News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Elokapina, rahoittaja, miksette selvitä?

Started by Siener, 27.09.2021, 19:30:27

Previous topic - Next topic

Lasse

Quote from: Larva on 30.06.2024, 18:41:58
Quote from: Viimeinen linja on 30.06.2024, 17:57:13
Nythän näitä elotyyppejä on helppo hallita kun liikkuvat yhtenä joukkona ja ennakoitavasti, mutta mitäs sitten kun jakaantuvat vaikka 4-5 ryhmään jotka tukkivat teitä hetken, poistuvat paikalta ennen poliisin saapumista ja uuteen paikkaan sulkemaan teitä ja sama uusiksi.
Jos ne yhtäkkiä juoksevat keskelle motaria "tukkimaan tien", niin luulen, että tientukkimishalut kaikkoavat vähän jokaiselta siinä vaiheessa kun ekat joutuvat yliajetuiksi. Meinaan motarinopeuksista ei ihan hetkessä pysähdytä, kun tielle juoksee joku rapalanaama ja istahtaa alas ilmastohätätilan nimissä. Hätätila tulee nopeasti ihan jollekin toiselle kuin ilmastolle, kun Scanian keula lähestyy 120 km/h (ja pahimmassa tapauksessa lukkojarrutuksen tapahtuessa saattaapi lähestyä keulan sijaan auton kylki tai katto).

Tosi on. Lisäksi on huomautettava, että Länsiväylän alun nopeusrajoitus on 80km/h, joka on mielestäni huutava vääryys vapaalle liikkumiselle.

Kun oikeat tahot pääsevät valtaan, nostetaan se sitten sataankolmeenkymppiin (talvella tasan satku), jotta oikeasti kiireiset ihmiset pääsevät menemään.
NOVUS ORDO HOMMARUM

Viimeinen linja

Quote from: Roope on 30.06.2024, 19:23:10
Quote from: Viimeinen linja on 30.06.2024, 18:52:43
Poliisilla ei ole mitään oikeutta "kovennella otteita" jos joku ei tottele ja perseilee, tämä on se huolenaihe alkaako poliisi pikkuhiljaa sortumaan polisiväkivaltaan, raja on niin häilyvä, kuristellaan silleen vähän, raahaillaan silleen sopivasti. Siitä se lähtee liikkeelle.
Jos elokapina perseilee poliisin ei pitäisi sortua samaan.

Poliisilla nimenomaan on oikeus "kovennella otteita" sitä mukaa, kun lievemmät keinot eivät tehoa esimerkiksi vaaratilanteen purkamiseksi.

Elokapinan pyrkimyksenä taas on kärjistää tilanteet sellaisiksi, että poliisi joutuu resurssien ja keinojen suhteen äärirajoille täyttääkseen tehtävänsä. Joka kerta kun poliisia epäillään liiallisesta voimankäytöstä, Elokapina saa lisää siimaa rikkoa lakeja poliisin siihen puuttumatta. Tavoitteena, että saavat erioikeuden tehdä mitä haluavat poliisin seuratessa sivusta, jotta poliisi välttää ikävän julkisuuden, josta valtamedia pitää huolen.

Kommenttini perustui taas siihen mitä olen lukenut (en ole ollut paikalla) käsittääkseni poliisi on "kovennellut" otteita kahden eri mielenosoituksen suhteen. Tilanne on ollut sama eli elokapina on tukkinut tien, aiemmassa tapauksessa henkilöt on kannettu tieltä pois ja tässä jälkimmäisessä kiskottu ja riuhdottu myös painettu voimalla maahan ajotien ulkopuolella. Mikä näitä kahta tilannetta on eroittanut niin että poliisi käyttäytyy väkivaltaisemmin jälkimmäisessä. Tiellähän liikkuu autoja, niin on liikkunut aiemmin ja sitten tässä jälkimmäisessä. Poliisihan voi pysäyttää liikenteen tien tyhjentämisen ajaksi. Eli miksi tämä väkivaltatason nosto?

F1nka

Quote from: Viimeinen linja on 30.06.2024, 11:56:26
....

Minulla on muuten 7 hehtaaria metsää, se tuli tosin vaimon mukana mutta kuitenkin. Näin ajatellen minä olen hiilineutraalimpi kuin moni, moni muu. Voisikohan tästä lähettää laskun johonkin, metsät nielee hiilidioksidia ja tuottaa happea jota kaikki luikurit hengittelevät ilmaiseksi.

