News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

IskäHomma

Started by xor_rox, 26.10.2009, 01:03:42

Previous topic - Next topic

xor_rox

Viimeisimmän Turusta tulleen uutisen sekä Lappeenrannan tapauksen jäkeen olen miettinyt, että millaiseen Suomeen pieni kaksivuotias tyttäreni oikein kasvaa. Ryöstöhälyttimiä, CS -kaasuja ja muuta pitäisi kait olla mukana kun hän joskus teini-ikäisenä kaupungilla kävelee.

Milloin ja miten nuivistuit -ketjun Itä-Helsinkiä koskevan keskustelun luettuani pohdin pienen poikani tulevaa koulutietä. Monenlaista pulmaa oli minullakin koulussa, mutta ei tuollaista. En oikein osaa antaa ohjeita, miten 'monikulttuurisessa' luokassa toimitaan, koska en itse sitä koskaan kokenut.

Tämän ketjun tarkoitus on herättää keskustelua meidän Homma-isien asioista, ajatuksista ja tuntemuksista. Kaikenlaisista positiivisistakin jutuista saa kertoa! Tervetuloa myös Homma-äideille!

Ernst

Quote from: xor_rox on 26.10.2009, 01:03:42
Viimeisimmän Turusta tulleen uutisen sekä Lappeenrannan tapauksen jäkeen olen miettinyt, että millaiseen Suomeen pieni kaksivuotias tyttäreni oikein kasvaa. Ryöstöhälyttimiä, CS -kaasuja ja muuta pitäisi kait olla mukana kun hän joskus teini-ikäisenä kaupungilla kävelee.

Milloin ja miten nuivistuit -ketjun Itä-Helsinkiä koskevan keskustelun luettuani pohdin pienen poikani tulevaa koulutietä. Monenlaista pulmaa oli minullakin koulussa, mutta ei tuollaista. En oikein osaa antaa ohjeita, miten 'monikulttuurisessa' luokassa toimitaan, koska en itse sitä koskaan kokenut.
Tuostahan mokuttaja innostuu! Suomi-isällle oppimisen paikka, kun ei tunne muita kulttuureja!

Tämän ketjun tarkoitus on herättää keskustelua meidän Homma-isien asioista, ajatuksista ja tuntemuksista. Kaikenlaisista positiivisistakin jutuista saa kertoa! Tervetuloa myös Homma-äideille!

Omat lapset ovat jo sen verran kasvaneet, että heidän koulutiensä miettiminen ei enää ole kovin ajankohtainen. Jos olisi ihan pieniä lapsia, nuivisin vielä enemmän kuin nyt, henkilökohtaisesta aiheesta.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Femakko

Quote from: Axel Cardan on 26.10.2009, 12:58:03
Pojalle kerätään jatkuvasti rahaa sijoitettavaksi; lapsilisät ja paljon muuta käteistä ohjataan poikimaan tuottoa. Tavoitteena on, ettei hän missään elämänsä vaiheessa joudu altistumaan väärien ihmisten läsnäololle, vaan pystyy itse valitsemaan ja ostamaan asuinpaikkansa alusta lähtien. Nuivuuskasvatus ei ole vielä alkanut - mutta tulee varmuudella alkamaan.

Muistakaa myös talouskasvatus, että rahat pysyvätkin tallessa.  ;)

JR

Omat muksut ovat jo isoja ja heidän kokemuksensa maahanmuuttajista ovat kait myönteisiä, koska heitä on ollut täällä niin vähän. Nuorimmainen tosin on synnynnäinen rasisti ja on pienestä pitäen vihannut kaikkea erilaista, on ollut pakko sopeuttaa lasta erilaisuuteen harrastusten avulla, koska rajansa kaikella.
Tytön luokalla lukiossa on vaihto-oppilas Kauko-Idästä, saa kymppejä pitkästä matikasta, vaikka ei käytä laskukonetta. Pieni määrä oikeanlaisia maahanmuuttajia on vain hyvästä, korkeintaan yksi luokallaan.

valkka

Olen kolmivuotiaan isä. Pari vuotta sitten muutimme nykyiseen asuntoomme entisen kotiseudun alkaessa osoittaa voimavaraistumisen merkkejä. Huomioimme muutossa seuraavat seikat:

