News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Kannattajakorttitilanne tässä ketjussa

Started by JM-K, 06.11.2009, 19:45:58

Previous topic - Next topic

MW

Quote from: Kalevi on 06.11.2009, 20:23:56
Quote from: Mika on 06.11.2009, 20:04:08
aktiivisimmat hommalaiset ovat todennäköisesti jo lähettäneet korttinsa

Voin ilahduttaa sinua kertomalla, että olet väärässä. Esim. osa meidän seudun aktiivemmista hommakerholaisista vasta eilen kirjoitteli niitä kortteja, omanikin lähetän vasta ensi viikolla. Porukat vielä keräilevät nimiä tuttaviltaan ennen kuin pistävät korttinsa postiin. Suunnitelmat kadunmiesten ja -naisten luo jalkautumiseen etenevät ja parin viikon sisällä meikäläinenkin pääsee tekemään jotain tuolla jossain.

Voihan tässäkin olla pointti. Täältä pesee ja linkoaa, se nyt vaan on selvää kuin aamiainen. Henkilökohtaisen aattelin sijoittaa naamakkain, vaikkapa Tampereen tapahtumaan. Täytynee vähän agitoidakin.

JM-K

Quote from: Jari Leino on 07.11.2009, 08:54:08
VOK-paikkakunnille jalkautuminen ei vaadi mitään muuta kuin että joku jalkautuu sinne. Tähän mennessä suurin pula on ollut niistä jalkautujista. Hyviä ideoita on kyllä runsaasti.

Juuri näin. Kiitos ideoinnista, mutta nyt pitäisi jo oikeasti tehdä. Toimintaa, sitä nyt kaivataan.

Mika

Quote from: JM-K on 07.11.2009, 09:10:49
VOK-paikkakunnille jalkautuminen ei vaadi mitään muuta kuin että joku jalkautuu sinne. Tähän mennessä suurin pula on ollut niistä jalkautujista. Hyviä ideoita on kyllä runsaasti.

Juuri näin. Kiitos ideoinnista, mutta nyt pitäisi jo oikeasti tehdä. Toimintaa, sitä nyt kaivataan.

Jos ihmisten pariin yritetään jalkautua ilman minkäänlaista ennakkomainontaa tai -tiedotetta, se on sama kun yrittäisi kiivetä perse edellä puuhun.  Hyvin harva laittaa nimeään kannattajakorttiin, jos kuulee hankkeesta ensimmäisen kerran siinä yhteydessä, kun korttiin jo pyydetään allekirjoitusta.

Nimien keruu sujuisi paljon paremmin, jos Muutos 2011 -puolueesta sekä sen tavoitteista ja kannattaajkorttien keruun aloittamisesta julkaistaisiin ENNEN jalkautumista esim. puolen sivun ilmoitus paikallislehdessä. Ilmoituksessa voisi kertoa, koska ja missä kannattajakortin voi allekirjoittaa, ja miten asiasta saa tarkempaa tietoa.

Ongelmena tässä on tietysti raha. Ilman rahaa ja markkinointipanostuksia uutta puoluetta (tai muutakaan yritystä) ei kuitenkaan voi perustaa. Siksi taloudellinen puoli pitäisi saada kuntoon ennen kuin hankkeelle voi odottaa menestystä. Se on raaka totuus.  

Kun jo tässä vaiheessa usutetaan sotureita kentälle, se on soitellen sotaan lähtemistä. Minulle tulee mieleen Puolan ratsuväki toisessa maailmansodassa.  Puolalla ei ollut asettaa rajan yli vyöryviä saksalaispanssareita vastaan muuta kuin I maailmansodan aikaisia ratsuväkijoukkoja. Puolalalaiset hyökkäsivät päälle vyöryvien panssarien kimppuun sapelit kiiltäen, mutta kyllähän sen tietää kuinka siinä yrityksessä kävi. Hyvin urhoollista, mutta samalla myös hyvin typerää.

"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

Jiri Keronen

Quote from: Mika on 07.11.2009, 10:46:06
Jos ihmisten pariin yritetään jalkautua ilman minkäänlaista ennakkomainontaa tai -tiedotetta, se on sama kun yrittäisi kiivetä perse edellä puuhun.

Tuo ei itse asiassa pidä paikkaansa, ainakaan omakohtaisen keräyskokemukseni mukaan. Suurin osa kadulla sattumanvaraisesti tavatuista tyypeistä kirjoittaa kannattajakortin, vaikka ei olisi koskaan aikaisemmin kuullutkaan koko hankkeesta. Sama ilmiö tapahtui myös Piraattipuolueen kortteja kerätessä.

Erilaiset lehtimainokset ynnä muut sellaiset taas ovat tasan rahan tuhlaamista. Vaikka niillä onkin näkyvyyttä, on huomattava se, että ne maksavat - paljon. Halvempaa ja tehokkaampaa näkyvyyttä saa sillä, että printtailee itse julisteita ja vie niitä kaupungin olennaisille spoteille. (Huomattu monessa suhteessa toimivaksi ja edulliseksi ratkaisuksi.)

