News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Sateenkaariväestö ja lähi-itäläiset

Started by FrankfurtFemur, 27.01.2022, 20:11:50

Previous topic - Next topic

FrankfurtFemur

Tämä on sellainen kokonaisuus, mitä en ole oikein ymmärtänyt. Suurin osa sateenkaariväestöstä halailee lähi-itäläisiä maahantulijoita tai muuttajia, pääsääntöisesti islaminuskoisia, eikä heillä tunnu olevan tietoakaan, mitä nämä ihmiset oikeasti heistä ajattelevat. Jos Suomi olisi sharia-lain alla, sateenkaariväestö olisi ensimmäisten joukossa hirtettyinä, kivitettyinä tai katolta alas heitettyinä.

Kun sateenkaariväestö kokee muutenkin olevansa vieläkin sorrettu ja lyöty Suomessa (jostain kumman syystä) niin sitten ollaankin hyvää pataa ihmisten kanssa, jotka näkevät heikäläisten päät pölkyllä. Jotenkin haluaisi ajatella, että jos tiettyyn aiheeseen herää kiinnostus, siitä löytää tietoa nopeasti ja helposti Internetistä. Miksi he eivät tutki esimerkiksi islamia, vaan uskovat muslimeja (jotka saavat uskontonsa nimessä valehdella) ja heitä halaavaa mediaa? Heidän pitäisi oivaltaa tosiasiat ja karttaa nämä ihmiset kaukaa.

Yrityksemme tarjoaa pakkaus- ja muuttoapua käännytettäville pizza-, kalja ja näköalapalkalla!

Väestönvaihtaja

Sateenkaariväestöä on monenlaista, joukossa on myös muslimien keskuudessa esiintyvää homofobiaa kritisoivia henkilöitä. Yksi vastaus kysymykseesi on se, että osa maahanmuuttokriitikoista on kovin homofobista, mikä ei innosta sateenkaariväkeä.

Tabula Rasa

Psnkin porukassa aika monta julkihomoa yms jotka nimenomaan ovat sitä heidän tappamistaan vastaan. Sanoisin että seta tms klikkiporukan muutema sata aktivistia väittää edustavansa koko ryhmää kun käytännössä 99% ei ole yleensäkään asiasta mitään mieltä ja siitä viimeisestä prosentista pari promillea on aloituksessa mainittua ja loput nuivia.  Samaa olen huomannut monessa vähemmistössä jonka edustajina kyseiset aktivistit ovat esiintyneet. Ei ole mitenkään poikkeuksellista tavata alkuperäisiä vähemmistöryhmän edustajia jotka wokepaskiaiset ovat puhdistaneet vähemmistöryhmän toiminnasta kun agressiivisten aktivistien toiminta ei ole heidän mieleensä. Luulisin että näistä tulee muodostumaan vastavoimia aikaa myöten. Voi kusettaa kaikkia jonkin aikaa ja joitain kaiken aikaa, mutta et kaikkia kaiken aikaa. Se tulee kostautumaan.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Golimar

Minua on aina ihmettänyt se muslimien kaksinaamaisuus, hirtetään homoja mutta kuitenkin tilaisuuden tullessa harrastetaan homoakteja kuin viimeistä päivää. No onhan se islam muutenkin täysin kieroutunut ideologia.

Jorma M.

Quote from: Golimar on 27.01.2022, 20:37:02
Minua on aina ihmettänyt se muslimien kaksinaamaisuus, hirtetään homoja mutta kuitenkin tilaisuuden tullessa harrastetaan homoakteja kuin viimeistä päivää. No onhan se islam muutenkin täysin kieroutunut ideologia.

Mua ihmetyttää myös homojen kaksinaamaisuus. Homojärjestöt kritisoivat kristinuskoa mutta ei islamia. Mutta netissä on videoita, missä kädet selän taa sidottuja, homoiksi oletettuja pudotellaan katolta pää edellä kivirappusille. Aika paha ääni lähtee. Miksei homot tuomitse tätä vaikka Räsänen tuomitaan? Tai Trump? Tai Putin?
"On käynyt ilmi, että demokratia ja lehdistön vapaus ovat suurimpia niistä tyhjistä korulauseista, jotka milloinkaan ovat ihmismieltä sumentaneet".

svobo

Jos joku toiminta näyttää kummalliselta ja ristiriitaiselta, niin sanonnan mukaan "follow the money"-metodi auttaa hahmottamaan tilannetta.

Tämä metodi ei välttämättä käy suoraan vihervasemmiston toiminnan ymmärtämiseen, vaikkakin heidän tarkoitus on myös kupata nettoveronmaksajien rahoja projekteihinsa. Sitä voi kuitenkin soveltaa sillä periaatteella, että olettaa heidän primääripäämääränsä olevan aiheuttaa vitutusta keski-ikäisissä kalapuikkoviiksisissä nettoveronmaksajamiehissä, jotka ovat heidän mielestään saaneet yhteiskunnallisen ja taloudellisen asemansa ilmaiseksi synnyinlahjana.

Tätä periaatetta soveltaen kaikenlaiset vihervasemmiston ajamat lait, säännöt, kulttuuriset ilmiöt ja poliittiseen mieliteeseen vaikuttamisen yritykset alkavat näyttämään hyvinkin loogisilta.
"Eilen paluumatkalle Irakiin lähteneillä mieli muuttunut kun olivat nähneet Helsingin. Aikovat palata Saarijärvelle päästäkseen Helsinkiin."
Jani Ilola (@i_lo_la) December 10, 2015

FrankfurtFemur

Ylen islam-illassa 2013 imaami Abbas Bahmanpour totesi kylmiltään, että islam tarjoaa rangaistuksena homoseksuaalisesta aktista kuolemantuomion. Tässä vaiheessa kenen tahansa sateenkaariväestön edustajan, joka katseli ohjelmaa, hälytyskellojen pitäisi soida, jos aivot ovat tallella. Ja jos perehtyisi lisää islamiin, huomaisi että muslimit saavat näytellä heidän edessä vapaamielistä tapamuslimia. Kehenkään ei voi luottaa, sillä et voi tietää, jos toinen on tosissaan tai valehtelee (luultavasti suurin osa).

Esimerkkejä löytyy monia, mutta mielestäni merkit ovat hyvin selvät. Jotta sateenkaariväestö haluaisi selviytyä viimeiseen asti maailmassa, sen täytyy lopettaa kaveeraaminen katoltaheittäjien kanssa. He voisivat vielä perehtyä Suomen maahanmuuttopolitiikkaan ja ehkä he heräisivät siihen, ettei kaikki ole niin helvetin ihanaa. Todella toivon sitä.
Yrityksemme tarjoaa pakkaus- ja muuttoapua käännytettäville pizza-, kalja ja näköalapalkalla!

P

Quote from: Golimar on 27.01.2022, 20:37:02

Pitää lukea kuin imaami shariaa? Homoilla voi, kun pitää huolen, että ei ole neljää todistajaa?

Yle A2 Islamilta, Suomen muslimiyhteisön imaami kertoo Islamin kannan mm. homoseksuaalisuuteen

https://www.youtube.com/watch?v=bZ4o8mc7j7M

Rangaistus homoilusta kohdasta 0:50 alkaen.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Antti Ruokolainen

No minä olen ymmärtänyt että siellä suunnalla ajattelutapa on sellainen että reikä on reikä, eikä aisamies homosteluun vättämättä edes syyllisty.

