News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Tampereella kysytään, saako fasisteja tappaa - Teatterikesä

Started by Epäluottamusmies, 06.08.2024, 22:49:51

Previous topic - Next topic

Epäluottamusmies

Tämä ei ole varsinaisesti uutinen joten ehkä Tupa-materiaalia?

https://yle.fi/a/74-20100892

QuoteTampereella kysytään, saako fasisteja tappaa – esitys provosoi epätavallisia reaktioita, palkittu ohjaaja kertoo
Onko äärioikeiston nousua mahdollista vastustaa demokraattisin keinoin? Sitä pohtii maailmalla keskustelua herättänyt näytelmä. Nyt se nähdään Tampereen Teatterikesässä.

Quote"Yleisöjä yhdistää globaali vaara"
Näytelmä on kirjoitettu neljä vuotta sitten ja siinä on paljon viittauksia Portugalin kulttuuriin ja historiaan. Esityskielikin on portugali.

Paikallisuudestaan huolimatta näytelmä on vedonnut ihmisiin eri puolilla maailmaa.

– Yleisöjä yhdistää Pohjois-Amerikasta Eurooppaan vaara, joka on globaali: valeuutiset, demagogia, valheet, äärioikeistolaisen populismin valtaannousu, joka pikkuhiljaa muuttaa demokratioita joksikin muuksi, Rodrigues sanoo.

Ohjaaja näkee, että äärioikeiston retoriikassa on paljon samoja piirteitä huolimatta siitä, missäpäin maailmaa ollaan.

– Yksi niistä on kuvitteellisen, ulkomaalaisen vihollisen luominen. Toinen on epäkunnioitus tiedettä ja faktoja kohtaan. Niitä ei oteta vakavasti, koska ne eivät palvele äärioikeiston ja populismin tarkoitusperiä.

Mutta miten demokratiaa sitten pitäisi puolustaa?

– Minulla on etupäässä kysymyksiä. Uskon tosin, että demokratiaa pitää harjoittaa päivittäin. Eli näen, että äärioikeistoa ja demokratian vihollisia vastaan pitää käydä harjoittamalla demokratiaa.

Laitan tänne talteen, esimerkkinä vasemmistolaisesta ajattelusta jossa "demokratia" tarkoittaa vasemmistohegemoniaa, ja kaikki muu on epädemokraattista. Lopputulemana kaikki on sallittua "demokratian" puolustamiseksi.

Adolf Hitler katsoi puolustavansa Saksan kansaa ja sen maata. Usko omaan asiaan oikeutti kaikki keinot. Vasemmiston ajattelutapa ei eroa tästä mitenkään, ja vertakin on vuodatettu enemmän.

Luonnollisesti vasemmistolainen ohjaaja ei kehota, vaan kysyy kysymyksiä. Mutta veikkaan että on vain yksi oikea vastaus.

Nikolas

Olen osittain jopa samaa mieltä. Siis tästä ajatuksen palasta:

... demokratian vihollisia vastaan pitää käydä harjoittamalla demokratiaa.

Sveitsissä harjoitetaan demokratiaa. Otettaisiin oppia ja yritettäisiin koppia. Meilläkin voisi olla demokratia.

Miniluv

Kertokaas vasurit yhdelle "tiedettä ja faktoja epäkunnioittavalle",

montako niitä sukupuolia on?
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

supersankaritar

No mulla on vassari ystävä, jonka kanssa jokainen keskustelu päättyy siihen, että hän toteaa faktana minun olevan fasisti. Eli kyllä, vassarin kanssa eri mieltä mistä tahansa oleminen on fasismia.
If you want peace, you don't talk to your friends, you talk to your enemies.

IDA

Tuo näytelmä ei ole ollenkaan niin yksinkertainen, kuin mitä YLE:n otsikko esittää.