Yleensä mitään ennakkomainontaa ei tarvita, vaan itse kortin kauppaaminen on ennakkomainontaa. Nettisivut ovat tässä suhteessa tärkeät siksi, että ihmiset voivat sitten myöhemmin hakea lisätietoja aiheesta, mikäli kiinnostus herää enemmänkin.
Suoraa demokratiaa ja vapautta kaikille.

Vae Victis -blogini

Veli Karimies

Quote from: Tapio Arjo on 07.11.2009, 00:25:51
Quote from: Kissapeto on 07.11.2009, 00:01:11
Kiitoksia hyvistä vinkeistä, tuo VOK-paikkakunnille jalkautuminen on ilmiselvä ja erinomainen toimintamalli.

Tuota ollaan tekemässä täälläpäin, koska Paimio VOK.

Toivottavasti jotain saadaan myös aikaiseksi. Ihmiset puristaa kättä nyrkkiin taskussa ja kiristelevät hampaita, mutta kun pitäisi jotain tehdä, niin mitään ei tapahdu. Onko ilmassa virus vai onko kaikki peloteltu hiljaisiksi?

Muistutan myös, että kaikkea kampanjamateriaalia - myös painettuja oikean kokoisia kannattajakortteja - saa minulta veloituksetta. Vaitiolo henkilö- ja yhteystiedoista on tietysti selvääkin selvempää.

Mailaa minulle suoraan:

[email protected]

Odottelen myös ilmoittautumisia Muutos goes Tampere -tapahtumaan. Etusivulta löytyy tietoja.

Lähetä Tapsa tämä ihmeessä privana kaikille.

Veli Karimies

Kokemuksesta voin sanoa, että kun homma kusee eniten ja vituttaa ja tekee mieli heittää rukkaset nurkkaan niin silloin kannattaa ruvetakin potkimaan persiille ja mennä mettään katkomaan pieniä puidentaimia! Rupee meinaan hommat sujumaan.

Mika

Quote from: Jiri Keronen on 07.11.2009, 10:57:08
Tuo ei itse asiassa pidä paikkaansa, ainakaan omakohtaisen keräyskokemukseni mukaan. Suurin osa kadulla sattumanvaraisesti tavattu tyyppi kirjoittaa kannattajakortin, vaikka ei olisi koskaan aikaisemmin kuullutkaan koko hankkeesta. Sama ilmiö tapahtui myös Piraattipuolueen kortteja kerätessä.

Ihan kiva kuulla, jos noin on. Ymmärsin aiemmista postauksista, ettei homma ole sujunut kaikkialla ihan yhtä vaivattomasti. Suuria massoja on kuitenkin hankala tavoittaa ihmisiä yksitellen feissaamalla. Siksi ennakkotiedottaminen helpottaisi nimien keräämistä huomattavasti.

MMA

Quote from: Jiri Keronen on 07.11.2009, 10:57:08
Erilaiset lehtimainokset ynnä muut sellaiset taas ovat tasan rahan tuhlaamista. Vaikka niillä onkin näkyvyyttä, on huomattava se, että ne maksavat - paljon. Halvempaa ja tehokkaampaa näkyvyyttä saa sillä, että printtailee itse julisteita ja vie niitä kaupungin olennaisille spoteille. (Huomattu monessa suhteessa toimivaksi ja edulliseksi ratkaisuksi.)

Toisaalta moni Muutos 2011 kannattaja antaisi mielummin rahalahjoituksen kuin menisi itse kadun kulmalle keräämään nimiä. Lahjoituskeräys olisi vielä hyvä kohdistaa esimerkiksi tiettyyn mainoskampaniaan. En itse kokisi tuollaista lahjoitusta rahantuhlauksena.

Mitä suurempi joukko jo tietäisi Muutos 2011 puoluehankkeesta sitä helpompi olisi kerätä nimiä. Samalla periaatteella SPR:n keräykset tuottavat tietääkseni ihan hyvin, koska ihmiset tietävät mistä on kysymys. Kun tuote on tuttu, niin feissaajan myyntitaidot ei silloin näyttele niin suurta roolia.

Mika

Quote from: Tapio Arjo on 07.11.2009, 11:56:11
Lehtimainonnasta ei rikastu kukaan muu kuin lehtipösöt ja -keisarit.

Jonkinlaista tiedottamista tarvitaan aina, eikä sen merkitystä kannata väheksyä. Turun Homma-kerho ei osaisi kokoontua Apteekissa tiettynä aikana, ellei asiasta jotenkin tiedotettaisi, eikä tuulipukukansa osaisi mennä City-marketiin ostamaan tarjouskahvia, ellei se olisi nähnyt asiasta kertovaa mainosta.  Isot massat saa parhaiten kiinni tiedotusvälineiden (esim. sanomalehtien) avulla.

Veli Karimies

Quote from: Tapio Arjo on 07.11.2009, 12:05:21
Quote from: Veli on 07.11.2009, 11:09:37
Lähetä Tapsa tämä ihmeessä privana kaikille.

Kunhan tästä päivästä tuon Kerosen kanssa selvitään, niin pitää kysyä kauniisti joltain moderaattorilta, onnistuuko massapostitus Hommassa.

Karmeaa naputella 3407 viestiä.