(1) omassa työssäni ilmenevät hankalat asiakassuhteet ovat kaukana kotoa
(2) vaimon asiakassuhteet ovat eri puolelta kuntaa
(3) päivähoitomatka on lyhyt, noin 300 metriä
(4) koulumatka on alle kilometrin
(5) kunta on käytännössä rikastumaton, mutta vain reilun 10 km päässä isosta kaupungista. Kuntaliitosta ei ole suunnitteilla
(6) alueella ei ole vastaanottokeskuksiksi muutettavissa olevia kiinteistöjä
(7) alue on omakoti/rivitalovaltaista
(8) alueen harvat kerrostalot ovat uudehkoja (=hintavia)
(9) vuokrakasarmeja ei ole.
(10) läpikulkuliikennettä ei ole

Tämä siis pienokaisen turvaksi. Muutoin varaudumme tulevaaan seuraavasti.
Pojalle kerätään jatkuvasti rahaa sijoitettavaksi; lapsilisät ja paljon muuta käteistä ohjataan poikimaan tuottoa. Tavoitteena on, ettei hän missään elämänsä vaiheessa joudu altistumaan väärien ihmisten läsnäololle, vaan pystyy itse valitsemaan ja ostamaan asuinpaikkansa alusta lähtien. Nuivuuskasvatus ei ole vielä alkanut - mutta tulee varmuudella alkamaan.
Että näin meillä.
Hommawatch huomio: tällaisia me kiljuskinit olemme. Heittäkää vaikka voltti sen kunniaksi. ;D

Onko tämä kunta nyt kuitenkaan suomenkielinen?

Kaptah

Itse en ole vielä toivottavasti muutamaan vuoteen isäksi tulossa, mutta hiukan tämä kyllä särähtää korvaan..

Se, ettei altistu väärien ihmisten läsnäololle, kuulostaa jokseenkin samalta kuin pumpulissa eläminen. Maailma on välillä paska paikka, ja tiettyyn rajaan asti se on syytä huomata mahdollisimman nuorena. En minäkään toivo tuleville lapsilleni mitään pahinta Itä-Helsingin meininkiä, mutta kyllä vähän käy toisaalta sääliksi tällaisia Westendissä kasvaneita nuoria, jotka ostavat Munkkiniemestä kaksion kun muuttavat pois kotoa. Tai ehkä olen vain kateellinen  ;)

En minä näe mitään erityistä nuivuuskasvatusta tarpeellisena, vaikka ehkä et sitä aivan niin tarkoittanutkaan. Kun kertoo asioita sitä mukaa kun niistä puhetta tulee ja kertoo asiat niinkuin ne ovat, niin eiköhän se sillä hoidu.

Sori, ei ole tarkoitus neuvoa 23 ikävuoden kokemuksellani :)
"Krimillä nähdyt joukot olivat paikallisia itsepuolustusjoukkoja. Kuka tahansa voi ostaa univormuja kaupasta."
- V. Putin 4.3.2014

"Viimeaikaiset tapahtumat Krimin niemimaalla osoittivat sotilasvoimiemme uudet laadulliset kyvyt ja henkilökunnan korkean moraalin."
- V. Putin 28.3.2014

helmi

Quote from: Kaptah on 26.10.2009, 23:10:09

En minä näe mitään erityistä nuivuuskasvatusta tarpeellisena, vaikka ehkä et sitä aivan niin tarkoittanutkaan. Kun kertoo asioita sitä mukaa kun niistä puhetta tulee ja kertoo asiat niinkuin ne ovat, niin eiköhän se sillä hoidu.

Näin itsekin ajattelin toimivani. Kaikenlainen muottiin tunkeminen tai yritykset tiettyyn suuntaan kasvattamisessa eivät välttämättä tuota toivottua tulosta. Ei varmaan tarkoitettu tätäkään, mutta joka tapauksessa.

Minun nuoruudessani taisi olla jo jonkin verran maahanmuuttajia, mutta en ikinä törmännyt heihin, missään. En muista heitä olleen koulussa eikä heitä ollut missään kaveripiireissä. Kun hengailtiin kaupungilla teininä, en maahanmuuttajia sieltäkään liiemmälti muista. Siitä eteenpäin kyllä sitten! Minuun on pienenä (ja varmaan nykyäänkin) aina huonosti menneet mitkään pakotetut opit, uskoisin tämän pätevän aika moneen.

