News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Kannattajakorttitilanne tässä ketjussa

Started by JM-K, 06.11.2009, 19:45:58

Previous topic - Next topic

BastardoGrande

Quote from: Jari Leino on 01.03.2010, 14:24:34
Noin muuten olen sitä mieltä, että tämän ketjun voisi pyhittää aiheensa mukaiselle keskustelulle

Moderaattorinimityksesi on lipsahtanut huomaamatta ohitse ja mikäli sellaista ei ole olemassakaan, anna keskusteluketjun elää ja palstalaisten keskustella.
[img]http://img840.imageshack.us/img840/6147/manifestikannattaja.png[/img]

"Vähemmistöjen suosiminen on enemmistön syrjintää"

Minä en vihaa mustia, vaan toivon että he elävät onnellisesti omissa maissaan. -Tandefelt-

http://velkakello.fi/

Miniluv

Quote from: BastardoGrande on 01.03.2010, 14:30:26
Quote from: Jari Leino on 01.03.2010, 14:24:34
Noin muuten olen sitä mieltä, että tämän ketjun voisi pyhittää aiheensa mukaiselle keskustelulle

Moderaattorinimityksesi on lipsahtanut huomaamatta ohitse ja mikäli sellaista ei ole olemassakaan, anna keskusteluketjun elää ja palstalaisten keskustella.

Tämän ketjun voisi pyhittää aiheensa mukaiselle keskustelulle.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

BastardoGrande

Tämän ketjun voisi pyhittää aiheensa mukaiselle keskustelulle.

Siihen debattiin riittääkin sitten kun Käki-Vetelä joka kuun 1. päivä kertoo hänelle kannettujen korttien määrän, tyyliin; 01.03.2010 2499kpl.
Se on kuitenkin tiedottamista se, mikä muu olisi sallittua?
[img]http://img840.imageshack.us/img840/6147/manifestikannattaja.png[/img]

"Vähemmistöjen suosiminen on enemmistön syrjintää"

Minä en vihaa mustia, vaan toivon että he elävät onnellisesti omissa maissaan. -Tandefelt-

http://velkakello.fi/

Timo Rainela

QuoteToisin kuin monella poliittisella broilerilla yms. yhteiskunnan syöttiläällä, minulla ei ole yhtään mitään menetettävää. Minulla kun a) ei ole mitään pätemisentarvetta, b) mitään sairaalloista halua pönkittää heikkoa itsetuntoani, koska itsetunto on aina ollut kohdallaan, c) halua leikkiä suurta johtajaa, d) tehdä tiliä politiikalla, e) saada mainetta tällä touhulla, f) halua tai tarvetta ryhtyä ammattipoliitikoksi (päinvastoin) tai g) muitakaan todellisuudentajua ja tilanneymmärrystä heikentäviä taustavaikuttimia.

Minä teen tätä ihan puhtaasti velvollisuudentunteesta ja jonkinlaisesta omituisesta kutsumuksesta. Sitä paitsi, minulla on ihan oikea työpaikka, josta saa tarpeeksi liksaa. Ja omistusasunto. Oma, ei siis pankin. Ja tyylikäs, egoon sopiva auto.

Olen intuitiivisesti käsittänyt nämä kohdat, juuri näin, kuin Mäki-Ketelä kirjoittaa.
Pelkästään nämä asiat ovat tavattoman arvokkaita jo sinällään.
Luotan ja uskon vastaavat arvot omaavia löytyvän muitakin, enkä epäile konsensuksen löytymistä vaaleja lähestyttäessä.
Timo Rainela
TR: Muuten olen sitä mieltä, että naisten olemassaolo politiikassa, virkahallinnossa ja päätöksenteossa on suurin yksittäinen syy kansakuntamme yhtenäisyyden ja moraalisen, eettisen, sivistyksellisen sekä pratopalogistisen rappion ja tuhon liikkeelle panevana voimana. Joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta.

Marjukka Kaakkola

Quote from: Veli on 01.03.2010, 12:03:50
Quote from: Harri Eerikäinen on 01.03.2010, 11:28:31
Quote from: suomelle on 01.03.2010, 10:46:09
Minä keräsin tuon 1500 nimeä kortteihin ovelta ovelle muutamassa Helsingin lähiössä huomattavan lyhyellä vajaan kuukauden aikavälillä.
Lähes jokainen oven avannut kirjoitti kortin. Kadunkulmissa ja toreilla seisoskeleminen on ajan haaskausta.