Jos kaikki kuusi miljardia ostavat muovikassin sijasta paperikassin, ei se maailmaa pelasta.
Mutta jos kaikki kuusi miljardia vetävät sen muovikassin päähänsä, niin
maailma pelastuu.

Pastori Johannes Alanen

Eiköhän moderaattoreilla ole jonkinmoinen postituslista jota varmasti voivat käyttää kun kysyt.

MMA

Quote from: Veli on 07.11.2009, 12:16:30
Eiköhän moderaattoreilla ole jonkinmoinen postituslista jota varmasti voivat käyttää kun kysyt.

Joskus olen saanut massapostia joltain sivulta johon olin rekisteröitynyt. Olisikohan ollut joku Veikkauksen kampanja. Sähköpostissa oli kaikkien (useita satoja) sähköpostiosoitteet näkyvillä lähettäjälistalla...  eli ei sitten noin :)

Kannattaa muutenkin käyttää tuota mahdollista postituslista harkiten. Mihinkään hommakerhon kokoontumiselle en sitä käyttäisi, mutta esim. Muutos 2011 kannattakorttikeräyksen herättelyyn sitä minun mielestä voisi käyttää.

rankka

KRÖHÖM...
Menen minne käsketään.
Tai vaikkei käskettäis.

Edelleen, ideoita ja muuta otan vastaan.

MMA

Quote from: Tapio Arjo on 07.11.2009, 12:17:07
Minä kannatan Euroopan unionin laajuista televisiomainontakamppanjaa tyyliin Ketelä meet Moses.

Siinä Paavo paiskaa Ketelän kanssa kättä ja antaa poskisuudelman sekä toivottaa Muutokselle kaikkea hyvää.

Kanki-Kaikkonen, Usko Merikallio ja Tapani Yli-Saunavihta keräävät rahat.

Saadaan näkyvyyttä ja kaikki tietää, mikä on Muutos. Entäs sitten?
Kortit ovat edelleen keräämättä.

Kuinka suuri prosentti Halla-ahon korteista saatiin kadulla feissaamalla vierailta ihmisiltä? Veikkaan että suurin osa korteista tuli niiltä ihmisiltä ja heidän tuttaviltaan, jotka olivat lukeneen Scriptaa. Yhtäläillä Muutos 2011 kannattajakortin kirjoittajista suurin osa voisi olla niitä, jotka vierailevat tulevilla Muutos 2011 sivuilla tai Hommaforumilla ja heidän tuttavistaan. Miten mielestäsi voisimme kasvattaa tuota määrää?

Kadulla nimien kerääminen on toki hyvinkin arvokasta työtä
, ja kuten Keronen sanoi se on ennakkomainontaa jatkoa varten ja sillä tavoitetaan uusia ihmisiä.

Miniluv

Quote from: Tapio Arjo on 07.11.2009, 12:21:27
Quote from: Veli on 07.11.2009, 12:16:30

Ilman muuta on. On ne niin ovelia miehiä. Kukahan mahtaisi olla helpoin pehmitettävä?

Saanko nyt varoituksen, kun nilitän moderaattoreista muualla kuin sille omistetussa ketjussa?

Saat varoituksen, koska puhuit miehistä, etkä muistanut Veraa. Varoitus muunnetaan pakkotyöksi: seuraavasta viestistäsi löydyttävä sanojen "Kerosen pallit".

Ja näistä vakavista tunnelmista sitten viestin pääaiheeseen. Joukkoviestittely on mahdollista sekä privoilla että annettuun sähköpostiosoitteeseen. Voidaan myös lähettää vain valituille käyttäjäluokille (Jäsen^^) ym.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Timo Rainela

Quote from: rankka on 07.11.2009, 12:44:38

KRÖHÖM...
Menen minne käsketään.
Tai vaikkei käskettäis.

Edelleen, ideoita ja muuta otan vastaan.

Tämä oli hyvä huomio. Mulla kavereita Imatra - Lappeenranta-akselilla ja reissailevat kotipuolessa usein. Laitan heti kyselyn päälle.
Tarkoitushan oli mennä käymään vastaanottokeskuksessa ja tehdä raportti, mutta kiinnostus ilmoitukseeni oli tasan nolla...
Timo Rainela
TR: Muuten olen sitä mieltä, että naisten olemassaolo politiikassa, virkahallinnossa ja päätöksenteossa on suurin yksittäinen syy kansakuntamme yhtenäisyyden ja moraalisen, eettisen, sivistyksellisen sekä pratopalogistisen rappion ja tuhon liikkeelle panevana voimana. Joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta.

dothefake

Lainaus Tapiolta: "Fanni-raukka myytiin sittemmin Neuvostoliittoon ja
kuljetettiin sinne rekka-autolla. En tiedä, tarkistivatko tullimiehet, oliko
Fannin perseeseen kätketty huumeita."

Kuljetussuunnan ja ajankohdan huomioiden taisi Fannin persiissä olla raamattuja.

Vähän asiaakin: Otanko selvää maanantaina, minkä hintaiseksi tulisivat halvat
huomio/hirviliivit MUUTOS 2011 tekstillä. Voisi laskea keräyskynnystä, kun
näyttäisi virallisemmalta. Ihmiset voisivat sitten tilata suoraan minulta, jos
idea siunataan ja kiinnostusta riittää.

