News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Suomen tuki Ukrainalle - onko se laina, ja kauanko kauanko tuen pitäisi kestää?

Started by Lalli IsoTalo, 17.09.2024, 15:53:21

Previous topic - Next topic

Suomen tuki Ukrainalle - onko se laina, ja kauanko sen pitäisi kestää?

Tuetaan ilmaiseksi 5 vuotta koska Suomen turvallisuus.
13 (30.2%)
Tuetaan ilmaiseksi 3 vuotta koska Suomen turvallisuus.
4 (9.3%)
Nyt on jo tuettu tarpeeksi, ei tarvitse maksaa takaisin.
2 (4.7%)
Tuki pitäisi saada takaisin, esim. halpana energiana.
12 (27.9%)
Ei olisi pitänyt tukea Ukrainaa ollenkaan.
10 (23.3%)
Muu, mikä?
6 (14%)

Total Members Voted: 43

Lalli IsoTalo

Jeps,

Ollaan julkisella alueella, notta sen mukaan kommentoidaan. Mutta siis:

Suomen tuki Ukrainalle - onko se laina, kauanko sen pitäisi kestää?

Homman lukijat varmaan muistavat, että olen ollut rÿzzävastainen koko ikäni. Mutta nyt kysyn, että kun olemme Ukrainaa auttaneet - emmekä täysin epäitsekkäästi - niin pitäisikö raja vetää johonkin?

Mihin? Kaunko tuetaan?
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

ikuturso

Kaikki tässä maailmassa on lainaa vaan. Tänään me autamme, huomenna saatamme tarvita itse apua.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Miniluv

Quote from: ikuturso on 17.09.2024, 16:00:32
Kaikki tässä maailmassa on lainaa vaan. Tänään me autamme, huomenna saatamme tarvita itse apua.

-i-

Tuo ei ole hyvä syy kylvää verorahoja maailman tuuliin.

Vai odottaako joku, että Somaliakin joskys herää velantuntoon Suomea kohtaan?

Quoteonko se laina, ja kauanko sen pitäisi kestää?

On se laina, koska tukisumma on maksettu tilanteessa, jossa Suomi jo elää velaksi.

Quote(0%)Tuki pitäisi saada takaisin, esim. halpana energiana.

Ukraina nostaa nyt jo Euroopan sähkön hintoja, koska merkittävä määrä viedään vajeita kattamaan.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Pallopääkissa

En valinnut mitään vastausvaihtoehtoa. Minä laittaisin kaksi vastausta. Eka vastaus on että tuetaan Ukrainaa niin kauan kuin on tarve, en laita aikarajoja.

Toinen vastaus on se että sodan loputtua Ukraina alkaa maksaa tukea takaisin eri muodoissa, joko rahana tai tarvikkeina. Jos rahalla, Ukraina maksaa itse tai rahat otetaan Venäjältä takavarikoiduista rahoista. Tai sitten se raha otetaan jostain Ukrainan tukemiseen perustetusta EU:n tai muun himmelin rahastosta tms.

Tavaran muodossa maksettava takaisinmaksu sisältää esim. nämä:

- Halpa energia (kaasu, öljy, sähkö).
- Elintarvikkeita kuten viljaa ja viiniä.
- Raaka-aineita kuten mineraaleja
- Jälleenrakennusurakoista saatuina rahoina. (Tähän käytetty raha on peräisin muualta kuin Ukrainasta, mutta ei sillä väliä, pääsia että sitä virtaa Suomeen.)
- Eri tyyppisinä tavaroina jotka on valmistettu Ukrainassa, esim. elektroniikkaa. (Parempi valmistaa tavaraa Ukrainassa eikä Kiinassa.)

Muuta:

- Suomalaiset puolustusalan yritykset saavat osakeomistuksia ukrainalaisista aseteollisuuden yrityksistä.

- Myydään Ukrainalle aseita, ammuksia ja muita sotatarvikkeita. Maksu peritään joko tavaran muodossa tai rahana. Jos rahana, se peritään Ukrainalta tai otetaan Venäjältä takavarikoiduista rahoista, tai jostain tukirahastosta.
Kansalliskonservatiivi ja arvokonservatiivi.

Jepulis

Rasti menisi esimerkiksi kohtaan, kun ryssä luovuttaa tai kunnes alkaa riittämään. Asia on 1000x perustellumpi tukea kuin kehitysapu, ylevero, afrikkalainen maahanmuutto ym.
Vihapuhe on parempi kuin lässytetty valhe.

Miniluv

QuoteTai sitten se raha otetaan jostain Ukrainan tukemiseen perustetusta EU:n tai muun himmelin rahastosta tms.

