News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2009-09-20 US Pian rapsahtaa: 7km/h ylinopeussakot tulevat

Started by Maailmanmies, 21.09.2009, 12:56:40

Previous topic - Next topic

Pliers

Tässähän se viimeistään nähdään. Tarkoitus ei ole parantaa liikenneturvallisuutta tai saada rikkeiden tekijöitä kiinni, vaan kerätä rahaa helpoimmalla mahdollisella vaivalla.

Tämä on niin sanottu aihetodiste. Savuava ase löydetään ihan kohta.
"The hardest thing in the world to understand is the income tax."
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-

nimetönkeskustelija

Tässä autoilijoiden kyttäämisessähän ärsyttää eniten se, että erilaiset elämäntapakriminaalit ajelee katsastamattomilla autoilla ilman ajokorttia ilman vakuutuksia ja autoverot maksamatta. Kiinni jäädessään he repivät sakkolaput poliisien silmien edessä. Heikäläisille kun on ihan turha lähetellä mitään sakkoja tai antaa ajokieltoja. Kaikki on muutenkin ulosotossa ja rahat tulee sossusta tai rikollisia teitä. Heti kun poliisi on poistunut näköpiiristä, kaverit kävelee autolle ja sama meno jatkuu.

Tämä ihan nimimerkillä "sivusta nähnyt". Ja kun seisontavakuutuksessa olevalla autolla ajaa kolarin, niin vakuutus maksaa silti (kukapa muukaan).

Mutta oleppa työssäkäyvä keskituloinen perheenisä. Kyllä maksat joka hemmetin nopeusylityksen tms. pennilleen. Pahiten systeemi kohtelee niitä suomalaisia, jotka ajavat ammatikseen. Kolme sakkoa vuodessa ja äijä menee ajokieltoon eli työt ja tulot loppuu siihen. Samalla loppuu myös verotulot valtiolle. Armotonta menoa, mutta autoilija on tässä maassa pahin yhteiskunnan vihollinen. Tosin kyllä ne cityvihreätkin ruokansa hakee kaupasta, johon tavara tuodaan kuorma-autoilla yms.

Ajokiellot ei tietenkään koske esim. ulkomaalaisia rekkafirmoja, joista voidaan aina lähettää eri jätkät Suomen keikalle, jos sakkoja on kertynyt. Tuskinpa muutenkaan saavat selvitettyä, jos ulkomaalaisen firman kuski on ajanut peltipoliisiin. Tarkastuksen aikaan kyseinen rekka on jo poistunut maasta.
Eikö jokaiselle tullut jos selväksi että kommunismi ei ole koskaan toiminut missään? Mistä näitä uusmarxisteja oikeen sikiää?

B52

Mulla on järkyttävä moraalikrapula, olin ajanut 44 neljänkympin alueella, postia tuli keskiviikkona. Saankohan nukkua jo ensiyönä?
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

Maailmanmies

Quote from: nimetönkeskustelija on 12.03.2011, 23:34:29
Tässä autoilijoiden kyttäämisessähän ärsyttää eniten se, että erilaiset elämäntapakriminaalit ajelee katsastamattomilla autoilla ilman ajokorttia ilman vakuutuksia ja autoverot maksamatta. Kiinni jäädessään he repivät sakkolaput poliisien silmien edessä.

Työkaveri sai sakot joitain vuosia sitten kesäisessä iltayössä entisessä Oulun läänissä. Ei siinä mitään, mutta ajankohdan lisäksi sakon antanut poliisi tuli kuselle kaverin auton eteen. Ei kuitenkaan kussut autoa päin vaan sivuittain mikä lieventävänä seikkana mainittakoon.

Octavius

Quote from: nimetönkeskustelija on 12.03.2011, 23:34:29

Mutta oleppa työssäkäyvä keskituloinen perheenisä. Kyllä maksat joka hemmetin nopeusylityksen tms. pennilleen. Pahiten systeemi kohtelee niitä suomalaisia, jotka ajavat ammatikseen. Kolme sakkoa vuodessa ja äijä menee ajokieltoon eli työt ja tulot loppuu siihen. Samalla loppuu myös verotulot valtiolle. Armotonta menoa, mutta autoilija on tässä maassa pahin yhteiskunnan vihollinen. Tosin kyllä ne cityvihreätkin ruokansa hakee kaupasta, johon tavara tuodaan kuorma-autoilla yms.

Sinänsä kummallista ettei kukaan nykyiseen viherkokoomusmeininkiin kyllästyneistä ole aktivoitunut. Ei mielenosoituksia - ei mitään.

Me kokoomuslaiset olemme varmaan ansainneet korotetut energiaverot ja kyttäkameroiden tuomat sakot. Hienoa!