Kyllä normaalilla nuorella on aivot, hän herää jossain vaiheessa jos on herätäkseen. Minun mielestäni tosi elämä opettaa ja sitä oppia ei tule niin hyvin ellei näe omin silmin. Tietysti ihan millaiselle menolle vain ei pientä lasta pidä altistaa ja valitettavasti valikoin siksi minäkin mille alueelle muutan kun on kohta muutto edessä. Itsestäni ei niin väliä, mutta nyt on vastuu jostakusta muustakin.

Kaappinuiva

Minulla on kohta kouluikäinen poika ja tämä asia on kyllä totisesti alkanut ahdistaa. Asumme alueella, jossa on paljon maahanmuuttajia. Jo nyt on nähtävissä, että maahanmuuttajien lapset leikkivät alle kouluikäisinä keskenään. Lapset ovat iltamyöhään lapsilaumoina ulkona 3-vuotiaasta asti, vanhempia ei näy ikinä missään. Sen verran lapsen psyykettä tunnen, että jos omani jättäisin yksin kavereittensa kanssa haahuamaan, siitä ei hyvä seuraa, vaan jonkin sortin korvausvaatimus lopulta minulle ja miehelleni... Lapset ovat kasvatuksesta huolimatta aika laumasieluja ja ryhmässä sitä itsekin on tullut pahiten mokailtua. En siis todellakaan päästä omaani ulos ilman valvontaa, ehei.

Minä olen nuivettunut tässä iän myötä vihervasemmistolaisesta maailmanparantajasta aika maahanmuuttovastaiseksi. En halua olla missään tekemisissä minkään uskonnon kanssa. En suostu siihen, että uskonto - mikään uskonto - rajoittaisi mitenkään elämääni. En auo päätäni, mutta en myöskään olen hiljaa, jos asia koskee minun lastani.

Mies ei näe ongelmaa alueellamme. Minä valitettavasti näen. Meillä olisi rahaa muuttaa hyvällekin alueelle, mutta mies haluaa olla kasvattamatta lasta "pumpulissa". Ymmärrän hänen kantansa, olihan se ennen minunkin mielipiteeni. En oikein tiedä, kuinka enää argumentoisin miehelleni tätä muuttoasiaa. Se kyllä todella painaa minua. Arvostan suomalaista sekulaaria kulttuuria ja tasa-arvoista ilmapiiriä. Muutenhan olisin opintojen myötä vaihtanut maata - parhaat tutkijan urat tehdään kuitenkin Yhdysvalloissa.

Mutta kuten nimimerkistäni näkee, olen vielä aika kaapissa näiden ajatusten kanssa ja tämä on eka kerta kun kirjoitan tänne. Ystäväpiirini on erittäin kansainvälinen eli tuossa suhteessa en ole rasisti. Vaikka määrittelykysymyshän sekin on.

Kaptah

Ymmärrän pointin. En minäkään haluaisi kasvattaa toivottavasti tulevaa lastani/lapsiani paikassa, jossa joutuu kovin huonoon seuraan.

Ehkä olen vain kateellinen, jos jonkun vanhemmat tarjoavat omistusasunnon hyvältä alueelta heti kotoa muuttaessa. Itse olen muuttanut opiskelemaan yliopiston kampukselle pääkaupunkiseudulle (tästä varmaan voi koulunkin päätellä pienellä funtsimisella). Kämppä on halpa ja täällä on todella, todella paljon maahanmuuttajia, mutta heistä hyvin pieni osa on noilta ongelmaisimmilta alueilta. Kauko-Idästä tulleita on todella paljon ja länsimaat ovat hyvin edustettuina. Kukaan ystävistäni ei ole joutunut muuttamaan kotoa mihinkään kovin slummeihin, vaikka ihan omilla rahoillaan ovat pärjäilleet. Opiskelija-asuntoloissa ei lukutaidottomat islamistit pahemmin pyöri. Tietysti jos peruskoulun jälkeen käy ammattikoulun ja ryhtyy pienipalkkaiseksi duunariksi, niin riski on olemassa.

