News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

HOMMA TV TIEDOTTAA

Started by Risto A., 16.10.2009, 23:43:12

Previous topic - Next topic

JM-K

Quote from: Risto A. on 17.10.2009, 10:45:39
Quote from: Lentomestari on 17.10.2009, 10:36:59
Quote from: Risto A. on 17.10.2009, 01:46:28
Musiikki riippuu systeemistä, josta sitä kuunnellaan. Tein testejä eri vehkeillä ja tein nopeasti balanssit näiden, suunnilleen, keskiarvon mukaan. En mennyt protoolssiin , kun kritiikkiä tulisi jokatapauksessa... ... .. . :)

Mutta lisään avainsanoja, jos vain viitsitte ilmoittaa. Itse olen niin simplifioidussa mielentilassa, että en keksi mitään.. :(

En edes muista siinä olleen musiikkia, kun eilen katsoin videon? Minulla on tietokoneen näytössä kaksi pikkuruista kaiutinta ja ne ei bassoja toista, siksi varmaan en edes huomannut taustamusaa.

Älkä ihmeessä pilatko musiikilla videoita, mielestäni musiikin tu´putus joka paikkaan on ärsyttävää, siihen sisältyy vieläpä yksi vaara, se ettei huonokuuloinen saa puheesta selvää, kuulorajoitteisen o vaikea saada puheesta selvää jos taustalla soi joku pimpelipom länkytys, tästä on esimerkkejä television  puolelta. Minulla on hiuukan kuulo huonontunut ja tämmöinen asia joskus televisio-ohjelmissa häiritsee.

Malttia taustaääniin. Olihan tekijänoikeusasiat kunnossa sen musan kanssa, vai oliko se jotain  yleistä "hissimusaa"?

Mitä jos ei tehtäisi mitään?

Olisiko se hienointa?

Kummelin Jackpotia mukaillen: Tää on viiskielinen basso. Tää on vaikee soittaa. Vedä itte paremmin.

Se on hyvä video, vaikka joku tietysti osaisi luoda maailmankin paremmin...

Lentomestari

Musiikki riippuu systeemistä, josta sitä kuunnellaan. Tein testejä eri vehkeillä ja tein nopeasti balanssit näiden, suunnilleen, keskiarvon mukaan. En mennyt protoolssiin , kun kritiikkiä tulisi jokatapauksessa... ... .. . :)

Mutta lisään avainsanoja, jos vain viitsitte ilmoittaa. Itse olen niin simplifioidussa mielentilassa, että en keksi mitään.. :(

En edes muista siinä olleen musiikkia, kun eilen katsoin videon? Minulla on tietokoneen näytössä kaksi pikkuruista kaiutinta ja ne ei bassoja toista, siksi varmaan en edes huomannut taustamusaa.

Älkä ihmeessä pilatko musiikilla videoita, mielestäni musiikin tu´putus joka paikkaan on ärsyttävää, siihen sisältyy vieläpä yksi vaara, se ettei huonokuuloinen saa puheesta selvää, kuulorajoitteisen o vaikea saada puheesta selvää jos taustalla soi joku pimpelipom länkytys, tästä on esimerkkejä television  puolelta. Minulla on hiuukan kuulo huonontunut ja tämmöinen asia joskus televisio-ohjelmissa häiritsee.

Malttia taustaääniin. Olihan tekijänoikeusasiat kunnossa sen musan kanssa, vai oliko se jotain  yleistä "hissimusaa"?

Olisiko se hienointa?

Risto veti herneen nenään?

En takuulla tarkoittanut nyt videossa olleen häiritsevää musiikkia, mainitsin vain ettei kannatakkaan tehdä mitään äänimattoa puheen taustaksi, kuten monesti televisio-ja radio-ohjelmien taustalla on. tuttavapiirissä on ainakin yksi ihminen (Isä) jolla on vaikeuksia saada puheesta selvää jos taustaan on laitettu muuta hälyääntä.

Kai huonokuuloisenkin ääni kannattaa ottaa ;D

Risto A.

Quote from: Lentomestari on 17.10.2009, 10:54:54

Olisiko se hienointa?

