News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

TUKIMATERIAALIA KANNATTAJAKORTTIEN KERÄÄMISEEN

Started by JM-K, 08.10.2009, 09:58:03

Previous topic - Next topic

JM-K

Oheisissa PDF-tiedostoissa napakkaa tukimateriaalia kannattajakorttien keräämiseen. Huomautukset mahdollisista virheistä sekä muut kommentit tähän ketjuun, kiitos!

Jatketaan!

EDIT: Tiedoston "Muutos 2011 tiivistetysti" maahanmuutto-osion linkki ei toimi vielä vaan se tulee käyttöön todennäköisesti keväällä 2010.

Femakko

FAQ oikein hyvä, mutta eikö tiivisversiosta voisi tehdä yksinkertaisemman? Esim. "laillisuusstandardit", "konsensuspolitiikka" tai "sektori" eivät heti avaudu kaikille. Tiivisversioon ei pidä mielestäni ottaa puolueohjelman kunkin kohdan x ekaa kappaletta vaan muokata myös tekstiä helppolukuiseksi. Sellaiseksi, että sen vaikka lukaisee työmatkalla ajan kuluksi. Tiivisversioon tietysti lisäys, mistä puolueen varsinainen ohjelma löytyy.

Lentomestari

Minulla on kumma tietokone duunissa (käytän printtaamiseen, sähköpostaan sinne tarpeellisen) ja taas laitoit PDF-tiedoston, se ei sitä suostu tekemään JPG onnistuisi.

Kyrsimys

Pääosa Suomeen tällä hetkellä kohdistuvasta maahanmuutosta on ns. humanitaarista
maahanmuuttoa.

Onko tosiaan näin? Minä kun olin ymmärtänyt, että ylivoimaisesti suurin osa maahanmuutosta tulee muista länsimaista. Tämä siis tiivistelmästä.
Kriittisyys merkitsee toisinajattelua, protestia vallitsevia ennakkoluuloja ja vääristymiä vastaan. Kriittisyys edellyttää oman arvonsa tuntevaa ja itseensä uskovaa ihmistä, aggressiivisuutta, uskallusta, mielikuvitusta ja asennetta, jossa ei luonnostaan hyväksytä asioita sellaisina kuin ne ovat.

JM-K

Quote from: Femakko on 08.10.2009, 10:11:59
FAQ oikein hyvä, mutta eikö tiivisversiosta voisi tehdä yksinkertaisemman? Esim. "laillisuusstandardit", "konsensuspolitiikka" tai "sektori" eivät heti avaudu kaikille. Tiivisversioon ei pidä mielestäni ottaa puolueohjelman kunkin kohdan x ekaa kappaletta vaan muokata myös tekstiä helppolukuiseksi. Sellaiseksi, että sen vaikka lukaisee työmatkalla ajan kuluksi. Tiivisversioon tietysti lisäys, mistä puolueen varsinainen ohjelma löytyy.

Tämä on mielestämme riittävän yksinkertainen. Erilliset rautalankaversiot johtavat uusiin rautalankaversioihin jne.

Lemmy

Quote from: Kyrsimys on 08.10.2009, 11:13:06
Pääosa Suomeen tällä hetkellä kohdistuvasta maahanmuutosta on ns. humanitaarista
maahanmuuttoa.

Onko tosiaan näin? Minä kun olin ymmärtänyt, että ylivoimaisesti suurin osa maahanmuutosta tulee muista länsimaista. Tämä siis tiivistelmästä.

Eiks se ollut ei-OECD maista tapahtuvasta maahanmuutosta, vai oliko se ei-EU maista?
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Hämeenlinnan Oraakkeli

Saisikos mitään materiaalia valmiiksi painettuna isoa erää sillä jos tätä aikoo markkinoida massoille niin pelkkä nettimateriaali ei riitä ja ainakin itsellä sen verta huono tulostin että ison määrän tulostaminen olisi liian hidasta. Tai onko edes mitään materiaalin painatusta ja jakamista edes suunnitteella.

Janne

Hyvät PDF-tiedostoista kitisijät!
Ladatkaa vihdoin ilmainen Adobe Acrobat Reader ohjelma osoitteesta http://www.adobe.com/fi/
PDF on kaikkein yleisimmin käytetty tiedostomuoto silloin, kun halutaan jakaa printattavaa materiaalia kaikkiin käyttöjärjestelmiin vieläpä niin, että dokumentit tulostuvat virheettömästi ja yhdenmukaisesti. Koska PDF on myös erittäin kevyt, se latautuu nopeasti ja kulkee kivuttomasti sähköpostin liitteenä.

"Työkoneeni ei osaa tulostaa PDF-tiedostoja" tai "Tämä tulostuu kummallisessa koossa" tai "En saa auki tätä ollenkaan" -ongelmat johtuvat vain ja ainoastaan käyttäjästä. Mikäli asia tuntuu vaikealta, kannattaa pyytää apua työ- tai muulta kaverilta.