F1nka

Kriittisen teorian maailmankatsomuksen mukaan sekä muslimit että homot ovat uhreja. Uhrit eivät voi olla muuta kuin uhreja. Uhri ei voi syyllistyä pahaan tekoon, sillä uhri on kyvytön toimimaan. Jos todellisuus on ristiriidassa maailmankatsomuksen kanssa, todellisuudessa on vikaa.
Tottelematon tieto aktivismissa

Totti

Quote from: Methodios on 28.01.2022, 09:04:47
Luulisi, ettei kukaan homo edes lennä Qatar Airwaysillä vapaaehtoisesti.

Quatar Airways on merkittävä operoija Euroopan markkinoilla. Moneen perinteiseen kaukomaiden turistikohteeseen ei edes helpolla pääsee Suomesta käyttämättä heitä. Ainakaan järkevään hintaan ja järkevällä reitillä.

QA:n reittiverkostosta ( https://www.qatarairways.com/dapp/discovery/?origin=DOH ) näkee, että se lentää lähes kaikista Euroopan pääkaupungista Dohaan ja siitä eteenpäin moneen suosittuun turistipaikkaan Afrikassa ja Aasiassa. Dohan sijainti on hyvä koska se on ainakin suomalaiselle turistille ns. matkan varrella eikä tarvitse lennellä edes takaisin.

Olen itsekin useasti lentänyt QA:lla ja se on kaikin puolin erinomainen firma. Koneet ovat hyvät ja ainakin bisnesluokan palvelut (jota yleensä käytän) ovat huipputasoa. Dohan lentokenttä on myös hyvä vaihtopaikka. Kenttä on selkeä, siellä on paljon palveluja, suuret lounget jne.

Eurooppalaiset lentoyhtiöt eivät yksinkertaisesti pysty kilpailemaan QA:n kanssa.

Mitä Quatariin tulee, niin olen toki itsekin käväissyt siellä (Dohassa). Ihan mielenkiintoinen kohde ja kaikki toimii, mutta ei mikään varsinainen monen viikon turistikohde. Ei siellä kukaan kysele jos on homo tai ei, joten en usko sen olevan suurempi ongelma ellei ala irstailemaan kadulla. Huomioitakoon, että turistinaisetkin saivat pukeutua aika vapaasti. Huiveja ei vaadita ja decolteetakin voi olla jossain määrin, lyhytlahkeiset housut on sallittu.

Sikäläinen islam lienee enemmän ongelma paikallisille ja varsin suurelle vierastyövoimalle, joka pidetään kurissa islamilla. Turistit eivät siitä huomaa juuri mitään.
Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus

FrankfurtFemur

Muistan kerran erään kurditytön kertoneen, että homoja on muslimien keskuudessa paljon. Heillä on varmasti raskasta.

Tätäkin olen kuullut, että homoseksuaaliset aktit eivät ole kovin harvinaisia muslimimiesten parissa. Kunhan ei ole neljää todistajaa, niin haluille voi avata oven. Allah saattaa nähdä kaiken, mutta aina voi pyytää anteeksi. "Katala vääräuskoinen tai huono muslimi lumosi minut" tai jotain muuta hömpötystä.

Myös punavihreän lauman, joka on aina valmiina puolustamassa sateenkaariväestöä ahdasmielisiltä suomalaisilta, mutta ei ahdasmieliseltä islamilta, pitäisi herätä näihin tosiseikkoihin. Sellaisen asian toteutuminen on kuitenkin epätodennäköistä nykyaikana, todennäköisemmin Suomi voittaa jalkapallon maailmanmestaruuden.

Totti

Quote from: Jorma M. on 27.01.2022, 21:16:39
Mua ihmetyttää myös homojen kaksinaamaisuus.

En ole ihan vakuuttunut, että tällainen yleistys on oikeutettu.

Erinäiset homojärjestöt ja aktivistit pitävät kyllä paljon meteliä muslimeista koska niistä halutaan vasemmistodiskurssiin tukeutuen tehdä uhreja homojen tapaan, mutta suuri hiljainen homojoukko tuskin on erityisen innostunut islamista.

Ylipäätään yhteiskunnalliset ilmiöt perustuvat lähes aina hyvin pieneen mutta äänekkääseen klikkiin, joka levittelee omia totuuksiaan. Niistä syntyy siten helposti mielikuva, että kaikki ovat samaan mieltä.

Esimerkiksi nämä Pride-kulkueet, joita on jo jonkun aikaa ollut Suomessakin, puuttuu olennaisesti homot (miehet) kokonaan. Niistä on tullut erinäisten heterosuvakkien ja lesboaktivistien temmellyskenttä, joka osoittaa, että suuresta metelistä huolimatta, aktivistit eivät välttämättä edusta mitään laajempaa konsensusta.

Tuskin homotkaan nyt ovat niin typeriä etteivät ymmärrä, että homous ja islam eivät mitenkään sovi yhteen ja toimivat sen mukaan. Sama dilemma on naisilla suhteessa islamiin. Ne homot (ja suvakkinaiset), jotka fanittavat islamia ilmeisesti näkevät, että muslimin uhristatus on niin merkityksellinen, että suvaitsevaisuuden nimissä voidaan myös hyväksyä islamin rankka homofobia jonkinlaisena oheisvahinkona. Kyse myös tietämättömyydestä. Islamin homofobisuudesta ehkä on kuultu, mutta sen luullaan olevan kristityn luokkaa eli lähinnä hiljaista paheksuntaa ilman konkreettisia seurauksia. Toki tällainen naiivi asenne johtaa helposti ikävyyksiin.

- kansanviisaus

ikuturso

Quote from: Totti on 28.01.2022, 17:35:01

Quatar Airways ...
Olen itsekin useasti lentänyt QA:lla ...
Mitä Quatariin tulee,....

Arvoisa jäsen @Totti

Jos niin monta kertaa olet Qatarilaisella lentoyhtiöllä lentänyt, niin olisi luullut sieltä Dohan terminaalista tai lentokoneen kyljestä tai penkin taskussa olevasta materiaalista tai lentolipusta tai ... no ihan vaan yleistietona jo sisäistänyt, että Qatar kirjoitetaan Qatar eikä QUatar.

Arabian kielessä on kh-kurkkuäänne, qaf, /q/ (uvulaari) joka translitteroidaan Q-kirjaimella. Jos olet kiinnittänyt huomiota, niin englannin kielessä Q-kirjain ei koskaan esiinny yksin missään muissa kuin korkeintaan arabialaisnimissä ja arabian kielen lainasanoissa. Muuten siinä on aina tuo Qatar-sanaankin tuputtamasi U-kirjain perässä.

Mutta Qatar ja Nissan Qashqai -sanoissa ja monessa muussa (Qarmatian, qasida,...) arabian lainoissa siis ei ole tuota U:ta Q:n perässä ja Qatariakaan ei lausuta [kuatar] vaan [khatar], missä siis kh on kurkussa hieman korahtava K-konsonantti.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Jaska Pankkaaja

^Jos olisit itse lentänyt muuallekin kuin koulusta ja baarista ulos tietäisit että 1. lk, jota itse useimmiten käytän, ja bicnez luokassa jos 1. lk ei ole saatavilla, se kirjoitetaan yhtiön nimi juurikin GUATAR jossa se U merkitsee Uberia!
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Totti

Quote from: ikuturso on 28.01.2022, 18:42:49
Quote from: Totti on 28.01.2022, 17:35:01

Quatar Airways ...
Olen itsekin useasti lentänyt QA:lla ...
Mitä Quatariin tulee,....

