News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Valta kuuluu kansalle -puolueen (VKK) yleiskeskusteluketju

Started by Riukulehto, 17.06.2021, 15:38:20

Previous topic - Next topic

Reservin herrasmi7s

Olen vilpittömän yllättynyt kun Jouko Piho paljastui Neuvostoliiton kannattajaksi ja Johan Bäckmanin asiamieheksi.
Liekö aivan tarkoituksella rekrytoitu myyräntyöhön kristittyjen piiriin Suomessa? Tuleekohan näille oikeudellisia seurauksia?

Nolo tunnustaa että pidin häntä isänmaallisena miehenä. Allekirjoitin jopa Laillisuuspuolueen kannatinkortin,
kun hän niitä Muutos 2011 puoluekokouspaikan pihalla muistaakseni marraskuussa 2013 keräsi.

justustr

No nyt on sitten VKK laittanut loputkin kortit pöytään.

[tweet]1644343729346445312[/tweet]

[tweet]1644049486237388802[/tweet]

heleena

Quote from: Jouko Piho on 06.04.2023, 21:40:21
Mutta ajat muuttuvat ja meidänkin tilaisuutemme vaikuttaa Suomen asioihin tulee vielä muutaman vuoden kuluttua. Kuten Raamatun Saarnaajan kirjassa sanotaan, niin kaikella on aikansa. Silloin kaikki muuttuu Suomessa. Suomi tulee eroamaan sekä EU:sta että Natosta.

Antaisitko vielä jonkinlaisen takarajan näille tapahtumille, niin voimme lisätä ne jatkoksi pieleen menneiden profetioidesi pitkään listaan.
Niinistön kannatus ei ole edes lähellä 50%:a, tämä on todella noloa medialle. Vaalipäivän iltana ilmenee kuinka törkeää valhetta meille on syötetty. - Pekka Koskenkorva

Lahti-Saloranta

En tosin koskaan ole ollut Bäckmanin kannattaja mutta kuitenkin pitänyt häntä älykkäänä oppineena miehenä. Kun nyt lukee näitä hänen viimeisimpiä ulostuloja niin väkisin tulee toisiin ajatuksiin. Kenelleköhän hän noita ylitse vuotavia ryssän trollauksia kirjoittaa kun menevät niin överiksi.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Lalli IsoTalo

Quote from: justustr on 07.04.2023, 22:48:52
No nyt on sitten VKK laittanut loputkin kortit pöytään.

Kuvat talteen.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Lahti-Saloranta

Quote from: Lalli IsoTalo on 08.04.2023, 10:40:16
Kuvat talteen.
Dozzentti panee paremmaksi kuin Taisto Sinisalo. Kuinka kehtaakin moista suustansa päästää varsinkin kun tietää mikä ero olitodellisuuden ja Taiston juttuje välillä
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Kim Evil-666

Omat vikansa on suurissa puolueissa pyrkyryyden alttarilla- jossa oma napa tuntuu olevan aina pyrkimyksistä suurin- tavalla tai toisella.

Nämä pienpuoleet (suurin osa) taasen tuntuvat olevan määräänsä enemmän sekaisin- ja pyrkimyksenä lienee Suomen- ja suomalaisuuden häpäiseminen- oman opportunismin mielipuolisella estraadilla. Jos tämän puoluekyhäelmän juttuja selailee- tulee mieleen eittämättä: On se luojan lykky, ettei valta kuulu ainakaan tälle kansanosalle.
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

Lalli IsoTalo

Quote from: Jouko Piho on 06.04.2023, 21:40:21
Nyt ei ollut oikea aika
Kuten Raamatun Saarnaajan kirjassa sanotaan ...