En takuulla tarkoittanut nyt videossa olleen häiritsevää musiikkia, mainitsin vain ettei kannatakkaan tehdä mitään äänimattoa puheen taustaksi, kuten monesti televisio-ja radio-ohjelmien taustalla on. tuttavapiirissä on ainakin yksi ihminen (Isä) jolla on vaikeuksia saada puheesta selvää jos taustaan on laitettu muuta hälyääntä.

Hommavideoissa on kahdessa videossa musiikkia taustalla, tässä ja surrealistisessa kolmedeeanimaatiossa.  -----> Sitä ei ole liikaa vesipäät.

Jos herne on nenässä, sen saa sanoa. Ugh.

premissi = tarkalleen määritelty juurisyy

JM-K

Quote from: Ulkopuolinen on 17.10.2009, 10:56:24
Quote from: JP on 17.10.2009, 00:02:45
Esiintymiskoulutusta, joko yksityisen palveluntarjoajan  kautta tai sitten kokemusperäisesti.

Komppaan. Ammattimainen tai ammattilaistasoinen esiintyminen vaatii koulutusta ja valmistautumista.

Ammattilainen osaa hioa niin äänen käyttöä, nonverbaliikkaa, rytmitystä, keskittymistä, pukeutumista sun muuta ensin sinne ammattilaistasolle ja sen jälkeen vielä auttaa kuuluisan viimeisen silauksenkin kehittymisessä.

Jos alan kouluttajaa ei löydy sopuhintaan ja -aikatauluun niin koulutetut näyttelijät ja kokeneet luennoitsijatkin voivat auttaa aika paljon.

Ja tätä ei pidä ymmärtää kritiikiksi. Tuo video oli hyvä alku, mutta silti vasta alku. Tuosta on hyvä jatkaa eteenpäin.

Katso viestini numero 30 tuossa hieman ylempänä.

Lentomestari

Quote from: Risto A. on 17.10.2009, 10:59:30
Quote from: Lentomestari on 17.10.2009, 10:54:54

Olisiko se hienointa?

Hommavideoissa on kahdessa videossa musiikkia taustalla, tässä ja surrealistisessa kolmedeeanimaatiossa.  -----> Sitä ei ole liikaa vesipäät.

Jos herne on nenässä, sen saa sanoa. Ugh.
Väännät nyt ihan väkisillä riitaa. Vaikka pistit tuohon monikossa, niin taisit minua tarkoittaa vesipääksi(http://www.mysmiley.net/imgs/smile/sad/sad0120.gif)
Kannattaako nyt ruveta nimittelemään enempää?

Risto A.

premissi = tarkalleen määritelty juurisyy

kertsu59

Älkääs nyt veljet armaat repikö pelihousuja heti alkumetreillä, mielestäni JM-K veti Jirin kanssa hyvän tietoiskun.Juha vetosi rauhallisella asiallisella olemuksella aikuiseen äänestäjäkuntaan Jiri puolestaa vetosi urbaaniin ja nuorempaan kaartiin.Arvosanaksi 9 jatkakaa samaan malliin niin hyvä tulee.
Onko se monikulttuuri maailman paras asia.....Monietnisyys sensijaan voisi olla sitä.

JT

Ihan hyvä. Ehkä olsin jättänyt tuon musiikin kokonaan pois, tai valinnut vähemmän dramaattista. Makuasia sekin. Komeita äijiä, sujuvaa puhetta, eikä turhaa patsastelua. Toimii.
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

UralinViikinki

Täytyy kyllä sanoa että musiikki ei sovi tämäntyyppisiin vieoihin ollenkaan. Jos kyseessä olisi ollut esim. tekstiä jota tungetaan ruutuun, olisis se ollut hyvä idea, nyt se vain häiritsi.

sydäri

Hyvä tietoisku, asiallinen, sopivan pituinen, hyvä.

Jos haluaa nähdä miten TV esiintymiseen ei pidä mennä, etsii Areenasta pätkän, joka lauantain Yle aamuTV:ssä näytettiin.

LAUANTAI 17.10.
Tyynysota.
9.33 Onko tekijänoikeusjärjestelmä vanhanaikainen?

