News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2009-09-20 US Pian rapsahtaa: 7km/h ylinopeussakot tulevat

Started by Maailmanmies, 21.09.2009, 12:56:40

Previous topic - Next topic

Turkulaine

Quote from: Lalli IsoTalo on 26.02.2011, 16:57:49wreckless driving

Eikös wreckless driving ole juuri se, mihin koko liikennesäännöstö tähtää?  ;D Ja reckless driving se jota yritetään kitkeä? Mutta vakavasti ottaen, oli kiinnostava kertomus ja kiitos siitä.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

Lalli IsoTalo

Quote from: Turkulaine on 27.02.2011, 11:34:57
Quote from: Lalli IsoTalo on 26.02.2011, 16:57:49wreckless driving

Eikös wreckless driving ole juuri se, mihin koko liikennesäännöstö tähtää?  ;D

Kyllä. Kiitos.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

monokultturisti

Quote from: sydäri on 24.02.2011, 10:36:54
Siinä kun jätät vähänkin reilumman välin, josta näin pääsee tekemään, niin joku volvo-kuski ohittaa sut. Siinä sitten ajelette jonossa kun se mulkvolvisti ei näe mitään siellä rekan perässä. Kun sä sieltä takaa sitten näet hyvän kohdan ohittaa, jota volvisti ei näe, niin volvisti huomaa sun vauhdin keräyksen ja kääntää sun eteen, parhaimmillaan estäen molempien ohituksen  >:( .
Jos ihmiset yrittäisivät noudattaa sääntöjä, niin tuskin näissä tilanteissa suurempia ongelmia olisi. Tieliikennelaki:
Quote
18 §
Ohituskiellot


Ohittavan ajoneuvon kuljettajan on tarkoin varmistauduttava, ettei ohitus aiheuta vaaraa.

Ohitus, johon käytetään vastaan tulevan liikenteen puolta, on kielletty:
[...]
4) edellä ajavan osoitettua suuntamerkillä aikovansa ohittaa;

5) takaa tulevan ajoneuvon kuljettajan aloitettua ohituksen; sekä
[...]
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1981/19810267?search[type]=pika&search[pika]=tieliikennelaki
Jos mietitään mitä käytännössä tarkoittaa tuo kohta 5, niin nähdäkseni se edellyttää jonkin näistä:
- suuntamerkki
- siirtyminen vastaantulijoiden kaistalle
- kaukovalojen väläytys pimeässä

Mitä tulee autojen merkkeihin, niin itse en ole huomannut että mikään erottuisi joukosta muita selvästi huonommalla tai paremmalla suorituksella. :)
Voisin kuvitella, että muslimien uskoa islamin oikeellisuuteen vahvistaa suurestikin se, että länsimaalaisten itsepetoksellista suhtautumista islamiin ei pysty järjellä selittämään. Sen on siis oltava Allahin johdatusta.

matkamasentaja

Kannattaa pienituloisten ja työttömien ajella sen verran vauhdikkaasti että varmasti menee sakkopuolelle. Sakot ovat halvempia kuin rikemaksut ja poliisien antamat sakot eivät vie maksamattomina istumaan.

Lentomestari

Quote from: matkamasentaja on 27.02.2011, 17:02:02
Kannattaa pienituloisten ja työttömien ajella sen verran vauhdikkaasti että varmasti menee sakkopuolelle. Sakot ovat halvempia kuin rikemaksut ja poliisien antamat sakot eivät vie maksamattomina istumaan.
Mulle kävi noin aikoinaan joitain vuosia sitten, työsulun aikaan ajoin ylinopeutta ja sain sakot (380 €), kritisoin sakon suuruutta heti, mutta konstat sano että pitää valittaa kovasti, jonka sitten tein lappeen rannan käräjätalolla ja sakko putosi 105 euroon, mutta se nostettiin 150 euroon  joka silloin oli minimisakko (rikesakko?). Näin siinä kävi.

monokultturisti

Minullekin on jäänyt jostain se mielikuva, että päiväsakoilla ei voi päästä rikesakkoa halvemmalla minimien vuoksi(?)
Voisin kuvitella, että muslimien uskoa islamin oikeellisuuteen vahvistaa suurestikin se, että länsimaalaisten itsepetoksellista suhtautumista islamiin ei pysty järjellä selittämään. Sen on siis oltava Allahin johdatusta.

