News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Anonyymi ansiotulokysely

Started by Lasse, 22.06.2023, 17:47:46

Previous topic - Next topic

Bruttotulosi ansioverotuksessa?

0 - 4999
9 (6.5%)
5000 - 9999
4 (2.9%)
10000 - 14999
3 (2.2%)
15000 - 19999
3 (2.2%)
20000 - 29999
10 (7.2%)
30000 - 39999
19 (13.8%)
40000 - 49999
15 (10.9%)
50000 - 59999
19 (13.8%)
60000 -69999
20 (14.5%)
70000 -79999
9 (6.5%)
80000 tai enemmän
23 (16.7%)
Kanada.
4 (2.9%)

Total Members Voted: 138

Lasse

Kun muutoksen tuulet puhaltavat valtion tulonjakopolitiikassa, niin ajattelin kysäistä, paljonko forumilta löytyy ulosmitattavaa.

Pidetään simppelinä, eli tässä kysytään vain ansiotulojen määrää verovuotena.

Velat, omaisuudet, korkotulot, elatusmaksut, osingot, kartanot, huvijahdit, juppikuunerit sun muut pikavoitot totossa sivuutetaan tällä kertaa.

Ajattelin, että keskustelut mielummin Orpon hallitusketjuun, tai muihin relevantteihin ketjuihin, mutta jos joku tässä haluaa leveillä tienesteillään, tai köyhäillä ja heittää tuhkaa päällensä, niin ei ole minulta pois.

En itse viitsi äänestämisen lisäksi laittaa omaa lukuani julki, mutta olen sen verran köyhä, että työssäkäynti on välttämätöntä minulle, enkä osaisi kuvitella kenenkään kadehtivan tilannettani. Tietysti vesikivellä järvessä on vilpoisempaa, kuin rantakalliolla auringonpaahteessa, joten olosuhteet vaihtelevat.
NOVUS ORDO HOMMARUM

Lalli IsoTalo

Sorry Lasse, en voi suositella vastaamaan, koska kaikkea mitä sanomme, voidaan käyttää meitä vastaan.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Lasse

Quote from: Lalli IsoTalo on 22.06.2023, 17:51:23
Sorry Lasse, en voi suositella vastaamaan, koska kaikkea mitä sanomme, voidaan käyttää meitä vastaan.

Tämä toki totta, mutta ymmärtääkseni verotoimistossa voi tietoja käydä katsomassa, ketä kiinnostaa, eli kyseessä ei ole sikäli salattu tieto, ja ei kenenkään tarvitse kertoa edes äänestäneensä, saati mihin tuloluokkaan asettuu.
NOVUS ORDO HOMMARUM

Betonikostaja

No minä uskallan sanoa, että menen tuohon ryhmään 40 000 - 49 999, jos se nyt ketään kiinnostaa.

Tuloissa pitäisi ottaa huomioon myös asuinpaikka. Helsingissä olen keskituloinen, jossain maakunnassa olisin jotain muuta. Siksi vertailu on vähän vaikeaa.
Itä-Helsinki, täynnä mutiaiset
Itä-Helsinki, sinä maksat kaiken

--------------

Täytän TT2 on time
Toimeentulotuki on aina on time
Asumistuki on aina on time
Kuka pistää paremmaksi this time?

--------------

Jokainen matu maksaa miljoonan.

sancai

Minä tienaan noin 44 000 vuodessa ja sillä sijoitun oman ikäluokkani (olen 28) korkeimman tulokymmenyksen tuntumaan. Minun, nuoreksi aikuiseksi "suurituloisen" tuloillani myönnetään asuntolainaa tällä hetkellä noin 150 000 euroa, mikä riittää pääkaupunkiseudulla vanhaan yksiöön lähiössä sillä oletuksella, että en omista autoa. Ei tässä maassa paljon nuori yliopistokoulutettu, järkevästi työllistynyt nuori aikuinen elintasolla juhli ja olen tietysti ääritalousoikeistolainen, kun vetoan siihen, että kaikkia resurssejamme ei imuroitaisi toimettomille ja vanhuksille. Suomi on edennyt niin pitkälle boomereita nuorempien kansalaisten elintason näivettämisessä, että nykyään käydään jo valtamediassakin suoraan "keskiluokan" kimppuun, kun rikkaiden määrä on niin harvalukuinen. Se on eriarvoistavaa, että korkeakoulut käyneellä ja itsensä elättävällä ihmisellä saattaa yhä olla varaa johonkin auton raatoon ja omakotitalon tapaiseen.

