News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Miniluv (Seppo Saarela, ps) / Jkl 222, Keski-Suomi 2570

Started by Miniluv, 14.03.2025, 12:58:45

Previous topic - Next topic

Miniluv

Rivijäsen, nollabudjetti, mukana kun pyydettiin  :)
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Pahani Julmu

Jos voisin alueella äänestää, äänestäisin mieluummin vaikka Vihreitä kuin persuja.

Miniluv

Quote from: Pahani Julmu on 14.03.2025, 13:16:01
Jos voisin alueella äänestää, äänestäisin mieluummin vaikka Vihreitä kuin persuja.

Kiitokset palautteesta.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Luotsi

Eihän tuo mahdoton pieti ole, parisen sataa ääntä voisi piisata valtuustoon.
Naama Keskisuomalaiseen, all publicity is good publicity!
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

Miniluv

Quote from: Luotsi on 14.03.2025, 13:38:34

Muutama kymmenen ääntä tuli edellisillä yrityksillä, joten aika paljon jään riman alapuolelle.

Emo

Quote from: Miniluv on 14.03.2025, 13:41:44
Quote from: Luotsi on 14.03.2025, 13:38:34

Muutama kymmenen ääntä tuli edellisillä yrityksillä, joten aika paljon jään riman alapuolelle.

Et jää. Silloin jäit.

MinäVuan

Mitä kohteliaimmin ilmoitan, että venäjämielisyys on harvemmin hyvä ominaisuus VAALEISSA SUOMESSA.

KamalaJari

Miksi Jumala teki Suomalaisista lampaita joita keritään ?

Torspo

Quote from: MinäVuan on 14.03.2025, 14:09:33
Mitä kohteliaimmin ilmoitan, että venäjämielisyys on harvemmin hyvä ominaisuus VAALEISSA SUOMESSA.
Oletko ehdolla vaaleissa? Linkkaa toki oma ketjusi poskensoiton sijaan.

Emo

Venäjämielisyys eli faktojen tunnustaminen ja ryssälle länkyttämättömyys olivat koko Suomen politiikan ja itsenäisyyden säilymisen kulmakiviä Paasikiven-Kekkosen aikaan.
Nyt on lällätelty ryssälle jenkkien selän takaa, paha vaan että selkä saattaa väistyä edestämme.

Johannes Suomalainen

Millainen Venäjä-mielisyys? Sellainen josta ehdokas on itse itsessään ilmoittanut, vaiko sellainen jonka joku toinen on harmistuksissaan leimana tähän lyönyt?

supersankaritar

Mulle tulee mieleen tästä keskustelusta se, kun joku linkkaa faceen vaikka mansikka piirakan kuvan, niin siihen on tosi tärkeä mennä kertomaan, että minä kun en voi mansikkaa syödä, olen niin allerginen.
If you want peace, you don't talk to your friends, you talk to your enemies.

Miniluv

Eli Mitä ajattelet Venäjästä?

En oikein mitään erityistä. Paikallinen suurvalta, johon meillä pitäisi olla asialliset suhteet, niinkuin kaupankäynnistä riippuvaisella maalla joka puolelle. Venäjä ei pelasta länttä globalismilta. Venäjä ei ole tuhannen vuoden historialla tuomittu mihinkään enempää kuin norjalaiset viikingeiksi tai ranskalaiset napoleoneiksi.

Monietninen, alhaisen sosiaalisen pääoman yhteiskunta, minkä siellä operoivat ottakoot huomioon.

Miniluv

Quote from: MinäVuan on 14.03.2025, 15:12:33
Niin ja vitun paskaa menestystä vaaleissa. Muistan palata asiaan, KUN et tule valituksi.

Jyväskylän kaupunginvaltuusto tosiaan ei päätä suhteistamme Venäjään.

Meihin ja Keski-Suomen hyvinvointialueeseen vaikuttaa se, että kun kaikesta leikataan talouskurin vuoksi, sotilasapua silti lähetetään Ukrainaan. Pakotteen vuoksi noussut energian hinta vaikuttaa samoin kuin viherideologian vuoksi noussut.

vihapuhegeneraattori

Tunnen itse Miniluvin. Jos hakee henkilöä joka hoitaa hommansa niinkuin lupasi niin hän on kyllä hemmetin hyvä valinta. Jos taas kriteerinä on suhtautuminen itänaapuriin niin en ainakaan itse äänestäisi.

En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

Miniluv

Quote from: vihapuhegeneraattori on 14.03.2025, 15:56:46
Tunnen itse Miniluvin. Jos hakee henkilöä joka hoitaa hommansa niinkuin lupasi niin hän on kyllä hemmetin hyvä valinta. Jos taas kriteerinä on suhtautuminen itänaapuriin niin en ainakaan itse äänestäisi.

Kiitokset ystävällisistä sanoista.

Asioista voi olla eri mieltä, ja itse en epäile kanssani eri mieltä olevien isänmaallisuutta.