sydäri

Quote from: sikakyösti on 26.02.2011, 15:34:36
Quote from: sydäri on 24.02.2011, 10:36:54
Quote from: sikakyösti on 22.02.2011, 21:26:14
itse aina henk.autolla ajellessa jätän riittävästi rakoa rekkoihin ym. että NÄKEE kunnolla mitä edessä tapahtuu ja/jos/kun lähden ohittamaan kiihdytän jo reilusti omalla kaistalla ja kaistaa vaihtaessa on nopeutta reilusti enemmän kuin edellä menijöillä eikä tarvitse olla pitkään väärällä kaistalla.
Siinä kun jätät vähänkin reilumman välin, josta näin pääsee tekemään, niin joku volvo-kuski ohittaa sut. Siinä sitten ajelette jonossa kun se mulkvolvisti ei näe mitään siellä rekan perässä. Kun sä sieltä takaa sitten näet hyvän kohdan ohittaa, jota volvisti ei näe, niin volvisti huomaa sun vauhdin keräyksen ja kääntää sun eteen, parhaimmillaan estäen molempien ohituksen  >:( .

voihan sellaistakin sattua mutta on todella epätodennäköistä, pitää olla auto missä on sen verran kulkua ettei heti jää jalkoihin ja pääsee pois tilanteesta mikä meinaa ruveta hermoa kiristämään. ;)
Tuli hankittua auto, jossa on tuplasti tehoa edelliseen verrattuna, ja vääntökäyrässä löytyy lukuja myös alle 4 000 kierroksen lukemissa. Saas nähdä tarviiko tänä kesänä polttaa pinnaansa ratin takana.
"Vi gillar olika" Elin Krantz

jmk

Quote from: monokultturisti on 28.02.2011, 12:54:09
Minullekin on jäänyt jostain se mielikuva, että päiväsakoilla ei voi päästä rikesakkoa halvemmalla minimien vuoksi(?)

Joo, tämmöinen säädettiin vuonna 2001:
Valtioneuvoston asetus päiväsakon rahamäärästä annetun asetuksen muuttamisesta
Quote
7 §
Sakon vähin kokonaisrahamäärä

Tieliikennelaissa (267/1981) tai sen nojalla annetuissa säännöksissä säädetyn suurimman sallitun nopeuden ylityksestä tuomittavan sakon vähin kokonaisrahamäärä on mopoilijalle 50 euroa ja muulle moottorikäyttöisen ajoneuvon kuljettajalle 115 euroa.

Ennen tätä oli tosiaan mahdollista saada rikesakkoa pienempi päiväsakko.

Pliers

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011030713316872_uu.shtml

Quote
Poliisi valvoo tehostetusti ajonopeuksia viikon ajan

Poliisi valvoo tällä viikolla tehostetusti ajonopeuksia koko maassa.

Lisäksi seurataan turvavöiden ja lasten turvaistuinten käyttöä.

Tehovalvonta on aloitettu tänään, ja sitä jatketaan koko loppuviikon. Kaikki liikennevalvontaan liikenevät yksiköt tarkkailevat autoilijoita tien päällä.

Valvontaviikko on osa eurooppalaisten liikennepoliisien yhteistyöverkoston valvontasuunnitelmaa.

Ajellaanpa taas rauhallisesti, kun suurrikollisia jahdataan.
"The hardest thing in the world to understand is the income tax."
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-

asdasdasdasd

#1419
Quote from: Pliers on 07.03.2011, 13:21:41
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011030713316872_uu.shtml

Quote
Poliisi valvoo tehostetusti ajonopeuksia viikon ajan

Poliisi valvoo tällä viikolla tehostetusti ajonopeuksia koko maassa.

Lisäksi seurataan turvavöiden ja lasten turvaistuinten käyttöä.

Tehovalvonta on aloitettu tänään, ja sitä jatketaan koko loppuviikon. Kaikki liikennevalvontaan liikenevät yksiköt tarkkailevat autoilijoita tien päällä.

Valvontaviikko on osa eurooppalaisten liikennepoliisien yhteistyöverkoston valvontasuunnitelmaa.

