News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

HYYn edustajistovaalit

Started by Johannes Nieminen, 15.09.2009, 10:45:57

Previous topic - Next topic

Johannes Nieminen

Koska Muutos 2011 tiedottaa täällä, niin tiedotan minäkin ;)

Kerään Perussuomalaista vaaliliittoa (=ehdokaslistaa) HYYn edustajistovaaleihin. Toivotan kaikki kiinnostuneet mukaan odottaen, että saamme vaaliliiton aikaiseksi. Pääasia on, että on tarjota poliittinen vaihtoehto vihervasemmistolle. Ehdokkaaksi lähteminen ei edellytä sitoutumista puolueeseen. Aikataulu on pikainen, eli tällä viikolla pitäisi nimet saada kasaan.

Vaaliohjelma tehdään yhdessä, ja jokainen voi miettiä omia näkemyksiään jo samantien. Otan myös vastaan vinkkejä muilta.

EDIT: yhteystiedot poistettu
Yksi Nuivan Vaalimanifestin alkuperäisistä allekirjoittajista.
Vantaan kaupunginvaltuutettu 2009-2017

Oami

Voesko olla syytä tehdä eri ylioppilaskuntien edustajistovaaleista yhteinen ketju? Vrt. ei kunnallisvaalejakaan käsitelty joka kunnan osalta erikseen...
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Teemu Lahtinen

Ilmoittautuu vapaaehtoiseksi, toivottavasti saadaan riittävästi ehdokkaita ettei jää edaripaikkoja täyttämättä  ;D.

Johannes Nieminen

Quote from: Oami on 15.09.2009, 18:06:03
Voesko olla syytä tehdä eri ylioppilaskuntien edustajistovaaleista yhteinen ketju? Vrt. ei kunnallisvaalejakaan käsitelty joka kunnan osalta erikseen...

Varmasti aiheellista mikäli löytyy nuivia ehdokkaita eri paikkakunnilta/ylioppilaskunnista.

Elisa

Elisa ehdolla kokoomusopiskelijoiden listalla.
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

Johannes Nieminen

Tietääkseni myös osakuntien listoilta löytyy nuivia ehdokkaita. Ainejärjestöistä en tiedä. Sinänsä sääli, että äänet hajoavat. Toisaalta mahdollisuudet päästä lävitse ovat moninkertaisesti suuremmat nimenomaan osakuntien ja ainejärjestöjen kautta.

Oami

On periaatteessa mahdollista, että osallistun TTYY:n edustajistovaaleihin. Päivittelen tietoa sitten kun aika on kypsä.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Elisa

Quote from: Johannes Nieminen on 17.09.2009, 07:59:45
Tietääkseni myös osakuntien listoilta löytyy nuivia ehdokkaita. Ainejärjestöistä en tiedä. Sinänsä sääli, että äänet hajoavat.

Se on aina sääli. Toisaalta näkisin tällä kertaa prioriteetin numero yksi olevan talouden tasapainon palauttaminen viime vuosien vasemmistolaistoljailujen jälkeen. Olen muuten tullut Kokoomuspiireissä lopullisesti ulos kaapista nuivuuteni kanssa. Se on I-HA-NAA!
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

rontti4

Quote from: Elisa on 17.09.2009, 04:01:52
Onkos njumerosta tietoo?
20 propellihattuista kottaraisenpönttöä tuijottavaa netsiä ei voi olla väärässä. :)

Johannes Nieminen

Quote from: rontti4 on 17.09.2009, 21:59:08
Quote from: Elisa on 17.09.2009, 04:01:52
Onkos njumerosta tietoo?

Ehdokasasettelu päättyy ensi viikolla, joten menee vielä hetki ennen kuin numerot tulee.

Peksi

Nuivia ehdokkaita kyllä löytyy myös HYAL:sta, joka on kaiken kaikkiaan aika sekalainen sakki. Eri asia tietysti on, että miten se näkyy HYY:n politiikassa tai tarvitseeko sen edes näkyä.

QuoteSe on aina sääli. Toisaalta näkisin tällä kertaa prioriteetin numero yksi olevan talouden tasapainon palauttaminen viime vuosien vasemmistolaistoljailujen jälkeen.

Tämä on totta, joskaan taloustilanteen huononemisesta ei voida syyttää yksinomaan "vasemmistolaistoljailuja". Ihan kovan luokan finanssimiehet siellä HYY-yhtymän johdossa on, joita ei paljoa kiinnosta ovatko opiskelijat äänestäneet valtaan hyvää karmaa kerääviä maailmanparantajia vai poliittista jatkopaikkaa itselleen petaavia pikkuporvareita.