Arvoisa jäsen @Totti

Jos niin monta kertaa olet Qatarilaisella lentoyhtiöllä lentänyt, niin olisi luullut sieltä Dohan terminaalista tai lentokoneen kyljestä tai penkin taskussa olevasta materiaalista tai lentolipusta tai ... no ihan vaan yleistietona jo sisäistänyt, että Qatar kirjoitetaan Qatar eikä QUatar.

Lennän QAtarilla noin 5 kertaa vuodessa ja käytännössä aina bisneksessä koska heillä on usein varsin hyviä alennuksia. Halvimmillaan on päässyt bisneksessä reilusti alle tonnilla. Viimeksi olin Sychelleillä.

Mutta joo, kirjoitin väärin koska muistelin, että tuossa oli u välissä. Qatar lausutaan englanniksi Quatar, jota yleensä maailmalla kuulee. En vaivautunut tarkistamaan.

Muita kiitos arabiankielen oppitunnistasi, puhut varmaan sujuvasti.  :roll:  Mutta olikohan sinulla itse aiheeseen jotain sanottavaa?
- kansanviisaus

ikuturso

Quote from: Totti on 28.01.2022, 20:14:10

Lennän QAtarilla noin 5 kertaa vuodessa ja käytännössä aina bisneksessä koska heillä on usein varsin hyviä alennuksia. Halvimmillaan on päässyt bisneksessä reilusti alle tonnilla. Viimeksi olin Sychelleillä.

Mutta joo, kirjoitin väärin koska muistelin, että tuossa oli u välissä. Qatar lausutaan englanniksi Quatar, jota yleensä maailmalla kuulee. En vaivautunut tarkistamaan.

Muita kiitos arabiankielen oppitunnistasi, puhut varmaan sujuvasti.  :roll:  Mutta olikohan sinulla itse aiheeseen jotain sanottavaa?

Tämän asian minulle opetti yliopiston englannin kielen opettaja Alan Thompson. Itse kotoisin Englannista ja opettanut englantia mm. arabeille. Hänen mukaansa kyseistä maata ei englanniksikaan lausuta quatar. Joka niin tekee, ei ehkä osaa lukea tai on muuten sivistymätön.

Eli kyseessä ei ollut arabiankielen oppitunti vaan nimenomaan englannin kielen lainasanojen translitteroinnin ja ääntämisen oppitunti.

Ja ole hyvä vaan. En veloita mitään tällä kertaa vaan yhtiömme tarjoaa tämän.

-i-

MUOKS: Liitekuva Websters Unabridged English Dictionary.
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Totti

Quote from: ikuturso on 29.01.2022, 19:34:17

Tämän asian minulle opetti yliopiston englannin kielen opettaja Alan Thompson. Itse kotoisin Englannista ja opettanut englantia mm. arabeille. Hänen mukaansa kyseistä maata ei englanniksikaan lausuta quatar. Joka niin tekee, ei ehkä osaa lukea tai on muuten sivistymätön.

Niin, opettajasi on varmaan ehdoton auktoriteetti, mitä tulee englannin lausumiseen maailmalla. Ehkä sinunkin kannattaisi matkustella ulkomailla niin kuulisit kaiken näköistä?!

Mutta mitä yritit tällä kielinatsisaarnallasi sanoa, että en ole lentänyt QAtarilla? Ainakin huomio kirjoitusvirheestäni antoi niin ymmärtää.

Jos kateus iski voin lohduttaa sinua sillä, etten suinkaan maksa täyttä bisnesluokan hintaa. Olen aina ostanut alennuslippuja, jotka ovat olleet jopa halvempia kun kilpailevien yritysten turistiliput. Bisneksen normaalihinta on aivan liian kallis lompakolleni.

Takaisin ketjun aiheeseen.
- kansanviisaus

FrankfurtFemur

Tiedän sateenkaariväkeen kuuluvia ihmisiä, jotka ovat järjen kannalla maahanmuuttokysymyksissä ja suhtautumisessa islamiin enemmän uhkana kuin rakkauden kesän reinkarnaationa. Olen jopa kuullut vasemmalle kaartuvan yksilön sanovan, ettei homo voi olla maahanmuuttokriittinen, persu tai jopa (makunsa menettänyt) rasisti.

Miksei sateenkaariväestöön kuuluva voisi olla vaikka persu? Se jos syntyy homoksi, ei ole automaattinen portti vihreyteen eikä tosiaankaan mikään velvollisuus kumartaa vasemmistolaisia puolueita. Toki sateenkaariväkeä saadaan helposti ihmisoikeuksilla flirttailemalla mukaan jengiin, mutta sinne menevätkin ensin ne totaaliset sekopäät.

F1nka

^Itsellä on tullut konservatiivinen homoseksuaali vastaan. Samoin perämetsissä elämänkumppaninsa kanssa hiljalleen elänyt. Väitän, että konservatiivisia homoja on aika paljon. He vain pitävät yksityiselämänsä yksityisenä, eivätkä siten ota ilmatilaa haltuun. 
Tottelematon tieto aktivismissa

ikuturso

Quote from: Totti on 30.01.2022, 12:37:55

Niin, opettajasi on varmaan ehdoton auktoriteetti, mitä tulee englannin lausumiseen maailmalla. Ehkä sinunkin kannattaisi matkustella ulkomailla niin kuulisit kaiken näköistä?!

Mutta mitä yritit tällä kielinatsisaarnallasi sanoa, että en ole lentänyt QAtarilla? Ainakin huomio kirjoitusvirheestäni antoi niin ymmärtää.

Et sattunut huomaamaan Websterin sanakirjan kuvaa. Sitä pidetään ehdottomana auktoriteettina. Ja vittuako minä siitä mitä maailmalla sanotaan ja joitain vuosia ulkomailla asuneena ja monikansallisessa yrityksessä työskennelleenä olen kyllä tavannut monella aksentilla englantia puhuvia ihmisiä.

Minua vaan alkoi vituttaa, kun tänne tullaan lesoilemaan jollain business-lennoilla, eikä edes osata lentoyhtiön nimeä kirjoittaa.

Sitten kun asiasta huomautetaan ja vähän sivistetään, niin väitetään edelleen olevansa oikeassa, kun englantilaiset lausuvat jonkun ählämisanan niin kuin sinä kirjoitat sen väärin.

Sitten kun huomautetaan, että sitä ei englanniksi lausuta niin, niin kaikki sinun kaverisi lausuvat sen niin.

Hanki sivistyneempiä kavereita.

-i-

-PPT-

Homotkin ovat heterogeeninen porukka.  ;D

Siis, heissäkin on niitä jotka eivät alkuunkaan pidä siitä että heidät on otettu kulttuuri-marxilaisten pelinappuloiksi.

Jos kommarit koskaan nousevat valtaan niin homot ovat ensimmäisten teloitettavien joukossa.