Ajellaanpa taas rauhallisesti, kun suurrikollisia jahdataan.

Tämä oikeastaan kiteyttää koko aiheen.

Eikö oikeasti poliiseilla/valtiolla ole mitään parempaa tekemistä? Tuo megavalvonta tuskin merkittävästi vaikuttaa vahinko tapauksiin millään tavalla. Tietyssä pisteessä se liikennemittarin tarkkailu ja sen aiheuttama hermostenuisuus johtaa vaan todennäköisesti lisä vahinkoihin. Näin olen omassa ajamisessa ainakin todennut.

Tietenkin suur hurjastelijoinden määrä saattaa vähentyä... Mutta tiedä sitten kuinka paljon heitä on ja kuinka paljon yleensä välittävät valvonnan tasosta.

Lentomestari

Tuli tuossa ajeltua kuutostietä pitkin ja tiukka mittarin tuijottelu puolintoisin huolehti kunnon jonomuodostumisesta, siinä sitten ajettiin toisen peräpuskuria tuijottaen "turvallisesti", jonot muodostui varsin tiiviiksi, ohitustilaa ei ollut, näin se käytännössä menee, voissapaistettu on yleensä ajamassa täsmälleen mittarikahdeksaakymppia ensimmäisenä, PRKL.

MaisteriT

Quote from: Lentomestari on 07.03.2011, 19:41:19
Tuli tuossa ajeltua kuutostietä pitkin ja tiukka mittarin tuijottelu puolintoisin huolehti kunnon jonomuodostumisesta, siinä sitten ajettiin toisen peräpuskuria tuijottaen "turvallisesti", jonot muodostui varsin tiiviiksi, ohitustilaa ei ollut, näin se käytännössä menee, voissapaistettu on yleensä ajamassa täsmälleen mittarikahdeksaakymppia ensimmäisenä, PRKL.

No jätä nyt edes itse vähän tilaa edellä ajavaan.

Pakollinen valitus: räpsäytin kameraa kehä III:lla länteenpäin ennen Turuntien liittymää. Mittauspisteitä on ilmeisesti jo 100 metriä ennen kameraa. Odotettavissa huomautus 83 kilometrin tuntinopeudesta tai mahdollisesti sakko 84 kilometrin nopeudesta. Mutta milloin? Pasternak tietää muttei kerro.
AL: Jussi Halla-Aho (kuvassa) poseeraa tässä arkistokuvassa virallisesti puvussa. Tiistaina hänet nähtiin eduskunnassa rennoissa kesävaatteissa.

Lentomestari

Quote from: MaisteriT on 07.03.2011, 19:53:56
Quote from: Lentomestari on 07.03.2011, 19:41:19
Tuli tuossa ajeltua kuutostietä pitkin ja tiukka mittarin tuijottelu puolintoisin huolehti kunnon jonomuodostumisesta, siinä sitten ajettiin toisen peräpuskuria tuijottaen "turvallisesti", jonot muodostui varsin tiiviiksi, ohitustilaa ei ollut, näin se käytännössä menee, voissapaistettu on yleensä ajamassa täsmälleen mittarikahdeksaakymppia ensimmäisenä, PRKL.

No jätä nyt edes itse vähän tilaa edellä ajavaan.

Sitä joskus kokeilleena voin kertoa, että takaanta löytyy välittömästi urpo joka tuuppaa siihen eteen, edelleen turvavälin jarruteltuani sama toistuu, näitä ohituksia tulee sitten alinomaan ja lopputulos on minun siirtyminen jonon hännille ja muiden paikat pysyy ennallaan. Jos poliisi haluaisi sakottaa liian lähellä ajamisesta, se voisi käytännössä ottaa tien sivuun kaikki, etummaista ajoneuvoa lukuunottamatta.

MaisteriT

#1423
Anna tulla väliin. Et sä siinä monta sekuntia lopulta häviä. Väliä edelläajavaan ei kumminkaan kannata jättää niin pitkäksi, että takana tulija alkaa pelkäämään sinun olevan tientukko. Kannattaa myös ajaa reilusti keskellä kaistaa. Väli kannattaa jättää hieman vaivihkaa.

