News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Marjanpoiminta

Started by B52, 13.07.2012, 04:20:47

Previous topic - Next topic

Saako kaikki kerätä marjoja?

Ainoastaan sinä
3 (2.9%)
Vain vaimo tai mies
1 (1%)
Kenties naapuri ( jos antaa pullon kossua )
8 (7.8%)
Ei ainakaan naapuri minun tontilta
4 (3.9%)
Ulkomaalainen ei missään nimessä
23 (22.5%)
Kaikki saa poimia
63 (61.8%)

Total Members Voted: 102

Voting closed: 12.08.2012, 04:20:47

Niobium

Marjanpoimijat | 43 marjan­poimijaa yritti lentää salaa Suomeen – Thaimaa esti: https://www.hs.fi/suomi/art-2000010583548.html

"THAIMAA pysäytti 43 Suomeen pyrkineen thaimaalaisen matkanteon lauantaina. Maan viranomaisilla on epäilys siitä, että joukko oli matkalla Suomeen poimimaan marjoja, vaikka Thaimaa ei toistaiseksi päästä poimijoita maahan."

Loput linkin takaa. Hyysäri on jollain tavalla onnistunut pilkkomaan näitä juttuja siten, että copy-paste on vähän pitkäveteistä hommaa ainakin kännykällä.

Mutta yleisenä huomiona, että siellä on jokin roti asioissa. Ovat huomioineet Suomen päätöksen eivätkä päästä edes lähtemään lennolle, jos on epäilys siitä, että olisivat tulossa tänne töihin.

Tässä vaiheessa ajattelen vain, että ne marjayrittäjät, jotka ovat julkisuuteen tulleiden tietojen mukaan suoraan sanottuna kusettaneet ahkeria ihmisiä, ovat kusseet paitsi omaan lahkeeseensa niin myös koko yrittäjäpiirin kintuille.

Tähän vielä närpiöläisten tomaattiviljelijöiden touhut päälle.

Ei mene hyvin tässä maassa, jos ei osaa toimia kunnolla.
"Varmaan jokaisen venäläisen äidin suurin unelma on synnyttää lisää lapsia tulevaisuuden juoksuhautoihin laittamaan käsikranaatti leuan alle ja vetämään sokka irti. Korvaukseksi saa säkillisen perunoita. " (Jäsen Hohtis.)

ikuturso

Quote from: Niobium on 24.07.2024, 12:26:52
Marjanpoimijat | 43 marjan­poimijaa yritti lentää salaa Suomeen – Thaimaa esti: https://www.hs.fi/suomi/art-2000010583548.html

"THAIMAA pysäytti 43 Suomeen pyrkineen thaimaalaisen matkanteon lauantaina. Maan viranomaisilla on epäilys siitä, että joukko oli matkalla Suomeen poimimaan marjoja, vaikka Thaimaa ei toistaiseksi päästä poimijoita maahan."
...

Tässä vaiheessa ajattelen vain, että ne marjayrittäjät, jotka ovat julkisuuteen tulleiden tietojen mukaan suoraan sanottuna kusettaneet ahkeria ihmisiä, ovat kusseet paitsi omaan lahkeeseensa niin myös koko yrittäjäpiirin kintuille.

Tähän vielä närpiöläisten tomaattiviljelijöiden touhut päälle.

Ei mene hyvin tässä maassa, jos ei osaa toimia kunnolla.

Ei täällä mitkään ihmiset ole väärin toimineet. Se, että Thaimaa ei päästä ihmisiä suomeen töihin, johtuu suomalaisesta keskustelukulttuurista. Ettekö te lue lehtiä?

Media haastatteli poliitikoita ja muita ja keskustelukulttuurista se kaikki johtuu, että täällä vierastyöläiset traumatisoituvat eivätkä tule toimeen palkallaan. Syynä vain ja ainoastaan rasistinen ja muukalaisvihamielinen keskustelukulttuuri!

Siis hommaforumin vika, että marjat mätänevät metsiin. M.O.T.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Jorma M.

Ihminen on älykäs eläin. Jos sille ei makseta tarpeeksi palkkaa niin ei se mene metsään konttaamaan ja pyllistelemään. Vituttaa tuollaiset jeesustelija-partaset. Jokaiselle herralle pitäisi tarvittaessa todeta että mene itse töihin noilla palkoilla.

Satun tuntemaan yhden "ammattimarjastajan". Se poimii itse koko sesongin ajan mustikoita, myy itse ja pitää rahat itse. Työttömyyskorvauksensa päälle. Juuri ja juuri saa slummibunkkerinsa vuokrat maksettua. Ja syötyä. Ei ole käynyt itsellä mielessä tehdä samaa tai ehdottaa kaverille että menisi kuuntelemaan partasten työmoraalilausuntoja.
"On käynyt ilmi, että demokratia ja lehdistön vapaus ovat suurimpia niistä tyhjistä korulauseista, jotka milloinkaan ovat ihmismieltä sumentaneet".

MinäVuan

Quote from: Jorma M. on 24.07.2024, 15:32:03
Ihminen on älykäs eläin. Jos sille ei makseta tarpeeksi palkkaa niin ei se mene metsään konttaamaan ja pyllistelemään. Vituttaa tuollaiset jeesustelija-partaset. Jokaiselle herralle pitäisi tarvittaessa todeta että mene itse töihin noilla palkoilla.

Satun tuntemaan yhden "ammattimarjastajan". Se poimii itse koko sesongin ajan mustikoita, myy itse ja pitää rahat itse. Työttömyyskorvauksensa päälle. Juuri ja juuri saa slummibunkkerinsa vuokrat maksettua. Ja syötyä. Ei ole käynyt itsellä mielessä tehdä samaa tai ehdottaa kaverille että menisi kuuntelemaan partasten työmoraalilausuntoja.

Paljonka keräs mustikoita kiloja?