News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2009-09-20 US Pian rapsahtaa: 7km/h ylinopeussakot tulevat

Started by Maailmanmies, 21.09.2009, 12:56:40

Previous topic - Next topic

Raksa_Mies

Quote from: MW on 04.10.2016, 23:19:25
Quote from: Raksa_Mies on 04.10.2016, 23:13:41
Quote from: B52 on 05.08.2016, 00:09:05
"1000 km matkalla nelostiellä tänään yksi tutka. Rekkojen ylämäkivauhtia näytti sihtaavan. Mikä itu siinä on?"

Ongelma on siinä ettei rekat voi ottaa vauhtia ylämäkiin, kiitos rekkojen rajoittimet, voimaa kyllä olisi.

Mikäli rekoissa ei olisi rajoittimia, uskallan väittää, että Konginkankaalla ei olisi kuollut 23 henkilöä vuonna 2004.

No kuis nyt niin? Niillähän on siis kiinteällä katolla varustetut vakionopeussäätimet, ei voi mennä pieleen... hankkikaa sellaiset.

Kaikki minua viisaammaat jotain rekan ajamisesta ymmärtävät ovat sanoneet, että tilanteessa olisi pitänyt painaa kaasua, jotta perävaunun olisi saanut oikeamaan. Nyt alamäessä oli vauhti kiihtynyt niin paljon, että tuota mahdollisuutta ei ollut.

MW

Sulla on lainaukset sekaisin. Mutta on se luojan lykky, ettei rekalla voi ajaa ylinopeutta.

Chew Bacca

Kiva kun ongelmattomat kuskit aktivoituvat kertomaan ettei ole mikään ongelma olla ajamatta ylinopeutta. Turhaan siis selitän että ongelma on jatkuvasti vaihteleva, siis muuttuva nopeusrajoitus lyhyellä välillä, sekä ilmiselvästi kamera-ansoitetut paikat. Ongelmaa ei ole maanteillä joilla voi ajaa vakionopeudensäätimellä kun tuntee oman autonsa mittarivirheen. Mutta mitä sitä turhaan selittämään. Oma v:sta 1986 jatkunut, ei koskaan kaahaava sakoton putki vain taisi katketa tähän lisää kameroita, tiukemmat toleranssit, jatkuva valvonta ja tuplasakot -menuettiin jota tämä ketju käsittelee. Joten jos sopii, jatketaan ongelman käsittelyä ja ongelmattomat voivat jatkaa ongelmatonta ajeluaan kunnes puraisee omasta perseestä.

Minulla on muuten tehtaalta asti ollut saman kokoiset 16" kiekot, ja mittarivirhe on ollut aina sama. Marginaali on todellakin ollut käytännössä identtinen auton merkistä ja renkaista riippumatta. Kun sain kortin ei ollut navigaattoreita, nopeusnäyttöjäkään ei juuri missään. Vasta viime aikoina on voinut kontrolloida todellista ajonopeuttaan samalla tarkkuudella mitä nykyinen rangaistusmarginaali edellyttää.

Jos sinulla ei ole koskaan ollut merkittävää mittarivirhettä, ota yhteyttä Tekniikan maailmaan ja Skepsis ry:hyn...

paukuttaja

Quote from: Hän on 05.10.2016, 00:16:49

Jos sinulla ei ole koskaan ollut merkittävää mittarivirhettä, ota yhteyttä Tekniikan maailmaan ja Skepsis ry:hyn...

Vuonna 88 Saab900 vm85 mittarivirhe osoittimen leveyden verran (noin 1kmh liikaa) silloisiin nopeusnäyttöihin
verrattuna. Eikä ollut ainoa lajinsa edustaja. Ei tarvii häiritä Johan af Grannia.
F.U.B.A.R

Raksa_Mies

Quote from: Hän on 05.10.2016, 00:16:49
Kiva kun ongelmattomat kuskit aktivoituvat kertomaan ettei ole mikään ongelma olla ajamatta ylinopeutta. Turhaan siis selitän että ongelma on jatkuvasti vaihteleva, siis muuttuva nopeusrajoitus lyhyellä välillä, sekä ilmiselvästi kamera-ansoitetut paikat. Ongelmaa ei ole maanteillä joilla voi ajaa vakionopeudensäätimellä kun tuntee oman autonsa mittarivirheen. Mutta mitä sitä turhaan selittämään. Oma v:sta 1986 jatkunut, ei koskaan kaahaava sakoton putki vain taisi katketa tähän lisää kameroita, tiukemmat toleranssit, jatkuva valvonta ja tuplasakot -menuettiin jota tämä ketju käsittelee. Joten jos sopii, jatketaan ongelman käsittelyä ja ongelmattomat voivat jatkaa ongelmatonta ajeluaan kunnes puraisee omasta perseestä.

