News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Venäjän hyökkäyksen vaikutus Euroopan venäläisystävällisiin nationalisteihin

Started by viisitoista, 03.03.2022, 19:31:07

Previous topic - Next topic

Pallopääkissa

Quote from: Hippo on 04.03.2022, 12:12:08
Quote from: Kova luu on 04.03.2022, 11:59:49
Persujen putinistit on nykyään hiljaa kuin kusi sukassa, kun on epäsuosittua sanoa mitään positiivista tuosta barbaarimaasta,mutta kyllä persuissa edelleeen tuo putinin rakastajien siipi on
Heidät vaan pitää savustaa ulos koloistaan  ja potkia pellolle, ettei seuraavissa vaaleissa käy köpelösti.

Veikko Vallin ja Tom Packalen.

Tätä taustaa vasten ihmettelen kun Packalen lähti länsi-Ukrainaan Lvivin kaupunkiin.

(Besides its Ukrainian name, and its ancient Ruthenian name of Lwihorod[9]/Lvihorod,[10] the city is also known by several other names in different languages: Polish Lwów; German Lemberg;[11] Yiddish לעמבערג Lemberg or לעמבעריק Lèmberik; Russian Львов L'vov; Hungarian Ilyvó; Serbo-Croatian Lavov; Romanian Liov; Latin Leopolis[12] (meaning "lion city", from Ancient Greek Λέων Πόλις Léōn Pólis); Crimean Tatar İlbav; Middle Armenian Իլով Ilov; Armeno-Kipchak Իլօվ Ilôv; and a number of other names.[13][14])https://en.wikipedia.org/wiki/Lviv#Names

https://www.suomenuutiset.fi/ukrainalaisen-kaupungin-apulaispormestari-pyysi-kansanedustaja-tom-packalenilta-tukea-joka-kiiruhti-pikavauhtia-paikalle/
Kansalliskonservatiivi ja arvokonservatiivi.

viisitoista

Johan Bäckmanin kaltaiset kurjimukset ovat sellaisia tyyppejä jotka saattavat häpeään ja tahraavat assosiaatiollaan järkevät ja hyvää tarkoittavat Venäjän ystävät:

[tweet]1500093761422082049[/tweet]

Tämä on hyvin samanlaista kuinka uhoavat uusnatsit saattavat häpeään kaikki valkoisten kantaväestöjen etuja puolustavat aktivistit, nekin jotka yrittävät tehdä hyvän ja siistin vaikutuksen ihmisiin.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: viisitoista on 05.03.2022, 23:50:25
Johan Bäckmanin kaltaiset kurjimukset ovat sellaisia tyyppejä jotka saattavat häpeään ja tahraavat assosiaatiollaan järkevät ja hyvää tarkoittavat Venäjän ystävät:

Ryssien suunnittelema propagandakonsepti. Tuollaisellä tökeröllä hevonpaskalla luodaan mielikuva että ryssientrollit ovat helppoja tunnistaa. Propaganda on karkeata ja tökeröä. Sitten se jolla isketään mallia Satu Hassi ja muu vihervasemmisto. Paavo Lipponen ja moni muukin kokenut poliitikko osaa pelata hienovaraisesti ryssien pussiin.

Emo

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 03.03.2022, 21:57:35Olen tainnut mainita tällä palstalla sanan örkki tai hörhö muutaman kerran. Nyt kyllä näkyy että mitä nämä tahot ovat miehiään. Putinistien yksi oma tavoite on länsimaisten yhteiskuntien paskaaminen esimerkiksi matuvyöryn avulla. Onneksi kansallismieliset tahot saivat tämän estettyä. Tämä hörhöosasto ei ole muuta kuin putinistien viides kolonna, jota johtaa Janus Putkonen. Olette aikas pöljiä jos ette tätä tajua.