Tämä kuulostaa minusta ihan harkitsemisen ja kokeilemisen arvoiselta konstilta, vaatii ehkä vaan kerääjiltä vielä enemmän kuin ulkona kerääminen, siellä kun sentään voi itse päättää keneltä kysyy. Mutta kyllä varmaan muutamilta onnistuu.

Mä olen tehnyt tuota ovelta ovelle kiertoa muistaakseni yhteisvastuukeräykseen joskus vuonna kala ja kukko. Ennemminkin luulisin, että se on paljon helpompaa kuin feissaus monelle. Homma toimi silloin näin: Autolla tietylle asuinalueelle isommalla porukalla ja alue jaettiin jokaiselle kerääjälle/parille jottei tule päällekkäisiä keräysreissuja, kun alue on käyty läpi niin takaisin autolle -> odotellaan toisia kerääjiä/pareja ja sitten uudelle asuinalueelle.

Minulle koko ajatus korttien keräämisestä noin, on ihan uusi. Mutta kuulostaa erittäin hyvälle, hienoa saada uutta porukkaa mukaan ja myös uusia ajatuksia.

Eiköhän tuotakin kannata alkaa harrastaa, siinä ei ainakaan tarvitsisi värjötellä pakkasessa!

maahanmuuttaja

Quote from: Veli on 01.03.2010, 12:03:50

Feissauksessa on se oma hyvä puolensa, että se on näkyvää ja ilmasta mainosta.
Myös ovelta ovelle kerätessä mainostaa asiaa. Yllättävän tehokkaalta ovelta ovella kerääminen kuulostaa.

suomelle

Quote from: Valimo on 01.03.2010, 18:23:59

Eiköhän tuotakin kannata alkaa harrastaa, siinä ei ainakaan tarvitsisi värjötellä pakkasessa!

Ai että 'eiköhän'?
Jos minulla aikanaan olisi ollut porukassa edes 3 itseni kaltaista 'harrastajaa', nimet olisi kerätty kuukaudessa.
Eräs tunnettu Helsinkiläinen silloinen 'puoluekaveri' JP sai aikaan parisataa nimeä.

Päivä torilla versus tunti yhden kerrostalon rappukäytävillä ja tuloserona näyttäisi olevan tori 20 / rappukäytävä 100 nimeä.
Kumpi tuntuu järkevämmältä/tehokkaammalta?

mökö

Kyllähän toi ovelta ovelle varmaan toimii, en epäile. Feissatessa kauppakeskuksissa ihmisillä monesti kiire jonnekkin, ovelta ovelle ihmiset kuuntelevat tai paiskaavat oven kiinni, luulisin niin.

Een uskalla lähteä kokeilemaan, rohkeus puuttuu.  :-[
sellaista se on, valssi suviyössä ilman housuja

Veli Karimies

Quote from: maahanmuuttaja on 01.03.2010, 19:12:48
Myös ovelta ovelle kerätessä mainostaa asiaa. Yllättävän tehokkaalta ovelta ovella kerääminen kuulostaa.

Ovella sinut näkee yksi ihminen ja kaupungilla koko kävelykatu.

bumpum

Oisko testin paikka tunti torilla/tunti rappukäytävässä?
Eikös nyt ollut tarkotus kerätä ne kortit mahdollisemman nopeesti.

Kiitos "suomelle" erittäin hyvä idea.

Eli pidän voimassa ennustuksen tarvittavat kortit kerätty
viim. pääsiäisenä ACS:ssa Helsinki messukeskus.
Olikos siitä joku kiljukori palkintana jos ennustaa oikein?

rankka

Jos joku kokeilee jäsen suomelle ehdotusta niin kertokaapa kokemuksesta.

Itse en kyllä tunkeudu kenenkään henkilökohtaiselle alueelle. Ajattelen että toimin niin kuin haluaisin että minua kohtaan toimitaan. Enkä todellakaan halua ketään "kaupustelijaa" ovelleni.
En halua torpata tällä sanomisellani mitään ehdotusta, vaan mikäli joku aktiivi menee kokeilemaan niin haluaisin kuulla miten meni. Uskoisin sitä enemmän kuin vasta rekisteröitynyttä.