JM-K

Quote from: Janne on 08.10.2009, 12:06:55
Ladatkaa vihdoin ilmainen Adobe Acrobat Reader ohjelma osoitteesta http://www.adobe.com/fi/
PDF on kaikkein yleisimmin käytetty tiedostomuoto silloin, kun halutaan jakaa printattavaa materiaalia kaikkiin käyttöjärjestelmiin vieläpä niin, että dokumentit tulostuvat virheettömästi ja yhdenmukaisesti. Koska PDF on myös erittäin kevyt, se latautuu nopeasti ja kulkee kivuttomasti sähköpostin liitteenä.

"Työkoneeni ei osaa tulostaa PDF-tiedostoja" tai "Tämä tulostuu kummallisessa koossa" tai "En saa auki tätä ollenkaan" -ongelmat johtuvat vain ja ainoastaan käyttäjästä. Mikäli asia tuntuu vaikealta, kannattaa pyytää apua työ- tai muulta kaverilta.

Suosittelen!

JM-K

Quote from: Osakesäästäjä(ei keinotte on 08.10.2009, 11:56:04
Saisikos mitään materiaalia valmiiksi painettuna isoa erää sillä jos tätä aikoo markkinoida massoille niin pelkkä nettimateriaali ei riitä ja ainakin itsellä sen verta huono tulostin että ison määrän tulostaminen olisi liian hidasta. Tai onko edes mitään materiaalin painatusta ja jakamista edes suunnitteella.

Mitä tarkoitat "isolla erällä"?

Mitään massapainatuksia ja postituksia ei tehdä, sillä en usko niitä tarvittavan. Tällä viittaan Halliksen kampanjaan. Ihan netin kautta tuli suurin osa.

Toki kortteja painetaankin, mutta mieluiten niin päin mennään, että jokainen painettuja kortteja haluava miettii ja harkitsee ihan ajan kanssa, montako korttia OIKEASTI tarvitsee ja laittaa sitten minulle privaa.

Jokainen turhaan painettu kortti on ajan, rahan ja luonnonvarojen haaskaamista.

Jiri Keronen

maahanmuuttoa.

Tuo voi olla totta. Kohdan "pääosa" muuttaminen muotoon "suuri osa" voi olla hyödyllistä, jotta ei tule koijarin leimaa.
Suoraa demokratiaa ja vapautta kaikille.

Vae Victis -blogini

JM-K

Quote from: Jiri Keronen on 08.10.2009, 12:35:26
maahanmuuttoa.

Tuo voi olla totta. Kohdan "pääosa" muuttaminen muotoon "suuri osa" voi olla hyödyllistä, jotta ei tule koijarin leimaa.

Oikea sanamuoto lienisi jotain tyyliin "suuri osa Suomelle haitallisesta... jne." Tässä on siis selvä moka, kuten mainitsitkin. Korjataan seuraavaan versioon.

Lentomestari

Quote from: JM-K on 08.10.2009, 12:14:11
Quote from: Janne on 08.10.2009, 12:06:55

Suosittelen!

Siinähän suosittelette, mitäs luulet jos menen pomolle sanomaan ongelmastani? En valitettavasti ole mikään tietokonehakkeri edes omalla koneellani saati sitten duunin värkillä, jossa en todellakaan ole globalmoderator oikeuksilla, miettikääpäs nyt. Teille naropateille on kaikki helpppoo, toisin kun minulle, mie oon tietokoneen kanssa aika äkkiä solmussa.

Lopetan kitisemiseni tästä asiasta täältä tähän

-----leikkaa talteen-----

tietotyöläinen

Quote from: Lentomestari on 08.10.2009, 19:50:04
Siinähän suosittelette, mitäs luulet jos menen pomolle sanomaan ongelmastani? En valitettavasti ole mikään tietokonehakkeri edes omalla koneellani saati sitten duunin värkillä, jossa en todellakaan ole globalmoderator oikeuksilla, miettikääpäs nyt. Teille naropateille on kaikki helpppoo, toisin kun minulle, mie oon tietokoneen kanssa aika äkkiä solmussa.

Lopetan kitisemiseni tästä asiasta täältä tähän

-----leikkaa talteen-----

Voin vahvistaa, että hyvin usein peruskäyttäjät eivät todellakaan voi asentaa koneelleen yhtään mitään (ja niin se pitää ollakin). Toisaalta Acrobat Reader on kyllä todellista peruskamaa. Koska se on ilmainen ja erittäin yleinen, niin sen uskaltanee useimmissa tapauksissa pyytää työkoneeseensa. Mutta varmasti on tapauksia, joissa se ei onnistu (joko ei voi pyytää tai sitten se ei johda mihinkään).