Jos mikään ei auta, aggressiivinen kiihdyttäminen, vasemmalle ryhmittyminen ja ohituspaikan kyttääminen vihjaavat takanatulijalle, että et ole tukko vaan menohaluinen kuljettaja jonka edessä nyt sattuu olemaan jono.

51:llä muuten tuo turha ohittelu on kameroiden myötä kadonnut. En osaa tarkoin selittää, mutta liikenne soljuu varsin kivasti silloin kun sinne päin satun.

Edit: Mahtava eteläkymenlaaksolainen eksessiivi sinulla muuten.
AL: Jussi Halla-Aho (kuvassa) poseeraa tässä arkistokuvassa virallisesti puvussa. Tiistaina hänet nähtiin eduskunnassa rennoissa kesävaatteissa.

Pliers

Quote from: MaisteriT on 07.03.2011, 19:53:56
Odotettavissa huomautus 83 kilometrin tuntinopeudesta tai mahdollisesti sakko 84 kilometrin nopeudesta.

Onneksi jäi sentään yksi kaahari kiinni. Taas on maailma asteen turvallisempi.
"The hardest thing in the world to understand is the income tax."
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-

MaisteriT

Quote from: Pliers on 07.03.2011, 20:54:11
Onneksi jäi sentään yksi kaahari kiinni. Taas on maailma asteen turvallisempi.

Näin se on nähtävä. Oppimiskäyrä on kyllä aika jyrkkä. Tuskin toista kertaa ajan liian kovaa tuon anturin päälle.

Miten tämä vaikuttaa tiellä tapahtuviin onnettomuuksiin on kyllä vielä hieman hakusessa. Mutta usko on luja. Ainakin valtiovarainministeriössä jos ei liikenneministeriössä.

(En siis edelleenkään vastusta periaatteessa sitä, että "liian kovaa" ajamisesta tulee sakko. Onko se "liian kovaa" 83 km/h tuossa paikassa varsinkaan noissa olosuhteissa, on sitten vähän toinen kysymys.)
AL: Jussi Halla-Aho (kuvassa) poseeraa tässä arkistokuvassa virallisesti puvussa. Tiistaina hänet nähtiin eduskunnassa rennoissa kesävaatteissa.

MW

Quote from: Pliers on 07.03.2011, 13:21:41
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011030713316872_uu.shtml

Quote
Poliisi valvoo tehostetusti ajonopeuksia viikon ajan

Poliisi valvoo tällä viikolla tehostetusti ajonopeuksia koko maassa.

Lisäksi seurataan turvavöiden ja lasten turvaistuinten käyttöä.

Tehovalvonta on aloitettu tänään, ja sitä jatketaan koko loppuviikon. Kaikki liikennevalvontaan liikenevät yksiköt tarkkailevat autoilijoita tien päällä.

Valvontaviikko on osa eurooppalaisten liikennepoliisien yhteistyöverkoston valvontasuunnitelmaa.

Ajellaanpa taas rauhallisesti, kun suurrikollisia jahdataan.

Aurinkoiset kelit, sulat ja kuivat tiet talvinopeusrajoituksineen avaavat kevään sakkorysäkauden.

Gone fishing.

maltti on valttia

Quote from: MaisteriT on 07.03.2011, 21:12:31
Quote from: Pliers on 07.03.2011, 20:54:11
Onneksi jäi sentään yksi kaahari kiinni. Taas on maailma asteen turvallisempi.
Näin se on nähtävä. Oppimiskäyrä on kyllä aika jyrkkä. Tuskin toista kertaa ajan liian kovaa tuon anturin päälle.
Miten tämä vaikuttaa tiellä tapahtuviin onnettomuuksiin on kyllä vielä hieman hakusessa. Mutta usko on luja. Ainakin valtiovarainministeriössä jos ei liikenneministeriössä.
(En siis edelleenkään vastusta periaatteessa sitä, että "liian kovaa" ajamisesta tulee sakko. Onko se "liian kovaa" 83 km/h tuossa paikassa varsinkaan noissa olosuhteissa, on sitten vähän toinen kysymys.)
Liikenteessä ollessa ei KOSKAAN VOI TIETÄÄ ETUKÄTEEN mitkä olosuhteet on näkemäesteen takana. Seuraavan mutkan takana voi olla jalankulkija, pysäköinyt auto, traktori tai sivutien liittymä, josta tulossa ajoneuvo päätielle. Tie ei ole taivasta myöden auki, vaikka kuinka sitä haluaisi.  ;)

Pliers

Quote from: hiljainen tukija on 07.03.2011, 21:20:29
Liikenteessä ollessa ei KOSKAAN VOI TIETÄÄ ETUKÄTEEN mitkä olosuhteet on näkemäesteen takana. Seuraavan mutkan takana voi olla jalankulkija, pysäköinyt auto, traktori tai sivutien liittymä, josta tulossa ajoneuvo päätielle.