Sorry epäuskoinen ajatustapani. 1500 alle kuukaudessa, ajalla "millon mulle sopii" kuulostaa melkoselta pölynimurikauppiaalta.

herra 4x

Quote from: mökö on 01.03.2010, 19:51:20Feissatessa kauppakeskuksissa ihmisillä monesti kiire jonnekkin, ovelta ovelle ihmiset kuuntelevat tai paiskaavat oven kiinni, luulisin niin.

Kadulla kun on kaikennäköistä ituhippifeissaajaa ja sosiaaliturvahotelliketjun SPR-myyntitykkiä tungokseen asti niin ei ole ihme että ihmiset ei helposti pysähdy vaan mieluummin huutaisivat mee ***tihin, jos uskaltaisivat sanoa mitä ajattelevat. Mutta kun ovat suomalaisia eivät uskalla sanoa mitään vaan painavat vaan eteenpäin. Niinpä erityinen huomio kannattaa kiinnittää tapaan pysäyttää ihminen. "Kiinnostaisiko sinua..." ei liene paras.

EDIT: Lisäys: Käytössä oleva tosi tyylikäs vapaaehtoistyönä syntynyt banderolli on esimerkki hyvästä pysäyttäjästä. Huomioliivi tms. asuste feissaajalla on ehdoton edellytys. Minä en ainakaan pysähtyisi kenenkään karpaasin juttusille kadulla ilman että sillä jokin tällainen uskottava virka-asu on.
Rakkaudesta lajiin.

suomelle

Quote from: J. Juntunen on 01.03.2010, 20:48:16
Itse en kyllä tunkeudu kenenkään henkilökohtaiselle alueelle. Ajattelen että toimin niin kuin haluaisin että minua kohtaan toimitaan. Enkä todellakaan halua ketään "kaupustelijaa" ovelleni.
...
Sorry epäuskoinen ajatustapani. 1500 alle kuukaudessa, ajalla "millon mulle sopii" kuulostaa melkoselta pölynimurikauppiaalta.

'Henkilökohtaista aluetta', niinpä niin. Tuo ajattelutapa saattaa olla hyvinkin yksi syy siihen, etteivät naapurit samassa rapussa vielä 10 vuotta asuttuaan edes tervehdi toisiaan, saatikka tunne seinänaapurinsa etunimeä.

Mikäli postiluukussa lukee 'ei mainoksia' tai jotain vastaavaa, ei ole syytä häiritä vaikkei varsinainen mainoksen jakaja tai kaupustelija olekaan.

Koetapa sellaisella alueella jolla asustaa iäkkäämpää väkeä. Heistä varmuudella lähes jokainen on iloinen ovikellon soitosta edes joskus.
Sukulaisetkaan siellä eivät juuri juokse kelloa rimputtamassa ja häiritsemässä yksineläviä.

Aikaa tuossa tosin saattaa kulua hieman enemmän, varsinkin jos ne kahvit olivat juuri sopivasti tulella :)

rankka

Quote from: suomelle on 01.03.2010, 21:20:39
'Henkilökohtaista aluetta', niinpä niin.
Joo.
Koska en tykkää että kukaan tulee ovelleni tyrkyttämään yhtään mitään, niin en tee sitä muillekkaan. Se oli pointtini.

Koetapa sellaisella alueella jolla asustaa iäkkäämpää väkeä. Heistä varmuudella lähes jokainen on iloinen ovikellon soitosta edes joskus.
Sukulaisetkaan siellä eivät juuri juokse kelloa rimputtamassa ja häiritsemässä yksineläviä.

Aikaa tuossa tosin saattaa kulua hieman enemmän, varsinkin jos ne kahvit olivat juuri sopivasti tulella :)

En kokeile.
Tiedän kyllä että senioreista saa tuota tulosta aikaiseksi ja ovat iloisia kun joku tulee rupattelemaan. Aika paljon olen aikaisemmin ollut senioreiden kanssa tekemisissä ja melkoisen määrän kahvia kaatanut kitusiini. :)

Tarkoitukseni ei ollut lyödä ehdotustasi kaivoon. Kerroin vain oman kantani asiaan. On hyvä kun on monelta kantilta tullut tätäkin pohdiskeltua.     

