News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2009-11-04 Vartti: Isoja asuntoja ja oma grilli (somalit Meri-Rastilassa)

Started by etnis, 05.11.2009, 09:19:51

Previous topic - Next topic

Miniluv

Quote from: etnis on 06.11.2009, 13:19:11
Quote from: Phantasticum on 05.11.2009, 21:43:35
Ei ole mitään uutta sanottavaa aiheeseen. Joka kerta tällaisia uutisia lukiessa ksenofobiani on noussut jälleen kerran astetta korkeammalle sfäärille. James Bond -elokuvaa mukaillen Kun mikään ei riitä.

Levottomat 3 -elokuvasta (klassikkoainesta, ruahaha) kun lainaat niin ei tarvi edes mukailla :)

On näköjään pudonnut pois IMDB:n Bottom 100:sta.

Ja silloin kun tuon katsoin, se ei tuntunut edes kauhean huonolta suomalaiseksi elokuvaksi :)

(off topic)
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Sikanez

Quote from: Ano Nyymi on 05.11.2009, 21:19:40
Mutta eihän se allah näe jos sitä syö yöllä vähän sikalihalla terästettyä sapuskaa.
Jos sama kerran toimii sen "paaston" aikana niin miksi ei muulloin toimisi?
Mitähän kunnon muslimin kuuluu tehdä, jos on vahingossa tietämättään syönyt sikaa ja asia paljatuu jälkikäteen?
"Ei ole olemassa syyttömiä ihmisiä. On vain huonosti kuulusteltuja." - Josef Stalin

Sikanez

Quote from: matkamasentaja on 06.11.2009, 12:44:23
Ei tarvitse edes yötä. Paksut verhot ikkunaan tai kellariin syömään, niin voi ottaa vaikka kossu-snapsinkin ilman Allahin mielen pahoittamista. Pari ylimääräistä rukousta ja se siitä.
Viiniäkin voi jouda hanapakkauksesta, mutta ei pullosta.
"Ei ole olemassa syyttömiä ihmisiä. On vain huonosti kuulusteltuja." - Josef Stalin

Vox

Quote from: Sikanez on 06.11.2009, 14:32:09
Mutta eihän se allah näe jos sitä syö yöllä vähän sikalihalla terästettyä sapuskaa.
Mitähän kunnon muslimin kuuluu tehdä, jos on vahingossa tietämättään syönyt sikaa ja asia paljatuu jälkikäteen?

Pidän väärinkäsityksenä väitettä, jonka mukaan muslimit eivät usko Allahin näkevän yöllä. Itse olen kuullut tai lukenut kyseisestä väitteestä vain ei-muslimien kertomana. Sen sijaan löysin netistä hakemalla pari muslimikirjoittajan tekstiä, jossa kyseinen yösokeus kiistetään. Seuraava lainaus Koraanista kertoo miksi seksi on sallittu Ramadanin aikaan yöllä. Kyse ei ole Allahin hämäräsokeudesta.

Quote2:187. Paastonaikana teidän on sallittu öisin olla vaimojenne luona; he ovat teidän verhonne, ja te olette heidän verhonsa. Jumala tietää, että te aikaisemmin kiusasitte itseänne pidättyväisyydellä; siksi on Hän säälinyt teitä, Hän on suvaitsevainen. Olkaa siis yhteydessä heidän kanssaan ja etsikää sitä, minkä Jumala on teille määrännyt; syökää ja juokaa aamuhämäriin asti, kunnes vaalea lanka selvästi erottuu mustasta. Mutta sitten noudattakaa tarkoin paastoa yön tuloon saakka älkääkä koskeko heihin, vaan omistautukaa hartaudenharjoituksille rukoushuoneissa. Nämä ovat Jumalan asettamat rajat; älkää siis sinä aikana koskeko heihin. Niin selittää Jumala ihmisille tunnusmerkkinsä, jotta te karttaisitte pahaa.

