News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Suomen ja Viron välisessä kaasuputkessa reikä ja paineenlaskua

Started by Lalli IsoTalo, 10.10.2023, 14:07:33

Previous topic - Next topic

jmk

Quote from: ikuturso on 13.01.2025, 09:06:53
Mutta jos todisteet on hankittu rikollisin menetelmin, niin TUUUT  TUUUUT ja hyvää matkaa.

Jaa, sitä on taas katsottu vähän liikaa amerikkalaisia teeveesarjoja.

Siili

Quote from: jmk on 13.01.2025, 14:16:38
Quote from: ikuturso on 13.01.2025, 09:06:53
Mutta jos todisteet on hankittu rikollisin menetelmin, niin TUUUT  TUUUUT ja hyvää matkaa.

Jaa, sitä on taas katsottu vähän liikaa amerikkalaisia teeveesarjoja.

Taitaa lähes kaikki fyysinen todistusaineisto olla peräisin muualta kuin laivainspektiosta, joten sen nollaus ei varmaan onnistuisi edes Perry Masonin perillisiltä Atlantin tuolla puolen. "No comments"-linja ei pelasta kapteenia joutumasta kalterien taakse, mutta sujuva yhteistyö viranomaisten kanssa saattaa pienentää kakkua.

ikuturso

Quote from: jmk on 13.01.2025, 14:16:38
Quote from: ikuturso on 13.01.2025, 09:06:53
Mutta jos todisteet on hankittu rikollisin menetelmin, niin TUUUT  TUUUUT ja hyvää matkaa.

Jaa, sitä on taas katsottu vähän liikaa amerikkalaisia teeveesarjoja.

Niin lähinnä niissä pellehaastatteluissa tuntui, että se lakimies vetoaa juuri tuohon, että kenelläkään ei ole missään vaiheessa ollut oikeutta koskea saati mennä laivaan.

Ja juu. Tykkään amerikkalaisista lakisarjoista. Meillä tapahtuu ihan samaa paskaa vähän eri formaatissa. Vaikka on sormenjäljet rikospaikalle jätetyssä esineessä, jonka todistaja on nähnyt rikollisten kädessä, niin ei voida mitenkään yhdistää rikokseen ei.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Murkula

Quote from: ikuturso on 13.01.2025, 17:38:08
Niin lähinnä niissä pellehaastatteluissa tuntui, että se lakimies vetoaa juuri tuohon, että kenelläkään ei ole missään vaiheessa ollut oikeutta koskea saati mennä laivaan.

Ja juu. Tykkään amerikkalaisista lakisarjoista. Meillä tapahtuu ihan samaa paskaa vähän eri formaatissa. Vaikka on sormenjäljet rikospaikalle jätetyssä esineessä, jonka todistaja on nähnyt rikollisten kädessä, niin ei voida mitenkään yhdistää rikokseen ei.

-i-
Ei kyllä se meilläpäin menee enemmän kuten amerikkalaisessa elokuvassa, eli alastomassa aseessa. Eli yhtäkkiä Polisi heittää rikospaikalla tuolin läpi ikkunasta, kieltäytyen selittämästä itseään ja iskee sen jälkeen kuin sika limppuun, täysin ilmiselvästi viattoman kiinniottamiseksi, oikean rikollisen katsoessa vierestä ilmeettömän hämmästyneenä.  ;D
Me suomalaiset olemme niin poliittisesti tyhmä kansa, että oikein ansaitsemme kuolla sukupuuttoon.

Ignore: Don Nachos, Ajatolloh, Puuha-Pepe, Sir, Justustr, Joutselkä, Vastarannan Kiiski, Hämeenlinnan Oraakkeli, Caucasian, Viisitoista, Totti, MinäVuan.

Ari-Lee

Uutisannin mukaan niitä varjolaivoja ajelehtii nyt siellä täällä aiheuttaen katastrofivaaraa. Ilmeisesti varjolaivoilla ei ole päämäärää, koska pakotteet kieltävät ottamasta satamiin putin sodan rahoittajia. Nyt odotamme öljykatastrofia.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Cassa

No nythän sitten asianajajakin myönsi samalla, että ankkuri kuuluu kyseiselle paatille, kun sen palauttamista ihan piti oikeusteitse vaatia :D

QuoteAnkkurin takavarikon kumoamista vaati tankkerin omistava Caravella-varustamo.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010964952.html

Siili

Asianajaja esittää vaihtoehtoja takavarikolle:

QuoteEagle S:n Caravella-varustamoa edustava asianajaja Herman Ljungberg kertoo, että varustamo voi halutessaan hylätä tankkerin Suomeen.