Sori. No can do. Suomen valtio on ominut hiilensidontakapasiteettisi kansalliseen määrään etkä voi myydä sitä toiseen kertaan omanasi.
Tottelematon tieto aktivismissa

pugisti

Viimene linija

Nonii olet lukenut, väkivallan taso 🤣 noussut🤷🏼‍♂️

Katsele ne videot muualtakin kuin vain elojen julkaisemat
Voisko olla, että esim tuossa toisessa vaikka, niin menty tielle jossa autoilla vauhtia, ja sitten koitettu hyppiä uudelleen sinne 🤔taikka ollut kaksi tuntia aikaa raahata oma ruho pois tieltä, ennekuin on annettu ns viimeinen mahdollisuus ja sitten siirretty pois🤔

En ole ollut paikalla, mutta tällaiselta se videoiden perusteella näyttää

Ja ei sissus, niin että nämä saa jatkaa, poliisi pysäyttää liikenteen? Ja jutellaan kiva puhetta taas? Kun ei se puhe ohjeistus ollut aiemminkaan paikalla toiminut?
Nämä kaksi tilannetta olleet hieman jo eri meininkiä, katsele niitä videoita, jooko

Echidna

Mitä konkreettista Elokapina toivoo saavuttavansa?

Koska tiellä istutaan, niin liikennekö se ongelma on? Ja mitään ei ole tehty?

Suomessa on esimerkiksi tehty mahdolliseksi HCT-rekkojen (High Capacity Transport) liikennöinti.
Siinä kulkee tavaraa ainakin kaksinverroin samoilla hiilidoksidipäästöillä verrattuna suurimpaan osaan muuta maailmaa.

Yritän muistella, että osoittivatko Elokapinalaiset männä vuosina mieltään HCT-rekkojen hyväksymisen puolesta?
Pahvikylteissä "Pois pikkurekat - HCT! HCT!" tjsp.

Caucasian

Antaa elostelijoiden kuvitella tekevänsä jotain merkittävää. Sillävälin Ranskassa tapahtuu oikeasti asioita muuttavaa...

Viimeinen linja

Elokapina julkaisi videoita, joissa näkyvät väitetty kuristaminen ja lyöminen – Poliisi: Mielen­osoittajat vaaransivat turvallisuuden.

Toistan: En ole ollut paikalla luen vain uutisia.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010532307.html

Elokapina julkaisi lauantaina tiedotteen, joka sisälsi kovia väitteitä poliisin toiminnasta perjantaina.

Tiedotteen mukaan poliisit muuan muassa löivät mielenosoittajaa päähän banderollin kepillä, kuristivat lakitarkkailijaa, heittelivät ja kaatoivat mielenosoittajia sekä raahasivat heitä asfalttia vasten yhdestä raajasta vetäen.

Sunnuntaina Elokapina jakoi X:ssä videoita, joissa näkyy tiedotteen kuvailun kaltaisia tilanteita. Liike nimitti mielenosoituksessa nähtyä poliisin voimankäyttöä poliisiväkivallaksi.

Poliisin vastaus:

"Elokapinan toiminta perjantaina oli erilaista kuin aikaisemmin. Pienet ryhmät yrittivät katkaista liikennettä keskellä Länsiväylää ja Porkkalankadun varrella. Toiminta oli muulle liikenteelle ja poliisille vaikeasti ennakoitavaa", tiedotteessa sanotaan.

"Mielenosoittajat vaaransivat toiminnallaan oman, muiden tienkäyttäjien ja poliisien turvallisuuden. Poliisi toimi tilanteen edellyttämällä tavalla", tiedote jatkui.

Edit. Joku paikallaolija kommentoi että poliisi oli jo pysäyttänyt liikenteen ennenkuin karkasi mielenosoittajien kimppuun eli mitään vaaraa ei tosiasiassa ollut, yritän löytää tähän jonkun vahvistuksen.

pugisti

Katso nyt ihan omin silmin
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010532201.html
Pätkä vaan, mutta näkee että sinne vaan ängetään uudelleen, joku tulee talutettuna, muut eivät todellakaan.
Karkasi kimppuun 🤣joooo juuri niin teki.
Ja sä vaan luet, mutta et tutki katsele videoita yms ja sen perusteella teet päätöksen.
Ja muista se pjentin video, jos se oli oikeuden mielestä oikein, oltava tämänkin.

