News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Kirjaesittely: Umayya Abu-Hanna: SINUT (Loisto)

Started by slange, 19.10.2009, 14:43:22

Previous topic - Next topic

slange

Valkoisessa kulttuurissa erotetaan erilaiset toiminnot; syödään erikseen, kuunnellaan musiikkia liikkumatta ja yskimättä, ja jos ja kun tanssitaan, on oltava selkeät askeleet. Niin sanotuissa mustissa kulttuureissa kuunnellaan konserttia ja voidaan yhtä aikaa syödä, rupatella, tanssia, liikkua, heitellä vauvaa ilmaan ja nauraa.

Takkuista on vieraan tulla tutuksi, maan omaksi, kulttuurin ymmärrettäväksi! Onneksi Umayya Abu-Hanna ei antanut periksi liki 30-vuoden Suomi-taipaleellaan, ja onneksi häneltä on löytynyt sydäntä ja huumoria matkalla suomalaisuuden munaskuihin ja ytimiin. Sillä Sinut on kaikessa lystikkyydessään ja terävyydessään varteenotettava oppikirja kantaväestölle. Sattumusten lisäksi sitä voi lukea ajan kuvana historiasta, eri kulttuureista ja maailman tapahtumista.

Luulisi, että on jo riittämiin elon haastetta, kun ihminen on palestiinalainen Israelista ja kristitty arabi. Kohtalo päätti kuitenkin lisätä elämään kierrettä ja ohjasi Abu-Hannan vähemmistön vähemmistöstä karuun Suomeen pyristelemään nurkkapatrioottisen kansan keskelle. Ja mikä parasta: tulokkaassa oli sitä kuuluisaa sisua- hän tuli, näki ja voitti.

Aikuinen ihminen eikä osaa edes puhua-lausahdus tarkoittaa Abu-Hannan kokemassa Pohjolassa sitä, että ihminen ei osaa puhua suomea. Viiden muun kielen puhumista ei lasketa. Jos ihmistä kutsutaan joulukuuseksi, on se loukkaavaa, vaikka joulukuusi onkin kodissa kaunis koriste. Talvella pitää kulkea etukenossa jalat harallaan jotta ei liukastu.

Kun muualla ollaan rauhassa, ollaan isossa ihmisryhmässä, mutta ei riidellä eikä sodita, suomalaiselle rauha on muiden tai muun maailman pois sulkemista. Yleissivistykseen kuuluu tietää Alvar Aaalto, mutta kuka on Zaha Hadid, tuo arkkitehtuurin Nobelin saanut arabitar?

Kirjan nimi tulee kirjailijan huomiosta, että ensin pitää astua omasta nahastaan pois, mennä vastakkaiselle puolelle, olla sinut itsensä kanssa, jotta voisi olla minut itsensä kanssa.

Turha siis kuvitella, että palestiinalainen kristitty arabi Israelista on aikoinaan tullut Suomeen mollausmatkalle, ehei, hän on tullut yhdistämään orkideoita omenapuuhunsa: oksat katsovat toisiinsa ja hämmentyvät, mutta kukoistavat silti sulassa sovussa. Syyttä ei tämän suomalaisemme ikkunan ulkopuolella kiiku kukkia ruukussa uhmaten tuulia tuiskuja ja tuoden ripausta estetiikkaa- vai eksotiikkaa- betonien keskelle.

Tarja Västilä, VR:n Matkaan-lehti 10/09


--------
Pitänee lukaista tuokin "oppikirja".


Mika.H

Quote from: slange on 19.10.2009, 14:43:22
Valkoisessa kulttuurissa erotetaan erilaiset toiminnot; syödään erikseen, kuunnellaan musiikkia liikkumatta ja yskimättä, ja jos ja kun tanssitaan, on oltava selkeät askeleet. Niin sanotuissa mustissa kulttuureissa kuunnellaan konserttia ja voidaan yhtä aikaa syödä, rupatella, tanssia, liikkua, heitellä vauvaa ilmaan ja nauraa.

kumma juttu kun muutovirta on kuitenkin vain ja ainoastaa tuohon valkoisen kulttuurin suuntaan.

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

slange

Quote from: Mika.H on 19.10.2009, 14:51:19


kumma juttu kun muutovirta on kuitenkin vain ja ainoastaa tuohon valkoisen kulttuurin suuntaan.



