

Mika Mäntylä

Quote from: Marjapussi on 21.11.2009, 12:01:07
Quote from: erilainen on 21.11.2009, 11:52:39

Varmasti voi tulla heti kun lehmät lentävät, kaikki somalinaiset Suomessa käyvät töissä ja Pravdan toimittajat huomaavat Stalinin kuolleen.

Onhan Nelonen aikanaan uutisoinut myös aiheesta "suomalaistytöt maahanmuuttajamiesten uhreina yhä useammin", jo vuonna 2005. Kyllä Nelosella vaikuttaisi olevan pokkaa uutisoida tosimaailman mukaisesti.
Lukijan tulisi huomioida, että tämäkin viesti saattaa sisältää kärjekkäitä näkemyksiä tosiasioista tai mustaa huumoria.

Ohjattu ja hallittu vapaa keskustelija?

Virkamies

JUURIKIN NÄIN. : / Pistää niin vihaksi, kun itse sinnittelee sillä 467€ eurolla joka kuukausi, josta vuokraan + asumisen laskuihin meneekin 450 €. Vaikkei minulla viisihenkistä perhettä olekaan elätetävänä, vaan ihan itsekseni oleilen, niin silti minusta tuo turvapaikkaturisteille syydettävä summa on ihan liikaa.

Enni. Jos sinulla on käytettävissä vain 17e/kk ravintoon, niin kehottaisin välittömästi marssimaan paikalliseen sosiaalitoimistoon. Sama koskee herra Kapthahia. Tiedustelisin paikalliselta päätöksentekijältä, että näkeekö hän tilanteessa korjattavaa. Jos kertomanne pitää paikkansa, niin näkisin, että toimeentulotuen myöntäminen teille olisi täysin perusteltavissa, vaikka laskisikin opintolainan tuloksi, kuten tapana on tehdä.

Btw, tämän uutisoinnin jälkeen on yhden suviksen turha tulla lässyttämään, että eipä ne turvapaikanhakijat yhtään enempää saa rahaa kuin me muutkaan. Näkeehän sen nyt sokeakin, että se on paskapuhetta.  >:(

Totta kai saa enemmän rahaa käteen kuin opiskelija, jos ei ole opiskelija. Jos taas turvapaikanhakija siirtyy päätoimiseksi opiskelijaksi, niin silloin todennäköisesti saa yhtä paljon kuin sinäkin. Tai siis todennäköisesti enemmän jos käy sosiaalitoimistossa ja sinä tilanteessasi et, vaan yrität 17 eurolla ostaa kuukauden ravinnon.

apogee

"Tekniikka" uhkaa pettää hesarin aihetta koskevassa keskustelussa?!

Virkamies

Quote from: Klementti on 21.11.2009, 09:57:18
Toimeentulotuen lisäksi pitäisi selvittää kaikki muutkin tuet. Paljonko sossu esimerkiksi maksaa elatusvelvollisen puolesta lapsien elatusmaksuja, kun elatusvelvollinen elää itsekin toimeentulotuen varassa. Paljonko järjestellään yksinhuoltajuuksia monilapsisissa perheissä?

Kela maksaa nykyään maksukyvyttömän ihmisen elatusmaksut. Linkkasin jossain keskustelussa tilastot asiasta. Löydät varmaan tämän tilaston Kelan sivuilta, sillä sitä ei ole mitenkään piilotettu salaisena tietona.

requiem

Quote from: Enni on 21.11.2009, 11:35:42Muistan erään kaverini tupareista yhden minulle tuntemattoman tyypin, jonka kanssa jutustelin niitä näitä. Hän on suunnillen saman ikäinen kuin minä, ja ihmetteli minulle suureen ääneen, että ihmiset ovat tyhmiä kun eivät tajua, että tekemättä mitään saa ihan mukavasti rahaa sossusta ja työttömyysrahoina. Hän siis työtön, ei opiskele, ei mitään. Ja ihan tarkoituksella. Pisti todella vihaksi, kun itse koitan opiskella, ja valmistua ajoissa. Saapi nähdä, onko se kuitenkaan mahdollista. Voi olla, että jossain vaiheessa on vaan pakko mennä päätoimisesti töihin, ja jättää koulu toiselle sijalle. Sitten valitetaan, kun ei valmistuta ajoissa. Perkele.

