News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Halla-Aholle terveisiä

Started by Mika, 05.10.2009, 10:14:54

Previous topic - Next topic

Mika

Viime vuoden syyskussa Scriptassa ilmestyi uutta 7 kirjoitusta, tänä vuonna vain yksi, ja sekin käsitteli käräjäoikeuden antamaa tuomiota. Tuosta voi vetää sen johtopäätöksen, että vainoaminen on tuottanut tulosta, tai sitten H-a ajattelee, että Homma etenee nyt muutenkin riittävän hyvin, eikä juoksevaa hevosta kannata piiskata lisää. Miten vain, mutta toivottavasti vaikenemisen syynä ei ainakaan ole lammasmainen pyrkimys miellyttää Soinia...
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

Blanc

Tähän asiaan voivat tuskin muut vastata, kuin mestari itse.
A liberal is a man who is willing to spend somebody else's money.

herra 4x

Quote from: Mika on 05.10.2009, 10:14:54
Viime vuoden syyskussa Scriptassa ilmestyi uutta 7 kirjoitusta, tänä vuonna vain yksi, ja sekin käsitteli käräjäoikeuden antamaa tuomiota. Tuosta voi vetää sen johtopäätöksen, että vainoaminen on tuottanut tulosta, tai sitten H-a ajattelee, että Homma etenee nyt muutenkin riittävän hyvin, eikä juoksevaa hevosta kannata piiskata lisää. Miten vain, mutta toivottavasti vaikenemisen syynä ei ainakaan ole lammasmainen pyrkimys miellyttää Soinia...

Minusta Halla-aho ja lammasmaisuus ovat melko kaukana toisistaan. Vaikka Hallis teippaisi suunsa ja näppiksensä ilmastointiteipillä tällä päivämäärällä, on hän jo ollut niin merkittävä ladunavaaja ja kärkimies tässä maahanmuuttotietoisuuden edistämistyössä ja keskustelukulttuurin synnyttäjänä että ainakin itse suon hänelle täyden vapauden valita avautumisiensa frekvenssin. Eikä hän luultavasti kysele lupia minulta, meiltä eikä varmaan Soiniltakaan.
Rakkaudesta lajiin.

Tuomas2

...tai sitten H-a ajattelee, että Homma etenee nyt muutenkin riittävän hyvin, eikä juoksevaa hevosta kannata piiskata lisää...

Varmaan tulee kirjailijan omakin vastaus, mutta eiköhän syy ole tuo että latu on aukaistu ja nyt Pravdakin on ruvennut kierrellen kirjoittamaan maahanmuuttopolitiikan ongelmista. Esim. tästä löytää jo kriittistäkin otetta: 2009-10-04 HS: Turvapaikanhakijan sana on usein uskonasia

Taikakaulin

Ei sitä kannata kirjotella väkisin mitään uutta tekstiä, jos mieleen ei tule sellaista, mistä ei olisi jo kirjoittanut. Olisihan se toki miellyttävää lukea joka päivä Jussin uusin kirjoitus, mikäli se olisi vain mahdollista.
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Jussi Halla-aho

Tuosta voi vetää sen johtopäätöksen, että vainoaminen on tuottanut tulosta, tai sitten H-a ajattelee, että Homma etenee nyt muutenkin riittävän hyvin, eikä juoksevaa hevosta kannata piiskata lisää.

Tai sitten siitä voi vetää sen johtopäätöksen, että en ole juuri nyt oikein kirjoitustuulella. Sellaistakin sattuu. Tee sinä tätä hommaa pitkäjänteisesti sellaiset viisi kuusi vuotta, kuuntele vaateliasta yleisöä ja ajoittaisia syytöksiä petturuudesta/pelkuruudesta/lammasmaisuudesta ja ota jatkuvaa poikittaista mailaa kaikista ilmansuunnista, niin saatat oppia, että aina ei vain nappaa.

Miten vain, mutta toivottavasti vaikenemisen syynä ei ainakaan ole lammasmainen pyrkimys miellyttää Soinia...

Olen siitä ikävä tyyppi, että minua ei tuollaisella voi provosoida kirjoittamaan.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Runner

Mika taidat olla enemmän kiinnostunut lukemaan Halla-Ahon uusia kirjoituksia, kuin huolestunut ''hiljentymisestä''..
Mutta joo, Ketäpä huvittaisi kirjoitella viime aikaisten juttujen jälkeen.
Ehkä jonkun pitäisi linkata/vinkata toistakin blogia...