Pkymppi

Quote from: ikuturso on 30.01.2022, 17:39:45
Quote from: Totti on 30.01.2022, 12:37:55

Et sattunut huomaamaan Websterin sanakirjan kuvaa. Sitä pidetään ehdottomana auktoriteettina. Ja vittuako minä siitä mitä maailmalla sanotaan ja joitain vuosia ulkomailla asuneena ja monikansallisessa yrityksessä työskennelleenä olen kyllä tavannut monella aksentilla englantia puhuvia ihmisiä.

Minua vaan alkoi vituttaa, kun tänne tullaan lesoilemaan jollain business-lennoilla, eikä edes osata lentoyhtiön nimeä kirjoittaa.

Sitten kun asiasta huomautetaan ja vähän sivistetään, niin väitetään edelleen olevansa oikeassa, kun englantilaiset lausuvat jonkun ählämisanan niin kuin sinä kirjoitat sen väärin.

Sitten kun huomautetaan, että sitä ei englanniksi lausuta niin, niin kaikki sinun kaverisi lausuvat sen niin.

Hanki sivistyneempiä kavereita.

-i-

Paskapuhetta että matkustaminen sivistäisi.

FrankfurtFemur

Quote from: F1nka on 30.01.2022, 17:08:06
Väitän, että konservatiivisia homoja on aika paljon. He vain pitävät yksityiselämänsä yksityisenä, eivätkä siten ota ilmatilaa haltuun.

Voisiko tässä asiassa olla olemassa hiljainen enemmistö? Tai ainakin suht suuri joukko, joka näkee asioiden todellisen laidan?

Punaniska

Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Skeptikko

Quote from: FrankfurtFemur on 30.01.2022, 14:18:11
Tiedän sateenkaariväkeen kuuluvia ihmisiä, jotka ovat järjen kannalla maahanmuuttokysymyksissä ja suhtautumisessa islamiin enemmän uhkana kuin rakkauden kesän reinkarnaationa.

Kyllähän osa onkin. Tässä jotain esimerkkejä ulkomailta:

How Marine Le Pen is winning France's gay vote
https://www.spectator.co.uk/article/how-marine-le-pen-is-winning-france-s-gay-vote

QuoteAweek before the attack on Charlie Hebdo, France's leading gay magazine, Têtu, announced the winner of its annual beauty contest. His name was Matthieu Chartraire, and he was 22, doe-eyed and six-packed, with perfectly groomed hair, stubble and eyebrows. A pin-up in every way — until he started talking.

To the anger of many of the magazine's readers, the Adonis of 2015 turns out to be an outspoken supporter of the Front National.
...
Barbe has a point (although from next year, it's worth noting, entrants for Têtu's beauty contest will have to sign a code of ethics that rejects discrimination). But his assertion that Chartraire does not stand for the gay community overlooks a trend that has been accelerating over the last decade: French gay votersare falling for the Front National's leader, Marine Le Pen. A survey by the polling firm Ifop indicates a dramatic increase in support for the FN among homosexual and bisexual voters since the French presidential elections of April 2012. It showed, for instance, that in Paris 26 per cent of homosexuals supported Le Pen, compared with 16 per cent of hetero-sexuals.

Varsin kuvaavaa on tuo sääntöjen muuttaminen toisinajattelijoiden sulkemiseksi ulos.

'We knew that not all gay people are from the left. Even so, it was hard for my generation [he is 56] to believe that anti-Arab and anti-black opinions were starting to pop up on apps like Grindr and Cruise.'

Tosin nykyään käsittääkseni ainakin Grindrissä on kovasti rajoitettu mitä saa sanoa, ilman että bannataan palvelusta. Muistaakseni ei saa sanoa esimerkiksi, ettei ole kiinnostunut jostain etnisyydestä. Saattaa olla, ettei saanut sanoa edes, ettei ole kiinnostunut transseksuaaleista tai lihavista, joten tällaista kieltä ei hirveästi sieltä löydä tästä syystä:

Community guidelines | Grindr
https://www.grindr.com/community-guidelines/?lang=en-US#hate-voilence-offensive-content

QuoteWe may consider content hate speech (and take more severe actions against a profile) if it promotes or condones racism, bigotry, violence, hate, dehumanization, or harm against individuals or groups based on:

• Race
  • Ethnicity
  • ...
  • Nationality
  • Gender identity
  • Religion
  • Appearance
...
Content on Grindr that we would consider graphic, violent or offensive includes but is not limited to:

• Images showing affiliation with or support of violent, hateful, or extremist groups
  • ...
  • Images of dead animals, including hunting and fishing photos
  • Images that can be found to be hurtful and insensitive (including jokes or memes)
Mutta takaisin tuohon Spectatorin juttuun:

An insight into the phenomenon comes from Patrick McCarthy, a young gay blogger who lives in Bordeaux. 'Up until 2005, Bordeaux was a very gay-friendly city,' he says. 'Same-sex couples could openly walk down the street holding hands without any problems. However, in the space of two months, five gay men were murdered in the city. The blame was put on Bordeaux's Muslim community since some of these hate crimes were carried out by people of Arabic origins.'

The Bordeaux gay scene has dwindled since the attacks, but McCarthy says that he, like Lestrade, is alarmed at the way that assaults by a few Arabs have created a major polemical opposition between gays and Muslims. The Front National now offers a welcoming home to gay people who feel judged by Muslims and share wider concerns about immigration and the loss of French identity.
...
By contrast, Marine has worked hard to expand the FN's membership beyond obvious bigots, racists and skinheads. She has publicly condemned anti-Semitism and insists that, far from being racist, her party is the only one that defends secularity and democracy against Islamisation. A key part of this strategy is using the Islamist threat to court the sort of people that the far right has traditionally persecuted. It's working. In the 2012 presidential elections, Le Pen won 13.5 per cent of the Jewish vote. A surprising enough statistic, but her appeal to gay activists has created even more waves. Just before Christmas, her deputy Florian Philippot was outed as gay by Closer: the same magazine that exposed Hollande's affair with Julie Gayet. Around the same time, Le Pen appointed a new adviser: Sébastien Chenu, one of the founders of the activist organisation GayLib.
...
What, beyond support against the threat of Islamic fundamentalists, does Marine Le Pen's FN claim to offer to a gay political activist? Officially Le Pen does not support the legalisation of gay marriage, which the French government passed last year. But like other far right leaders in Europe, notably Geert Wilders of Holland's Freedom party, she sees the value of the gay vote.

Meet the gay man masterminding Marine Le Pen's bid to be French president
https://www.pinknews.co.uk/2017/04/26/this-is-the-gay-man-masterminding-marine-le-pens-bid-to-be-french-president/

QuoteA poll by gay hook-up app Hornet in March found that despite her proposals to tone down rights for same-sex couples, gay men have continued to back the anti immigration candidate.

Of the 3200 men polled by the app, 19.2% said they are voting for Le Pen, just below the 21% she polled nationally.

A more considerable 38.1% said they prefer centrist candidate Emmanuel Macron, who has vowed to champion LGBT rights.

The recent murder of a gay police officer in Paris, which Islamic State claimed responsibility for, could strenghten Le Pen's anti-Muslim rhetorric, which has struck a chord with a section of the LGBT community.