Minulla on muuten tehtaalta asti ollut saman kokoiset 16" kiekot, ja mittarivirhe on ollut aina sama. Marginaali on todellakin ollut käytännössä identtinen auton merkistä ja renkaista riippumatta. Kun sain kortin ei ollut navigaattoreita, nopeusnäyttöjäkään ei juuri missään. Vasta viime aikoina on voinut kontrolloida todellista ajonopeuttaan samalla tarkkuudella mitä nykyinen rangaistusmarginaali edellyttää.

Jos sinulla ei ole koskaan ollut merkittävää mittarivirhettä, ota yhteyttä Tekniikan maailmaan ja Skepsis ry:hyn...

Se sulle unohtui vielä kertoa, että jos vaikkapa ne tiheään vaihtuvat nopeusrajoitukset alkaa ahistaa, niin ota mieluummin yhteyttä tien ylläpitäjään.

jmk

Quote from: Raksa_Mies on 06.10.2016, 13:53:23
Se sulle unohtui vielä kertoa, että jos vaikkapa ne tiheään vaihtuvat nopeusrajoitukset alkaa ahistaa, niin ota mieluummin yhteyttä tien ylläpitäjään.

Miksi ihmeessä? Mitä vaikutusta sillä "yhteyden ottamisella" olisi yhtään mihinkään? Et kai kuvittele, että tien ylläpitäjää kiinnostaa jonkun random kansalaisen mielipide.

Raksa_Mies

Quote from: jmk on 06.10.2016, 13:58:10
Quote from: Raksa_Mies on 06.10.2016, 13:53:23
Se sulle unohtui vielä kertoa, että jos vaikkapa ne tiheään vaihtuvat nopeusrajoitukset alkaa ahistaa, niin ota mieluummin yhteyttä tien ylläpitäjään.

Miksi ihmeessä? Mitä vaikutusta sillä "yhteyden ottamisella" olisi yhtään mihinkään? Et kai kuvittele, että tien ylläpitäjää kiinnostaa jonkun random kansalaisen mielipide.

En kuvittele. Totesin vain että mieluummin tienpitäjälle kuin poliisille, kun poliisit ei määrittele ajonopeuksia.

jmk

Quote from: Raksa_Mies on 06.10.2016, 14:04:52
En kuvittele. Totesin vain että mieluummin tienpitäjälle kuin poliisille, kun poliisit ei määrittele ajonopeuksia.

Jos tienpitäjä on menettänyt järkensä, on silti poliisilla mahdollisuus käyttää järkeä. Jos poliisi kieltäytyy käyttämästä järkeä, niin siitä voidaan osoittaa sormella poliisia.

Chew Bacca

Haha, vedä poliisi suikka päähäsi, kirjallinen huomautus tuli lievästä ylinopeudesta. Varmasti oli panos ja tuotos kohdallaan tässä viranomaistoimenpiteessä, ja tieliikenneturvallisuus parani huimasti.

Päivitin tomtomin kameratiedot ja ajan nyt aina navi päällä. Rikosrekisterissäni nyt jo toinen huomautus. Sehän tekee keskimäärin yhden joka 15. vuosi. Ainakin yksi siis tulee vielä ennen kuin menen kiikkuun.

Aksiooma

Perheväkivallan uhrit saavat 24/7-tukipuhelimen – pääasiallisina maksajina ovat ylinopeuksista tuomitut

Loppuvuonna avattavan Nollalinja-palvelun rahoitus kerätään rikoksen tehneiltä.