Sianlihan syömisestä vahingossa ei luultavasti seuraa mitään velvollisuuksia muslimille. Itse en ainakaan tiedä, että Koraanissa olisi näin määrätty. Koraanin sianlihakieltokaan ei ole täysin ehdoton. Koraanin sianlihan kieltävän jakeen mukaan "kuka nälän pakottamana, ei tahallaan, rikkoo (äskenmainittuja) kieltojamme vastaan, (hänelle) Jumala on anteeksiantava, laupias". Voi olla, että vahinkosyöminen käsitellään tämän kohdan mukaan.
Yle 19.10.2009: "Helsinki antaa lisärahaa ongelmakouluille – – Lisärahan perusteena on huoltajien alhainen koulutus ja tulotaso sekä oppilaiden maahanmuuttotaustaisuus."

Yle 20.10.2009: "Virkkunen: Maahanmuuttajat voimavara kouluille".

Blondihko Tihko

Kylläpä muumittaa, hei! Itse joutunut koko aikuisiän asumaan pienesti ja epäedullisesti kun ei ole suojaväriä eikä isoa suuta täynnä vaatimuksia. *dohh*

Grilli on muuten tosi helppo rakentaa ihan itsekin. Yksinkertaisimmillaan tarvitaan vain kasauma soveltuvia tiiliä ja ritilä. Jos haluaa tehdä hienon ja pysyvän niin sen voi oikein muurata ja varustaa kunnon pohjalla + tuhkalaatikolla. --Jos jopa minä pystyn tällaiseen rakenteluun ihan tuosta vaan, mikseivät nämä palvotut moniosaajat?! 

Ernst

Quote from: Sikanez on 06.11.2009, 14:32:09

Sinä hiljaa - minä hiljaa?
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Ernst

Quote from: Vox on 06.11.2009, 17:44:13
Voi olla, että vahinkosyöminen käsitellään tämän kohdan mukaan.

Voi olla, että rauhan uskonto on lempeä, ymmärtäväinen ja satunnaisia vahinkoja ymmärtävä. Voipi olla, että sen kannattajat eivät ole.

Eino P. Keravalta

Täytyy toivoa, että jo ensi vuonna Punainen Risti järjestää somaleiden grillikeräyksen.

Toinen vaihtoehto, niin absurdi kuin se onkin, on se, että somalialaiset OSTAISIVAT grillin. Ellei heillä ole tiedossa, mitä verbi ostaa tarkoittaa, tulkki neuvokoon.

Minullakin on grilli. Valitettavasti mikään instanssi ei ole sitä maksanut, koska olen väärän värinen, vaan jouduin koko summan - muutaman kympin - pulittamaan omasta pussistani. Ei se hieno ole, mutta grilli kuitenkin.

Ostiko muuten sosiaalitoimisto tai taloyhtiö Somaliassakin grillit? Luulisi aavikon sankareiden osaavan kivistä laittaa itselleen grillin, vai onko kyse siitä, että alempiarvoisten nyt kuuluu se kustantaa ja asentaa?
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Blondihko Tihko

Quote from: Eino P. Keravalta on 06.11.2009, 22:23:11
Ostiko muuten sosiaalitoimisto tai taloyhtiö Somaliassakin grillit? Luulisi aavikon sankareiden osaavan kivistä laittaa itselleen grillin, vai onko kyse siitä, että alempiarvoisten nyt kuuluu se kustantaa ja asentaa?

Ehkä ne aina odottivat että joku sisäafrikkalainen rakensi tulipesän hiekalle ja sitten menivät ajamaan porukalla aseiden kanssa "neekerit" veke. Ehkä siksi eivät osaa itse rakentaa öh, mitään.  ;)

Ai juu, grillin rakentamisessa voi tulla hiki ja lika. Voipa myös tiputtaa jotain painavaa varpailleen. Ooosh, epäpuhdasta ja vaarallista! Eihän se sitten käykään että kukaan kunniakansalainen moista joutuisi pykäämään. 