Nykyisen sosiaaliturvajärjestelmän suurin epäkohtahan on sen kannustama ajattelutapa. Sen sijaan että kannustettaisiin ihmisiä ajattelemaan elämänlaatunsa parantamista lähtemällä opiskelemaan/työelämään, kannustetaankin ajattelemaan kuinka valtiolta saataisiin nyhdettyä mahdollisimman korkea elintaso mitään tekemättä (esim. asumislisä).

Itse täysipäiväsenä opiskelijana olen toki kiitollinen opiskeluni mahdollistavasta opintotuesta ja asumislisästä, osa-aikaisen työn tekemistäkin olen miettinyt, mutta mielenterveytensä säilyttäminen vaikuttaa järkevämmältä ja kestävämmältä ratkaisulta tulevaisuutta ajatellen. Kun tämän yhtälön suhteutettaa joutemmin eläville ryhmille maksettaviin tukiin, niin pistäähän se miettimään onko järjestelmässä mitään järkeä. Mielestäni opintoja eteenpäin painavalla opiskelijalla on täysi oikeus sanoa olevansa eriarvoisessa asemassa, pelkästään oppilaitoksen kirjoilla notkuvalla itsensä kehittäjällä näin ei ole.

Muuttaako valmistumisen jälkeinen aika tilannetta paljoakaan? Jos vielä satun saamaan töitä, niin pääsenkin maksamaan kaikkea tätä hölmöläisyyttä sellaisella mukavalla, yhä kiristyvällä veroprosentilla. Kernaasti maksaisin verotaakkani, jos tietäisin sen menevän oikeisiin osoitteisiin sen ansaitseville ja tarvitsemille henkilöille.

Korjausliikkeiden tekeminen järjestelmään onkin sitten jo oma keskustelunsa, mutta kuten Terho tiivisti työvoimapulakirjoituksessaan asian erittäin hyvin.

QuoteJotta maamme selviäisi, on kaikkien ikäluokkien tingittävä saavutetuista eduistaan, jotka ovat yksinkertaisesti kestämättömät.

Tämähän ei ole mitään ilkeilyä, vaan silkkaa realismia.
"If all men are created equal, that is final. If they are endowed with inalienable rights, that is final. If governments derive their just powers from the consent of the governed, that is final." - Calvin Coolidge

Kaptah

Quote from: Virkamies on 21.11.2009, 12:19:55
Enni. Jos sinulla on käytettävissä vain 17e/kk ravintoon, niin kehottaisin välittömästi marssimaan paikalliseen sosiaalitoimistoon. Sama koskee herra Kapthahia.

Kiitos vinkistä, mutta ei ole tarvetta, koska minulla on säästöjä ja käyn osa-aikaisesti töissä, joskin hyvin vähän tällä hetkellä. Pärjäilen ihan mukavasti.
- V. Putin 4.3.2014

- V. Putin 28.3.2014

Jari-Petri Heino

Quote from: Virkamies on 21.11.2009, 12:19:55

Enni. Jos sinulla on käytettävissä vain 17e/kk ravintoon, niin kehottaisin välittömästi marssimaan paikalliseen sosiaalitoimistoon. Sama koskee herra Kapthahia. Tiedustelisin paikalliselta päätöksentekijältä, että näkeekö hän tilanteessa korjattavaa. Jos kertomanne pitää paikkansa, niin näkisin, että toimeentulotuen myöntäminen teille olisi täysin perusteltavissa, vaikka laskisikin opintolainan tuloksi, kuten tapana on tehdä.

Btw, tämän uutisoinnin jälkeen on yhden suviksen turha tulla lässyttämään, että eipä ne turvapaikanhakijat yhtään enempää saa rahaa kuin me muutkaan. Näkeehän sen nyt sokeakin, että se on paskapuhetta.  >:(

Totta kai saa enemmän rahaa käteen kuin opiskelija, jos ei ole opiskelija. Jos taas turvapaikanhakija siirtyy päätoimiseksi opiskelijaksi, niin silloin todennäköisesti saa yhtä paljon kuin sinäkin. Tai siis todennäköisesti enemmän jos käy sosiaalitoimistossa ja sinä tilanteessasi et, vaan yrität 17 eurolla ostaa kuukauden ravinnon.