UUSI PUHELINPALVELU on tarkoitettu ensisijaisesti lähisuhdeväkivallan uhreille, joista suurin osa on naisia. Palvelun avaaminen pohjaa Suomen viime vuonna ratifioimaan Istanbulin sopimukseen. Se on Euroopan neuvoston yleissopimus naisiin kohdistuvan väkivallan ja perheväkivallan ehkäisemisestä ja torjumisesta. Yksi sopimuksen velvoitteista oli ympärivuorokautisen valtakunnallisen maksuttoman auttavan puhelimen perustaminen.

Puhelinpäivystäjät antavat soittajille neuvoja, mutta he ovat myös keskusteluapuna.

"Perheväkivallan uhri voi tarvita aluksi yksinkertaisesti kuuntelijan, joka uskoo häntä. Monen kokemus on, että viranomaisille on vaikea kertoa asiasta tai asiaa ei jopa uskota. Monen uhrin on myös vaikeaa ymmärtää itselleen tapahtunutta. Vaikka uhri tietää, että perheväkivalta on yleistä, hänelle voi tulla epäilys siitä, että hänessä itsessään on vika", Ewalds kertoo.

Asioiden ääneen sanominen on tärkeä askel tapahtuneen käsittelemisessä.

"Sanan väkivalta sanominen ääneen on tärkeää, sillä monesti uhri ei ymmärrä, että se mitä hänelle tapahtuu, on väkivaltaa. Väkivalta on niin voimakas sana, että usein ajatellaan, että pitää olla puolikuoliaaksi hakattu, jotta sitä voi käyttää", Ewalds sanoo.

NOLLALINJAN RAHOITUS on tarkoitus kerätä rikosuhrimaksulla. 40 tai 80 euron maksu kerätään rikoksen tekijöiltä. Maksun suuruus riippuu rikoksen vakavuudesta. Suurin yksittäinen maksajaryhmä ovat autoilijat, jotka on tuomittu liikenneturvallisuuden vaarantamisesta. Näistä neljäsosa on ylinopeussakkoja.

Rikosuhrimaksun keräämistä ei ole vielä saatu toimimaan viranomaisten tietojärjestelmien ongelmien vuoksi. Maksujen keräys käynnistyy aikaisintaan joulukuussa. Ensi vuoden talousarvioesityksessä on kuitenkin varattu 4,9 miljoonaa euroa avustuksia rikoksen uhrien tukipalveluita tuottaville yhteisöille.

Loput: HS
Pahimmat vihollisemme ovat omassa keskuudessamme ne, jotka itsekkäistä syistä ovat valmiit uhraamaan kansakunnan elinedut ja ne, jotka jatkuvasti ja toistuvasti julistavat totuutena sitä, minkä tietävät valheeksi. -Risto Ryti

Jordan Peterson: Postmodernism - How and why it must be fought https://youtu.be/Cf2nqmQIf

Peltipaita

#2140
QuotePerheväkivallan uhrit saavat 24/7-tukipuhelimen – pääasiallisina maksajina ovat ylinopeuksista tuomitut
Kansalaiset, muistakaa ajaa ylinopeutta. Tuette näin perheväkivallan uhreja.
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

Punaniska

Quote from: Peltipaita on 17.10.2016, 12:56:22
QuotePerheväkivallan uhrit saavat 24/7-tukipuhelimen – pääasiallisina maksajina ovat ylinopeuksista tuomitut
Kansalaiset, muistakaa ajaa ylinopeutta. Tuette näin perheväkivallan uhreja.

Kansalaiset, muistakaa ajaa ylinopeutta. Tuette näin Sipilän tarvetta kyykyttää teitä ja rahoitatte hänen ulkomaanmielistelyään.
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Chew Bacca

Kyllä työmatka-autoilijan rapsut pitää laittaa lyhentämättöminä turvapaikanhakijoille.

Raksa_Mies

Quote from: Punaniska on 17.10.2016, 13:09:17
Quote from: Peltipaita on 17.10.2016, 12:56:22
QuotePerheväkivallan uhrit saavat 24/7-tukipuhelimen – pääasiallisina maksajina ovat ylinopeuksista tuomitut
Kansalaiset, muistakaa ajaa ylinopeutta. Tuette näin perheväkivallan uhreja.