Itse en ymmärrä mitä poliittiset puolueet ylipäätänsä edes tekevät HYY:ssä, mutta tämä on vain oma näkökantani.

nevahood

QuoteItse en ymmärrä mitä poliittiset puolueet ylipäätänsä edes tekevät HYY:ssä, mutta tämä on vain oma näkökantani.
Kaverivaalithan nuo pääsääntöisesti ovat. Puoluekanta on valitettavasti monesti ainoa, jonka äänestäjät tietävät ehdokkaastaan...

... josta tulikin mieleen, että joko HYY:n jäsenmaksusta menee suoraan osa kehitysapuun?
Suurkiihottaja Runeberg

Aida

Quote from: Oami on 17.09.2009, 14:08:42
On periaatteessa mahdollista, että osallistun TTYY:n edustajistovaaleihin. Päivittelen tietoa sitten kun aika on kypsä.

Itse ajattelin osallistua KKYTN:n vaaleihin.  :)
Ä

Teemu Lahtinen

Quote from: nevahood on 18.09.2009, 11:04:48
... josta tulikin mieleen, että joko HYY:n jäsenmaksusta menee suoraan osa kehitysapuun?

Jep. HYY käyttää kehitysestetyöhön 0,7 prosenttia omasta budjetistaan, jonka lisäksi tulee vapaaehtoisesti maksettavat osat.

KK

Aikooko PS-lista osallistua oikeistorenkaaseen kansyn ja kd:n kanssa?

Teemu Lahtinen

Quote from: KK on 18.09.2009, 16:57:27

Jos PS-listalta kysytään, niin "kyllä", mutta Oikea rengas ei koskaan palannut asiaan. En tiedä onko asian nyt jäämässä niin vai onko rengastuminen vielä mahdollista.

Elisa

Quote from: Teemu Lahtinen on 18.09.2009, 17:02:00

Jos PS-listalta kysytään, niin "kyllä", mutta Oikea rengas ei koskaan palannut asiaan. En tiedä onko asian nyt jäämässä niin vai onko rengastuminen vielä mahdollista.

Siis miksi ihmeessä ette ottaneet asiaa puheeksi minun kanssani? Aika alkaa olemaan vähissä.  >:(

Teemu Lahtinen

Quote from: Elisa on 18.09.2009, 17:55:40
Quote from: Teemu Lahtinen on 18.09.2009, 17:02:00

Siis miksi ihmeessä ette ottaneet asiaa puheeksi minun kanssani? Aika alkaa olemaan vähissä.  >:(

Kuulin asiasta eilen.

Elisa

Laitan viestiä tytöille. En edes ole ihmisten ilmoilla ennen sunnuntaita enkä periaatteessa netissäkkään, mutta katsotaan.

jeremies

Hyvä homma,

En periaatteessa itsekään pidä opiskelijavaalien politisoinnista, mutta itsepä HYYn edustajat ja hallitus ovat aloittaneet ottamalla kantaa opiskelijapolitiikkaan kuulumattomilla avauksilla.

Täältä tulee ääni jollekin rutinuivalle jahka listat selkivät :)

Sikanez

Quote from: jeremies on 18.09.2009, 18:37:11
Hyvä homma,

En periaatteessa itsekään pidä opiskelijavaalien politisoinnista, mutta itsepä HYYn edustajat ja hallitus ovat aloittaneet ottamalla kantaa opiskelijapolitiikkaan kuulumattomilla avauksilla.

Täältä tulee ääni jollekin rutinuivalle jahka listat selkivät :)
Mainiota. Itse en ole ollut enää vuosiin äänioikeutettu.
"Ei ole olemassa syyttömiä ihmisiä. On vain huonosti kuulusteltuja." - Josef Stalin

Johannes Nieminen

Quote from: Elisa on 18.09.2009, 18:15:46
Laitan viestiä tytöille. En edes ole ihmisten ilmoilla ennen sunnuntaita enkä periaatteessa netissäkkään, mutta katsotaan.

Oikea vaalirengas oli käsittääkseni sovittu viime keväänä. Tuota ennen laitoin viestiä. En enää muista kelle, mutta vastaus tuli ja oli vähän epävarma. Lupasi palata asiaan. Koko juttu sitten hautautui keväällä vähän toisian asioiden takia, eikä kyllä mitään yhteydenottoa tullut.

Syksyllä Ylioppilaslehti soitteli ja kyseli onko Perussuomalaiset lähdössä vaaleihin. Siinä vaiheessa kipinä heräsi uudelleen. Listalla eli vaaliliitossa ei näillä näkymin ole kuin muutama ehdokas. Monet potentiaaliset ehdokkaat ovat ilmoittaneet olevansa osakuntien ja ainejärjestöjen vaaliliitoissa. Osittain siksi, että olivat jo ennemmin lupautuneet muihin vaaliliittoihin, ja osittain myös sen takia, että eivät halua olla poliittisen puolueen ehdokkaita.