No näin on, tosin taloudellisilla ja yhteiskunnallisilla oloilla lienee oma osansa muuttovirtojen suuntautumisessa..

No tässä arvostelussa VR-lehden toimittaja ei ole ihan kaikkea pureskellut loppuun saakka, vai millä ihmeen logiikalla israelilaiset ja palastiinalaiset olisivat meitä vähemmän nurkkapatrioottisia?

Minusta tuo musta kulttuuri edustaa AD/HD-tyyppistä keskittymiskyvyn puutetta. Multitasking tai jotain.

Nationalisti

QuoteValkoisessa kulttuurissa erotetaan erilaiset toiminnot; syödään erikseen, kuunnellaan musiikkia liikkumatta ja yskimättä, ja jos ja kun tanssitaan, on oltava selkeät askeleet. Niin sanotuissa mustissa kulttuureissa kuunnellaan konserttia ja voidaan yhtä aikaa syödä, rupatella, tanssia, liikkua, heitellä vauvaa ilmaan ja nauraa.

Tämäkö on sitä asiallista keskustelua monikulttuurisuudesta jne? Onpas syväluotaavaa analyysiä, jälleen kerran.

QuoteKirjan nimi tulee kirjailijan huomiosta, että ensin pitää astua omasta nahastaan pois, mennä vastakkaiselle puolelle, olla sinut itsensä kanssa, jotta voisi olla minut itsensä kanssa.
Tulee mieleen se yksi Pasila -jakso, Phil Collins darra ja eritoten parisuhdeterapeutti Heidi Somervuo: "Ollaanko yhdessä kaksikko vai kahdestaan yksikkö?"

;D
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

Ari-Lee

Quoteoppikirja kantaväestölle
Mitä kuttua??? Tuleeko se opettaa isää kuselle vai? Meidän kulttuurissamme on tapana istua kädet pestyinä syömään ja syödä lautanen tyhjäksi mussuttamatta joutavia. Pöydästä ei nousta kesken kaiken ellei ole hyvää syytä ja pyydetään kanssaruokailijoilta anteeksi. Opiskelisi itse länsimaisia tapoja! :D
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Himatuikku

#5
Mistä lähtien arkkitehtuurista on jaeltu Nobel-palkintoja?

herranen

QuoteYleissivistykseen kuuluu tietää Alvar Aaalto, mutta kuka on Zaha Hadid, tuo arkkitehtuurin Nobelin saanut arabitar?

Voisikohan tätä lähestyä vertailemalla Aallon ja Hadidin merkitystä suomalaiseen muotoiluun ja arkkitehtuuriin? Aivan samoin Suomessa yleistietoon kuuluu tietää vaikkapa Leevi Madetoja mutta kovin moni ei pidä sivistymättömänä junttina jos ei heti keksi kuka on Solhi Al-Wadi.

Ja "arkkitehtuurin Nobelin" pitäisi olla lainausmerkeissä.
"Pahimmillaan tilanne voi kääntyä vaikka miten pahaksi" - Vesa Puuronen -

"...maahanmuuttovastainen keskustelu ei suinkaan kohdistu vain ulkomaalaisiin, vaan myös esimerkiksi nykytaiteeseen, sosiaalidemokraatteihin ja homoihin - ylipäänsä demokratiaan." TS kolumni 26.10.2011

Nationalisti

Abu-Hannat ja muut vastaavat ovat jatkuvasti julkisuudessa vain siksi, että itseinhoiset etnomasokistit, jota myös kulttuurieliitiksemme tituleerataan, voisivat tyydyttää ikuista suomettuneisuuden kysymystä "mitäköhän ne ajattelevat minusta". Ja koska kulttuurieliitti pönkittää itsetuntoaan nostamalla itsensä erilleen "meistä" eli muista "taviksista", täytyy "meidän" saada huonoa feedbackiä, jota pesäero olisi tehtävissä.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

jmm

Quote from: slange on 19.10.2009, 14:43:22
Yleissivistykseen kuuluu tietää Alvar Aaalto, mutta kuka on Zaha Hadid, tuo arkkitehtuurin Nobelin saanut arabitar?

