News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2009-10-03 Avun Maailma 3/2009: Moku-Plikkojen elämä ei ole eksotiikkaa

Started by MokuMan, 03.10.2009, 21:13:32

Previous topic - Next topic

Iita

Quote from: Porilainen munalla on 28.10.2009, 17:33:36
Onnea Iitalle, ilmeisen onnistuneesta parin valinnasta.

Kiitos.

Toimii se muuten toisinkinpäin: Tiedän muutaman suomalaisurhon, joilla on ollut erittäinkin hyvä menestys espanjattarien parissa. Heitä viehättävät vaaleat, pitkät suomalaispojat   ;)

perdido

Quote from: Nainen on 28.10.2009, 17:34:33
Quote from: JoKaGO on 28.10.2009, 14:02:25
Quote from: turha jätkä on 28.10.2009, 13:51:00

No eipä noilla eurooppalaisillakaan miehillä ole mitään varaa haukkua suomalaisia ja ruotsalaisia naisia siitä, että nämä hyppäävät sänkyyn vaikka heti kun mieli tekee. Esim.Saksassa on punaisten lyhtyjen alueet ja tutkimusten mukaan ainakin 50 % saksalaismiehistä on käynyt huorissa. Ja eivät ole italiaanot ym.sen parempia/moraalisempia tässä asiassa.

Prostituutio on kyllä sitten taas ihan oma juttunsa, ei näitä asioita voi mielestäni verrata. Prostituutiosta muuten sellainen jännä juttu, että media käsittelee sitä aina jonkinlaisena "naisen stigmana" ja rikollinen on aina mies, niin kuin laki meille sanoo. Mies siis käyttää naista hyväkseen, kun hän ostaa prostituoidulta. Onhan se kuitenkin niin, että nimenomaan miehellehän huorissakäynti on hirveä stigma.

Nainen

Quote from: perdido on 28.10.2009, 17:52:54

No eipä noilla eurooppalaisillakaan miehillä ole mitään varaa haukkua suomalaisia ja ruotsalaisia naisia siitä, että nämä hyppäävät sänkyyn vaikka heti kun mieli tekee. Esim.Saksassa on punaisten lyhtyjen alueet ja tutkimusten mukaan ainakin 50 % saksalaismiehistä on käynyt huorissa. Ja eivät ole italiaanot ym.sen parempia/moraalisempia tässä asiassa.

Prostituutio on kyllä sitten taas ihan oma juttunsa, ei näitä asioita voi mielestäni verrata. Prostituutiosta muuten sellainen jännä juttu, että media käsittelee sitä aina jonkinlaisena "naisen stigmana" ja rikollinen on aina mies, niin kuin laki meille sanoo. Mies siis käyttää naista hyväkseen, kun hän ostaa prostituoidulta. Onhan se kuitenkin niin, että nimenomaan miehellehän huorissakäynti on hirveä stigma.

Kyllä voi. Mies joka hyppää heti sänkyyn naisen kanssa, olipa tämä huora tai ei = helppo mies. Nainen joka hyppää samantien sänkyyn miehen kanssa, olipa tämä kuka hyvänsä = helppo nainen. Samat säännöt molemmille! >:(

N

Voisiko tässä olla kyseessä jokin yleismaailmallinen piirre, eksotiikka viehättää? Vai onko tämä juuri suomalaisille naisille lajityypillinen ominaisuss, sillä tätä keskusteluahan on käyty jo yli sata vuotta, vähintään. Venäjän vallan aikana suomalaiset naiset heittäytyivät venäläisten syleilyyn, ja jatkosodan aikana kohistiin suomalaisten naisten ja uljaiden germaanien suhteista.

Missä vika, kun sama homma toistuu toistumistaan?

Teistä muista en tiedä, mutta ainakin itse voin myöntää, että eksotiikka vastakkaisessa sukupuolessa viehättää, mutta tiedän myös että tämä eksotiikan viehätys jossain välissä ajan kanssa hiipuisi :)

Quote from: Iita on 28.10.2009, 16:41:36
En muuten ole koskaan kuullut kenenkään pilkkaavan suomalaista miestä ulkomaalaisesta vaimosta.

Minä olen tuohon törmännyt, en tosin omalla kohdallani kun en ole seurustellut/ollut naimisissa ulkomaalaisen naisen kanssa, mutta kommentteja miesten paskuudesta olen kuullut, mikäli on ulkomaalaiselta vaikuttava (postimyyntivaimoksi tituuleerattu, vaikkei mitään tietoa ihmisistä ole) naishenkilö ollut mukana.