"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

rankka

Quote from: Tapio Arjo on 07.11.2009, 12:53:39
Rankka on sisäistänyt Muutoksen olemuksen.

En ainoastaan sisäistänýt.
Epäilen pahasti että kasvanut yhteen jollakin kieroontuneella tavalla. :) Joku lienee lähetellyt minulle telepaattisia viestejä?  ???

Sanoisin sen nyt tässä samalla muillekkin että erinäisellä kitinällä täällä perse homeessa ette saa mitään sen kummempia aikaan.
KOITTAKAA VÄLILLÄ TEHDÄ JOTAIN.
Paljon sanoja 0 tekoja.
Mitä te menetätte jalkautumalla kadulle kertomaan ihmisille tästä asiasta? Mulla ei ainakaan ole mitään semmoista menetettävää kertomalla Muutos2011 ihmisille. Mitä siinä voisi ylipäätään menettää? Uskottavuutensa? Jepjep.  

Toki joo mullakaan ei ole vielä NYT tekoja, olen edes suunnitellut tekeväni, ja pidän suunnitelmistani kiinni. Aloittamaani ketjuun kerron kyllä kokemuksista.  
Perkele, ei ne kannattajakortit itsestään tupsahteletm.

E: kostoksi ihmiskuntaa vastaan painelen haistelemaan ilmaa tonne ostosparatiisiin hetkeksi. Valitettavasti lapsi mukana, joten en ala kaupittelemaan sen ihmeemmin. Nivaskan kortteja otan matkaan ja taustatietoa.
E2: Aamukaffen jälkeen kävin jo heti puhumassa parille ihmiselle tämmöisestä asiasta. Pari tuntia juteltiin kaikenlaista. Jätin myös lisäinformaatiota heille.

Käsittäisin että nämä esimerkiksi ovat semmoisia tekoja joita kaivataan. Over and out.

MMA

Quote from: rankka on 07.11.2009, 13:13:04
Sanoisin sen nyt tässä samalla muillekkin että erinäisellä kitinällä täällä perse homeessa ette saa mitään sen kummempia aikaan.
Paljon sanoja 0 tekoja.

Määrittelisitkö vielä mikä mielestäsi on tekemistä? Halla-ahokin perse homeessa kirjoittelee kellarissaan blogikirjoituksiaan, koittais välillä tehdä jotain?

Miten asiasta keskustelu ja korttien keräämisen suunnittelu on pois "tekemisestä"?

Ja kyllä aijon vielä hankkia lisää kannattajakortteja, vaikka täällä nyt kitisenkin  ;)

rankka

Quote from: MMA on 07.11.2009, 13:26:35
Quote from: rankka on 07.11.2009, 13:13:04
Paljon sanoja 0 tekoja.

Määrittelisitkö vielä mikä mielestäsi on tekemistä? Halla-ahokin perse homeessa kirjoittelee kellarissaan blogikirjoituksiaan, koittais välillä tehdä jotain?

Miten asiasta keskustelu ja korttien keräämisen suunnittelu on pois "tekemisestä"?

Ja kyllä aijon vielä hankkia lisää kannattajakortteja, vaikka täällä nyt kitisenkin  ;)
Otitpa kovin kirjain kirjaimelta.

Olen minäkin masinoinut allekirjoituksia netin kautta, toivoakseni useita.
En mä sitä ihan noin puusilmäisesti tarkoittanut.
Eikä me kaikki olla Halla-ahoja. ;)

Jiri Keronen

Tapa, joka meikästä on ollut tuloksekasta:

1) Soittaa kaverille tai tutulle ja sopii, että kaveri keittää kahvit ja ite tulee porisemaan paikalle.
2) Juttelee Muutoksesta, vastailee kysymyksiin ja kuuntelee kommenttia.
3) Pyytää kannattajakortin täyttämistä. Vielä ei ole kukaan jättänyt täyttämättä.
4) Jos tyyppi on tolkullinen heppu, jolla on jotain itseään ketuttavaa politiikasta ja ehdotuksia, miten sen voisi korjata, kysyy hepulta myös, että jos tarvitaan, niin lähteekö heppu ehdolle ajamaan omia asioitaan. Yllättävän monet ovat kiinnostuneita myös tästä, koska monia ketuttaa yhteiskunnassa jotkin asiat, eivätkä he vain ole vielä tulleet ajatelleeksi, että "hitto, kyllähän minä itsekin voisin lähteä korjaamaan tätä!"

Se puoli Muutoksessa, jota ei tule aliarvioida, on Muutoksen alkuperäinen idea toimia ikään kuin "miniminimittäjänä" ja kattojärjestönä, jonka alla ihmiset voivat itse ajaa haluamiaan asioita. Ihmisiä kismittää moni asia.
Suoraa demokratiaa ja vapautta kaikille.

Vae Victis -blogini

MMA

Quote from: rankka on 07.11.2009, 13:36:47
Otitpa kovin kirjain kirjaimelta.