Wikipedia kertoo seuraavaa Zaha Hadidista:
Quote
Zaha Hadid was born in 1950 in Baghdad, Iraq. She received a degree in mathematics from the American University of Beirut before moving to study at the Architectural Association School of Architecture in London. After graduating she worked with her former teachers, Rem Koolhaas and Elia Zenghelis at the Office for Metropolitan Architecture, becoming a partner in 1977. It was with Koolhaas that she met the engineer Peter Rice who gave her support and encouragement early on, at a time when her work seemed difficult to build. In 1980 she established her own London-based practice. During the 1980s she also taught at the Architectural Association.

Kuvitteleeko Abu-Hanna että Zaha Hadidin työt edustavat "arabiarkkitehtuuria" eivätkä "länsimaalaista dekonstruktiivista arkkitehtuuria" koska hän on syntynyt Bagdadissa?
"The difference between a cult and religion? A cult is led by a guy who knows it's bullshit. In a religion, that guy is dead." - Joe Rogan

gloaming

(arkkitehtuurin Nobel-palkintoa ei ole olemassa - Pritzker-palkintoa tosin toisinaan kutsutaan tällaiseksi)
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

Ernst

Quote from: Nationalisti on 19.10.2009, 15:24:10
Abu-Hannat ja muut vastaavat ovat jatkuvasti julkisuudessa vain siksi, että itseinhoiset etnomasokistit, jota myös kulttuurieliitiksemme tituleerataan, voisivat tyydyttää ikuista suomettuneisuuden kysymystä "mitäköhän ne ajattelevat minusta". Ja koska kulttuurieliitti pönkittää itsetuntoaan nostamalla itsensä erilleen "meistä" eli muista "taviksista", täytyy "meidän" saada huonoa feedbackiä, jota pesäero olisi tehtävissä.


Minua ei kiinnosta pätkän vertaa, mitä abuhannat minusta tai Suomesta ajattelevat.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Sibis

 Niin sanotuissa mustissa kulttuureissa kuunnellaan konserttia ja voidaan yhtä aikaa syödä, rupatella, tanssia, liikkua, heitellä vauvaa ilmaan ja nauraa.[/i]

"heitellä vauvaa ilmaan"
- ohoh, hups"
No heitellään "räsynukkea"

"mustissa kulttuureissa kuunnellaan konserttia ja voidaan yhtä aikaa nauraa"
- ensiviulistina marssin ulos!
Sanoma Oy:n mainos, jossa yhtiö kertoi: Kutsumuksemme on luoda uusi parempi maailma.

Sami Aario

#12
Quote from: Jari Leino on 19.10.2009, 15:40:34
Vauva tippuu.

Minä nauran.

Runous.

Kohta illmiannan sinut ylläpidolle.

EDIT:  ;)

St. Quentin

Quote from: slange on 19.10.2009, 14:43:22
...kuunnellaan musiikkia liikkumatta ja yskimättä, ja jos ja kun tanssitaan, on oltava selkeät askeleet...

Abu-Hanna ei tiedä mistä puhuu.
Ensimmäiseen kohtaan: Lähes mikä tahansa heavy-konsertti tai -keikka, sekä
toiseen kohtaan lähes mikä tahansa tekno/elektronisen tanssimusiikin
"konsertti/keikka" eli tapahtuma (puhekielessä "bileet").
Tiedän mistä puhun, olen ollut kyseisissä tapahtumissa.
Hei, oma kulttuurimme on jo rikas! ;D
Mister Congressman why can't you understand.

Huuhkaja

Quote from: slange on 19.10.2009, 14:43:22
Valkoisessa kulttuurissa - - kuunnellaan musiikkia liikkumatta ja yskimättä - -
Konsertissa tuollaisella käytöksellä voi olla ainakin kolme tarkoitusta:
1) Kuulija haluaa keskittyä musiikkiin voidakseen löytää siitä uusia vivahteita tai tasoja, eli oppiakseen jotain uutta.
2) Kuulija ottaa huomioon yleisön muut ihmiset, jotka haluavat kuulla musiikkia.
3) Kuulija osoittaa arvostusta muusikoille keskittymällä heidän tuotokseensa.

Ymmärrän toki, että keskittyminen on hei siis niin kivikautista, uuden oppiminen dorkaa, toisten ihmisten huomioon ottaminen ahdasmielistä nipotusta, arvostuksen osoittaminen muusikoille homeista jäykistelyä jne.