Hänen mukaansa asiassa on muitakin vaihtoehtoja.

– Valtio voi myöntää rikkoneensa kansainvälistä oikeutta ja rikoslakia ja päästää aluksen jatkamaan matkaa. Olisi ihan kohteliasta sanoa vielä "sori siitä", Ljungberg esittää.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010967711.html

Roope2

Mitäköhän järkevää Eagle S:n varustamo olisi tehnyt ankkurilla, jos se olisi luovutettu heille vaikkapa saatteella "Olkaa hyvä! Tarvittavat asiayhteydet selvinneet".

Alus on yhden ankkurin varassa suojaisassa paikassa sisäsaaristossa ja aluksen tilannetta seurataan ympäri vuorokauden. Hinaajia saadaan tarvittaessa avuksi.

Ankkurin kiinnittäminen rikkoontuneeseen ketjuun vaatii myös korjaustoimenpiteitä ennenkuin sitä voidaan käyttää alkuperäiseen tarkoitukseen tai merenpohjan tutkimiseen.
"Koulussa menestyminen on vain siitä kiinni, kuinka paljon ja miten teet töitä. Oma asenne vaikuttaa tosi paljon."

Maryam Imtiaz, Pakistanista 13-vuotiaana Suomeen muuttanut Aalto-yliopiston opiskelija

pingviini

Kaikki itämeren kaapelirikot ovat vahinkoja kirjoittaa Washington Post

QuoteItämerellä viime kuukausina tapahtuneet kaapelirikot johtuivat todennäköisesti vahingoista, eivät Venäjän sabotaasista, kertoo Washington Post.

WaPo käyttää lähteenään useita nimettömiä yhdysvaltalaisia ja eurooppalaisia tiedusteluviranomaisia. Heidän mukaansa tutkinnoissa ei ole ilmennyt viitteitä siitä, että ankkureitaan merenpohjassa raahanneet alukset olisivat toimineet tarkoituksella tai Venäjän käskemänä.

Sen sijaan todistusaineistot viittaavat siihen, että vauriot aiheutuivat kokemattomien miehistöjen toiminnasta huonosti ylläpidetyillä aluksilla. Viranomaisten mukaan todisteet vaikuttavat selviltä.......

Lisää linkistä
https://www.ksml.fi/uutissuomalainen/8221077

Intermarium

^Kylläpäs noita vahinkoja sattuukin ;D Kannattaisi varmaan hoitaa asia niin, että noilla ruosteisila kaukaloilla tumpelomiehistöineen ei olis jatkossa enää mitään asiaa Itämerelle ;D

ApuaHommmaan

Länsimaathan nuo miehistöt on halunnut seilaamaan. Ei yksikään oikea merimies mene johonkin kusiseen peltipurkkiin, joka uppoaa jo pikkumyrskystä.
Lisää rahaa kotouttamiseeni.

Hohtis

Quote from: Siili on 13.01.2025, 07:13:25Luulenpa, että asianajajan ainoa todellinen juridisen narinan aihe tulee olemaan aluksen pakottaminen Suomen aluevesille, mikä saattaa olla kansainvälisen merioikeuden vastaista.

Quote1. Voivatko Fingrid, Elisa ja Cinia saada Eagle S -aluksen takavarikkoon oikeusteitse vakuudeksi kaapelivahingoista?

– Se on sekä kansainvälisessä että Suomen merilaissa ennakoitu toimenpide, että vahingonkärsijä voi pyytää alusta takavarikkoon. Merioikeuden takavarikko pohjautuu kansainvälisiin sopimuksiin ja on vanha merioikeudellinen tapa varmistaa, että laiva voidaan pitää hallussa ja vakuutena, kunnes esimerkiksi omistajan tai varustamon vakuutusyhtiöstä saadaan vakuus sille, että vahingot korvataan, Ringbom sanoo.
https://yle.fi/a/74-20134682

Liitekuvassa suomalaiset pyytämässä kohteliaasti alusta takavarikkoon. Rynnäkkövarustus pitää huolen siitä, että käyttäytyminen on sivistynyttä ja aikuismaista puolin ja toisin ja kädet pysyvät housunsaumoilla.

Kansanvälinen 'oikeus' on aina tulkintakysymys. Siksi kaikkeen ei ole olemassa vastausta tai ennakkotapausta. Ja juuri siksi suomalaisten viranomaisten toiminta tässä tapauksessa olikin niin äärettömän tärkeää ja oikeaa.