Hämmentäjä

Tästä tulee ihan mieleen eräs maikkarin taannoinen uutispätkä, jossa kerrottiin jotain köyhyydestä ja tuloerojen kasvusta. Siinä joku suomalainen kotiäiti valitteli perheen köyhyyttä heidän omistamassaan OMAKOTITALOSSA, jossa oli mm. pölynimuri, astianpesukone, pyykinpesukone, tietokone, läppäri, taulu-tv, dvd-soitin, digiboksi. Ja hyväkuntoiset huonekalut ja astiat päälle. Ei se kovin köyhältä minun silmääni näyttänyt. Röyhkeää vaatia lisää rahaa, jos elintaso on tuollainen.

p.s. En pidä sianlihasta, olenko maanpetturi?

Blondihko Tihko

Quote from: Hämmentäjä on 06.11.2009, 23:07:44

Et, sillä minäkään en ole ikinä pitänyt ystävämme potsin mausta.  ;) Hyödyllisiä elukoita silti enkä suinkaan ole kieltämässä kinkkuja muilta. Se on vaan se läskin maku, en piittaa pätkääkään jos maggarassa on hiukka possua ja se ei maistu läpi. [Ootee, rallallaa...]

Asiasta: Siinä pätkässä oleva perhe ei ehkä ollut ikinä vaatinut ilmaista rahaa mistään. Ihmisen elämässä voi olla erilaisia kausia. Ehkä he olivat ehtineet työllään ansaita näkemäsi artikkelit (ja saada jättimäisen asuntovelan), jääden sittemmin työttömäksi ja ongelmiin. 

Eino P. Keravalta

Quote from: Hämmentäjä on 06.11.2009, 23:07:44
Tästä tulee ihan mieleen eräs maikkarin taannoinen uutispätkä, jossa kerrottiin jotain köyhyydestä ja tuloerojen kasvusta. Siinä joku suomalainen kotiäiti valitteli perheen köyhyyttä heidän omistamassaan OMAKOTITALOSSA, jossa oli mm. pölynimuri, astianpesukone, pyykinpesukone, tietokone, läppäri, taulu-tv, dvd-soitin, digiboksi. Ja hyväkuntoiset huonekalut ja astiat päälle. Ei se kovin köyhältä minun silmääni näyttänyt. Röyhkeää vaatia lisää rahaa, jos elintaso on tuollainen.

Suhteellista on köyhyyskin: kurjinkin ja persaukisin somali Suomessa on Somalian mittapuulla multimiljardööri. Silti valitetaan, syyllistetään maksajia ja koristellaan urakalla työttömyystilastoja.

Ja mitäs sitten kun se grilli on saatu? Kukas sen sytyttää? Kuka ostaa hiilet ja halal-makkarat? Jos grilli jätetään somaleiden haltuun, on se pian suurella todennäköisyydellä samassa kunnossa kuin Somalia itsekin. Pitää taas valkoisen miehen maksaa velkaa ja tulla huoltamaan, korjaamaan ja sytyttämään grilliä. Ad infinitum.  

HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Kala

Hyvin tulevat toimeen, kun on varaa vaatia suurempia asuntoja. Yleensä varallisuuden taustalla on hyvin työllistyminen.