Kyllä olemme suurissa ongelmissa, kun tällä ostovoimalla ja tällä ikäluokkien koolla yritetään tulevaisuudessa pyörittää länsimaalaista valtiota.

Bona

ˆVanhaan yksiöön, huom. mamughetossa.
Miksi kuninkaat nousevat kapinaan, miksi hallitsijat liittoutuvat keskenään Herraa ja hänen voideltuaan vastaan? (Ps. 2:2)

Vähäinen filosofia tekee miehestä ateistin, suuri määrä käännyttää hänet uskoon. Francis Bacon.

Pentecost

Quote from: sancai on 22.06.2023, 18:31:39
Minä tienaan noin 44 000 vuodessa ja sillä sijoitun oman ikäluokkani (olen 28) korkeimman tulokymmenyksen tuntumaan. Minun, nuoreksi aikuiseksi "suurituloisen" tuloillani myönnetään asuntolainaa tällä hetkellä noin 150 000 euroa, mikä riittää pääkaupunkiseudulla vanhaan yksiöön lähiössä sillä oletuksella, että en omista autoa.

Joo. Tämä. Suomalaiset ovat melko tai erittäin persaukisia, jos ruvetaan mittaamaan nettotuloja ja erityisesti ostovoimaa. Itselle oli yllätys se, että halusin rempata myytävää kiinteistöä joko vuokra- tai myyntikuntoon, niin ilmoitettiin, ettei puolisoni kelpaa yhteisvelalliseksi kun hän ei omista ko. kiinteistöä. Puolisoni tulot kun ovat ainakin paperilla suuremmat.

Omat tuloni - yrityksestä nostetut - ovat vaatimattomia, koska kaikki liikenevä menee yrityksen kasvattamiseen. Mutta silti tuloni ovat noin 2000 euron paikkeilla kuukaudessa. Tämä ei riittänyt siihen, että Nordea olisi myöntänyt 40-50000 euron lainan...kehotettiin ottamaan yhteyttä omaan pankkiin. Historiallisista syistä kiinteistön panttikirjat ovat Nordeassa tallessa.

Minulla ei ole viisikymppisenä yhtään maksuhäiriömerkintää eikä merkittäviä velkoja minnekään. Omaisuutta on jonkin verran, mutta ei kovin likvidissä muodossa. Eli käytännössä sitten kai persaukinen.

Jotenkin tuli tunne, että käytännössä ohjataan tälläiset tapaukset kuin minä kalliiden pikaluottojen suuntaan, joiden korot sitten ovatkin ihan toista luokkaa. Maksoin tässä juuri vuodessa tuollaisen 20K pikalainan pois enkä ihan heti halua moista vastaavaa.

Mutta silti hyvää Juhannusta kaikille!

KKO:n tuomio
A:n käyttämissä ilmaisuissa on kysymys niin sanotuista arvoarvostelmista, joiden osalta ei lähtökohtaisesti ole mielekästä puhua lausuman totuudellisuudesta.

Lalli IsoTalo

Sorry Lasse, vien tätä mielenkiintoista keskustelua hieman sivupolulle.

1. Maailma muuttuu nopeammin kuin aikaisemmin. Tästä seuraa, että ansiot muuttuvat nopeammin kuin aikaisemmin. Ei kannata heittäytyä sellaisen ajatuksen varaan, että hyvän alan opiskelu ja kohtuulliset tulot nyt jatkuvat vuoden päästä.

> Älä tuhlaa. Säästä.
> Älä ota kulutusvelkaa.

2. Kommunistit Suomessa pitävät omaisuuttasi omanaan.

> Mieti mihin ja miten ylijäämäsi sijoitat.