Olen minäkin masinoinut allekirjoituksia netin kautta, toivoakseni useita.
En mä sitä ihan noin puusilmäisesti tarkoittanut.
Eikä me kaikki olla Halla-ahoja. ;)

Nettifoorumeilla on helppo lukea kirjaimellisesti. Olen kuitenkin samaa mieltä, että jossain vaiheessa diskuteeraaminen on syytä lopettaa ja laittaa hanskat käteen. Pääasia kuitenkin, että kannattajakorttien kerääminen nyt piristyy hieman odotettua heikomman alun jälkeen.

Minimitaso "tunnustetuksi Muutos 2011 aktiiviksi" voitasiin mielestäni määritellä, olisi se vaikka sitten kolme + oma kortti. Tuohon määrään on kaikkien helppo sitoutua, jotka ylipäätään mielessään toivovat menestystä uudelle puolueelle.

antero

Quote from: Kissapeto on 07.11.2009, 00:01:11
Quote from: Mika on 06.11.2009, 23:47:48
Ihmisten on hankala tukea sellaista puoluetta/hanketta, josta he eivät ole koskaan mitään kuulleetkaan. 

Nyt voi parin viikon vääntämisen jälkeen todeta, että tuo on kivuliaan totta.
Uskon helpotusta tulevan, kunhan on webbisivut auki, jonne linkata ja ohjata uteliaita. Tämä on ollut yllättävän iso kompastuskivi.

Minäkin olen odotellut "virallisia" nettisivuja, ennen kuin alan kellekkään mäinostamaan yhtään mitään.

Kaippa ne joskus aukee. Jos ei niin pitäkööt Muutoksensa, saatana.
Kyllästyttääkö vatnikki-jäsenien jatkuva dada? Mene omaan profiilisi, klikkaa "Kaverit/estolista", klikkaa "Muokkaa estolistaa", Lisää estolistalle haluamasi vatnikit. Ja nauti Hommasta ilman vatnikkejä!

Kissapeto

Quote from: JM-K on 06.11.2009, 19:45:58
Tällä hetkellä meikälle on saapunut 435 kannattajakorttia.

Kolmen viikon saldo Homman kautta...

Tämä on hyvä ja tarpeellinen foorumi, jo pelkästään monipuolisen keskustelun mahdollistajana, ja yksityisin voimin toteutettuna ainutlaatuinen saavutus. Kiitos ylläpidolle ja uutterille moderaattoreille Suomen parhaasta keskustelupalstasta!
Homman parasta antia ovat lukuisien hyvien kirjoittajien panos yhteiskunnallisesti merkittävien asioiden käsittelyyn sekä eräiden huomattavan uutterien henkilöiden harjoittama informaation kerääminen. Varsinkin tietolähteenä Homma on aivan korvaamaton, ja toivottavasti sellaisena pysyykin.

Nimimerkki Kissapedon anti tuohon Homman hyödylliseen osaan on kuitenkin puhdas nolla. Näiden leukojen louskeella ei mitään konkreettista tapahdu Hommankaan kautta, ja tuon korttikampanjan vaatimattoman tuloksen seurauksena syntyi periaatepäätös. Täältä päinkään ei ole kovin montaa kannattajaa saatu allekirjoittamaan, joten tällä erää verkossa hommailu saa jäädä taka-alalle, kaikki liikenevä aika käytetään tästedes vain käytännön työhön.
Nimimerkki siirtyy nyt uuninpankolle, on korkea aika kaivaa lämmintä kampetta päälle ja jalkautua. Kiitoksia kaikille aktiiveille, jatkakaa hyvää työtä. Nähdään ympäri Suomea ;)

rankka

Quote from: Kissapeto on 07.11.2009, 21:23:30
Nimimerkki siirtyy nyt uuninpankolle, on korkea aika kaivaa lämmintä kampetta päälle ja jalkautua. Kiitoksia kaikille aktiiveille, jatkakaa hyvää työtä. Nähdään ympäri Suomea ;)
Tähän julkisestikkin muitten ihmeteltäväksi.

Toivotan vilpittömästi menestystä. :) Loistava juttu etten ollutkaan yksin jalkautumisajatuksien kanssa.

Meilaillaan ja ihmetellään. Ainakin viimeistään sitten kun on ensimmäisiä kokemuksia keräämisestä.

JM-K

Quote from: MMA on 07.11.2009, 12:51:15
Minä kannatan Euroopan unionin laajuista televisiomainontakamppanjaa tyyliin Ketelä meet Moses.

Siinä Paavo paiskaa Ketelän kanssa kättä ja antaa poskisuudelman sekä toivottaa Muutokselle kaikkea hyvää.

Kuinka suuri prosentti Halla-ahon korteista saatiin kadulla feissaamalla vierailta ihmisiltä? Veikkaan että suurin osa korteista tuli niiltä ihmisiltä ja heidän tuttaviltaan, jotka olivat lukeneen Scriptaa. Yhtäläillä Muutos 2011 kannattajakortin kirjoittajista suurin osa voisi olla niitä, jotka vierailevat tulevilla Muutos 2011 sivuilla tai Hommaforumilla ja heidän tuttavistaan. Miten mielestäsi voisimme kasvattaa tuota määrää?