Eino P. Keravalta

Kuten tunnettua, turvapaikanhakijat hakevat tietenkin turvaa eivätkä taloudellisia etuja. Siksi ehdotankin, että kullekin turvapaikan saaneelle Suomen valtio takaisi saman elintason kuin hänen lähtömaassaankin on, ei enempää. Jos turvapaikanhakija tulee maasta, jossa asutaan savimajassa, annettakoon hänelle täälläkin savimaja - tosin lämpöeristetty - ilman juoksevaa vettä ja niin edelleen. Tämä on tasapuolinen ja oikeudenmukainen järjestelmä, jolla saavutetaan ainakin seuraavat edut:

1. Se takaa, että maahamme ei saavu ainuttakaan turvapaikkarosvoa vaan hädässä olevia ihmisiä.

2. Se motivoi tekemään työtä elintason kohottamiseksi.

3. Se säästää suomalaisten veromaksajain rahoja erittäin tehokkaasti.

Marjapussi

Quote from: Eino P. Keravalta on 07.11.2009, 09:31:11
Kuten tunnettua, turvapaikanhakijat hakevat tietenkin turvaa eivätkä taloudellisia etuja. Siksi ehdotankin, että kullekin turvapaikan saaneelle Suomen valtio takaisi saman elintason kuin hänen lähtömaassaankin on

Hyvä ehdotus, mutta ehkä sitä pitää hieman muokata.

Mitäpä jos vaikka Afrikan valionuorisoon kuuluva Mugabe päättää tulla hakemaan turvapaikkaa. Tyhjennetäänkö Kaivari rantahurreista ja diplomaateista? Entäpä nurkan takana odottova Monacon elintasopakolaisvirta. Eipä taida enää Eirakaan riittää.
Eiköhän kannattaisi antaa jokaiselle suomensomali perheelle suosiolla grilli, jotta he voivat käristellä olohuoneissaan makoisia muoniaan.
Marokon kauhu oli sanansa mittainen eikä velipoikakaan jäänyt Aarnea pahemmaksi epätoivotun maahanmuuton estämisessä. Mutta kuka tulee torjumaan aiheettoman turvapaikkaturismin?

pamaus

Quote from: pelle12 on 07.11.2009, 10:23:29
Somalit ovat valittaneet suomalaisten asuntojen pienuutta siitä lähtien kun tänne asuttuivat asumaan. Toki pienet asunnot ovat merkki piilo-tai rakennerasismista, mutta onko jokin laki, joka estää somalien itse rakentavan itselleen suurempia asuntoja? Vai tarvitaanko taas valde ja taikaseinä apuun? Ei tietenkään siinä, että taikaseinä avustaisi, ole mitään pahaa. Kaikkihan me tiedämme, ettei se olisi keltään pois, päinvastoin: suuremmat asunnot auttaisivat somaleita paremmin integroitumaan. Itse asiassa Suomi teki kardinaalimokan 90-luvulla kun ei rakentanut somaleille suurempia asuntoja, vaan jätti heidät oman onnensa nojaan, terapeutti Saidia lainatakseni.

Jep, jep! Siinä vaiheessa, kun mr. somali toteaa, että tottahan valde sen isomman hänelle laittaa... Pitäisi tapahtua jotain. Suoritetaan yksinkertainen  operaatio, jolla perheen jäsenten lukumäärän kasvaminen lakkaa ja sopeutuminen annettuihin neliöihin alkaa.

Tosin tuokin on mielestäni jo aivan liikaa suvaittu.

Pamaus - tapahtui Viipurissa 30.11.1495 ja uudestaan 19.5.2024  https://mil.in.ua/en/news/an-explosion-occurs-at-an-oil-depot-in-vyborg/ . Vajakkien keskuudessa uumoillaan  ullatusilotuksen sattuneen.

Muuttohaukka

Quote from: Eino P. Keravalta on 06.11.2009, 23:54:23

Suhteellista on köyhyyskin: kurjinkin ja persaukisin somali Suomessa on Somalian mittapuulla multimiljardööri. Silti valitetaan, syyllistetään maksajia ja koristellaan urakalla työttömyystilastoja.