3. Tee varasuunnitelmia pahojen ja hyvien päivien varalle.

> Passit ja luottokortit (joissa reilusti käyttövaraa) valmiina perheen pikalähtöä varten, jos muuta vaihtoehtoa ei ole.

> Pitkän ajan suunnitelmat hyvälle eläköitymiselle.

Postaukseni tarkoitus ei ole aiheuttaa keskustelua maanpuolustuksesta tai isänmaallisuudesta, ja toivon että se ei siihen mene.

Mutta koska emme tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan, on parempi olla valmistautunut, kuin valmistautumaton. Ketjun otsikkoon suhteutettuna se tarkoittaa, että ansioiden jatkuvuus on epävarmaa, ja se kannattaa länsimaisen heteromiehen ja -naisen - joka ei elä vain tässä päivässä - ottaa huomioon.
— Missä N, siellä R

Betonikostaja

Kyllä tuo 150 000 alkaa riittää vanhaan yksiöön muutamilla keskiluokkaisillakin alueilla, ei siis tarvitse mamughettoon mennä. Mutta näitä on aika harvoin tarjolla ja pitää tietää myös alueet. Kukas noita mielellään myisi, kun ovat pomminvarmoja vuokrakohteita, jos ei itse asu. Tulevat remontit pitää toki ottaa huomioon.

Vanha yksiö keskiluokkaiselta alueelta voi olla hyvä sijoitus siinäkin mielessä, että uusien hinnat ovat jotain täysin käsittämätöntä, myös niissä mamughetoissa. Eniten kannattaa panostaa juuri alueeseen. Kirkkaimpia helmiä ovat ne alueet, jotka sijaitsevat hyvän julkisen liikenteen varrella eivätkä ole neekeröityneitä. Länsi-Helsingistä näitä vielä löytää.

Mutta tuon allekirjoitan, että kohtuulliset tai hyvätkään tienestit eivät vielä takaa mitään. Lainaa ei saa, jos ei ole mitään omasta takaa. Perittyä tai säästettyä rahaa pitää yleensä olla, jotta pääsee omistusasumiseen kiinni.

Vaikka itse en tästä varsinaisesti kärsi, niin tämä suunta ei ole hyvä.
Itä-Helsinki, täynnä mutiaiset
Itä-Helsinki, sinä maksat kaiken

--------------

Täytän TT2 on time
Toimeentulotuki on aina on time
Asumistuki on aina on time
Kuka pistää paremmaksi this time?

--------------

Jokainen matu maksaa miljoonan.

mökkihöperö

Quote from: sancai on 22.06.2023, 18:31:39
Minä tienaan noin 44 000 vuodessa ja sillä sijoitun oman ikäluokkani (olen 28) korkeimman tulokymmenyksen tuntumaan.

Kuulostaapa paljolta kun sen noin paperille laittaa. Olen samaa ikä- ja tuloluokkaa ja identifioin itseni pienituloiseksi duunariksi  ;D  Vuositulot sisältävät ylitöitä, joiden tekeminen on käytännön pakko. Kun tällä palkalla yrittää perhettä elättää, on ihan turha haaveillakaan mistään pääkaupunkiseudulla asumisesta.

kgb

Onpas Hommalla paljon hyvätuloisia, suorastaan ökyjä! ainakin tämänhetkisen tilanteen perusteella Ilmeisesti peräkammarin pojille maksetaan kohtuullisen hyvin.
Turhaan ne politrukit huutaa ja hossuu,
Suomessa ei elä vinkkelitossu.

Hohtis

Quote from: kgb on 22.06.2023, 20:00:41
Onpas Hommalla paljon hyvätuloisia, suorastaan ökyjä! ainakin tämänhetkisen tilanteen perusteella Ilmeisesti peräkammarin pojille maksetaan kohtuullisen hyvin.

Tulee mieleen se Pulkkisen (tv4) sketsi rivitanssin keskustelusta:

Sain sakot.
Valehtelitko tulot?
Yläkanttiin.
Oliko naispoliisi?
Oli.
Otan osaa.

Edit. Miksi tämä on kylänraitilla eikä periksessä?

Jorma M.

Mediaani on tuossa 50 t - 60 t huudeilla. Tuossa mielessä ymmärrettävää että kokoomushenkeä aika monilla. Raha on kyllä hyvä konsultti.
"On käynyt ilmi, että demokratia ja lehdistön vapaus ovat suurimpia niistä tyhjistä korulauseista, jotka milloinkaan ovat ihmismieltä sumentaneet".

Lasse

Quote from: Hohtis on 22.06.2023, 20:27:55
Edit. Miksi tämä on kylänraitilla eikä periksessä?

Laitoin samaan osioon, kun Orpohallituskin on, kerta tarkoituksena oli hieman saada taustamatskua, etenkin siihen keskusteluun, aivan bona fide -pössiksellä.

Ei työnteossa ainakaan omasta mielestäni ole mitään hävettävää, ja liksat vaihtelevat, kun emme ihan kommunismissa vielä elä.

Kiitos avoimuudesta myös esim. jäsen sancaille, ymmärrän tiettyjä asioita ulostuloissa nyt paljon paremmin.
NOVUS ORDO HOMMARUM

Lalli IsoTalo

Ja noin yleisenä ohjeena nuorille lukijoillemme:
- kirjoittakaa hyvät paperit,
- pääskää sisään järkeviin oppilaitoksiin,
- ilmoittautukaan hyviin harrastakerhoihin,
- hankkikaa sieltä hyviä kavereita ja puoliso.

Sen jälkeen elämä on ansiokkaampaa.

Sinua paremmat kaverit nostavat sinua yläspäin, ja sinua huonommat kaverit vetävät sinua alaspäin. Pyri itseäsi parempien joukkoon.

Valmistuminen on suositeltavaa, mutta ei pakollista.
— Missä N, siellä R

Golimar

Quote from: Lasse on 22.06.2023, 17:47:46
Kun muutoksen tuulet puhaltavat valtion tulonjakopolitiikassa, niin ajattelin kysäistä, paljonko forumilta löytyy ulosmitattavaa.

Pidetään simppelinä, eli tässä kysytään vain ansiotulojen määrää verovuotena.

X korkotulot,X osingot, X sivuutetaan tällä kertaa.

Jos tuolla tavalla kysellään niin miksei oteta se mitä veroehdotuksessa tai myöhemmin tulevassa verotuspäätöksessä on präntättynä. Se varastettu € on ihan sama oli se sitten palkkatuloa tai pääomatuloa ja tapauksesta riippuen kiinteistöverokin voi olla varsin raskas kuten myös varainsiirtovero jota joutuu maksamaan kun ostaa kämpän.

Lalli IsoTalo

Quote from: Lalli IsoTalo on 22.06.2023, 21:08:06
Sinua paremmat kaverit nostavat sinua yläspäin, ja sinua huonommat kaverit vetävät sinua alaspäin. Pyri itseäsi parempien joukkoon.

Ja auta alempana olevia, kuten sinua autetaan.
— Missä N, siellä R

Dangr

:)
"We now live in a nation where doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the press destroys information, religion destroys morals, and our banks destroy the economy." Chris Hedges
"Shouting "Freedom" and other anti-government slogans" NYT

Reich

Yli 80 000 €. Vihervasemmiston tavoite kurjistaa elintasoa on huolestuttanut jo nuorena siihen malliin, että olen varautunut ja hankkinut sellaisen ammatin, joka mahdollistaa taloudellisesti, että voin tulevaisuudessakin ajaa yksityisautolla ja syödä lihaa joka päivä.
"Me ei tosiaan olla ainoastaan pala Eurooppaa,
vaan jotain kaunista, jota ei koskaan myydä saa."

DuPont

Quote from: Reich on 22.06.2023, 21:45:17
Yli 80 000 €. Vihervasemmiston tavoite kurjistaa elintasoa on huolestuttanut jo nuorena siihen malliin, että olen varautunut ja hankkinut sellaisen ammatin, joka mahdollistaa taloudellisesti, että voin tulevaisuudessakin ajaa yksityisautolla ja syödä lihaa joka päivä.
Ei ole toisilta pois, vaikka vasurit näin sanoisivatkin.

Jaska Pankkaaja

Quote from: Lalli IsoTalo on 22.06.2023, 21:28:34
Quote from: Lalli IsoTalo on 22.06.2023, 21:08:06

Ja auta alempana olevia, kuten sinua autetaan.
Vähän oli paikkauksen makua :D

Lainaan vielä yhtä suurimmista suomalaisista ajattelijoista:
VAIN RIKKAAT YSTÄVÄT OVAT HYVIÄ
-Monsieur Mosse-
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Pyhä Olavi

Kuulun tuohon 80k tienaavien joukkoon. Lähdin köyhästä työläisperheestä, jossa koulutusta arvostettiin. Parin yliopistotutkinnon jälkeenkin olen opetellut ammattini uusiksi pariin kertaan. Osaaminen ei ole itsestäänselvyys tai maisterin papereilla todistettu. Kohta eläkkeelle, tosin nostan jo puolet eläkkeestä, koska se on taloudellisesti kannattavaa. Suurin osa ystävistäni on omalla alallaan menestyviä tahtoihmisiä, monesta eri taustasta lähteneitä. Jotkut ystävistäni tarvitsevat tukea elämänhallintaan, annan sitä, jos pyytävät. Pojilleni olen korostanut tavoitteita, tahtoa ja oman osaamisen jatkuvaa kehittämistä. Niillä pärjää elämässä.   

Lalli IsoTalo

Quote from: Pyhä Olavi on 23.06.2023, 09:23:10
Lähdin köyhästä työläisperheestä, jossa koulutusta arvostettiin.

Sama täällä. Mutta jos ansioista puhutaan, niin kyvyt merkitsevät enemmän kuin tutkinnot.

Mutta kuitenkin: tutkinto on Suomessa on ilmainen, eikä sitä voi verottaja ulosmitata, ikinä.

Jos olet nuori hommalainen, lue edellinen lause uudelleen.
— Missä N, siellä R

Viimeinen linja

Tienaan 75ke vuodessa + firman auto päälle. Olen "kasvattanut" tulojani asumalla tarkoituksella sivummalla, tämä ratkaisu vaatii auton mutta se on hinta vielä matu vapaasta elämästä. Kummasti oma reviiri kasvaa puolen kilsan päähän suunnitellaan uusia tontteja ja tunnin juna on tulossa. Missään ei saa olla rauhassa...

VesaH

2000 euroa nettona käteen kuukaudessa on hyvä palkka, varsinkin nyt kun on velaton omistusasunto.

Ongelmia:
Kuuden vuoden päästä siirtyminen eläkkeelle, joka on nettona 1200 euroa.
Taloyhtiön remontit ovat nielleet paljon rahaa ja lähivuosina vielä paljon lisää.
Asunnon arvo on laskenut kymmenessä vuodessa paljon kaikista remonteista huolimatta.
Ruuan hinta on noussut tolkuttoman paljon.

Lohduttavaa:
Suomessa on antelias asumistuki, jolla saa eläkkeellä ollessa maksettua remonttivastikeita. Muuten olisi edessä konkurssi.

sakarit

Yrittäjänä maksan itselleni 36000 brutto/vuosi. Osinkoa tulee 50000/vuosi 7,5% verolla. En ole tarkasti viitsinyt laskea, mutta ehkä tuolla kombinaatiolla minimoin verojen maksun. Jossain yrittäjien sivulla oli tuosta missä suhteessa kannattaa maksaa palkka ja osinko, niin tuo menee sen raameissa. Periaatteessa se on ilmeisesti niin, että niin kauan kun tuloveron prosentti pysyy alta 20, niin kannattaa nostaa palkkana.