Ensinnäkään Salazar, kuten kaikki portugeesit tietävät, ei ollut fasisti, vaikka toki diktaattori. Sellaisena hän oli lähinnä Kekkosen luokkaa. Musta on jotenkin käsittämätöntä - siis suomalaisena veronmaksajana - että YLE ei pysty palkkaamaan toimittajia, jotka tietäisivät mitä fasismi tarkoittaa. Me olemme romahtamassa ihan alas sivistyksen tasolla.

Itse näytelmään en ota kantaa. Se voi olla ihan hyväkin.
qui non est mecum adversum me est

KamalaJari

Jos äärioikeisto nousee ja pääsee valtaan vaaleissa , se on demokratiaa.
Se muuttuu autoritarismiksi sitten kun vaalitulosta ei kunnioiteta ja alkaa
parempi väkivalta tavoitteena vanhan vallan pönkitys.
Voisko ajatella näin ?
Miksi Jumala teki Suomalaisista lampaita joita keritään ?

Luotsi

Riippuu keneltä kysyy. Ainakin Vladimir Vladimirovich Putin on tuota mieltä ja toteuttaakin tuota fascistien eliminointia nykyisella missiollaan, näin hän on kovaäänisesti julistanut. En ole yllättynyt komppaamisesta :silakka:
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

Emo

Quote from: supersankaritar on 06.08.2024, 23:25:48
No mulla on vassari ystävä, jonka kanssa jokainen keskustelu päättyy siihen, että hän toteaa faktana minun olevan fasisti. Eli kyllä, vassarin kanssa eri mieltä mistä tahansa oleminen on fasismia.

Kysypä siltä ystävältäsi, saako sen mielestä fasistin tappaa. Näin kun vasurit kerta sitä jo julkisesti ääneen toisaallakin pohtivat.

ikuturso

Valitettavasti olen kuullut liian monesta ihan fiksuna pitämästäni suusta, että on oikein lyödä rasistia turpaan.

Joidenkin mielestä on olemassa niin rankkoja - vaikkakin kevyesti yhden (esim. juuri rasismi) -sanan taakse luokiteltavia - loukkauksia, että niihin tulee vastata väkivallalla.

"Fasistin tappaminen" on vain äärimuoto tästä.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Siili

Quote from: KamalaJari on 07.08.2024, 00:41:17
Jos äärioikeisto nousee ja pääsee valtaan vaaleissa , se on demokratiaa.

Termi "äärioikeisto" on latautunut, ja tuottaa herkästi mielleyhtymiä ruskea- ja mustapaitoihin.  Monet journalistitkin näyttävät käyttävän sitä assosioimaan rauhanomaisen maahanmuuttoskeptisyyden ja EU-vastaisuuden näihin "klassisiin" äärioikeistolaisiin. Esimerkkinä Hesarin toimittaja Ilmo Ilkan artikkeli Sveitsin valtapuolue SVP:stä.

https://www.hs.fi/maailma/art-2000009939365.html

Itse näen Wikipedian määritelmän kohtuullisen osuvana:
QuoteÄärioikeisto on nykyisen valtavirtaistuneen määritelmän mukaan pluralismin ja liberaalin demokratian vastainen sekä väkivaltaan suopeasti suhtautuva laitaoikeiston osa.

Quote from: KamalaJari on 07.08.2024, 00:41:17
Se muuttuu autoritarismiksi sitten kun vaalitulosta ei kunnioiteta ja alkaa
parempi väkivalta tavoitteena vanhan vallan pönkitys.
Voisko ajatella näin ?
Jos oikeasti demokratian vastainen ja väkivaltaan suopeasti suhtautuva laitaoikeiston osa pääsee vaalien kautta valtaan, se ei välttämättä pönkitä valtaansa demokraattisin ja rauhanomaisin keinoin. Vai muuttuiko 30-luvun Saksa autoritaariseksi natsien vastustajien väkivaltaisen toimnnan ansiosta?

Todellisen äärioikeiston, kuten kaikkien muidenkin ideologisten äärijärjestöjen, nousun varalta on hyvä pitää tuntosarvet esillä.  Mutta kuten niin monessa muussakin asiassa, suden aiheeton huutelu ei paranna niiden herkkyyttä. 