Hei - minä tiedän. Miten olisi jos tehtäisiin Suomesta sellainen kyttäysvaltio viiimeisen päälle? Siitä voisi kehittää vaikka vientituotteen. Suomi: maailman johtavin kyttääjä.
Valtiovarainministeri Jyrki Kataisen (kok.) mukaan Irlannin vaikea tilanne todistaa ilman pienintäkään epäilystä, että Kreikan lainajärjestelyjen arvostelijat olivat väärässä.

B52

Quote from: Octavius on 13.03.2011, 00:35:04
Quote from: nimetönkeskustelija on 12.03.2011, 23:34:29

Mutta oleppa työssäkäyvä keskituloinen perheenisä. Kyllä maksat joka hemmetin nopeusylityksen tms. pennilleen. Pahiten systeemi kohtelee niitä suomalaisia, jotka ajavat ammatikseen. Kolme sakkoa vuodessa ja äijä menee ajokieltoon eli työt ja tulot loppuu siihen. Samalla loppuu myös verotulot valtiolle. Armotonta menoa, mutta autoilija on tässä maassa pahin yhteiskunnan vihollinen. Tosin kyllä ne cityvihreätkin ruokansa hakee kaupasta, johon tavara tuodaan kuorma-autoilla yms.

Sinänsä kummallista ettei kukaan nykyiseen viherkokoomusmeininkiin kyllästyneistä ole aktivoitunut. Ei mielenosoituksia - ei mitään.

Me kokoomuslaiset olemme varmaan ansainneet korotetut energiaverot ja kyttäkameroiden tuomat sakot. Hienoa!

Hei - minä tiedän. Miten olisi jos tehtäisiin Suomesta sellainen kyttäysvaltio viiimeisen päälle? Siitä voisi kehittää vaikka vientituotteen. Suomi: maailman johtavin kyttääjä.

Ai miten niin tehtäisiin?
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

JPU

Quote from: nimetönkeskustelija on 12.03.2011, 23:34:29
Mutta oleppa työssäkäyvä keskituloinen perheenisä. Kyllä maksat joka hemmetin nopeusylityksen tms. pennilleen. Pahiten systeemi kohtelee niitä suomalaisia, jotka ajavat ammatikseen. Kolme sakkoa vuodessa ja äijä menee ajokieltoon eli työt ja tulot loppuu siihen. Samalla loppuu myös verotulot valtiolle. Armotonta menoa, mutta autoilija on tässä maassa pahin yhteiskunnan vihollinen. Tosin kyllä ne cityvihreätkin ruokansa hakee kaupasta, johon tavara tuodaan kuorma-autoilla yms.
Mikä siinä nopeusrajoitusten ja muun tieliikennelainsäädännön noudattamisessa on niin jumalattoman vaikeaa? Ei niitä lakeja ole ihan vain autoilijoille vittuillakseen tehty vaan noudatettaviksi. Eivät ne ole mitään ohjesääntöjä joita saa noudattaa jos siltä tuntuu ja niiden rikkomisesta saa vittumaisesti sakkoa, vaan ne ovat ehdottomia kaikkien tiellä liikkuvien turvallisuuden takaamiseksi. Se, että jotkin ulkomaalaiset tai jotkut kriminaalit eivät niitä halua noudattaa, ei ole peruste lakien rikkomiselle tai lain rikkomisesta rangaistuksetta selviämiselle. Välillä kyllä suorastaan pöyristyttää tämä asenne että lait eivät minua koske koska en niistä pidä koska ne rajoittavat minun henkilökohtaista vapautta käyttäytyä miten huvittaa tien päällä.

Jos jokainen tiellä liikkuja noudattaisi pilkulleen liikennesääntöjä, onnettomuuksia aiheutuisi vain ja ainoastaan sairauskohtauksista, laitevioista ja metsän eläinten tiellä liikkumisesta.
"– Kun tänne tulee ihmisiä, joilla on erilaisia tapoja toimia, pukeutua ja puhua, he muuttavat meidän arkeamme. Muutoksen voi nähdä hyvänä tai huonona, mutta on järkevämpää nähdä se hyvänä, koska sille ei mitään mahda. Suomi ei voi umpioitua enää."

- Tiede-lehti, 9/2014

Veli Karimies

Ja kun isoherra sanoo, että hyppää, niin JPU hyppää.

JPU

Quote from: Veli on 13.03.2011, 01:08:03
Ja kun isoherra sanoo, että hyppää, niin JPU hyppää.
En ymmärrä tätä kuittausta. Jos noudatan tiellä liikkuessani lakeja, jotka on suunniteltu kaikkien yhteiseksi hyväksi, ei herra isoherra tule sanomaan yhtään mitään eikä JPU joudu hyppäämään kenenkään käskystä.

edit: Toki, jos ajatuksena on anarkomarkomainen systeemiä vastaan tappeleminen, niin sitten ymmärrän asenteen.
"– Kun tänne tulee ihmisiä, joilla on erilaisia tapoja toimia, pukeutua ja puhua, he muuttavat meidän arkeamme. Muutoksen voi nähdä hyvänä tai huonona, mutta on järkevämpää nähdä se hyvänä, koska sille ei mitään mahda. Suomi ei voi umpioitua enää."