Raamatussa sanotaan myös, että hedelmistään puu tunnetaan. Dozzentisi puun hedelmät ovat myrkyllisiä.
— Missä N, siellä R

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Lahti-Saloranta on 08.04.2023, 10:04:58
En tosin koskaan ole ollut Bäckmanin kannattaja mutta kuitenkin pitänyt häntä älykkäänä oppineena miehenä. Kun nyt lukee näitä hänen viimeisimpiä ulostuloja niin väkisin tulee toisiin ajatuksiin. Kenelleköhän hän noita ylitse vuotavia ryssän trollauksia kirjoittaa kun menevät niin överiksi.
Vaihtoehto A Ryssille  itselleen tai haitallisempi vaihtohto B elikkä toimii savuverhona meille sillä meitä kohtaan vaikuttaminen tapahtuu jossakin muualla.
SDP Kepu? 
Myös se ei ole yhteensattumaa että Bodi ja entiset muutoslaiset oli kovia koronahörhöjä ja nyt taas kovia Venäjän ystäviä.
https://www.youtube.com/watch?v=QhDfphy7IWg
Kattokaa ylläoleva uusin Martti J Kari

Jouko Piho

Ano Turtiainen: "Mikä ihmeen teletappi sinäkin Jouko Piho oikeesti olet?"

Näin Ano Turtiainen todellakin sanoo oheisen linkin videolla, jonka hän julkaisi perjantaina 21.4.2023.

Miksi Turtiainen moista ihmettelee, selviää videosta alkaen kohdasta 5:02 ja loppuun 6:37 asti.

Videon alussa on aivan hyvää asiaa, mutta lopussa on voimakasta ja minua halventavaa sanailua minua vastaan, koska julkaisin 19.4.2023 kannanoton, jossa kirjoitin maltillisesti, että olen aikoinaan eli 7-8 vuotta sitten tutkinut paljonkin litteän maan puolesta puhujien väitteitä, mutta en vakuuttunut, joten olen edelleen heliosentrisen näkemyksen kannattaja eli että Maa on pallon muotoinen ja kiertää aurinkoa.

Kirjoitin myös, että en halua käydä enää asiasta keskustelua, mutta koska minun kantaani on kysytty somessa, niin päätin vastata, että en kannata litteän maan teoriaa.

Sen verran korjausta Turtiaisen puheeseen, että kun hän sanoo, että "tullaan jopa eduskuntaan häntä tapaamaan ja rukoilemaan hänen puolestaan", niin minä tosiaan kävin eduskunnassa 24.5.2022, mutta se tapahtui Turtiaisen itsensä kutsusta, jonka otin vastaan, ja meillä olikin todella hyvä tapaaminen, jonka lopussa minä siunasin Anoa Jeesuksen nimessä. Nyt se onkin Turtiaisen mielestä jotenkin huono asia, koska en ole samaa mieltä hänen kanssaan maan litteydestä ja paikallaan pysymisestä.

Kävin sen jälkeen Turtiaisen kutsumana eduskunnassa toisenkin kerran 8.12.2022, jolloin hän haastatteli minua eduskunnan studiossa. Silloin tehty video on saanut Youtubessa jo 31677 katsojaa.

Minulle on sanottu, että VKK:ssa saa olla erilaisia käsityksiä ja mielipiteitä, mutta ilmeisestikään tässä litteä maa -asiassa ei saa olla eri mieltä puheenjohtajan kanssa – tai jos on, niin sitten joutuu videolla kuultavan hyökkäyksen kohteeksi. Mielestäni tässä ei toteudu sananvapaus eikä VKK:n periaatetta noudateta.

En ole loukkaantunut enkä vihainen enkä tee ilmoitusta kunnianloukkauksesta, kuten jotkut ovat ehdottaneet.

Olen vain erittäin hämmästynyt, suorastaan äimän käkenä.

Tässä linkki Turtiaisen videoon: https://www.youtube.com/watch?v=YEQ8OO7LnWE&t=309s .

Jouko Piho

Vielä vähän litteästä maasta ja Ano Turtiaisen videosta

VKK:n puheenjohtaja Ano Turtiainen kysyi 21.4.2023 julkaisemassaan Youtube-videossa: "Mikä ihmeen teletappi sinäkin Jouko Piho oikeesti olet?"

Miksi Turtiainen moista ihmetteli, selviää videosta ( https://www.youtube.com/watch?v=YEQ8OO7LnWE&t=309s ) alkaen kohdasta 5:02 ja loppuun 6:37 asti.