En minä mitää yleistä kiitollisuutta vaadi. Arvostusta kuitenkin siihen, että kaikki saadaan ja kaikki tuodaan nenän eteen.
Kyllä nämä ainakin ulkomuodosta päätellen elävät erittäin hyvin ja voivat paksusti. Muutkin muhammetit, kuin tuo. Etenkin vanhemmat naiset ovat niin paksuja, että säkkikangasta menee metritolkulla.
Hyvä, jos jaksavat itse pukata Prisman kärryjä. kumma, ettei siihen ole saatu apua yheiskunnalta- palkattu työtön kanta-astuja velvoitetyöhön.

Niin, miksei noita somaliosaajia voi laittaa työllistymistöihin? kai niitä sellaisiakin löytyy, joissa ei tarvitse lukutaitoa.

Olipa tuttavani Dubaissa. Ei puhettakan, että siellä olisi voinut alkaa vaatia meille , meidän kylddyyrin mukaista palvelua.
Siellä voi helpostikin lähteä koko pääoma. Mikseivät ne aavikkosomalit sinne? Siellä on ulkomaista työntekijää rakennushommissa alipalkattuina islamistisheikkien ihmemaan koristeluun.

Hämmentäjä

Quote from: Muuttohaukka on 07.11.2009, 10:51:24
Kyllä nämä ainakin ulkomuodosta päätellen elävät erittäin hyvin ja voivat paksusti. Muutkin muhammetit, kuin tuo. Etenkin vanhemmat naiset ovat niin paksuja, että säkkikangasta menee metritolkulla.
Hyvä, jos jaksavat itse pukata Prisman kärryjä. kumma, ettei siihen ole saatu apua yheiskunnalta- palkattu työtön kanta-astuja velvoitetyöhön.

Oletko koskaan käynyt jenkeissä? Siellä nimenomaan köyhimmät ja syrjäytyneimmät ovat niitä läskeimpiä (narkkareita lukuun ottamatta). Valitettavasti on niin, että epäterveellisin ja lihottavin ruoka on halvinta. Jenkeissä köyhät vetävät juustomakaronia, ja Suomessakin köyhien ruoka on aika hiilihydraattipitoista. Tuoreet vihannekset ja hedelmät taas ovat kalliita.

Eli johtopäätös hyvinsyönyt = hyvinvoiva, ei vaan pidä paikkaansa.

Löytyy niitä ihrakasoja suomalaisistakin työttömistä ja köyhistä, sen sijaan kun menet tonne rikkaampien asuinalueille Westendiin, Kuusisaareen, Lehtisaareen, Kauniaisiin jne., niin sieltä et montaa ylipainoista löydä (muutamia vatsakkaita yritysjohtajia lukuun ottamatta).

Muuttohaukka

Quote from: Hämmentäjä on 07.11.2009, 12:06:29
Quote from: Muuttohaukka on 07.11.2009, 10:51:24

Oletko koskaan käynyt jenkeissä? Siellä nimenomaan köyhimmät ja syrjäytyneimmät ovat niitä läskeimpiä (narkkareita lukuun ottamatta). Valitettavasti on niin, että epäterveellisin ja lihottavin ruoka on halvinta. Jenkeissä köyhät vetävät juustomakaronia, ja Suomessakin köyhien ruoka on aika hiilihydraattipitoista. Tuoreet vihannekset ja hedelmät taas ovat kalliita.

Eli johtopäätös hyvinsyönyt = hyvinvoiva, ei vaan pidä paikkaansa.

Löytyy niitä ihrakasoja suomalaisistakin työttömistä ja köyhistä, sen sijaan kun menet tonne rikkaampien asuinalueille Westendiin, Kuusisaareen, Lehtisaareen, Kauniaisiin jne., niin sieltä et montaa ylipainoista löydä (muutamia vatsakkaita yritysjohtajia lukuun ottamatta).
Itse asiassa ole käynyt New Yorkissa. Ei pidä paikkaansa, että vain köyhät olisivat läskejä. Koko maa on läskiä.
Nämä somalieukot ovat lihavia juuri sen syömisensä ja liikkumattomuutensa  takia. Kärryissä on vihanneksia ja hedelmiä. Eivät tasan syö hoono ruoka. Sitä on vain aivan liikaa contra tuo tekemättömyys.