Kirjoittaja syyllistyy kuitenkin virheellisen stereotypian luomiseen. Minä kuuntelen musiikkia useimmiten kuntosalilla, lukiessa, syödessä tai työtä tehdessä. Ja joskus harvoin konsertissa hiljaa liikkumatta istuen. Joka tilanteeseen sopii erityyppinen musiikki ja joskus samaakin musiikkia voi käyttää eri tavoin. Valkoisessa kulttuurissa osataan tehdä samakin asia (musiikin kuuntelu) eri tilanteissa eri tavoin, välillä keskittyen, välillä keskittymättä.

Jos kirjoittaja ei näe valkoisessa kulttuurissa muuta musiikkia kuin sinfoniakonsertit, niin turha valittaa, jos joku ei näe mustassa kulttuurissa muuta kuin bongorummut.


sunimh

Quote from: Jari Leino on 19.10.2009, 15:40:34
Minä haluaisin oppia tanssimaan ilman askelia. Liikkua, heitellä vauvaa ilmaan ja nauraa.

Mutta pelkään aina, että vauva tippuu, kun kesken kaiken jään tuijottamaan omenapuuhuni, jossa oksat katsovat toisiinsa ja hämmentyen kysyvät minulta: mitä nuo orkideat täällä tekevät ja kuka helvetti on Zaha Hadid, tuo arkkitehtuurin Nobelin saanut arabitar, jonka suunnitelma ei suinkaan ollut vasemmalla kädellään tuoda  ripausta estetiikkaa - vai eksotiikkaa - betonien keskelle ripustamalla natsilippunsa Kerosen parvekkeelle.

Vauva tippuu.

Minä nauran.

Runous.

Nyt oli kyllä melko suuria vaikeuksia olla räjähtämättä nauramaan kesken työpäivän...
Finland - the small Nordic nation, known for its high suicide rates, heavy drinking and domestic violence.
   - Fox News, 31.12.2009

Roope

Quote from: slange on 19.10.2009, 14:43:22
Aikuinen ihminen eikä osaa edes puhua-lausahdus tarkoittaa Abu-Hannan kokemassa Pohjolassa sitä, että ihminen ei osaa puhua suomea. Viiden muun kielen puhumista ei lasketa.

Umayya Abu-Hannan kohdalla se tarkoittaa kylläkin sitä, ettei hän osaa tehdä itseään ymmärrettäväksi. Suomen kieltä hän osaa ihan tarpeeksi hyvin, mutta kaikilla kuudella kielellä hän mieluummin maalailee jotain hämäriä utukuvia, kuin puhuu konkreettisista asioista selvällä kielellä. Tästä on hyvä esimerkki Abu-Hannan eurovaalikampanja, jonka tavoitteista en saanut mitään tolkkua. Abu-Hanna ei myöskään vaivautunut vastaamaan hänelle ehdokkaana esitettyihin kysymyksiin.

Siitä vaan suomentamaan, mitä esimerkiksi tässä ajetaan oikeastaan takaa:
Umayya Abu-Hanna: Päärynäkriittinen
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

slange

Quote from: Jari Leino on 19.10.2009, 15:40:34
Minä haluaisin oppia tanssimaan ilman askelia. Liikkua, heitellä vauvaa ilmaan ja nauraa.

Mutta pelkään aina, että vauva tippuu, kun kesken kaiken jään tuijottamaan omenapuuhuni, jossa oksat katsovat toisiinsa ja hämmentyen kysyvät minulta: mitä nuo orkideat täällä tekevät ja kuka helvetti on Zaha Hadid, tuo arkkitehtuurin Nobelin saanut arabitar, jonka suunnitelma ei suinkaan ollut vasemmalla kädellään tuoda  ripausta estetiikkaa - vai eksotiikkaa - betonien keskelle ripustamalla natsilippunsa Kerosen parvekkeelle.

Vauva tippuu.

Minä nauran.

Runous.

Päivän paras.

slange

Quote from: Roope on 19.10.2009, 16:58:43



Siitä vaan suomentamaan, mitä esimerkiksi tässä ajetaan oikeastaan takaa:
Umayya Abu-Hanna: Päärynäkriittinen
Maapallolla on väkeä, joka liikkuu pois kotimaastaan kohti parempaa paikkaa, kuten suomalaiset joskus lähtiessään Ruotsiin tai omat eläkeläisemme Espanjan auringossa.

Aivan niin, OMILLA rahoillaan paistattelevat päivää Epsanjassa, tai OMALLA työansiolla kerrytetyillä eläkkeillä. TYÖTÄ tekemällä elelivät Ruotsissa.