Totti

Quote from: vihapuhegeneraattori on 14.03.2025, 15:56:46Jos taas kriteerinä on suhtautuminen itänaapuriin niin en ainakaan itse äänestäisi.

Persuilla on vielä perkaamista riveissään. Julki-putinistien pitäminen vaaliehdokaana on samaa tasoa kun demarien kiljuset, lipposet ja muut vastaavat, jotka ovat tehneet sisällissodasta saakka myyräntyötään Suomen tuhoamiseksi. Minusta putinistien pitäisi siirtyä demareihin eikä teeskennellä olevansa isänmaallisia persuissa.

Persujen johto tulisi päättää mitä puolue haluaa olla ja siivoa pois asiaton porukka vaalilistoiltaan. Onko persut aidosti isänmaalinen, joka ajaa suomalaisten asiaa vai onko tarkoitus muutaman äänen toivossa pitää mukana Kremlin porukoita, joille kansallisvaltioiden, siis johdonmukaisesti myös Suomen olemassaolo on alistettu Venäjän imperialismille.
Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus

supersankaritar

eiks se ole reilumpaa kumminkin olla julkiputinisti, kuin kaappiputinisti?
If you want peace, you don't talk to your friends, you talk to your enemies.

KamalaJari

Jonkilainen puhdasoppisuuden vaatiminen on aina ollut km liikkeen perisynti.
On harmi jos joki jakaantuu pieniksi puroiksi , silloin se menettää voimansa.
Tosin komukat olivat siinä mestareita , sirpalepuolueita , revareita , maolaisia
stallereita , marxilaisia ..
Eli jos halutaan että km liikkeessä on hajaannus , otetaan malli kommareista.
Miksi Jumala teki Suomalaisista lampaita joita keritään ?

WinstonSmith

Quote from: Miniluv on 14.03.2025, 12:58:45
nollabudjetti, mukana kun pyydettiin  :)

Et saanut Kremlistä rahoitusta? Pyydettiinkö Venäjältä mukaan?
President Putin: Our state was built around values of multiethnic harmony. 

❗️ Our adversaries, people with neo-colonial mindsets – halfwits, in fact – are unable to realise that diversity makes us stronger.

heleena

Quote from: Miniluv on 14.03.2025, 15:02:57
Venäjä ei ole tuhannen vuoden historialla tuomittu mihinkään enempää kuin norjalaiset viikingeiksi tai ranskalaiset napoleoneiksi.

Norjalaiset eivät ole viikingöineet hyvin pitkään aikaan, eivätkä ranskalaiset napoleonoineet. Sen sijaan Venäjä on ryssinyt tavallaan sen koko tuhatvuotisen perseilykautensa ja jatkavat samalla linjalla tälläkin hetkellä joka päivä.

Ja tästä ei ole mielestäsi mahdollista vetää mitään johtopäätöksiä Venäjän perseilystä myös tulevaisuudessa?
Niinistön kannatus ei ole edes lähellä 50%:a, tämä on todella noloa medialle. Vaalipäivän iltana ilmenee kuinka törkeää valhetta meille on syötetty. - Pekka Koskenkorva

Totti

Quote from: KamalaJari on 14.03.2025, 18:24:57
Jonkilainen puhdasoppisuuden vaatiminen on aina ollut km liikkeen perisynti.

Puhdasoppisuus on vasemmiston tapa toimia ja se johtaa aina hajaannukseen.

Ei persuissa tarvitse olla puhdasoppinen, mutta toki joku linja pitää olla muuten puolue ei edusta yhtään mitään. Klisee puolueen "korkeasta katosta" on käytännössä puppa koska puolue ei voi edustaa kaikkia mielipiteitä samaan aikaan. Tällainen arvoliberalismi ei yksinkertaisesti ole toimiva puoluepoliittinen strategia.

Etenkin suuret linjaukset pitäisi olla aika selvät ettei synny epäilystä siitä missä leirissä puolue seisoo. Tällaisia ovat esim. maahanmuutto, EU, puolustus, itsenäisyyskäsitys jne.

Venäjän imperialismin kannattaminen ei mitenkään ole yhdistettävissä esim. kansallismielisyyteen koska Suomi on aina ollut osa Venäjän etupiiriajattelua ja siten imperialismin kohde. Venäjä on yrittänyt tunkeutua Suomeen lukuisia kertoja vuosisatojen aikana samalla lailla kun se nyt tunkeutuu Ukrainaan.

Toki putinistit selittävät olevansa kansallismielisiä, mutta se on lähinnä hämäystä eikä tosiasia. Imperalismin kannattaja ei voi samalla olla kansallisvaltioiden kannattaja koska ne ovat määritelmällisesti toistensa vastakohtia.

Suhtautuminen kansallismielisyyteen ja sen myötä maiden itsenäisyyteen on jo niin perustavanluonteinen jakolinja etten mitenkään ymmärrä miten isänmaalliseksi julistaautuva puole voi pitää maiden itsenäisyyttä de facto kyseenalaistavia ehdokkaita listoillaan. Tästä syystä putinistien pitäisi löytää toinen puolue vasemmalla.