Julkaisin eilen 22.4.2023 tiedon tästä videosta, kommentoin sitä hiukan ja laitoin loppuun seuraavan viestin: "En ole loukkaantunut enkä vihainen enkä tee ilmoitusta kunnianloukkauksesta, kuten jotkut ovat ehdottaneet. Olen vain erittäin hämmästynyt, suorastaan äimän käkenä."

Olen saanut sen jälkeen hyvin paljon tukea ja kannustusta, joten tiedän, että suurin osa ihmisistä ja myös VKK:n väestä on samaa mieltä kanssani ja pitää Turtiaisen reagointia minua vastaan outona ja epäasiallisena käytöksenä.

Koska kaikki eivät ole kuunnelleet Turtiaisen videota, laitan tähän oheen hänen minua koskevan purkauksensa kirjoitettuna. Sen jälkeen minulla on vielä muutama kommentti.

Ano Turtiainen videollaan 21.4.2023:

"On uskovaisiakin ihmisiä irtisanoutunut meikäläisen puheista näissä asioissa (litteä maa). On se kumma juttu, et se luomisjärjestyskään ei mee niinku jakeluun että ollaan niin uskonmiehiä, että tullaan jopa eduskuntaan mua tapaamaan ja pidetään mua olkapäästä kiinni ja siunataan minua ja rukoillaan minun puolesta ja ollaan niin uskovaista ja välillä nostetaan ja itestä ollaan tekemässä kuningasta ja presidenttiä jonkun profetian kautta.

Ja hyvänen aika, sitten ei sen vertaa ymmärrä Raamatusta, että kuvittelee, että eletään jollain pallolla, joka kiertää muka aurinkoa, kun jo Raamatussa sanottiin sen järjestys: ensin luotiin maa ja myöhemmin vasta aurinko.

Niin kuinka pihalla täytyy oikeesti olla? Mikä ihmeen teletappi sinäkin Jouko Piho oikeesti olet? Sinä tulet tuonne eduskuntaan rukoilemaan ja siunaamaan ja sit sinä et edes ymmärrä Raamatusta tuon vertaa, että ensimmäisillä lehdillä kerrotaan se oikeesti, mikä se totuus on. Oikeesti nyt valoja päälle siellä."

Jouko Pihon kommentti 23.4.2023:

Ano Turtiaisen viittaus luomisjärjestykseen on yksi raamatuntulkinta, mutta Raamatun ensimmäisten lehtien kertomuksesta on paljon muitakin tulkintoja, joita uudestisyntyneet uskovat eri puolilla maailmaa kannattavat.

Ano on nyt kuitenkin täysin vakuuttunut siitä, että vain hänen Jani Kuuselalta omaksumansa näkemys on oikea ja muut opit ovat Saatanasta, mikä on ylpeää ja gnostilaishenkistä muka-oikeaoppisuutta, mikä johtaa helposti eri mieltä olevien halveksimiseen, kuten minun 68 vuotta uskossa olleen (Ano on ollut uskossa pari vuotta) ja raamattukoulun opettajanakin toimineen haukkumiseksi joksikin ihmeen teletapiksi vain sen takia, että en ole tässä litteän maan asiassa samaa mieltä hänen kanssaan.

Mutta jos kerran Turtiaista niin kiinnostaa tietää, mikä ihmeen teletappi minä oikein olen, niin vastaan, että en ole Tiivi-Taavi enkä Hipsu enkä Laa-Laa enkä Pai. Minä ole Piho, Jouko Piho.

Olen ihmeissäni, jos Valta kuuluu puolueesta (VKK) tuleekin Litteän maan puolue (LMP). Jos niin käy, niin sellaisessa puolueessa minun on mahdotonta enää toimia.

Olisi ollut parempi, että Ano Turtiainen olisi pitänyt litteän maan mielipiteensä omana tietonaan alkamatta julistaa käsitystään ainoana oikeana totuutena ja samalla hyökäten niitä vastaan, jotka ovat eri mieltä.