...tai tyypillisimmin vain skradari...
"The hardest thing in the world to understand is the income tax."
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-

MaisteriT

Riskinä ovat myös näkymättömät vaaleanpunaiset elefantit. Sellaiseen jos törmää niin sattuu.

Näkyvyys paikalla on yksi km tai enemmän, joten oikeasti se on erittäin turvallinen.
AL: Jussi Halla-Aho (kuvassa) poseeraa tässä arkistokuvassa virallisesti puvussa. Tiistaina hänet nähtiin eduskunnassa rennoissa kesävaatteissa.

Lentomestari

Quote from: MaisteriT on 07.03.2011, 20:42:36
Anna tulla väliin.

Jos mikään ei auta, aggressiivinen kiihdyttäminen, vasemmalle ryhmittyminen ja ohituspaikan kyttääminen vihjaavat takanatulijalle, että et ole tukko vaan menohaluinen kuljettaja jonka edessä nyt sattuu olemaan jono.



Edit: Mahtava eteläkymenlaaksolainen eksessiivi sinulla muuten.


Ekaan, en anna tulla, siitä kun tulee hitommoinen härdelli koko matkan ajaksi.

Toiseen. Tuollainen on provosoivaa ja aiheuttaa närää toisissa ja minua hävettäisi sitten ajaa siinä toisten tuijoteltavana, "mokomakin kyttääjä" miettisivät.

Edittiin: Kenties johtuu Karhulalaisesta lapsuudesta, tai koko iän on Kotka vaikuttanut elämääni. En edes tiedä oikeasti kuinka tuo näkyy kirjoituksessani, mutta joskus olen huomannut tekstiasun olevan omituisesti takaperoinen ja pitää sitten sanojen paikkaa vaihtaa hiirellä. :D

----näillä mennään------

MaisteriT

No sitten pitää hankkia päheämpi auto. Vähentää ohittajia.
AL: Jussi Halla-Aho (kuvassa) poseeraa tässä arkistokuvassa virallisesti puvussa. Tiistaina hänet nähtiin eduskunnassa rennoissa kesävaatteissa.

JJ75

Tänään tuli tehtyä taas päivän hyvä työ... jos on ratsaamiseen aikaa, niin on varmaan aikaa käydä katsomassa missä alaikäset polttaa tupakkaakin.

Pliers

http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/nopeustolpat_toivat_kuria_keha_iiille/?ref=tf_iOKboksi_p1

Quote
Nopeustolpat toivat kuria Kehä III:lle

Poliisi arvioi, että Kehä III:n ajonopeudet muuttuvat tulevaisuudessa entistä maltillisemmiksi. Syynä tähän ovat muun muassa sekä poliisin että median ahkera tiedottaminen tien nopeusvalvontatolpista.

Kehä III:lla otettiin vajaa kuukausi sitten käyttöön 17 nopeusvalvontatolppaa, joissa nopeuksia valvovat paikkaansa vaihtavat kamerat tai kamera.

-?Positiivista on, että suurin osa seuraamuksista on pieniä ylityksiä. Suunta on, että rangaistusvaatimuksia annetaan melko vähän. Isoja nopeuksia ei juurikaan tavata, toteaa komisario Heikki Kallio poliisin liikenneturvallisuusyksiköstä.

Yli kolmasosa
kuvista hylätty


Noin kolmen käyttöviikon aikana valvontakamera on räpsähtänyt 2?461 kertaa. Lisäksi viimeksi sunnuntaina tyhjennetyssä ja uuteen tolppaan asennetussa kamerassa on Kallion mukaan yli 600 käsittelemätöntä kuvaa.