Who Dares Wins.




Kek2

WaPo on soittanut Putlerille ja kysynyt siltä miten tää nyt oikein meni. ;D
Vahingossa raahattiin ankkureita kilometritolkulla ja muka ei huomattu.

ApuaHommmaan

Näistä on aina siinä mielessä turha keskustellakaan, että virallinen totuus päätetään USA:n johtohenkilöiden toimesta. Suomalaisten tehtävä on sitten raivota sen sanoman mukaan. Muut mielipiteet kiusataan hiljaisiksi. Ihan perus Suomi menoa.
Lisää rahaa kotouttamiseeni.

Lalli IsoTalo

Suomi ankkuroi ennakkotapauksen rÿzzän tuleville bulvaaniankkuroinneille.

Quote from: https://www.rsult.fi/blog/ankkurointi-neuvottelussa/Ankkurointi on tehokas neuvottelutaktiikka, jonka avulla voit ohjata keskustelun kulkua ja vaikuttaa neuvottelun lopputulokseen. Se perustuu psykologiseen ilmiöön, jossa ihmiset ovat taipuvaisia tarttumaan ensimmäisenä saamaansa tietoon – "ankkuriin" – ja tekemään sen pohjalta päätöksiä. Tämä johtuu siitä, että ihmisen aivot pyrkivät yksinkertaistamaan monimutkaisia asioita ja käyttämään nopeita päättelyreittejä. Ankkurointi hyödyntää tätä taipumusta ja voi siksi olla erittäin tehokas työkalu neuvottelupöydässä.

Ankkurointi on siis neuvottelutekniikka, jolla toista osapuolta ohjataan lähelle omaa tavoiteltua lopputulosta.

Se joka neuvotteluissa pääsee ensimmäisena ankkuroimaan lähtöhinnan, on etulyöntiasemassa. Kuten Suomi nyt on. Rÿzzän mahdolliset tulevat bulvaaniankkuroijat tietävät mitä tulossa on.

Tätä ei olisi paremmin voinut hoitaa.

Quote from: Hohtis on 19.01.2025, 19:10:25
Who Dares Wins.

Jeps.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Lalli IsoTalo

Quote from: pingviini on 19.01.2025, 16:32:26
QuoteItämerellä viime kuukausina tapahtuneet kaapelirikot johtuivat todennäköisesti vahingoista, eivät Venäjän sabotaasista, kertoo Washington Post.

Kappas! Toimittajaputinisti ilmoittautui vapaaehtoisesti. :D WP-artikkeli on maksumuurin takana, joten henkilöllisyytensä jäi pimentoon.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

ikuturso

Quote from: Lalli IsoTalo on 19.01.2025, 20:12:02
Quote from: pingviini on 19.01.2025, 16:32:26
QuoteItämerellä viime kuukausina tapahtuneet kaapelirikot johtuivat todennäköisesti vahingoista, eivät Venäjän sabotaasista, kertoo Washington Post.

Kappas! Toimittajaputinisti ilmoittautui vapaaehtoisesti. :D WP-artikkeli on maksumuurin takana, joten henkilöllisyytensä jäi pimentoon.

By Greg Miller, Robyn Dixon and Isaac Stanley-Becker

Silkkaa paskaa, putinin ja kolmannen maailmansodan pelkoa. Ja lopun kuva näin Trumpin valtaanastujaispäivänä piti ottaa talteen... Tirsk.

QuoteInstead, U.S. and European officials said that the evidence gathered to date — including intercepted communications and other classified intelligence — points to accidents caused by inexperienced crews serving aboard poorly maintained vessels.

U.S. officials cited "clear explanations" that have come to light in each case indicating a likelihood that the damage was accidental, and a lack of evidence suggesting Russian culpability. Officials with two European intelligence services said that they concurred with U.S. assessments.

Despite initial suspicions that Russia was involved, one European official said there is "counter evidence" suggesting otherwise. The U.S. and European officials declined to elaborate and spoke on the condition of anonymity, citing the sensitivity of ongoing investigations.
https://www.washingtonpost.com/world/2025/01/19/russia-baltic-undersea-cables-accidents-sabotage/

Kuvassa oleellinen ympyröity.