Lisään vielä, kun sä vaan luet et tutki enemmän tai ole kriittinen koska poliisiväkivaltakoneistopahapaha

Lue tämä samasta jutusta :
Elokapinan toiminta perjantaina oli erilaista kuin aikaisemmin. Pienet ryhmät yrittivät katkaista liikennettä keskellä Länsiväylää ja Porkkalankadun varrella. Toiminta oli muulle liikenteelle ja poliisille vaikeasti ennakoitavaa", tiedotteessa sanotaan.

"Mielenosoittajat vaaransivat toiminnallaan oman, muiden tienkäyttäjien ja poliisien turvallisuuden. Poliisi toimi tilanteen edellyttämällä tavalla", tiedote jatkui.

Viimeinen linja

Quote from: pugisti on 30.06.2024, 22:32:04
Katso nyt ihan omin silmin
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010532201.html
Pätkä vaan, mutta näkee että sinne vaan ängetään uudelleen, joku tulee talutettuna, muut eivät todellakaan.
Karkasi kimppuun 🤣joooo juuri niin teki.
Ja sä vaan luet, mutta et tutki katsele videoita yms ja sen perusteella teet päätöksen.
Ja muista se pjentin video, jos se oli oikeuden mielestä oikein, oltava tämänkin.

Lisään vielä, kun sä vaan luet et tutki enemmän tai ole kriittinen koska poliisiväkivaltakoneistopahapaha

Lue tämä samasta jutusta :
Elokapinan toiminta perjantaina oli erilaista kuin aikaisemmin. Pienet ryhmät yrittivät katkaista liikennettä keskellä Länsiväylää ja Porkkalankadun varrella. Toiminta oli muulle liikenteelle ja poliisille vaikeasti ennakoitavaa", tiedotteessa sanotaan.

Tuo kohtahan löytyi minun viestistä eli molempien osapuolien näkemys, mutta toistan: jotain oli nyt eri tavalla kuin aiemmin ja taidan tietää mikä se oli. Poliisi oli päättänyt antaa opetuksen/kouluttaa mielenosoittajia mutta juuri näin ei toimita demokratiassa ne on muut maat joissa tehdään niin.

Mikä oli muuten syy raahata pois ajoradalta ja sen jälkeen painaa voimalla maahan, oliko ne autot tulossa sinne myös  :flowerhat:

dothefake

Linja, onko esimerkkiä vieläkin löysemmästä maasta ja kuinka siellä menee?
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

pugisti

No juuu löytyi, etkö nyt hoksannut sitä mun viestistä?

Luitko poliisin vastineen?
Et.
Lue se.
Ootko katsellut videoita?
Et.
Katsele.

Mieti.

Tai anna olla, ei kannata, poliisi puhuu paskaa peittääkseen omia jälkiään.
Ja vänkää vaan poliisi väkivallasta yms

Annan vielä yhden vihjeen, oisko että koska ne elot pomppii takaisin sinne tielle🤔ei kyllä nyt vaan poliisi pamputtaa

Viimeinen linja

Quote from: pugisti on 30.06.2024, 22:57:29

Et.
Lue se.
Et.
Katsele.

Mieti.

Annan vielä yhden vihjeen, oisko että koska ne elot pomppii takaisin sinne tielle🤔ei kyllä nyt vaan poliisi pamputtaa

Oletko lukenut minun viestejä? Lue, mieti. Olen ehdottanut vaihtoehtoja tuolle repimiselle ja kuristelulle, ehdotin jopa vesitykkiä miksi se ei kävisi? Joku 4-6 asteinen raikas vesi saisi poistumaan ajoradalta eikä olisi riskiä venähdyksiin, tai muuhun pahempaan.
Pidätkö muuten naisten pahoinpitelystä, videoiden mukaan niitä näyttää olevan suuri osa (joo katsoin videoita). Minä olen nähtävästi rauhallisempi kaveri kuin sinä, haen ratkaisua en ongelmaa.

KamalaJari

Ensin poliisin olisi pitänyt lähestyä eloja softimmin mm mehun ja keksien kanssa ihan sillai ystävänä jutellen , kasvispizzakin varmasti maistuisi ?

Naisoletetut poliisit olisivat aivan hyvin voineet mennä istumaan elojen viereen tyyliin samalla asialla ollaan ja me ymmärretään teitii.