Ei muuten ehkä kannata huolestua, vaikka jossain vaiheessa näkyisi idealismin ja vihervasemmistolaisuuden merkkejä. Oli  niitä minullakin, ja on vähän edelleen. Ystäväpiirini on kuitenkin muutamassa vuodessa herännyt paljon paremmin näkemään todellisuutta, ja kyseessä on ihan samat ystävät.

Joku viisas sanoi joskus, että jos ihminen ei ole kaksikymppisenä liberaali, hänellä ei ole sydäntä. Jos hän ei ole kolmekymppisenä konservatiivi, hänellä ei ole aivoja.

Minulle asuminen halvalla alueella, jossa on paljon _yliopisto-opiskelevia_ ympräri maailmaa, tarjoaa pelkkää hyvää. Ympärillä on fiksua ja samalla tavalla ajattelevia ihmisiä, ja esimerkiksi Kauko-Idän tyypit ovat todella kohteliaita, ahkeria ja ystävällisiä.

No joo, yhden kaverin Pakistanilaisen kämppiksen hygieniakäsitykset nyt ovat mitä ovat. Mutta poikkeus vahvistaa säännön. Paljon hyvää ja ei juuri mitään pahaa olisi jäänyt kokematta, jos asuisin jossain fiinimmällä alueella.

edit:

QuoteMitä tulee "nuivuuskasvatukseen", niin se tarkoittaa minun tapauksessani yksinkertaisesti sitä, että koetan välittää maailmankatsomusta, jossa suomalainen ja länsimainen kulttuuri nähdään ylivertaisina verrattuina maailman muihin kulttuureihin, ja jossa myönnetään, että kulttuurit suurimmaksi osaksi itse generoivat oman hyvin- ja pahoinvointinsa.

Tästä olen 95% samaa mieltä, mutta kyllä monista maista pitäisi ottaa oppiakin. Maailman parhaaksi valtioksi ei ole päästy pysymällä paikallaan, vaan kehittämällä kulttuuria, tapoja ja arvomaailmaa, ja samalla tavalla siellä pysytään. Esimerkiksi Jaappanin pojilta voisi oppia paljon. Japanilainen laatu ja tarkkuus ovat nykyään sitä, mitä saksalainen oli joskus viisikymmentä vuotta sitten. Niinikään sikäläinen teollisuus on uskomattoman hyvässä vedossa, toisin kuin Suomessa, joten jotain ne penteleet tekee paremmin  :)
"Krimillä nähdyt joukot olivat paikallisia itsepuolustusjoukkoja. Kuka tahansa voi ostaa univormuja kaupasta."
- V. Putin 4.3.2014

"Viimeaikaiset tapahtumat Krimin niemimaalla osoittivat sotilasvoimiemme uudet laadulliset kyvyt ja henkilökunnan korkean moraalin."
- V. Putin 28.3.2014

Kaptah

Joo, voi olla, että vielä tässä itsekin kaipailisin sitä, että vanhemmilta tulisi mukava potti siinä vaiheessa, kun pitää ryhtyä taloa, farmariautoa ja kultaista noutajaa ostamaan. Eipä kuitenkaan taida olla tulossa.
- V. Putin 4.3.2014

- V. Putin 28.3.2014

Simo Hankaniemi

Sodassa voitto saavutetaan vain hyökkäämällä, ei pakoilemalla ja puolustautumalla. Akuutteja yksilötason ongelmia voi vältellä väistelemällä, mutta valtiollisella tasolla muuta ratkaisua ei ole kuin maahantunkeutumisen lopettaminen. On melko epätoivoista kuvitella, että omat lapset välttyvät yhteiskunnan epäonnistumisen seurauksilta ison rahan avulla. Eivät välty. Hyvällä alueella olevasta lukaalistakin on pakko tulla ulos ja silloin kakka lennähtää tuulettimeen. Ja vaikka ei lennähtäisikään, niin uhka on jatkuvasti olemassa.