Tai jos Turtiainen katsoo, että hänen on pakko julistaa litteän maan näkemystään, niin siinä tapauksessa hänen pitäisi sallia sananvapauden takia puolueessaan myös eriävien käsitysten olemassaolon, koska minulle on sanottu, että VKK:ssa voi olla eri mielipiteitä. Nyt kun muut näkemykset teilataan, niin herää kysymys diktatuurista, jossa sanellaan, mitä mieltä muiden pitää olla.

Turtiainen viittasi myös siihen, että minä olisin nostanut itseäni ja ollut tekemässä minusta kuningasta ja presidenttiä jonkun profetian kautta. Tähän sanon, että en halua kuninkaaksi enkä presidentiksi, mutta olen julkaissut siihen liittyviä sanomia. Mielestäni se ei ole itseni nostamista tai johonkin tehtävään haluamista, vaan ainoastaan informaatiota.

Olen arvostanut Ano Turtiaista hänen ainutlaatuisen rohkeiden eduskuntapuheidensa takia ja muutenkin. Kävin hänen kutsustaan 24.5.2022 eduskunnassa ja rukoilin hänen puolestaan. Olin myös Turtiaisen kutsumana uudestaan eli 8.12.2023 eduskunnassa, jolloin tehtiin haastatteluvideo ( https://www.youtube.com/watch?v=7Mzz3heIat4&t=766s ), josta on tullut hyvin suosittu eli sitä on katsottu jo 31948 kertaa.

Arvostan Ano Turtiaista edelleenkin ja näen, että hänelle on annettu tärkeä tehtävä Suomessa, mutta tässä litteän maan asiassa minä olen täysin eri linjoilla, enkä vain minä vaan suurin osa VKK:laisista. Toivoisin, että myös Turtiainen ymmärtäisi, että asiasta on eri käsityksiä eivätkä hänen kanssaan eri mieltä olevat henkilöt ole Saatanan eksyttämiä.

Jos niin ajattelee, ihminen on itse joutunut gnostilaisen (gnosis= tieto) ylpeyden harhaan, että vain hänellä on oikea tieto ja eri mieltä olevat ovat Beelsebuupista.

Itse asiassa on muuten paljon mahdollista, että koko litteän maan puolesta puhuminen on saanut alkunsa eliitin taholta, joka on syöttänyt ihmisille tällaisen nykyistä maapallonäkemystä vastustavan kannan, jotta mahdollisimman monet eliitin vastustajat uskoisivat sen, jonka jälkeen eliitin omistama media ja sitä uskova suuri enemmistö alkaisi pitää litteän maan kannattajia hörhöinä ja naurettavina, joita ei voida pitää uskottavina missään muissakaan asioissa. Lisäksi eliitti on saattanut laskea, että tämä radikaali näkemys hajottaisi perinteisiä ja kristillisiä arvoja kunnioittavien ihmisten välejä ja saisi aikaan riitaa ja eripuraa – kuten on nyt käynyt.

Lalli IsoTalo

Tämä alkaa jo vaikuttaa yhden miehen bändiltä Paska, joka hajosi sisäisiin erimielisyyksiin.
— Missä N, siellä R

IDA

Quote from: Jouko Piho on 23.04.2023, 22:41:54
Mutta jos kerran Turtiaista niin kiinnostaa tietää, mikä ihmeen teletappi minä oikein olen, niin vastaan, että en ole Tiivi-Taavi enkä Hipsu enkä Laa-Laa enkä Pai. Minä ole Piho, Jouko Piho.

Tästä täydet pisteet.

Ano on ehkä mennyt siihen halpaan, jota kristinuskon ateistiset vastustajat ovat vuosia yrittäneet meille syöttää. Eli siihen, että kirkko ja kristityt olisivat vastustaneet tieteen kehitystä. Tosiasiassa Kristityt eivät koskaan, missään historian vaiheessa, ole väittäneet, että maa olisi litteä. Kristityt eivät myöskään ole vastustaneet heliosentristä maailmakuvaa, joka muuten syntyi kirkon piirissä. Se osoittautui sitten todelliseksi, kun tekniset menetelmät testata teorioita kehittyivät. Klassisen mekaniikan kehitti syvästi uskovainen mies, suhteellisuusteorian vaeltava juutalainen, nykyisen teorian alkuräjähdyksestä pappi. Eli mennään näillä ja odotellaan innolla mitä kaikkea vielä paljastuu ja annetaan ateistien lukea mustavalkoisia kuvitettuja klassikkoja otsa rypyssä.