Keskustelemassa oli siis Piraattipuolueen tiedottaja ja joku teoston tyyppi.
"Vi gillar olika" Elin Krantz

Uljanov

Quote from: sydäri on 17.10.2009, 13:33:16
Hyvä tietoisku, asiallinen, sopivan pituinen, hyvä.

Jos haluaa nähdä miten TV esiintymiseen ei pidä mennä, etsii Areenasta pätkän, joka lauantain Yle aamuTV:ssä näytettiin.

LAUANTAI 17.10.
Tyynysota.
9.33 Onko tekijänoikeusjärjestelmä vanhanaikainen?

Keskustelemassa oli siis Piraattipuolueen tiedottaja ja joku teoston tyyppi.

Katsoin tuon saman. Siinä oli malliesimerkki siitä kuinka käy kun kokematon esiintyjä on vastakkain ammattimiehen kanssa. Melkein kävi sääliksi sitä piraattia kun teosto-jyrä möyhensi. Olisi kyllä toimittajan pitänyt välillä antaa puheenvuoroja piraatillekin, kun hän ei niitä itse oikein osannut ottaa.

pw

Hieno video ja tuhannet kiitokset teille jotka ansiokkaasti asiaamme edistätte. Molempien herrojen esiintymisessä oli vielä hieman takkuilua varsinkin Kerosella, mutta sehän on toki ymmärrettävää. En myöskään kehtaa mitään neuvoja antaa vaan uskon että työ tekijäänsä opettaa.

Jokos muuten Jukka Hankamäkeä on kyselty Muutos puolueeseen? Varsinkin näissä mainosvideoissa Hankamäki syntymäesiintyjänä olisi tosi kova sana. Jukka voisi toimia samalla vaikka esiintymiskonsulttina Muutoksen puuhamiehille.
Ihan muistutuksena vaan mihin pitäisi pyrkiä: http://www.youtube.com/watch?v=1k6GqMQ8GIA

Klementti

Mielestäni erittäin hyvin toteutettu video. Enpä ole Ylen kanaviltakaan parempaa kadulla toteutettua haastattelua nähnyt. Esiintymisestä paistoi läpi, että hommassa on yritystä ja paloa saada Muutosta aikaan. Tämähän se vetoaa kansaan, kun huomataan joidenkin edes yrittävän tehdä demokratian edistämiseksi jotain. Pidä Juha linjasi. Kortteja, Tukea ja Ääniä on tulossa.

kukkanen

Ehdotan että keskitytte demokratiaan ja sanotte asiat kuten ne ovat. Muutoin teidät leimataan maahanmuuttajavastaisiksi ja suurin osa suomalaisista on innoissaan kun näkee ihan neekerin. Tunnen monta, en ole lähiöissä asunut vaan maalla, keskustoissa ja nykyään omakotitalossa keskustasta 19km päässä, vieressä on muitakin omakotitaloja paljon, alue ei ole nätti mutta neekereitä ei näy kuten keskustassa nykyään.
Kuitenkin ajamanne asia tulisi hoidetuksi demokratiassa kätevästi jos ja kun asukkaat saisivat äänestää kuntatasolla näistä.

perdido

Tuossa jo taisi tullakin, mutta sanotaan nyt vielä kerran, että tuollainen mahtipontinen musiikki tuo videoon sellaista ei-toivottua vitsikkyyttä ja harrastelijamaisuutta. Eli joko ilman ääniä tai neutraalimpi äänimaailma niin tulee parempi.
Esiintymisen linja on ok niin kuin on, pokkurointi jätettäköön pokkuroijille.

Goman

Hyvä video, suorastaan perhanan hyvä.

Itseäni ei taustamusa häirinnyt, mutta ymmärrän kyllä niitäkin, jotka haluavat vielä karumpaa linjaa, ilman mitään musataustaa.

Siis asiasisältö sekä tekninen suoritus, kiitettävä.

Maisterinna

Ihmisen oloisia miehiä. Pitäkää oma linjanne. Napakka video.

Sibis

No se musiikki oli tarpeeton.