JR

Toisaalta ei pitäisi myöskään väheksyä ihan kotoperäistä kotikasvatuksen rappiotilaa. Koulumaailmassa on suuria ongelmia kasvattamatta jätettyjen riiviöitten edesottamuksista. Eilen juuri keskustelin erään opettajan kanssa niistä monista lasten ongelmista, jotka koulussa tulevat opettajien ja toisten lasten ongelmiksi. Minä väitän, että valtaosa tämän päivän vanhemmista on vellihousuja lastensa suhteen.
Itse olen kasvattanut lapset "kurissa ja nuhteessa" ja se on tuottanut kaunista hedelmää ja hyvin paljon myönteistä palautetta. Varjopuoliakin on, menestys aiheuttaa kateutta toisissa lapsissa ja heidän vanhemmissaan. On aina yhtä vaikeata ymmärtää, miten jotkut aikuiset pystyvät elämään elämäänsä aikuistumatta.

Ernst

Quote from: Kaappinuiva on 27.10.2009, 08:11:34

Mutta kuten nimimerkistäni näkee, olen vielä aika kaapissa näiden ajatusten kanssa ja tämä on eka kerta kun kirjoitan tänne. Ystäväpiirini on erittäin kansainvälinen eli tuossa suhteessa en ole rasisti. Vaikka määrittelykysymyshän sekin on.

Tervetuloa, Kaappinuiva, sieltä kaapista ulos  :)

Yksin, tai pikemminkin laumassa, ulkona olevat lapset eivät ole millään alueella hyvä juttu. Asun keskiluokkaisella omakotialueella, jossa kantasuomalaistenkin lapset ovat kesäaikaan myöhään ulkona kuin vasikat pellossa. Teini-ikäiset kokeilevat juopottelua läheisessä leikkipuistossa. Voin kuvitella, mitä muutama mamulapsi lisäisi tähän yhtälöön. Ongelmia on harvoin, mutta omien lapsien kasvukokemuksia muistaen puutun aina henkilökohtaisesti näihin ongelmiin, joita lasten käyttäytymisessä alueella on. Soitan poliisin kaatamaan kaljat maahan ja kirjoittelemaan sakkolappuja mopoilun väärin ymmärtäneille, keskustelen vanhempien kanssa lasten vahingonteoista ja tarvittaessa kirjoittelen lastensuojeluilmoituksen, jos joku uppiniskainen vanhempi alkaa selittää, että lapsensa hilluminen kaupunginosassa on hänestä jotenkin perheen sisäinen asia.

Kannattaako vaivannäkö ja mulqvistiksi heittäytyminen? Minusta kannattaa, kun näihin lapsiin yhteyttä pitämällä alkaa tulla ihan hyviä kontakteja. Aikuisen ei tarvitse sietää sikailua. Jämäkkää puuttumista ja puuttujaa kunnioitetaan. Kyllä lapsetkin tajuavat vapauden rajojen osoittamisen arvon. He tervehtivät kadulla tavatessamme, juttelevat asioistaan, käyvät kesällä (luvan saatuaan) syömässä meidän mansikoita ja ovat muutenkin ihmisiksi. Alkaa välillä tuntua sellaiselta Keski-Euroopan pienen kylän meiningiltä, jossa vastaantulevaa aikuista tervehditään kohteliaasti. Viestii siitä, että lapsi on ulkona oikealla asialla.

Ernst

Quote from: Kaptah on 27.10.2009, 09:59:29
Joo, voi olla, että vielä tässä itsekin kaipailisin sitä, että vanhemmilta tulisi mukava potti siinä vaiheessa, kun pitää ryhtyä taloa, farmariautoa ja kultaista noutajaa ostamaan. Eipä kuitenkaan taida olla tulossa.

Talon ja farmariauton vielä ymmärrän, mutta koiravalintaa en  :)

JR

Koko kylä kasvattaa olisi älyttömän hyvä homma, mutta monelle vanhemmalle se ei käy ollenkaan. Eräs tuntemani opettaja kertoi, että selvästikin monet hankalat oppilaat ovat saaneet kotoaan selkeät neuvot, miten tehdään opettajan elämä vaikeaksi. Muutama iskäkin kaipaisi keppiä siinä missä poikakin.

slange

Quote from: Ulkopuolinen on 28.10.2009, 14:49:24

Mulla on omat määritelmäni eri kehitysvaiheille:
1) Vauva on sellainen, josta ympäristö kantaa kokonaan vastuun.
2) Lapsi on sellainen, josta ympäristö kantaa vastuun suurimmaksi osaksi sellaisella tavalla, että lapsen oma vastuunkantaminen tapahtuu ympäristön vastuulla, valvonnassa ja opastuksella.
3) Nuori on sellainen, joka pystyy kantamaan hyvin rajoitetusti itsenäistä vastuuta itsestään ja sen lisäksi laajemmin muiden valvonnassa tapahtuvaa vastuun kantamista.

