News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Gallup: Miten kauan olet kannattanut Perussuomalaisia?

Started by Reich, 13.03.2023, 19:37:42

Previous topic - Next topic

Mistä eduskuntavaaleista lähtien olet äänestänyt Perussuomalaisia?

SMP:n ajoista lähtien
3 (3.5%)
1995 ->
1 (1.2%)
1999 ->
0 (0%)
2003 ->
6 (7.1%)
2007 ->
19 (22.4%)
2011 ->
30 (35.3%)
2015 ->
7 (8.2%)
2019 ->
5 (5.9%)
2023
0 (0%)
En äänestä enää Perussuomalaisia
10 (11.8%)
En ole koskaan äänestänyt Perussuomalaisia
3 (3.5%)
En ole äänioikeutettu
0 (0%)
Muu
1 (1.2%)

Total Members Voted: 85

Reich

Suurin osa foorumilaisista kannattaa perussuomalaisia, mutta on mielenkiintoista tietää missä vaiheessa ihmiset ovat hypänneet matkaan. Itselleni perussuomalaiset on äänioikeuden saamisesta lähtien ollut se vähiten huonoin puolue eli selkeä valinta eduskuntavaaleissa riippumatta puolueen puheenjohtajasta.
"Me ei tosiaan olla ainoastaan pala Eurooppaa,
vaan jotain kaunista, jota ei koskaan myydä saa."

Emo

En muista milloin viimeisen kerran äänestin kokoomuslaista, mutta ainakin 2011 äänestin jo persua, mutta äänestinkö jo aiemmin ... ei muistikuvia. Aina olen kuitenkin ek- vaaleissa äänestänyt, että joku on äänen saanut.

ämpee

Piti laittaa 2011 mutta laitoinkin 2019 eikä korjata voi.

[Edit]
Kiitos @Alaric !!
Vuosi vaihdettu.
[/Edit]

[Editin editti]
Kun sitten oikein kovasti koitin muistella, niin äänestin 2011 lähtien Muutos 2011 puoluetta niin pitkään kuin sitä äänestämään pystyi.
Näin ollen korjausta piti jälleen korjata.
[Vitsin vitsi tuota muistia]
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Swen OF Sweden

Olen äänestänyt perussuomalaisia jokaisessa EK-vaaleissa vuodesta 2007 ja äänestän jatkossakin. Koen myös, että vähiten huonoin puolue ja äänestämällä heitä, edes vähään pystyy vaikuttamaan oikeesti. 8)

Kaksissa edellisissä kuntavaaleissa en ole perussuomalaisia äänestänyt, eikä näytä siltä, että
kuntavaaleissa tulevaisuudessaankaan asumassani kunnassani pystyisin heitä äänestämään.
https://www.youtube.com/watch?v=hNWu4FFoUj4

"Ei valheet mene ohi sillä et ne unohdetaan"
  -Dave Lindholm

"Voisitteko kertoa minulle missä ilmansuunnassa suomesta katsottuna on:Itämeri?"
-Swen

Svensk Polis: https://www.youtube.com/shorts/eyOT0wOcD5U

Bona

Miksi kuninkaat nousevat kapinaan, miksi hallitsijat liittoutuvat keskenään Herraa ja hänen voideltuaan vastaan? (Ps. 2:2)

Vähäinen filosofia tekee miehestä ateistin, suuri määrä käännyttää hänet uskoon. Francis Bacon.

Muuttohaukka

Olen äänestänyt vain Jussia, en ketään muuta, enkä äänestä.
Joku puolueloikkari ei kiinnosta tipan tippaa. Riikka Purra on puoluejohtaja, jota en arvosta tipan tippaa.

Täällä on kansandustaja, joka on aivan tuntematon nahjus. Ei kiitos.

Alaric

Äänestin persuja ensimmäistä kertaa vuoden 2007 eduskuntavaaleissa. Nyt kun aloin tarkemmin miettiä, niin en muista sittenkään satavarmasti annoinko äänen persuille vai Muutos 2011 -puolueelle seuraavissa ek-vaaleissa, mutta muilta osin PS oli äänestysvalintani vuoden 2019 eurovaaleihin saakka.