- Tiede-lehti, 9/2014

monokultturisti

Quote from: nimetönkeskustelija on 12.03.2011, 23:34:29
Tässä autoilijoiden kyttäämisessähän ärsyttää eniten se, että erilaiset elämäntapakriminaalit ajelee katsastamattomilla autoilla ilman ajokorttia ilman vakuutuksia ja autoverot maksamatta. Kiinni jäädessään he repivät sakkolaput poliisien silmien edessä. Heikäläisille kun on ihan turha lähetellä mitään sakkoja tai antaa ajokieltoja. Kaikki on muutenkin ulosotossa ja rahat tulee sossusta tai rikollisia teitä. Heti kun poliisi on poistunut näköpiiristä, kaverit kävelee autolle ja sama meno jatkuu.
Täytyy muistaa kiittää hallitusta, joka poisti sen sakkojen muuntorangaistuksen. Oli sekin niin hyvä idea. :facepalm:
Quote from: nimetönkeskustelija on 12.03.2011, 23:34:29
Pahiten systeemi kohtelee niitä suomalaisia, jotka ajavat ammatikseen. Kolme sakkoa vuodessa ja äijä menee ajokieltoon eli työt ja tulot loppuu siihen.
Itseasiassa se taitaa olla niin, että ammatikseen ajava ei saa ajokieltoa yhtä helposti, koska elinkeino. Ja tätä käytäntöä oli suunniteltu jatkettavaksi myös ajokorttiuudistuksen jälkeen, joskin niin että annettaisiin vähemmän löysää kuin tähän asti.
Voisin kuvitella, että muslimien uskoa islamin oikeellisuuteen vahvistaa suurestikin se, että länsimaalaisten itsepetoksellista suhtautumista islamiin ei pysty järjellä selittämään. Sen on siis oltava Allahin johdatusta.

Jack

Quote from: monokultturisti on 13.03.2011, 07:25:51

Itseasiassa se taitaa olla niin, että ammatikseen ajava ei saa ajokieltoa yhtä helposti, koska elinkeino. Ja tätä käytäntöä oli suunniteltu jatkettavaksi myös ajokorttiuudistuksen jälkeen, joskin niin että annettaisiin vähemmän löysää kuin tähän asti.

Samaa voisi soveltaa myös syrjäseutujen asukkaisiin. Kun ei ole toimivaa julkista liikennettä, ajokortin menettäminen merkitsee sitä, että ei pääse töihin, ei pääse asioille, ei pääse lääkäriin eikä pääse juuri muuallekaan, ellei ole rahaa taksiin. 50 kilometrin päässä olevasta nimismiehen kansliastakin on pitkä kävelymatka kotiin ajokortittomana (kun sinne on pitänyt viedä ajokortti kolmannen sakon jälkeen).

En ole toistaiseksi menettänyt ajokorttiani ylinopeuksien enkä muunkaan takia, mutta olen henkisesti valmistautunut siihen, että niin voi joskus käydä. Tällä hetkellä sakkotilanne on 1/3, ja toisen sakon (jota en tietenkään toivo saavani) saadessani poliisi tietysti muistuttaa, että seuraavasta lähteekin sitten kortti. Pitäisiköhän viedä poliisilta tämä keljuilun ilo ja sanoa asia itse heti kun menee poliisiautoon. Että tiedetään, tiedetään.

P.S. Säästäkää sormianne älkääkä kirjoittako, että sakkojahan ei saa, jos ei aja ylinopeutta. Eli että sakkojen saaminen on vapaaehtoista. Ei se ole. 80-vuotias tätini esimerkiksi sai kameroiden perusteella kaksi ylinopeussakkoa eikä edes tiennyt ajaneensa ylinopeutta. Kai vapaaehtoisuus sentään edellyttää, että tietää mitä on tekemässä. Yli 300000 suomalaista saa kameroiden perusteella sakon joka vuosi. Tuskin monikaan heistä on ajanut kameraan tahallaan ylinopeudella. Ee ole ainakaan kuullut kenenkään näin tehneen. Kyllä ne ovat vahinkoja. Ja vaikka ylinopeus ei yleisesti ottaen olisikaan vahinko, ei nopeusrajoituksen noudattaminen aina niin helppoa ole.

Yli puolitoista miljoonaa kilometriä säännöllisesti ylinopeutta ajaneen on yhtä helppo lopettaa ylinopeudella ajamista kuin kymmeniä vuosia juopotelleen alkoholistin lopettaa juominen. Sanokoot viisaat mitä sanovat. Mahdollista tietenkin, mutta äärimmäisen vaikeaa.

Asioissa on vielä se ero, että alkoholismi on rappeuttanut terveyden, ja juomisen lopettamisesta on tässä mielessä hyötyä. Eli pelastetaan edes se, mitä pelastettavissa on. Ylinopeus sen sijaan ei ole aiheuttanut haittoja vaan säästänyt aikaa yli työvuoden jokaista miljoonaa ajokilometriä kohti. Bensaa on tietysti mennyt myös enemmän, mutta sitä voi mennä enemmän myös automerkistä riippuen.