-i-

MUOKS: Luin artikkelin loppuun. Siteerattu mm. Pekka Toveria ja monia muita, jotka kertovat, että kyse on Moskovasta johdetusta hybridioperaatiosta. Artikkelin kommenttiosiossa ihmeteltiin harhaanjohtavaa otsikkoa, onko clickbait ja liittyykö Trump-Putin suhteisiin ja tahallista nokkimista, niin kuin tuo ympäröimäni bannerin osa tuossa artikkelikuvassa.
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Riukulehto

QuoteTulli on päättänyt esiselvityksen Eagle S -aluksen miehistön epäillystä säännöstelyrikoksesta

Julkaisuajankohta 16.1.2025 13.00
Tiedote

Tullin talousrikostutkinta on saanut päätökseen esiselvityksen koskien Eagle S-alusta. Esiselvityksen tarkoituksena oli selvittää, onko syytä epäillä Eagle S -aluksen miehistön syyllistyneen törkeään säännöstelyrikokseen, kun se toi polttoainetta Suomen aluevesille. Tullin selvityksen mukaan lastina oleva lyijytön bensiini ja diesel luokitellaan Venäjän pakotteiden alaisiksi tuotteiksi.

Esiselvityksessä suoritettujen kuulustelujen perusteella alus on tullut Suomen aluevesille Suomen viranomaisten kehotuksesta, joten ei voida katsoa, että miehistö olisi tuonut polttoaineet tahallisesti Suomen aluevesille ja näin rikkonut pakotelainsäädäntöä. Tästä syystä Tullin talousrikostutkinta ei käynnistä asiassa rikostutkintaa. Asiassa on konsultoitu myös apulaisvaltakunnansyyttäjää.

Tullissa asiaan liittyvät hallinnolliset selvitystoimet jatkuvat edelleen. Aluksen lasti pysyy Tullin pidättämänä toistaiseksi.
https://tulli.fi/-/tulli-on-paattanyt-esiselvityksen-eagle-s-aluksen-miehiston-epaillysta-saannostelyrikoksesta
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

ikuturso

Quote from: Riukulehto on 20.01.2025, 11:03:19
QuoteTulli on päättänyt esiselvityksen Eagle S -aluksen miehistön epäillystä säännöstelyrikoksesta

Julkaisuajankohta 16.1.2025 13.00
Tiedote
...
Esiselvityksessä suoritettujen kuulustelujen perusteella alus on tullut Suomen aluevesille Suomen viranomaisten kehotuksesta, joten ei voida katsoa, että miehistö olisi tuonut polttoaineet tahallisesti Suomen aluevesille ja näin rikkonut pakotelainsäädäntöä. Tästä syystä Tullin talousrikostutkinta ei käynnistä asiassa rikostutkintaa. Asiassa on konsultoitu myös apulaisvaltakunnansyyttäjää.


:facepalm:

Viranomaisilla on liikaa aikaa.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

toumasho

Tässä sitten ihan ensikäden kuvamateriaalia siitä, että miltä raakaöljyonnettomuuden jälkiseuraukset myöskin Itämerellä näyttäisivät. Mustan meren suolapitoisuus on puolet valtamerien suolapitoisuudesta, mutta ei riittänyt. Sinne merenpohjaan se öljy sitten lopuksi meni. Tasainen lätty, joka peittää ja tappaa kaiken.

[tweet]1880549007950495793[/tweet]
Rasistinen Logiikka Oy, Toimitusjohtaja

P

Quote from: ApuaHommmaan on 19.01.2025, 18:34:28
Länsimaathan nuo miehistöt on halunnut seilaamaan. Ei yksikään oikea merimies mene johonkin kusiseen peltipurkkiin, joka uppoaa jo pikkumyrskystä.

Lännen vika, kun zenäjä ostaa bulvaanien kautta romupurkkeja ja palkkaa halpamiehistöjä... Hyvin vedät.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

ApuaHommmaan

Quote from: P on 20.01.2025, 15:02:56
Quote from: ApuaHommmaan on 19.01.2025, 18:34:28
Länsimaathan nuo miehistöt on halunnut seilaamaan. Ei yksikään oikea merimies mene johonkin kusiseen peltipurkkiin, joka uppoaa jo pikkumyrskystä.

Lännen vika, kun zenäjä ostaa bulvaanien kautta romupurkkeja ja palkkaa halpamiehistöjä... Hyvin vedät.

En ole mitään kantaa vikoihin ottamassa. Ennen pakotteita Venäjä käytti pitkälti muiden mukana samoja purkkeja. Sitten tuli pakotteet, ja sen mukana keräillivät mitä saivat.