Keinoista äärimmäiset olisivat voineet olla patjojen ja tyynyjen tuominen kadulle ja kaikkinainen hyvinvoinnista huolehtiminen , brutaalit poliisiotteet kuuluvat ryzzzzzän maahan ja sitähän me emme halua ?
Miksi Jumala teki Suomalaisista lampaita joita keritään ?

pugisti

Quote from: Viimeinen linja on 30.06.2024, 23:17:47
Quote from: pugisti on 30.06.2024, 22:57:29

Et.
Lue se.
Et.
Katsele.

Mieti.

Oletko lukenut minun viestejä? Lue, mieti. Olen ehdottanut vaihtoehtoja tuolle repimiselle ja kuristelulle, ehdotin jopa vesitykkiä miksi se ei kävisi? Joku 4-6 asteinen raikas vesi saisi poistumaan ajoradalta eikä olisi riskiä venähdyksiin, tai muuhun pahempaan.
Pidätkö muuten naisten pahoinpitelystä, videoiden mukaan niitä näyttää olevan suuri osa (joo katsoin videoita). Minä olen nähtävästi rauhallisempi kaveri kuin sinä, haen ratkaisua en ongelmaa.
Ole lukenut ja joo kerran ehdotit, mutta ei tuo vesi tykki ole ratkaisu, riittävä paine niin aiheuttaa ongelmia ja vahinkoja jopa enempi kuin siirtäminen, pieni paine ei riitä, ei tuollaista nyt ole tähän hätään, niitä pitäisi olla aika paljon yms.

Älä nyt ala mua analysoimaan, jooko?
Aika raaka johtopäätös 🤦jolla ei ole pohjaa.
Sama kuin sulla on kyllä / ei vastaukset tähän : Joko olet lopettanut vanhusten hakkaamisen?

Ja nyt sitten naisten väkivalta, hyvin sä vedät, hohhoijaa

Koska todella monessa viestissä sä puhut poliisi väkivallasta tai vastaavasta.

Viimeinen linja

QuoteJa nyt sitten naisten väkivalta, hyvin sä vedät, hohhoijaa

Tämä koko keskustelu voidaan tiivistää tähän kysymykseen: Kannatatko sitä että poliisi poistaa ajoradalle menneet mielenosoittajat (pääosin naiset) väkivaltaa käyttäen? Ei se ole tämän vaikeampaa.

Ja kun poliisi käyttää väkivaltaa se on poliisiväkivaltaa ei se ole maanviljelijä väkivaltaa saati kalastaja väkivaltaa.

Paawo

^Videoita voi katsella väsymiseen asti mutta tosiasia ei muuksi muutu.

Poliisi kantoi mielenosoittajat pois ajoväylältä, kyselemättä mikä kanto-ote tuntuisi juuri Teidän mielestänne mukavimmalta. Lopullista kantamista edelsi selkeä suomenkielinen ohjeistus sekä ilmeisesti usean mielenosoittajan toimesta edeltävä kantaminen.

Vaikka kuinka järkyttää niin poliisilla on ihan lakisääteinen oikeus ja ohjeistus voimankäyttöön.
Ylläoleva teksti on kiihtymystilassa kirjoitettua uhoamista. KKO:2017:52

"Ei ole mahdollista houkutella parhaita osaajia, jos samalla pyllistetään kaikille, jotka pökkäävät silmään katukuvassa." - Rosa Meriläinen 2023

"Mun mielestä valta on ihanaa!" - Eva Biaudet 2021

Psalmi 12:6-10

pugisti

"Tämä koko keskustelu voidaan tiivistää tähän kysymykseen: Kannatatko sitä että poliisi poistaa ajoradalle menneet mielenosoittajat (pääosin naiset) väkivaltaa käyttäen? Ei se ole tämän vaikeampaa.

Ja kun poliisi käyttää väkivaltaa se on poliisiväkivaltaa ei se ole maanviljelijä väkivaltaa saati kalastaja väkivaltaa."

Pääosin naiset - no jos heitä enemmän / muut lähtee itse tai helpommin? Tämä nyt ei ole mikään mies nainen koira oletettu yms juttu. Älä edes yritä.

Ja väkivaltaa,  no joo voidaan luokitella, periaatteessa sen määritelmä on lavea, jo se että sinä määrittelet mut naisia hakkaavaksi tai ainakin sen hyväksyväksi, voidaan laskea siihen, mutta se siitä..