Miljoona kilometriä 60 km/h keskinopeudella = 16666 tuntia
Miljoona kilometriä 70 km/h keskinopeudella = 14285 tuntia

ero 2381 tuntia eli 297,6 työpäivää

Ylinopeudesta luopuminen on kuin saavutetusta edusta luopumista. Laittomasta, mutta onko sillä nyt väliä.

VeePee

Quote from: JPU on 13.03.2011, 00:51:54
Ei niitä lakeja ole ihan vain autoilijoille vittuillakseen tehty vaan noudatettaviksi.

Lakeja ei säädetä ihan vain sen takia, että niitä noudatettaisiin. Jokin konkreettinen hyöty pitää myös löytyä ja kyllähän monessa paikassa esimerkiksi nopeusrajoitukset on vedetty ihan vittuilumielessä käsittämättömän alhaisiksi.

vkoski

Quote from: Jack on 13.03.2011, 08:52:41


P.S. Säästäkää sormianne älkääkä kirjoittako, että sakkojahan ei saa, jos ei aja ylinopeutta. Eli että sakkojen saaminen on vapaaehtoista. Ei se ole. 80-vuotias tätini esimerkiksi sai kameroiden perusteella kaksi ylinopeussakkoa eikä edes tiennyt ajaneensa ylinopeutta.
Ehkä tätin pitäis lopettaa ajaminen, jos älli ei riitä edes tuohon  :facepalm:

Maailmanmies

Quote from: VeePee on 13.03.2011, 09:48:33
Quote from: JPU on 13.03.2011, 00:51:54
Ei niitä lakeja ole ihan vain autoilijoille vittuillakseen tehty vaan noudatettaviksi.

Lakeja ei säädetä ihan vain sen takia, että niitä noudatettaisiin. Jokin konkreettinen hyöty pitää myös löytyä ja kyllähän monessa paikassa esimerkiksi nopeusrajoitukset on vedetty ihan vittuilumielessä käsittämättömän alhaisiksi.
Kuin huomaamatta kaupunkien lähiöalueilla rajoitukset ovat 40 tai 30 missä ne ennen olivat 50 ja 60. Kaikki vain hysteeristen akkojen vuoksi.

monokultturisti

Olen pahoillani Jack, mutta olen sormiani tuhlailevaa sorttia.
Quote from: Jack on 13.03.2011, 08:52:41
Eli että sakkojen saaminen on vapaaehtoista. Ei se ole. 80-vuotias tätini esimerkiksi sai kameroiden perusteella kaksi ylinopeussakkoa eikä edes tiennyt ajaneensa ylinopeutta. Kai vapaaehtoisuus sentään edellyttää, että tietää mitä on tekemässä.
Miten sen ottaa, vastaavia analogioita löytyy enemmänkin. "Tuomittiin rattijuoppoudesta 0,6 promillea, en tiennyt olevani humalassa".
Quote from: Jack on 13.03.2011, 08:52:41
Yli 300000 suomalaista saa kameroiden perusteella sakon joka vuosi. Tuskin monikaan heistä on ajanut kameraan tahallaan ylinopeudella. Ee ole ainakaan kuullut kenenkään näin tehneen. Kyllä ne ovat vahinkoja.
No sikäli tietysti totta, että jos he olisivat tajunneet että siinä on kamera ihan just, niin olisivat varmasti hiljentäneet.
Quote from: Jack on 13.03.2011, 08:52:41
Ja vaikka ylinopeus ei yleisesti ottaen olisikaan vahinko, ei nopeusrajoituksen noudattaminen aina niin helppoa ole.
Erityisesti vieraammassa taajamassa pyöriessä unohdan helposti rajoituksen. Mutta suurimman osan ajasta olen hyvin perillä siitä, mikä on rajoitus ja mitä nopeutta auto kulkee.
Voisin kuvitella, että muslimien uskoa islamin oikeellisuuteen vahvistaa suurestikin se, että länsimaalaisten itsepetoksellista suhtautumista islamiin ei pysty järjellä selittämään. Sen on siis oltava Allahin johdatusta.

