News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Ketä äänestät/äänestit eurovaaleissa?

Started by pn, 27.04.2009, 16:30:56

Previous topic - Next topic

Ketä äänestät eurovaaleissa?

Sampo Terhoa (ps.)
267 (68.1%)
Freddy Van Wonterghemia (ps.)
14 (3.6%)
Timo Soinia (ps.)
8 (2%)
jotakuta muuta, ketä?
39 (9.9%)
en ketään
26 (6.6%)
Ukko Metsolaa (kok.)
4 (1%)
Johan Bäckmania (stp.)
3 (0.8%)
Kike Elomaata (ps.)
0 (0%)
Risto E.J. Penttilää (kok.)
6 (1.5%)
Sari Essayahia (kd.)
5 (1.3%)
Vesa-Matti Saarakkalaa (ps.)
2 (0.5%)
Kai Pöntistä (kok.)
18 (4.6%)

Total Members Voted: 373

Voting closed: 08.06.2009, 16:30:56

Harri Eerikäinen

Quote from: Sorsalampi on 08.06.2009, 01:58:36
Mikäli Soini jättää Halliksen eduskuntavaaleista, niin siihen loppui meikäläisen persuäänestäminen, ikuisesti. Ja aion myös vahvasti agitoida oman päätökseni puolesta kaikille niille, joita olen jo saanut agitoitua persujen taakse.
Nämä olivat nyt kolmannet vaalit, joissa äänestin persuja.

Tuli myös oltua joitain vuosia Perussuomalaisten jäsen, nyt erosin vähän aikaa sitten. Jussin ja homman takana vuoden 2007 Eduskuntavaalityöstä asti, perusnuiva somalien rikastusaallon ja mokutuksen alkamisesta saakka. Nyt, niin kuin mielestäni aina, annoin ääneni parhaalle vaihtoehdolle, joka minulle tällä kerralla oli Sampo Terho.

Seuraavaksi uusi puolue ja uudet kujeet.

Motor City Contexti

Hallista ei Persujen vaalinvalvojaijissa näkynyt. Vaikka oli ratkaisevasti auttanut Terhoa pääsemään varalle . Myöskään jukisesti Terho ei uskaltanut Hallista kiittää. Todellisuudessa Halliksen testamentti oli paljon merkittävämpi panos Terholle kuin hommapalstan aktiivisuus.

Itsestäni on alkanut tuntua ,että Hallis on goodby kamaa ja 2011 läpimeno on alkanut karkaamaan kauenmmaksi ja kauenmmaksi. Olisi luullut, Hallis olisi kutsuttu Zetoriin muiden tulevien eduskuntavaali ehdokkaiden kanssaa juhlimaan vaalivoittoa. Nyt Hallis joutui seuraamaan kottraispöntön välityksellä juhlintaa .

Mainitsiko kukaan edes nimeltä Hallista. Omasta mielestäni Hallis on aika suuri poliittinen vaikuttaja Suomessa, vaikkakin tulee jäämään ilman palkintoa. Liikaa vaikutusvaltaa?

raakaarska

Olin kyllä lukevivani jostain Sampon kiitokset Hallikselle.

pelle12

Heywood, pitää muistaa, että elämme nettiaikaa. Valtamedialle tulee kaikki aina yllätyksenä, kuten Halliksen kuntavaalivoitto ja nyt Sampo Terhon menestys. Ei kannata heittää vielä kiveä kaivoon, ja Timo Soinille ja muille peruspersuille vinkiksi: Seuratkaa myös nettiä, älkää ainoastaan sitä ns. kadun miehen ääntä. Kottaraisista voi muodostua yllättävän suuri parvi kuten Ruotsin piraattipuolue osoitti.

Motor City Contexti

Quote from: raakaarska on 08.06.2009, 08:33:54

Niin mutta kuin Soini on huoneessa muiden persujen kanssa Halliksen nimeä ei mainita.
Tämä osoittaa Halliksen olevan poliittisesti person non grata nämä kiitokset hesarissa olivat yksityishenkilö Halla-aholle. Soinillakaan ei oel mitään tätä yksityishenkilö Halla-ahoa vastaan mitään ja varmasti ovat puheväleissä. Mutta polittisesti Hallis on persuille goodby kamaa. Valitettavasti ,mutta näin vain on.

JPU

Quote from: Heywood on 08.06.2009, 08:50:24

Niin mutta kuin Soini on huoneessa muiden persujen kanssa Halliksen nimeä ei mainita.
Tämä osoittaa Halliksen olevan poliittisesti person non grata nämä kiitokset hesarissa olivat yksityishenkilö Halla-aholle.