No nyt se selvisi, miksi tiettyjä aikuisia kutsutaan "nuorisoksi"!!

Media ilmiselvästi käyttää Ulkopuolisen kehitysvaiheteoriaa!

sideswipe

Eniten inhottaa se, etten voi järjestää tuleville lapsilleni samanlaista, suhteellisen turvallista lapsuutta kuin mistä itse sain nauttia. Toki sattui ikäviäkin asioita, mutta ihmiset elivät huolettomina ilman täysin irrationaalisen väkivallan ja raiskausten pelkoa. Naapurienkin kanssa pidettiin yhteyttä ja juteltiin. Ovea ei tarvinnut koskaan lukita yöksi.

Nyt tilanne on toinen. Lapset kuljetetaan autolla kouluihin ja isät odottavat sydän kurkussa, selviääkö naisväki ehjänä kotiin. Ehkä kyseessä on raiskaus- ja väkivaltauutisoinnin aiheuttama vainoharhaisuus, mutta kyllähän Suomi on muuttunut viimeisen parinkymmenen vuoden aikana aivan helvetisti. Kouluissa ainoat "monikulttuuriset henkilöt" olivat adoptiolapsia tai oikeata vainoa paenneiden jälkikasvua. Rasismista ei kukaan puhunut mitään, koska Larissa ja Lee olivat yksilöinä aivan yhtä mukavia ja vittumaisia kuin muutkin koululaiset.

Monikultturistit eivät ymmärrä että epäonnistumiseen tuomittua yhteiskuntakokeilua ei voi peruuttaa mitenkään. Hölmöt lait voidaan aina kumota, mutta padon murtumisen jälkeen vettä ei voi enää kipata takaisin. Kansalaisuuden saaneet ja heidän jälkeläisensä ovat ja pysyvät. Ikuisesti. Länsimainen yhteiskunta osoittautuu lopulta liian heikoksi taistelussa tuulimyllyjä vastaan, kun pahimmatkin idealistit huomaavat ettei kukaan muistanut kysyä uusväestöltä, mitä mieltä he oikesti ovat meidän arvoistamme ja yhteiskunnastamme.

Stormheit

Nyt kun omalla asuinalueella päästiin eroon isosta laumasta "turvapaikanhakijoita" niin huolella helpottui olo lasten puolesta kun paikallisen koulun ja päiväkodin kulttuurijakauma näyttää jälleen huomattavasti paremmalta.

Omat lapset ovat nyt 4v. tytär ja 2v. poika, joten kouluaikoihin on tosin vielä matkaa jonkin verran, eli tilanteet saattavat muuttua. Tosin onneksi olen huomannut että asuinympäristön monet muutkin vanhemmat omaavat pitkälti nuivahkon lähestymistavan tähänkin asiaan, joten en ole ainoa leikkikentän reunalla norkoava vanhempi jota nämä asiat täällä mietityttävät.
"Muinaisuuden mustan yössä, Pohjolan ajan alussa, aaltosi ulappa aava, yli suuren Suomenmaan."

MW

Quote from: sideswipe on 28.10.2009, 17:43:56
Eniten inhottaa se, etten voi järjestää tuleville lapsilleni samanlaista, suhteellisen turvallista lapsuutta kuin mistä itse sain nauttia. Toki sattui ikäviäkin asioita, mutta ihmiset elivät huolettomina ilman täysin irrationaalisen väkivallan ja raiskausten pelkoa. Naapurienkin kanssa pidettiin yhteyttä ja juteltiin. Ovea ei tarvinnut koskaan lukita yöksi.

Omat lapset ovat jo "isohkoja", mutta tämä iso suru silti. Moniarvoinen, rikastava, mutta helvetin iso suru. Tulisin toimeen illman.