nimetönkeskustelija

Quote from: JPU on 13.03.2011, 00:51:54
Quote from: nimetönkeskustelija on 12.03.2011, 23:34:29
Mutta oleppa työssäkäyvä keskituloinen perheenisä. Kyllä maksat joka hemmetin nopeusylityksen tms. pennilleen. Pahiten systeemi kohtelee niitä suomalaisia, jotka ajavat ammatikseen. Kolme sakkoa vuodessa ja äijä menee ajokieltoon eli työt ja tulot loppuu siihen. Samalla loppuu myös verotulot valtiolle. Armotonta menoa, mutta autoilija on tässä maassa pahin yhteiskunnan vihollinen. Tosin kyllä ne cityvihreätkin ruokansa hakee kaupasta, johon tavara tuodaan kuorma-autoilla yms.
Mikä siinä nopeusrajoitusten ja muun tieliikennelainsäädännön noudattamisessa on niin jumalattoman vaikeaa? Ei niitä lakeja ole ihan vain autoilijoille vittuillakseen tehty vaan noudatettaviksi. Eivät ne ole mitään ohjesääntöjä joita saa noudattaa jos siltä tuntuu ja niiden rikkomisesta saa vittumaisesti sakkoa, vaan ne ovat ehdottomia kaikkien tiellä liikkuvien turvallisuuden takaamiseksi. Se, että jotkin ulkomaalaiset tai jotkut kriminaalit eivät niitä halua noudattaa, ei ole peruste lakien rikkomiselle tai lain rikkomisesta rangaistuksetta selviämiselle. Välillä kyllä suorastaan pöyristyttää tämä asenne että lait eivät minua koske koska en niistä pidä koska ne rajoittavat minun henkilökohtaista vapautta käyttäytyä miten huvittaa tien päällä.

Jos jokainen tiellä liikkuja noudattaisi pilkulleen liikennesääntöjä, onnettomuuksia aiheutuisi vain ja ainoastaan sairauskohtauksista, laitevioista ja metsän eläinten tiellä liikkumisesta.

Etkö tiennyt, että auton mittari ei ole absoluuttisen tarkka? Lukemaan vaikuttaa mm. renkaiden kuluneisuus. Rajoitusten noudattaminen pilkulleen on siksi mahdotonta. Jos taas ajat roimaa alinopeutta (vaikka kuuttakymppiä kahdeksankympin alueella), kertyy esim. maanteillä massiivinen vihaisten autoilijoiden letka taakse. Sitä taas seuraa ohitukset. Ja mietippä vaikka rekkakuskia, jolla kertyy vuodessa yli 3000 tuntia ajoa. Voitko muka väittää, että itselläsi ei nopeusmittarin neula käväisisi tuossa ajassa kertaakaan ylinopeuden puolella? Kannattaa ottaa huomioon, että ihminen tekee inhimillisiä virheitä. Niin teen minäkin työssäni ja vapaa-ajalla vaikken olekaan ammattiautoilija.

Ja mitä tulee tuohon ulkomaisten rekkafirmojen tilanteeseen, niin ei se tietenkään oikeuta ajamaan täällä miten sattuu. Asia vaan on niin, että on sekin epäreilua, että suomalaista yrittäjää rankaistaan, mutta ulkomaalaiset ovat järjestelmän ulkopuolella. Se johtaa siihen, että työ siirtyy tässäkin asiassa pois Suomesta eikä liikenneturvallisuus parane vaan ainoastaan huononee. Ainakin venäläisten rekkojen kanssa on ollut ongelmaa.
Eikö jokaiselle tullut jos selväksi että kommunismi ei ole koskaan toiminut missään? Mistä näitä uusmarxisteja oikeen sikiää?

MaisteriT

Jos auton mittari ei ole tarkka, sitten pitää ajaa riittävän hiljaa. Ongelma ei ole valvonnan pikkutarkkuus vaan ajoittain ja paikoittain epärealistinen nopeusrajoitus ja suositusnopeuden puute.
AL: Jussi Halla-Aho (kuvassa) poseeraa tässä arkistokuvassa virallisesti puvussa. Tiistaina hänet nähtiin eduskunnassa rennoissa kesävaatteissa.

Veli Karimies

Quote from: JPU on 13.03.2011, 01:27:50
Quote from: Veli on 13.03.2011, 01:08:03
Ja kun isoherra sanoo, että hyppää, niin JPU hyppää.
En ymmärrä tätä kuittausta. Jos noudatan tiellä liikkuessani lakeja, jotka on suunniteltu kaikkien yhteiseksi hyväksi, ei herra isoherra tule sanomaan yhtään mitään eikä JPU joudu hyppäämään kenenkään käskystä.

edit: Toki, jos ajatuksena on anarkomarkomainen systeemiä vastaan tappeleminen, niin sitten ymmärrän asenteen.

Onko termit mielivalta, kontrolliyhteiskunta ja suhteettomuus tuttuja?