, ja kuten Keronen sanoi se on ennakkomainontaa jatkoa varten ja sillä tavoitetaan uusia ihmisiä.

Tuohon on vaikea sanoa mitään varmaa, mutta nimien kerääjiä oli pakko olla paljon: sain kymmeniä lähetyksiä, joissa samassa kuoressa oli 5-25 korttia. Monelta henkilöltä tuli useita lähetyksiä eli kyllä niitä hyvin aktiivisesti kerättiin.

Itselläni on yli kymmenen vuoden kokemus kenttämyyntityöstä. Myös kokemusta internetin hyödyntämisestä löytyy runsaasti. Ei tätä hommaa netin kautta hoideta. Kyllä ne kortit on ihan oikeasti kerättävä naamatusten.

Aikanaan kun netti tuli, niin monet firmat luulivat, että nyt myyntityö on helppoa ja rahaa tulee joka rännistä. No ei ihan mennyt putkeen, vaan netti on hyvin marginaalinen myyntikanava.

Monella täällä foorumillakin hämärtyy todellisuuskäsitys tämän netin voiman suhteen. Vaikka joissakin ketjuissa lukukertoja on kymmeniä tuhansia, ei se silti tarkoita kymmeniä tuhansia lukijoita.

Eli taas sama: kentälle vaan rohkeasti keräämään. Meikäläisen messiin mahtuu kyllä, eli jos kiinnostaa korttien keräily Tampereen suunnassa, niin laita privaa.

antero

Quote from: JM-K on 07.11.2009, 22:46:29

Tuohon on vaikea sanoa mitään varmaa, mutta nimien kerääjiä oli pakko olla paljon: sain kymmeniä lähetyksiä, joissa samassa kuoressa oli 5-25 korttia. Monelta henkilöltä tuli useita lähetyksiä eli kyllä niitä hyvin aktiivisesti kerättiin.

Itselläni on yli kymmenen vuoden kokemus kenttämyyntityöstä. Myös kokemusta internetin hyödyntämisestä löytyy runsaasti. Ei tätä hommaa netin kautta hoideta. Kyllä ne kortit on ihan oikeasti kerättävä naamatusten.

Aikanaan kun netti tuli, niin monet firmat luulivat, että nyt myyntityö on helppoa ja rahaa tulee joka rännistä. No ei ihan mennyt putkeen, vaan netti on hyvin marginaalinen myyntikanava.

Monella täällä foorumillakin hämärtyy todellisuuskäsitys tämän netin voiman suhteen. Vaikka joissakin ketjuissa lukukertoja on kymmeniä tuhansia, ei se silti tarkoita kymmeniä tuhansia lukijoita.

Eli taas sama: kentälle vaan rohkeasti keräämään. Meikäläisen messiin mahtuu kyllä, eli jos kiinnostaa korttien keräily Tampereen suunnassa, niin laita privaa.

Ja sitten kun ajattelee hetken Scriptaa ja Jussi Halla-ahoa........

Niin, ei se netti ole autuaaksi tekevä, mutta ilman sitä ei ainakaan meikäläisen sukupolvi toimi. Sori vaan. Tai ainakaan mun lähipiiri, nörttejä kun ollaan.

Se on ehkä se iso kuilu nimenomaan mun sukupolven, ja mua vanhemman sukupolven välillä. Ja vanhemmalla sukupolvella tuntuu olevan erittäin vaikeaa käsittää se. Viittaan tällä nimenomaan esim JM-K-sukupolveen.

Niin tosiaankin minä kuulun siihen sukupolveen mikä kasvoi vic20-commodore64 -aikakaudella, ja jonka peruskoulussa oli suomen kouluhistorian ensimmäiset atk-tunnit.

Minä olen nähnyt monta erilaista laajempaa kokonaisuutta jotka on hoidettu puhtaasti netin välityksellä, ja siihen nimenomaan liittyy tuo sukupolvien välinen ero. Se todellakin kannattaisi JM-K-sukupolven käsittää. Eli se ero, ja mitä se aiheuttaa. Älkää ohittako sitä eroa pelkästään sillä perusteella että "teidän" sukupolvi on tottunut toimimaan toisella tavalla.

Ja ymmärrän myöskin sen, että esim vanhusten suhteen f2f on käytännössä ainoa keino tavoittaa kohderyhmä. Jälleen homma supistuu siihen sukupolvien väliseen eroon luonnollisessa kommunikaatiossa/kommunikaatiovälineessä.
Kyllästyttääkö vatnikki-jäsenien jatkuva dada? Mene omaan profiilisi, klikkaa "Kaverit/estolista", klikkaa "Muokkaa estolistaa", Lisää estolistalle haluamasi vatnikit. Ja nauti Hommasta ilman vatnikkejä!

