News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Suomen ja Viron välisessä kaasuputkessa reikä ja paineenlaskua

Started by Lalli IsoTalo, 10.10.2023, 14:07:33

Previous topic - Next topic

Reino Rivimies

Quote from: Murkula on 28.12.2024, 15:40:49
Quote from: Reino Rivimies on 28.12.2024, 15:06:38
Venäjän varjolaivaston koko on 400-600 alusta. Edes kymmenien aluksien takavarikoiminen ei muuta tilannetta suuntaan tai toiseen. Jos satoja laivoja takavarikoidaan, alkaa sillä olla vaikutusta tiedusteluun ja sabotaaseihin. Sitä emme tule kuitenkaan näkemään.
Tämä on nyt sitä samaa vasemmistologiikkaa, mitä käytetään rapakon takana. Eli että pikkurikollisia ei kannata tuomita, koska niitä on niin paljon, että ei se estä rikoksia. Vaan kun rangaistukset poistettiin, niin myymälävarkaudet räjähtivät käsiin täysin. Se että näitä ei voida täysin estää, ei tarkoita sitä että takavarikosta ei olisi hyötyä.

Aivan samalla tapaa sillä nyt vaan on vaikutusta sabotaasiin, jos sabotaasiin syyllistynyt laiva takavarikoidaan ja miehistöä roikotetaan kuukausitolkulla tutkintavankeudessa.... Vähän kuten tehtiin Baltimoren siltaan ajaneelle laivalle.... Kyllä se "hiukan" vähentää halukkuutta osallistua vastaavaan, toisin kuin tähän astinen läpsy ranteille asenne.

Et ymmärtänyt mikä on asian pihvi. Varjolaivoja köyhine miehistöineen riittää. He kyllä raapivat meren pohjaa rahaa vastaan, vaikka uhkana olisi hotellivankila. Tosin ensin pitäisi saada edes yksi jonkin laivan miehistön jäsen edesvastuuseen, mikö saattaa kestää  Ja kustannukset jäävät Suomen maksettaviksi. Koko hommalle pitäisi saada pysyvämpi stoppi. Muutaman laivan takavarikko miehistöineen ei sitä tee. Pysyvämpi stoppi syntyy jos vakuukseton liikenne estetään kokonaan.

jmk

Quote from: Reino Rivimies on 28.12.2024, 16:42:44
Pysyvämpi stoppi syntyy jos vakuukseton liikenne estetään kokonaan.

Kannatan luotsipakkoa Suomenlahdella liikennöintiin. Luotsin mukana voi olla pari apulaistakin tarkkailemassa komentosillan ja kannen toimia. Kulut laskutetaan varustamolta. Etukäteen. Jos varustamo ei suostu, niin liikennöinti estetään.

Tämä vaatii tietty pientä säädöstoimintaa viranomaistoiminnan tueksi, mutta on täysin tehtävissä.

Kni

Quote from: sutki on 28.12.2024, 12:34:25
Toivottavasti tuossa takavarikoidussa aluksessa ei ole mitään yllätystä piilotettuna. Melkoinen uiva palopommi.

Vaikka laiva onkin takavarikoitu, sen henkilökunta pysyy laivassa. Jos heillä on jotain tietoa mahdollisesta yllätyksestä niin heidän käytöstään tarkkailemalla voi saada jotain tietoa josko yllätys olisi realisoitumassa.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Rauno Murju

^^Tuollainen luotsitoiminta kansainvälisellä merialueella ei kuitenkaan ole mahdollista ja johtaa lopulta sodanjulistukseen.

Kaikenlaisia omavaltaisia uhoajia riittää kyllä lehtien ja foorumien palstoilla mutta ne huutelut toivoakseni jäävät omaan arvoonsa.

Kni

Quote from: Rauno Murju on 28.12.2024, 16:19:35
Laivan miehistö ja kapteeni ovat jotain kurjalaisia ja romupurkki on rekisteröity johonkin kehitysmaahan ja lastikin on oletettavasti jotain kehitysmaihin tarkoitettua likaista bensiiniä,

Mahtaako laiva oikeasti olla rekisteröity Cooksaarille vai onko siinäkin jekutettu?

Nimittäin:
QuoteCookinsaaret (engl. Cook Islands, rarotongaksi Kūki 'Āirani[3]) on itsehallinnollinen saariryhmä, joka sijaitsee Polynesiassa Tyynessämeressä. Se on käytännössä itsenäinen, mutta pitää yllä perustuslaillisia yhteyksiä Uuteen-Seelantiin. Uusi-Seelanti vastaa esimerkiksi maan puolustuksesta ja ulkopolitiikasta.


Valtiomuoto: Uuden-Seelannin liitännäisvaltio
Kuningas:Charles III

https://fi.wikipedia.org/wiki/Cookinsaaret

En muista olenko nähnyt mitään Uuden-Seelannin antamia kommentteja Ukrainan sotaan liittyen, mutta ilman kommenttejakin luen Uuden-Seelannin kuuluvaksi lännen leiriin Venäjän terroristeja vastaan.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Rauno Murju

Quote from: Kni on 28.12.2024, 17:10:18
Quote from: Rauno Murju on 28.12.2024, 16:19:35
Laivan miehistö ja kapteeni ovat jotain kurjalaisia ja romupurkki on rekisteröity johonkin kehitysmaahan ja lastikin on oletettavasti jotain kehitysmaihin tarkoitettua likaista bensiiniä,

Mahtaako laiva oikeasti olla rekisteröity Cooksaarille vai onko siinäkin jekutettu?