Roope

Quote from: Epäluottamusmies on 06.08.2024, 22:49:51
https://yle.fi/a/74-20100892

QuoteTampereella kysytään, saako fasisteja tappaa – esitys provosoi epätavallisia reaktioita, palkittu ohjaaja kertoo
...
Mutta miten demokratiaa sitten pitäisi puolustaa?

Minulla on etupäässä kysymyksiä. Uskon tosin, että demokratiaa pitää harjoittaa päivittäin. Eli näen, että äärioikeistoa ja demokratian vihollisia vastaan pitää käydä harjoittamalla demokratiaa.

Olen lukenut kyseisestä teatteriesityksestä aika monta arviota ja kirjoitusta. Kysymystä pohditaan niissä eri näkökulmista toisaalta-ja-toisaalta, mutta yhdessäkään kirjoituksessa ei todettu, että ei, fasisteja ei saa tappaa.

Että siinä mielessä näytelmä on täyttänyt tehtävänsä.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

supersankaritar

Quote from: Emo on 07.08.2024, 07:58:32

Kysypä siltä ystävältäsi, saako sen mielestä fasistin tappaa. Näin kun vasurit kerta sitä jo julkisesti ääneen toisaallakin pohtivat.
mäpä kysyn, kiinnostaa itseäkin.

Jaska Pankkaaja

Kun vilkaisee vasemmistolaisten somea niin ei voi olla huomaamatta mieletöntä vihaa kaikkia ei vasemmistolaisia vastaan. Kun vasemmisto nousee valtaan niin progromit alkavat; ensin ehkä savustellaan pois työpaikoilta, sitten käytellään niitä Järeämpiä Keinoja. Talouden rommatessa oikein kunnolla niin voi veljetsiskot, emme ole nähneet vielä mitään!
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Ajattelija2008

Suomen vasemmisto alkoi murhata väärinajattelijoita tammikuussa 1918. Ei ole mitään yllättävää siinä, että myös vuonna 2024 vasemmisto haluaa murhata väärinajattelijoita. Vasemmistolaisuuden peruspilareita on sananvapauden kieltäminen ja väkivallanhimo.

Fasistit Italiassa vuonna 1922 olivat vasemmistoa. Näytelmässä kysytään, onko oikein murhata kilpailevan vasemmistoliikkeen edustajia. Vasemmistolaisuuteen on satoja vuosia kuulunut idea, että "revisionistisia" vasemmistolaisia pitää vainota ja murhata.

Golimar

Ainakin SDP:ssä oli todella kieroutunut Sanna Marin kultti ja Vasemmistoliitossa on Li Andersson kultti.

X

Fasismi (aiemmin myös fašismi tai fascismi[1]) on Italiassa ensimmäisen maailmansodan jälkeen syntynyt kansallismielinen totalitaristinen liike.[2] Fasistisiksi on kutsuttu myös italialaisen fasismin kanssa samansuuntaisia liikkeitä.[2] Jotkut tutkijat pitävät natsi-Saksan kansallissosialismia fasismin ilmentymänä, joka vei fasismin äärimmäisyyksiin, mutta joidenkin mukaan ne ovat eri ideologioita. Lisäksi esimerkiksi Francisco Francon ja Juan Perónin autoritaarisissa diktatuureissa on nähty fasistisia piirteitä. Useimmissa Euroopan maissa oli maailmansotien välillä vähintään jonkinlaista fasistista liikehdintää.

Fasismia on vaikea määritellä ja rajata, koska se on aina ollut teoreettisesti ja käytännöltään hyvin hajanainen, muuttuva ja paikallisesti sitoutunut ilmiö, eikä se pohjaudu mihinkään ideologiseen perusteokseen. Fasismissa autoritaarinen äärinationalismi ja johtajavaltaisuus yhdistyivät korporatistiseen järjestelmään, joka nähtiin "kolmantena tienä sosialismin ja kapitalismin välillä".[3] Fasistit vastustivat sekä liberaalidemokratioita että kommunismia. Tutkimuskirjallisuudessa fasismi luetaan äärioikeistoon. Fasismia on myös käytetty ja väärinkäytetty poliittisesti latautuneena iskusanana eri poliittisten suuntausten leimaamiseen.