Kansalaiset, muistakaa ajaa ylinopeutta. Tuette näin Sipilän tarvetta kyykyttää teitä ja rahoitatte hänen ulkomaanmielistelyään.

Mutta vai niin että ei tule kolmea sakkoa vuodessa. Muutoin lähtee kortti ja lakkaat maksamasta mm. polttoaineveroa.

Ari-Lee

QuoteUusi laki antamassa mahdollisuuden sakottaa jo 1 km/h ylinopeudesta alkaen – Autoliiton tj Moottorille: Rahastusautomaatti!

Nykyisin poliisi jakaa alle 7 km/h ylinopeuksista käytännössä vain huomautuksia.

Uuden tieliikennelain luonnoksessa virhemaksu voisi napsahtaa kuitenkin jo 1 km/h ylityksestä alkaen.

Tämänhetkisen luonnostekstin mukaan enintään 5 km/h ylinopeudesta määrättäisiin 70 euron virhemaksu, Moottori kirjoittaa ja kertoo, että Autoliiton toimitusjohtaja, oikeustieteen kandidaatti Pasi Nieminen näkee uudet pykälät tältä osin ensisijaisesti rahastusautomaattina.

http://www.is.fi/autot/art-2000005212670.html

Rahantuloa ei voi estää. Eikä menoa. Palkataan vihapoliiseja lisää, koska vihapuhe lisääntyy tämän rahastuksen myötä.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Nuiva kansalainen

^Nämä on taas näitä lakeja, joita kukaan ei valvo eikä niitä käytännössä edes pystyttäisi valvomaan. Akuutin rahapulan (kiihtyvä matutulva) yllättäessä tästä irtoaa toki mukavasti tuohta.
"Maailman parantaminen ei voi olla näin pienen kansan tärkein tehtävä. Meidän vaikutuksemme maailman menoon on promillen luokkaa. Sekin on hieman yläkanttiin laskettu. Meidän tärkein tehtävämme on huolehtia tästä maasta, suomalaisten turvallisuudesta ja hyvinvoinnista. Kukaan muu ei sitä tee."
-Gustav Hägglund 6.6.2015

Ari-Lee

Quote from: Nuiva kansalainen on 17.05.2017, 07:14:03
^Nämä on taas näitä lakeja, joita kukaan ei valvo eikä niitä käytännössä edes pystyttäisi valvomaan. Akuutin rahapulan (kiihtyvä matutulva) yllättäessä tästä irtoaa toki mukavasti tuohta.

Siispä automaattivalvontaa on lisättävä. Sakotusjärjestelmä on yhtiöitettävä ja kilpailutettava. Sakko rikostelevan ajoneuvon rekisteröineelle omistajalle suoraan. Jää poliisalle resursseja vihakyttäykseen. Se on sitten osa Bernerin suurta liikennekaarta.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

kriittinen_ajattelija

Ei oikein vakuuta hallituksen toiminta. Toisaalta kukapa näitä noudattaa, itse ajan joka päivä 10-15km/h ylinopeutta joka tiellä (paitsi asuinalueitten pihateillä) - eipä ole tullut ratsioita vastaan viimeiseen 10v.

Sakkoja odotellessa.  :)
Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

dothefake

Jos tuo laki tulee, niin tulen ajamaan joka paikassa 10 km alinopeutta joka paikassa varmuuden vuoksi.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Tappivanukas

Quote from: kriittinen_ajattelija on 17.05.2017, 14:26:32
Ei oikein vakuuta hallituksen toiminta. Toisaalta kukapa näitä noudattaa, itse ajan joka päivä 10-15km/h ylinopeutta joka tiellä (paitsi asuinalueitten pihateillä) - eipä ole tullut ratsioita vastaan viimeiseen 10v.

Ansat ja kamerat ovat siellä missä autotkin. Kotoani kahden kilometrin säteellä tiedän olevan kymmenen kameraa. On vaikuttanut ajamiseeni - luontevan tilannenopeuden sijaan ajan nyt aina navigaattori päällä ja kameran lähestyessä polkaisen 15 kilometriä hitaammalle. Niin tekevät kaikki muutkin samassa paikassa. Varmasti turvallisuus on noussut huimasti. Jos sakotusrajaa todella lasketaan, alennan nopeutta niin paljon että olen turvassa. Se on paljon rahaa persaukiselle.

