News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Piia Kattelus-Kilpeläinen KESK->KP->PS->NYT->KD

Started by Reich, 16.11.2024, 15:05:14

Previous topic - Next topic

Reich

Kansallismieliset ja kristilliset arvot omaava poliisi, hallintotieteen maisteri, MBA Piia Kattelus-Kilpeläinen Seinäjoelta (Ylistarosta) ansaitsee oman ketjun viimeistään nyt neljännen loikkauksen jälkeen. Hommalla hänestä on keskusteltu useammassa ketjussa (mm. täällä). Aiemmin keskustan riveissä 2012 Seinäjoen kaupunginvaltuustoon noussut K-K vaihtoi Paavo Väyrysen kansalaispuoleeseen 2017 ja perussuomalaisiin 2020. Pia Kattelus-Kilpeläisen uran kohokohta oli, kun hän perussuomalaisten riveissä oli ääniharava 2021 kuntavaaleissa 1093 äänellä ja 2022 Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialuevaaleissa 1341 äänellä. K-K yritti eduskuntavaaliehdokkaaksi, mutta loikkaustausta huomioiden PS arvioi, että K-K:n olisi parempi juurtua puolueeseen, eikä hyväksynyt häntä 2023 eduskuntavaaliehdokkaaksi. (PS:aan juurtumissuunnitelma olisi hyvinkin voinut viedä hänet 2027 eduskuntaan.) Eduskuntavaaliehdokkuuden eväämisen jälkeen K-K alkoi härskisti mustamaalata perussuomalaisia julkisuudessa, joten PS erotti K-K:n jäsenyydestään ja Pia K-K vei asian oikeuteen, mutta lopulta PS maksoi 10 000 € korvauksen ilman oikeudenkäyntiä. Tämän jälkeen K-K loikkasi Liike Nytiin, jonka riveissä keräsi 1254 ääntä 2023 eduskuntavaaleissa eikä ollut lähelläkään eduskuntaan pääsyä. Nyt Kattelus-Kilpeläinen on liittynyt kristillisdemokraatteihin. Saa nähdä juurtuuko KD:hen vai jatkaako loikkimista. Piia Kattelus-Kilpeläinen pyörittää puolisonsa kanssa Seinäjokinen-ilmaisjakelulehteä https://www.seinajokinen.fi.

https://ilkkapohjalainen.fi/uutiset/jo-viidenness%C3%A4-puolueessa-toimiva-piia-kattelus-kilpel%C3%A4inen-se-on-minun-tarinani  (maksullinen)
QuoteIlkka-Pohjalainen: Jo viidennessä puolueessa toimiva Piia Kattelus-Kilpeläinen: "Se on minun tarinani"
--
Kattelus-Kilpeläinen on ollut jäsenenä tai ehdokkaana harvinaisen monessa eri puolueessa.
– Se on minun tarinani. On totta, että olen itsekin tehnyt päätöksiä, joista voi olla montaa mieltä. Mutta on myös asioita, joihin en ole voinut vaikuttaa. Tällä viittaan esimerkiksi perussuomalaisiin. Siellä ei annettu mahdollisuutta jatkaa.

https://yle.fi/a/74-20124044
QuoteYLE: Piia Kattelus-Kilpeläinen liittyi kristillisdemokraattien valtuustoryhmään Seinäjoella
--
Seinäjoen valtuustossa istuva ylistarolainen Piia Kattelus-Kilpeläinen on siirtynyt kristillisdemokraattien valtuustoryhmään.
--
Kattelus-Kilpeläisellä on tätä ennen ollut oma valtuustoryhmänsä. Hän on aiemmin ollut muun muassa perussuomalaisissa, keskustassa, kansalaispuolueessa ja Liike Nytissä.

Kristillisdemokraattien ryhmäpuheenjohtaja Aki Ruotsala kertoo Kattelus-Kilpeläisen itse olleen asiassa aktiivinen.
"Me ei tosiaan olla ainoastaan pala Eurooppaa,
vaan jotain kaunista, jota ei koskaan myydä saa."

Mäyräkoira

Piia valmistautuu siihen jo että liike nyt lakkaa olemasta, siis vuoden 2027 vaalien jälkeen.

Olisihan hän nyt voinut suoraan persuista krisuihin loikata, ilman tuota harkimon puolueen välivaihetta. Tiedä sitten, eikö se silloin onnistunut heti.

Lahjakas poliitikon alku pilasi itse äkkinäisyydellään oman uransa.
"Republikaaninen puolue on kuollut."

-Jari Himanen, sekä myös moni muu.

Emo

^ Harvoin olen sitä mieltä, että tarvitaan malttia (ällöttää jo sanakin, näen mielessäni Jyrki Kataisen ja Petteri Orpon naamat 🤢), mutta K-K olisi tarvinnut malttia, nimenomaan silloin kun oli persuissa.

JoKaGO

Quote from: Mäyräkoira on 17.11.2024, 18:47:30
Piia valmistautuu siihen jo että liike nyt lakkaa olemasta, siis vuoden 2027 vaalien jälkeen.

Ei muuten lakkaa! Harry Harkimo valittiin Eduskuntaan 2023, joten vielä 2027 vaalit ei heivaa puoluetta pois puoluerekisteristä, vaan vasta 2031, mikäli kummassakaan noista vaaleista eivät saa enää edustajaa Eduskuntaan. Tietenkin, voihan noita vaaleja tulla etuajassakin, mutta veikkaan, että et tarkoittanut sitä.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.