Kantoraketti

Quote from: JPU on 13.03.2011, 00:51:54
Mikä siinä nopeusrajoitusten ja muun tieliikennelainsäädännön noudattamisessa on niin jumalattoman vaikeaa? Ei niitä lakeja ole ihan vain autoilijoille vittuillakseen tehty vaan noudatettaviksi. Eivät ne ole mitään ohjesääntöjä joita saa noudattaa jos siltä tuntuu ja niiden rikkomisesta saa vittumaisesti sakkoa, vaan ne ovat ehdottomia kaikkien tiellä liikkuvien turvallisuuden takaamiseksi. Se, että jotkin ulkomaalaiset tai jotkut kriminaalit eivät niitä halua noudattaa, ei ole peruste lakien rikkomiselle tai lain rikkomisesta rangaistuksetta selviämiselle. Välillä kyllä suorastaan pöyristyttää tämä asenne että lait eivät minua koske koska en niistä pidä koska ne rajoittavat minun henkilökohtaista vapautta käyttäytyä miten huvittaa tien päällä.
Tämä on kyllä ihan täyttä asiaa. Enkä osaisi asiaa yhtään tämän paremmin tiivistää.
"Islam kunnioittaa naisia, mutta naisten kunnioitus ei tarkoita, että heitä nimitetään painaviin sosiaalisiin asemiin." - Ayatollah Ahmad Khatami

Kantoraketti

Quote from: nimetönkeskustelija on 13.03.2011, 11:17:56
Etkö tiennyt, että auton mittari ei ole absoluuttisen tarkka? Lukemaan vaikuttaa mm. renkaiden kuluneisuus.
Teiden varsilla on sellaisia nopeusnäyttöjä, joiden avulla saa tietää mittarivirheen. Ja ne on siellä ihan syystä, ei viihdykkeenä.
"Islam kunnioittaa naisia, mutta naisten kunnioitus ei tarkoita, että heitä nimitetään painaviin sosiaalisiin asemiin." - Ayatollah Ahmad Khatami

PaulR

Tietää, että mies ei ole ollut ikinä tehokkaan auton ratissa. Yariksen ratissa on helppo jeesustella.  ;D

Kantoraketti

Quote from: Paul Ruth on 13.03.2011, 15:38:03
Tietää, että mies ei ole ollut ikinä tehokkaan auton ratissa. Yariksen ratissa on helppo jeesustella.  ;D
No itseasiassa, en edes omista autoa. Ajan pyörällä, ja aina rajoitusten mukaan.
"Islam kunnioittaa naisia, mutta naisten kunnioitus ei tarkoita, että heitä nimitetään painaviin sosiaalisiin asemiin." - Ayatollah Ahmad Khatami

PaulR

Quote from: Kantoraketti on 13.03.2011, 15:51:51
Quote from: Paul Ruth on 13.03.2011, 15:38:03
Tietää, että mies ei ole ollut ikinä tehokkaan auton ratissa. Yariksen ratissa on helppo jeesustella.  ;D
No itseasiassa, en edes omista autoa. Ajan pyörällä, ja aina rajoitusten mukaan.

Hyvä sulle.  :)

nimetönkeskustelija

Quote from: Kantoraketti on 13.03.2011, 15:37:01
Quote from: nimetönkeskustelija on 13.03.2011, 11:17:56
Etkö tiennyt, että auton mittari ei ole absoluuttisen tarkka? Lukemaan vaikuttaa mm. renkaiden kuluneisuus.
Teiden varsilla on sellaisia nopeusnäyttöjä, joiden avulla saa tietää mittarivirheen. Ja ne on siellä ihan syystä, ei viihdykkeenä.

Mittarivirheen saa tietää ainoastaan tietyssä nopeudessa. Voit siis päätellä, että mittari näyttää vaikkapa 5 km/h pieleen 80 km/h nopeudessa, mutta se ei kerro heittoa 120 km/h nopeudessa. Lisäksi korjauskertoimien muistaminen ulkoa olisi aika vaativa tehtävä kaikille nopeuksille 40-120 km/h.

Toinen ongelmallinen tilanne tulee siinä, että inhimillisestä virheestä johtuen joku nopeusnäyttötaulu voi jäädä havaitsematta. Nopeus voi esimerkiksi muuttua 80:sta 60:n. Ihminen tekee virheitä ja on epätäydellinen. Ilmeisesti täältä löytyy sellasia ihmisiä, jotka eivät ole elämässään tehneet yhtäkään virhettä. Väitän kuitenkin että jokainen joka ajaa yli 20 000 km vuodessa, on vuoden aikana ylittänyt vähintään kerran jossain nopeusrajoituksen ainakin hetkellisesti. Kyse onkin enemmän siitä, että kuka sattuu ajamaan kameraan ja kuka ei.

Itse asiassa ainut tapa välttää ylitykset olisi vetää rajua alinopeutta joka paikassa. Esimerkiksi rekkakuskilta tai bussikuskeilta sellanen ei onnistu tiukoista aikatauluista johtuen.
Eikö jokaiselle tullut jos selväksi että kommunismi ei ole koskaan toiminut missään? Mistä näitä uusmarxisteja oikeen sikiää?