Lentomestari

Ovelta ovelle käydessä, on pidettävä ainakin yksi hätävalhe päässä siltä varalta, jos musta mies avaa oven. Tuossa lipaston laatikossa on puolenkymmentä, kahvipöydästä toiseen kerättyä korttia odottamassa lähtöä.

Lemmy

Mikäs hätävalhe siihen tarvitaan? Mulla on aikas monta ulkomaalaista kaveria joiden teksti nykyisestä maahanmuuttopolitiikasta on.. painokelvotonta  ;D
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

antero

Quote from: Lentomestari on 01.03.2010, 22:07:21
Ovelta ovelle käydessä, on pidettävä ainakin yksi hätävalhe päässä siltä varalta, jos musta mies avaa oven.
No voisit esim kysyä:
"Täytätkö Muutos2011-kannattajakortin, vai oletko rasisti...?"
Kyllästyttääkö vatnikki-jäsenien jatkuva dada? Mene omaan profiilisi, klikkaa "Kaverit/estolista", klikkaa "Muokkaa estolistaa", Lisää estolistalle haluamasi vatnikit. Ja nauti Hommasta ilman vatnikkejä!

Mekaanikko

Quote from: Tapio Arjo on 01.03.2010, 20:40:27
Mitä Helsingin Messukeskuksessa silloin tapahtuu?
Silloin on amerikanautonäyttely. Uskoisin, että sieltä saa paljon nimiä, jenkkiautoporukka on läpeensä nuivaa. Kevään mittaan on vastaavia näyttelyitä ympäri Suomea, niihin kannattaa mennä keräämään!

Obb

Mikä on tämän päivän kannattajakorttitilanne? Paljonko on kortteja kasassa.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: suomelle on 02.03.2010, 11:05:43
Quote from: Jari Leino on 02.03.2010, 10:46:23
Quote from: Obb on 02.03.2010, 10:28:58

Tänäänhän on tiistai.

Korttimurmeli yleensä pistää päänsä kolostaan perjantaisin. Muun ajan se lymyilee kolossaan ja pupeltaa niitä kortteja pesäkolon pehmusteeksi.

Nii'in ja montako korttia perjantaihin mennessä MINÄ saan lähetetyksi? Montako nimeä MINÄ TÄNÄÄN saan/olen saanut kerätyksi?

NUO ovat niitä asioita joista jokaisen tulisi olla kiinnostunut.

Itse asiassa määrien kertominen täällä ei ehkä olekaan niin fiksua kuin voisi tiedottamisen merkeissä kuvitella... paitsi silloin kun nimet kerätään ennätysvauhdilla.

Kysymys: Jollet (kuka tahansa) ole kannattajakorttia täyttänyt/lähettänyt, täyttäisitkö sen tänään jos joku kortin ja kynän kanssa tulisi sinua tapaamaan?

Tuo taloista kerääminen ei nykyään onnistu kovin hyvin sillä alaovet ovat nykyään lukossa. Eiköhän kortteja rupea tulemaan kun kelit hieman lauhtuu.

suomelle

Quote from: Jari Leino on 02.03.2010, 10:46:23
Quote from: Obb on 02.03.2010, 10:28:58

Tänäänhän on tiistai.
Korttimurmeli yleensä pistää päänsä kolostaan perjantaisin. Muun ajan se lymyilee kolossaan ja pupeltaa niitä kortteja pesäkolon pehmusteeksi.

Nii'in ja montako korttia perjantaihin mennessä MINÄ saan lähetetyksi? Montako nimeä MINÄ TÄNÄÄN saan/olen saanut kerätyksi?

NUO ovat niitä asioita joista jokaisen tulisi olla kiinnostunut.

Itse asiassa määrien kertominen täällä ei ehkä olekaan niin fiksua kuin voisi tiedottamisen nimissä kuvitella... paitsi silloin kun nimet kerätään ennätysvauhdilla.