Meille tuli matuvyöry Ruotsista, ja joko meillä ei ole kansallismielisiä tahoja tai ainakaan ne eivät matuvyöryjä ole estäneet.
Venäjältä ei ole tullut kuin murto-osa jos sitäkään, ainakaan vielä.
Ettekö te itseänne kansallismielisiksi mainostavat osaa kuin valehdella?

aged

^Ei ole tullut vielä. En tiedä paljonko siellä on matuja, mutta sillähän on spekuloitu, että tunkevat matuarmeijan rajan yli tänne. Varsinkin jos venäältä alkaa ruoka loppua, niin pienellä suosittelulla tulee koko porukka tänne. Suomi onkin sitten kaput jos sieltä änkee maahan vaikka vain pari sataa tuhatta geelitukkaa.

Emo

Quote from: aged on 06.03.2022, 00:50:47
^Ei ole tullut vielä. En tiedä paljonko siellä on matuja, mutta sillähän on spekuloitu, että tunkevat matuarmeijan rajan yli tänne. Varsinkin jos venäältä alkaa ruoka loppua, niin pienellä suosittelulla tulee koko porukka tänne. Suomi onkin sitten kaput jos sieltä änkee maahan vaikka vain pari sataa tuhatta geelitukkaa.

Aivan.
Kuten sanoin, ei ainakaan vielä.
Sensijaan ns. Lännestä on Suomeen lappanut somppua, irakilaista ja muita karvaranteita jo vuosikaudet ja ihan rauhan aikana.
Turha tässä on itkeskellä mitä Venäjältä saattaa tulla, kun muualta tulee koko ajan. Yhtälailla ne sopii suvakkien halittaviksi idän suunnastakin tulevat moniosaajat.

viisitoista

Kyllä tämä sota on kauhea juttu jo senkin vuoksi mikä vaikutus sillä on Euroopan kansallismielisiin puolueisiin - niihin organisaatioihin jotka ovat maanosamme suurin ja ainoa poliittinen toivo!

Moni Putiniin liian naiivin luottavaisesti suhtautunut poliitikko on saanut haukkoa henkeään:

https://www.nytimes.com/2022/02/26/world/europe/russia-putin-matteo-salvini-marine-le-pen.html

QuotePerhaps no one demonstrates the quandary more than Matteo Salvini, Italy's leading right-wing politician, who has been an unapologetic Putin fanboy.

He wore shirts with Mr. Putin's face on them in Moscow's Red Square and in the European Parliament. He said he preferred the Russian president to the Italian one. He incessantly echoed Mr. Putin's calls to end the sanctions already on Russia for its annexation of Crimea. He mocked those who alleged he was in Mr. Putin's pocket by saying, "I esteem him for free, not for money."

...

But it was perhaps Mr. Putin's old friends who seemed most stunned by the attack.

Silvio Berlusconi, the former prime minister of Italy who wore furry hats with the Russian in his dacha in Sochi and received a "big bed" from Mr. Putin as a gift, has condemned the violence but had not said anything publicly about his old pal. It's not clear whether he had reached out to Mr. Putin, but he apparently told his party's members in a phone call that he was putting his international relations at the service of peace and the defense of Europe.

"I spoke to Berlusconi last night — he is very worried and is almost terrified by what is happening," Giorgio Mulè, an under secretary of defense in Mr. Berlusconi's party, said on Italian radio Friday. He added, "He just doesn't see in Vladimir Putin the person he'd known."

Mutta jossittelu ei nyt auta - vahinko on jo tapahtunut, maito on maassa, ja pääasia on nyt ehdottomasti estää konfliktin eskaloituminen.

Ja jos Ukraina on uhrattava sen asian saavuttamiseksi, niin minä sanon, tapahtukoon niin. Tulkoon siitä vaikka demilitarisoitu Venäjän nukkevaltio jos tarvis on. Sekin on parempi sille kuin menettää aivan kaikki.

Minä olen melko varma että tämän asian saavutettuaan, kasvonsa pelastettuaan, Venäjä tulee sitten käpertymään itseensä ja keskittyy pelastamaan taloudestaan sen mitä pelastettavissa on. Ei se varmasti enää sen jälkeen halua ruveta hyökkäämään Baltian kaltaisiin Nato-maihin tai Suomeen. Putinin omat kenraalit surmaisivat hänet jos hän yrittäisi viedä maansa sellaiseen aivan tarpeettomaan konfliktiin. (Mutta Ukrainan sotaa he selvästi pitävät tarpeellisena.)