Teillä emotionaalisilla ihmisillä on erittäin tärkeää kenen vika joku on. Minulla kyse on aika yksinkertaisista syyseuraus suhteista, enkä jaksa aikaani tuhlata kysymyksillä mikä taho on mitäkin.
Lisää rahaa kotouttamiseeni.

Totti

Quote from: pingviini on 19.01.2025, 16:32:26
Kaikki itämeren kaapelirikot ovat vahinkoja kirjoittaa Washington Post

QuoteItämerellä viime kuukausina tapahtuneet kaapelirikot johtuivat todennäköisesti vahingoista, eivät Venäjän sabotaasista, kertoo Washington Post.
Lisää linkistä
https://www.ksml.fi/uutissuomalainen/8221077

Tätä vahinkonarratiivia on nyt tuutattu ulos eetteriin aika laajalti länsimediassa hyvin selittävään sävyyn. Ts. yleisö halutaan vakuuttaa jostain, joka ei selvästikään ole totta. Onhan väite toistuvista vahingoista todisteiden valossa täysin epäuskottava jo maaallikonkin silmin.

Eri maiden viranomaisten yhtäkkinen 180 asteen täyskäännös antaa myös ymmärtää, että kulisseissa on meneillään, jotain jolla halutaan lyödä kansi koko jupakan päälle. Mitä tarkkaan ottaaen puuhaillaan voi vain spekuloida, mutta epäilen, että se liittyy Trumpin yrityksiin saada Ukrainan sota loppumaan.

Voi esim. olla, että lakaisemalla kaapelijupakka maton alle yritetään Kremlin pyynnöstä pelastaa Putlerin kasvot ja salainen öljybisnes vastineeksi myönnytyksistä Ukrainassa. On myös mahdollista, että Xi on ilmoitellut, että Kiinan mahdollinen rooli kaapelirikoissa voisi jättää mainitsematta.

Oli miten oli, en itse usko sekuntiakaan että kyseessä olisi vain toistuvista vahingoista saman kaapelitematiikan ympärillä vaan juttu haisee sen verran kakalle, että tässä selvästikin peitellään jotain.
Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus

Lalli IsoTalo

Quote from: Totti on 20.01.2025, 15:24:44
Tätä vahinkonarratiivia on nyt tuutattu ulos eetteriin aika laajalti länsimediassa hyvin selittävään sävyyn.

Arvailen hyvinkin epävarmaan sävyyn, että tämä tarina on ehkä - tavalla tai toisella - tarkoitettu rÿzzän sisäiseen käyttöön?

Quote from: tottiEri maiden viranomaisten yhtäkkinen 180 asteen täyskäännös antaa myös ymmärtää, että kulisseissa on meneillään, jotain jolla halutaan lyödä kansi koko jupakan päälle. Mitä tarkkaan ottaaen puuhaillaan voi vain spekuloida, mutta epäilen, että se liittyy Trumpin yrityksiin saada Ukrainan sota loppumaan.

Tässä spekulaatiossa olisi ainakin jotain järkeä.  :P
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

ikuturso

Tuli mieleen vielä tuosta ylempänä päivittelemästäni säännöstelyrikkomuksen pohdinnasta...

Jospa se on tehty siltäkin varalta, jos bensa päätetään takavarikoida korvaukseksi vaurioista. Mikäli kyse olisi pakotepolitiikan rikkomisesta, sitä litkuahan ei voitaisi ottaa ilmaiseksikaan vastaan, luulen.

Nyt kun se on  vaan ajelehtinut Suomen aluevesille sivutoimisesti, se bensa, se voidaan ehkä takavarikoida.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

P

Quote from: ApuaHommmaan on 20.01.2025, 15:09:45
Quote from: P on 20.01.2025, 15:02:56
Quote from: ApuaHommmaan on 19.01.2025, 18:34:28
Länsimaathan nuo miehistöt on halunnut seilaamaan. Ei yksikään oikea merimies mene johonkin kusiseen peltipurkkiin, joka uppoaa jo pikkumyrskystä.

Lännen vika, kun zenäjä ostaa bulvaanien kautta romupurkkeja ja palkkaa halpamiehistöjä... Hyvin vedät.

En ole mitään kantaa vikoihin ottamassa. Ennen pakotteita Venäjä käytti pitkälti muiden mukana samoja purkkeja. Sitten tuli pakotteet, ja sen mukana keräillivät mitä saivat.

Teillä emotionaalisilla ihmisillä on erittäin tärkeää kenen vika joku on. Minulla kyse on aika yksinkertaisista syyseuraus suhteista, enkä jaksa aikaani tuhlata kysymyksillä mikä taho on mitäkin.