Harmillista kyllä että sait niin nihkeän vastaanoton täällä (oli se sitten suunnattu sinua vastaan henkilökohtaisesti tai ei), mutta tervetuloa joukkoon :)

Kissapeto

Esim.Saksassa on punaisten lyhtyjen alueet ja tutkimusten mukaan ainakin 50 % saksalaismiehistä on käynyt huorissa. Ja eivät ole italiaanot ym.sen parempia/moraalisempia tässä asiassa.

Uskoakseni nämä ulkomaalaiset miehet eivät kommentoidessaan pyrikään tekemään moraalista vertailua, hämmästelevät vain, koska heidän kulttuureissaan naisen "luvallinen käyttöönotto" liittyy nimenomaan kaupallisuuteen ja noihin punaisiin lyhtyihin. Se, että temppu Suomessa onnistuu näiden miesten mielestä takuuvarmasti ja vielä ihan ilmaiseksi, on ihastusta ja ihmetystä herättävä aihe, tämän kuulee hyvin usein ulkomaalaisilta miehiltä. Kulttuurieroja.

perdido

Quote from: Nainen on 28.10.2009, 18:01:01

Kyllä voi. Mies joka hyppää heti sänkyyn naisen kanssa, olipa tämä huora tai ei = helppo mies. Nainen joka hyppää samantien sänkyyn miehen kanssa, olipa tämä kuka hyvänsä = helppo nainen. Samat säännöt molemmille! >:(

Vapaat markkinat ovat vapaat markkinat ja prostituutio ei sitä ole. Mies myös menettää kasvonsa joutuessaa maksamaan seksistä. Naisille seksimarkkinat ovat ihan eri juttu, heillä on valta.

Iita

Quote from: N on 28.10.2009, 18:02:34
Harmillista kyllä että sait niin nihkeän vastaanoton täällä (oli se sitten suunnattu sinua vastaan henkilökohtaisesti tai ei), mutta tervetuloa joukkoon :)

Kiitos  :)

Eikä sitä nihkeyttä varmaan ollut suunnattu minulle henkilökohtaisesti, mutta pienen tytön äitinä sitä on herkkä tällaisissa asioissa.

Eksotiikka saattaa joitakuita viehättää, mutta ei sen varaan voi avioliittoa rakentaa. Oma puolisoni ei ole kovinkaan "erilainen", joten eksotiikkaa ei juurikaan löydy edes ulkonäöstä.

Olen kuullut joidenkin suomalaismiesten perustelevan thainaisen ottamista sillä, että he ovat enemmän naisia kuin suomalaiset: huolehtivat miehestä, laittavat ruokaa, yms. Itse taas olen kuullut ulkomaalaisen kanssa naimisiinmenosta kritiikkiä tyyliin "vai ei suomalainen kelvannut". Omalla kohdallani kyse ei ole ollut kenenkään kelpaamisesta tai kelpaamattomuudesta.

Mika.H

Quote from: Iita on 28.10.2009, 18:17:29

Eksotiikka saattaa joitakuita viehättää, mutta ei sen varaan voi avioliittoa rakentaa. Oma puolisoni ei ole kovinkaan "erilainen", joten eksotiikkaa ei juurikaan löydy edes ulkonäöstä.

onkos täällä haukuttu espanjalaisetkin? itse on ole tuollaista huomannut...

eiköhän aika pitkälti täällä arvostella vain tuota humanitäärispohjaista maahanmuuttoa ja sen selittelyjä.

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Porilainen munalla

Quote from: Iita on 28.10.2009, 17:51:48
Quote from: Porilainen munalla on 28.10.2009, 17:33:36
Onnea Iitalle, ilmeisen onnistuneesta parin valinnasta.

Kiitos.