Mutta juuri nyt minulla ei ole mitään halua nähdä jotain yleistä ristiretkeä Venäjää vastaan, tai uuskonservatiivien unelmia "regime changesta" Moskovassa. Se olisi resepti sellaisiin kauhuihin joita en halua edes ajatella.

JoKaGO

Minulla oli kerran vaimokin venäjältä ja opin silloin paljon. Mm. se väite, että ryssä potkaisee jos sille kumartaa ja jos ryssää potkaisee, se kumartaa, pitää paikkaansa. Ja jos jossain asiassa haluat kompromissia, niin se on heikkouden osoitus ja siihen kohtaan laitetaan rajapyykki, jota kohta taas siirretään. Ryssä ei ole neuvottelukumppani, sitä pitää potkaista!

Ystävyys ryssien kanssa = pyllistä ja ota kuivana kakkoseen.

Venäjän hyökkäyksen vaikutus Euroopan venäläisystävällisiin nationalisteihin ... kuka ikinä tämmöisen ketjun perusti, niin ... en voi antaa diagnoosia DI-pohjalta... Mutta @Emo :n sanoin, kaikenlaisia se leipä elättää!
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

viisitoista

Minä olen nationalisti ja anti-globalisti, mutta minä en ole mikään "pikku-nationalisti" (petty-nationalist) jonka mielestä parasta mitä Suomelle voisi tapahtua olisi se että "ryssille kävisi oikein huonosti." Ei! Maailma tarvitsee Venäjää, seisovaa ja tasapainoista Venäjää. Ja Suomi myös.

Venäjälle täytyy vain laittaa tietyt rajat, ja luulen että nämä musertavat talouspakotteet ovat jo sen tehneetkin. Venäjää (tai Putinia) ei saa nyt tehdä epätoivoiseksi, ajaa sitä seinää vasten. Sen täytyy saada pelastaa kasvonsa, ja sitten vetäytyä nuolemaan haavojaan pitkäksi aikaa.

Putin tulee kuolemaan tai astumaan syrjään muutaman vuoden sisällä, ja sitten saadaan jokin tuoreempi naama johtoon jonka kanssa voidaan alkaa opetella uuden kanssakäynnin alkeita.

JoKaGO

Quote from: viisitoista on 04.03.2022, 03:35:11
Toisin sanottuna on White Privilege väittää ukrainalaisten kärsimysten olevan jotenkin muita katastrofeja kauheampaa.

No, jokaisen valkoihoisen eurooppalaisen on oltava tuota mieltä. Mietipäs nyt  vähän, neljätoista, että miksi  :P
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Emo

Quote from: JoKaGO on 06.03.2022, 01:36:41
Minulla oli kerran vaimokin venäjältä ja opin silloin paljon. Mm. se väite, että ryssä potkaisee jos sille kumartaa ja jos ryssää potkaisee, se kumartaa, pitää paikkaansa. Ja jos jossain asiassa haluat kompromissia, niin se on heikkouden osoitus ja siihen kohtaan laitetaan rajapyykki, jota kohta taas siirretään. Ryssä ei ole neuvottelukumppani, sitä pitää potkaista!

Ystävyys ryssien kanssa = pyllistä ja ota kuivana kakkoseen.

Venäjän hyökkäyksen vaikutus Euroopan venäläisystävällisiin nationalisteihin ... kuka ikinä tämmöisen ketjun perusti, niin ... en voi antaa diagnoosia DI-pohjalta... Mutta @Emo :n sanoin, kaikenlaisia se leipä elättää!