X

Fasismi ja marxilaisuus olivat aatteellisella tasolla hyvin erilaiset, mutta niiden käytännön sovellutukset muistuttivat toisiaan. Marxismin alalajeista etenkin stalinismi ja maolaisuus muistuttivat fasismia. Fasismia ja kommunismia yhdistivät esimerkiksi yksi massapuolue, vahva johtajakultti ja eliitin valta, militarismi, suurisuuntainen suunnittelu talouden, tieteen ja kulttuurin alalla, omien kansalaisten valvonta ja kontrolli, sekä keskitetty korporatiivinen talousjärjestelmä.

X
.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Fasismi

Kallan

Jotenkin äärivasemmistolaiset unohtavat sen, että vaikka he tappaisivat kaikki maailman "fasistit", niin mikäänhän ei estä piilossa pysyvää johtoa määrittelemästä tappajia itseään fasisteiksi. Riittää kun katsoo itänaapurin historiaa. Kas kun se vasemmistolainen voi jossain kohtaa tajuta, että hän vain tappaa kanssaihmisiään eikä Uudessa Maailmanjärjestyksessä hänellä ole todellakaan sijaa. Hän on johdolle likaisen työn tehtyään vain ja ainoastaan uhrattavissa oleva mahdollisesti vaarallinen hyödyllinen idiootti, joka saattaa kääntyä johtoa vastaan kun on tajunnut, mitä on tullut tehtyä.

Uudet vasemmistolaiset eivät tiedä totuutta ja niin likaisen työn tekijät listitään. Dead men don't talk.

Ja niin kierre voi alkaa taas alusta. Uudet naiiviit hölmöt taas uhrattavissa typerän ideologian takia.

KamalaJari

Ei voi edes kuvitella paskamyrskyjä mitä seuraisi näytelmästä , Saako Suvakkeja tappaa..

Vaikea uskoa että niin mautonta typerystä olevan joka moista ryhtyisi väsäämään.
Vasemmalla puolella tämä on ihan normaalia , huomaan.

Elämme kummallisia aikoja .

supersankaritar

Kysyin: J:llä kun on kyky muutaman sanan perusteella kertoa, kuka on fasisti ja kuka ei, niin tämän jutun luettuani haluaisin kysyä, saako fasisteja tappaa? J:No sen voin kertoa, että persut ovat hyvinkin fasistinen puolue, vaikka väittävätkin muuta.
Minä: En kysynyt ihan tuota, pitääkö vastaus lukea rivien välistä? Mua ihan vaan kiinnostaa, miten syvää se viha on ja olit jostain syystä ensimmäinen, jolta kysyä asiaa. J:No persut tuntuvat puolueena todellakin vihaavan demokratiaa ja haluaisivat suomen muuttuvan fasistiseksi. Minä:No mä tulkitsen ton myöntävänä vastauksena. J: kokoajan puolustelet niiden paskoja ulostuloja ja päätöksiä. Äärioikeistolaisuus on uhka demokratialle.

supersankaritar

Quote from: KamalaJari on 07.08.2024, 11:36:38
Ei voi edes kuvitella paskamyrskyjä mitä seuraisi näytelmästä , Saako Suvakkeja tappaa..

Vaikea uskoa että niin mautonta typerystä olevan joka moista ryhtyisi väsäämään.

Eiköhän perusteta harrastelija teatteri ja aleta esittämään tätä syväluotaavaa näytelmää. Kokeillaan, kauanko kestää, että harjoitukset perutaan virkavallan toimesta.