Kumbayya-ah!

Taustavaikuttaja

Vertailu "mustien kulttuurien" ja "valkoisten kulttuurien" välillä olisi syytä viedä loppuun asti. Mustissa kulttuureissa poltetaan hurmoshenkisissä väkivaltaorgioissa pieniä lapsia noitina, silvotaan naisten sukuelimiä, suoritetaan joukkomurhia viidakkoveitsillä, omaksutaan vimmalla koraanin vittumaisimmat piirteet ja syöstään kokonaisia valtioita anarkiaan ja nälänhätään. toki sitten kun rumpu soi niin siihenkin eläydytään kovemmin kuin suomalaisessa kantakapakassa.

Abu-hanna on iljettävä rasisti joka tekee omasta eksoottisuudestaan vastenmielistä showta ja vihapropagandaa. Jos täällä on niin saatanan huono olla, niin helsinki-vantaalta pääsee monta kertaa tunnissa jonnekin sinne ihanuuden ja parhauden äärelle. Luulisi, että 30 vuodessa olisi reitti lentokentälle jo selvinnyt.

Invictus

Mitähän mahtaa tarkoittaa "psykologisplaseboluontoinen"?

"Kriittisyys kohdistuu tiettyyn ajatteluun eikä ihmisryhmään. Jos se kohdistuu ihmisryhmään, sitä kutsutaan rasismiksi, ihan by definition."

Eli Abu-Hanna siis nyt juuri todisti, että KRIITTISYYS mitä tahansa ihmisryhmään vastaan on rasismia. Ja vielä by definition!

"Rasismi eli rotusyrjintä tai rotusorto on aate tai toiminta, jossa ihmisten väitetyn rotuluonteen ja siihen liittyvien fyysisten piirteiden erilaisuudella perustellaan eriarvoista kohtelua eli syrjintää.[1] Rasismiksi voidaan kutsua myös toimintatapoja ja yhteiskunnallisia rakenteita, jotka johtavat näihin seikkoihin perustuvaan eriarvoisuuteen"
"Arkikielessä sanaa rasismi käytetään joskus myös puhuttaessa muusta syrjinnästä"

Eli jopa Wikipediassa todetaan, että rasismi tarkoittaa ensin mainittua, ja sitä käytetään arkikielessä (eli siis väärin) muihin tarkoituksiin. Eli rasismi EI tarkoita kriittisyyttä ihmisryhmää (kansanedustajat, pedofiilit, murhaajat, mäkihyppääjät, alkoholistit, maahanmuuttajat esim.) kohtaan, eikä se AINAKAAN tarkoita sitä by definition. Vaikka hänen mielikuvituksessaan se voisi näin ollakin.

"Vain itsetuhoinen ajattelee: "Kaikki ovet auki kaikille". Eikä tällaista voi kutsua maahanmuuttomyönteiseksi!"

Eikö? Voi.

Koko kirjoitus aivan turhaa sanahelinää, jonka lopputulos on vain se että kaikki kritiikki ketään ihmistä/ihmisryhmää vastaan on rasismia...
"There are no desperate situations, there are only desperate people."
-Heinz Guderian

AIP

#21
Minulle tuli yllätyksenä, että "niin sanotuissa mustissa kulttuureissa" ei ole ollenkaan kuunneltavaksi tarkoitettua musiikkia. Täällä eurooppalaisen kulttuurin vaikutuspiirissä on perinteisesti sävelletty sekä kuunneltavaa että koettavaa musiikkia.

Muokkuli: oikoluku

Jiri Keronen

Quote from: Taustavaikuttaja on 20.10.2009, 01:02:46
Vertailu "mustien kulttuurien" ja "valkoisten kulttuurien" välillä olisi syytä viedä loppuun asti.

Sen lisäksi koko Umayyan kehittelemä jako "mustiin" ja "valkoisiin" kulttuureihin on virheellinen, suppeakatseinen ja yleistävä. Saudi-Arabian kulttuurilla ei ole juuri mitään tekemistä Kenian kulttuurin kanssa, Iranissa eletään hyvin eri tavalla kuin Nigeriassa, eikä Venäjän kulttuuri ole kovinkaan yhteneväinen Norjan kulttuurin kanssa.