Älä höpäjä. Mistä olet tuommoista lukenut, tämän aamun Hesarista?
"– Kun tänne tulee ihmisiä, joilla on erilaisia tapoja toimia, pukeutua ja puhua, he muuttavat meidän arkeamme. Muutoksen voi nähdä hyvänä tai huonona, mutta on järkevämpää nähdä se hyvänä, koska sille ei mitään mahda. Suomi ei voi umpioitua enää."

- Tiede-lehti, 9/2014

Motor City Contexti

Quote from: vonBock on 08.06.2009, 08:55:18

Tämä osoittaa Halliksen olevan poliittisesti person non grata nämä kiitokset hesarissa olivat yksityishenkilö Halla-aholle.

Uutiset ja media osiossa on linkki. Mistä tälläisen käsityksen voi saada.

JPU

Quote from: Heywood on 08.06.2009, 09:09:54

Ilmeisesti se oli sitten yksityishenkilö JH-a eikä hänen poliittinen "persona non grata" joka siellä puoluekokouksessakin pyöri.
"– Kun tänne tulee ihmisiä, joilla on erilaisia tapoja toimia, pukeutua ja puhua, he muuttavat meidän arkeamme. Muutoksen voi nähdä hyvänä tai huonona, mutta on järkevämpää nähdä se hyvänä, koska sille ei mitään mahda. Suomi ei voi umpioitua enää."

- Tiede-lehti, 9/2014

nevahood

QuoteNiin mutta kuin Soini on huoneessa muiden persujen kanssa Halliksen nimeä ei mainita.
http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Soinin+varamies+Terho+Halla-aho+oli+merkittävä+tuki/1135246581090
"Kampanjan alussa tuli merkittävä tuki, kun Jussi Halla-aho ilmoittautui tukijakseni, samoin Suomalaisuuden liiton puheenjohtaja Heikki Tala."
"Sikäli kun Timo noudattaa suunnitelmiaan, nousen sinne sitten aikanaan."

No ei kait tuo nyt niin huonosti mennyt. Sari mukana jo alusta ja Sampokin ehtii istumaan puolet kaudesta. Toinen aihe riemuun oli kun matemaagikko Lapintie putosi loppurypistyksessä. Kaitsun jääminen rannalle jäi harmittamaan.
Suurkiihottaja Runeberg

Pekka walden

Mikäli Soini jättää Halliksen eduskuntavaaleista, niin siihen loppui meikäläisen persuäänestäminen, ikuisesti. Ja aion myös vahvasti agitoida oman päätökseni puolesta kaikille niille, joita olen jo saanut agitoitua persujen taakse.
Kuinkahan monta kertaa Soinin pitää jättää Halla-aho rannalle, ennen kuin kovapäisimmätkin uskovat, ettei Halla-aholla ole persuissa tulevaisuutta?

Jussi Halla-aho

Quote from: Pekka walden on 08.06.2009, 12:47:20
Kuinkahan monta kertaa Soinin pitää jättää Halla-aho rannalle, ennen kuin kovapäisimmätkin uskovat, ettei Halla-aholla ole persuissa tulevaisuutta?

Jos nyt vaikka kaksi kertaa?
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Eurooppalainen

Soini on kumminkin laskelmoiva ammattiehdokas. Hän kyllä uskoo ja tekee , jos pystytään näyttämään, että kuviolla saadaan maksimoitua kannatus ja eduskuntapaikat ilman mitään sitoumuksia mihinkän liian jyrkkään linjaan.

1. Soini tulee takaisin eduskuntaan ja pitkän linjan asiantunteva perussuomalainen Sampo Terho menee EU-parlamenttiin

Terho luo sieltä käsin nuorena asiantuntijana persuille verkostot muualle ja itselleen varteenotettavan ulkopoliittisen imagon ja vaihtoehtolinjan - sellaistahan ei ole soinilla muuten kuin vastustus (EU,Venäjä, NATO, YK?). Tähän on sitten helppo rakentaa Eurooppalainen maahanmuuttopolitiikka mukaan. Sitä onkin sitten mahdoton tuomita nurkkakuntaisena, kun se tulee Brysselistä :-D

2. Kun Sampo Terhop on saatu virkaan Brysseliin hän ei turhaan jää varjoon Jussi Halla-ahon olessa Helsingin piirin ykkösehdokas. Helsingistä tulee eduskuntapaikka ja se menee Jussille. Soini saattaa pohtia jossko oma vetovoima veisi jonkun muun läpi, mutta tuskinpa vaan saa ketään uskottavaa. Kun Terhosta on parin vuoden aikana kehittynyt Persujen EU-tason ulkopoliittinen ja maahanmuuttopoliittinen ääni on Halla-ahon helppo asettautua hänen linjoilleen, jolloin leimakirvestä ja eristämistä ei voi enää harrastaa. Soinikin voi antaa Terholle puheenvuoron näissä asioissa. Miehellä on semmoinen maanpuolustuksellinen rekordi ja rauhanturvaajan tempperamentti, ettei tästä tule skandaalia.