Toimii se muuten toisinkinpäin: Tiedän muutaman suomalaisurhon, joilla on ollut erittäinkin hyvä menestys espanjattarien parissa. Heitä viehättävät vaaleat, pitkät suomalaispojat   ;)

Kyllä. Eri keskustelun aihe sitten että miksi suomalainen mies haluaisi tulisen espanjattaren vaimokseen, kun pullantuoksuisia Elovena-tyttöjä on omassakin maassa tuutin täydeltä. ;)
Ruotsalaisystäväni oli 9 vuotta naimisissa erittäin tulisieluisen argentiinalaisnaisen kanssa, ja oli kuin jyrällä ylitse ajettu avioliiton päätyttyä.
Yksi hänen kommenteistaan jäi erityisesti mieleeni. Hän totesi että raskainta oli se kun naisen kiihtyessä piti teräaseet piilottaa eikä oikeastaan koskaan uskaltanut keittiössä selkäänsä kääntää naisen pilkkoessa hedelmiä tms. ;D
Suomessa, venäläisen, ruotsalaisen, saamelaisen, saksalaisen ja amerikkalaisen kulttuurin vaikutuksessa kasvanut.
Monikulttuuriasiantuntijako?

Serika

Tunnustettakoon, olen entinen musliminhalaaja. Mietin nyt, pitäisikö avautua aiheesta enempikin vai jättäisikö väliin. Ei pahemmin ole mitään kovin kaunista sanottavaa.

Vera

Valitettavasti kyseessä on Suomi-tytön lajityypillinen ominaisuus, jota saa hävetä lähes kaikkialla maailmassa. Kaikkialla tiedetään, että Suomessa ja Ruotsissa huorat ovat ilmaisia! Ja tämä on kuultu niin saksalaisten, ranskalaisten, italialaisten kuin kreikkalaistenkin suusta!

En oikeastaan halua järkyttää sinua, mutta itse olen huomannut että Suomessa miehetkin antavat ihan ilmaiseksi, ja jopa ulkomaalaisillekin naisille. Sama tosin pätee muihinkin länsimaihin.

turha jätkä

Quote from: Vera on 28.10.2009, 19:48:42
Valitettavasti kyseessä on Suomi-tytön lajityypillinen ominaisuus, jota saa hävetä lähes kaikkialla maailmassa. Kaikkialla tiedetään, että Suomessa ja Ruotsissa huorat ovat ilmaisia! Ja tämä on kuultu niin saksalaisten, ranskalaisten, italialaisten kuin kreikkalaistenkin suusta!

En oikeastaan halua järkyttää sinua, mutta itse olen huomannut että Suomessa miehetkin antavat ihan ilmaiseksi, ja jopa ulkomaalaisillekin naisille.

Niin mutta tuossa onkin kyseessä suomalaisen geeniperimän jatkumisen varmistaminen, ei näitä asioita voi noin toisiinsa rinnastaa.

MokuMan

Quote from: Serika on 28.10.2009, 19:46:52
Tunnustettakoon, olen entinen musliminhalaaja. Mietin nyt, pitäisikö avautua aiheesta enempikin vai jättäisikö väliin. Ei pahemmin ole mitään kovin kaunista sanottavaa.

Avaudu ilman muuta. Ex-mokuttajien (anteeksi ilmaisu) kertomukset ovat erittäin mielenkiintoisia ja opettavaisia. Halla-ahokin on entinen "musliminhalaaja".

Miniluv

Koittakaahan pysyä kaidalla polulla. Ano Nyymiltä ei kaivata enää tuon äskeisen kaltaista tuotosta.

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Aym

Vaikka yleensä vain luen foorumia, nyt on pakko antaa pieni informaatiopaketti.

Tuo eksotiikka toimii kumpaankin suuntaan. Kun aikoinaan kävin luokkaretkellä Italiassa, olivat luokkani vaaleimmat ja ujoimmat hämäläispojat hämmästyttävän suosittuja. Kolme kaikista stereotyyppisimmän hiljaista ja vaaleaa tamperelaispoikaa sai tummakutrisen tyttoystävän saman tien.

Eri maiden naisten helppoon maineeseen en halua ottaa sen enempää kantaa, yksilollä on kuitenkin valinnanvapaus ja omalta osaltani olen saanut poikaystäväni pitämään suomalaisia naisia vanhanaikaisina tiukkapipoina, koska olen ensimmäinen suomalainen, jonka hän on milloinkaan tavannut. Poikaystävälleni, joka on Kaakkois-Aasiasta (ja etnisesti kiinalainen) Suomi ja pohjoismaat ovat se eksoottinen paratiisi, jonka metsiä, ruokaa (!) ja black metal-musiikkia sopii fanittaa kritiikittomästi. Itämainen eksotiikka ei juurikaan näy meidän yhteiselossamme ruokavaliota lukuunottamatta ja meitä yhdistää se, että olemme kummatkin ulkomaalaisia Englannissa.

