News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Stefan Wallinin asuntokohu: "Jossakin pitää asua"

Started by Topelius, 20.11.2009, 14:08:23

Previous topic - Next topic

Topelius

Iltalehti hiillostaa kulttuuriministeriä kavereiden järjestämästä asunnosta.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009112010632660_uu.shtml

Paljonko maksatte vuokraa Helsingin Huvilakadun asunnostanne, ministeri Stefan Wallin?

- Se on yksityisasiani, josta olen sopinut vuokranantajani kanssa. Myöskään asuntolainani marginaalit tai vakuutussopimukseni bonukset eivät kuulu muille.

Eikö mielestänne herätä epäilyksiä, kun ette suostu kertomaan mikä on alihintaiseksi väitetty vuokranne?

- Johonkin on raja vedettävä, kun puhutaan yksityisistä asioista, ja vuokrasopimukseni on yksityinen asia. Se ei kuulu muille.

Mutta eikö ole...

- Se on minun yksityinen asiani. En spekuloi asiaa.

Säätiön entinen vuokralainen kertoo maksaneensa samalla alueella vain 10 euroa neliöltä - eli 35 neliöstä kertyisi 350 euroa. Liippaako läheltä?

- En kerro, koska pian ollaan sellaisessa haarukassa, jossa vuokrani käy julki. Se on yksityisasia.

Olette kertonut tunteneenne säätiön johtohenkilöitä ja siten saaneenne säätiön asunnon - eli kaverit järjestivät halvan kämpän?

- Minä päätin ottaa yhteyttä ja sain sitten asunnon sieltä. En spekuloi millä tavalla se järjestyi, mutta minäpä kysyin ja minäpä sain.

- Siellä asuu myös aika paljon toimittajia samoilla ehdoilla, ehkä heistä joku voisi avoimuuden nimissä kertoa vuokratasostaan - toimittajathan tykkäävät avoimuudesta.

Mutta te ette kerro, edes avoimuuden nimissä?

- Se mitä sovin vuokranantajani kanssa on yksityisasia.

Onko mielestänne moraalisesti oikein, että samaan aikaan kun vuokra-asunnot ovat kiven alla ja vuokrat ovat nousseet pilviin, niin kovapalkkainen ministeri asuu alihintaan kavereiden järjestämässä asunnossa?

- Se on aivan minun ja säätiön välinen asia. Säätiö on määritellyt vuokran ja olen sen maksanut. Jossakin pitää asua.

Aiotteko jatkaa asumista säätiön asunnossa?

- Totta kai, viihdyn siellä hyvin. Se on mukavaa aluetta.

CaptainNuiva

Quote from: Topelius on 20.11.2009, 14:08:23
Iltalehti hiillostaa kulttuuriministeriä kavereiden järjestämästä asunnosta.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009112010632660_uu.shtml

Paljonko maksatte vuokraa Helsingin Huvilakadun asunnostanne, ministeri Stefan Wallin?

- Se on yksityisasiani, josta olen sopinut vuokranantajani kanssa. Myöskään asuntolainani marginaalit tai vakuutussopimukseni bonukset eivät kuulu muille.

Eikö mielestänne herätä epäilyksiä, kun ette suostu kertomaan mikä on alihintaiseksi väitetty vuokranne?

- Johonkin on raja vedettävä, kun puhutaan yksityisistä asioista, ja vuokrasopimukseni on yksityinen asia. Se ei kuulu muille.

Mutta eikö ole...

- Se on minun yksityinen asiani. En spekuloi asiaa.

Säätiön entinen vuokralainen kertoo maksaneensa samalla alueella vain 10 euroa neliöltä - eli 35 neliöstä kertyisi 350 euroa. Liippaako läheltä?

- En kerro, koska pian ollaan sellaisessa haarukassa, jossa vuokrani käy julki. Se on yksityisasia.

Olette kertonut tunteneenne säätiön johtohenkilöitä ja siten saaneenne säätiön asunnon - eli kaverit järjestivät halvan kämpän?

- Minä päätin ottaa yhteyttä ja sain sitten asunnon sieltä. En spekuloi millä tavalla se järjestyi, mutta minäpä kysyin ja minäpä sain.

- Siellä asuu myös aika paljon toimittajia samoilla ehdoilla, ehkä heistä joku voisi avoimuuden nimissä kertoa vuokratasostaan - toimittajathan tykkäävät avoimuudesta.

Mutta te ette kerro, edes avoimuuden nimissä?

- Se mitä sovin vuokranantajani kanssa on yksityisasia.

Onko mielestänne moraalisesti oikein, että samaan aikaan kun vuokra-asunnot ovat kiven alla ja vuokrat ovat nousseet pilviin, niin kovapalkkainen ministeri asuu alihintaan kavereiden järjestämässä asunnossa?

- Se on aivan minun ja säätiön välinen asia. Säätiö on määritellyt vuokran ja olen sen maksanut. Jossakin pitää asua.

Aiotteko jatkaa asumista säätiön asunnossa?

- Totta kai, viihdyn siellä hyvin. Se on mukavaa aluetta.

Mukavaa aluetta siis.... ???
RKP ja Gyllenbergin säätiöhän ovat varsin suvaitsevaa ja monikulttuurista porukkaa, kait Wallin silloin haluaisi mukavoittaa ynnä rikastuttaa aluetta lisää?
Jäämme odottelemaan että RKP ja säätiö yhdessä tuumin ottavat asiakseen vuokrata asuntoja myös turvapaikanhakijoille, ikäöän kuin sanoista töihin ja täten ilmoittavat Helsingin kaupungille vapautuvista ynnä edukkaista asunnoista?

Itse olen valmis osallistumaan tämmöisessä uraanuurtavassa pilottihankeessa osaltani vuokranmaksuun....Jos saisimme riittävästi kimpassa vuokrarahoja kokoon niin useammanikin asunnon voisimme vuokrata turvapaikanhakijoiden käytettäväksi määrätylle ajalle.
Löytyisiköhän Tant Astridinkin kämpän vierestä vapaata ???
Thorsinkin jaksaisi eduskuntatyöskentelyssä ilman nukahtamista jos asuisi rikastuttavammin, ikään kuin rennommin.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."