Kantoraketti

[quote author=nimetönkeskustelija link=topic=13658.msg607930#msg607930
Mittarivirheen saa tietää ainoastaan tietyssä nopeudessa. Voit siis päätellä, että mittari näyttää vaikkapa 5 km/h pieleen 80 km/h nopeudessa, mutta se ei kerro heittoa 120 km/h nopeudessa. Lisäksi korjauskertoimien muistaminen ulkoa olisi aika vaativa tehtävä kaikille nopeuksille 40-120 km/h.
[/quote]
Ei siinä mitään korjauskertoimia tarvitse käyttää, että tietää oman nopeutensa. Jos mittari näyttää 5 km/h pieleen 80km/h nopeudessa, voi olla varma että mittari näyttää ainakin yli tuon 5 km/h tunnissa pieleen suuremmassa nopeudessa. Ja sama taas jos ajaa hitaampaa. Ja jos tuntuu olevan vaikeaa ajaa oikeaa nopeutta liikenteessä, kun mittari näyttää väärin, voi vaihtaa autoa, tai sitten hankkia navigaattorin, tai sitten ei aja siellä liikenteessä ollenkaan.

Ja kyllä, inhimillisiä virheitä sattuu. Mutta, inhimillinen virhe ei tarkoita sitä, etteikö lakia pitäisi noudattaa. Teet itse sen virheen, ja itse myös maksat siitä virheestä. Ei siitä tarvitse mitään elämää suurempaa asiaa tarvitse tehdä.
"Islam kunnioittaa naisia, mutta naisten kunnioitus ei tarkoita, että heitä nimitetään painaviin sosiaalisiin asemiin." - Ayatollah Ahmad Khatami

Pliers

Quote from: Kantoraketti on 13.03.2011, 15:51:51
Quote from: Paul Ruth on 13.03.2011, 15:38:03
Tietää, että mies ei ole ollut ikinä tehokkaan auton ratissa. Yariksen ratissa on helppo jeesustella.  ;D
No itseasiassa, en edes omista autoa. Ajan pyörällä, ja aina rajoitusten mukaan.

En minäkään yritä neuvoa sydänkirurgia.
"The hardest thing in the world to understand is the income tax."
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-

nimetönkeskustelija

Quote from: Kantoraketti on 13.03.2011, 16:33:27
Quote from: nimetönkeskustelija link=topic=13658.msg607930#msg607930
Mittarivirheen saa tietää ainoastaan tietyssä nopeudessa. Voit siis päätellä, että mittari näyttää vaikkapa 5 km/h pieleen 80 km/h nopeudessa, mutta se ei kerro heittoa 120 km/h nopeudessa. Lisäksi korjauskertoimien muistaminen ulkoa olisi aika vaativa tehtävä kaikille nopeuksille 40-120 km/h.
Ei siinä mitään korjauskertoimia tarvitse käyttää, että tietää oman nopeutensa. Jos mittari näyttää 5 km/h pieleen 80km/h nopeudessa, voi olla varma että mittari näyttää ainakin yli tuon 5 km/h tunnissa pieleen suuremmassa nopeudessa. Ja sama taas jos ajaa hitaampaa. Ja jos tuntuu olevan vaikeaa ajaa oikeaa nopeutta liikenteessä, kun mittari näyttää väärin, voi vaihtaa autoa, tai sitten hankkia navigaattorin, tai sitten ei aja siellä liikenteessä ollenkaan.

Ja kyllä, inhimillisiä virheitä sattuu. Mutta, inhimillinen virhe ei tarkoita sitä, etteikö lakia pitäisi noudattaa. Teet itse sen virheen, ja itse myös maksat siitä virheestä. Ei siitä tarvitse mitään elämää suurempaa asiaa tarvitse tehdä.

Mutta tuo perustelemasi logiikka ei kerro tarkasti omaa nopeutta, jolloin päädyt joko a) ajamaan alinopeutta tai b) ylinopeutta. Jos ajat alinopeutta, takana ajavan autossa saattaa olla tarkempi mittari ja häntä harmittaa kun olet tien tukkona. Jos taas ajat ylinopeutta, poliisi voi puuttua siihen. Juuri siksi pitää olla hieman joustoa. Törkeät ja selvät ylinopeudet tulee rankaista. Yhden tai muutaman kilometrin ylitys pitäää sallia. Ja jos täällä tosiaan jokaisen epätäydellisen ihmisen tulisi lopettaa autolla ajo, niin eipä jäisi yhtään kuskia sen enempää yksityisautoihin kun busseihinkaan. Tiedä sitten että millä kuljettaisiin töihin.

Minusta lait pitäisi myös säätää siten, että inhimillisiin virheisiin syyllistyminen ei johtaisi kohtuuttomiin rangaistuksiin. Muuten lähestytään mielivaltaista systeemiä, joka on kaukana vapaasta oikeusvaltiosta.
Eikö jokaiselle tullut jos selväksi että kommunismi ei ole koskaan toiminut missään? Mistä näitä uusmarxisteja oikeen sikiää?