JM-K

Quote from: antero on 07.11.2009, 23:20:48
Quote from: JM-K on 07.11.2009, 22:46:29

Niin, ei se netti ole autuaaksi tekevä, mutta ilman sitä ei ainakaan meikäläisen sukupolvi toimi (...) Se on ehkä se iso kuilu nimenomaan mun sukupolven, ja mua vanhemman sukupolven välillä. Ja vanhemmalla sukupolvella tuntuu olevan erittäin vaikeaa käsittää se. Viittaan tällä nimenomaan esim JM-K-sukupolveen. (...) Minä olen nähnyt monta erilaista laajempaa kokonaisuutta jotka on hoidettu puhtaasti netin välityksellä, ja siihen nimenomaan liittyy tuo sukupolvien välinen ero. Se todellakin kannattaisi JM-K-sukupolven käsittää. Eli se ero, ja mitä se aiheuttaa. Älkää ohittako sitä eroa pelkästään sillä perusteella että "teidän" sukupolvi on tottunut toimimaan toisella tavalla.

Ja ymmärrän myöskin sen, että esim vanhusten suhteen f2f on käytännössä ainoa keino tavoittaa kohderyhmä. Jälleen homma supistuu siihen sukupolvien väliseen eroon luonnollisessa kommunikaatiossa/kommunikaatiovälineessä.

En tiedä, mitä tarkoitat "minun sukupolvellani" (olen syntynyt -66) tai "vanhuksilla", mutta muutama täsmennys:

1. Tämä politiikka on ihan pelkkää kohderyhmämarkkinointia ja ristiintaulukointia: nettiä eniten käyttävät äänestysikäiset ikäluokat tyyliin 18-30v äänestävät kaikkein huonoiten, äänestysaktiivisuus lähenee nollaa monin paikoin. Muutenkin heidän yhteiskunnallinen aktiivisuutensa on enemmän kuin niin ja näin. En nyt tähän ala kaivaa tutkimusviitteitä, mutta niitäkin tarvittaessa kyllä sitten löytyy.

2. Edellä esitetystä johtuen potentiaalisemmat Muutoksentekijät (=kortin allekirjoittajat ja äänestäjät) ovat jotain ihan muita kuin 18-30 vuotiaita netin aktiivikäyttäjiä. Mitenkään ko. ikäluokkia tai heidän rooliaan tässä touhussa vähättelemättä. Tämä on ihan puhdas fakta, ei mielipide eikä luulo. Tähänkin löytyy tutkimusta vaikka kuinka paljon. HUOM! Ja vielä rautalangasta: emme ole nyt kuitenkaan rakentamassa mitään senioripuolue kakkosta.

3. Muutoksen tekevät tai jättävät tekemättä ne sinun mainitsemasi "vanhukset" jo ihan pelkästään siksi, että heitä on määrällisesti paljon enemmän kuin nuorempia ikäluokkia.

4. He tekevät lopullisen valintansa äänestyskopissa. Jotta he pääsevät äänestämään meikäläisiä, tarvitaan ne 5000 korttia. On itsestään selvää, että poliittisesti aktiivisimmat ihmiset ovat potentiaalisimpia kortin allekirjoittajia. Tässä on nyt se kipupiste, jonka vuoksi mitään ei voi, pidä eikä kannata laskea pelkästään netin varaan. Eikä edes niin, että netti on painopiste numero yksi. Fakta kun on se, että nämä ihmiset eivät lähde jostain netistä kaivelemaan tietoja mistään uudesta puoluehankkeesta.

Jonkun tarvitsee heille se asia kertoa ja vääntää rautalangasta.

Tämä joku olet sinä ja sinä.

antero

Quote from: JM-K on 07.11.2009, 23:44:04
Niin, ei se netti ole autuaaksi tekevä, mutta ilman sitä ei ainakaan meikäläisen sukupolvi toimi (...) Se on ehkä se iso kuilu nimenomaan mun sukupolven, ja mua vanhemman sukupolven välillä. Ja vanhemmalla sukupolvella tuntuu olevan erittäin vaikeaa käsittää se. Viittaan tällä nimenomaan esim JM-K-sukupolveen. (...) Minä olen nähnyt monta erilaista laajempaa kokonaisuutta jotka on hoidettu puhtaasti netin välityksellä, ja siihen nimenomaan liittyy tuo sukupolvien välinen ero. Se todellakin kannattaisi JM-K-sukupolven käsittää. Eli se ero, ja mitä se aiheuttaa. Älkää ohittako sitä eroa pelkästään sillä perusteella että "teidän" sukupolvi on tottunut toimimaan toisella tavalla.

En tiedä, mitä tarkoitat "minun sukupolvellani" (olen syntynyt -66) tai "vanhuksilla", mutta muutama täsmennys:
No tuotapa juuri tarkotin, tossa 60-70-luvun vaihteessa, tai aavistuksen sen jälkeen, menee se raja.
1. Tämä politiikka on ihan pelkkää kohderyhmämarkkinointia ja ristiintaulukointia: nettiä eniten käyttävät äänestysikäiset ikäluokat tyyliin 18-30v äänestävät kaikkein huonoiten, äänestysaktiivisuus lähenee nollaa monin paikoin. Muutenkin heidän yhteiskunnallinen aktiivisuutensa on enemmän kuin niin ja näin. En nyt tähän ala kaivaa tutkimusviitteitä, mutta niitäkin tarvittaessa kyllä sitten löytyy.
Ok eli sä puhut just mun kohderyhmästä, joten vittu antaa olla sit. En tee yhtään mitään kaveriporukan suhteen, kerran he eivät kuitenkaan äänestä. (Tosin menee muutaman vuoden tosta yli, mut tod näk sillä ei sen suurempaa vaikutusta.)