Nimittäin:
QuoteCookinsaaret (engl. Cook Islands, rarotongaksi Kūki 'Āirani[3]) on itsehallinnollinen saariryhmä, joka sijaitsee Polynesiassa Tyynessämeressä. Se on käytännössä itsenäinen, mutta pitää yllä perustuslaillisia yhteyksiä Uuteen-Seelantiin. Uusi-Seelanti vastaa esimerkiksi maan puolustuksesta ja ulkopolitiikasta.


Valtiomuoto: Uuden-Seelannin liitännäisvaltio
Kuningas:Charles III

https://fi.wikipedia.org/wiki/Cookinsaaret

En muista olenko nähnyt mitään Uuden-Seelannin antamia kommentteja Ukrainan sotaan liittyen, mutta ilman kommenttejakin luen Uuden-Seelannin kuuluvaksi lännen leiriin Venäjän terroristeja vastaan.

Laivojen rekisteröinti on väitetysti joustavaa touhua ja riittää kun vetää jonkun toisen valtion lipun ilmoituksen jälkeen mastoon.

Toisella puolella maapalloa sijaitsevaa saarivaltiota tuskin kiinnostaa joku suomenlahti ja ryssien sisällissota.

Murkula

Quote from: Viimeinen linja on 28.12.2024, 15:58:32
Mieti näinpäin, sinulle tulee nahkatakkinen kaveri kuiskuttamaan että vedä akkuria pohjassa niin saat siitä vuoden liksan extraa, toisaalta jos et tee niin voit tippua ikkunasta. Tiedossa on myös missä miehistön ja kapteenin perhe asuu. Tässä kuviossa ei paljon paina vaikka tutkintavankeus olisi puoli vuotta. Laivaksi voidaan valita vähemmän tuore versio niin senkään menetys ei paljon kirpaise suhteessa tehdyn vahingon määrään.
Viitaten erääseen toiseenkin viestiin. Niin sitä löytyy aina vain huumevelkaisempi, uhkaillumpi, köyhempi ja huonompi spurku varastelemaankin, mutta siitä huolimatta myymälävarkaudet vähenevät...

Logiikka ontuu nyt pahasti siinä, että nykymallissa tasan mitään uhkailua ei tarvita ja riskiä ei ole. Ei edes tarvita mitään valtiollista voimaa. Ihan viisinumeroinen lahjus ja pelkälle kapteenille riittää, jos patriootille ei pelkkä kuiskuttelu ja lupaukset paremmasta hommasta lähemmillä vesillä riitä. Kiinni jäädessä kiinalaiselle/kehitysmalaiselle tulee läpsy ranteille ja ankkuri menee laivayhtiön laskuun. "Baltimoren mallissa", menee sen verran monta kertaluokkaa hankalammaksi, kalliimmaksi, todistettavammaksi jne.  että motivaatio voi kadota ihan kokonaankin...

Ei oikein kelpaa perusteeksi ylilöydä vahvemmilla toimilla. Noh, paitsi tietenkin, jos montivaationa on saada lisää konfliktia... Mutta eikai kukaan täällä sitä halua? Siellä rapakon takana sen sijaan, mistä logiikkakin tuntuu olevan...
Me suomalaiset olemme niin poliittisesti tyhmä kansa, että oikein ansaitsemme kuolla sukupuuttoon.

Ignore: Don Nachos, Ajatolloh, Puuha-Pepe, Sir, Justustr, Joutselkä, Vastarannan Kiiski, Hämeenlinnan Oraakkeli, Caucasian, Viisitoista, Totti, MinäVuan.

jmk

Quote from: Rauno Murju on 28.12.2024, 17:05:56
^^Tuollainen luotsitoiminta kansainvälisellä merialueella ei kuitenkaan ole mahdollista ja johtaa lopulta sodanjulistukseen.

Ensinnäkin Suomella on jo nykyisin toimivalta talousvyöhykkeen ympäristönsuojelussa sekä talousvyöhykkeen rakennelmien (kuten kaapelien) suojelussa sabotaasilta.

Toiseksi Suomi voi halutessaan laajentaa aluemerensä 12 meripeninkulmaan. Se on täysin normaalia ja kansainvälisen merioikeusyleissopimuksen mukaista.

Tarkoitatko, että Venäjällä ei ole halua noudattaa kansainvälistä oikeutta? Se... sepäs olisi uutinen.

Cassa

Kyllä nyt pitäisi Suomen ja Viron laajentaa aluevetensä maksimiin ja laittaa varjolaivasto kuriin. Nythän Venäjä uhkailee saattaa näitä ympäristötuhoaluksia sotalaivoineen. Saisi senkin kuriin.

Lalli IsoTalo

Suomen laillisia toimenpiteitä rüzzän de facto harjoittamaa laitonta proxysotaa/terroria Suomea vastaan EI voine kukaan länsimaista logiikkaa arvostava pitää tilanteen eskaloimisena, kärjistämisenä tai laajentamisena.

Annetaan rüzzälle se mitä se on kerjäämällä kerjännyt: aluevesirajan laajentaminen.

Potkua perseelle rüzzä arvostaa, pyllistämistä se halveksii. Annetaan vainoajalle arvostamisen aihetta.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

duc

Merioikeutta lienee syytä tarkentaa tämän keissin seurauksena:

Quote
Virolaistutkija: Suomen Eagle S -tempusta voi tulla ennakkotapaus
- -
Suomalaisviranomaisten toiminta Suomenlahdella saattaa virolaisen merioikeuden asiantuntijan Alexander Lottin mukaan toimia ennakkotapauksena tulevaisuudessa, kertoo Viron yleisradio ERR.

– Suomen toimet tässä tapauksessa muodostavat tietyssä mielessä oikeudellisen ennakkotapauksen. Nähtäväksi jää, johtaako tämä oikeusriitaan Suomen ja aluksen lippuvaltion välillä, Lott kertoi.