Ernst

Quote from: pelle12 on 07.11.2009, 10:23:29
Somalit ovat valittaneet suomalaisten asuntojen pienuutta siitä lähtien kun tänne asuttuivat asumaan. Toki pienet asunnot ovat merkki piilo-tai rakennerasismista, mutta onko jokin laki, joka estää somalien itse rakentavan itselleen suurempia asuntoja? Vai tarvitaanko taas valde ja taikaseinä apuun? Ei tietenkään siinä, että taikaseinä avustaisi, ole mitään pahaa. Kaikkihan me tiedämme, ettei se olisi keltään pois, päinvastoin: suuremmat asunnot auttaisivat somaleita paremmin integroitumaan. Itse asiassa Suomi teki kardinaalimokan 90-luvulla kun ei rakentanut somaleille suurempia asuntoja, vaan jätti heidät oman onnensa nojaan, terapeutti Saidia lainatakseni.

Jos asuu pienessä asunnossa, ei pidä tekemän lisää lapsia.

Ernst

Katselin somaliliiton suomi-somali -sanakirjaa seiltä löytyvät somaliksi mm. seuraavat sanat: 

maksaja
ikä
rumpu
asema
määräaikainen
pysyvä
muuttoilmoitus
kansaneläkelaitos
raha
pano
otto
valuutta
allekirjoitus

Sieltä ei edelleenkään löydy sanaa työ tai tehdä työtä, työskennellä.

Julmuri

QuoteHyvä, jos jaksavat itse pukata Prisman kärryjä. kumma, ettei siihen ole saatu apua yheiskunnalta- palkattu työtön kanta-astuja velvoitetyöhön.

Olen kuullut, että somaleilla olisi ollut kodinhoitajia sossun maksamana. Kovaa faktaa ei minulla asiasta ole, mutta tiedän varmasti niitä olleen jollakin syrjäytyneillä suomalaisperheillä.

rähmis

Quote from: M on 07.11.2009, 12:56:16
Katselin somaliliiton suomi-somali -sanakirjaa...

Ei niin, mutta kansaneläkelaitokselle löytyy somalinkielinen vastine - kela!  :D

Octavius

Muistelin tuossa, että olen rakentanut omin pikku kätösin puolenkymmentä grilliä. Ja lisäksi pari telttasaunan kiuasta. Häpeän kovasti, että olen käyttänyt niihin omaa rahaa. Saisikohan niistä jälkikäteen korvausta Kelalta? Luulisin, että tiilien ja laastin ostokuitit ovat tallessa.

Muuten olen sitä mieltä, että titteli vuorovaikutussuunnittelija on aika hieno. Toivon kyllä vuorovaikutussuunnittelijan puolesta, ettemme koskaan tapaa.

Se minua ihmetyttää, että isompien asuntojen, monien keittiöiden, useiden kylpyhuoneiden, parvekkeen suunnan ja omien ajokaistojen vaatimuslistasta somaliyhteisöltä puuttuu kokonaan poreammeet.

Ihan vinkkinä vain. Kyllä Kela maksaa.
Valtiovarainministeri Jyrki Kataisen (kok.) mukaan Irlannin vaikea tilanne todistaa ilman pienintäkään epäilystä, että Kreikan lainajärjestelyjen arvostelijat olivat väärässä.

RahatTiskiin

Quote from: Octavius on 07.11.2009, 15:08:11
Muistelin tuossa, että olen rakentanut omin pikku kätösin puolenkymmentä grilliä. Ja lisäksi pari telttasaunan kiuasta. Häpeän kovasti, että olen käyttänyt niihin omaa rahaa. Saisikohan niistä jälkikäteen korvausta Kelalta? Luulisin, että tiilien ja laastin ostokuitit ovat tallessa.