Suuri osa, lähes tuhat kuvaa, on kuitenkin jouduttu hylkäämään erilaisten syiden, kuten kuvan huonon laadun takia. Kuvat hylätään myös, jos kuvaan ajaa hälytysajoneuvo tai jos huomautukseen syyllistyy ulkomaalaisella rekisteritunnuksella ajava tai jotakin firmaa edustava auto.

-?Tämä siksi, että jos lähettäisimme firman autosta tai ulkomaisesta autosta huomautuksen, joutuisimme tekemään hirveästi töitä selvittääksemme, kuka autolla oikeasti ajoi, Kallio selventää.

Erilaisia seuraamuksia on lähetetty 1?533, joista rangaistusvaatimuksia on 95, huomautuksia 680 ja loput rikesakkoja.

Kirjallinen huomautus lähtee, mikäli ylinopeutta on 3-7 kilometriä yli sallitun nopeuden. Rikesakko määrätään 8-20 kilometrin ylinopeudesta ja päiväsakkoja yli 21 kilometrin ylinopeudesta. Rajat ovat poliisihallituksen määrittelemät.

Kameroiden asentaminen on Kallion mukaan tehokkain tapa valvoa vilkkaan Kehä III: liikennettä, sillä normaalia nopeusvalvontaa tiellä ei käytännössä pysty suorittamaan.

- Kehä III:lla on paljon liikennettä, kaistoja on monta, eikä autoja saa tien sivuun. Normaali nopeusvalvonta olisi tällä tiellä vaarallista, Kallio toteaa.

Kameran paikka määräytyy
työtilanteen mukaan

Kehä III:lla valvontakameran paikkaa vaihdetaan "tasaisin väliajoin". Räpsähdyksiä puretaan Pasilan poliisitalossa reilun kymmenen ihmisen voimin.

Töitä seuraamusten parissa riittää niin paljon, että kameran uusi paikka joudutaan määrittelemään muun muassa tiimin senhetkisen työtilanteen mukaan.


-?On paikkoja, joissa tiedetään, paljonko kuvia tulee. Kun toimisto on ruuhkautunut, emme välttämättä laita kameraa paikkaan, josta tiedämme, että työtilanne ruuhkautuisi entisestään, jatkaa Kallio, joka mainitsee ruuhkaiseksi sakkopaikaksi Kehä III:lla esimerkiksi Lommilan Turunväylän kupeessa.

Poliisin sakottamistoimia määrää laki rikesakkomenettelystä. Poliisin tulee lähettää seuraamus kuljettajalle kahden viikon sisällä. Muussa tapauksessa henkilö tulee kutsua paikan päälle poliisilaitokselle.

Huomautusten lähettäminen on nopeaa, mutta sakkorangaistuksien langettaminen saattaa aiheuttaa erilaisia toimenpiteitä.

-?Tiedustelukirjeitä joudutaan lähettämään aika paljon, esimerkiksi mikäli kuljettajan ja auton haltijan sukupuoli ei täsmää, Kallio kertoo.

EI SANAAKAAN TURVALLISUUDESTA?
"The hardest thing in the world to understand is the income tax."
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-

monokultturisti

Quote from: MaisteriT on 07.03.2011, 19:53:56
Pakollinen valitus: räpsäytin kameraa kehä III:lla länteenpäin ennen Turuntien liittymää. Mittauspisteitä on ilmeisesti jo 100 metriä ennen kameraa.
En muuten ymmärrä miten voisi olla 100 metriä ennen. Mistä se kamera tietää milloin ylinopeuden ajanut auto on kohdalla ottaakseen kuvan?
Voisin kuvitella, että muslimien uskoa islamin oikeellisuuteen vahvistaa suurestikin se, että länsimaalaisten itsepetoksellista suhtautumista islamiin ei pysty järjellä selittämään. Sen on siis oltava Allahin johdatusta.

MaisteriT

Quote from: monokultturisti on 11.03.2011, 21:32:37
En muuten ymmärrä miten voisi olla 100 metriä ennen. Mistä se kamera tietää milloin ylinopeuden ajanut auto on kohdalla ottaakseen kuvan?

Ei se kamera ollutkaan kohdalla, se oli 100 metrin päässä. Tai ainakin to-osi kaukana, jäi vähän vähän aikaa arvioida etäisyyttä.