Norjan merioikeudellisessa keskuksessa työskentelevän Lottin mukaan silloin, kun Yhdistyneiden kansakuntien merioikeusyleissopimus 1970-luvulla laadittiin, niin vedenalaiselle infrastruktuurille aiheutetut vahingot jätettiin suurelta osin huomiotta.

– Jos näin käy, se olisi itse asiassa myönteistä, sillä tällaiset oikeudenkäynnit – olipa kyse sitten kansainvälisestä tuomioistuimesta tai merioikeudellisesta tuomioistuimesta – tarjoavat mahdollisuuden tärkeisiin merioikeuden selvennyksiin ja tulkintoihin, Lott lisäsi.

- -
Lihavointi minun.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/e5e15fce-d609-459e-ad63-8ef7a78eea37
ὕβρις, νέμεσις, και κριτική 'häpäisy, kosto ja tuomio'

Memento mori 'Muista kuolevaisuutesi'

Betonikostaja

Quote from: Lalli IsoTalo on 28.12.2024, 19:30:04
Potkua perseelle rüzzä arvostaa, pyllistämistä se halveksii. Annetaan vainoajalle arvostamisen aihetta.

Rüzzä ei varsinaisesti arvosta potkua perseelle, mutta sitä se oppii sentään pelkäämään. Tällä hetkellä länsi toimii niin, että rüzzä vain nauraa sille ja venyttää koko ajan lännen sietämisen rajoja. Se tietää, että se ja länsi pelaavat eri säännöillä, ja tässä tyhmä on länsi, ei rüzzä. Kyllähän se rüzzälle sopii.

Länsi on maalannut itsensä nurkkaan. Se on suvainnut rüzzältäkin aivan liikaa, ja se on luullut, että se ajattelee samalla tavalla rationaalisesti. Ei ajattele.  Mutta rüzzällä on yllättävä kyky pärjätä omilla ehdoillaan.

Ei tässä rüzzän tarvitse muuttua, lännen tarvitsee.
Itä-Helsinki, täynnä mutiaiset
Itä-Helsinki, sinä maksat kaiken

--------------

Täytän TT2 on time
Toimeentulotuki on aina on time
Asumistuki on aina on time
Kuka pistää paremmaksi this time?

--------------

Jokainen matu maksaa miljoonan.

Penan kaveri Eki

Quote from: Kni on 28.12.2024, 17:10:18
Mahtaako laiva oikeasti olla rekisteröity Cooksaarille vai onko siinäkin jekutettu?

Tällainen löytyi. Ko. rekisteri haisee, jos ei nyt kaalisopalle, niin seljankalle.

https://www.bairdmaritime.com/security/incidents/piracy/column-taking-on-the-dark-tanker-fleet-part-iii-palau-the-cook-islands-and-the-swedbank-precedent-frontline-explains-two-tier-tanker-market-offshore-accounts

Artikkelistä oleellinen, Kuukkelin kääntämänä:

Quote
...
Cookinsaaret – lähellä Uutta-Seelantia, kaukana jumalisuudesta

Kuten Palau, Cookinsaaret on toinen Tyynenmeren mikrovaltio, joka on noussut yhdeksi suurimmista pimeistä laivastorekistereistä ja ottaa vastaan ​​valtavan määrän ikääntyviä säiliöaluksia, jotka kuljettavat venäläistä, iranilaista ja venezuelalaista raakaöljyä. Se nousi kolmenkymmenen suurimman rekisterin joukkoon vuonna 2024, ja vuonna 2024 heinäkuuhun asti rekisteröitiin yli seitsemän miljoonaa DWT tankkeria.

Jälleen tämä on yksityinen rekisteri, jota ylläpitää yksityinen yritys, Maritime Cook Islands. Tämä yritys paljastaa hyvin vähän itsestään verkkosivuillaan – erikoisesti se nimitti kreikkalaisen herrasmiehen toimitusjohtajaksi vuonna 2019, ja tämä henkilö johti aiemmin The Hellenic Silk Companya ja työskenteli George Economoulle Cardiff Marinessa.

Ei ole selvää, miten tai miksi hänet katsottiin sopivaksi tehtävään, paitsi että hän oli kotoisin suuresta laivanomistajavaltiosta. Sitten vuonna 2022 häntä seurasi johtajien kolmikko "yhteistoimitusjohtajina".

Cookinsaarten talousosasto sanoo yksinkertaisesti, että "Maritime Cook Islands (MCI) on Cookinsaarilla asuvien Cook Islandersin omistama kotimainen yritys", mutta ei kerro, keitä he ovat.
Rarotongassa on vihdoin jonkin verran näkyvyyttä

Kuitenkin lähes ainutlaatuisella tavalla Cookinsaarilla on kaksi asiaa, jotka muilta pimeiltä laivastorekistereiltä puuttuvat. Ensinnäkin avoin, julkisesti julkaistu valtion budjetti.

Tämä osoittaa, että hallitus tienasi noin 100 000 US dollaria (budjetti on Uuden-Seelannin dollareina, Cookinsaarten valuuttana) laivausrekisteröinneistä varainhoitovuonna 2022–2023, verrattuna riskeihin, joita se ottaa lippuvaltiona (katso sivu 201). yllä oleva budjettilinkki tuloille).

Cook Islands Registeriä ylläpitävä yksityinen yritys, Maritime Cook Islands, maksaa myös hallitukselle saman verran kuin se maksaa IMO:n jäsenmaksuja (huomautus sivulla 63).

Jos Marshallinsaaret luuli saavansa huonon sopimuksen yksityiseltä laivarekisteristään, Cookinsaaret näyttää saavan kauhistuttavan. 100 000 dollaria ei edes maksaisi kunnollista asianajajaa siinä hypoteettisessa tilanteessa, että loukannut osapuoli haastaa hallituksen oikeuteen merenkulun turvallisuusstandardien noudattamatta jättämisestä.