Perttu Ahonen

Kahden alakouluikäisen ja yhden 2v lapsen isänä voin vain sanoa, että aika on avainasia.  Antakaa aikaa lapsillenne, puolisoillenne ja itsellenne. Minimoikaa tarpeeton kiire ja eläkää arjen pienten asioiden filosofisessa suuruudessa; usein ne pienet asiat ovat niitä kaikkein henkisesti suurimpia ja kasvattavimpia.

Hyväksykää lapsenne, itsenne ja puolisonne omina yksilöinä ja antakaa heille mahdollisuus olla ja toteuttaa itseään - olla luovia. 

Laatuaikaa ei ole. Aika itsessään on laatua.

Olkaa myös luonollisia ja aitoja. Isät, Äidit, Isovanhemmat ja muut tärkeät ihmiset ovat lasten vanhempia ja kasvattajia - niitä läheisiä aikuisia.  Huoltajia ovat huoltomiehet ja naiset, autonkorjaajat ja muut esineiden ja tavaroiden huoltajat.

Perhe on yhteiskunnan perusyksikkö ja mitä kiinteämpi, ehyempi ja luonnollisempi perhe on, sitä paremmin voi myös yhteiskunta.

xor_rox

Mukavaa isänpäivää, Homman iskät!

Junkkari

Juu hyvää isänpäivää meille :D

Miten muuten hesari on noteerannut isänpäivän? Onko äitenpäivä uutisoinnista otettu mallia ja haastateltu maahanmuuttaja-iskää jolla on lapsia viiden eri suomalaisnaisen kanssa? kiäh, kiäh, kiäh...

Vai onko juttua viinasta, kirveestä ja haulikosta?

Ernst

Quote from: Junkkari on 08.11.2009, 10:55:01

Miten muuten hesari on noteerannut isänpäivän? Onko äitenpäivä uutisoinnista otettu mallia ja haastateltu maahanmuuttaja-iskää jolla on lapsia viiden eri suomalaisnaisen kanssa? kiäh, kiäh, kiäh...

Hmm. viinaa näkyy olevan riittävästi, autotallissa on pari kirvestä, mutta haulikkoa ei ole...Vietä tässä nyt isänpäivää pelkkien nyrkkien ja pistoolien varassa  :(

M.E

Quote from: M on 08.11.2009, 10:58:03
Hmm. viinaa näkyy olevan riittävästi, autotallissa on pari kirvestä, mutta haulikkoa ei ole...Vietä tässä nyt isänpäivää pelkkien nyrkkien ja pistoolien varassa  :(

Quote from: TunturiTiger on 08.11.2009, 11:03:54
no multa löytyy tuo haulikko ja pari muutakin asetta muttei lainkaan viinaksia. :o itse asiassa.. en edes muista koska mulla ois ollu viinaksia. varmaan kolme viikkoa sitten otin oluen kun söin tulista ruokaa.

Tehän voisitte järjestää yhteiset isäinpäiväkekkerit. Hyysäri puhuisi tapauksesta varmasti viikkoja.
"Tässäkö se elämä sitten olikin? Sanokaa heille, että sanoin jotain älykästä."

Ernst

Quote from: M.E on 08.11.2009, 11:06:51
Quote from: M on 08.11.2009, 10:58:03

Quote from: TunturiTiger on 08.11.2009, 11:03:54
no multa löytyy tuo haulikko ja pari muutakin asetta muttei lainkaan viinaksia. :o itse asiassa.. en edes muista koska mulla ois ollu viinaksia. varmaan kolme viikkoa sitten otin oluen kun söin tulista ruokaa.

Tehän voisitte järjestää yhteiset isäinpäiväkekkerit. Hyysäri puhuisi tapauksesta varmasti viikkoja.

Niin, haulikko, muita aseita, viinaa, kirveitä, autotalli... Onhan noissa lööpin ainekset valmiina  ;) Lumihanki vain puuttuu...

ike60

Mulla on piccolopullollinen kuohuviiniä. Vajassa on kaksi pesäpallomailaa, tosin juniorikokoa. Lapset kyllä varmasti lainaisivat niitä jos pyytäisin: ei niillä ole koko syksynä mitään tehty. Syntyisiköhän noista aineksista edes ruotsinsuomalainen isäinpäivä?