Nyt lähtee pari kannatuskorttia.

Mielenkiinnolla odotan keitä tulee listoille Espoossa.

PS nuoret ovat nyt vastustamassa pakkoruotsia ja niin minäkin. Nyt vain arvioin kumpi pahempi jollei Muutos-11 ota siihen kantaa. Valintani teen äänestystilanteessa.
Sanoma Oy:n mainos, jossa yhtiö kertoi: Kutsumuksemme on luoda uusi parempi maailma.

kantakaupunkilainen

Kannatuskortit tulostettu ja pian lähtee. Pääasia kun homma etenee ja yritys on päällä.
War
Ikäluokkansa palomies

Dionysios

Muutamaa seikkaa haluaisin painottaa, mitkä itselleni nousivat videosta esiin, katsoin pätkän osin ammatillisesti kiinnostuneena -olen myyntimies- mutta samoja tekijöitä mielestäni vaaditaan kun tekin MYYTTE tärkeää yhteistä hyötyämme/asiaamme kansanjoukoille.

Epävarmuus pois! Te olette hyvällä asialla totuuden puolesta, teidän on otettava se auktoriteettiasema mikä teille tehtävässänne kuuluu, voidaksenne auttaa muita saati voidaksenne ratkaista muiden ongelmia.

USKOKAA SIIHEN MITÄ TEETTE. Ei takelteluja, ei "-isejä" (olisi, tekisi...)

Ei velttoja ja tahdottomia muotoja esim: "tästä meidän puoluehankkeestamme". Te olette paljon vartijoina äärettömän tärkeässä tehtävässä, ja ihmiset ovat valmiita ostamaan teiltä esittämänne asian, kunhan vain he voivat luottaa teihin sen tarjoajina!

Te voitte tarjota parannuksen, lupauksen huomisesta, sellaista mitä kenelläkään ei tänä päivänä ole tarjota kansalaisille.

Massat haluavat sen lupauksen paremmasta tulevaisuudesta ostaa, mutta pelkäävät sitä päätöstä tehdä! Kansalainen/ostaja pelkää tehdä päätöstä vaikka haluaisi tarjotun asian, kuten myyjä/poliitikko pelkää kysyä päätöstä kammotessaan kielteistä päätöstä.

Pääskää tästä yli, ja toivottavasti edes jotkut ymmäetävät mitä tarkoitan  :)

Hot Fuzz

Hienointa tässä pätkässä on (mielestäni) sen vilpittömyys, ja se mikä tekniikassa kameran molemmin puolin vielä uupuu saavutetaan toivottavasti kokemuksen kautta ajan mittaan (eikä imagokonsulttien tahi käytöskukkasten avulla). Nykyään ihmisiä käsitellään jatkuvasti kuin tolvanoita, politiikkaa myydään kuin käytettyä autoa ja jokainen alempi toimihenkilökin käy kurssin tai pari aiheesta kuinka käsitellä työvoimaa, virastojen tädit opettelevat asiakkaan lähestymisen psykologiaa, saati sitten nykyiset päättäjämme. Ihminen on vain massaa, johon pyritään vaikuttamaan (usein niin, että raha vaihtaa omistajaa jossain vaiheessa).

Videosta saa vaikutelman, että nämä kaverit ovat tarjolla vaan eivät tyrkyllä.

digit

Arvosana olisko 9- vai 9+..annetaan 9- (kiitettävä kuitenkin).

Musiikki loi mielikuvan "heikoin lenkki" ohjelmasta. Jos videon ensin kuuntelee "näyttö pimeenä", niin JM-K:n puhe on erittäin selkeää, suorastaan loistavaa, mutta ehkä hieman hitaampi tempo, että ei tule mieleen MM-lätkä ja Mertaranta joka hehkuttaa "rystypuolelta Peltonen antaa Saku Koivulle ja AAAIIIIII MIKÄ MAAALI"

Nuoremmalla hepulla oli välillä hieman rasittavaa, pätkivää puhetta (vertaa MTV3:n Huomenta suomessa olevaan nuoreen heppuun, jolla pätkivä puhetyyli). Mutta suoriutui 8,5 arvosanoilla.