Emo

Quote from: supersankaritar on 07.08.2024, 11:57:23

Kysyin: J:llä kun on kyky muutaman sanan perusteella kertoa, kuka on fasisti ja kuka ei, niin tämän jutun luettuani haluaisin kysyä, saako fasisteja tappaa? J:No sen voin kertoa, että persut ovat hyvinkin fasistinen puolue, vaikka väittävätkin muuta.
Minä: En kysynyt ihan tuota, pitääkö vastaus lukea rivien välistä? Mua ihan vaan kiinnostaa, miten syvää se viha on ja olit jostain syystä ensimmäinen, jolta kysyä asiaa. J:No persut tuntuvat puolueena todellakin vihaavan demokratiaa ja haluaisivat suomen muuttuvan fasistiseksi. Minä:No mä tulkitsen ton myöntävänä vastauksena. J: kokoajan puolustelet niiden paskoja ulostuloja ja päätöksiä. Äärioikeistolaisuus on uhka demokratialle.

Eikö se vasuripaska uskaltanut vastata mitään? Kysypä vielä uudestaan että saako fasistin tappaa, äläkä luovuta ennenkuin tulee kyllä tai ei. Vaikka kukapa sitä ei-vastausta uskoo.

Emo

Ps. Jos fasistin saa tappaa, niin suvakin saa tietenkin myös tappaa. Kenet tahansa saa tappaa.
Kutsutaan sisällissodaksi kun tämä tilanne täyteen kukkaansa puhkeaa.

Eino P. Keravalta

Suomessa on viime vuosina kasvanut voimakkaasti eräs uskonto, jota monet voisivat pitää fasistisena.

Saako sellaisen uskonnon edustajan sitten tappaa?

Minun mielestäni ei. Ketään ei saa tappaa.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Uuno Nuivanen

Quote from: Emo on 07.08.2024, 20:10:13
Ps. Jos fasistin saa tappaa, niin suvakin saa tietenkin myös tappaa. Kenet tahansa saa tappaa.
Kutsutaan sisällissodaksi kun tämä tilanne täyteen kukkaansa puhkeaa.

No, ehkä ei suvakkia pelkän suvakismin takia, mutta kommunistin kyllä jos se aloittaa.  :roll:

supersankaritar

Quote from: Emo on 07.08.2024, 19:51:07
Quote from: supersankaritar on 07.08.2024, 11:57:23

Eikö se vasuripaska uskaltanut vastata mitään? Kysypä vielä uudestaan että saako fasistin tappaa, äläkä luovuta ennenkuin tulee kyllä tai ei. Vaikka kukapa sitä ei-vastausta uskoo.
Mä oletin hänen vastaavan, että ei kuitenkaan saa tappaa, mutta kieltää tms soopaa. Mutta mä koen nyt hänen sanoneen, että persut ovat niin iso uhka demokratialle, että parempi olisi, ja minä kuulun tohon jengiin tietenkin, koska ei tää edes puoella sanalla sanonut, että ei saa tappaa.  Tää ihminen on mulle tuttu tosi tosi monen vuoden takaa, hän oli mua vanhempi hippi, kun mä olin teini ja punkkari. Ja sillon puhui, ettei voisi mennä puutarhalle töihin, kun väärin kitkeä rikkaruohoja, tulee paha mieli. No maailmassa on jotakin niin pahaa uhkaa , että se kuuluisi ilmeisesti kuitenkin kitkeä. Mikä on sinällään kovasti erikoista, koska jos persut uhkaa demokratiaa, niin onko se demokratiaa, että saa olla ainoastaan yhtä mieltä hänen kanssaan mistään asiasta??

KamalaJari

Jo se että lausutaan ääneen kysymys , Saako fasisteja tappaa , siitä se alkaa , päänavaus on suoritettu .

Se etenee niin että , ei nyt kai ? missä tilanteessa ? jos nyt sitten kumminkin , tottakai saa!

Sitten vain aletaan etsimään niitä fasisteja ja siitä se lähtee kun kerran lupa saatiin.