Hieno idea. Ensin maksetaan Ukrainalle. Sitten maksetaan EUlle, että se maksaa osan Ukrainan veloista meille takaisin.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Aukusti Jylhä

Globalistien sotia ei pidä tukea mitenkään, kunhan ne eivät ole konkreettisesti omalla maaperällä. Jos on, niin silloin tulta päin, koko arsenaalilla ja kaikilla ukoilla, tai sitten käpykaartiin (heh). Käpykaartiin silloin, jos sota on täysin järjetön globalistien voimannäytös, kuten on ennenkin tehty. Jos taas soditaan globalisteja vastaan, niin sitten tosiaan kaikki liikkeelle.

Nykymeno kuitenkin näyttää siltä, että NATOn sotiin ei kannata lähteä mukaan. "Voitto" voi olla luvassa, mutta mitä ikinä se tarkoittaakaan, niin Herra tietää. Nuorta miestä tulee kaatumaan hurjalla tahdilla, kävi miten kävi, joten se syy miksi nuorisoa uhrataan, sen pitäisi olla puhtaan kansallismielinen.

Mikä sitten on kansallismielisesti perusteltava sota, nyt kun Suomikin on antanut aseensa ja määräysvaltansa jenkkilän sotakoneistolle, niin se on aika hurjan vaikea kysymys. Nythän Suomen mahdolliset sotatoimet ovat todellisuudessa jenkkien sotatoimia, mutta suomalaisten sotilaiden toteuttamia.
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

Augustus

Quote from: Pallopääkissa on 17.09.2024, 17:56:54
En valinnut mitään vastausvaihtoehtoa. Minä laittaisin kaksi vastausta. Eka vastaus on että tuetaan Ukrainaa niin kauan kuin on tarve, en laita aikarajoja.

Toinen vastaus on se että sodan loputtua Ukraina alkaa maksaa tukea takaisin eri muodoissa, joko rahana tai tarvikkeina. Jos rahalla, Ukraina maksaa itse tai rahat otetaan Venäjältä takavarikoiduista rahoista. Tai sitten se raha otetaan jostain Ukrainan tukemiseen perustetusta EU:n tai muun himmelin rahastosta tms.

Tavaran muodossa maksettava takaisinmaksu sisältää esim. nämä:

- Halpa energia (kaasu, öljy, sähkö).
- Elintarvikkeita kuten viljaa ja viiniä.
- Raaka-aineita kuten mineraaleja
- Jälleenrakennusurakoista saatuina rahoina. (Tähän käytetty raha on peräisin muualta kuin Ukrainasta, mutta ei sillä väliä, pääsia että sitä virtaa Suomeen.)
- Eri tyyppisinä tavaroina jotka on valmistettu Ukrainassa, esim. elektroniikkaa. (Parempi valmistaa tavaraa Ukrainassa eikä Kiinassa.)
..
Kun sota loppuu tavalla tai toisella, niin sitten alkaa sun mukaan joku Dracula-projekti, jossa Ukrainalta imetään kaikki mitä saadaan. Vähän niinkuin Suomen sotakorvaukset. Jos Ukraina ei maksa ( loppusumma jotain 500 miljardia tms.) niin sitten EU maksaa eli me maksamme siitä mitä me itse annoimme.

Mut eikös olisi helpompaa luovuttaa koko maa Putinille, niin sitten ei tarvitsisi miettiä tälläisiä nerokkaita järjestelyitä. Yleensäkin Suomen kansan älyllinen taso on aika kehno, jonka antiputinisti Pallopääkissa ansiokkaasti havainnollisti.

Lisäksi muistamme kuinka suomalaiset myyvät alttiisti  kansallisvarallisuutensa ties mille tahoille voittojen toivossa.

IDA

Ei löytynyt minulle sopivaa vaihtoehtoa. Mielestäni Ukrainalla ei ole mitään velvoitteita maksaa saamaansa tukea takaisin missään muodossa. Maa joutui oikeudettoman hyökkäyksen kohteeksi. Se on tuen peruste. Suurin osa tuesta on varmasti mennyt hyökkäyksen torjuntaan.
qui non est mecum adversum me est

dothefake

"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Augustus

Tuki on kuitenkin pois jostain muusta. Jos EU myöntää (sanotaan) 36 miljardia euroa sotaan (uudestaan ja uudestaan), jossa loppua ei näy, niin samalla rahalla palkkaa sairaanhoitajia helpottamaan EU:n hoitajapulaa 3 000 euron kuukausipalkalla vuodeksi. Tuolla rahalla saa miljoona sairaanhoitajaa vuodeksi työhön. Siis 1 000 000 sairaanhoitajaa. Tuo määrä hoitajia tekee vuodessa paljon enemmän hyvää, kuin jotkut aseet Ukrainassa, jossa tapellaan maakunnista ja ollaan taisteltu nyt kaksi vuotta ja tulos yhtä tyhjän kanssa. Rahaa voi toki kaataa tyhjänpäiväiseen sotimiseen kunnian/jääräpäisyyden/realismin puutteen tai minkä tahansa inhimillisen typeryyden vuoksi.