Unohtuuko sinulta sellainen pikku syy, miksi pakotteet asetetiin? Zenäjä hyökkäsi naapurimaahansa. Ja jos haluaisivat käyttää läntisesti vakuutetuja laivoja, myisivät alle asetetun hinnan. Mutta joka sentti pitää vanjan yrittää repiä. Ja vika on aina muualla, kuin zenajän omissa touhuissa ja järkivapaissa päätöksissä? 
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

P

Quote from: Totti on 20.01.2025, 15:24:44
Quote from: pingviini on 19.01.2025, 16:32:26
Kaikki itämeren kaapelirikot ovat vahinkoja kirjoittaa Washington Post

QuoteItämerellä viime kuukausina tapahtuneet kaapelirikot johtuivat todennäköisesti vahingoista, eivät Venäjän sabotaasista, kertoo Washington Post.
Lisää linkistä
https://www.ksml.fi/uutissuomalainen/8221077

Tätä vahinkonarratiivia on nyt tuutattu ulos eetteriin aika laajalti länsimediassa hyvin selittävään sävyyn. Ts. yleisö halutaan vakuuttaa jostain, joka ei selvästikään ole totta. Onhan väite toistuvista vahingoista todisteiden valossa täysin epäuskottava jo maaallikonkin silmin.

Jep. Vuosikymmeniä meni ilman isompia kaapelivahinkoja. Nyt ajellaan ankkurit pohjassa monta kertaa vuodessa satoja kilometrejä repien infra paskaksi. "Vahinkoja" my ass.  Jos olisi jäänyt New new polarbeariin, niin ehkäpä. Mitta miten se menikään? "Yksi kerta voi olla vahinko, kaksi kertaa sattuma. Kolmas kerta vihollistoimintaa."
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Linkster

Jahas, taitais taas käydä niinkuin Suomessa on tapana. Kauhean tohotuksen jälkeen onkin Mustapekka kourassa ja kurat uikkareissa.
Prkle jos tästäkin ilmiselvästä sabotaasista joudutaan itse maksumiehiksi ni jo on aikoihin eletty. Mutta se korrektius ja häveliäisyys; "anteeksi nyt kauheasti että tutkittiin edes teidän loistoalusta , anteeksi vielä kerran - tässä parisataa miljoonaa "koppikorvauksia" teitille ja hyvvee matkoo".
Vittu.
QuoteKeskusrikospoliisi ei ole löytänyt näyttöä, että Eagle S -säiliöalus olisi tahallisesti vaurioittanut joulupäivänä Suomen ja Viron välistä sähkökaapelia ja neljää tietoliikennekaapelia, uutisoi Helsingin Sanomat viiteen lähteeseensä viitaten.

QuotePorvoon edustalla oleva, Cookinsaarille rekisteröity Eagle S -säiliöalus on Helsingin käräjäoikeuden päätöksellä määrätty takavarikkoon ja yhdeksän miehistön jäsentä on määrätty matkustuskieltoon.

Jos poliisi ei onnistu hankkimaan näyttöä tahallisuudesta, esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä ja Eagle S -aluksen takavarikko sekä matkustuskiellot kumotaan.


https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-viranomaisilla-ei-nayttoa-eagle-sn-kaapelirikkojen-tahallisuudesta

JoKaGO

^Tämä taas jälleen kerran todistaa sen luonnonvastaisuuden, että kaapelit nyt vain tyypillisesti katkeilevat itsestään äkkiarvaamatta ja yllättäen :facepalm:
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Linkster

Varmaan suomalainen on ainoa lajike joka on niin luottavainen kaikkeen mitä sille vaan joku sanoo että menee vaikka itse ennemmin hirteen. Jos ei vaikkapa ole löytänytkään todisteista ryssän varjolaivastoon kuuluvasta ruosteholkista joka laahasi ankkuriaan pohjassa kymmenien kilometrien matkan ainoana tarkoituksenaan vaurioittaa tärkeää länsimaista infraa.
Vahingossa tuollainen ei voi sattua, tekninen vika ei noin simppelissä systeemissä ole käytännössä mahdollinen.

Maanrakennuspuolella noita sattuu sillointällöin, mutta on kovin erilaisesta hommasta kyse. Kaapelit ovat suht lähellä maanpintaa ja konekuskit taas välillä lähellä pilviä.
Kaikella kunnioituksella konekuskien ammattikuntaa kohtaan :D