News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2009-09-16 Ruotsi: Hän piti minua orjanaan

Started by rähmis, 16.09.2009, 20:58:19

Previous topic - Next topic

rähmis

17-vuotias tyttö kertoi tippa linssissä oikeudelle ankeasta elämästään adoptioäitinsä luona Malmössä. Äiti, joka saapui oikeussaliin käsiraudoissa, on syytettynä törkeästä vapaudenriistosta. 

Äidin kerrotaan hakanneen tyttöä päivittäin ja antaneen tälle liian vähän ruokaa. Yönsä tyttö joutui viettämään veljensä kanssa vaatekaapissa.

"Hän hakkasi minua joka päivä ja pakotti siivoamaan. Hän kertoi kohtelevansa minua kuin orjaa. Hän sanoi, että koska on maksanut matkani tänne Ruotsiin, hän tekee minulla mitä haluaa. Mikäli yrittäisin kertoa jollekin asiasta, uhkasi hän lähettää minut takaisin kotimaahani", tilitti 17-vuotias tyttö.

Tytön adoptioäiti on oikeasti hänen tätinsä.

Luettuani ensimmäisen kerran tapauksesta jokin aika sitten, muistan ottoäidin myös yrittäneen toimia 17-vuotiaan sutenöörinä, mutta tästä asiasta uutisessa ei ole mainintaa.

Sydsvenskan

Otetaan vielä loppukevennys Helsingborgista, missä sattuu ja tapahtuu aina. Tällä kertaa on kyse sukukokouksesta, jossa kolmea tuikkaistiin puukolla. Apu oli tosin lähellä, sillä mittaa miehistä otettiin kaupungin lasaretissa.

Kaikki alkoi siitä, kun 22- ja 27-vuotiaat nuorukaiset pahoinpitelivät eilen iltapäivästä vanhemman miehen, joka kuljetettiin sairaalaan hoitoa saamaan. Kaksikko pidätettiin epäiltynä pahoinpitelystä. Turha kuitenkaan luulla, että asia olisi jäänyt tähän.

Illan tullen sairaalan edustalla nähtiin isompi mittelö, minkä seurauksena yhtä henkilöä puukotettiin olkapäähän ja kaksi muuta sai viiltohaavoja käsiinsä.

Yhtä 18-vuotiasta nuorukaista epäillään nyt tapon yrityksestä tai vaihtoehtoisesti törkeästä pahoinpitelystä. Poliisin mukaan kaikki kärhämään osallistuneet olivat sukua keskenään. 

Helsingborgs Dagblad

kohmelo

Tämä sopii sattumalta otsikkoon.

Grim outlook for sex slave
http://www.cphpost.dk/news/crime/155-crime/46916-grim-outlook-for-sex-slave.html

22 vuotias (luultavasti nigerialainen) nainen tapasi 36 vuotiaan tanskalaisen miehen Barcelonassa. Nainen päätti lähteä Tanskalaisen matkaan. Saavuttuaan tanskalaisen maatialle Tanskaan, alkoi mies raiskata ja hakata naista. Viikojen piinan jälkeen nainen onnistui pakenemaan ja ilmoittamaan asiasta poliisille.

Nyt miestä odottaa oikeudenistunto ja laittomasti maahan tullutta naista odottaa karkoitus.

Simo Hankaniemi

Kannattaa katsoa, kenen matkaan lähtee.

BeerBelly

Tanskassa tosiaan on nykyään tiukka linja:

QuoteHanne Thorsen of the National Association of Women's Crisis Centres, said that there is nothing they can do for the woman.

'Cases like this are extremely unfortunate,' said Thorsen. 'She has no right to seek asylum and she may not even have the right to stay her until the case is over and will likely be sent back.'

Naisten kriisikeskusjärjestö ei voi tehdä mitään, ei ole oikeutta edes hakea turvapaikkaa (onko tämä mahdollista, olen ymmärtänyt että kv-sopimukset edellyttävät että kaikki hakemukset on käsiteltävä) ja paluumatka saattaa alkaa jo ennen kuin oikeudenkäynti on ohi.
Unkari FTW

RP

Quote from: BeerBelly on 17.09.2009, 02:16:25olen ymmärtänyt että kv-sopimukset edellyttävät että kaikki hakemukset on käsiteltävä

Ilmeisesti vain sopimusten suomenkielisten versioiden teksteissä?

En näe mitään syytä miksei nainen kuuluisi Nigeriaan. Toki, jos tapahtumakuvaus on osapuilleen oikea, hän ansaitsee sinne myös syyllisen maksamat riittävät kipurahat.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/