Maalla on edelleen hyvä huristella.
Juuri tulleen tiedon mukaan kotoutumisongelmat suomalaiseen yhteiskuntaan saattavat liittyä täällä vellovaan rasismiin.

Eisernes Kreuz

Tuopa olisikin hyvä muutos sellaisten vähän vanhempien autojen omistajille (joita muuten on Suomessa paljon), joiden autojen nopeusmittarit eivät ole uusinta uutta avaruusajan teknologiaa ja näyttävät nopeuden hieman pieleen.

Mistä ihmeestä näitä toinen toistaan hullumpia ajatuksia oikein sikiää? On meillä hallitus, perkele.  :facepalm:
There is freedom of speech, but freedom after speech, that I cannot guarantee.
- Idi Amin, diktaattori

Kulttuurirealisti

Tämä on kansalaisvastainen hallitus. Koko ajan mennään älyttömämpään suuntaan lakiehdotuksissa.
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

Uuno Nuivanen

Tämä on vain yksi askel suuressa tavoitteessa tehdä Suomesta Euroopan vittumaisin paikka vhm:n elää.

JJohannes

Quote from: kriittinen_ajattelija on 17.05.2017, 14:26:32
Ei oikein vakuuta hallituksen toiminta. Toisaalta kukapa näitä noudattaa, itse ajan joka päivä 10-15km/h ylinopeutta joka tiellä (paitsi asuinalueitten pihateillä) - eipä ole tullut ratsioita vastaan viimeiseen 10v.

Sakkoja odotellessa.  :)

On se kyllä jännä kun vuodesta toiseen täällä vaaditaan, että rikollisten hyysäämisen on loputtava ja rikoksista on annettava kovempia rangaistuksia mutta samalla on tapana ylpeillä rikoksilla, jotka on itse tehnyt auton ratissa. Miksi Homman autoilijat ajattelevat olevansa lakien ja sääntöjen yläpuolella tässä asiassa? Luuletteko tosiaan, että nopeusrajoitukset yleensä ovat vain salaliitto ylimääräisen "autoveron" keräämiseksi? Vaikka tuollaiset 1km/h-ehdotukset toki ovat varmasti lähinnä laskelmoitua rahastusta niin miksi se tarkoittaisi, että nopeusrajoituksia ei pitäisi noudattaa, kilometriä-tunnissa-tarkkuudella?
Ei ole turhia päiviä, tai jos on, on koko elämä.

Rauno Murju

Kummallista nillitystä väärin näyttävistä mittareista tulee vastaan aina vaan joka paikassa.

Voimassa olevan asetuksen mukaan: "Nopeusmittarin näyttämä ei saa poiketa todellisesta nopeudesta alaspäin. Näyttämä saa olla enintään 10 prosenttia lisättynä 8 km/h todellista nopeutta suurempi."

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2000/20001188#Pidp431727680

Muutenhan tuo 1 Km/h:n ylityksestä rankaiseminen lisää vain jännitettä yhteiskunnassa ja voudeiksi valjastetut liikennepoliisit joutuvat lopulta rahastamaan myös alinopeudesta täyttääkseen suunnitelmatalouden mukaisen normin, koska sekin on laissa sanktioitu mutta oikeuskäytäntö sen suhteen ei ole vielä kovin vahvaa.





Tappivanukas

Oma auto, autotalli ja huoltamo on vhm:n viimeinen safe space. On hyvin tärkeää kulttuurimarsilais-homosaatio-pallinmurskausfeminatseille että rasistin elämän jokainen hetki hän tietää olevansa valvottu, ahdisteltu ja kontrolloitu.

Eikä tämä ollut edes vitsi.
Juuri tulleen tiedon mukaan kotoutumisongelmat suomalaiseen yhteiskuntaan saattavat liittyä täällä vellovaan rasismiin.

Lasse

Quote from: Rauno Murju on 17.05.2017, 15:23:33
Kummallista nillitystä väärin näyttävistä mittareista tulee vastaan aina vaan joka paikassa.