Mikäli joku vetää tähän Galilein, niin kehotan tutustumaan tapaukseen.
qui non est mecum adversum me est

Lahti-Saloranta

Quote from: Lalli IsoTalo on 23.04.2023, 23:25:53
Tämä alkaa jo vaikuttaa yhden miehen bändiltä Paska, joka hajosi sisäisiin erimielisyyksiin.
Jos Anosta tuntuu että maa on litteä niin Anon pitäisi muuttaa huoneeseen jonka seinät ovat pyöreät ja pehmeät.
Miksi ihmeessä Anon piti mennä mollaamaan Joukoa.

ikuturso

Hyvä vastaus Anolle, Jouko.

Kautta aikain ateistit ovat rakastaneet ruokkia kristittyjä erilaisilla teorioilla, jotka saavat varomattomasti kommentoivat kristityt kuulostamaan mielenvikaisilta tai hörhöiltä.

Muistan aikanaan, kun arkkiateisti Dawkins julkaisi jonkun videon, jossa hän muka "keskusteli" Canterburyn arkkipiispan kanssa. Kyseisestä debatista jäi mieleen lähinnä myötähäpeä arkkipiispaa kohtaan, kun tämä toistuvasti astui Dawkinsin huolella miettimiin ansoihin.

Ko. debatti näkyy löytyvän verkosta. Ainakin yksi sellainen. En nyt muista mistä keskustelivat, enkä jaksa ko. debattia katsoa tähän hätään uudelleen, mutta muistan elävästi sellaisen facepalm-fiiliksen, kun Dawkins koko ajan syötti lapaan jotain kummia ajatuksia, jotka olivat mukamas arkkipiispan tai ainakin hänen sanomisiensa mukaan rivien välistä luettuna ja tahallisesti väärinymmärrettynä hänen dogmiaan.

Tuohon aikaan tuo "tahallinen väärinymmärtäminen" avoimessa debatissa ei ollut vielä muodostunut de facto keskustelukulttuuriksi, mitä se nykyisessä poliittisessa debatissa tuntuu olevan ihan arkipäiväisenä. Siksi piispa ei ehkä ollut varautunut.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Sakari

Monessa tosiasiassa kun ne kerrotaan sen ihminen tunnistaa oikeaksi, kun kuulee perustelut ja kokonaisuuden. Monesti joidenkin ilmiöiden selittäminen vaatii tutkimuslaitteiden kehittymisen ennen kuin asioiden oikea laita saadaan selville. Esim. Avaruuden mittakaava, ja muodot.

Jotkut totuudet voidaan myös päättelyketjulla selvittää käyttämällä tiedettyjä lopputuloksia, eli empiiristä aineistoa. Kuten vaikka humanitaarisen maahanmuuton hyödyllisyys Suomelle.

Mutta osalle meistä ihmisistä on kokemus onnistumisesta ja voittamisesta on niin perustavaa laatua oleva identiteetti kysymys ettei kuvitelluista, tai todellisista ns. tappiosta pääse yli. Tässä vaiheessa mielen suojaus mekanismi murentuvan identiteetin vaiheessa vakauttaa tilan tuomalla ajatuksen ulkoisesta minuun kohdistuvasta uhasta, jonka seurauksena olen kärsinyt/kärsimässä tappion. Ajatus salaliitosta suoraan yksittäistä ihmistä kohtaan kumminkin on ns. tolkuissaan olevallekin liian hapokasta, niin mieli laajentaa salaliiton koskemaan isompia kokonaisuuksia. Esim. Suomi/maailma/kristityt.. jne. tarkoittaa minä itse. Tätä mielen suojauksessa laajentamisen asettumista esim. Suomeksi tukee ajatus siitä miten salaliittoihin uskova esiintyy profeettana, jonka kautta Jumala puhuu, ja jolle on annettu joku tehtävä maailmanlopun/ suomen tuhoutuminen (oma kuolema) estämiseksi.