2016-04-29: Ranska - Le Pen suosittu homojen keskuudessa
https://hommaforum.org/index.php?topic=113048.0

QuoteMelkein kolmannes naimisissa olevista homoseksuaaleista äänesti Front Nationalia viime aluevaaleissa.

http://avpixlat.info/2016/04/30/franska-homosexuella-rostar-mot-massinvandring-och-islamisering/#more-176541

Why gay French men are voting far right
https://www.bbc.com/news/newsbeat-39641822

QuotePolls suggest Marine Le Pen has plenty of support from gay voters.
...
"Homosexuality itself isn't the only thing I vote for," Cedric tells us over a beer on one of the many terraces in Le Marais.

He's an environmental engineering student and, after some persuasion, agrees to go on record as a Front National supporter.
...
Another of her pledges is to repeal a law allowing gay people to get married.

"There are priorities in France other than homosexuality. I myself am in a same-sex couple and there have been many advances in this area," Cedric explains.

"But for me there are more pressing issues like the economy, the national debt and unemployment."

We ask him if he's worried about LGBT rights and, like most of the FN supporters we speak to, he thinks the same-sex marriage thing is a bluff: a ploy to win conservative votes.
...
As Cedric talks to us, drinkers on nearby tables are visibly shocked.

The majority of the people we chat to in Le Marais laugh, or physically recoil, when we ask if they're backing the Front National.

"You won't find FN supporters here," we're frequently told. But we do.

"I don't think she's a threat to gay rights at all," Baptiste tells us. He and his boyfriend Anthony are both voting for Marine Le Pen.
...
Other polling in the aftermath of the 2015 regional elections suggested the FN was more popular among married gay men than the general population.

So what is it about Marine Le Pen that appeals directly to some LGBT voters? For many, it's her tough stance on immigration.

"Where are the gays most in danger? In Islamic countries," says Pascale, who doesn't want to be photographed.

"Gay people are being crucified - it's a danger and I don't want it coming to France, definitely not."

Olisi mielenkiintoistai tietää, että missä määrin lesbot eroavat homomiehistä näissä asenteissa. Suomessahan esimerkiksi Helsingin seudun Seta (joka joitain vuosia sitten muutti nimens Helsinki Prideksi) on pitkälti vihervasemmistolaisten naisten ja kenties myös transväen naisittama ja suhtautuminen asioihin on kovin vasemmistolaista. Monessa maassa kuulemma lesbot ja homot eivät ole edes mahtuneet erilaisten mielipide-erojen takia samaan järjestöön. Tosin Saksassa AfD-puolueen johtajana oleva Alice Weidel on lesbo.

Marine Le Pen didn't win over women. Can anyone on the far right?
https://theconversation.com/marine-le-pen-didnt-win-over-women-can-anyone-on-the-far-right-78446

QuoteAnti-Muslim rhetoric has helped the National Front appeal to both women and LGBTQ voters. During the presidential campaign, Le Pen positioned herself as the protector of French women, their defense against Muslim men who she claims threaten women's rights and liberties. She evoked iconic French feminist Simone de Beauvoir in an op-ed piece, stating "I am scared that the migrant crisis signals the beginning of the end of women's rights." Likewise, the party alleges that Muslim immigrants hold anti-gay sentiments that endanger the well-being of the LGBTQ community.
...
Next up in the Western European electoral calendar is Germany, where the ultra-right Alternative for Germany expects to win 8 percent of the vote. Women lead this party as well. The top candidates are Alice Weidel and Alexander Gauland, and the party leaders, Frauke Petry and Jorg Meuthen, also form a gender-balanced duo. Weidel has come out as a lesbian. And while she and other LGBTQ party supporters are more concerned about the euro crisis or immigration than sexual identity politics, the presence of women and gay leaders gives these parties an important veneer of modernity.

'Pinkwashing' populism: Gay voters embrace French far-right
https://apnews.com/35ec96903d9444e9942396505d635981/pinkwashing-populism-gay-voters-embrace-french-far-right

QuoteMotivated in part by the deadly Islamic extremist attacks at home and at a Florida gay nightclub, a growing bloc of traditionally left-leaning gay voters has embraced far-right French presidential candidate Marine Le Pen, leader of the once-fringe National Front party.

"Faced with the current threats, particularly from radical Islam, gays have realized they'll be the first victims of these barbarians, and only Marine is proposing radical solutions," said Kelvin Hopper, 25, a gay artist who lives in a hipster district of Paris and plans to cast his ballot for Le Pen.

While nobody knows how far Le Pen's supporters will carry her in the April 23-May 7 vote, several years of polls have shown the National Front is now more popular with the LGBT voters who make up 6.5 percent of the French electorate than it is with straight voters.

That the constituency once reviled by the party is buoying it suggests populism has taken root in France more deeply than previously thought.
...
The mass shooting at the Pulse gay club in Orlando, Florida, in June also boosted Le Pen's standing with LGBT voters.

Shortly after recordings emerged in which the U.S.-born attacker who killed 49 people pledged allegiance to the Islamic State group, Le Pen declared "how much homosexuality is attacked in countries that live under the Islamist jackboot."

Although some critics have accused her of opportunism, the rebranding work has paid off.
...
French polling firm IFOP says its surveys show a "constant progression of the National Front among the gay electorate" since Marine Le Pen took over. At 16.5 percent, the proportion of gay, lesbian and bisexual people supporting the party last fall was 2 percentage points higher than its share of straight voters, according to the firm's research.

"There is a large risk that the Orlando killing exacerbates an anti-Muslim sentiment among sexual minorities, all the more so because they have shown for several years to be more and more responsive to the security and anti-immigrant discourse of the National Front," the study says.
...
Courting LGBT voters, "pinkwashing" the far-right, has been a delicate dance for Le Pen.

She was noticeably absent from divisive nationwide protests against the same-sex marriage law introduced by the Socialist government of outgoing President Francois Hollande.

Yet she can't afford to alienate the party's old guard as she tries to broaden its base. Buried in her election manifesto is a pledge to abolish gay marriage, a position aimed at appeasing the National Front's extreme-right flank.
...
Chenu agrees that the National Front has seen a spike in support because of fear from the extremist attacks France has endured in recent years. The number of gay men in prominent positions within the party is a much less significant factor, he said.

"Those who want to fight against freedoms are Islamic radicals," Chenu said. "They put bombs in gay night clubs in the United States. So obviously, it creates an anxiety for a certain number of gays."

France is not the only place where far-right rhetoric conflating Islam with radical jihad has been used to shake up long-standing political alliances.

In the Netherlands, Party for Freedom leader Geert Wilders said that his party, which is hostile to Muslims and wants to halt immigration, should hold natural appeal for LGBT voters.

"We were always one of the top parties that were supported by (the gay) community. We believe that like Christians and Jews and women and journalists, gay people are also one of the first to pay the price of ... Islamization," Wilders said.

Timo Soinihan on muuten yrittänyt vihjata, että Geert Wilders olisi homo, mutta käsittääkseni hänellä on vaimo. Sen sijaan muista puolueista on hyvä muistaa maahanmuuttokritiikkinsä takia vihervasemmistolaistolaisen salamurhaamaksi joutunut avoimesti homo ja islamisaatiota vastustanut Pim Fortuyn, sekä edesmennyt Itävallan tulevaisuuden liiton puheenjohtaja, Jörg Haider, joka vaikuttaa olleen biseksuaali.

In the United States, President Donald Trump, too, has used rhetoric expressing solidarity with gays as a means of attacking some Muslim-majority countries — claiming during the presidential debates last year that they "push gays off of buildings."