Sama koskee Suomen tukia, Suomi kaataa rahaa jonnekkin kankkulan kaivoon.

ikuturso

Quote from: Miniluv on 17.09.2024, 16:24:55

-i-

Haistan tässä olkiukon.

En kannata somalien säilömistä Suomi-nimiseen sardiinipurkkiin. Mutta Ukrainan tukemista sodassa kannatan. Siksi minulta on turha kysyä, odotanko Somalian joskus auttavan Suomea? En todellakaan. Ukrainan sen sijaan voisin odottaa meitä jotenkin tukevan, mikäli emme päästä Putleria Ukrainan kalifiksi.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Augustus

Quote from: dothefake on 17.09.2024, 23:56:13
Augustukselle: anna kasakalle jotain, se vie kaiken.
Kapitalisti myös vie kaiken, joka nettoaa tästä sodasta, ja paljon. Joku aina hyötyy tästäkin sodasta. Kasakat ovat jo niin pahkasikaa ja eikös kasakat ole etnisesti enemmänkin ukrainalaisia kuin venäläisiä? Arojen ratsumiehet ja ruoska, siinä on se paketti josta suomalaisetkin ovat saaneet osansa ennen itsenäisyyttä, kuten jäsen dothefake luissaan vieläkin tuntee, vaikka monta sukupolvea on jo niistä ajoista.

Luotsi

Joskus on sodan kuitenkin loputtava, se on selvä. Vaikka Suomi miten tukisi, se ei ratkaise lopputulosta. Siksi pidän fiksuinpana vaihtoehtona "method Trumpia", eli aselepoa ja tilanteen jäädyttämistä siihen mitä se on. Pitää huomata että kyseessä ei silloin ole alueluovutukset Ukrainalta, vaan nimenomaan väliaikainen ratkaisu (vs Suomen luovuttamat Karjala ja Petsamo, jotka menetettiin "ikuisiksi ajoiksi"). Oleellinen ero.
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

KamalaJari

Quote from: ikuturso on 18.09.2024, 00:09:16
Quote from: Miniluv on 17.09.2024, 16:24:55

-i-

Haistan tässä olkiukon.

En kannata somalien säilömistä Suomi-nimiseen sardiinipurkkiin. Mutta Ukrainan tukemista sodassa kannatan. Siksi minulta on turha kysyä, odotanko Somalian joskus auttavan Suomea? En todellakaan. Ukrainan sen sijaan voisin odottaa meitä jotenkin tukevan, mikäli emme päästä Putleria Ukrainan kalifiksi.

-i-

Muistan takavuosilta tv pätkän jossa taisi husu todistaa vahvasti miten afrikka auttoi suomea sotiemme aikana , muistaako kukaan nuoremmat aivot omaava tarkemmin juttua ?

Mutta enivei , suomella on tapana ottaa lainaa ja jakaa sitten rahaa ties minne tarvitsijoille , onko se kovin viisasta , no kai se sitten on kun kerran näin tehdään.

Itse henkilökohtaisesti velvoittaisin jonkin sortin vakuuksia takaisinmaksusta ( takuudet eivät riitä ) tietysti korkojen kanssa , tyranni kun olisin.

Pidän aika sietämättömänä vasemmistolaisen graffititaiteilijan filosofiaa velkojen takaisinmaksun turhuudesta.
Miksi Jumala teki Suomalaisista lampaita joita keritään ?

Miniluv

^ Tämä?

QuoteTalvisodan aikana Etelä-Afrikan liittovaltio lahjoitti Suomelle 24 Gloster Gauntlet II -konetta.

pienivalkeapupu

Quote from: Miniluv on 18.09.2024, 11:49:45
^ Tämä?

QuoteTalvisodan aikana Etelä-Afrikan liittovaltio lahjoitti Suomelle 24 Gloster Gauntlet II -konetta.
Ehkäpä.. tosin en itse Husun luonteen perusteella tuohon ihan täysillä luottaisi  :roll:
"Luulen, että pääsääntöisesti, kirjoitukseni ovat totta."

"Minun täytyy toimia epävarmuudessa, vaikkei minulla aina ole kaikkea informaatiota ja tietoa."

ohkurin_narsi

Yksikään vaihtoehdoista ei ole fiksu eikä realistinen. Tuki on tukea. Z ei saa voittaa.

Toisaalta, koska sota on, se aiheuttaa lopulta aivan valtavan grynderien lottovoiton. Jos minulla olisi raksafirma, hieroisin käsiäni. Kannattaa nyt ostaa isojen EU raksafirmojen osakkeita. Tärkeintä on että poliittinen johtomme auttaa myös kotimaiset raksafirmat mukaan jälleenrakentamiseen. Nousukausi on tulossa, ja inflaatio kasvaa.

Snorlax

Suomen ei pitäisi tukea Ukrainaa, Palestiinaa eikä etenkään Israelia millään tavalla.
"The ultimate goal of a revolutionary movement today must be the total collapse of the worldwide technological system."
-Theodore Kaczynski