Lemmy

Kyllä se voipi olla niin että "kitisijät" kitisee ihan todellisesta asiasta. On työkoneissa monessa firmassa niin kovat säännöt ettei todellakaan voi koneelle asennella yhtään mitään itte - muuten on viruksia koneet heti täys.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Klementti

Minun Adobe näyttää Muutos 2011 FAQ.06.10.pdf:n sivujaon olevan pielessä. Vai olisiko minun ohjelmassa jotain vialla?

JM-K

Quote from: Klementti on 08.10.2009, 21:27:57
Minun Adobe näyttää Muutos 2011 FAQ.06.10.pdf:n sivujaon olevan pielessä. Vai olisiko minun ohjelmassa jotain vialla?

No niinpä näkyykin olevan. Teen huomenna uuden PDF:n, tällä koneella ei ole PDF-muunninta.

Klementti

Kiitos.
Huomenna alkaakin sitten korttien keräys uudella innolla ja hymyssä suin. Keväällähän tätä jo harjoiteltiin. Menestystä Muutokselle!!

MW

Quote from: Jari Leino on 08.10.2009, 16:09:59
Yhdistyksellä ei ole vielä penniäkään rahaa eikä edes pankkitiliä, johon sitä rahaa voisi joku ystävällinen ihminen laittaa.

Keräyksen tueksi kannattaisi painattaa:
- kortteja valmiiksi oikeassa koossa ja paksulle paperille (vähentää askartelua)
- yhden sivun mainoksia (paljon, kaksiväri-)
- noita tämän ketjun dokumentteja jonkun verran
- logotarroja, joiden avulla voi askarrella keräysständejä tms.

Laitetaan sitten tiliä pystyyn? Ei ole omissakaan finansseissa hurraamista, mutta kyllä sitä aina yhden six-packin hinnan oikeaksi kokemalleen saattaisi asentaa... missäs Homma ry:n rekry-osasto lymyilee? Missä voi liittyä?

Keräyksen tuki-hommat^^^ on sitten taas itsestään selvää kamaa, soveltuvin osin. Tämä ei tarkoita sitä, että äänestäisin teitä runkkuja, mutta puollustan oikeuttani tehdä niin!!#%@!!  ;D

Antti Mielonen

Pari kysymystä tiivistelmästä. Vastauksia pian, kiitos.

QuoteMikäli suunnitteilla oleva äänikynnys toteutuu ja Lissabonin sopimus eli EU:n uusi perustuslaki tulee voimaan, jäävät vuoden 2011 eduskuntavaalit viimeisiksi edes jossain määrin demokraattisiksi vaaleiksi.

Miten Lissabonin sopimus vaikuttaa eduskuntavaalien demokraattisuuteen?

QuoteToistuvasti vakaviin väkivaltarikoksiin syyllistyvät rikoksenuusijat on pysyvästi eristettävä muista ihmisistä.

Pysyvä eristäminen muista ihmisistä?

PK

Tuosta voisi tehdä jonkun yhdelle A4:lle mahtuvan lyhyen esitteen. Vaikka molemmille puolille printattuna, keskeltä taitettuna.

salla

Quote from: Lemmy on 08.10.2009, 21:07:25
Kyllä se voipi olla niin että "kitisijät" kitisee ihan todellisesta asiasta. On työkoneissa monessa firmassa niin kovat säännöt ettei todellakaan voi koneelle asennella yhtään mitään itte - muuten on viruksia koneet heti täys.

Tuskin tekee firma kauhean tuottoisaa bisnestä, jos ei PDF-lukijaa löydy. Käytännössä nykyään aivan kaikki materiaali kuten tarjoukset, esitteet ym. jaetaan PDF-muodossa sähköpostilla, joten PDF:n lukijan löytyminen koneelta on todella tärkeää.

tietotyöläinen

Quote from: salla on 10.10.2009, 16:23:27
Tuskin tekee firma kauhean tuottoisaa bisnestä, jos ei PDF-lukijaa löydy. Käytännössä nykyään aivan kaikki materiaali kuten tarjoukset, esitteet ym. jaetaan PDF-muodossa sähköpostilla, joten PDF:n lukijan löytyminen koneelta on todella tärkeää.

Tämähän on täysin työtehtävistä kiinni, onko mitään tarvetta availla mitään ulkopuolelta tulevia dokumentteja. Mutta jos vähänkään on, niin PDF:ien lukeminen on ilman muuta must.

Lemmy

Kyllä mun mielestäni selaimetkin pystyy PDF:iä lukemaan - mutta kaikenlaisen muun kivan tekeminen saattaa olla rajoittunutta.

KK

Quote from: Antti Mielonen on 09.10.2009, 19:31:32
Miten Lissabonin sopimus vaikuttaa eduskuntavaalien demokraattisuuteen?

Ilmeisesti Lissabonin jälkeiset europarlamenttivaalit tulevat olemaan jollain mystisellä tavalla epädemokraattisemmat kuin ennen Lissabonia olleet.  :roll: