News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

jospa haen turvapaikkaa? (olen ihan tosissani )

Started by Jylppy, 16.09.2009, 18:40:05

Previous topic - Next topic

Jylppy

sorry, vasta kirjauduin, enkä jaksanut lukea läpi koko foorumia - käytin toki haku-funkkaria.

Mitä jos teen temput ja hyppään ruotsinlaivaan ja tullessani haen turvapaikkaa Suomesta? Onko kukaan kokeillut? Itse olen siinä tilanteessa että voin ottaa muutaman kuukauden lomaa ja tahtoisin pikkuisen lisää dataa viranomaisen toiminnasta tällaisessa "perusteettomassa" tapauksessa. Tokihan tuosta voi järjestää vaikka pienimuotoisen mielenosoituksen....

Comments?

Löytyykö kavereita mukaan myllytykseen?

t. Jylppy
49v., yrittäjä, vittuntunut.

Pliers

Tervetuloa remmiin!
Rehellisesti sanoen olen jo monta vuotta harkinnut anovani poliittista turvapaikkaa Virosta, koska koen olevani omassa maassani vainottu, joten ihmisoikeuteni omassa maassani ovat vakavasti vaarantuneet.

"Turvapaikka annetaan, jos hakija oleskelee kotimaansa tai pysyvän asuinmaansa ulkopuolella siitä syystä, että hänellä on perusteltu syy pelätä siellä vainoa ja vainon syy on alkuperä, uskonto, kansallisuus, tiettyyn yhteiskunnalliseen ryhmään kuuluminen tai poliittinen mielipide. Lisäksi edellytetään, että hakija on pelkonsa vuoksi haluton turvautumaan kyseisen valtion suojeluun."

Turvapaikkahakemukseni perustaisin seuraaviin tosiseikkoihin:
Olen mies.
Olen vaaleaihoinen.
Äidinkieleni on suomi.
Minulla on omaisuutta (mökki ja koti).
Olen hetero.
Omistan aseita.
Harrastan metsästystä.
Ajatusmaailmani on oikeistolainen.
Uskon tasa-arvoon.
Uskon sananvapauteen.
Käyn työssä.
Kuulun keskiluokkaan.
Ajan autoa.
Ajan melko paljon.
Ajan autoa ripeästi.
Autossa on isohko moottori.
Juon viinaa.
Juon yleensä vain humaltuakseni.
Poltan tupakkaa.
Olen ylipainoinen.
Suhtaudun Suomen holtittomaan verovarojen tuhlaukseen kriittisesti.
Suhtaudun Suomen humanitaariseen maahanmuuttoon kriittisesti.

Olen varsin tyypillinen Suomalainen mies, ja juuri sillä perusteella katson olevani vainottu kotimaassani. Käytännössä on vain ajan kysymys, milloin asiaani selvitetään oikeudessa. Tuomiota on mahdotonta arvata etukäteen, sillä logiikka ei ole enää este, kuten on huomattu.

Quote from: Jylppy on 16.09.2009, 18:40:05
sorry, vasta kirjauduin, enkä jaksanut lukea läpi koko foorumia - käytin toki haku-funkkaria.

Mitä jos teen temput ja hyppään ruotsinlaivaan ja tullessani haen turvapaikkaa Suomesta? Onko kukaan kokeillut? Itse olen siinä tilanteessa että voin ottaa muutaman kuukauden lomaa ja tahtoisin pikkuisen lisää dataa viranomaisen toiminnasta tällaisessa "perusteettomassa" tapauksessa. Tokihan tuosta voi järjestää vaikka pienimuotoisen mielenosoituksen....

Comments?

Löytyykö kavereita mukaan myllytykseen?

t. Jylppy
49v., yrittäjä, vittuntunut.
"The hardest thing in the world to understand is the income tax."
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-

Jylppy

höh. Minä en ole ylipainoinen.

Mutta siis aiheesta; miksei moista voi toteuttaa, joko yksilön tai vaikka ryhmän mielenosoituksena?
Eihän vaikka bulgaaritkaan selitä miksi ne turvapaikkaa hakee?
Eli eikus mukava cruise Tukholmaan päin, takaisin tullessa yhteinen papereidenpolttamisjuhla ja voilá !

Pliers

Olisi kyllä ihan erikoisen kiinnostavaa nähdä, että mitä tapahtuisi. Saisikohan Kutale sellaisen massan liikkeelle, että se huomattaisiin mediassakin...

Quote from: Jylppy on 16.09.2009, 20:58:56
höh. Minä en ole ylipainoinen.

Mutta siis aiheesta; miksei moista voi toteuttaa, joko yksilön tai vaikka ryhmän mielenosoituksena?
Eihän vaikka bulgaaritkaan selitä miksi ne turvapaikkaa hakee?
Eli eikus mukava cruise Tukholmaan päin, takaisin tullessa yhteinen papereidenpolttamisjuhla ja voilá !

-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-

Aapo

Entä jos hakisi turvapaikkaa ilman, että edes ylittäisi mitään valtakunnanrajoja? Helsinkiläinen voisi hakea turvapaikkaa Turusta. Tai kontulalainen Eirasta. Ja tietenkin toimeentulotuki hakemuksen käsittelyn ajalta. Jos bulgarialaiset ja romanialaiset voivat hakea turvapaikkaa Suomesta, niin aivan samalla logiikalla tämänkin pitäisi olla mahdollista.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity."

- Robert J. Hanlon

Mr.Crossfire

Nauratti tuo Plierssin lista, osui melkein kaikki paitsi aseet + metsästys. Tosin olen ollut metsästysseuran kannatusjäsenenä, jos se lasketaan. :D

e: ainiin, tupakkia en kyllä polta.

Jylppy

no joo, muhun osui kaikki muu paitsi ylipainoisuus, plus että olen sen verran stadilainen ett a) en tarvitse asetta koska b) en metsästä.

Mutta oikeasti; olisiko moisessa mitään järkeä?
Itselläni on aikaa (ja rahaa) tehdä moinen temppu. Lähteekö kukaan kaveriksi? :-)

-Jylppy-

Pliers

Mun mielestä tossa on helvetisti järkeä!!! Lähtisin ilman muuta mukaan, jos elämän tilanne sallisi. Jollei tältä foorumilta löydy sulle kavereita reissuun, niin ihmettelen kovasti.

Quote from: Jylppy on 16.09.2009, 21:23:32
no joo, muhun osui kaikki muu paitsi ylipainoisuus, plus että olen sen verran stadilainen ett a) en tarvitse asetta koska b) en metsästä.

Itselläni on aikaa (ja rahaa) tehdä moinen temppu. Lähteekö kukaan kaveriksi? :-)

-Jylppy-
-Albert Einstein-

VMJ

Quote from: Jylppy on 16.09.2009, 21:23:32

No eihän siinä mitään järkeä ole. Kiehtova ajatus kuitenkin -- itsekkin miettinyt joskus  ;) Aiotko ihan suomalaisena hakea Suomesta turvapaikkaa vai sanotko aivan kylmästi suomeksi tai engelskaksi, että olet Somaliasta ja ei oo mitään papereita??

EDIT: ..ja tietysti, että oot 15-vuotias ja kieltäydyt ikätesteistä.
Homma ^^!!

Jylppy

just näin. ei papereita, no comprendo.

Sit nähdään miten "homma" toimii. (sorry "hommalaiset")

Eihän täällä kukaan näytä tekevän mitään, kaikki vaan puhuvat (tai siis kirjoittavat nimettömänä).

Mr.Carcass

Minulla on ihan täydellinen suunnitelma.
1. Matkustan Somaliaan tai vastaavaan maahan.
2. Hankin kyseisen maan kansalaisuuden, tuskin maksaa paljon.
3. Tulen Suomeen ja anon turvapaikkaa.

Turvapaikkaa hakiessani ilmoitan, että olen Somali. Minua ei voi karkoittaa Somaliaan, koska olen valkoinen, nuiva ja Somaliassa ei pidetä valkoisista nuivista.

o_O

Jos lähdet tähän niin nostan lätsää ja tarjoan oluen kun nähdään  :)
"Iso-temmi" Halla-Aho, niin oha Allahimme tosi?

Pliers

Quote from: Jylppy on 16.09.2009, 21:33:27

Eihän täällä kukaan näytä tekevän mitään, kaikki vaan puhuvat (tai siis kirjoittavat nimettömänä).

Mä olen muutamaan kertaan kritisoinut, ettei selkeille epäkohdille tehdä muuta kuin purnataan. Suomessa vain joutuu niin perkuleenmoisiin vaikeuksiin poliittisesti epäkorrekteista näkemyksistä, ettei siitä selviä, jollei ole aidosti taloudellisesti riippumaton. Siksi ihmiset juuri käyttävät nimimerkkejä.

Annetaan asialle pari päivää aikaa ja laita "deitti"-ilmoitus myös Tuvan puolelle, jossa väitetään jotain tehtävän. Jollet saa ilmoittautuneita matkakumppaneita reissuun, niin minä luovutan ja saatana liityn Suomen Kommunistiseen Puolueeseen ja ryhdyn tukemaan äänekkäästi Suomen nykyistä veropolitiikkaa ja vaatimaan julkisen sektorin kasvattamista!

EDIT: Tarkoitin tietysti Pajan puolelle...
-Albert Einstein-

UralinViikinki

Eikös joku suomalainen hakenut turvapaikkaa Belgiasta asevelvollisuuteen vedoten? Että se on vapaudenriistoa tjsp.

Uljanov

Quote from: UralinViikinki on 16.09.2009, 21:55:27
Eikös joku suomalainen hakenut turvapaikkaa Belgiasta asevelvollisuuteen vedoten? Että se on vapaudenriistoa tjsp.

Jees, tai tarkemmin pakeni jo langetettua vankeustuomiota totaalikieltäytymisestä. Muistaakseni jäi turvapaikka saamatta, mutta Suomi ei vaatinut luovutusta tjsp.

Maltillinen

Tästä oli keskustelua jo viimekeväänä http://hommaforum.org/index.php/topic,3506.msg54299.html#msg54299.
Jos perhetilanne sallisi, olisin tuota jo kokeillut. Ei kai tuossa tarvitse kuin Tallinnassa käydä ja heittää paperit tullessa mäkeen... tosin jonkilainen syyte on varmasti luvassa :)
Cuiusvis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare. /
Kuka tahansa voi erehtyä, mutta vain typerys toistaa samat virheet.

pw

Itse ottaisin yhteyttä lakimieheen ennen tempaukseen ryhtymistä. Ihan vaan jotta tiedät millaisia sanktioita sinuun voidaan kohdistaa. Laista varmaan löytyy viranomaisen harhauttaminen tmv. pykälä jonka nojalla sinut tuomitaan sitten kun kärähdät tempustasi. Lopultahan kuitenkin kärähdät mikä tosin lienee tempauksen tarkoituskin.

Siihen ettei varsinaisiin sovelleta mitään rangaistuksia mistään valheista ja vedätyksistä ei paljoa toivoa kannata laittaa. Suomessahan ei  yhdenvertaisuutta lain edessä enää ole koska - positiivinen syrjintä.

Daemonic

Kannattaa hakea turvapaikkaa myös Ruotsista samalla reissulla. Jos helpolla alkaa rahat rullaamaan, niin aina vaan seuraavaan maahan. Jokaiselta tililtä siirtelee sitten sveitsiin eläkekassaan.
EIT: "sananvapaus ei koske pelkästään sellaisia "tietoja" tai "ajatuksia", joihin suhtaudutaan myötämielisesti tai joita pidetään vaarattomina tai yhdentekevinä, vaan myös sellaisia, jotka loukkaavat, järkyttävät tai häiritsevät."

John Bircher

Quote from: Mr.Crossfire on 16.09.2009, 21:18:37
Nauratti tuo Plierssin lista, osui melkein kaikki paitsi aseet + metsästys. Tosin olen ollut metsästysseuran kannatusjäsenenä, jos se lasketaan. :D

e: ainiin, tupakkia en kyllä polta.
Minulla kuvaukseen käy kaikki muut paitsi autoilu(ikä), alkoholinkäyttö, metsästys ja ylipaino.

Lisäksi voisi kristilliset arvot lisätä. Kannattaako hakea turvapaikkaa?
"Kaikilla ihmisillä on sama oikeus vapauteen, ja valtion tulee kohdella kaikkia samoin." -Antti Chydenius

www.jbs.org

VMJ

Quote from: Pliers on 16.09.2009, 21:43:37
Jollet saa ilmoittautuneita matkakumppaneita reissuun, niin minä luovutan ja saatana liityn Suomen Kommunistiseen Puolueeseen ja...

Miksi et itse lähde kaveriksi?
Homma ^^!!

Pliers

Quote from: Pliers on 16.09.2009, 21:43:37
Quote from: Jylppy on 16.09.2009, 21:33:27

Suomessa vain joutuu niin perkuleenmoisiin vaikeuksiin poliittisesti epäkorrekteista näkemyksistä, ettei siitä selviä, jollei ole aidosti taloudellisesti riippumaton.

Siksi, etten ole taloudellisesti riippumaton, vaan pirun velkainen  :D
-Albert Einstein-

Virkamies

Quote from: pw on 16.09.2009, 22:12:29
Itse ottaisin yhteyttä lakimieheen ennen tempaukseen ryhtymistä. Ihan vaan jotta tiedät millaisia sanktioita sinuun voidaan kohdistaa. Laista varmaan löytyy viranomaisen harhauttaminen tmv. pykälä jonka nojalla sinut tuomitaan sitten kun kärähdät tempustasi. Lopultahan kuitenkin kärähdät mikä tosin lienee tempauksen tarkoituskin.

En tiedä, miten homma menee täsmällisesti, mutta epäilisin lähinnä, että hakemuksesi saisi hyvin nopean käsittelyn. Epäilisin, että pykälä 101:n mukainen "ilmeisen perusteeton hakemus" leimautuisi papareihin ennätysnopeudella. Sakkoa ei kai voisi ainakaan pykälän 185 nojalla tuleman, sillä se ilmeisesti koskee vain ulkomaalaisia. Jollain yleisellä virkamiehen häirintäpykälällä sitä kaiketi voisi silti tulla. Epäilemättä ilman papereitakin poliisi tekisi tunnistuksen ja melko pian kertoisi sinulle nimesi.

Mutta jos olet kylmähermoinen, niin ei muuta kuin koko prosessi käyntiin ja hakemuksesta valitus hallinto-oikeuteen ja viestejä vähemmistövaltuutetulle kiivaana. Tulkkeja ja vastaavia paikalle jne. Ahti Karjalaisen sulavalla englanninkielen aksentilla ilmoitat Somaliassa kaiken olevan hyvin tankeroa.

Tietysti jos virkakoneisto on yhtä huumorintajuisella päällä, niin käännytys ja maahantulokieltoa viisi vuotta niskaan. Koneessa Somaliaan leikinlaskun hupaisuus olisi varmaan kouriintuntuvaa kun poliisisedällä vieressä olisi paluulippu ja sinulla ei.

Ja lopuksi haluan ilmaista säälini siitä että herra Kontextuaalinen Moottori ei pääse kommentoimaan enää. Palstan huumoriarvo on olennaisesti laskenut.

Maltillinen

Quote from: Virkamies on 16.09.2009, 23:23:10
Tietysti jos virkakoneisto on yhtä huumorintajuisella päällä, niin käännytys ja maahantulokieltoa viisi vuotta niskaan. Koneessa Somaliaan leikinlaskun hupaisuus olisi varmaan kouriintuntuvaa kun poliisisedällä vieressä olisi paluulippu ja sinulla ei.

Toisaalta voi olla että nuivahtanut virkailija kertoisi systeemin parhaat porsaanreiät paremmin kuin vähemmistövaltuutettu ikinä. Tämä mallisuoritus voitaisiin sitten dokumentoida tänne ja kaikki 3121 jäsentä voisivat rynnistää "turvapaikanhakuoppaan" kanssa ilostuttamaan Thorsin rikastuslukuja.
Cuiusvis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare. /
Kuka tahansa voi erehtyä, mutta vain typerys toistaa samat virheet.

Pliers

Jotenkin tuntuisi turvallisemmalta hakea turvapaikkaa, jostain meidän naapurimaasta, kuten Virosta, joka on vielä suhteellisen VHM-ystävällinen.

Pahinta mitä voisi tapahtua olisi käännytys Suomeen, mutta parhaassa tapauksessa siitä saisi ihan kansainvälisen uutisotsikon. Nuivia symppaavia on ihan joka puolella Eurooppaa, joten siitä tulisi todennäköisesti ihan hieno haloo.

Suomen poliitikot ovat niin herkkähipiäisiä Suomen kansainvälisen julkisuuskuvan suhteen, joten keskustelu saisi todennäköisesti ihan uutta vauhtia.
-Albert Einstein-

Jiri Keronen

Quote from: Maltillinen on 16.09.2009, 23:30:50
Tämä mallisuoritus voitaisiin sitten dokumentoida tänne ja kaikki 3121 jäsentä voisivat rynnistää "turvapaikanhakuoppaan" kanssa ilostuttamaan Thorsin rikastuslukuja.

Itse asiassa ei pelkästään tänne, vaan tästä voisi tehdä ihan oikean täyspitkän dokumentin, jossa käytäisiin läpi tämä sydäntäriipaiseva turvapaikanhakutarina, minkä lisäksi siinä olisi jotain haastatteluja porsaanreikiä tuntevilta virkamiehiltä, ja sitten joidenkin tietokoneanimaatioiden tai vastaavien SÄESTYXELLÄ vielä käytäisiin läpällä läpi, miten systeemi noin byrokraattisessa mielessä menee.
Suoraa demokratiaa ja vapautta kaikille.

Vae Victis -blogini

Whomanoid

Ehdottakaa hemmetissä Tohloppiin Ajankohtaiselle kakkoselle tai Silminnäkijään jutun aiheeksi, siten, että joku palstalta lähtee sosiaaliturvapaikanhakijaksi vaikkapa Viroon tai Ruotsiin. Tai värväätte jonkun Ruotsissa asuvan suomalaissyntyisen tai muun hakemaan turvapaikkaa Suomesta. On meinaan ihan oikeasti journalistista kiinnostavuutta tässä projektissa. Eikä siis millään rasismiöyhötyksellä varustettuna, vaan asiallisena juttuna, miten homma toimii. Kansalaisia varmasti kiinnostaisi tuollainen tutkiva journalismi aivan helvetisti.
Väärin liputettu!

Kantoraketti

Miksi sitä pitää mihinkään lähteä. Jätät kaikki henkilöllisyyteen viittaavan kaman kotiin, ja marssit vaikka poliisilaitokselle ja ilmoitat englanniksi hakevasi turvapaikkaa. Jos kysytään mistä olet, niin sanot vaikka että valkovenäjältä, sieltähän on tullut porukkaa. Aika äkkiä varmaan jää kiinni, jos ei puhu saanaakaan venäjää, mutta voihan tuota kokeilla. 
"Islam kunnioittaa naisia, mutta naisten kunnioitus ei tarkoita, että heitä nimitetään painaviin sosiaalisiin asemiin." - Ayatollah Ahmad Khatami

Kami

Dokumentoida kannattaa ainakin tosiaan. Jos ei muuten niin salassa.
Kaatukaa, oi kaikkivallat/näyttäkää, on teissä miestä/kapinoikaa kerran edes/uinumatta virran mukaan/menkää syyttäjäinne eteen/kerran silmät avoimina/myöntäkää se todeksi/ on valikoitu valheet vaan

CMX - Kansalaiset

Pliers

Olen varma, että onnistuu jutun aiheeksi. Pointtina se, että EU-alueelta tulee kokoajan turvapaikanhakijoita Suomeen lomailemaan kuukausiksi veronmaksajan rahoilla.

Quote from: Whomanoid on 17.09.2009, 10:39:20
Ehdottakaa hemmetissä Tohloppiin Ajankohtaiselle kakkoselle tai Silminnäkijään jutun aiheeksi, siten, että joku palstalta lähtee sosiaaliturvapaikanhakijaksi vaikkapa Viroon tai Ruotsiin. Tai värväätte jonkun Ruotsissa asuvan suomalaissyntyisen tai muun hakemaan turvapaikkaa Suomesta. On meinaan ihan oikeasti journalistista kiinnostavuutta tässä projektissa. Eikä siis millään rasismiöyhötyksellä varustettuna, vaan asiallisena juttuna, miten homma toimii. Kansalaisia varmasti kiinnostaisi tuollainen tutkiva journalismi aivan helvetisti.
-Albert Einstein-

Jylppy

dodiid, tulin katsomaan pitkän päivän päätteeksi olisiko ajatus saavuttanut suurempaa kiinnostusta / jopa jonkin reippaan henkilön innostusta.
Täytyy valittaen todeta ettei mitään hommaa viedä eteenpäin kirjoittelemalla jollain nettifoorumilla, sorry.
Hyviä idiksiä asian laajempaan tietoisuuteen saattamiseksi (vrt. markkinointi) tuli, mutta on sanalla sanoen metkaa että kukaan, toistan kukaan, ei ole ilmoittaunut tekemään yhtään mitään.
Minun silmissäni tämän populan arvostus laski aika paljon. Jollain tavalla idealistisesti kuvittelin että täältä olisi löytynyt myös tekoja eikä vain tukea nettikirjoittelun muodossa.
Joo, sorry, väsyttäää. Kuten mainitsin, takana on aika pitkä päivä.
Jatketaan aiheesta sitten vaikka huomenna.

Jylppy, ja nyt - over and out.