Juki

Mitä väliä sillä muuten on, kirjoittaako Halla-aho enää vai ei? Kai te itsekin osaatte ajatella, ihan itse? Eikös esimerkiksi Muutos-puolueen yhtenä agendana ole yleisen konseksuksen vastustaminen. Mitä järkeä täällä on sitten sellaista rakentaa Jussin johdolla siten, että odottaa tämän kirjoituksia kuin taivaasta tippuvina mooseksen lakeina tai asettamalla koko asia Jussin kontolle. Koulutus lunastukseen ja aivot käyttöön joka jantteri, ars ars...! Eihän voi olla niin, että meille kelpaa vain virallinen liturgia ja jargon - kunhan se tulee Halla-aholta.

Jussi Halla-aho

Quote from: Juki on 05.10.2009, 12:53:08
Mitä väliä sillä muuten on, kirjoittaako Halla-aho enää vai ei? Kai te itsekin osaatte ajatella, ihan itse? Eikös esimerkiksi Muutos-puolueen yhtenä agendana ole yleisen konseksuksen vastustaminen. Mitä järkeä täällä on sitten sellaista rakentaa Jussin johdolla siten, että odottaa tämän kirjoituksia kuin taivaasta tippuvina mooseksen lakeina tai asettamalla koko asia Jussin kontolle. Koulutus lunastukseen ja aivot käyttöön joka jantteri, ars ars...! Eihän voi olla niin, että meille kelpaa vain virallinen liturgia ja jargon - kunhan se tulee Halla-aholta.

Jotain tällaista itsekin ajattelin, mutta en saanut sitä muotoiltua. Minkä ihmeen kannalta on niin oleellista, että kirjoitan riittävän usein? Pitääkö minun jatkuvasti todistella jollekulle jotakin itsestäni? Hommahan pyörii nyt mainiosti omalla painollaan, ja areena on vapaa kaikkien toimia.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

JoKaGO

Jussi, porukoilla nyt vain tapaa olla pelko per...perinhelmassa, jos jo totuttuun asiaan (=scripta-kirjoituksesi) tuleekin muutoksia. Heti epäillään salaliittoja sun muuta.
Oikein hyvää alkanutta syksyä sulle ja perheellesi!
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Juki

Quote from: Jussi Halla-aho on 05.10.2009, 13:00:21
Quote from: Juki on 05.10.2009, 12:53:08

Jotain tällaista itsekin ajattelin, mutta en saanut sitä muotoiltua. Minkä ihmeen kannalta on niin oleellista, että kirjoitan riittävän usein? Pitääkö minun jatkuvasti todistella jollekulle jotakin itsestäni? Hommahan pyörii nyt mainiosti omalla painollaan, ja areena on vapaa kaikkien toimia.

Niin no, kyllähän asia voi ymmärtää, sillä Scriptahan on hauskaa luettavaa sunnuntai-illan ratoksi ja tekstitkin vanhenevat ja menettävät tuoreuttaan usean lukemisen jälkeen.

Koko asian ydin ei kai kuitenkaan liene siinä, mitä Halla-aho tekee, on tekemättä, milloin tekee, milloin taas ei, miksi tekee, miksi taas ei tee. Minua jotenkin vierastuttaa nämä Halla-aho-henkilökultin piirteet eivätkä ne näytä Jussiakaan mairittelevan. Ydinhän on maahanmuuttopolitiikka kaikkine lieveilmiöineen, ja kyllä se sama peruskoulutus, josta Halla-ahokin on saanut nauttia, on myös teidän takananne, joten ei Homma yhtä miestä kaipaa. Osaammehan ajatella ihan itsekin. Ja vaikka emme alkuun osaisikaan, palstalla voi keskustella, lukea muiden ajatuksia ja samalla teroittaa omia ajattelutaitojaan pikku hiljaa.

Emmehän voi loputtomiin vastata jollekin vastapuolen edustajalle, että lue Scriptan se ja se kirjoitus. Kyllä meidän täytyy osata argumentoida ihan itse ellemme halua vaikuttaa tahattoman koomiselta sopulilaumalta epäitsenäisine ajatuksineen.

Jussi on aurannut latua - hiihdetäänpä nyt omin voimin!