2. Edellä esitetystä johtuen potentiaalisemmat Muutoksentekijät (=kortin allekirjoittajat ja äänestäjät) ovat jotain ihan muita kuin 18-30 vuotiaita netin aktiivikäyttäjiä. Mitenkään ko. ikäluokkia tai heidän rooliaan tässä touhussa vähättelemättä. Tämä on ihan puhdas fakta, ei mielipide eikä luulo. Tähänkin löytyy tutkimusta vaikka kuinka paljon. HUOM! Ja vielä rautalangasta: emme ole nyt kuitenkaan rakentamassa mitään senioripuolue kakkosta.
Ok, antaa olla ihan rauhassa vaan, mulla ei oo kontkteja sinne suuntaan. Eikä mitään haluja edes luoda kontakteja siihen suuntaan. Vaatisi minulta ylimääräsitä vaivaa, jota minua ei huvita tehdä.

Jos sä koskaan olet törmännyt mihinkään verkostomarkkinointipaskaan, niin jopa heidän ydinfilosofia on käyttää hyväksi jo olemassa olevia kontakteja. Jos Muutos ei noin simppeliä asiaa tajua, niin terve menoa vanhainkotiin, junttilaan tai jonnekkin peräkammariin öyhöttämään.

3. Muutoksen tekevät tai jättävät tekemättä ne sinun mainitsemasi "vanhukset" jo ihan pelkästään siksi, että heitä on määrällisesti paljon enemmän kuin nuorempia ikäluokkia.
Sä nyt et sit käsittänyt pätkääkään mistä minun kommentissani oli kyse. Pointti oli se että mun sukupolvi hoitaa kommunikaation eri tavalla kuin sun sukupolvi. Ja jos mun sukupolvelle ei ole tarjolla mun sukupolven käyttämää kommunikaatiota Muutoksen suhteen, niin mun sukupolvi on "menetetty" Muutoksen suhteen. Sillä ei ole mitään sen tekemistä sen kanssa että oldikset vetää f2f-metodilla. Tajuatko? Jälleen kerran; mieti Scripta; mieti; Jussi Halla-aho, ja kitise sitten siitä että nuoremmalla sukupolvella ei ole painoarvoa.

4. He tekevät lopullisen valintansa äänestyskopissa. Jotta he pääsevät äänestämään meikäläisiä, tarvitaan ne 5000 korttia. On itsestään selvää, että poliittisesti aktiivisimmat ihmiset ovat potentiaalisimpia kortin allekirjoittajia. Tässä on nyt se kipupiste, jonka vuoksi mitään ei voi, pidä eikä kannata laskea pelkästään netin varaan. Eikä edes niin, että netti on painopiste numero yksi. Fakta kun on se, että nämä ihmiset eivät lähde jostain netistä kaivelemaan tietoja mistään uudesta puoluehankkeesta.

Jonkun tarvitsee heille se asia kertoa ja vääntää rautalangasta.

Tämä joku olet sinä ja sinä.

Niin, ei todellakaan pelkästään netin varaan, enhän minä sitä ole ehdottanutkaan, eihän siinä olisi mitään järkeä. Vaan pointti on se, että minä tiedän miten minun sukupolvi toimii. Minä tiedän miten minun sukupolvea voi agitoida. Minä tiedän miten minä pystyn agitoimaan minun sukupolveani. Ja se ei onnistu ilman nettiä. Joko meni jakeluun?

rankka

Quote from: antero on 07.11.2009, 14:25:37
Minäkin olen odotellut "virallisia" nettisivuja, ennen kuin alan kellekkään mäinostamaan yhtään mitään.

Kaippa ne joskus aukee. Jos ei niin pitäkööt Muutoksensa, saatana.
Lääkkeet, muista antero lääkkeet ...

Moneen kertaan on malttamattomille Muutoksen edustajat kertoneet että aukeavat kunhan saavat asiat valmiiksi siihen malliin että voivat ne aukaista. Mikäli tätä ei ymmärrä niin en isommasta ratakiskonpätkästä jaksa mallia vääntää. Lihani on liian heikko.
Vaikka itsekkin haluan kaikki mulle heti nyt, niin en saa. Joudun odottamaan.
Melkein joka päivä saa lukea samasta, aukaiskaa nyt saatana ne nettisivut tai perkale pitäkää muutoksenne lempo soikoon!!1! Pirskatti unohtui mainita. ;)

Niin, ei se netti ole autuaaksi tekevä, mutta ilman sitä ei ainakaan meikäläisen sukupolvi toimi. Sori vaan. Tai ainakaan mun lähipiiri, nörttejä kun ollaan.
[...]
Kävisit välillä vähän ulkona. Tekee hyvää. Aikuisten oikeesti.

rankka

Quote from: antero on 08.11.2009, 00:14:17
Ok eli sä puhut just mun kohderyhmästä, joten vittu antaa olla sit.
Kiukuttaako? Annappas niin setä antaa tikkarin.