Muuten olen sitä mieltä, että titteli vuorovaikutussuunnittelija on aika hieno. Toivon kyllä vuorovaikutussuunnittelijan puolesta, ettemme koskaan tapaa.

Se minua ihmetyttää, että isompien asuntojen, monien keittiöiden, useiden kylpyhuoneiden, parvekkeen suunnan ja omien ajokaistojen vaatimuslistasta somaliyhteisöltä puuttuu kokonaan poreammeet.

Ihan vinkkinä vain. Kyllä Kela maksaa.

Tämä lämmittää sen verran että tekisi mieli lopettaa nettoveronmaksajuus ja käydä haukkumassa Kelassa kaikki työntekijät tiettyjen tapojen mukaan painokelvottomiksi otuksiksi ja sitten vielä vaatia heitä kustantamaan minulle kaiken.

Tasa-arvoa vai mitä Tavja?
[Mohammedanism] has already spread throughout Central Africa, raising fearless warriors at every step; and were it not that Christianity is sheltered in the strong arms of science -- the civilisation of modern Europe might fall, as fell the civilisation of ancient Rome. - Winston Churchill, 1899

Muuttohaukka

Quote from: Octavius on 07.11.2009, 15:08:11

On se niin hieno titteli, että mikäköhän pohjakouklutus siihen vaaditaan?
Mää oon vuorovaikustussuunnitelija, tulkka poja katsomaan. Mää suunnittele ja vaikuttele niin pirusti.

Tottahan se on, että nämä moniosaajat työllistävät momta monituista kantaväestöön kuuluvaa osaajaa: kotouttamispäällikkö?, kokonaiskotouttamissuunnittelupäällikkö. Nämä uusiovirat kaikkien niitten lakanantaittelijoitten ja tsekinkirjoittajien plus muitten vähäpätöisempien vaikuttajien lisäksi.

Marjapussi

Pidän hieman kiusallisena kyseisen vuorovaikutussuunnitelijan tuomitsemista. Minusta hän vain tekee työkuvansa mukaista "hommaa". Minäkin olen joutunut työssäni käsittelemmän suuremmassakin mittakaavassa sian ulostetta. On hyvin mahdollista, että kyseiselle vuorovaikutussuunnittelijalle maistuu possupaisti vaikkapa hyvän viinin kera vapaa-aikanaan ainakin minulle maistuu.
Marokon kauhu oli sanansa mittainen eikä velipoikakaan jäänyt Aarnea pahemmaksi epätoivotun maahanmuuton estämisessä. Mutta kuka tulee torjumaan aiheettoman turvapaikkaturismin?

saint

Quote from: M on 07.11.2009, 12:56:16
Katselin somaliliiton suomi-somali -sanakirjaa seiltä löytyvät somaliksi mm. seuraavat sanat: 

maksaja
ikä
rumpu
asema
määräaikainen
pysyvä
muuttoilmoitus
kansaneläkelaitos
raha
pano
otto
valuutta
allekirjoitus

Hmm! Sieltä näyttää löytyvän "pano", mutta löytyisiköhän "aamupano"?

Sen ymmärrän, että "aamupano krapulassa" tuskin kuuluu hakusanoihin, vaikka olen jostain lukenut, että auringon laskun ja nousun välisenä aikana neljän seinän sisällä voi vaikka korkata virvokepullon, koska Allah ei näe, ja vaikka näkisikin, niin on laupias ja armahtavainen ymmärtäen palvelijansa heikkouden maallisiin nautintoihin.

Ja huom. - sitäpaitsi, jos krapulaisen aamupanon voisi ajatella tapahtuvan islamin kuvan kirkastamiseksi, niin silloinhan kunnon uskovaisella on suorastaan velvollisuus vetää kunnon lärvit.
"Annapas kun autan; tässä lisää köyttä"  -Leso