"Näyttö päällä" katsottuna yleisilme on hyvä ja nyt musiikki "lähes" unohtuu, koska katse kohdistuu esiintyviin henkilöihin. Nuoremmalla hepulla oli pari hyvää, asiaan kuuluvaa ilmettä.
Tollanen anto vähän väriä pitkän tarinaan.
Tuo epävarmuus kun häviää ajan myötä ja tuosta tulee vielä kympin juttu :)
Takertelu vain pois ja hyvä tulee mummon jalasta.
Huippu juttu!
Suomen lait voivat määrätä sen mitä puhun ja mitä kirjoitan, mutta mikään laki ei määrää sitä, mitä ajattelen...."Kuka vei porstuasta burkat, voi sian sorkat"

risto

Quote from: JM-K on 17.10.2009, 11:08:02
Quote from: Ulkopuolinen on 17.10.2009, 10:56:24
Quote from: JP on 17.10.2009, 00:02:45
Esiintymiskoulutusta, joko yksityisen palveluntarjoajan  kautta tai sitten kokemusperäisesti.

Komppaan. Ammattimainen tai ammattilaistasoinen esiintyminen vaatii koulutusta ja valmistautumista.

Ammattilainen osaa hioa niin äänen käyttöä, nonverbaliikkaa, rytmitystä, keskittymistä, pukeutumista sun muuta ensin sinne ammattilaistasolle ja sen jälkeen vielä auttaa kuuluisan viimeisen silauksenkin kehittymisessä.

Jos alan kouluttajaa ei löydy sopuhintaan ja -aikatauluun niin koulutetut näyttelijät ja kokeneet luennoitsijatkin voivat auttaa aika paljon.

Ja tätä ei pidä ymmärtää kritiikiksi. Tuo video oli hyvä alku, mutta silti vasta alku. Tuosta on hyvä jatkaa eteenpäin.

Katso viestini numero 30 tuossa hieman ylempänä.

Nähdäkseni Juha sinun esiintymisesi oli enemmän kuin kunnossa. Aivan erinomaista. Kerran olen teikäläiseltä nähnyt ehkä huonon tai vähemmän hyvän esiintymisen, ja se oli se telkkarijuttu, jossa oli n. ziljoona keskustelijaa, eli itse formaattikin oli kyllä huono.

Muuten hyvä meininki. Ja North Icen pipo se olla pitää. Sillä minäkin päätäni useinmiten lämmitän...

Tuskin vetäisin itse yhtä hyvin kuin Jiri, mutta olen samaa mieltä, notta Keroselle lisää harjoitusta, niin hyvä tulee.

Ps. itse kanssa kuuntelin läppärillä, jossa on pikkuriikkiset kaiuttimet, eikä taustamusiikkia juuri kuulunut. Muuten toki samaa mieltä, ettei taustamölinä sinänsä ole välttämättä ollenkaan tarpeellista. Miniluvin ehdotus avainsanojen näyttämisestä oli myös erinomainen, mutta tokihan tuollaisiin menee aina hetki aikaa kun näitä väsää.

Kiitokset Juha, Jiri & Risto. Turha pienestä kritiikinpoikasesta on välittää, ei sitä varmaankaan millään lynkkausmeiningillä ole annettu. Netissä vaan kirjoitukset vaikuttavat kriittisemmiltä kuin oikeasti on tarkoitettu.
"JH-a:n ei suurmoskeijalle oli niin pitkä ja perusteellinen, että tyhmimmät luulivat sen olevan kyllä." -Faidros.

IDA

Hyvä video. HommaTV on tähän asti onnistunut ainakin minusta erittäin hyvin. Itse en ainakaan toivo sliipattua ja "ammattimaista" jälkeä vaan ennen kaikkea rehellistä otetta. Uskoisin, että sille on tilausta.