The lurch to the far-right by LGBT voters — called homonationalism — deeply shocks those who see the nationalist sentiments sweeping Europe as a threat that could erode hard-fought freedoms, not protect them.
...
One factor that explains the new wave of LGBT support is that many Le Pen voters are millennials like Hopper who are too young to remember the National Front's neo-fascist roots or the acid anti-gay sentiments openly expressed by her father.

Others, especially gay men, are in awe of the blond, blue-eyed, 48-year-old former lawyer's persona — they see an audacious, strong-willed woman writing the rules in a world of men.

If elected, Le Pen would be France's first female president.

"Marine is a strong, combative, honest woman," Hopper said.

Experts say the wooing strategy works best on gay people who see the fight for equality as over and no longer feel obligated to support the liberal politicians who traditionally defend their rights.

Marine Le Pen wants to protect France's LGBTQ community — but opposes same-sex marriage
https://www.vox.com/world/2017/5/5/15542242/marine-le-pen-french-elections-gay-outreach

QuotePARIS — Far-right French presidential Marine Le Pen has a simple a message she wants to get across to the country's gay community: Cast a vote for her in Sunday's presidential elections because she and her party will protect them from Islamist violence.
...
But it's a message Le Pen believes will resonate in a community that she claims is a target of Muslim fundamentalists. The outreach to France's LGBTQ voters is another way in which Le Pen, currently a distant second to centrist frontrunner Emmanuel Macron, is trying to bring American-style identity politics to France as she works to overcome her party's history of xenophobia, anti-Semitism, and homophobia.

During Wednesday night's unusually nasty debate with Macron, Le Pen said her opponent was backed by a French Muslim organization that she accused of holding conferences featuring speakers who express "hatred of Jews" and "hatred of homosexuals." (To which Macron replied dryly, "I think it quite something to find you speak words of defense for homosexuals and Jews.")

It wasn't the first time Le Pen has targeted the organization. In an April YouTube video, she said it has held events featuring a Muslim cleric who has spoken out "in favor of corporal punishment, the death penalty for homosexuals, and the assassination of Jews."

In a pre-debate interview with a French TV station, she also firmly disavowed her father's comments about the funeral of a police officer killed in a recent attack in Paris. "I found this ceremony very dignified, and I was very touched by the speech of his companion," she said.

Le Pen has been trying to make inroads with LGBTQ voters since even before launching her presidential campaign. In 2015, Paul Parant, then the online editor of Têtu, a French gay magazine, told Slate that Le Pen was promising to "defend Jews and gays against the Arabs." The message, he added, was resonating. "People are buying into it," he said.
...
There are some who find those Le Pen's gay advisers, and her promises, convincing enough. A widely covered poll last year found that 38.6 percent of married gay men voted for her National Front party in regional elections, but as BuzzFeed notes, "that bloc generally skews older and more conservative than the LGBT population as a whole." Subsequent polling has found that Le Pen's party draws the support of just 16.5 percent of gay voters.

This Is How France's Nationalist Party Is Winning Gay Support
https://www.buzzfeednews.com/article/lesterfeder/frances-nationalist-party-is-winning-gay-support

The race is the next key test of the nationalist wave that led the UK to leave the EU and to the election of Donald Trump in the US. Some on the right have predicted — and some progressive LGBT activists are worried — that LGBT voters could help put politicians like Le Pen into office because they increasingly fear Muslim immigrants. Left-wing parties have been responsible for nearly every LGBT rights advance on the continent, and if their supporters were to defect to nationalist parties it would suggest the political crisis in the continent is even deeper than many on the left have feared.

This strategy hasn't been easy for Le Pen to pull off, however. If she pushes too hard, she risks a revolt from a strong social conservative faction within her party's traditional base. So she mentions LGBT people rarely and formally supports repeal of the 2013 marriage equality law. But she has welcomed a number of gay men — and all of them are men — into her inner circle, including her chief lieutenant, National Front Vice President Florian Philippot. The National Front now has more high-ranking gay figures than any major party in France, including the Socialists, the center-left party that passed a marriage equality law in 2013.

Opinion polls show LGBT voters still disproportionately support the Socialists and other left-wing parties. But many feel the Socialists badly mishandled the marriage equality debate, even though they got the legislation passed. They believe the party's failure to make a strong moral case for the law gave an opening to social conservatives, who have become an organized force in French politics for the first time. Disappointment with the Socialists has made LGBT votes up for grabs, some LGBT activists say. They have also detected growing xenophobia — especially in their conversations with gay men — over the past few years, which could make them ripe for the picking.

"What's happening in bars, especially when people have a couple drinks, when they are among friends, you can hear that they're not afraid to voice opinions that for a long time were repressed within the gay community," said Didier Lestrade, founder of Act Up France and author of the book Why Gays Turned Right. (Activists who spoke to BuzzFeed News say they have not detected this shift among lesbians, which some attribute to a deeper commitment to the left based on support for reproductive rights.)

Tuo yllä mainittu näyttäisi tukevan epäilyjäni siitä, että naisilla voisi seksuaalivähemmistöjen sisälläkin olla keskimäärin vähemmän kriittinen asennoituminen maahanmuuttoon ja/tai islamiin kuin miehillä.

The National Front's platform calls for repeal of marriage equality, but the party's leaders claim marriage is no longer a concern for gay people. Instead, National Front leaders say, LGBT people are far more worried about being attacked by Muslims on the street.

"I believe that French people feel threatened; I believe that about gay people as well," said Sébastian Chenu. The founder of a gay rights group inside France's major center-right party — now known as the Republican Party — Chenu made headlines when he joined the National Front in 2014 and now heads the party's committee for the entire north of France. Marriage equality "is not a central issue anymore," he said, but there is a real threat that France could become "less free." And "when society becomes less free, when one is gay, one has very much to lose."

Mutta ei kaikki Kansallinen liittouma -puolueessakaan ole täysin ongelmatonta:

At the end of last year, a 20-year-old college student named Guillaume Laroze found himself making national news as a casualty of the National Front's civil war over homosexuality.

Laroze is a student at the prestigious Panthéon-Assas University in Paris and represents exactly the kind of new voter the National Front needs to attract if it wants to expand beyond its traditional base among less educated, working-class voters concentrated in the country's southern and eastern regions. In 2012, Laroze had supported François Hollande of the center-left Socialist Party, but, like many leftists, became bitterly disappointed with Hollande's presidency; Hollande's approval rating fell to 4% during his last year in office.

Laroze's personal and political story says a lot about the complex nature of modern French politics, in which the old divisions of right and left no longer suffice. Laroze is gay and says he was attacked by a group of people he believed were immigrants. It happened in a train station in Paris in September 2016, Laroze said, although he believes it was a mugging, not a hate crime. But his experience resonated with Le Pen's anti-immigrant message.

"I was assaulted by three 'opportunities for France,'" he remembered posting on social media after the incident. The phrase had become a sarcastic term used in nationalist circles ever since a Socialist leader described Muslims as "opportunities for France" in a 2014 speech. National Front supporters regard "opportunity" as a kind of do-gooder euphemism for people they believe are in fact a problem for France.

(Laroze has since deleted the post because he came to believe it was racist.)