Swen OF Sweden

Vakituinen tulo"Pysyvä eläke" kuukaudessa 1229 euroa käteen.
Asuntolaina onneksi maksettu, muuten olisin vielä pahemmin kusessa.
Asumiskulut vaihtelee kuukausittain, mutta pystyn omalla ahkeruudella vaikuttamaan niihin oleellisesti. Tupakointi pitäisi lopettaa ehdottomasti, mutta en nyt useista yrityksistä huolimatta ole siinä onnistunut.Ilman tupakointia talous olisi kunnossa. Ostan lähes kaiken käytettynä ja talon korjauksiin olen käyttänyt roskalavoilta löytyneitä aineksia jne...
Välillä on pakko myydä jotain pois, että pärjää+ kaikenlaista vaihtokauppaa ja palvelu vastaan palvelu selviytymistä.
Pysyvä vakituinen tulo, vaikkakin pieni tuo turvallisuutta ja vaikka välillä suurta kurjuutta, niin olen melko onnellinen ja tyytyväinen, että pienistä tuloistani huolimatta pystynyt pitämään asunnot kahdessa eri maassa. Ei pitäisi olla mitään valittamista, kaikki on enemmän hyvin kuin huonosti. Helpolla ei mikään ole tullut ja melkomoinen trapetsi taiteilija olen näissä talousasioissa tulotasoon nähden ollut.
Velkaa olen:
Sukulaiselle 2200 euroa ja lyhennys 20 euroa kuukaudessa(sukulaiseni ehdoton tahto, ei suostu, että maksaisin enemmän)
Luottokorttivelka: 1400 euroa

Silloin tällöin saanut kuulla neuvoja, että myy jompi kumpi taloistasi pois!
En myy, miksi myisin? minulla on yksi elämä ja olen saavuttanut tällä sen mitä olen tavoitellut ja jos myisin kiinteistöt pois ja valitsisin halvimman vuokra asunnon, niin edes
silloin asuminen olisi vain muutamia kymppejä kuukaudessa edullisempaa kuin nyt ja elämän laatu heikkenisi oleellisesti, kerrostalo helvettiin minua ei saa enää edes pakottamalla. Asun loppuelämäni mielummin metsän keskellä ilman mukavuuksia olevassa työmaakopissa kuin kuinka hienossa tai hyvässä kerrostalossa tai vastaavassa.
Vapaus on tärkeintä ja minä haluan kuolla kotona, enkä missään intervallipaikalla jne..
https://www.youtube.com/watch?v=hNWu4FFoUj4

"Ei valheet mene ohi sillä et ne unohdetaan"
  -Dave Lindholm

"Voisitteko kertoa minulle missä ilmansuunnassa suomesta katsottuna on:Itämeri?"
-Swen

Svensk Polis: https://www.youtube.com/shorts/eyOT0wOcD5U

VesaH

Miten saisi rahat riittämään eläkkeellä? Käänteinen asuntolaina? Muuttaminen asuntovaunuun? Muuttaminen ulkomaille, jossa euron ostovoima on parempi kuin Suomessa?

Uuno Nuivanen

Uteliaisuuttani kysyn @Swen OF Sweden , että miksi surffaat kahden maan välillä? Etkö osaa valita toista niistä? Tai luopua kummastakaan?  :P

Lasse

OT:

Quote from: Swen OF Sweden on 23.06.2023, 16:28:39
Tupakointi pitäisi lopettaa ehdottomasti, mutta en nyt useista yrityksistä huolimatta ole siinä onnistunut.Ilman tupakointia talous olisi kunnossa.

Itsellä meni aikoinaan 1-2 askia mallua päivässä. Monta kertaa lopetin, mutta eri syistä alkoi aina uudestaan.

Vikalla kerralla nikotiinilaastari ja -purkka tehosi, ja helpoin lopetus ikinä. Se oli noin 16 vuotta sitten, eikä enää hatsiakaan.

Jos nyt olisin lopettamassa, niin sama setti, mutta lisäksi ottaisin B3 -vitamiinia (nikotiinihappona, ei muita muotoja), alkuun 500 mg, sitten nostaen annostusta, tavoitteena kolme grammaa päivässä, jaettuna kahteen tai kolmeen annoskertaan. Vähentää kivasti myös ryyppäyshinkua, kuka sitten on siihen suuntaan kallellaan.
NOVUS ORDO HOMMARUM