Salaliitot antavat siis onnistumisidentiteettiselle mahdollisuuden sivuuttaa kohtaamasta kuviteltuja, tai todellisia tappioita. Usein jopa ennen johonkin asiaan ryhtymistä.

Ainut ratkaisu tässä tilassa, paikassa ja aika-avaruudessa on opetella hyväksymään asioita sopivassa suhteessa. Kaikkea ei voi hallita. Sekä antaa armoa itselle ja muille, kukaan kun ei ole täydellinen.
Ooh lalaa...

justustr

Tämähän käy mielenkiintoiseksi. Jokke on siis omien tutkimustensa jälkeen tullut johtopäätökseen, että maa ei olisikaan litteä, vaikka itse Ano niin väittää. 

Mistäs normipulliainen nyt sitten tietää kumpi teoria on pätevä?
(huomioidaan tässä kohdin Q-premissi, että tiede on pelkkää illuminaatin tuottamaa propagandaa, joten siihen ei ainakaan voi luottaa.) 

Tyypillinen vastaus olisi, että "googlaa ja ota selvää", mutta mites otat jos Papisto julistaa kahta kilpailevaa teoriaa?

Kerropas nyt Jokke miksi minun pitäisi uskoa sinun maapalloteoriaasi ylitse Anon lättymaateorian? Koetko kenties olevasi hierarkiassa Anon yläpuolella?

Mäyräkoira

^^ luojan kiitos, että kuolevainen ei voikaan hallita kaikkea. Ajatelkaa nyt vaikka Puuttinia, hänelläkin oli kovat mielihalut, mutta haaveeksi suurvenäjän imperiumi jäi.

Suomen politiikassa, huolimatta kaikesta mädännäisyydestään, kes Kusta pystyi jotenkin hillitsemään vasemmistoa/vihavasemmistoa. Olisi enemmänkin pystynyt, jos olisi ollut vain kiinnostusta. No ehkä toisella kertaa tietävät, mitä pitää tehdä. Tai sitten ehkä ei..
"Republikaaninen puolue on kuollut."

-Jari Himanen, sekä myös moni muu.

pjentti

Quote from: Lahti-Saloranta on 24.04.2023, 05:58:49

Oikeastaan vaikea kuvitella Joukoa kiltinpää ihmistä. Näkyy hyvin vaikkapa Joukon suhtautumisessa pilkantekijöihin, ja tässä nimenomaisessa tapauksessa itse Anoon. Aika moni olisi Anolle haistatellut. Jos Joukon kanssa tulee kränää, on kyllä syytä katsoa peiliin, oli sitten asioista miten eri mieltä tahansa.
Anon touhut alkavat vaikuttamaan huoli-ilmoituksen paikalle, sadonkorjuu-puheiden rivien välistä voisi tulkita, että alkaa olla vaarallinen itselleen ja ympäristölle.

Lalli IsoTalo

^Lievästi asiaan sivuten:

Quote from: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000119354.htmlTony Halme tuli uskoon

Kansanedustaja Tony Halme (ps) paljasti eilen STT:n haastattelussa kokeneensa uskonnollisen herätyksen tiistaina eduskunnassa.

27.11.2003
— Missä N, siellä R

justustr

Quote from: pjentti on 24.04.2023, 15:01:37
Quote from: Lahti-Saloranta on 24.04.2023, 05:58:49

Oikeastaan vaikea kuvitella Joukoa kiltinpää ihmistä. Näkyy hyvin vaikkapa Joukon suhtautumisessa pilkantekijöihin, ja tässä nimenomaisessa tapauksessa itse Anoon. Aika moni olisi Anolle haistatellut. Jos Joukon kanssa tulee kränää, on kyllä syytä katsoa peiliin, oli sitten asioista miten eri mieltä tahansa.
Anon touhut alkavat vaikuttamaan huoli-ilmoituksen paikalle, sadonkorjuu-puheiden rivien välistä voisi tulkita, että alkaa olla vaarallinen itselleen ja ympäristölle.