Hallitus ei selvästikään rikastu rekisteröimiensä säiliöalusten miljoonilla bruttovetoisuuksilla. Joten, kuka on?

Tässä tulee esiin toinen elementti. Päästäkseen pois Financial Action Task Force -työryhmän mustalta listalta Cookinsaaret joutuivat lisäämään avoimuutta talous- ja liikeasioissaan.
Merenkulun Cookin saaret

Australian avustusjärjestö AusAidin avustuksella Cookinsaarten hallitus avasi yritysrekisterinsä, jotta paljon enemmän tietoa yritysten omistajista ja johtajista on julkisesti saatavilla. Yleisön jäsenenä voit nähdä joitain tietoja Maritime Cook Islands Limitedistä täällä.

Jotta näet entiteettihaun ilmoitusluettelon, sinun on kuitenkin rekisteröidyttävä jäseneksi ja maksettava joitakin maksuja. Ratkaisevaa ja valitettavasti yrityksen tilejä ei ole listattu.

Cookinsaarten rekisteri on kiistänyt olevansa mukana Dark Fleetissä, mutta näyttää siltä, ​​että kaksi sen kolmesta johtajasta on sellaisen maan kansalaisia, joka on asettanut pakotteita Venäjää ja tiettyjä Venäjään liittyviä aluksia ja yrityksiä vastaan.
Tony Manarangi, Maritime Cook Islandsin toiminnanjohtaja
Tony Manarangi, Maritime Cook IslandsMaritime Cook Islandsin toiminnanjohtaja
Ei hätää, sanoo rekisteri

Rekisteri on yrittänyt väittää, ettei se auta Dark Fleettä. Se kertoi Weise Bockmannille, että se oli poistanut lipun 12 tankkerilta tämän vuoden toukokuusta lähtien "Länsi Venäjää tai Irania vastaan ​​koskevien pakotteiden rikkomisen vuoksi".

Sen toiminnanjohtaja Tony Manarangi muistutti toimittajaa, että "Venäjän öljyn kauppa oli sallittua niin kauan kuin hintakatto on voimassa" ja että vain Yhdysvallat kielsi Iranin öljyn kaupan, mutta Eurooppa tai Iso-Britannia eivät.

Maritime Cookinsaaret "hylkäsivät kaikki väitteet, joiden mukaan Cookinsaarten rekisterissä olevat tankkerit olisivat osa "pimeää laivastoa", Weise Bockmann kertoi.

Hän kuitenkin korosti, että tuolloin, alle viisi viikkoa sitten, rekisteri purjehti edelleen laivojen, joita hallinnoivat pakotteiden kohteena olevat tahot – Radiating World- ja Star Voyages -laivastot, ja että 26 sen tankkerista oli myös vakuutettu Ingosstrakhissa, joka oli Britannian hallitus nimesi kesäkuussa pakotteiden kohteena olevaksi yhteisöksi.
Kolme ohjaajaa, joista kaksi Kiwiä

Juuri yritysrekisterin asiakirjoissa asiat kiinnostavat Maritime Cook Islandsia. Yksi sen johtajista on herra Tony Manarangi, joka mainittiin rouva Weise Bockmannin kovassa paljastuksessa yllä.

Kaksi muuta johtajaa näyttävät olevan Uuden-Seelannin kansalaisia ​​yhtiön Rarotongassa vuonna 2024 tekemän yrityshakemuksen mukaan, he ovat Joshua Mitchell ja Glenn Hardy Armstrong. Yrityksen omistaa myös kolme yritystä, joista yksi, Armstrongs Investment, näyttää ainakin nimensä perusteella olevan yhteydessä johonkin Uuden-Seelannin johtajista.

Nyt Uuden-Seelannin hallitus on asettanut tiukkoja pakotteita Venäjälle Ukrainan vuoden 2022 hyökkäyksen jälkeen. Wellingtonin pakoteohjeet tekevät erittäin selväksi, että "pakotteet koskevat myös Venäjän ja Valko-Venäjän aluksia ja lentokoneita".

Uuden-Seelannin hallitus toteaa nimenomaisesti, että "pakotteet kieltävät Uuden-Seelannin yksityishenkilöitä ja yhteisöjä olemasta tekemisissä seuraamusten kohteena olevien henkilöiden, omaisuuden, palvelujen ja arvopapereiden kanssa".
Itsesertifiointi ei riitä

Panimme merkille Manarangin kommentin, jonka mukaan pakotteiden yläraja kieltää Venäjän öljyn kaupankäynnin vain yli 60 dollarin tynnyriltä, ​​kun taas raakaöljyn kauppa nykyään yleensä noin 80 dollaria barrelilta.

Täällä huomaamme, että pelkkä shell-yhtiön laivanomistajan sana, jonka mukaan se on sääntöjen mukainen, ei riitä. Kuten vakuutuksenantajat, alusrekisterien ja muiden palveluntarjoajien on tehtävä muutakin kuin vain sallittava omistajien ja rahdaajien itse todistaa noudattavansa seuraamuksia.

Palaun, Cookinsaarten ja muiden Dark Fleetiin liittyvien rekisterien tulisi harkita tapausta, jossa Swedbank Latvialle määrättiin 3,4 miljoonan dollarin sakko pakotteiden noudattamatta jättämisestä vuonna 2023.