Viedäänkö fasistit leirille vai ammutaanko tavattaessa ? Vai miten se sujuu ?

Fasisteilla siis niillä jotka leiman saavat , on hankalat paikat , perässä on maan poliitinen eliitti , vasemmisto kumppaneineen jotka ovat jo tappamaan tottuneet.

Eikä siinä selittelyt auta , ei edes aktiivinen katuminen , se juna meni jo.

Toisaalta miltähän tämä maa sitten näyttää kun ne fasisteiksi todetut on tapettu , voi olla että alhaaltapäin sitä on parempi sitten seurailla.

Lalli IsoTalo

Ensin ne saivat tappaa natseja.
En ollut natsi, joten en sanonut mitään.

Sitten ne saivat tappaa fasisteja.
En ollut fasisti, joten en sanonut mitään.

Sitten ne saivat tappaa rasisteja.
En ollut rasisti, joten en sanonut mitään.

Seuraavaksi ne alkoivat tappaa hyödyllisiä sosialisti-idiootteja.
En ollut hyödyllinen sosialisti-idiootti, joten en sanonut mitään.

Lopulta ne alkoivat järjestelmällisesti eliminoida valkoista rotua, joka olikin niiden suunnitelma alusta lähtien.
Eikä ollut ketään jäljellä puolustamassa minua.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

ikuturso

Britanniassa kadulla mielenosoituksia rasisteja ja fasisteja vastaan.

Mielenosoituksen näkyvimmät kyltit sun muut ovat "Tervetuloa maahanmuuttajat, rasistit vittuun"-tyylisiä, sekä tietenkin palestiinan lippuja.

Jokainen haastateltu yksilönä on vastustamassa fasisteja ja natsismin nousua. Joku vanhempi mies kertoi, että niin se natsi-saksassakin alkoi. Pienet ryhmät ensin hyökkäsivät juutalaisia vastaan ja sama ei saa toistua.

No, jos haluavat tämän päivän "juutalaisten", eli afrikkalaisten ja lähi-itäläisten kansoittaman maan, niin se on varmaan heidän onnelansa. Kukaan kun ei tunnu näkevän kultaista keskitietä, eli laitetaan sinne rajoille vähän jarrua ja vaatimuksia. Nykyinen all-in-meininki ei johda mihinkään hyvään. Britanniasta tulee intia ja thamesista ganges. Rotat juoksee ja kadut haisee.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Tabula Rasa

Quote from: KamalaJari on 07.08.2024, 11:36:38

Kommunisteja, vääräuskoisia jne.

Leimasana vaan vaihtuu ja peittelemätön punaväri tulee esiin.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

supersankaritar

No ilmeisesti aihe on ajankohtainen muualtakin ja englannissa jaellaan vinkkejä fasistien kaulan katkaisemiseen.
  He (Ricky Jones) told the crowd that members from the TSSA transport union, which he is a member of, "had to go home on trains and take stickers off the trains with razor blades on the back of them"And razor blades stuck between seats, where people sit," he said."Now these people don't give a shit about who they hurt - we've got children and women using those trains, it's during the summer holidays."They are disgusting fascists and we need to cut all their throats and get rid of them all." https://news.sky.com/story/kent-labour-councillor-ricky-jones-suspended-after-telling-walthamstow-protest-fascists-need-to-have-throats-cut-13193298

KamalaJari

Stalin tappoi fasisteja , Pol Pot tappoi fasisteja , Mao se vasta fasisteja tappoikin
Millaisia nämä maat olivat sen jälkeen kun " fasistit " oli tapettu ?
Jos valita saisi ei asuinsija kohdentuisi maihin joissa " fasistit " on deletoitu.
Mitähän tuo " fasisti" termi pitää nykyään tarkoittaman ?
Vastaan itse , kansallismielinen , perinteisiin arvoihin ja ajatuksiin tukeutuva , suomalaistaustainen , työtätekevä , yrittäjä , joku tästä lisää jatkakoon ...