News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Milad Dehghan palaa takaisin perussuomalaisiin

Started by Riukulehto, 25.02.2025, 17:24:34

Previous topic - Next topic

Riukulehto

QuoteTIEDOTE: PÄÄTÖKSENI TAKAISIN PERUSSUOMALAISIIN!

Olin ehdolla kunta- ja aluevaaleissa sitoutumattomana Vapauden liiton listoilta Vantaalla. Yllättäen, viime hetkellä, Perussuomalaiset puolue, josta minut erotettiin neljä vuotta sitten, halusivat minut takaisin riveihinsä ja ehdokkaaksi heidän kauttaan. Tämä tapahtui kesken kaiken, kun olin jo ilmoittanut asettuvani ehdolle Vapauden liiton kautta, vaikkakin en ollut vielä virallisesti täyttänyt sitoutumislomakkeita.

Päätös ei ollut helppo. Vapauden liitto edustaa arvojani ulkopoliittisesti paremmin kuin Perussuomalaiset, mutta paikallistasolla olen PS:n kanssa kaikessa asioissa samaa mieltä! Kuntavaaleissa tärkeintä on kuitenkin vaikuttamismahdollisuudet paikallistasolla. Keskustelin asiasta vaalipiirissäni Vapauden liiton ehdokkaiden, Junes Lokan ja aluevaltuutettu Tiina Keskimäen, sekä puolueen puheenjohtajan Ossi Tiihosen kanssa. Keskustelut, erityisesti Lokan kanssa, olivat rakentavia, ja yhteistyö vaalikampanjoinnissa olisi varmasti ollut mielenkiintoista ja antoisaa.

Vaikka olen tottunut toimimaan altavastaajana ja taistelemaan pienpuolueiden kautta, olen vuosien varrella huomannut, että vaalikampanjointi pienemmissä ryhmissä vaatii huomattavasti enemmän resursseja – aikaa, rahaa ja energiaa – joita minulla tällä hetkellä on rajallisesti. Pienpuolueen ehdokkaana työmäärä olisi ollut kaksinkertainen. Lisäksi pienpuolueesta käsin on huomattavasti vaikeampaa vaikuttaa päätöksentekoon ja saada konkreettisia tuloksia aikaan, ellei ole jo valmiiksi vahvassa asemassa. Suuremmassa puolueessa päätöksentekoon pääsee osallistumaan tehokkaammin, ja vaikutusvalta kaupungin asioihin on käytännössä paljon suurempi.

SALALIITTOTEORIOITA JA VÄÄRINKÄSITYKSIÄ

Päätökseni liittyä takaisin Perussuomalaisiin on herättänyt monenlaisia reaktioita. Olen kuullut Vapauden liiton puolelta väitteitä siitä, että Perussuomalaiset ottivat minut takaisin vain sabotoidakseen vaalikampanjaani. Lisäksi on syyllistetty sekä esitetty syytöksiä, että petin Vapauden liiton ja olisin luvannut pysyä heidän ehdokkaanaan.

Haluan kuitenkin tehdä yhden asian selväksi: minulle lupaus tarkoittaa sitä, että joko sanon erikseen "lupaan" tai että siitä on olemassa kirjallinen sopimus (Huom: SITOUTUMIS lomake). Kumpaakaan näistä en ollut tehnyt. Koska ymmärrän Vapauden liiton pettymyksen, halusin omalta osaltani hyvittää tilanteen ja tarjouduin mainostamaan ja tukemaan heidän ehdokkaitaan kampanjan aikana. Lisäksi lahjoitin saamani lahjoitukset Vapauden liiton puoluekassaan.

Tiedän, että päätökseni palata Perussuomalaisiin herättää mielipiteitä suuntaan ja toiseen – niin Perussuomalaisten sisällä, kilpailevissa puolueissa kuin myös LEVELI:n katsojien keskuudessa. Olisin toivonut, että Perussuomalaisilta olisi tullut takaisinpyyntö puolueeseen aiemmin, jotta tältä viime hetken vaihtosotkulta olisi vältytty.

SYMBOLINEN PÄÄTÖS JA TULEVAISUUDEN NÄKYMÄT

Se, että Perussuomalaiset ottivat minut takaisin, on symbolinen ele. Se osoittaa, että puolueessa on tilaa myös värikkäämmille persoonille sekä puolueen sisällä sallitaan aikaisempaa enemmän joustavuutta! arvostan suuresti sitä, että puoluejohto – jonka käsissä päätös lopulta oli – hyväksyi hakemukseni. Sen myös annan heille takaisin omalla panoksellani.

Tästä eteenpäin, kun esiinnyn julkisuudessa ja somessa, edustan Perussuomalaisia ja puolueen linjaa.
Tiedostan että minun pääni päällä leijuu aina PS LOGO muistuttamassa siitä että edustan heitä.
Tämä herättää kysymyksen: tuleeko se näkymään LEVELI:n lähetyksissä tai muussa sisällössä? Vai erottelenko omat tietyt ulkopoliittiset mielipiteeni puolueesta? Tämä on asia, jota pohdin jatkossa ja jonka ratkaisu selviää ajan myötä.

MIKSI PERUSSUOMALAISET VANTAALLA?

Haluan myös erikseen mainita, että Vantaan Perussuomalaiset valtuutetut ovat poikkeuksellisen kovaa porukkaa, ja heidän työnsä on saanut minut uskomaan parempaan turvalliseen ja korruptoitumattomaan Vantaaseen. Haluan osaltani edistää ja auttaa tätä työtä parhaani mukaan.

Vantaalla Perussuomalaisissa on esimerkiksi:
    - Serkkuni entinen opettaja, joka saa kehuja lähes kaikista  puolueista, myös kilpailevista!
    -  Kaupunginvaltuuston aktiivisin valtuutettu, joka on tehnyt erinomaista työtä kitkeäkseen kilpailutukseen liittyvää korruptiota.
    - Valtuutettu, joka taisteli korona-ajan tyranniasäännöksiä vastaan aktiivisesti sekä puuttunu kilpailutusongelmiin.
.
    - Entinen kansanedustaja, joka tuo järkevää puhetta ja asiantuntemusta valtuustoon.

Tällainen porukka ansaitsee täyden tukeni, ja olen ylpeä siitä, että voin olla mukana heidän kanssaan taistelemaan turvallisemman ja korruptoitumattoman Vantaan eteen koko Vantaalaisten puolesta!

Haluan myös informoida että Espoon puolella LEVELIN entinen juontaja Tommi Finnillä on myös ehdolla PS puolueessa kunta- ja aluevaaleissa!
Ei tässä nyt muuta kuin alan kuuntelemaan paluun kunniaksi  SLIM MILL - TAKAISIN biisiä!
https://www.facebook.com/outgang/posts/pfbid0ZERvqmW1ZRBa6SHQ4WfuAHpNiNn6nQMGyu4VkDp4cUPybTakpan7Erf2gqfURpXvl
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

Juoni