Thaimaalaisilla naisilla on muuten hyvin huono maine myos muiden aasialaisten parissa. Tuntemani singaporelaiset ja malesialaiset kommentoivat aina nähdessään englantilaisen miehen thainaisen kanssa jotain postimyyntimorsiamista tai prostituoiduista. Muutenkin tuntemani aasialaiset ovat paljon rasistisempia kuin yksikään tuntemani suomalainen. Jopa aivan avoimesti ja julkisesti, mikä ei ole missään tapauksessa hyvä asia. 

IDA

Jaaha. Täällä on ulkomaalaisten kanssa naimisissa olevia naisia  >:(  En kehtaa edes lukea.

Iitan kanssa olen kuitenkin samaa mieltä tuon nimipolitiikan järkevyydestä. Vieraskieliset sukunimet eivät ilmeisesti sovi espanjan monitahoiseen sukunimisysteemiin. En muista, että olisin koskaan törmännyt mihinkään x-y Jones-Gonzaleziinkaan vaikka tuollaisia varmasti olisi, jos lasten nimeäminen hoidettaisiin espanjalaiseen tapaan. Sitä paitsi, jos oltaisiin puhdasoppisia pitäisi ulkomaalaisilla olla itsellään äidin ja isän sukunimen yhdistelmä omana sukunimenään, jotta voisi täysin tervehenkisesti riidellä mitkä nimet, ja missä järjestyksessä, lapselle annetaan.

Serika

Quote from: MokuMan on 28.10.2009, 21:38:12
Quote from: Serika on 28.10.2009, 19:46:52

Avaudu ilman muuta. Ex-mokuttajien (anteeksi ilmaisu) kertomukset ovat erittäin mielenkiintoisia ja opettavaisia. Halla-ahokin on entinen "musliminhalaaja".

Se on niin pitkä ja henkilökohtainen tarina, ja suurimman osan siitä haluaisin vaan unohtaa, ettei nyt taida irrota kovin suurta avautumista. Nyt on rauhallinen hetki, ollaan saatu olla rauhassa ja asianajajani (jotain kai kertoo että mulla on sellanen) ilmoitti ettei tyyppi ole suomessa nyt. Tää kuvio on vaan toistunut niin monta kertaa ennenkin etten jaksa uskoa enää rauhan jatkuvan kauaa. Parista kuukaudesta puoleen vuoteen on yleensä rauha jatkunut, sitten se ilmestyy jostain puskista jonkun sorttisen yllärin kera. Pahoinpitelyn yhteydessä pohdittiin lähestymiskieltoa, mutta sitä en ole vielä hakenut kun en jaksa uskoa siitä olevan mitään apua. Turvakielto on jo, se on karsinu kivasti sellaset oven taa ilmestymiset. Saa nähdä kauanko siitä mitään iloa on, ainahan se voi seurata kotiin eikä perässä hiippailu ole mikään rikos vaikka se mua vituttaakin (ja joo, sitäkin on siis kokeiltu jo, onneksi huomasin ajoissa). Olen oppinut toistelemaan kaikenvaralta sitä että jos multa henki ennenaikaisesti lähtee kannattaa pohtia pitkään onko mun entisellä sen asian kanssa jotain tekoa. Tähän mennessä on jäänyt huulten heilutteluksi ja yritykseksi, mutta jotenkin mulla vaan on sellanen kutina ettei kaikki paukut oo vielä pöydässä.

JoKaGO

Voimia täältäkin, Serika!

Ja eiköhän se sun asianajaja tiedä ja neuvo, mitä sun pitää tehdä.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Serika

Tulipas siitä nyt jotenkin säälittävä vuodatus, enkä oikeen osaa olla uhri. Joten vastapainona voin kertoa lähettäneeni jampan ambulanssilla sairaalaan  8) Enkä usko että ensimmäistäkään ongelmaa olis tullu jos olisin heti kättelyssä luopunut siitä mistä kunnollisen naisen kuuluukin, eli omasta tahdostani. Eikä mun nuivuus yhdestä sekopäisestä humanitäärisestä mamusta johdu, enempi se on se aika ennen, kun pääsi aitiopaikalta katsomaan millä kaikilla tavoilla voidaan systeemiä kusettaa.