Kullervo Kalervonpoika

Quote from: Jussi Halla-aho on 05.10.2009, 12:27:14
Tai sitten siitä voi vetää sen johtopäätöksen, että en ole juuri nyt oikein kirjoitustuulella. Sellaistakin sattuu. Tee sinä tätä hommaa pitkäjänteisesti sellaiset viisi kuusi vuotta, kuuntele vaateliasta yleisöä ja ajoittaisia syytöksiä petturuudesta/pelkuruudesta/lammasmaisuudesta ja ota jatkuvaa poikittaista mailaa kaikista ilmansuunnista, niin saatat oppia, että aina ei vain nappaa.

Tähän voisi kai todeta myös niin, että jos joku kaipaa kirjoituksia, niin siitä vaan ihan itse suoltamaan - tosin sisällön löytyminen näyttäisi olevan ainakin Kullervokriitikoiden suurin ongelma.
---
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
---
The tolerance of individual points of view is an important component of the democratic political system
---
http://kullervokalervonpoika.wordpress.com

John Carter

En kaipaa valon näyttäjää, enkä mentoria, vain kiinnostavia kirjoituksia tyylillä, josta pidän. Odotan uusia kirjoituksia Scriptaan samalla innolla, kuin Tex Willerin ilmestymistä silloin nuorempana.

Kun JH-a ampuu kohti on se laaki ja vainaa. :P Tämä siis noin kuvaannollisesti, sanan käyttöön liittyen.
"Kuulkaapa, me Tanskassa emme pyydä anteeksi sananvapauttamme"
-Anders Fogh Rasmussen

Jussi Halla-aho

Quote from: John Carter on 05.10.2009, 13:20:33

En kaipaa valon näyttäjää, enkä mentoria, vain kiinnostavia kirjoituksia tyylillä, josta pidän. Odotan uusia kirjoituksia Scriptaan samalla innolla, kuin Tex Willerin ilmestymistä silloin nuorempana.

Kun JH-a ampuu kohti on se laaki ja vainaa. :P Tämä siis noin kuvaannollisesti, sanan käyttöön liittyen.

No kiitos. Minusta on mukava kirjoittaa niille, jotka pitävät kirjoituksistani. Ikävämpää on kirjoittaa niille, jotka kokevat tarvitsevansa kirjoituksiani, vieläpä määrätyin intervallein.

- nimim. sivullinen.

Pöllämystynyt

Olisi tietysti piristävää, että Halla-aho kirjoittaisi useammin, mutta en usko toimintamme kärsivän harvemmastakaan tahdista. Halla-aho on varmaan saanut blogillaan aikaan paljon enemmän, mitä olisi voitu etukäteen kuvitella. Blogin merkitys on nyt suhteessa vähäisempi toisinajattelun kehittyessä laajaksi kansanliikkeeksi.

Minäkään en kuulu blogin ympärille kerääntyneisiin toisinajattelijoihin, vaan laajemmin toisinajattelijoiden kansanliikkeeseen.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

Jussi Halla-aho

Kun JH-a ampuu kohti on se laaki ja vainaa.

Itse asiassa tuorein Kuukausiliite todistaa, että näin ei ole asianlaita :)

- nimim. sivullinen.

Kyuu Eturautti

Pidän positiivisena sitä, että varsin moni muu on nyt noussut pinnalle aiheen kirjoituksista myös. Halla-aho toimi hyvänä inspiraattorina ja asian pinnalle nostajana. Moni muu on tästä jatkanut ja saanut siten tilaisuuden sanoa sanansa. Media on huomannut, että asia ihmisiä kiinnostaa ja myöskin hypännyt kelkkaan. Ei varmasti jokaista mediaa koske tämä, itse katson paperimediaa lähinnä Aamulehden lukijana ja olen pitänyt keskustelua tasapainoisena.

Kiitokset Jussille että on kirjoitellut ja kuten kaikki hyvät kirjoittajat, lisää tekstiä tulee kun sitä on tullakseen. Jokainen media-alalla työskennellyt tietää, että kirjoittamisen suuri into muuttuu pakkopullaksi hyvin pian kun on dediksiä edessä.