Sen jälkeen nukkumista alue- ja kuntavaaleissa. Ja nyt sitten ääni menee sinimustille :)

Vastasin siis gallupiin: "En äänestä enää Perussuomalaisia".

---

Lisäsin gallupiin mahdollisuuden vaihtaa ääntään.

@ämpee
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

supersankaritar

Olen tähän saakka äänestänyt persua. Ensimmäisen kerran elämässäni äänestin, kun oli suuntaa antava kansanäänestys eu:hun liittymisestä. Äänestin siinä Ei. Nyt tuntuu, että persut ei vastusta eu:ta, joten en äänestä persuja enää.
Tosin mun usko koko äänestämiseen on mennyt, kun en usko, että suomen asioista enää päätetään juurikaan suomessa.
If you want peace, you don't talk to your friends, you talk to your enemies.

Pallopääkissa

2011 ekan kerran. Vois olla myös kiinnostavaa tietää aiempi äänestyshistoria, mitä äänesti ennen kuin äänesti persuja ekan kerran. Onko semmoisia kyselyjä ollut missään?
Kansalliskonservatiivi ja arvokonservatiivi.

Tragedian synty

Äänestin Perussuomalaisia ensimmäisen kerran vuonna 2011, jolloin olin ensimmäisen kerran äänioikeutettu. Siitä lähtien olen kaikissa mahdollisissa vaaleissa äänestänyt Perussuomalaisten ehdokasta, eikä puolueuskollisuuteni ole koskaan horjunut. Tosin syksyllä 2015 ajattelin, että jos minun puoluekantaani kysyttäisiin gallupiin, en sanoisi äänestäväni Perussuomalaisia ja sillä tavoin lähettäisin viestin silloiselle puoluejohdolle.

Quote from: Pallopääkissa on 14.03.2023, 18:10:33
Vois olla myös kiinnostavaa tietää aiempi äänestyshistoria, mitä äänesti ennen kuin äänesti persuja ekan kerran. Onko semmoisia kyselyjä ollut missään?

Tässähän sellainen.
Ceterum censeo Russiam esse delendam.

JoKaGO

Meil Lahes oli monivuotinen SMP:n parlamentaarikko ja ahkera kunnanvaltuutettu Mikko Vainio, kun 70-luvun lopulla sain äänioikeuden. Hän oli suosittu meidän hoodeilla, koska hänen lehtolapsensa Anne, myöhemmin itsekin PS-uuvatti-kansanedustaja Louhelainen, jakoi meille muille kersoille SMP-krääsää, Vappupalloja jne. Mikko Vainio tuli joskus juttelemaankin meille kersoille, siis 60-70-lukujen vaihteessa. Oltiin sitten murkku-iässä, kun kaunis Anne äiteineen muutti pois  :'(

Mikko Vainion jälkeen SMP:n ääniharavaksi Lahessa ilmoittautui Markku "Mato" Valtonen, suoraan Sliipparreiden aallonharjalta. Kunnallisvaaleissa hänen sloganinsa oli "tähän asti asioita on yritetty hoitaa järjellä huonoin tuloksin, nyt kokeillaan hulluutta". Pääsi valtuustoon, ja asettui ehdolle myös EK-vaaleissa. Äänestin silloinkin Matoa mutta äänet eivät riittäneet. Lahessa kirjoilla ollessani ja Tampereella asuessani opiskelujen takia (silloin ei opiskelija voinut siirtää kansalaisuuttaan pois kotikaupungistaan) äänestin Mikko Vainiota, koska Mato kyllästyi politiikkaan nopeasti eikä enää asettunut ehdolle.

Sitten tulivat SMP-PS:n "hiljaiset vuodet", jolloin äänestin mm. Seppo Lehtoa. Meitä yhdistää kantamme Karjalan kysymykseen.

Sitten taas viime vuosikymmenen Muutos-2011-vaiheen jälkeen olen äänestänyt PS-ehdokasta, mutta ehdokkaani ei kertaakaan ole päässyt Eduskuntaan, sorry Heikki Luoto ... Kunnanvaltuustoon on PS-ehdokkaani kyllä aina päässyt.
En ole vielä päättänyt, kuka PS:n Pirkanmaan ehdokkaista jää tällä kertaa rannalle  :roll:
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.