Even before the attack, Laroze had immersed himself in the Marianne Collective, a National Front discussion group that started out on a couple of college campuses in Paris and was in the process of building itself into a national student union. He was initially drawn to Le Pen's opposition to the EU, which he believed served the interests of large corporations. Laroze quickly rose to become the group's number two, charged with forging relationships with new college campuses, and was being encouraged to run for parliament.
...
Laroze immediately became an online scapegoat for those angry about gay leaders in the party. "The ominous [Florian] Philippot has turned the [National Front] into a pederastic brothel," one user tweeted. "Another minion," tweeted someone else, using a term with a connotation like "fairy" that Philippot's opponents have used as an epithet against a supposed "gay lobby" they contend he has built around him.

These anonymous attacks might have been easy to shrug off, Laroze said, but he was getting more serious heat inside the party behind the scenes.

Laroze said the president of the Marianne Collective student organization showed him a text message from Marion Maréchal-Le Pen informing him that Laroze was now unwelcome in her part of France. Another message denouncing him came from an even more extreme quarter — the former leader of a nativist group called Sovereignty, Identity, Liberty — a far-right group that had been pushed out of Marine Le Pen's campaign effort.

The Marianne Collective's president, Daniel Auguste, said he does "not deny" receiving these messages in an interview with BuzzFeed News, but stressed he got no "pressure" to muzzle Laroze.

By the end of November, Laroze said, he'd decided he'd had enough. He announced his resignation from the Marianne Collective in a Facebook post.
...
There's not much good data on what queer voters think about immigration, but a small sample of LGB people — 302 people — in a survey Ipsos conducted in 2016 gives a hint. They expressed concern about immigration, crime, and terrorism at rates that were essentially the same as straight respondents.

Available hate crime data doesn't suggest the growth of immigration has made LGBT people a greater target for attack. Hate crimes reported to a hotline run by the group SOS Homophobia reached an all-time high of 3,517 in 2013, the year the marriage equality proposal was debated, and fell to 1,318 in 2015, even as hundreds of thousands of immigrants have been granted new residence permits in that period. This data has its limitations — hotline reports can increase because its contact information is well-publicized, for example, rather than because incidents have increased — but calls into question the assertion that Muslim immigrants pose a special threat to LGBT people.

En ole vakuuttunut siitä, että yllä mainittu data olisi kovin kuvaava homoihin kohdistuvien viharikosten kehityksestä. Esimerkiksi joistain uutisista ja vaikkapa suomalaisella homojen Ranneliike.net-saitin keskusteluista on muodostunut aika erilainen vaikutelma etenkin muslimitaustaisten tekemien väkivallantekojen osalta. Aloin muuten kasata maahanmuuttoa ja islamia sivuavia mainintoja Ranneliike.netin keskusteluista, jotta hahmottuisi vähän paremmin Suomen osalta homojen asenneilmapiiri, mutta materiaalia oli sen verran paljon ja se sen verran hajanaista, etten ole ehtinyt vielä jalostaa siitä mitään tiivistä esitystä tai tehdä jollain tavalla edustavaa karsintaa löytämästäni aineistosta.

Didier Lestrade, the Act Up founder, published Why Gays Turned Right in 2011, well before Le Pen's new direction solidified or the first polls appeared showing gay support for the National Front growing. He said that regardless of the numbers, the prominence of the party has made it more socially acceptable — especially among gay men — to express anti-immigrant views.

"People are not conflicted anymore to voice right-wing opinion," Lestrade said. "It is the end of a taboo."

But LGBT people and others who have historically voted Socialist might be moving into Le Pen's column not because they support her views on immigration, but because the other options seem even worse.
...
The National Front hasn't tried especially hard to directly recruit LGBT voters. Even Sébastien Chenu, who started an organization called GayLib to promote LGBT issues inside the party of former President Nicolas Sarkozy before joining the National Front in 2014, told BuzzFeed News that he is not a "gay activist" and does not "recognize a gay community."

"Here in France ... we do not recognize different communities," Chenu said.

Less than 5% of French people usually identify as lesbian, gay, or bisexual in public opinion surveys, according to François Kraus of the polling firm IFOP. So even if the National Front manages to win a chunk of it, it's not a huge pool of votes. But it could still be enough to make the difference if the vote is close.
...
The Netherlands, the first country in the world to establish marriage equality, holds elections in March, and its nationalist Party for Freedom has long tried to court LGBT support for its anti-immigrant, anti-Muslim platform. Germany is due for elections in late summer, and although the nationalist Alternatives for Germany party is also anti-LGBT — a regional lawmaker made headlines in June by suggesting gay people should be jailed — it is experimenting with appeals to LGBT voters, such as posting signs in Berlin with the slogan "My partner and I don't have any use for getting to know Muslim immigrants; to them our love is a mortal sin."

This strategy doesn't seem to have gained many LGBT votes for Donald Trump in the United States. He made a play for LGBT support by declaring after the mass shooting in June at a gay nightclub in Orlando, "I will fight for you while Hillary [Clinton] brings in more people that will threaten your freedoms and beliefs," but he performed worse than any Republican candidate in the last 24 years among LGBT voters in the US presidential election, winning just 14% of their votes, according to exit polls.

But the immigration backlash has made European politics so volatile that this strategy could work better for nationalist leaders, especially those who seem less beholden to their countries' religious right than Trump.

"I know that people are worried," said Boris Dittrich, who authored the world's first marriage equality law while a member of the Dutch parliament. He is now based in Berlin and serves as advocacy director of Human Rights Watch's LGBT rights program.

"In many European countries, left-wing parties ... in terms of immigration didn't really address the worries and the fears of their voters, and their voters left them," Dittrich said. "I would argue those voters are lost to the left unless those parties change their way of looking at immigration."

Miksei sateenkaariväestöön kuuluva voisi olla vaikka persu?

Onhan esimerkiksi homoja perussuomalaisten poliitikoissa ja kannattajissa, joskin on vaikea sanoa kuinka suuri osa. Äkkiseltään hyvin tunnetuista perussuomalaisten ei-heteroista poliitikoista tulee mieleen tosin lähinnä vain Sebastian Tynkkynen ja Jukka Hankamäki, joskin tiedän joitain muitakin, joista ei ole kovinkaan yleisesti tiedossa se, että kyseessä ei ole hetero. Tosin yksi homoksi epäilemäni perussuomalaisten poliitikko kuulemma joidenkin sometilien selvittelyiden perusteella osoittautui seurustelevan naisen kanssa, näin ainakin Jodelissa väitettiin.

Oma arvioni on kuitenkin, että etenkään uusille tai etäisemmille tuttavuuksille ei varmaankaan moni mielellään homopiireissä kerro olevansa perussuomalaisten kannattaja. Siinä on riskinä esimerkiksi joutua suljetuksi sosiaalisesti ulos. Ja jossain organisoidussa touhussa taas valtaa todennäköisesti pitää vihervasemmistolainen klikki, joka on todella yliherkkää jopa omiensa piirissä ilmeneville varomattomille termeille ja jopa sellaisen käytöstä voi seurata lopullinen sulkeminen ulos.