Tai toinen teoria, jota on myös ehdoteltu: kenties puheiden aika on jo ohi?
"Natseja puolustava yrittäjä" - sometotuus.
Blogini Pirkan blogeissa

Huru-ukko

Ilmassa on amkaraa pohdintaa siitä, että onko Jussi saatu vaiennettua. En usko siihen, vaikka itsekin kaipaan Jussin Syvällisiä pohdintoja aiheesta mokumamu jne. Olettaisin Jussillakin olevan muutakin tekemistä kuin istua koko ajan kompuutterin ääressä kirjoittamassa, esim. työ, perhe, vapaa-ajan aktiviteetit ja mitä kaikkea sitä ihmisellä voi ollakkaan.
Eilen sunnuntaina meinasin pudota tuolilta, kun luin hesarista pitkän jutun prof. Vihavaisen ajatuksista ja hänen tuoreesta kirjastaan, että ei voi olle totta, että hesari julkaisee noin pitkän mamukriittisen kirjoituksen, ja vielä, tölväisee ns. naistutkijoita ja femisintejä. Että hurraa hesari. Kehuupa vielä Jussia, että hän on jo monta vuotta ollut huutavan ääni korvessa, todenpuhuja joka ei yösijaa saa.
Sanoisin kuten moni ennen minua, että Jussi on avannut tietä meidän toistenkin jatkaa keskustelua ja tuoda mielipiteitä esiin. Jatketaan Jussin avaamaa latua ja vaihdetaan avaajaa välillä niin kukaan ei väsy.

Hurisee Huru-ukko.
(myöhäisherännyt)

LAH

Quote from: Jussi Halla-aho on 05.10.2009, 13:51:18
No kiitos. Minusta on mukava kirjoittaa niille, jotka pitävät kirjoituksistani. Ikävämpää on kirjoittaa niille, jotka kokevat tarvitsevansa kirjoituksiani, vieläpä määrätyin intervallein.

Minä ainakin pidän nimenomaan kirjoitustyylistäsi ja siitä, miten kynä (tai tässä tapauksessa näppäimistö) on miekkaa vahvempi. Joka kerta kun jonkun viheränkyrän herkkä hipiä saa teksteistäsi kolhun, olen tyytyväinen.

Oami

Mitä ihmeen vaimentamista se sellainen on, että Jussin kirjoitukset ovat edelleen luettavissa vanhassa tutussa paikassa? Joukossa jopa itse pahamaineinen Muutama Täky?

(Muutama Täky on sivumennen sanoen luettavissa näemmä useana kymmenenä kappaleena pitkin internettiä. Jos käräjäoikeuden tuomio sen poistamisesta saa lainvoiman, niin montakohan kappaletta sitä sitten mahtaa olla?)
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

svobo

Onhan noita kirjoituksia 250 (tai jotain), kyllä siinä riittää lukemista toisellekin kerralle. Luulisi, että niissä on oleellisimmat mielipiteen maahanmuutosta ja monikulttuurisuudesta jo sanottu, niin ettei sitä pyörää tarvise keksiä kerta kerran jälkeen uudelleen.
"Eilen paluumatkalle Irakiin lähteneillä mieli muuttunut kun olivat nähneet Helsingin. Aikovat palata Saarijärvelle päästäkseen Helsinkiin."
Jani Ilola (@i_lo_la) December 10, 2015

Elisa

Quote from: Jussi Halla-aho on 05.10.2009, 14:18:41
Kun JH-a ampuu kohti on se laaki ja vainaa.

Itse asiassa tuorein Kuukausiliite todistaa, että näin ei ole asianlaita :)

Olin muuten aika yllättynyt luettuani, että se blondi nainen Lopelta on upseeri ja farmasian tohtori. Luulin, että se oli vain ajautunut ammuskelemaan miehensä mukana ja kehittänyt itselleen inttilookin.
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

Luotsi

Mukavahan se olisi teräviä kirjoituksia lukea, mutta ei kukko käskien laula. Ja jos uutta sanottavaa ei tunnu olevan, on tietysti ihan terveen itsekriittistä ettei ryhdy itsetarkoituksellisesti vain toistelemaan jo kerran hyvin julkisaatettuja ajatuksia. Homman voi hoitaa monella tavalla vrt. Beatles vs. Rollarit.
Jussin retoriikan taito vain oli/on aivan omalla tasollaan verrattuna vaikkapa siihen mitä ns. johtavista tiedotusvälineistä voi tavallisesti löytää. Eipä sitä kai muuten Hyvien Ihmisten julkiseksi sylkykupiksi pääsisikään  :)
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

Hämeenlinnan Oraakkeli

Jussin kirjoituksia odotellessa voi lukea muita blogeja. Ruukinmatruunan takkirautaa blogi on laadultaan Scriptan tasoinen kannattaa tutustua, jos ei ole jo tuttu.

Pohjanpoika

Jussin kirjoituksista tehdään varmasti vielä monta yliopistotason tutkimusta, usealta tieteenalalta.
On muistettava, ettei tässä ole kulunut vielä vuottakaan valtakunnalisen rumban alkamisesta ja mies melkein raudoissa. Totuuden puhujalle ei todellakaan yösijaa löydy.