No, suotakoon anteeksi kun en ketään venäläisiä noin hyvin tunne niin olen luullut että he ovat ihan normaaleja ihmisiä, mutta mitä ilmeisimmin olen ollut väärässä.
Niinhän noita muhamattejakin pitäisi hakata ja potkia, sehän se niidenkin oma kulttuuri on, mutta me vaan kumartelemme ja otamme niiltä turpiin, koska jos ne kumartaisivat niin sehän olisi rasismia.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Emo on 06.03.2022, 00:39:58

Meille tuli matuvyöry Ruotsista, ja joko meillä ei ole kansallismielisiä tahoja tai ainakaan ne eivät matuvyöryjä ole estäneet.

No mitäs te putinistit sitten teette? Ensin koronahöpöä ja nyt ryssän tekemisten puolustelua.

Emo

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 06.03.2022, 02:24:17
Quote from: Emo on 06.03.2022, 00:39:58

No mitäs te putinistit sitten teette? Ensin koronahöpöä ja nyt ryssän tekemisten puolustelua.

Mitä minun olisi pitänyt tehdä?
Olen pitänyt maskeja ja koronani sairastanut, siinä on höpöä missä?
Ja ryssä ja ukrainalaiset saavat puolestani tappaa toisensa halutessaan sukupuuttoon, mitä se minulle kuuluu ja mitä minun pitäisi sille asialle tehdä? Pukeutua keltasinisiin?

Matut ovat tulleet meillä lännestä, niin kipeää kuin totuus sinulle tekeekin. Ja sinähän se väitit, että kansallismieliset tahot saivat matuvyöryn estettyä, sanoin vaan kuten asia on että eivät ole mitään estäneet.

-PPT-

Quote from: viisitoista on 05.03.2022, 23:50:25

[tweet]1500093761422082049[/tweet]

Tämä on hyvin samanlaista kuinka uhoavat uusnatsit saattavat häpeään kaikki valkoisten kantaväestöjen etuja puolustavat aktivistit, nekin jotka yrittävät tehdä hyvän ja siistin vaikutuksen ihmisiin.

Oletteko koskaan kuulleet kenenkään suomalaisen sanovan Bäckmanista mitään tyyliin että kuunnelkaa tätä kaveria, hänellä on asiaa? Kenties olette mutta minä ainakaan en ole ja olen varma että suurin osa suomalaisista pitää häntä seinähulluna pellenä joka ei ole mikään uhka.

Siili

Quote from: viisitoista on 06.03.2022, 01:21:37
Ja jos Ukraina on uhrattava sen asian saavuttamiseksi, niin minä sanon, tapahtukoon niin. Tulkoon siitä vaikka demilitarisoitu Venäjän nukkevaltio jos tarvis on. Sekin on parempi sille kuin menettää aivan kaikki.

Ruokahalu kasvaa syödessä.  Jos Venäjä onnistuu saamaan yhden "demilitarisoidun nukkevaltion" rajalleen, niin se voi hyvinkin kaivata lisää sellaisia.  Eikö ole loogista pyrkiä rakentamaan niitä nimen omaan sellaisista maista, jotka eivät kuulu Natoon? Onhan toki Suomenkin kannalta parempi olla nukkevaltio kuin ei valtio ollenkaan, eikö niin?

viisitoista

Minulle koko tämä konflikti on yksi surkea harharetki. Minä haluan tämän kriisin olevan ohitse niin pian kuin mahdollista (ja jo siksi minua raivostuttaa puheet siitä että "tällä tulee olemaan vuosikymmenien vaikutukset"), en vähiten siksi että se niin suuresti voimauttaa liberaaliglobalisteja.

Jos se tarkoittaa sitä että Ukrainan sotilaallisen vastarinnan pitää romahtaa, niin käyköön niin. En aio ruveta heidän puolestaan valkoritaroimaan. Toki toivon heidän saavan niin paljon humanitaarista apua kuin mahdollista, vaikka haluan kyllä jotain rajaa sillekin millaisia ukrainalaismassoja länteen päästetään.

l'uomo normale

Putinin hallinnon ja hänen turvallisuusorganisaatioidensa vehkeilyihin mukaan lähteneet tyypit ja järjestöt, mikä lie heidän asemansa, tasonsa ja vaikutusvaltansa onkaan heikkenevät. Koskee niin mainstream-poliitikkoja, isoja populistiliikkeitä kuin marginaalisia hörhöryhmiä. Hyvä niin.