Umayyan harjoittama toiseuden ja erilaisuuden ylistäminen on nimenomaan se syy, minkä vuoksi integroituminen ei onnistu. Ongelma ei olisi se, että Umayya itse sitä harjoittaisi, vaan se, että sitä harjoittavat hallitsijaluokassa monet muutkin. Toiseuden ja erilaisuuden ylistämisessä korostetaan sitä, miten erilaisia ihmiset ovat toisiinsa nähden, mikä on täysi vastakohta sille integraation kannalta olennaiselle tukipilarille, että meillä on kuitenkin yhteinen ihmisyys ja pohjimmiltaan olemme samanlaisia vaatetettuja apinoita.

Jos ihminen kokee itsensä erilaiseksi, hän eriytyy. Jos ihminen kokee itsensä samanlaiseksi, hän tulee muiden kanssa toimeen. Toiseuden ylistämisessä maahanmuuttajille ja vähemmistöille toitotetaan, että he ovat erilaisia, he ovat poikkeavia, he ovat toisia ja että heissä ei ole mitään samaa kuin muissa. Tämän vuoksi niin pitkään kuin yhteiskunnassa harjoitetaan monikultturismia tai yhteiskunnasta yritetään saada monikulttuurinen, ei integroituminen tule koskaan onnistumaan.
Suoraa demokratiaa ja vapautta kaikille.

Vae Victis -blogini

Kalle


Quote from: slange on 19.10.2009, 14:43:22
Niin sanotuissa mustissa kulttuureissa kuunnellaan konserttia ja voidaan yhtä aikaa syödä, rupatella, tanssia, liikkua, heitellä vauvaa ilmaan ja nauraa.

Niinpä, mutta niissä tylsissä valkoisissa kulttuureissa yleensä myös jaksetaan huolehtia siitä ilmaan heitetystä vauvasta vielä siinäkin vaiheessa, kun se lähtee tulemaan alaspäin...

Noille sponttaanimmille kulttuureille voisi vähän karrikoiden sanoa olevan tyypillistä, että jos se vauvan heittely lakkaa huvittamasta siinä vaiheessa kun vauva on ilmassa, niin ikävämpi juttu vauvalle.

Ehkä sen vuoksi se muuttoliike kuitenkin käy juuri tänne "tylsän" kulttuurin suuntaan.

Runner

Eleetön musiikin kuuntelu johtunee usein siitä, että varsinkin koti-oloissa musiikkin samaistutaan ja annetaan laulun ja äänen luoda mielikuvia. Länsimaissa musiikki on taidetta, afrikassa se on pääasiassa sosiaalinen tapahtuma.
En tiennyt että abu-hanna oli kristitty, mutta ei se siitä ainakaan älykkäämpää tee.

Wessel

Abu-Hanna käyttää valkoisesta kulttuurista nimitystä "valkoinen kulttuuri" mutta mustista kulttuureista nimitystä "niin sanotut mustat kulttuurit". Miksihän mustat kulttuurit eivät ole yksinkertaisesti mustia kulttuureita vaan "niin sanottuja"? Tarkoittaakohan Abu-Hanna, että mustat kulttuurit eivät ole mustia kulttuureita, vaikka niistä tällaista nimitystä joissain (rasistisissa?) yhteyksissä käytetäänkin? Jälleen suvaitsevaisen ihmisen sanavalinnat hämmästyttävät tavallista tallaajaa.

Vielä varsinaisesta asiasta... Pienen katkelman perusteella on mahdoton sanoa, miksi Abu-Hanna vertaa valkoista ja niin sanottua mustaa musiikkikulttuuria. Ottaen huomion Abu-Hannan mentaliteetin, hän varmaan haluaa Suomeen katkelmassa kuvailtua etnokulttuuria. Mitähän kyltyrellit etnofiilit tykkäisivät, jos Finlandia-talossa konsertin aikana niin sanotut mustat söisivät, rupattelisivat, liikkuisivat, nauraisivat ja heittäisivät vauvaa ilmaan? Säilyisiköhän tuollaisessa tilanteessa vieraiden kulttuurien sokea ihailu säröttömänä?

Julmuri

"Mustien" (Umayyan ei minun määritelmä) kulttuurien paremmuus tulikin siis tuossa osoitettua. En olisi ikinä arvannut, että meidän kulttuuriamme tulee rikastaa nimenomaan sen vuoksi, että emme syö ja tanssi sekä heittele vauvoja yhtäaikaa.