Vaikka tiedän joitain perussuomalaisia homoja, niin varsinaisesti tuttavikseni laskemissani en muista ketään muuta kuin minut. Olen joskus yrittänyt kysellä joiltain tuttavapiiriini kuuluvilta homoilta, että mikä saa heidät kannattamaan puolueita, jotka käytännössä ajavat holtitonta maahanmuuttoa ja millaisia seurauksia sillä todennäköisesti pidemmän päälle on. En ole saanut kunnon keskustelua tällaisesta syntymään, vaan on ollut selvää haluttomuutta keskustella aiheesta, erilaista denialismia  jne.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

FrankfurtFemur

Kiitos Skeptikko kattavasta analyysistä. Minulla on ollut sellainen uskomus, että homot lämpenevät enemmän maahanmuutto- ja islamkriittisyydelle enemmän kuin lesbot. Androgyynit, sukupuolettomat jne. menevät varmaan todennäköisesti jälkimmäiseen kastiin.

Mielestäni tuo Abbas Bahmanpourin lausunto islamin todellisesta suhtautumisesta homoseksuaalisuuteen pitäisi näyttää jokaiselle sateenkaarilaiselle. I mean, kyseessä ei ole mikään tavallinen Varissuon tallaaja, vaan ihan Imaami isolla I:llä. Ehkä ratakset aivoissa alkaisivat pyörimään. On muuten mielenkiintoista Seta ry:n lausunto islam-illan jälkeen.

QuoteMyös suomalainen ihmisoikeus- ja sosiaalialan kansalaisjärjestö Seta Ry on ilmoittanut (siirryt toiseen palveluun)uutiskirjeessään pitävänsä Bahmanpourin lausuntoa sietämättömänä. Järjestö kuitenkin kirjoittaa, että Bahmapourin lausuntoa on käytetty väärin perustein muslimeja vastaan.

- Onneksi hyvin harva ihminen haluaa tai ajaa sharia-lakia Suomeen tai muuallekaan. Islam-illassakin tämä oli yksittäisen ihmisen näkemys sharia-lain teologisesta vaatimuksesta, eikä kuvasta muslimien näkemyksiä yleisesti. Julkisessa keskustelussa hänen lausuntojaan on kuitenkin jo käytetty yleistyksiin muslimien ajattelusta.

https://yle.fi/uutiset/3-6913502

Muslimien näkemyksiä yleisesti? Kyllä se jo tiedetään. Eivätkö nämä ihmiset ymmärrä, että muslimit eivät voi vain sivuuttaa sharia-lakia? Sen tuominen valtion laiksi on uskonnon tarkoitus! Jos sivuutetaan, silloin ei ole muslimi.

Jännää, että Seta pitää imaamin lausuntoa sietämättömänä, mutta sitten heti perään tavallaan antaa anteeksi.

(Boldaus oma)

Edit: Lisätty linkki uutiseen.

Totti

Quote from: ikuturso on 30.01.2022, 17:39:45

Pitää olla aika piensieluinen, jos jaksaa paasaa yhden kirjaimen virheestä ja sen perusteella alkaa kyseenalaistamaan itse jutun sisältöä.

QuoteMinua vaan alkoi vituttaa, kun tänne tullaan lesoilemaan jollain business-lennoilla, eikä edes osata lentoyhtiön nimeä kirjoittaa.

Kirjoitin bisneksestä sen takia, että olen lentänyt siinä useasti nimenomaan Qatarilla (koska halvat hinnat) ja pyrin nostamaan esiin sen, että heidän palvelu on muita parempi ainakin siinä matkustusluokassa. Bisneksessähän juuri palvelu on olennaisemmassa osassa kun turistissa.

Jos sinä et kestä sitä, että naapurilla on "parempi auto" kun sinulla niin en voi auttaa. Hanki terapiaa tai jotain.

QuoteSitten kun asiasta huomautetaan ja vähän sivistetään, niin väitetään edelleen olevansa oikeassa

En ole missään väittänyt, että kirjoitin QUatar oikein. Kuten sanoin muistelin kirjoitusasun väärin sen perustella, miten tätä usein lausutaan enkä viitsinyt tarkistaa. Yritä päästä sen yli, yksi kirjain ei ole maailman suurin asia.

QuoteHanki sivistyneempiä kavereita.

Toki, jos sinä hankit itsellesi elämän.
- kansanviisaus

Skeptikko

Keskustelu Qatarin kirjoitusasusta tai ääntämyksestä menee jo niin paljon ulos ketjun aiheesta, että ei jatketa sitä enää tässä ketjussa.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Totti

Quote from: Skeptikko on 30.01.2022, 22:11:39
Olisi mielenkiintoistai tietää, että missä määrin lesbot eroavat homomiehistä näissä asenteissa. Suomessahan esimerkiksi Helsingin seudun Seta (joka joitain vuosia sitten muutti nimens Helsinki Prideksi) on pitkälti vihervasemmistolaisten naisten ja kenties myös transväen naisittama ja suhtautuminen asioihin on kovin vasemmistolaista. Monessa maassa kuulemma lesbot ja homot eivät ole edes mahtuneet erilaisten mielipide-erojen takia samaan järjestöön. Tosin Saksassa AfD-puolueen johtajana oleva Alice Weidel on lesbo.

Uskoisin, että poliittinen suuntaus ei niinkään ole seksuaalisuudesta kiinni vaan juurikin muista arvoista.

Vasemmisto on pyrkinyt luomaan mielikuvan, että kaikki homoseksuaalit, miehet ja naiset, ovat juuri heidän poliittisen linjausten takana. Realiteetti lienee kuitenkin se, että homojenkin keskuudessa poliittiset näkökannat vaihtelevat yhtä paljon kun heteroidenkin keskuudessa.

Onhan heterouskin seksuaalinen suuntaus eikä suinkaan kaikki heterot ole kliseemäisen konservatiiveja kuten vasemmisto yrittää kertoa. Miksi siis kaikki homot olisivat kliseemäisen liberaaleja? Millä olettamuksella homous / heterous ylipäätään pitäisi olla jotenkin kytköksissä poliittisiin näkemyksiin?

USA:n vaalien alla törmäsin YouTubea selatessani konservatiiviseen Trumpia kannattavaan homoliikkeeseen ( https://www.youtube.com/channel/UCDb4InP9mRZR9oogD1b2dOQ/videos ), jonka perusti alun perin demokraattinen, mutta sittemmin red-pillattu homoparturi New Yorkista. Etenkin USA:ssa on paljon vastaavanlaisia "konservatiiviseksi" laskettavia homoporukoita aina poliittisista ryhmistä uskonnollisiin homokuoroihin.

Mitä lesboihin tulee, niin uskoisin, että heille pätee samanlaiset liberaalit ja vasemmistolle kallellaan olevat näkemykset kun naisilla ylipäätään. Vastaavasti homomiesten näkemykset ovat ehkä oletusarvoisesti konservatiivisempia samalla lailla kun heteromiestenkin. Tämä ei tietenkään estä sitä ettei poikkeamiakin olisi. Mainitsemasi Alice Weidel lienee yksi tällainen. Yhtä lailla on olemassa homoja, jotka ovat kaukana vasemmalla ja ultraliberaaleja.

Eiköhän tilanne siis lopulta ole se, että homomiesten / -naisten aatekirjo painottuu suunnilleen samalla lailla kun heteroidenkin. Kasvatus, elämänkokemus ja henkinen kypsyys taitavat sittenkin olla paljon parempi ennustaja poliittisesta suuntautumisesta kun seksuaalisuus.
- kansanviisaus