Nyt selvästi yritetään luoda konfliktia ulkoeurooppalaistaustaisten ja Itä-Euroopan valtioden ja itäeurooppalaisten oikeistolaisten liikkeiden välille Unkarin länsirajoilla. Sellaiseen ei pidä mennä mukaan örkkeilemään ja hörhöilemään.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Siili

Quote from: viisitoista on 06.03.2022, 09:20:57
Minulle koko tämä konflikti on yksi surkea harharetki.

Kysymys kuuluukin: mikä on oikea tapa minimoida nämä Venäjän harharetket jatkossa?  Jos vastaus on "myöntyvyyspolitiikalla", niin sitten pitää kysyä: kuinka pitkälle menevällä myöntyvyyspolitiikalla?  Mikä takaa, ettei itsenäisyyttä nakertaviin myönnytyksiin painostettaisi jatkossa enemmän, aina Venäjän tarpeen mukaan? 

Minusta ei kannata ainakaan vedota Venäjän johdonmukaiseen ja rationaaliseen ulkopolitiikkaan, jos on tarkoitus vähätellä Venäjä-riskiä.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Siili on 06.03.2022, 10:25:23
Quote from: viisitoista on 06.03.2022, 09:20:57
Minulle koko tämä konflikti on yksi surkea harharetki.

Kysymys kuuluukin: mikä on oikea tapa minimoida nämä Venäjän harharetket jatkossa?  Jos vastaus on "myöntyvyyspolitiikalla", niin sitten pitää kysyä: kuinka pitkälle menevällä myöntyvyyspolitiikalla?  Mikä takaa, ettei itsenäisyyttä nakertaviin myönnytyksiin painostettaisi jatkossa enemmän, aina Venäjän tarpeen mukaan? 

Minusta ei kannata ainakaan vedota Venäjän johdonmukaiseen ja rationaaliseen ulkopolitiikkaan, jos on tarkoitus vähätellä Venäjä-riskiä.

Ryssälle ei taida myöntyä kuin putleristit, ja he ovat ainoastaan Venäjällä enemmistönä. Jos kansallismielisillä olisi järkeä niin paskasakin kanssa vehtaaminen lopetettaisiin. Meillä on persut jotka eivät putleria kumartele. Kaikki muut voi jättää poliittiseen marginaaliin. Euroopassa tilanne on pahempi. putleristit tulee olemaan poliittista marginaalia ilman mitään vaikutusvaltaa. Tilanne vaan olisi hyväksyttävä.

Sivulause

On mielenkiintoista nähdä minkälainen vaikutus tällä hyökkäyksellä on nationalistisiin voimiin Euroopassa yleisesti, oli venäjämielisiä tai ei. Leimakirves tulee heilumaan vinhasti.

Hyvemmistöllä on omista lähtökohdistaan lippaat täynnä populisteja ja nationalisteja vastaan, kunhan tekevät tottuneen älyllisen kuperkeikan ja unohtavat kiistan kohteen jonka puolesta nyt hurrataan, nationalistisen Ukrainan.

Uskon että Suomessa persut olisivat saaneet jo täyden laidallisen putikaisuutta ellei Halla-aho olisi naulannut teesejään seinään.

Jorma M.

Hommalaisissa on varmaan monia jotka henk koht tuntevat Suomessa asuvia venäläisiä?

Osaako joku kertoa millaista väkeä nämä ovat verrattuna esim Suomessa oleviin neekereihin ja muslimeihin? Siis mikä rikollisuus- / röyhkeys-aste? Tai vertautuvatko länsimaalaisiin valkoisiin siirtolaisiin? Ei taida olla samanlaista LGBT- / BLM- / suvakkitasoa?