Pidän kuitenkin periaatteellisena asiana, että vaaleissa ollaan mukana. Jos muita ei olisi tullut, olisin ollut ehdolla yksin.

turha jätkä

OT: tuleeko tuollaiset vaalit myös Tampereen Yliopistoon? Olen tainnut viimeksi äänestää joskus viime vuosituhannella, muistaakseni jotain sexyä vihreää kissaa. Nyt voisi tehdä nostalgisen tripin laitoksella, hakea samalla tarran korttiin ja äänestää jotain rumaa perussuomalaista.

Uljanov

Oma ääneni menee luultavasti ehdokkaalle joka pyrkii lopettamaan HYY:n ja SYL:n julkiset kannanotot asioihin jotka eivät HYY:lle ja SYL:lle kuulu. Yleensä olen niistä kannanotoista aivan eri mieltä, mutta tämä on toisarvoista. Niin kauan kuin jokainen yliopisto-opiskelija on pakotettu puljua rahoittamaan, vastustan puljun tarpeetonta politikointia täysin riippumatta siitä, olenko kulloisenkin päänaukomisen kanssa samaa vai eri mieltä.

Elisa

Quote from: Johannes Nieminen on 18.09.2009, 20:23:37
Oikea vaalirengas oli käsittääkseni sovittu viime keväänä. Tuota ennen laitoin viestiä. En enää muista kelle, mutta vastaus tuli ja oli vähän epävarma. Lupasi palata asiaan. Koko juttu sitten hautautui keväällä vähän toisian asioiden takia, eikä kyllä mitään yhteydenottoa tullut.

Näin on joo. Harmi että ei onnistunut.

Teemu Lahtinen

Quote from: Uljanov on 19.09.2009, 12:23:08
Oma ääneni menee luultavasti ehdokkaalle joka pyrkii lopettamaan HYY:n ja SYL:n julkiset kannanotot asioihin jotka eivät HYY:lle ja SYL:lle kuulu. Yleensä olen niistä kannanotoista aivan eri mieltä, mutta tämä on toisarvoista. Niin kauan kuin jokainen yliopisto-opiskelija on pakotettu puljua rahoittamaan, vastustan puljun tarpeetonta politikointia täysin riippumatta siitä, olenko kulloisenkin päänaukomisen kanssa samaa vai eri mieltä.

Onkos Uljanov lukenut tätä: http://www.teemulahtinen.fi/blogi/2009/08/20/filyo-hyy-napit-irti-jarkipolitiikasta/

Patteri-Petteri

Olen itse HYALin listalla ehdokkaana. HYAL vastustaa myös HYY:n kannanottoja valtakunnanpolitiikkaan ja muutenkin HYAL on aina varma ratkaisu siinä mielessä, että on ainejärjestöjen asialla. PS listalle en tule periaatteesta, vaikka poliittisesti olenkin samoilla linjoilla :)

Teemu Lahtinen

Quote from: Patteri-Petteri on 20.09.2009, 21:47:50
Olen itse HYALin listalla ehdokkaana. HYAL vastustaa myös HYY:n kannanottoja valtakunnanpolitiikkaan ja muutenkin HYAL on aina varma ratkaisu siinä mielessä, että on ainejärjestöjen asialla. PS listalle en tule periaatteesta, vaikka poliittisesti olenkin samoilla linjoilla :)

Hommafoorumi varmaan antaa näkyvyyttä kaikille halukkaille listoista riippumatta.

Patteri-Petteri

Sen verran vielä selvennystä aiempaan viestiin väärinkäsitysten välttämiseksi, että HYAL ei tietenkään vastusta kaikkia kannannottoja valtakunnanpolitiikkaan, koska sitäkin kautta vaikutetaan opiskelijoiden oloihin. Asian tarkempi linjaus on sitten HYALin asia kokonaisuutena.

Quote from: Teemu Lahtinen on 20.09.2009, 21:49:11
Hommafoorumi varmaan antaa näkyvyyttä kaikille halukkaille listoista riippumatta.

Koska Hommaforum helposti yhdistetään tiettyihin puolueisiin ja poliittisiin näkemyksiin, ja edustajistovaaleissa olen sitoutunut täysin HYALiin, en halua itseäni täällä mainostaa. Eipä tuo tosin mitään suurta salapoliisityötä vaadi, jos henkilöllisyyteni jotakuta kiinnostaa :)

ttw

Vihreässä langassa mainintaa:

Perussuomalaiset ja piraatit iskevät nyt opiskelijapolitiikkaan

http://www.vihrealanka.fi/uutiset/perussuomalaiset-ja-piraatit-iskev%C3%A4t-nyt-opiskelijapolitiikkaan
Uutisia naapurista-> http://rahmispossu.net