Jussin  ehdokkuudella on myös ylmääräistä vetoa, koska äänestäminen on samalla edelleen protesti, mitä se ei olisi vaikka ehdolla olisi Terho.

3. Tampereella on Veltto Virtanen, joka ei ole se ehdokas joka kerää uutta kannatusta puolueelle. Tarvitaan joku toinenkin ja veikkaan, että Mäki-Ketelällä on tilaa ehdokkaana. Tässä kohtaa pitää kyllä puhua pelisäännöt Soinin kanssa selviksi. Veltto saattaa joutua te3kemään työtä ykköspaikkansa eteen!

Motor City Contexti

Quote from: vonBock on 08.06.2009, 09:18:42

Ilmeisesti se oli sitten yksityishenkilö JH-a eikä hänen poliittinen "persona non grata" joka siellä puoluekokouksessakin pyöri.

Puoluekokouksessa se asia taisi tulla selväksi kaikille, luulen kyllä että tästä asiasta ei ole mitään Soinin antamaa ultimaattumia vaan asiat vain ovat näin. Tosin Hallis itse sanoi lasten olleen kipeenä ja siksi ei päässyt Zetoriin. Etei olisi vaan samaa viruskantaa, kuin silloin kuin valtuustossa käsiteltiin ulkomaalaisasioita ja Hallis ei päässyt paikalle sairauden vuoksi.

Kaarle M.

Quote from: Eurooppalainen on 08.06.2009, 13:20:22
3. Tampereella on Veltto Virtanen, joka ei ole se ehdokas joka kerää uutta kannatusta puolueelle. Tarvitaan joku toinenkin ja veikkaan, että Mäki-Ketelällä on tilaa ehdokkaana. Tässä kohtaa pitää kyllä puhua pelisäännöt Soinin kanssa selviksi. Veltto saattaa joutua te3kemään työtä ykköspaikkansa eteen!

Eikös tuo Kutales ole perustamassa ihan uutta puoluetta? Tuskin innostuu perseilystä...

http://hommaforum.org/index.php/topic,7697.0.html

"En ole takinkääntäjä. Olen muuttanut mieltäni, se on toinen asia."

Timo Soini

Jussi Halla-aho

Quote from: Heywood on 08.06.2009, 13:23:33
Quote from: vonBock on 08.06.2009, 09:18:42

Puoluekokouksessa se asia taisi tulla selväksi kaikille, luulen kyllä että tästä asiasta ei ole mitään Soinin antamaa ultimaattumia vaan asiat vain ovat näin. Tosin Hallis itse sanoi lasten olleen kipeenä ja siksi ei päässyt Zetoriin. Etei olisi vaan samaa viruskantaa, kuin silloin kuin valtuustossa käsiteltiin ulkomaalaisasioita ja Hallis ei päässyt paikalle sairauden vuoksi.

Onko sinulla jokin teoria siitä, miksi en ollut paikalla Zetorissa?
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Noottikriisi

Quote from: Jussi Halla-aho on 08.06.2009, 12:57:41
Quote from: Pekka walden on 08.06.2009, 12:47:20

Jos nyt vaikka kaksi kertaa?

Näin olen vähän itsekin laskeskellut. Voi tietysti olla että olen tämänkin vaihtoehdon jälkeen taas tilanteessa jossa joudun äänestämään Perussuomalaisia jos parempaa ei ole tarjolla.

Soinin puolustukseksi näidenkin vaalien ratkaisuissa siteeraan muistinvaraisesti erästä varsin viisasta nettikirjoittajaa, "ihmisiä on kahdelaisia, niitä jotka tekevät asioita epätäydellisesti ja niitä jotka eivät tee mitään."

Itse olen sitä joukkoa joka ei tee juuri mitään mutta sen verran minulla on itsekritiikkiä että olen kiitollinen niille, jotka tekevät. Kiitoksia siis myös sinulle Jussi, olet tehnyt maahanmuuttokeskustelun järkevöittämiseksi enemmän kuin kukaan muu Suomessa!
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

Kissapeto

Quote from: Avrelivs on 28.04.2009, 14:08:02

EDIT:
Synkeä ja aiheeseen vankasti liittymätön vuodatus lakaistu pois.

Niko Saarinen