Kysymys: Jollet (kuka tahansa) ole kannattajakorttia täyttänyt/lähettänyt, täyttäisitkö sen tänään jos joku kortin ja kynän kanssa tulisi sinua tapaamaan?

dothefake

Lisäksi mielestäni tuo ovelta kerääminen herättää nykyään enemmän
pelkoa kuin 90-luvun alussa. Kaikenlaista "opiskelijaa" käy kaupustelemassa
maalauksiaan ym. Ilmapiiri on muuttunut, miksiköhän?

Ps. Olen aina sanonut, että Suomen lintukotoilmapiirin ensimmäinen särö oli
havaittavissa silloin, kun junista poistettiin vesipullot ja ne somat rypytetyt
paperiset vesipikarit. Syy: pelko siitä, että joku laittaisi sinne pulloon vaikkapa myrkkyä.
Sitä ennen ei edes hullulle olisi tullut mieleen vahingoittaa tuntemattomia eikä sellaista
mahdollisuutta kukaan ajatellutkaan.

"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

suomelle

Quote from: Osakesäästäjä(ei keinotte on 02.03.2010, 11:08:14
Tuo taloista kerääminen ei nykyään onnistu kovin hyvin sillä alaovet ovat nykyään lukossa. Eiköhän kortteja rupea tulemaan kun kelit hieman lauhtuu.

Koetapas vaikka 7000 asukkaan Jakomäkeä, veikkaan ettei monikaan alaovi ole lukossa, koskaan.

'kun kelit lauhtuu'!!  Ei anna kovin hienoa kuvaa toiminnan tehokkuudesta.

Ei teillä ole aikaa kelien lauhtumista odotella, asia täytyy hoitaa NYT eikä ensi kesänä.

"keskustelu.suomi24
18.2.2010

Mikään asia ei tule muuttumaan niin kauan kuin nämä jo aikanaan Tehtaankadun kassalla ravanneet ns.poliitikkomme ja virkamiehet jatkavat viroissaan.

Tämän vuoksi on tärkeää osallistua pienpuolueiden korttikeräykseen. ... Muutos2011 on jo nyt valitettavasti vaikeuksia korttikeräyksen kanssa."

suomelle

Quote from: dothefake on 02.03.2010, 11:19:46
pelkoa kuin 90-luvun alussa.

Oletko kokeillut? Et. 'Mielestäni' ei todista yhtään mitään mistään.

Ammadeus

Saliporukalta 15 kpl kerättynä.
Kukaan ei ollut aiemmin kuullutkaan muutoksesta.
Julkisuus ei olisi pahasta.
Eiköhän koota lähetystö ja viedä vaikka ruusuja A.Thorssille.
Kutsutaan mediat paikalle ja sitä rataa..

suomelle

Quote from: Ammadeus on 02.03.2010, 11:37:14
Kukaan ei ollut aiemmin kuullutkaan muutosesta.

Todella hienoa ja hyviä ajatuksia Ammadeus!

MW

Quote from: Ammadeus on 02.03.2010, 11:37:14
Kukaan ei ollut aiemmin kuullutkaan muutosesta.

Ei muuten paskempi idea: "Ruusuja, voimia ja ymmärrystä Thorsille". Sanoutumatta erikseen irti jokaisesta maailman laittomuudesta, koska laillisella asialla ollaan.

Eri asia sitten on, saisiko mediaa paikalle tai julkaisemaan mitään.

dothefake

Quote from: suomelle on 02.03.2010, 11:31:46
Quote from: dothefake on 02.03.2010, 11:19:46
pelkoa kuin 90-luvun alussa.

Oletko kokeillut? Et. 'Mielestäni' ei todista yhtään mitään mistään.

Olet oikeassa, olen kokeillut vasta moottoripyörämessu- ja torikeräystä, siksi
nimenomaan laitoin tuon "mielestäni". Kommenttini ei täytä tieteellisyyden vaatimuksia
ja siksi korostin sen mielipideluonnetta. Kommenttini pyrki olemaan enemmän
pohdiskeleva kuin tuomitseva, jos siinä epäonnistuin, pahoitteluni.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

mökö

Suomelle, pistäppä näytteksi keräten vaikka 500 korttia noin aluksi.
sellaista se on, valssi suviyössä ilman housuja