Jos esm että otetaan kiinni ja raahataan ovat sitä, Huom kun ei itse tajuta liikkua lähteä nousta olla yhteistyökykyinen, niin kyllä, hyväksyn nuo toimet.

Lue myös Paawon juttu, poliisilla on oikeus tiettyihin toimiin, vaikka ne susta on raakaa väkivaltaa

Caucasian

Quote from: Viimeinen linja on 01.07.2024, 07:07:48

Tämä koko keskustelu voidaan tiivistää tähän kysymykseen: Kannatatko sitä että poliisi poistaa ajoradalle menneet mielenosoittajat (pääosin naiset) väkivaltaa käyttäen? Ei se ole tämän vaikeampaa.
Ei tarvii käyttää väkivaltaa, nyt nähty kanniskelu riittää hyvin. Muistuttaa Israel keskustelua, jossa myös sulla on todellisuusharha. Vähän kuin anorektikolla, joka näkee peilistä lihavan vaikka on oikeasti langan laiha.

ikuturso

Quote from: Lalli IsoTalo on 30.06.2024, 16:48:48
Quote from: https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000008804608.htmlKatuja tukkiva Elokapina on tosi­asiassa suuri media­­sirkus – HS:n selvitys näyttää kapina­teatterin takana toimivan hiotun organisaation

Mutta mikä sitten lopulta saa ihmisen linnoittautumaan Mannerheimintielle tai liimaamaan itsensä vaateliikkeiden ikkunoihin?

Ilmastoahdistus. Epätoivo. Huoli tulevaisuudesta. Näin liikkeen aktivistit vastaavat HS:n Elokapinalle toimittamaan kyselyyn.

Huomiohuoraus, egoismi, itsensä parempana pitäminen, itsensä ylentäminen, toisten ihmisten halveksunta, viha tavallista suomalaista elämäntapaa kohtaan.

Aito huoli ilmenisi lehtikirjoituksina ja valistuksena. Mielenosoitus on vihan esilletuontia ja toisten alentamista.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

HDRisto

Tämä koko keskustelu voidaan tiivistää tähän kysymykseen: Kannatatko sitä että poliisi poistaa ajoradalle menneet mielenosoittajat (pääosin naiset) väkivaltaa käyttäen?.

Jos ei poliisin ohjeiden mukaan toimita vaan jatketaan vaarallista sekoilua keskellä katua, silloin ainoa oikea toimenpide poliisilta on poistaa vastaanhangoittelijat vaikka väkisin, olipa soijapoikia, hysteerisiä naikkosia, alieneita tai mitä vaan. Jos tulee nirhautumia tai henkistä pipiä niin "mitäs läksit", olisit kuunnellut mitä sanotaan.
Olisi syrjintää kohdella soijapoikia ja hysteerikkö-naisoletettuja eri tavalla. Niskasta kiinni ja tiensivuun, olipa mikä hyvänsä. Kuten merijalkaväessä on sanonta: "meillä ei erotella, kaikkia kohdellaan n-sanoina".

aged

Tämä koko keskustelu voidaan tiivistää tähän kysymykseen: Kannatatko sitä että poliisi poistaa ajoradalle menneet mielenosoittajat (pääosin naiset) väkivaltaa käyttäen?.

Mitäpä niitä poistamaan. Kolmessa vuorossa istukoot 24/7 vaikka lokakuulle asti jos ilmoja piisaa. Voisi olla vähän niinkuin turistinähtävyys. Ja jossain vaiheesa voisi soittaa Guinessiinkin jos vaikka ihan kirjoihin pääsis ja kansiin.

Onko muita idioottimaisia kysymyksiä?

Viimeinen linja

Quote from: Caucasian on 01.07.2024, 08:56:52

Ei tarvii käyttää väkivaltaa, nyt nähty kanniskelu riittää hyvin. Muistuttaa Israel keskustelua, jossa myös sulla on todellisuusharha. Vähän kuin anorektikolla, joka näkee peilistä lihavan vaikka on oikeasti langan laiha.

Niin, jos kannattaa väkivaltaa ulkomailla niin miksi se tyyli muuttuisi sitten täällä. Sinä olet siitä surullinen esimerkki.

pienivalkeapupu

Quote from: aged on 01.07.2024, 10:50:50

Mitäpä niitä poistamaan. Kolmessa vuorossa istukoot 24/7 vaikka lokakuulle asti jos ilmoja piisaa. Voisi olla vähän niinkuin turistinähtävyys. Ja jossain vaiheesa voisi soittaa Guinessiinkin jos vaikka ihan kirjoihin pääsis ja kansiin.