Voimassa olevan asetuksen mukaan: "Nopeusmittarin näyttämä ei saa poiketa todellisesta nopeudesta alaspäin. Näyttämä saa olla enintään 10 prosenttia lisättynä 8 km/h todellista nopeutta suurempi."

Heh, tuohan pitää aika lailla kutinsa sikäli, että yleensä ajelen turvallisesti, olosuhteet huomioonottaen, mittarin mukaan, lisättynä 10% + 7km/h, to be on the safe side...
NOVUS ORDO HOMMARUM

kriittinen_ajattelija

Quote from: JJohannes on 17.05.2017, 15:21:00
Quote from: kriittinen_ajattelija on 17.05.2017, 14:26:32
Ei oikein vakuuta hallituksen toiminta. Toisaalta kukapa näitä noudattaa, itse ajan joka päivä 10-15km/h ylinopeutta joka tiellä (paitsi asuinalueitten pihateillä) - eipä ole tullut ratsioita vastaan viimeiseen 10v.

Sakkoja odotellessa.  :)

On se kyllä jännä kun vuodesta toiseen täällä vaaditaan, että rikollisten hyysäämisen on loputtava ja rikoksista on annettava kovempia rangaistuksia mutta samalla on tapana ylpeillä rikoksilla, jotka on itse tehnyt auton ratissa. Miksi Homman autoilijat ajattelevat olevansa lakien ja sääntöjen yläpuolella tässä asiassa? Luuletteko tosiaan, että nopeusrajoitukset yleensä ovat vain salaliitto ylimääräisen "autoveron" keräämiseksi? Vaikka tuollaiset 1km/h-ehdotukset toki ovat varmasti lähinnä laskelmoitua rahastusta niin miksi se tarkoittaisi, että nopeusrajoituksia ei pitäisi noudattaa, kilometriä-tunnissa-tarkkuudella?
Laissa kannattaa noudattaa maalaisjärkeä, kuten muissakin asioissa elämässä. Itse noudatan vaan niitä lakeja, joissa on järkeä. Jos on tyhjä tie ja rajoitus 80km/h en koe olevani rikollinen jos ajan siinä 90km/h ja aion niin tehdä jatkossakin. Kukkahattutätien säätämiä lakeja noudattaa vain idiootit.
Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

Tappivanukas

Mittarien tekniikasta en osaa sanoa mitään, mutta nopeusrajoitus on käsittääkseni tienpitäjän asettama ja se tarkoittaa suurinta nopeutta joka on ko tieosuudella turvallinen. Jos 80 kmh on turvallinen, sitä on myös 81 kmh. Pyrkimällä ajamaan lain sallimaa maksimia ei yksi kmh lisää tunnu, eikä mittarissa näy. Jos maksiminopeuden ylläpitäminen on de facto kiellettyä, pitäisi rajoituksia kaikkialla laskea ainakin 5 kmh ja asettaa rangaistuksen raja myös viiden kmh ylitykseen.

Turvallisuudesta tai sujuvuudesta ei ole kyse. Siksi kannattaa laskea nopeuttaan ihan itse. Ei tarvitse viisastella että seuratkaa mittarianne. Ei nykyään muuta tehdäkään, se on 170 euroa jos vähänkin herpaantuu.

Tahallaan ylinopeutta ajavia en kyllä ymmärrä. Johonkin se rajoitus kuitenkin perustuu, ei välttämättä kiusantekoon. Kyllä vituttaa kybällä 40 alueella kaahaavat juntit, mutta ei valvonta heihin osu, vaan työmatkalaisiin. Ylinopeudesta johtuvista onnettomuuksista pitäisi kaahaajilta amputoida käsi.
Juuri tulleen tiedon mukaan kotoutumisongelmat suomalaiseen yhteiskuntaan saattavat liittyä täällä vellovaan rasismiin.

Faidros.

Quote from: Tappivanukas on 17.05.2017, 15:25:39
Oma auto, autotalli ja huoltamo on vhm:n viimeinen safe space. On hyvin tärkeää kulttuurimarsilais-homosaatio-pallinmurskausfeminatseille että rasistin elämän jokainen hetki hän tietää olevansa valvottu, ahdisteltu ja kontrolloitu.

Eikä tämä ollut edes vitsi.
Niin kuin toivoisitkin. Onko ympäristölupa?
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-