News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2009-11-11 Ruotsi: IL: Nuorisokeskuksessa värvättiin Somalian taisteluihin

Started by Simo Hovari, 11.11.2009, 12:08:44

Previous topic - Next topic

Simo Hovari

Päivän netti-Iltalehti http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/

Tukholman kaupungin nuorisokeskuksessa värvättiin teinejä Somalian taisteluihin
Keskiviikko 11.11.2009 klo 11.51
Ääri-islamilainen järjestö käytti kaupungilta tukea saavaa vapaa-ajankeskusta värväyspisteenään.

Tukholman Rinkebyssä toimivassa vapaa-ajankeskuksessa on värvätty useita nuoria sotimaan Somaliaan, SVT kertoi.

Värväystä johti vapaa-ajankeskuksen kolmikymppinen työntekijä. Ruotsin turvallisuuspoliisin Säpon mukaan ääri-islamilainen kapinallisjärjestö al-Shabab on saanut parikymmentä nuorta Ruotsista Somalian sotatantereille. Jotkut heistä ovat kuolleet. Värväystä johtanut kolmikymppinen kertoi nuorille, että Rinkebyssä värvätyistä kaatuneista on tullut marttyyreitä.

- Hän mainosti meille helppoa pääsyä paratiisiin, teini-ikäinen poika sanoi SVT:n mukaan. Kolmikymppisen uskotaan olevan nyt Somaliassa.

Värväyspaikkana toiminut vapaa-ajankeskus on saanut Tukholman kaupungilta tukea lähes 50 000 euron verran.

Ihanaa, luonnollista, väistämätöntä...
Vittu mitä paskaa, ei voisi vähemmän kiinnostaa!
- Alexander Stubb, 2.11.2011 -

Iloveallpeople

Tuolta saakin hyviä sotilaita, kun he ovat saaneet harjoitella poliisien ja palomiehien kanssa.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Julmuri

Kun toisessa ketjussa kirjoitin kuvitteellisesta "Homman tutustumismatkasta Rinkebyhyn":
http://hommaforum.org/index.php/topic,16604.msg243389.html#msg243389
QuoteAjatuksena ihan hillittömän hauska, että bussilastillinen suomalaisia Hommalaisia pamahtaa Rinkebyhyn suoraan ruotsinlaivalta. Ottaen vielä huomioon kansalliset ehkä suorastaan geneettiset erityispiirteemme mielikuva muuttuu päässäni yhä hupaisammaksi. Voisi paikalliselta al-qaeda värväriltä loksahtaa leuka auki....

+++ En aivan arvannut kuinka oikeaan osuin tuon Al-qaeda värvärin kanssa.

parkkuurauta

Olisin enemminkin huolestunut niistä, jotka selvivät Somaliasta hengissä ja palaavat jossain vaiheessa takaisin kansankotiin. Todennäköisesti lähtijät omaavat ruotsin kansalaisuuden eikä heidän paluumuuttoaan voida käsittääkseni estää.

Voi olla palavat autot ja roskapöntöt pikkujuttu siinä vaiheessa. Tyypithän saa Somaliassa sotilas/terrorikoulutuksen sekä kovan luokan aivopesun/asennekasvatuksen.

Tietysti joillain voi todellisuus avata silmät...

SK

Ruotsissa värvätään "nuorisoa" radikaaliin, lähellä al-Qaedaa olevaan terroristijärjestöön.

Norjasta tuli vähän aikaa sitten uutinen, jonka mukaan sieltä rahoitetaan terrorismia.

Tanskasta lähdettiin maailmalle levittämään tietoa lehtien kuvista ja silloin he saivat kovankin mekkalan ja uhkailun aikaiseksi. Tanskaa kohtaan suunniteltiin terrisiskuja.

Saksaa uhkaillaan iskuilla ja sieltä värvätään terriksiä koulutusleireille. (Puhumattakaan WTC-iskujen solusta)

(unohtamatta sitä, että Britanniassa ja Espanjassa räjähtelevät pommit)

Listaa voisi jatkaa hyvinkin pitkään. (Nimimerkki Nauriksella tai muilla on varmaan tarjota linkkejä)

Mitenkäs meillä Suomessa?

Palataksemme viime kuun ohjelmaan, jossa asiaa puitiin. Sitaatit ohjelmasta, muutettuna suhteellisen suomenkieliseksi, jossa haastateltiin somalimaahanmuuttaja Idiris Farahia.

(Hän heilutti aluksi han-suomalainen korttia, kritisoi Suomen poliisien toimintaa, kertoo että somalit ovat veronmaksajia ja että hänestä tuntuu turhalta, että heidän rahojaan tuhlataan suojelupoliisien lähettämiseksi Somalian naapurimaihin.)

QuoteJuontaja: "Onko Suomeen sitten päässyt terroristeja, onko täällä Suomessa terrorismia tai tuetaanko Suomesta terrorismia?

Idiris: "Mä tunnen somalit, jotka asuu täällä Suomessa, eivät ole terroristeja. Ei ollenkaan.

[ja]

Juontaja: "Mutta Suomessa ei sinun mukaan ole terrorismia?"

Idiris: "Ei ole. Ei millään tavalla. Mä tunnen, mä tiedän, mä olen järjestön johtaja, mä olen tavannut monia erilaisia järjestöjä, mä tiedän, että siellä ei ole mitään terroristeja täällä."