Kuten OFAC kertoo (kohokohtamme lihavoitu):

"Maaliskuun 2016 tienoilla [yksi Swedbankin asiakkaista] yritti lähettää liiketoimintaansa liittyviä maksuja Krimillä sijaitsevasta IP-osoitteesta verkkopankkialustan avulla yhdysvaltalaiselle kirjeenvaihtajapankille, joka hylkäsi maksut vedoten mahdolliseen yhteyteen Krimiin ja hälytti Swedbankin. Latvia. Swedbank Latvia yritti saada lisätietoja tältä yhdysvaltalaiselta kirjeenvaihtajapankilta ja pyysi lisätietoja [asiakkaalta]. Swedbank Latvia ei saanut vastausta yhdysvaltalaiselta kirjeenvaihtajapankilta, ja [asiakas] vakuutti valheellisesti Swedbank Latvialle, ettei yksikään liiketoimi koskenut Krimiä. Tämän esityksen perusteella Swedbank Latviassa suhdepäällikkö ohjasi hylätyt maksut toiseen yhdysvaltalaiseen kirjeenvaihtajapankkiin, joka lopulta käsitteli tapahtumat.

Swedbank Latvialla oli syytä tietää, että asiakkaan vakuutukset siitä, että kaupat eivät koskeneet Krimiä, olivat virheellisiä. Kun Swedbank Latvia otti asiakkaan käyttöön... Swedbank Latvia sai Know Your Customer ("KYC") -tiedot, mukaan lukien osoitteet, puhelinnumerot ja asiakaskyselyn, jotka osoittivat selvästi, että asiakas oli fyysisesti läsnä Krimillä. Nämä tiedot olivat Swedbank Latvian hallussa ilmeisten rikkomusten aikaan."

Tämä korostaa sanktioiden noudattamisen tärkeää tekijää. Ei riitä, että lippuvaltioiden rekisterit ja vakuutuksenantajat vain ottavat asiakkaidensa sanan, että he noudattavat Venäjän öljyn hintakattoa ja että niiden rekisteröimiin aluksiin ei kohdistu sanktioita.

Heidän tulee suorittaa oma due diligence -tarkastus; Muutoin he voivat saada rangaistuksia Swedbankin tavoin Yhdysvalloissa ja muualla. Tämä pätee erityisesti, jos ne ovat sellaisten maiden kansalaisten omistamia tai hallinnoimia, joissa Venäjää ja Irania vastaan ​​on asetettu pakotteita, tai jos ne ovat yrityksiä, jotka on rekisteröity niissä maissa, joissa pakotteet ovat voimassa.

Cookinsaaret maana eivät näytä hyötyvän kymmenien tankkerien rekisteröinnistä, ja yksityinen yritys hyötyy kasvavasta tankkerirekisteröintimäärästään, jonka alan lehdistö on korostanut, että ne liittyvät joskus Dark Fleet -laivastoon.

Pakotteiden noudattaminen ei ole helppoa, mutta turvallisuusstandardien nostamiseksi Dark Fleet on poistettava. Jos Venäjä, Iran ja Venezuela haluavat liputtaa omat tankkerinsa ja vakuuttaa ne sekä käyttää niitä oman öljyn ja kaasun vientiin, se on heidän etuoikeutensa lippuvaltioina.

Avointen rekisterien tulee olla varovaisia, etteivät ne itse riko seuraamuksia rekisteröimällä Dark Fleetin aluksia. Kuten Swedbank havaitsi, avunanto seuraamusten rikkomiseen voi olla kallista, ja OFAC:lla ja OSFI:llä on laajat valtuudet.

Pian tarkastelemme yhtä viimeistä Uuteen-Seelantiin liittyvää yritystä, joka on myös läheisesti sidoksissa Dark Fleetin tankkereihin.
...
...
"They were some bad people... I say hombres."

Aallokko

Quote from: Lalli IsoTalo on 28.12.2024, 19:30:04
Suomen laillisia toimenpiteitä rüzzän de facto harjoittamaa laitonta proxysotaa/terroria Suomea vastaan EI voine kukaan länsimaista logiikkaa arvostava pitää tilanteen eskaloimisena, kärjistämisenä tai laajentamisena.

Annetaan rüzzälle se mitä se on kerjäämällä kerjännyt: aluevesirajan laajentaminen.

Potkua perseelle rüzzä arvostaa, pyllistämistä se halveksii. Annetaan vainoajalle arvostamisen aihetta.

Joo, näin. Mutta jäitä hattuun silti, sillä oikeasti emme vielä tiedä kuka on tilannut tankkerin kipparilta ankkurin laahaamisen. Myös Nord Stream -kaasuputken räjäytys pantiin välittömästi Venäjän kontolle, kunnes ilmeni ihan muuta. Tällä kertaa syypää voi hyvin olla Venäjä - tai sitten ei. Lienee muitakin tahoja, joiden intressinä on eskaloida konfliktia, varsinkin nyt kun Trumpin lähestyvä kausi rauhanaloitteineen uhkaa sotkea giganttisia asebisneksiä ja piikki auki Ukrainalle -politiikkaa...

Viimeinen linja

Quote from: Aallokko on 28.12.2024, 21:22:36
Quote from: Lalli IsoTalo on 28.12.2024, 19:30:04
Suomen laillisia toimenpiteitä rüzzän de facto harjoittamaa laitonta proxysotaa/terroria Suomea vastaan EI voine kukaan länsimaista logiikkaa arvostava pitää tilanteen eskaloimisena, kärjistämisenä tai laajentamisena.

Annetaan rüzzälle se mitä se on kerjäämällä kerjännyt: aluevesirajan laajentaminen.

Potkua perseelle rüzzä arvostaa, pyllistämistä se halveksii. Annetaan vainoajalle arvostamisen aihetta.