Serika

Ei se nyt mitään ihmeellistä ole, lähinnä kai ihan perussettiä jonka kaikki tietää mutta se katsotaan läpi sormien. Pimeetä työvoimaa, pimeetä tuloa, varastettua tavaraa, vakuutuspetoksia, luvatonta suomessa oloa, kaikennäköstä huijaamista, ihan tätä perussettiä siis. Ja kyllä noi tietää hyvin että itkemällä sitä kuinka paljon täällä on rasisteja ja kuinka hankalaa täällä on olla saa päähän taputtelijoita, kaikki vaan kielitaidottomuuden  ja kulttuurin piikkiin, niin pääsee paljon helpommalla, myös lupa-asioissa.

No karkeana esimerkkinä. Tullaan turvapaikanhakijana suomeen (tai luvatta jos turvapaikkaa ei irtoa), sitten etsikään joku mokuttajavosu joka viedään vihille ja saadaan pysyvänä oleskelulupa. Erotaan, odotellaan hetki ja haetaan kansalaisuutta. Kansalaisuuden jälkeen haetaan oleskelulupaa kotimaahan jäänelle vaimolle ja lapsille. On nähty, ja toimii (väärin käsitysten välttämiseksi; en ole ollut tuohon osallisena kuin sivusta seuraajana)

JoKaGO

Miten sitten, tuliko koskaan mieleesi posauttaa ilmiselvä huijaus? Onko mahdollistakaan, noin niinkuin ilman kohtalokkaita seurauksia?
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Serika

Joo, ohan se mielessä käynyt. Mutta se jääköön mun tietooni oonko koskaan asian eteen mitään tehnyt ;)

Rankkibus

Missä vika, kun sama homma toistuu toistumistaan?

Suomessa ja muuallakin Pohjolassa eletään vielä henkisesti kivikaudella. Maatalous- tai paimentolaiskulttuureissa miehen asema on naista korkeampi, ja hänellä on vallankahva siitä yksinkertaisesta syystä että hän on elannon tuoja.
Metsästys ja keräily -yhteiskunnissa miehet ja naiset ovat jokseenkin samalla viivalla.

Joten ei ole oikeastaan mikään ihme, että vain pienen hetken (noin. 1000 - 1945 jaa.) alistettuina eläneet suomalaisnaiset ovat lääpällään maskuliinisuutta uhkuvien paimentolais- ja maatalouskulttureista tulleiden, suomimiehen maahan päästämien muukalaisten edessä.

Pohjoisten kansojen tulisi vetää kellonsa oikeaan aikaan. Muuten katoamme kansana. Se on ikävä tosiasia, ja sen verrran on "perinteisestä suomalaisuudesta" joustettava. Se kun loppuviimein on se, joka tuhoaa meidät.

Nainen

Quote from: perdido on 28.10.2009, 18:10:46
Quote from: Nainen on 28.10.2009, 18:01:01

Vapaat markkinat ovat vapaat markkinat ja prostituutio ei sitä ole. Mies myös menettää kasvonsa joutuessaa maksamaan seksistä. Naisille seksimarkkinat ovat ihan eri juttu, heillä on valta.

Höpö höpö. Nainen "saa" siis toteuttaa itseään vapaasti seksuaalisesti ainoastaan jos hän on huora? Voi hitto. Huoran kanssa sänkyyn hyppäävä mies ei ole moraalisesti yhtään sen parempi kuin nainen, joka antaa ilmaiseksi. Se että jotkin "vapaat markkinat" olisivat eri juttu on turhaa lässytystä. Siinä vasta miehillä valtaa onkin, jos naiset jaetaan mustavalkoisesti hyviin ja huonoihin ja ainoastaan niillä "huonoilla" on "lupa" harrastaa seksiä vapaasti. Se on sitä miesten valtaa.

Nainen

Quote from: turha jätkä on 28.10.2009, 19:55:01
Quote from: Vera on 28.10.2009, 19:48:42

En oikeastaan halua järkyttää sinua, mutta itse olen huomannut että Suomessa miehetkin antavat ihan ilmaiseksi, ja jopa ulkomaalaisillekin naisille.

Niin mutta tuossa onkin kyseessä suomalaisen geeniperimän jatkumisen varmistaminen, ei näitä asioita voi noin toisiinsa rinnastaa.

Ei aina. Kyllä miehetkin harrastavat seksiä ilman sitoumuksia. Ja osa niistä jotka eivät saa Suomesta, menevät ulkomaille sitä varten.