Minä marssin sosiaalitoimistoon vuonna 1997, kun opintotukeni ja asumislisäni kattoivat juuri sen hetkisen vuokrani. Matkaa kouluun oli 80km päivittäin ja sossuntäti sanoi, että lopeta se opiskeleminen, niin sitten me maksetaan vuokra jne.
En lopettanut.
Ennille ja kaptahille sanon omana mielipiteenäni, että Suomessa ei oman empiirisen kokemukseni mukaan kannata olla oma-aloitteinen ja yritteliäs. Maamme päättävissä elimissä ja virastoissa on niin paljon hoivavietin omaavia kaikenmaailman maistereita, että ennen kuin heidät saadaan pihalle, ei tavat muutu.
Pitää kuitenkin muistaa, että näitä elämäntapatyöttömiä ei ole loppujen lopuksi kovinkaan paljoa, eikä tuollaisella 400€/kk ole elämä kovinkaan antoisaa.
"Vallan, rahan ja tilan uudelleen jakaminen on seuraava vaiheemme"

Mika Mäntylä

Quote from: requiem on 21.11.2009, 12:23:48
Itse täysipäiväsenä opiskelijana olen toki kiitollinen opiskeluni mahdollistavasta opintotuesta ja asumislisästä, osa-aikaisen työn tekemistäkin olen miettinyt, mutta mielenterveytensä säilyttäminen vaikuttaa järkevämmältä ja kestävämmältä ratkaisulta tulevaisuutta ajatellen.

Ihan hyvin ajateltu. Itse päädyin toiseen ratkaisuun ja sen kyllä huomaa päivittäisessä jaksamisessa. Vaikka ajatellaan, että kyllä nuori jaksaa mitä vain, niin ei se nyt kyllä ihan niin mene. Unihäiriö lienee nykyisin melko yleinen vaiva opiskelijoilla, jotka samaan aikaan käyvät myös töissä.
Lukijan tulisi huomioida, että tämäkin viesti saattaa sisältää kärjekkäitä näkemyksiä tosiasioista tai mustaa huumoria.

Ohjattu ja hallittu vapaa keskustelija?

Defend Finland!

Vihreiden "Somaleita Suomeen ja Helsinkiin-projekti" on aivan sama asia kuin näiden ihmisten elättäminen veronmaksajien rahoilla. Eli halutaan tuoda tänne valtavasti ihmisiä, maksaa asunnot ja kaiken muun ja sitten annetaan nopeasti kansalaisuus heille, jotta he voivat äänestää tiettyjä puolueita! Mitkä ne puolueet mahtavat olla?

Näiden ihmisten tuominen jostain kaukaisesta heimoyhteiskunnasta on tarkoin harkittu juttu! Norjassa sosialisti Susann Halvorsen ei ole enää viitsynyt käydä vaalikampanjaa Norjassa, vaan hän kävi Pakistanissa neuvottelemassa heimopäälliköiden kanssa, antoi tiettyjä lupauksia ja nämä käskivät norjalaisia "maanmiehiään" äänestämään Halvorsenin puoluetta!

Eli vihreät naiset vetävät hunnut päälle ja lähtevät Somaliaan kampanjoimaan, kyllä se siitä! Tämä toiminta on sitä tasoa, etteivät sanat enää riitä ja verenpainemittari hajoaa! Otetaan valtavasti velkaa ja valtavasti muslimeja Suomeen. Sitäpaitsi näille velkarahalla maksetut tukiaiset käytetään terrorismin rahoittamiseen, kuten  tämä tuore tapaus osoittaa. Mistäkö tämä pohjoisafrikkalainen "suomalainen" oli saanut nämä rahat? Ja poliitikot nukkuvat ruususen unta!

Kaarin M

Uutisessahan oli kyse turvapaikanhakijoista, siis niistä joita voi tänne tuppaantua ääretön lukumäärä anomaan turvapaikkaa. Näistähän suurin osa ei sitä edes saa, mutta ainakin vuoden ajan "palkka" juoksee tilille.

Turvapaikan saaneiden "ansiot" ovat varmasti potensiin kymmenen ellei sata.
Tänään ei saa uskoa
tänään täytyy unohtaa
tänään ei saa tuntea tuskaa
tänään täytyy diskossa persettä heiluttaa

AIP

Viisihenkinen perhe saa Suomessa ilmaisen majoituksen lisäksi toimeentulotukea 1277 euroa kuussa.

Suhteuttaminen on mukavaa, mutta sen sijaan, että vertailisi yhtä tuensaajaa toiseen tuensaajaan, voidaan ajatella näin: tuo summa on sen verran kuin kohtuullisesti ansaitseva maakuntien asukas maksaa tuloistansa veroja ja muita pakollisia maksuja.