Hirveitä nämä änntiset ja nykyiset stalinistit, viherkukkahatut jne.. ihmiset, jotka pyrkivät tekemään "hyvää" ottamatta huomioon taloudellisia ja ym. resursseja vievät valtion tuhoon vrt. Suuri ja mahtava Neuvostoliitto.

Kaptah

Itsekin kaipaan uusia kirjoituksia Halla-aholta, nimenomaan maahanmuutosta ja monikultturismista, ei niinkään oikeusjutuista tai median ajojahdista.

En kaipaa kirjoituksia siksi, että saisin uusia totuuksia, vaan siksi, että mielenkiintoisesta asiasta on kiinnostavaa lukea hyvää tekstiä. Asiat on sanottu selkeästi, älykkäästi ja suoraan.

Halla-ahon kirjoitustyyli on niin hyvä ja sanan säilä terävä, että kirjoituksia olisi kohtuullisen mukava lukea vaikka ne käsittelisivät simpanssien kohdunarpia.

Tai no, ei ehkä sittenkään.
"Krimillä nähdyt joukot olivat paikallisia itsepuolustusjoukkoja. Kuka tahansa voi ostaa univormuja kaupasta."
- V. Putin 4.3.2014

"Viimeaikaiset tapahtumat Krimin niemimaalla osoittivat sotilasvoimiemme uudet laadulliset kyvyt ja henkilökunnan korkean moraalin."
- V. Putin 28.3.2014

KK

Quote from: Ulkopuolinen on 05.10.2009, 16:40:04
Miten olisi joku seikkailu tai löytöretki aidosti lapsenmielisellä asenteella?

Päivän lööppi: Halla-aho liittyi vihreisiin.

Kissapeto

Quote from: Kyuu Eturautti on 05.10.2009, 14:33:37
Tai toinen teoria, jota on myös ehdoteltu: kenties puheiden aika on jo ohi?

Ja nyt on hyvä tilaisuus itse kunkin ryhtyä töihin, Muutos 2011 tarjoaa tähän mahdollisuuden.
Harva meistä on "kauhakuormaaja", mutta jokainen, joka edes sen lapiollisensa on valmis käytännössä lapioimaan, on varmasti tervetullut mukaan.
Niinikään harvalla on sellaista rohkeutta kuin JH-a:lla, mutta hän on osoittanut konkreettisesti, että puuttumalla asioihin etukäteen saadaan tuloksia, toisin kuin jälkipeleissä vatvomalla.
Nyt, kun on tilaisuus vaikuttaa asioihin joukolla, kannattaa tuota joukkoa rohkeasti käydä osaltaan kasvattamaan.
mukaanpuolueeseen@gmail.com

Ja niille, jotka suunnittelevat siirtymistä politiikkaan tai jopa poliittista uraa, tilanne tuskin voisi olla suotuisampi: konsensuspolitiikan löyhkässä Muutos tulee taiten junailtuna edustamaan kyllä sen verran raikasta tuulahdusta, että demokratian pelikentällä se tullaan tuntemaan suorastaan puhurina.

Quote from: KK on 05.10.2009, 16:49:15
Päivän lööppi: Halla-aho liittyi vihreisiin.
:) :D ;D

joniq

Ymmärrän hyvin Halla-ahoa, ei varmaan aina nappaa. Oikeudenkäynti ja muut systeemit varmasti aiheuttavat paineita. Silti ymmärrän hyvin miksi Halla-ahon kirjoituksia odotetaan. Ilman imartelua ja sen kummempaa palvontaa totean vain, että Halla-aho on kirjoittajana analyyttisyydessään ja iskevyydessään omaa luokkaansa verrattuna melkein kehen tahansa ja varsinkin meidän arvoisiin kansanedustajiimme. Kirjoittajia on maailma täynnä, mutta helmet ovat harvassa. Voimia sinulle, Halla-aho. Olet oman osasi tehnyt ja paljon ylikin, mutta toivottavasti et ole lopullisesti pannut kynää tuppeen.

Mika

Scripta on erinomainen kirjasto ja kirjoituskokoelma, ja mokukritiikin oleellisimmat perustelut on siellä varmasti jo todettu, mutta (kuten monet edellä ovat todenneet) olisi sääli, jos Jussin tasoinen kirjoittaja jäisi oman blogin pitämisestä kokonaan "eläkkeelle" siksi, että "kaikki on jo sanottu".
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"