Onko muita idioottimaisia kysymyksiä?
Ja miksi lopettaa lokakuussa? Vai vaipuuko ilmastonmuutos mukamas jonkinlaiseen talvihorrokseen? Eikö sen pitäisi olla koko ajan tapahtuvaa?
"Luulen, että pääsääntöisesti, kirjoitukseni ovat totta."

"Minun täytyy toimia epävarmuudessa, vaikkei minulla aina ole kaikkea informaatiota ja tietoa."

pienivalkeapupu

Quote from: Viimeinen linja on 01.07.2024, 10:52:45
Niin, jos kannattaa väkivaltaa ulkomailla niin miksi se tyyli muuttuisi sitten täällä. Sinä olet siitä surullinen esimerkki.
Mistä sinä nyt puhut? Israelilaissotilaat hakanneet gazalaissiviilejä kepeillä ja kuristaneet heitä? Please do tell me more?

"Minun täytyy toimia epävarmuudessa, vaikkei minulla aina ole kaikkea informaatiota ja tietoa."

Viimeinen linja

Quote from: pienivalkeapupu on 01.07.2024, 11:38:01
Quote from: Viimeinen linja on 01.07.2024, 10:52:45
Mistä sinä nyt puhut? Israelilaissotilaat hakanneet gazalaissiviilejä kepeillä ja kuristaneet heitä? Please do tell me more?

Puhuin väkivallan hyväksymisestä yleisellä tasolla, et ymmärtänyt mutta ei yllättänyt niin yhtään, ei todellakaan.

ikuturso

Jossain Lokan videolla huusivat:
"Tulkaa töihin, ILMASTO TÖIHIN"

Vastahuuto olisi voinut olla:
"Menkää töihin, OIKEISIIN TÖIHIN"

Tai jotain.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

KamalaJari

Kyllähän se lapsosta järkyttää kun ei saa tehdä mitä haluaa kun se tähän asti on ollut mahdollista.
Jossain kohtaa yhteiskunnan on vain asetettava raja ja se raja on nyt tällä porukalla tässä.
Et voi mennä makaamaan tiellä ja tukkimaan liikennettä , poliisi tekee työnsä ja kantaa pois niin hellin käsin
kuin suinkin.
Tulee väkisin mieleen pikkupiltti joka kaupassa lattialla maaten itkupotkuraivoaa kun ei saa sitä mitä haluaa
yleisimmin karkkihyllyn edessä , selvä jatkumo siitä.
Kuri on välittämistä ja rajat rakkautta , tätä vanhaa metodia voisi koittaa kasvatuksessa.
Miksi Jumala teki Suomalaisista lampaita joita keritään ?

pienivalkeapupu

Quote from: Viimeinen linja on 01.07.2024, 12:25:30
Puhuin väkivallan hyväksymisestä yleisellä tasolla, et ymmärtänyt mutta ei yllättänyt niin yhtään, ei todellakaan.
Kiitos lihavoituun kohtaan vastaamisesta, hyvä  :)  Mutta sitten loput argumentista, piti päästä provosoitumaan (aika yleistä sinun kohdallasi) ja tuomaan se julki, ei hyvä  :(

Viimeinen linja

Quote from: pienivalkeapupu on 01.07.2024, 13:31:56
Quote from: Viimeinen linja on 01.07.2024, 12:25:30
Kiitos lihavoituun kohtaan vastaamisesta, hyvä  :)  Mutta sitten loput argumentista, piti päästä provosoitumaan (aika yleistä sinun kohdallasi) ja tuomaan se julki, ei hyvä  :(

Meillä näyttää olevan sama asia, niin se provosoidut sinäkin. En ole hirveästi huomannut että vastasit yhtään mihinkään mitään

pienivalkeapupu

Quote from: Viimeinen linja on 01.07.2024, 14:11:33
Meillä näyttää olevan sama asia, niin se provosoidut sinäkin. En ole hirveästi huomannut että vastasit yhtään mihinkään mitään
Ahaa (provosoitumisen suhteen). 'Yhtään mihinkään mitään vastaamisen suhteen' - haluaisitko eritellä kysymykset johon minä en ole vastannut?