Vaikka kaikilta viedään vähän kaikkeen, toisilta vähän vähemmän ja toisilta vähän enemmän, niin miksei voitane aivan hyvin ajatella, että yhdeltä viedään yhteen ja toiselta toiseen tarkoitukseen. Voidaan siis esittää itsellemme kysymys, joka kuuluu seuraavasti: elätänkö juuri minä itseni lisäksi viisihenkisen perheen?

Octavius

Joopa joo. Olen 15-vuotiaasta asti elättänyt itseni. Ainoa tuki mitä olen yhteiskunnalta saanut, on opintoraha ja nykyään lapsilisät. Opiskeluaikoina tuli asuttua sellaisissa läävissä ja olosuhteissa ettei mitään rajaa. Opiskeliravintolassa lounas maksoi 4,20 markkaa. Aika usein piti loppukeväästä yrittää hallussa olevalla markalla eteisessä olevaa hedelmäpeliä, että olisi saanut lounaan hinnan kasaan. Mutta ei tullut mieleenkään valittaa.

Tämä koko bordelli on mennyt nyt niin sairaaksi, että tässä ei hyvät hyppele. Kuka tahansa ihmiskauppiaiden maan rajoille roudaama menee heittämällä elintasossa varmaan suomalaisista 50 %:n ohi.

Olen aivan varma, että ei mene kauan, kun joku kilahtaa aivan oikeasti. Ja syystä.
Valtiovarainministeri Jyrki Kataisen (kok.) mukaan Irlannin vaikea tilanne todistaa ilman pienintäkään epäilystä, että Kreikan lainajärjestelyjen arvostelijat olivat väärässä.

Virkamies

Quote from: hietane on 21.11.2009, 12:28:41
Minä marssin sosiaalitoimistoon vuonna 1997, kun opintotukeni ja asumislisäni kattoivat juuri sen hetkisen vuokrani. Matkaa kouluun oli 80km päivittäin ja sossuntäti sanoi, että lopeta se opiskeleminen, niin sitten me maksetaan vuokra jne.
En lopettanut.

En muista, että oliko 1997 jotenkin erilainen lainsäädäntö enkä tiedä tapauksesi yksityiskohtia, mutta väittäisin melko selvästi tuossa toimitun laittomasti. KHO:n päätökset ja STM:n ohjeistukset huomioon ottaen en näe, että kuinka tuollaiseen tulokseen voitaisiin päästä ainakaan nykypäivänä.

Jos joku virkamies tekee sellaisen päätöksen, niin näkisin muutoksenhaun olevan kohtuullisen hyvillä kantimilla. En tiedä, että onko hyvä neuvo ahdingossa olevalle ihmiselle todeta, että ei kannata hakea, koska minäkään en silloin saanut mitään.

QuoteEnnille ja kaptahille sanon omana mielipiteenäni, että Suomessa ei oman empiirisen kokemukseni mukaan kannata olla oma-aloitteinen ja yritteliäs. Maamme päättävissä elimissä ja virastoissa on niin paljon hoivavietin omaavia kaikenmaailman maistereita, että ennen kuin heidät saadaan pihalle, ei tavat muutu.
Pitää kuitenkin muistaa, että näitä elämäntapatyöttömiä ei ole loppujen lopuksi kovinkaan paljoa, eikä tuollaisella 400€/kk ole elämä kovinkaan antoisaa.

Ei ole, siinä olen samaa mieltä. Hoivavietin omistamisesta en tiedä.

Kallioinen Käsi

Olisiko nyt uuden tiedotteen aika, Muutos 2011?
Ainakin Hesarin palstalla asiaa kommentoidaan aika kiivaaseen tahtiin ja näytti uutinen olleen myös TV1:n lähetyksessä. Eli rautaa pitäisi takoa nyt kun se on kuumaa!  8)

Kallioinen Käsi

Quote from: Mika Mäntylä on 21.11.2009, 12:07:07
Onhan Nelonen aikanaan uutisoinut myös aiheesta "suomalaistytöt maahanmuuttajamiesten uhreina yhä useammin", jo vuonna 2005. Kyllä Nelosella vaikuttaisi olevan pokkaa uutisoida tosimaailman mukaisesti.
Just joo, eiköhän Nelonen ole yhtälailla Erkko-media kuin HS, IS, Radio Helsinki, Rock ja Aalto, eli turha toivo.

Itse olen pettynyt MTV3:een. Se vetää mokutuslinjaa vaikka suurin osa katsojista on suht nuivaa kehäIII:n ulkopuolella asuvaa perusporukkaa.