Putinistiongelma on jopa periatteellisesti todella merkittävä. Jos putinistit pääsevät valta-asemaan puoleessa, on olemassa olennainen riski saada Kremlin kätyreitä vaikuttamaan esim. hallituspolitiikkaan. Tästä on jo esimerkkejä erinäisissä Kremlin rahoittamissa vasemmistolaisissa. Jos putinistileiri politiikassa leviää useaan puolueeseen, ei voida välttyä Kremlin vaikutusvallan lisääntymiseltä politiikassa.

On olemassa ikäviä mielipiteitä joita tulisi hyväksyä sananvapauden nimissä, mutta niitä ei tarvitse hyväksyä politiikan päätöksenteossa.

Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus

Eino P. Keravalta

Rivijäsen, nollabudjetti, mukana kun pyydettiin  :)

Tuohan on aivan yleinen ja normaali lähtökohta. Paha olisi, jos olisi nollajäsen, rivibudjetti ja mukana vaikkei kukaan pyytänyt.

Onnea!
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Miniluv

Jos minä putinisti olisin, kyllä minä sen itse tietäisin, eikä tottiwinstonien tarvitsisi sitä minulle tulla kertomaan  :D

Itse en epäile kanssakeskustelijoiden isänmaallisuutta, mutta samaa palvelusta tuskin saan kaikilta vastaajilta. C'est la vie.

Sangbert

Quote from: Miniluv on 14.03.2025, 19:35:51
Jos minä putinisti olisin, kyllä minä sen itse tietäisin, eikä tottiwinstonien tarvitsisi sitä minulle tulla kertomaan  :D

Itse en epäile kanssakeskustelijoiden isänmaallisuutta, mutta samaa palvelusta tuskin saan kaikilta vastaajilta. C'est la vie.

Tai pikemminkin tiedät mutta et kerro. Tai et tajua olevasi.

Tai sitten jotain.

Tajusin just että tunnuksiani ei olekaan vielä poistettu.

Vesa Heimo

Quote from: Totti on 14.03.2025, 19:08:16

Imperalismin kannattaja ei voi samalla olla kansallisvaltioiden kannattaja koska ne ovat määritelmällisesti toistensa vastakohtia.

Suhtautuminen kansallismielisyyteen ja sen myötä maiden itsenäisyyteen on jo niin perustavanluonteinen jakolinja etten mitenkään ymmärrä miten isänmaalliseksi julistaautuva puole voi pitää maiden itsenäisyyttä de facto kyseenalaistavia ehdokkaita listoillaan.

Toistan tämän siksi että on just eikä melkein ja juuri niin sanottu.
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

Miniluv

Quote from: Vesa Heimo on 14.03.2025, 19:51:02

Imperalismin kannattaja ei voi samalla olla kansallisvaltioiden kannattaja koska ne ovat määritelmällisesti toistensa vastakohtia.

Suhtautuminen kansallismielisyyteen ja sen myötä maiden itsenäisyyteen on jo niin perustavanluonteinen jakolinja etten mitenkään ymmärrä miten isänmaalliseksi julistaautuva puole voi pitää maiden itsenäisyyttä de facto kyseenalaistavia ehdokkaita listoillaan.

Toistan tämän siksi että on just eikä melkein ja juuri niin sanottu.

Minä kannatan sitä, että Suomi selviytyy, ja tie siihen on oma puolustus yhdistettynä asiallisiin suhteisiin ulkovaltoihin.

Aallokko

Quote from: WinstonSmith on 14.03.2025, 18:26:12
nollabudjetti, mukana kun pyydettiin  :)

Et saanut Kremlistä rahoitusta? Pyydettiinkö Venäjältä mukaan?

Tää on niin nähty. Näinä Ukraina-joukkopsykoosin surkuhupaisina aikoina jokainen joka ei lähde mukaan silmittömään Venäjän vihaamiseen on Kremlin kätyri ja pelaa Putinin pussiin.

DuPont

Quote from: Pahani Julmu on 14.03.2025, 13:16:01
Tuollaisia ihmisiä on...

Jorma M.

Etenkin suuret linjaukset pitäisi olla aika selvät ettei synny epäilystä siitä missä leirissä puolue seisoo. Tällaisia ovat esim. maahanmuutto, EU, puolustus, itsenäisyyskäsitys jne.

Pahoin pelkään että persuissa on tosi paljon tuohon sopivia ehdokkaita, mutta jotka ovat jäsen Totin mielestä silti putinisteja. Ja itse asiassa osa aivan saatanallisia putinisteja.

Raamatun mukaan taisi olla että "yksi sinulta puuttuu ja sen mukana kaikki": Ei siinä oikeat mielipiteet auta, koska väärän mielipiteen mukaan "straight to hell, boy".
"On käynyt ilmi, että demokratia ja lehdistön vapaus ovat suurimpia niistä tyhjistä korulauseista, jotka milloinkaan ovat ihmismieltä sumentaneet".