Korpi

Toivoin kornien kotivideotehosteiden jääneen 90-luvulle, mutta toisin näyttää käyneen. Ottakaa ne turhat kehykset ihan suosiolla pois hyvän videon ympäriltä ja hankkikaa joku osaava ihminen tekemään niitä 3D-tekstejä. Uudella ja modernilla puolueella tulisi olla itsensä kaltainen ulkoasu. Hyvää grafiikkaa pystyy nykyaikana tekemään kuka tahansa harrastelija täysin ilmaiseksi, eikä yhdistyksen pienuus tai köyhyys ei ole tekosyy sen puutteelle! Sanoma ja sisältö on totta kai tärkeintä, mutta huono ulkoasu keskittää huomion itseensä ja karkottaa monet jo ennen sanoman kuulemista. Jättäkää ne turhat krumeluurit videon ympäriltä seuraavalla kerralla ihan suosiolla pois, niiden takia kukaan tuskin (tulevaa) puoluetta äänestää.

Hikisen ulkoasun takana oli kuitenkin raudanlujaa asiaa, vaikkakin hieman takeltelevasti esitettynä. Muki-Käkelästä ja Kerosesta jäi kuitenkin hyvä kuva ja asiankin luulisi menevän perille. Kannattajakortti lähtee minulta joka tapauksessa maanantaina kunhan pääsen yliopistolle tulostamaan sen.

Miettikää tuota ulkonäköasiaa ihan tosissanne, se ei ole mikään pikkujuttu.

Blondihko Tihko

Kaksi tavallista rehellistä maatiaissuomalaista puhumassa asiaa kadulla. Jos laitatte jatkossa silkkipuvut, raitasolmiot ja rikkaiden puhetyylin niin minä ainakin juoksen karkuun!  ;)

JM-K

Quote from: Jari Leino on 18.10.2009, 17:37:26
Quote from: Blondihko Tihko on 18.10.2009, 01:52:48
Kaksi tavallista rehellistä maatiaissuomalaista puhumassa asiaa kadulla.

Luin tuon ensin, että kaksi tavallista rehellistä maatiaissontiaista.

Voi pojat, jos tietäisitte, huudahti Monsieur Mosse kuultuaan, miten legendaarisia videotuotoksia tänäänkin suunniteltiin legendaarisessa Otsolanhovin puoluekokouksessa.  ;D

Muutos 2011 - vakavalla asialla.

Minä puolestaan luin tuon, että "kaksi tavallista rehellistä maatiaissonnia". Kerosesta kyllä on liikenteessä kaikenlaisia huhuja, mutta että sellainenkin vielä...

Jep, hienoja videotuotoksia suunnitteilla (Kirkkonummi ja Jyväskylä-HUOMIO!). Käyn huomenna heti ensi töikseni ostamassa peruukin, pinkin silkkipuvun ja keltaisen solmion. Pari numeroa liian pienen tietysti. Ja kravatti vaan vähän navan yläpuolelle.

http://www.simpsonstrivia.com.ar/simpsons-photos/wallpapers/krusty-the-clown.gif

Mr.Crossfire

Hyvin vedetty. Tuollainen maanläheisempi meininki vetoaa tällaiseen perusjunttiin ainakin tehokkaasti.

JM-K

Quote from: Mr.Crossfire on 18.10.2009, 18:17:43
Hyvin vedetty. Tuollainen maanläheisempi meininki vetoaa tällaiseen perusjunttiin ainakin tehokkaasti.

Tänks tänks! Kohta aletaan tekemään ropakantaa ihan urakalla...

Aktivia

Oli ihan hieno, mutta jotenkin tuli mieleen ne tohtori Tolosen telkkari mainokset. Olisi mun mielestä voinu kertoa myös maahanmuuttokriittisyydestä ja muistakin puolueen ajamista asioista, kuin suorasta demokratiasta. Ei ehkä niin mahtipontista taustamusiikkia tai muuten siitä tulee helposti semmonen ostos-TV hehkutus. Toisaalta ei kuitenkaan liian matalaa profiilia tai tulee kuva että se on vain jonkun parin jätkän pikku puolue.

EDIT: ja olis voinu kanssa näytellä tota valtamedian propagandaa ja pistää siihen viereeen joku äänestys jossa tulee taas ihan päinvastanen tulos. Sensuuri kiihottaa.
Todellisuus on pelaamisen puutteen aiheuttama illuusio.