Ernst

Quote from: ike60 on 08.11.2009, 11:18:16
Mulla on piccolopullollinen kuohuviiniä. Vajassa on kaksi pesäpallomailaa, tosin juniorikokoa. Lapset kyllä varmasti lainaisivat niitä jos pyytäisin: ei niillä ole koko syksynä mitään tehty. Syntyisiköhän noista aineksista edes ruotsinsuomalainen isäinpäivä?

No hyvinkin!

Omasta varustuksestani unohtuivat pesäpallomailat, rautakanki ja täysmittaiset halot! Ehkä tämä sunnuntai ei ole vielä kokonaan menetetty...

tapio

Quote from: Junkkari on 08.11.2009, 10:55:01

Minäkin olen etsinyt jotain oikein mehukasta isänpäiväjuttua, jotta olisi saanut nauraa, mutta en valitettavasti ole löytänyt. Hesarissa on vain jotain, että naispomot ovat parempia kuin miespomot. Olisi todella ollut valtavan hyvä idea tehdä juttu maahanmuuttaja-iskästä, jolla on lapsia viiden eri suomalaisnaisen kanssa. En tiedä, miksi Hesarissa ei ole nyt säkenöinyt. Hesarin toimitus ei kai halua tuottaa mitään hupia suomalaisisille.
On muukalaisvihamielistä ja islamofobista vastustaa sitä, että muslimit hirttävät homoja.
http://tuuritapio.blogspot.com/

EL SID

Olen kolmivuotiaan isä. Pari vuotta sitten muutimme nykyiseen asuntoomme entisen kotiseudun alkaessa osoittaa voimavaraistumisen merkkejä. Huomioimme muutossa seuraavat seikat:

(1) omassa työssäni ilmenevät hankalat asiakassuhteet ovat kaukana kotoa
(2) vaimon asiakassuhteet ovat eri puolelta kuntaa
(3) päivähoitomatka on lyhyt, noin 300 metriä
(4) koulumatka on alle kilometrin
(5) kunta on käytännössä rikastumaton, mutta vain reilun 10 km päässä isosta kaupungista. Kuntaliitosta ei ole suunnitteilla
(6) alueella ei ole vastaanottokeskuksiksi muutettavissa olevia kiinteistöjä
(7) alue on omakoti/rivitalovaltaista
(8) alueen harvat kerrostalot ovat uudehkoja (=hintavia)
(9) vuokrakasarmeja ei ole.
(10) läpikulkuliikennettä ei ole

Että näin meillä.
Hommawatch huomio: tällaisia me kiljuskinit olemme. Heittäkää vaikka voltti sen kunniaksi. ;D

kun aikoinaan ostimme oman kämpän, niin yksi tärkeä kriteeri oli juuri tuo vuokrakasarmien osuus. Sinänsä vuokralla-asuva ei tee kenestäkään huonompaa, mutta Vaasan kaupungin vuokrataloja hallinoivan Pikipruukin halu ängetä mamuja joka taloon, muuttaa sen vuokratalot nopeasti puolityhjiksi mamuslummeiksi, kun taloissa asuvat suomalaiset pyrkivät vuokralle yksityisille.

Meillä kävi osittain huono säkä: kun olimme ostaneet asuntomme, rakensi Pikipruukki lähialueelle melkein kokonaisen vuokrakorttelin, joka on nopeasti mokuttunut. Ainoa valonpilkahdus asiassa on, että se kuuluu eri koulupiiriin. Muuten olisi ollut edessä muutto naapurikuntaan.

rankka

Quote from: M on 08.11.2009, 11:23:18
Quote from: ike60 on 08.11.2009, 11:18:16

No hyvinkin!

Omasta varustuksestani unohtuivat pesäpallomailat, rautakanki ja täysmittaiset halot! Ehkä tämä sunnuntai ei ole vielä kokonaan menetetty...
Pääsenkö mukaan? Otan oman muijani matkaan jota voin rutiininomaisesti pieksää.
Ajankohtana sopisi parhaiten hieman illemmalla. Menen ensin lasteni kanssa leikkipuistoon.