Käsittääkseni Suomeen tulee pakolaisia sekä Somalian etäläosista ja itsenäiseksi valtioksi julistautuneesta pohjoisosasta (Somalimaa). Käsittääkseni lähes jokainen saa jäädä Suomeen, eli kaikilla on somaleilla on lähes vapaa pääsy maahan.

Me emme siis juuri tiedä, ketä tänne tulee, mutta tiedämme, että terristouhua/värväystouhua harjoitetaan Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Saksassa, Ranskassa, Britanniassa jne... mutta ei missään tapauksessa Suomessa, koska somalit näin kertovat.

Onko tämä kovin uskottavaa, että Suomessa ei olisi samassa suhteessa väestömäärään terriksiä tai niitä tukevia tahoja, kuin muissa Euroopan maissa?

Koskahan meiltäkin tulee samanlainen uutinen?
"Jag känner mig isolerad där jag bor. Jag är inte rädd för andra asylsökande, men det känns otryggt att i mörker och kyla ta sig till en affär för att handla. Vi kan inte leva så här." - Iziogbe Adodo, från Nigeria

Timo Rainela

Idiris Farahilla on koulutus ja agenda jo 25 vuoden takaa.
Sanoin jo aikaisemmassa keskustelussa, että tämä heppuli on otettava tosissaan.
sk., sinä varmasti ymmärrät, mitä tarkoitan...
TR: Muuten olen sitä mieltä, että naisten olemassaolo politiikassa, virkahallinnossa ja päätöksenteossa on suurin yksittäinen syy kansakuntamme yhtenäisyyden ja moraalisen, eettisen, sivistyksellisen sekä pratopalogistisen rappion ja tuhon liikkeelle panevana voimana. Joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta.

svobo

Eikö tällaiset tapaukset heikenne yhtään valtion kansainvälistä uskottavuutta?

Ruotsissa rikastus on edennyt jo weapons grade -asteelle.  ;D
"Eilen paluumatkalle Irakiin lähteneillä mieli muuttunut kun olivat nähneet Helsingin. Aikovat palata Saarijärvelle päästäkseen Helsinkiin."
Jani Ilola (@i_lo_la) December 10, 2015

skrabb

Quote from: Timo Rainela on 11.11.2009, 16:51:27
Idiris Farahilla on koulutus ja agenda jo 25 vuoden takaa.
Sanoin jo aikaisemmassa keskustelussa, että tämä heppuli on otettava tosissaan.
sk., sinä varmasti ymmärrät, mitä tarkoitan...

Tämä heppuhan ei ole saanut Suomen kansalaisuutta useista yrityksistään huolimatta ja on sitten sitä "itkenyt" siellä sun täällä.

"Suojelupoliisi ei halunnut kommentoida A-talk-ohjelman väitteitä. Suposta kerrottiin YLE Uutisille, ettei se kommentoi yksittäisiä väitteitä tai operaativista toimintaa."

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/10/somalimies_vaittaa_supon_houkutelleen_hanta_vakoojaksi_1103307.html

Eikö se ole niin, ettei Suomen kansalaista voi karkottaa teki tai syyllistyi se vaikka mihin?
Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

Yrjöperskeles

Quote from: Iloveallpeople on 11.11.2009, 12:11:16
Tuolta saakin hyviä sotilaita, kun he ovat saaneet harjoitella poliisien ja palomiehien kanssa.

Jaa-a, en oikein usko. Toisin kuin Ruotsissa, veikkaan että Somaliassa ammutaan takaisin. Voi mennä pojilta sormi suuhun.
Tää on viivan alapuolella näkyvää tekstiä.

Ernst

Idiris "the Combat Fighter" valehteli sujuvasti vääräuskoisille! Klaanin pr-mies. En moiti idiriksiä, mutta pakkoko meidän on kaikki joutava höpötys ottaa todesta.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

rähmis

Kuten tavallista, Iltalehden tiedot ovat puutteelisia. Nuorisokeskus lakkautettiin jo kohta kaksi vuotta sitten, kun ilkeät ihmiset eväsivät siltä tukikruunut, kun selvisi että tytöt ja pojat pidettiin vapaa-ajankeskuksessa erillään. Nyt värväystoimintaa harjoitetaan erinäisissä rotankoloissa Ruotsin suurkaupungeissa.

Kattavimmin asista taitaa kertoa Dagens Nyheter. Kannattaa lukea myös uutisen kommenttiosiota.

Ari-Lee

Dodii, Ruotsi on tullut siihen pisteeseen että hallituksen kannattaisi alkaa ihan itse värväämään iskujoukkoja Somaliaan lähetettäväksi. Ainakin tulisi tieto että pojat taistelisivat Somalian laillisen hallituksen puolella.  :roll:
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Phantasticum

Olen aivan varma, että Rinkebyn nuorisokeskuksen värväystoiminta on yhteydessä myös rinkebyläisten moraalia vartioiviin katupartioihin.

http://hommaforum.org/index.php/topic,15137.msg224507.html#msg224507

kohmelo

Teens sign up for jihad at Stockholm youth centre
http://www.thelocal.se/23212/20091111/
QuoteSwedish taxpayers helped fund a youth recreation centre in the north Stockholm suburb of Rinkeby which served as a recruiting station for the Somalia-based Islamist group al-Shabaab.
...
The recreation centre was started by a mosque and received a total of 480,000 kronor ($70,400) from the Stockholm city sports and recreation administration over four years before closing down in 2008.
...
According to Swedish security service Säpo, al-Shabaab successfully recruited around 20 young people from Sweden, some of whom who have been killed in battle.
...