Sitten vähän vakavampaa:
QuoteJos ihmistä kutsutaan joulukuuseksi, on se loukkaavaa, vaikka joulukuusi onkin kodissa kaunis koriste. Talvella pitää kulkea etukenossa jalat harallaan jotta ei liukastu.

Kuka tunnustaa?

Miniluv

#27
Luin kirjan, koska halusin nähdä, mitä marraskuun seminaarin Abu-Hannan puheen teemoista sieltä löytyy.

http://hommaforum.org/index.php/topic,16604.msg244951.html#msg244951
http://hommaforum.org/index.php/topic,16604.msg257721.html#msg257721

UA-H:n teemat tuntuvat säilyneen kirjan kirjoittamisen ajalta (2007) varsin samanlaisina. Vallan uusjaosta esimerkiksi (s. 125-6):

"Diversiteetti on eri asia kuin monikulttuurisuus. Monikulttuurisessa yhteiskunnassa erilaisuus nähdään itsen ulkopuolella ja muissa. Toisten erilaisuutta tuodaan hyväksyttäväksi ja suvaittavaksi. Erilaiset selkeät ja erilliset kulttuurit elävät vierekkäin ja rinnakkain, mutta omissa maailmoissaan. Diversiteetissä erilaisuutta nähdään kaikissa, myös itsessämme ja omassa kulttuurissamme. Myös suomalainen kulttuuri rakentuu monikulttuureista, erilaisuuksista ja alakulttuureista. Ei ole meitä ja muita (joita pitää suvaita). Tilanne on verrattavissa tasa-arvoprosessiin, jonka alkuvaiheessa mies- ja naiskategorioiden jaot olivat työnjaon, palkan ja muun perusta. Tästä vaiheesta siirryttiin vaiheeseen jossa mittapuut muuttuivat ja kaikki valta-asemat neuvoteltiin uudelleen. Itse en halua tulla suvaituksi tai juhlituksi, haluan työpaikan ja hyvän elämän. Se tarkoittaa sitä, että neuvottelisimme samoista työpaikoista ja mahdollisuuksista. Kyse ei ole erilaisuuden juhlimisesta vaan vallan ja mahdollisuuksien jaosta. Se on vähän pelottavaa mutta välttämätöntä ja mahdollista."


National Geographicilta tilatun DNA-tutkimuksen tuloksia esitellään muutamalla sivulla. Jopa kuva geenikartasta on mukana, s. 172.

Quote"Yhteinen DNA on ajalta ennen kuin nämä ryhmät "tulivat" nykyisen Suomen alueelle, matkalla jossakin ehkä Babylonian paikkeilla. Tiedämme toteamuksen "olemme kaikki sukulaisia", mutta että meitsi on karjalais- ja saamelaisflikka! Minulla on tieteellinen paperi, joka todistaa, että kuulun myös tähän porukkaan."

Tietenkään "tieteellisessä merkityksessä rotua ei ole olemassakaan" (s. 122).


Vierauden tunteesta (s. 52):

QuoteTietysti vuodet opettavat sekä suomen kieltä että muita tapoja, mutta joka päivä häpeän ja tuskastun. Ihminen joka keskittää koko energiansa perusitseilmaisuun on puhki ja surullinen, kun ei koskaan onnistu täysin. On mukavaa kun ympäristö hymyilee ja antaa anteeksi koomiset virheet. Mutta oikea minäni ei ole koominen ja kömpelö. En ole koskaan törmännyt siihen, että mämmin maku tai saunominen olisivat ongelmia. Perusongelma on itsensä menettämisessä, yrityksessä tunnistaa itsensä tässä Suomessa toimivassa yksilössä. Tässä palaan siihen, että määrällä on väliä. Suurissa kaupungeissa, joissa elää paljon eri kulttuureista tulleita ja niidenkin suhteen ulkopuolisia, on suurempi mahdollisuus ainakin joskus päästä kuulluksi omana itsenään. Tällaisessa paikassa myös valtakulttuuri on oppinut tulkitsemaan ja näkemään erilaisia tapoja olla ja elää.