"On käynyt ilmi, että demokratia ja lehdistön vapaus ovat suurimpia niistä tyhjistä korulauseista, jotka milloinkaan ovat ihmismieltä sumentaneet".

n.n.

Quote from: Jorma M. on 06.03.2022, 14:45:06

Hommalaisissa on varmaan monia jotka henk koht tuntevat Suomessa asuvia venäläisiä?

Osaako joku kertoa millaista väkeä nämä ovat verrattuna esim Suomessa oleviin neekereihin ja muslimeihin? Siis mikä rikollisuus- / röyhkeys-aste? Tai vertautuvatko länsimaalaisiin valkoisiin siirtolaisiin? Ei taida olla samanlaista LGBT- / BLM- / suvakkitasoa?
Oma kokemus on työtätekevästä ja asiantuntevasta porukasta, jotka ovat hyvinkin asiallisia. Osa keskiverosuomalaista (tapa)uskovaisempia, mutteivat ns. hihhuleita. Eivät todellakaan ole ensimmäisenä lähtemässä suvakkikelkkaan.
"Jos olet aina ollut sitä mieltä, että sääntöjen tulee kohdella kaikkia samalla tavalla ja kaikkia tulisi arvioida samoilla kriteereillä, sinua olisi pidetty 60 vuotta sitten radikaalina, 30 vuotta sitten liberaalina, mutta tänä päivänä rasistina." -Thomas Sowell

ApuaHommmaan

Euroopassa ei, korkeintaan muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, ole Venäjään vihamielisesti suhtautuvia puolueita.

USA:ssa on. Se maa tarvitsee ulkoisen vihollisen, jota syyttää esimerkiksi huonosta vaalimenestyksestä. Vaihtoehdot ovat Kiina, tai Venäjä siitä kuka on ykkösvihollinen. USA:n persettä ei myöskään juuri oikeasti kutittele miten Eurooppa sotii.

Nykyisissä median ja monen tällä palstallakin kirjoittavan narratiiveissa paistaa Hollywoodin USA:n armeijan sponsoroima narratiivi mallia Rocky IV, jossa maallinen hyvä (USA, USA, USA!) taistelee maallista pahan ilmentymää vastaan.

Suurvallat ovat suurvaltoja.
Lisää rahaa kotouttamiseeni.

P

Quote from: ApuaHommmaan on 06.03.2022, 16:54:54

Nykyisissä median ja monen tällä palstallakin kirjoittavan narratiiveissa paistaa Hollywoodin USA:n armeijan sponsoroima narratiivi mallia Rocky IV, jossa maallinen hyvä (USA, USA, USA!) taistelee maallista pahan ilmentymää vastaan.

Suurvallat ovat suurvaltoja.

Ihanko tosissasi selität suomalaisten Venäjän vastaisuuden johtuvan Hollywoodista?

Mitenkä veikkaat vaikuttaneen:

-Sortokausien ja pakkovenäläistämisen.

-Bolshevikkien sekaantumisen sisällissotaan.

-Puolan miehityksen ja myöhemmin paljastuneet Katynin joukkomurhan.

-Talvisodan siviilien pommituksineen. Viipurin, toiseksi suurimman kaupungin ja Karjalan ja Sallan vieminen. 12% suomalaisista menettivät kotinsa. +22 000 henkensä

-Neuvostoliiton perseilyn talvi- ja jatkosodan välillä ( Oliko se 163 uudelta rajalta kaapattua suomalaista. Kalevan alas ampuminen. et .).

-Jatkosodan siviilien pommituksineen. Ja taas Karjalan, Sallan ja Petsamon vieminen. Kodit ja omaisuus, osalta yli 450 000 ihmiseltä. Hengen viemisen päälle 60 000:lta.

-Baltian miehityksen

-Valvonkomission perseilyn.

-Venäjän suomalaisten tappaminen gulagissa.

-"Sotakorvaukset" 300 miljoonaa kultadollaria vuoden 1938 arvossa, eli 10% BKT:sta kahdeksan vuoden ajan.

-Kotiryssäjärjestelmän ja venäläisten sekaantumisen Suomen sisä-, ulko- ja talouspolitiikkaan.

-Venäjän toimet Tshetseniassa.

-Venäjän toimet Georgiassa.
-Venäjän perseilyn Ukrainassa vuodesta 2014.

- Ja uudestaan alkaneiden yritysten määrillä Suomen politiikkaa ja historian "uudelleen kirjoittamisen".

Ihanko vain Hollywood on aiheuttanut Venäjän realismin nousun?

Onko arviosi mitenkään omasta mielestäsi uskottava ja realistinen?
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

ApuaHommmaan

Quote from: P on 06.03.2022, 17:43:45Ihanko tosissasi selität suomalaisten Venäjän vastaisuuden johtuvan Hollywoodista?

Olette melkoisen pieni äänekäs vähemmistö. Mistäkös tuon tiedän? Muutamaa kajahtanutta räksyttäjää lukuunottamatta Suomessa ei ole ollut seonnutta venäläisten vihaamista yhdessäkään puolueessa. Vai tuleeko mieleen vaikkapa, että joku puolue olisi vaalien jälkeen syyttänyt Venäjän infomaatio-operaatiota syynä häviämiseensä?

Nyt koette aikanne koittaneen, että saisitte aikaan haluamanne, joka on täysin ilmeistä. Eli ihmisten suut tukittua, ja teidän oman pikku diktaattori Bidenillenne (puhuva pää pöntössä muuttuu oikea valta on varjoissa) kaikki suorittamaan palvontaa. Jos joku julkeaa olla eri mieltä, niin aluksi julkinen häpäisy ja sitten teidän toiveenanne ainakin lain säädännölliset muutokset estämään väärin ajattelu. Kun ei saa olla eri mieltä, kun hyvä vaan puolustaa "vapautta".

Venäjä ja USA ovat hyvin monin tavoin yhteneväisiä toistensa kanssa. Siksi ne toisistaan vihollisina tykkäävätkin.

Roope

Yksi europarlamentaarikko Ville Niinistön sotaviikon teemoista on ollut Euroopan "äärioikeiston" liittäminen hyökkäyksen aloittaneeseen Putiniin.

[tweet]1500447443850301440[/tweet]

QuoteVille Niinistö
Iso osa Euroopan äärioikeistoa on vitsillä tai tosissaan tukenut ja saanut tukea Putinin Venäjältä.

Lega Italia, Front National Ranska, Venäjä-skandaalin takia hallituksenkin jättänyt FPÖ eli "vapauspuolue"(!) Itävallassa.

Hajottamisella on ollut hintansa, sekin nyt arvioitava.

En edelleenkään tiedä muusta Putinin Venäjältä saadusta tuesta kuin Ranskan Front Nationalin vuoden 2014 laina venäläistaustaisesta pankista, jos markkinakorkoista lainaa voi laskea tueksi. Muut julkisuudessa olleet tapaukset (Lega Italia, FPÖ:n "Venäjä-skandaali") ovat jääneet huhupuheiksi ja uutisankoiksi, toisin kuin Ahon, Lipposen ja Euroopan demareiden yhteydet ja palkkiot.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

ApuaHommmaan

Tuo "natsiviha" on muodoltaan ihan samaa Venäjällä, USA:ssa ja Suomessa. Poliittinen broileri nauttii isosti, kun on valtavat vallat itsellä. Sitten kaikki ne, jotka kyseenalaistavat sitä valtaa ovat vähintäänkin natseja.

Kyse on siitä, että osa hallinnosta ja osa poliittisesta eliitistä on kääntyneenä omaa kansaansa vastaan, koska osa siitä kansasta ajattelee heidän mielestään väärin. Ja kun nuo julkeavat "väärin" ajatella, niin sittenhän niitä pirulaisia pitää rangaista.

Hippo

Quote from: P on 06.03.2022, 17:43:45
Ihanko tosissasi selität suomalaisten Venäjän vastaisuuden johtuvan Hollywoodista?