JJ75

Quote from: nimetönkeskustelija on 13.03.2011, 17:13:15
Quote from: Kantoraketti on 13.03.2011, 16:33:27
Quote from: nimetönkeskustelija link=topic=13658.msg607930#msg607930
Mittarivirheen saa tietää ainoastaan tietyssä nopeudessa. Voit siis päätellä, että mittari näyttää vaikkapa 5 km/h pieleen 80 km/h nopeudessa, mutta se ei kerro heittoa 120 km/h nopeudessa. Lisäksi korjauskertoimien muistaminen ulkoa olisi aika vaativa tehtävä kaikille nopeuksille 40-120 km/h.
Ei siinä mitään korjauskertoimia tarvitse käyttää, että tietää oman nopeutensa. Jos mittari näyttää 5 km/h pieleen 80km/h nopeudessa, voi olla varma että mittari näyttää ainakin yli tuon 5 km/h tunnissa pieleen suuremmassa nopeudessa. Ja sama taas jos ajaa hitaampaa. Ja jos tuntuu olevan vaikeaa ajaa oikeaa nopeutta liikenteessä, kun mittari näyttää väärin, voi vaihtaa autoa, tai sitten hankkia navigaattorin, tai sitten ei aja siellä liikenteessä ollenkaan.

Ja kyllä, inhimillisiä virheitä sattuu. Mutta, inhimillinen virhe ei tarkoita sitä, etteikö lakia pitäisi noudattaa. Teet itse sen virheen, ja itse myös maksat siitä virheestä. Ei siitä tarvitse mitään elämää suurempaa asiaa tarvitse tehdä.

Mutta tuo perustelemasi logiikka ei kerro tarkasti omaa nopeutta, jolloin päädyt joko a) ajamaan alinopeutta tai b) ylinopeutta. Jos ajat alinopeutta, takana ajavan autossa saattaa olla tarkempi mittari ja häntä harmittaa kun olet tien tukkona. Jos taas ajat ylinopeutta, poliisi voi puuttua siihen. Juuri siksi pitää olla hieman joustoa. Törkeät ja selvät ylinopeudet tulee rankaista. Yhden tai muutaman kilometrin ylitys pitäää sallia. Ja jos täällä tosiaan jokaisen epätäydellisen ihmisen tulisi lopettaa autolla ajo, niin eipä jäisi yhtään kuskia sen enempää yksityisautoihin kun busseihinkaan. Tiedä sitten että millä kuljettaisiin töihin.

Minusta lait pitäisi myös säätää siten, että inhimillisiin virheisiin syyllistyminen ei johtaisi kohtuuttomiin rangaistuksiin. Muuten lähestytään mielivaltaista systeemiä, joka on kaukana vapaasta oikeusvaltiosta.

Minusta alinopeudet johtuu rengasvalinnoista. Tuumakooltaan pienimpiä renkaita vanhemmilla ihmisillä on paljon esim 14 tuumasia. Niitä lätkitään surutta autojen alle niitä myytäessä. Eihän minkään "mittarin tarkkuus" riitä tämmöseen. Jos laitettaisiin autoa myytäessä oikean kokoiset renkaat, niin ei tarttis arpoa ja osata huomioda muutosta.

sikakyösti

entisessä elämässä ajoin työkseni kuorma-autolla ja lavapakettiautolla +10v ja parhaimmillaan oli kortti hyllyllä 4kk. sillä mitä teet työksesi ei ole mitään tekemistä ajokieltojen kanssa.
minua vituttaa ihan älyttömästi se että 100km alueella on joka risteykseen laitettu 80km lätkä ja pönttö perään ja lisäksi on lisääntyneet 70km alueet risteyksissä,jatkuvasti kiihdytetään ja jarrutetaan,bensaa palaisi paljon vähemmän jos ajettaisiin pitempään tasa nopeudella.
lappeenranta imatra välille tehty/tehdään 4-kaistaistatietä,ei moottoritietä,tiellä on automaattiset nopeustaulut ja jatkuvasti on 80 rajoitukset vaikka keli ollut ihan hyvä ja parhaimmillaan talvella ollut 60km rajoitus vaikka sataa olisi voinut ajaa ihan hyvin.

monokultturisti

Quote from: JJ75 on 13.03.2011, 19:41:41
Minusta alinopeudet johtuu rengasvalinnoista. Tuumakooltaan pienimpiä renkaita vanhemmilla ihmisillä on paljon esim 14 tuumasia. Niitä lätkitään surutta autojen alle niitä myytäessä. Eihän minkään "mittarin tarkkuus" riitä tämmöseen. Jos laitettaisiin autoa myytäessä oikean kokoiset renkaat, niin ei tarttis arpoa ja osata huomioda muutosta.
Eihän se kasvattaisi mittarivirhettä, jos ottaisivat ne tarpeeksi korkealla profiililla. Useimmissa henkilöautoissa mittari kuitenkin näyttää todellista enemmän.
Voisin kuvitella, että muslimien uskoa islamin oikeellisuuteen vahvistaa suurestikin se, että länsimaalaisten itsepetoksellista suhtautumista islamiin ei pysty järjellä selittämään. Sen on siis oltava Allahin johdatusta.