"Täytyy myöntää tärkein tässä: kun lentokone laskeutuu Eurooppaan, tunnen oloni turvalliseksi. Näin koen nimenomaan suurissa kaupungeissa, joissa en ole outo." (s. 56)

Seminaarissa sama tuli esille näin:

QuoteMä vielä -- kerron, että mä -- tunnen itseni tosi kotona Amsterdamissa, en sano Hollannissa, mä sanon Amsterdamissa, tai Englannissa yleensä. Ja se johtuu kahdesta syystä: ensimmäinen syy on se, että nämä ovat maat -- kuten vähän Ruotsi, et mä en viihdy Tukholmassa, mä tunnen itseni todella siirtolaiseksi, mä tunnen itseni ulkopuoliseksi. (...) ja nyt Liverpoolissa kun mä kävin mun afrikkalais, mustan tyttäreni kanssa, me molemmat tunsimme olevamme tosi normaaleja ihmisiä. Me emme tunne olevamme normaaleja ihmisiä Helsingissä, emmekä Jyväskylässä.

"Miten rakastaa puolisoasi joka ei opi kieltäsi?" (s. 56) Adoptoidulle tyttärelle sitten voi opettaa arabiaa (seminaarista):

QuoteEsimerkiksi jos mä mietin itseni tai mun tyttäreni, joka on Etelä-Afrikasta, niin sen taustakieli on zulu. Mun äidinkieli on arabia. Mä toivoisin, että hän kasvaisi terveeksi ihmiseksi, ja -- ajattelis itsestään terveellisesti -- hän oppis joku päivä, aika pian, zulua, ja myös mun äidinkieli, arabia. Hän osaa suomea, me puhutaan englantia keskenään. Se ois rikkaus Suomelle ja rikkaus henkilökohtaisesti.

Tosi rikkautta on siis osata kieliä A:sta Z:aan, arabiasta zuluun.

Pidin joskus Jussi Halla-ahon kirjoitusta omasta kohtaamisestaan Abu-Hannan kanssa sanavalinnoiltaan varsin epäystävällisenä. UA-H:n kertomus "Naantalin natsin" (s. 21-22) tempuista voisi liittyä tähän:

Quote"Kun kävelen Aurinkotietä, olen melkein yksin kadulla. Mutta minua saattaa Naantalin natsi joka ajaa mopolla vierelläni hyvin hitaasti koko matkan. (...) Hän ei koskaan huuda, puhu tai edes näytä vihaiselta."

Kuvauksen (pussihousut, "hakaristi ja kahden sormen paksuiset viikset", s. 15) pohjalta veikkaan Pekka Siitointa.

Toivon, että Abu-Hanna on saanut suurimman mahdollisen avun maksamistaan "tuhansista terapiamarkoista" miettiessään "Miksi Suomi? Miksi naimisiin suomalaisen kanssa? Miksi avioero?" (s. 57). Ainakin kirja on omistettu hänen terapeutilleen. Ikävää tässä on vihreän liikkeen ja politiikan keinojen käyttäminen siihen, että Umayya Abu-Hanna voisi tuntea olonsa kotoisaksi Suomessa.

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

John Carter

Jos Umayya Abu-Hanna ymmärtäisi sen perusasian, että hänen kyvyttömyytensä haalia huomattavasti valtaa tai omaisuutta sekä nykyiset vaikeudet löytää kunnon työpaikka johtuvat hänen henkilökohtaisesta hölmöydestään, eikä suinkaan suomalaisesta yhteiskunnasta, ei hänen tarvitsisi jatkaa tuota kirjallista vinkumiskonserttiaan.

Mutta ei huolta Umayya - tässä maassa on paljon typeryksiä johtavassa asemassa. Sinun pitää vain muuttaa strategiaa ja tulevaisuudessa voit olla yksi näistä onnellisista!
"Kuulkaapa, me Tanskassa emme pyydä anteeksi sananvapauttamme"
-Anders Fogh Rasmussen

Jari-Petri Heino

Minä en vihaa ketään, enkä mitään mutta Abu-Hanna on jotain käsittämättömän absurdia, naivia ja jopa idioottia samassa paketissa.

Tuo kirja on  rinnastettavissa Mein Kampfiin.

Minusta Abu-Hanna on ällöttävä persoona ja näin ollen minulle pelkkää ilmaa, kuten varmaan suurimmalle osalle Suomen kansasta. Kukaan ei ole niin tyhmä, että jaksaisi vihata noin hölmöä ja oikeastaan säälittävää ihmistä.

Anteeksi....
"Vallan, rahan ja tilan uudelleen jakaminen on seuraava vaiheemme"