Todellakin on niin, että jos edelläni olisi ollut iso auto, kuvaan olisi tullut vain se. Nämä on varmaan niitä hylättyjä tapauksia.
AL: Jussi Halla-Aho (kuvassa) poseeraa tässä arkistokuvassa virallisesti puvussa. Tiistaina hänet nähtiin eduskunnassa rennoissa kesävaatteissa.

P

Quote from: monokultturisti on 28.02.2011, 12:54:09
Minullekin on jäänyt jostain se mielikuva, että päiväsakoilla ei voi päästä rikesakkoa halvemmalla minimien vuoksi(?)

Joskus muinoin 80-luvulla, kun rikesakko lanseerattiin, saattoi päiväsakoilla päästä halvemmalla tuloista riippuen kuin rikesakolla. Tämä on fakta, jota mm. mediassa tuolloin käsiteltiin.

Asia sittemmin juuri tuon julkisuuden takia "korjattiin" ja säädettiin minimisakoksi riippumatta tuloista päiväsakoissakin se rikesakon taso. Siis päiväsakot lasketaan, ja jos ne jäävät alle edeltävästä rikesakosta, sakko korotetaan rikesakon suuruiseksi..
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

monokultturisti

#1437
Quote from: MaisteriT on 11.03.2011, 23:22:58
Ei se kamera ollutkaan kohdalla, se oli 100 metrin päässä. Tai ainakin to-osi kaukana, jäi vähän vähän aikaa arvioida etäisyyttä.
Olen nähnyt niiden välähtävän vain siten, että auto on hyvin lähellä tolppaa. Siellä ei sitten ollut ketään edellä kuvattavaksi? Koska olen joskus ihmetellyt, että "eihän se nyt minua sentään kuvannut", mutta tullut siihen tulokseen että se oli edellä ajava. Perspektiivistä johtuen on näyttänyt siltä, että edellä ajavan nokka olisi jo tolpan ohi, vaikkei se todellisuudessa ole.

EDIT:

Quote from: sikakyösti on 22.02.2011, 21:26:14
Quote from: Lentomestari on 07.03.2011, 20:32:52
Quote from: Lentomestari on 07.03.2011, 21:49:40
Vastattu ketjussa Liikennekeskustelu
Voisin kuvitella, että muslimien uskoa islamin oikeellisuuteen vahvistaa suurestikin se, että länsimaalaisten itsepetoksellista suhtautumista islamiin ei pysty järjellä selittämään. Sen on siis oltava Allahin johdatusta.

MaisteriT

Niin minäkin olen luullut mutta kyllä tuo aika vahvasti näytti siltä että minua siinä kuvattiin. Toinen mahdollisuus on tietysti virhehavainto tai virhetoiminta kamerassa.
AL: Jussi Halla-Aho (kuvassa) poseeraa tässä arkistokuvassa virallisesti puvussa. Tiistaina hänet nähtiin eduskunnassa rennoissa kesävaatteissa.

Maailmanmies

Quote from: Poliisi


Suuri osa, lähes tuhat kuvaa, on kuitenkin jouduttu hylkäämään erilaisten syiden, kuten kuvan huonon laadun takia. Kuvat hylätään myös, jos kuvaan ajaa hälytysajoneuvo tai jos huomautukseen syyllistyy ulkomaalaisella rekisteritunnuksella ajava tai jotakin firmaa edustava auto.

-?Tämä siksi, että jos lähettäisimme firman autosta tai ulkomaisesta autosta huomautuksen, joutuisimme tekemään hirveästi töitä selvittääksemme, kuka autolla oikeasti ajoi, Kallio selventää.


Että just. Siinähän se on sanottu. Hirveästi töitä. Hirveästi töitä ei tarvitse kuitenkaan tehdä jos joku ajaa kotimaisella autolla. Tähän yhä enemmän poliisin taholta kiusattuun ihmiseen on niin helppo päästä kiinni kun se on vielä niin kilttikin ja sillä on vielä rahaakin.
Yhä suurempi osa etelän teiden turvattomuudesta on ulkomaisten kuljettajien aiheuttamaa, mutta Suomen Poliisi, se Facebookissa itseään tykö tekevä kaiken kansan "ystävä" ei tee asialle mitään.