Joo, näin. Mutta jäitä hattuun silti, sillä oikeasti emme vielä tiedä kuka on tilannut tankkerin kipparilta ankkurin laahaamisen. Myös Nord Stream -kaasuputken räjäytys pantiin välittömästi Venäjän kontolle, kunnes ilmeni ihan muuta. Tällä kertaa syypää voi hyvin olla Venäjä - tai sitten ei. Lienee muitakin tahoja, joiden intressinä on eskaloida konfliktia, varsinkin nyt kun Trumpin lähestyvä kausi rauhanaloitteineen uhkaa sotkea giganttisia asebisneksiä ja piikki auki Ukrainalle -politiikkaa...

Kyllä nykyään kaikki menee aika herkästi venäjän syyksi, syy on siinä että sekoilevat niin paljon että oletusarvo on se että venäjähän se. Sen kerran kun eivät ole asialla niin sitäkään ei sitten uskota, luottamus ansaitaan tai se että kuka kerran keksitään sitä aina epäillään.

Peppersack

Paavo Väyrysellä on tietoa siitä, kuka kaapelit katkaisi... No Ukraina tietysti, samoin kuin aiemmin Nord Stream-kaasuputkenkin:

QuoteViime päivien julkisuutta ovat hallinneet epäilyt, että venäläisiä öljytuotteita kuljettava tankkeri olisi aiheuttanut Suomen ja Viron välisten sähkö- ja tietoliikennekaapeleiden katkeamisen. Todisteet näyttävät olevan vahvat.

Ennen kuin syyt kaapeleiden katkeamiseen on selvitetty ja syylliset nimetään, on syytä palauttaa mieleen tapahtumat 26. syyskuuta 2022.

Tuolloin Venäjältä Saksaan vedetty Nord Stream 2 -kaasuputki räjäytettiin. Tästä epäiltiin Yhdysvaltoja ja sen liitolaisia.

Varsinkin Suomessa räjäytyksestä syytettiin Venäjää, vaikka tällaisissa väitteissä ei ollut mitään järkeä.

...

"Biden vapautti Saksan ensimmäisistä pakotteista sitä yhtiötä vastaan, joka rakensi Nord Stream 2 kaasuputkea. Vastineeksi hän sai sitoumuksen liittokansleri Angela Merkeliltä, että jos Venäjä hyökkäisi, Nord Stream 2 romutettaisiin. Kun hyökkäys tuli, Merkel oli poissa, mutta hänen seuraajansa Olaf Scholz piti lupauksen."

Ukrainalle tämä ei riittänyt. Putken räjäyttivät sen erikoisjoukot. Taidoissaan ne näyttävät yltävän jo kansainväliselle huipulle.

...

On vaikea uskoa, että Venäjä olisi käyttänyt omia öljytuotteitaan kuljettavaa tankkeria kaapeleiden katkaisemiseen. Tällä tavoin se olisi itse saanut aikaan tilanteen, jossa sen varjolaivaston käyttöä ollaan vaikeuttamassa.

Ukrainan "pelikirjaan" tämä sopisi hyvin.

Itämerellä tilanne on nyt vaarallisella tavalla kärjistynyt.

Viro on ilmoittanut ryhtyvänsä vartioimaan kaapeliyhteyksiään. Naton läsnäoloa Itämerellä ollaan lisäämässä.

Mitä tapahtuu, jos rahtilaivoja ryhdytään "ohjaamaan" Nato-maiden aluevesille?

Ryhtyykö Venäjä järjestämään saattueita itselleen tärkeiden kuljetusten turvaamiseksi?   

Tässä tilanteessa on syytä palauttaa mieliin se, mitä kirjoitin keväällä 2022 Suomen mahdollisesta Nato-jäsenyydestä. Suosittelen luettaviksi erityisesti sivut 135-156 teoksestani "Sota vai rauha Suomelle?".

https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/paavovayrynen/mita-itamerella-oikein-tapahtuu/

Emo

^ Samaa mieltä edellisten kanssa että aina sopii epäillä. Etenkin jos ihan selkeältä näyttää, vaikka toki ryssän syyllisyys on varsin mahdollinen mutta emme me 100% varmaksi tätä vielä tiedä.
Maailmassa on toki muitakin pahuuden keskittymiä kuin vain Kreml.


Ari-Lee

Quote from: Rauno Murju on 28.12.2024, 17:05:56
^^Tuollainen luotsitoiminta kansainvälisellä merialueella ei kuitenkaan ole mahdollista ja johtaa lopulta sodanjulistukseen.

Mielenkiintoista. Kerrotko vielä milloin venäjä on julistanut sodan ja kenelle? Jos poissuletaan kremlineiden mölyapinoiden räkäisyt, että venäjä on Naton kanssa sodassa ollut jo 40 vuorokautta.

Quote
Kaikenlaisia omavaltaisia uhoajia riittää kyllä lehtien ja foorumien palstoilla mutta ne huutelut toivoakseni jäävät omaan arvoonsa.

M.O.T. No offence, pal.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Hohtis

Kremlin propaganda syyttää Suomea "meri­rosvouksesta" – karuja ehdotuksia ratkaisuksi

QuoteShurygin väittää myös, että Suomen suorittama Eagle S -tankkerin haltuunotto oli laiton.

– Suomalaisten täysin merirosvomainen toimi kertoo siitä, että he ovat kadottaneet lopullisesti kaikenlaisen kunnioituksensa kansainvälistä merioikeutta kohtaan, hän kirjoittaa.

Shuryginillä on lisäksi ehdotus vastatoimista, joilla hän kehottaa reagoimaan Suomen toimiin.

– Tähän on olemassa erinomainen vastaus. Nato-maiden välillä kulkevien kaapeleiden täytyy katketa Itämeren pohjassa vielä suuremmalla intensiteetillä, hän kirjoittaa.