Mitenkä veikkaat vaikuttaneen:

-Sortokausien ja pakkovenäläistämisen.

-Bolshevikkien sekaantumisen sisällissotaan.

-Puolan miehityksen ja myöhemmin paljastuneet Katynin joukkomurhan.

-Talvisodan siviilien pommituksineen. Viipurin, toiseksi suurimman kaupungin ja Karjalan ja Sallan vieminen. 12% suomalaisista menettivät kotinsa. +22 000 henkensä

-Neuvostoliiton perseilyn talvi- ja jatkosodan välillä ( Oliko se 163 uudelta rajalta kaapattua suomalaista. Kalevan alas ampuminen. et .).

-Jatkosodan siviilien pommituksineen. Ja taas Karjalan, Sallan ja Petsamon vieminen. Kodit ja omaisuus, osalta yli 450 000 ihmiseltä. Hengen viemisen päälle 60 000:lta.

-Baltian miehityksen

-Valvonkomission perseilyn.

-Venäjän suomalaisten tappaminen gulagissa.

-"Sotakorvaukset" 300 miljoonaa kultadollaria vuoden 1938 arvossa, eli 10% BKT:sta kahdeksan vuoden ajan.

-Kotiryssäjärjestelmän ja venäläisten sekaantumisen Suomen sisä-, ulko- ja talouspolitiikkaan.

-Venäjän toimet Tshetseniassa.

-Venäjän toimet Georgiassa.
-Venäjän perseilyn Ukrainassa vuodesta 2014.

- Ja uudestaan alkaneiden yritysten määrillä Suomen politiikkaa ja historian "uudelleen kirjoittamisen".

Ihanko vain Hollywood on aiheuttanut Venäjän realismin nousun?

Onko arviosi mitenkään omasta mielestäsi uskottava ja realistinen?

Eihän tuo mistään sortokausista alkanut. Iso- ja pikkuvihan nimet eivät ole mitään sattumia. Suomen kielen sana vaino on laina venäjän sotaa tarkoittavasta sanasta война-voyna. Vainolainen tuli ja tuhosi kaiken.

Suomalaisiin kuten kaikkiin muihinkin Venäjän pieniin naapurikansoihin on geeneihin kirjoitettu venäjäviha/pelko.

Lalli IsoTalo

Mulla on yksi venäläisperhe naapurina. Miehen kanssa vertaillaan valokuvia kamerasta, kun käytävässä nähdään. Hiljaista sakkia.  Ei valittamista.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

viisitoista

https://yle.fi/uutiset/3-12331440

QuoteRanska valmistautuu huhtikuussa pidettäviin presidentinvaaleihin, mutta Venäjän hyökkäys on sotkenut kampanjointia. Huomio on kohdistunut suurvaltojen johtajien kanssa neuvotteluja käyvään presidenttiin Emmanuel Macroniin, joka vahvisti ehdokkuutensa viime viikon torstaina.

Ukrainan sota on lisännyt Marconin kannatusta. Tuoreimmat mielipidekyselyt lupaavat hänelle noin 30 prosenttia äänistä vaalien ensimmäisellä kierroksella.

Äärioikeiston ehdokkaat ovat kuitenkin edelleen Macronin kovimmat haastajat.

...

Äärioikeiston Venäjä-mielisyys on joutunut epäilyttävään valoon

Äärioikeiston Zemmouria ja Le Peniä yhdistää Venäjä-mielisyys ja Nato-vastaisuus. Kumpikaan ei usko eurooppalaiseen yhteistyöhön vaan perinteiseen suurvaltapolitiikkaan.

Viime viikkoina sekä Zemmour että Le Pen ovat joutuneet selittelemään aikaisempia presidentti Vladimir Putinin politiikkaa myötäilleitä lausuntojaan. Zemmour on sittemmin tuominnut Venäjän sotatoimet Ukrainassa mutta myös kritisoinut Venäjälle asetettuja talouspakotteita.

Ukrainan sota näyttääkin taittaneen Zemmourin suosion kasvun.