Jännä logiikka miten Venäjä ei ole muka tehnyt mitään väärää mutta vastatoimeksi tarjotaan lisää samaa, mitä tähänkin asti  ;D


Quote– Ratkaisuja on varmaankin yksi: sotalaivaston on saatettava meidän omia ja meille ystävällismielisiä laivoja, Stepanov sanoo Tassille.

Jos Suomi ja Viro päättävät vaatia kansainvälisen oikeuden mukaan heille kuuluvat 12 NM aluevedet niin yksikään sotalaiva ei saata ryssien kavereiden läpimätöjä kiuluja Suomenlahdella. Eikä sinne tule kukaan muukaan kuin kohteliaasti käyttäytyen ja sotilaalliset yhteydet Köningsbergiin saavat unohtaa.

Emo

^ Minkähän nöyristelyn tai muun typeryyden takia Suomella ja Virolla ei ole aina olleet ne aluevedet, mitkä meille kuuluvat?
Ilmeisesti Viro on samanlainen kyykkyhölmölä kuin mitä Suomikin.

P

Quote from: Emo on 29.12.2024, 04:42:47
^ Minkähän nöyristelyn tai muun typeryyden takia Suomella ja Virolla ei ole aina olleet ne aluevedet, mitkä meille kuuluvat?
Ilmeisesti Viro on samanlainen kyykkyhölmölä kuin mitä Suomikin.

Vanjan pelko. Siksi sinne välille jätettiin se kansainvälinen väylä.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Paawo

^Tässä aluevesistä puhuessa mainitaan nyt vielä se demilitarisaatiota valvova tukikohta Maarianhaminan keskustassa.  ;D

Odotellaan Martin-sedän twiittiketjuja aiheesta taas kun joku keksii ulkopolitiikkapäissään siitäkin mainita medioille.  :facepalm:

Ylläoleva teksti on kiihtymystilassa kirjoitettua uhoamista. KKO:2017:52

"Ei ole mahdollista houkutella parhaita osaajia, jos samalla pyllistetään kaikille, jotka pökkäävät silmään katukuvassa." - Rosa Meriläinen 2023

"Mun mielestä valta on ihanaa!" - Eva Biaudet 2021

Psalmi 12:6-10

Puuha-Pepe

Quote from: Ari-Lee on 28.12.2024, 23:49:24
Quote from: Rauno Murju on 28.12.2024, 17:05:56
^^Tuollainen luotsitoiminta kansainvälisellä merialueella ei kuitenkaan ole mahdollista ja johtaa lopulta sodanjulistukseen.

Mielenkiintoista. Kerrotko vielä milloin venäjä on julistanut sodan ja kenelle? Jos poissuletaan kremlineiden mölyapinoiden räkäisyt, että venäjä on Naton kanssa sodassa ollut jo 40 vuorokautta.

Quote
Kaikenlaisia omavaltaisia uhoajia riittää kyllä lehtien ja foorumien palstoilla mutta ne huutelut toivoakseni jäävät omaan arvoonsa.

M.O.T. No offence, pal.

No offence, mutta miten luulet Venäjän suhtautuvan Pietarin ja suurimpien öljysatamiensa eristämiseen meriliikenteeltä?
Eiköhän meidän kannata hoitaa hommat jatkossakin kv-pykälien mukaan, eikä provosoitua vaikka provosoidaan.

skyuu

^
Mitä sä horiset että Pietari eristettäisiin? Mikä luotsitoiminta kv-merialueella? Puhehan oli että Suomi ja Viro maksimoisivat aluevesirajansa jolloin kv-merialuetta ei meidän väliin jäisi.
Kyllä aluevesien kautta saa kulkea koska ns. "right of passage". Jopa sotalaivat saa kulkea kunhan menevät suorinta mahdollista reittiä ja sukellusveneet pinta-ajossa. Se vaan että Suomi&Viro voisivat vaatia öljypurkeilta todisteet että vakuutukset on kunnossa, tehdä kuntotarkastuksia (ymmärtääkseni) jne. jne. Tai läpsäyttää luotsipakon tms. Lisäksi mahdollistaisi laivojen tehokkaamman vahtimisen /asiaan puuttumisen jos joku alkaa ajaa outoa kieppiä.

Siinä vaiheessa jos pistetään kokonaan kiinni meriliikenne niin se on sitten muistaakseni ihan kv-merilain mukaan Casus Belli.

Erikoisuuksiakin löytyy kuten Turkin mahdollisuus estää läpikulku sotaa käyvien maiden laivoilta.

Lalli IsoTalo

Quote from: Hohtis on 29.12.2024, 03:03:00
Quote from: https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010927162.html | ShuryginNato-maiden välillä kulkevien kaapeleiden täytyy katketa Itämeren pohjassa vielä suuremmalla intensiteetillä ...

Jännä logiikka miten Venäjä ei ole muka tehnyt mitään väärää ...

Jännästi rüzzä tunnustaa ja varmistaa, että "no mehän se nyt tietenkin oltiin".
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Skeptikko

Ylilaudalla raportoidaan, että eräs Venjään varjolaivastoon kuuluva tankkeri sahaa edestakaisin nyt ja väittää olevansa ohjauskyvytön:

HÄBBENINGS! Ryssillä uusi yritys. Tämä laiva väittää olevansa ohjauskyvytön.
https://ylilauta.org/satunnainen/27wgke
Quote
Kaapelien sijainnit silmämääräisesti katsoen vähän lännempänä
...
>19 vuotta vanha tankkeri
>tällä hetkellä rekisteröity Guinea-Bissauhun
>aiempi nimi BEKS STAR, vaihtunut 2022
>lähti liikkeelle Venäjän Ust-Lugasta
>vieraillut tänä vuonna satamissa Venäjällä ja Kiinassa (ei ilmeisesti muualla)
...
Greenpeacen mukaan tämä alus kuuluu Venäjän varjolaivastoon. Lisätietoja:
https://war-sanctions.gur.gov.ua/en/transport/ships/477
...
Aiemmin laivaa manageroinut sanktioitu turkkilainen yritys. Tämä laiva on EU:n sanktiolistalla, ks alla

>The tanker is affiliated with the sanctioned Turkish company BEKS GEMI ISLETMECILIGI VE TIC, which was the commercial manager of the vessel from June 2022 to March 2024.

>https://www.marinetraffic.com/en/maritime-news/15/maritime-security/2024/11724/eu-sanctions-52-new-vessels-of-russias-shadow-fleet-in-its-1
...
>väittää olevansa ohjauskyvytön
>ilmeisesti lähtenyt tyhjänä liikkelle Ust-Lugasta
>EU:n sanktiolistalla 17.12.2024 lähtien, myös Sveitsin sanktiolistalla
>Vartiolaiva Turva paikalla, joten voi olettaa että laivaan oltu yhteydessä

Ilmeisesti kyse on tästä:

My Ship Tracking Free Realtime AIS Vessel Tracking Vessels Finder Map - ship tracker
https://www.myshiptracking.com/?mmsi=630001100
Quote
IMO            9291250
MMSI       630001100
Flag           Guinea-Bissau
Call Sign   J5AL8
Size           250 x 44 m
GT           62,877 Tons
DWT   114,880 Tons
Build   2005 ( 19 years old )
Vessel Characteristics: Ship LINE (Crude Oil Tanker) Registered in Guinea-Bissau - Vessel details, Current position and Voyage information - IMO 9291250MMSI 9291250 Call Sign J5AL8
https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:754632/mmsi:630001100/imo:9291250/vessel:LINE

TURVA on puolestaan ankkuroituna noin 9 kilometrin päässä:

https://www.myshiptracking.com/?mmsi=230018000
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Hohtis

19v eli vielä vuoden vanhempi alus kuin Eagle S, lähtenyt Venäjältä ja on crude oil tanker. En löytänyt tietoja mikä on lasti.

Raakaöljyonnettomuus tästä vielä puuttuisikin.

Skeptikko

Quote from: Hohtis on 29.12.2024, 12:00:44
19v eli vielä vuoden vanhempi alus kuin Eagle S, lähtenyt Venäjältä ja on crude oil tanker. En löytänyt tietoja mikä on lasti.

Ylilaudalla arveltiin, että olisi tyhjä (?). Syväys olisi tietojen mukaan 8,1 metriä, mutta en osaa äkkiseltään arvioida sopiiko se siihen, että se olisi tyhjä vai ei.

Tosin herättää kysymyksiä, että miksi se olisi tyhjä, eikä täytetty jollain kuljetettavalla, jos on lähtenyt Ust-Luga:sta. Eihän aluksia hirveästi kannata tyhjänä ajeluttaa.

PS, ilmeisesti tuota AIS:n aitoihin poikkeustilanteisiin tarkoitettua Not Under Commandia jonkin verran väärinkäytetään, joten sokeasti ei voi luottaa siihen.

PS2, tosin jos se on lähtenyt Ust-Lugasta jo lokakuussa, niin ehkä se on käynyt tyhjentämässä lastin jonnekin ja onkin nyt palaamassa? Toisaalta ennen tuota siksakksia se tuntuu olleen tulossa Venäjältä päin, joten se ei oikein istu tähän selitykseen.

PS3, täällä on asiapitoinen video näistä kaapelien vaurioittamisesta:

Tanker Eagle S Seized by Finland for Severing Cables Between Finland & Estonia | Is it a Spy Ship?
https://www.youtube.com/watch?v=Gy27qiKVCSI
Quote
In this episode, Sal Mercogliano—a maritime historian at Campbell University (@campbelledu) and former merchant mariner — discusses the seizure of the Cook Island-flagged tanker Eagle S by Finland for using its anchor to sever power and submarine cables between Finland and Estonia in the Baltic Sea and the discovery of monitoring equipment on board.

ja tässä suomenkielinen video aiheesta:

Vanhan paatin ankkurilla kaapelit poikki, taas. Tutkimme jäljen tarkasti.
https://www.youtube.com/watch?v=ADm-wPCfBX4
Quote
m/v Eagle s yritti ilmeisesti suurempaa vahinkoa, kunnes Suomen viranomaiset sen pysäytti. Estlink 2 katkesi, ja ilmeisesti Estlink 1 oli myös linjalla. Myös useita datakaapeleita oli reitin varrella. Alus kuuluu ns. varjolaivastoon, ja viranomaisten tietojen mukaan on bensiinilastissa. Linkki viranomaisten tiedonantoon yle areenassa: https://areena.yle.fi/1-72856366
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Ari-Lee

Quote from: Skeptikko on 29.12.2024, 11:43:34
Ylilaudalla raportoidaan, että eräs Venjään varjolaivastoon kuuluva tankkeri sahaa edestakaisin nyt ja väittää olevansa ohjauskyvytön:

Ohjauskyvytön my ass. Vaikka ei olekaan niin pitäähän sitä auttaa ennen kuin kaapelit katkeilee. Eikun luotsihinaajaa vetämään Porvooseen. Tuskin tässäkään on vakuutukset kunnossa.

Line Oil Tanker:
https://www.vesselfinder.com/?imo=9291250
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Reino Rivimies

Jos kaapelivauriot saavat Naton 4.artiklan pöydälle ja muut kuin Itämeren rantojen Nato-maat sanovat suoraan ettei heitä kiinnosta toimia asian vuoksi, niin mitä sitten?