Anossa ja Jokessa on ainoa ero se, että Ano käyttää puheessaan karkeampaa kieltä ja esiintyy agressiivisemmin. Sisällöllisesti herrat suoltaa täsmälleen samaa Z-propagandaa, jonka tavoitteena on lietsoa epäluottamusta ja vihaa järjestäytynyttä yhteiskuntaa ja viranomaisia kohtaan plus tietenkin pelata kaikessa Kremlin pussiin. Jokke menee monessa jopa Anoa pidemmälle, kuten esimerkiksi siinä, että Joken mielestä suomalaiset suorastaan ansaitsee ryssän tappamiset ja raiskaamiset. Anokin on toki kutsunut Z-joukot Suomeen, mutta edes hieman pehmeämmillä perusteilla, kuten turvaamaan vaalirauhaa. Jokke on samalla tavalla "kiltti mies" kuin Johan Bäckman. Puhuu rauhallisesti ja lempeällä äänellä.

heleena

Quote from: IDA on 24.04.2023, 04:37:09
Kerro nyt highlightsit, kun kerran aloitit.
Niinistön kannatus ei ole edes lähellä 50%:a, tämä on todella noloa medialle. Vaalipäivän iltana ilmenee kuinka törkeää valhetta meille on syötetty. - Pekka Koskenkorva

Lasse

Quote from: justustr on 24.04.2023, 16:08:23
Sisällöllisesti herrat suoltaa täsmälleen samaa Z-propagandaa, jonka tavoitteena on lietsoa epäluottamusta ja vihaa järjestäytynyttä yhteiskuntaa ja viranomaisia kohtaan

Hassua sikäli, että itse en koe lainkaan tarvitsevani Anoa tai Pihoa tunteakseni vihaa ja epäluottamusta nykyistä "järjestäytynyttä" yhteiskuntaa ja viranomaisia kohtaan, siltä osin kun ne toimivat Suomen kansan etujen vastaisesti.

"Sheep dipping" -metodi tuntuisi enemmän selittävän nykyistä lättytendenssiä.

https://www.youtube.com/watch?v=D1F_G5ku7KM

Sitä paitsi, ei ne miljoonat kidnapatut lapset enää niissä tunneleissa ole, heidät on siirretty salaiseen tukikohtaan Marsissa.
NOVUS ORDO HOMMARUM

kgb

Quote from: heleena on 24.04.2023, 18:39:23
Quote from: IDA on 24.04.2023, 04:37:09
Kerro nyt highlightsit, kun kerran aloitit.

Jos kertoo, niin jossain sopivammassa ketjussa.
Turhaan ne politrukit huutaa ja hossuu,
Suomessa ei elä vinkkelitossu.

l'uomo normale

Näyttää siltä, ettei Ano koe kaipaavansa tätä nykyistä jengiään ympärilleen. Mitäpä käyttöä veteraanikansanedustajalla noille tyypeille olisi, kun valtiollisella tasolla ei ole  poliittista tulevaisuutta liikkeellä eikä itsellä edes kunnallispolitiikassa. Parempi johtajan dumpata jengi ennen kuin jengi dumppaa johtajan. Tuo on epäterveellisten porukoitumisten yleinen lainalaisuus muutenkin ja tässä tapauksessa Ano vaikuttaa tietoisesti haluavan hävittää koko liikkeensä.

Kun Neuvostoliiton joukot ylittivät Suomen rajan talvisodan alettua, jossain päin itärajalla jonkun pienen uskonnollisen sen yhteisön jäsenet menivät toivottamaan puna-arneijan sinne tulleen osaston tervetulleeksi. Yhteisössä oli joku profetia Neuvostoliiton osuudesta lopun ajan tapahtumissa. Ei mitään uutta...
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

justustr

Quote from: l'uomo normale on 24.04.2023, 19:33:07

Näyttää siltä, ettei Ano koe kaipaavansa tätä nykyistä jengiään ympärilleen. Mitäpä käyttöä veteraanikansanedustajalla noille tyypeille olisi, kun valtiollisella tasolla ei ole  poliittista tulevaisuutta liikkeellä eikä itsellä edes kunnallispolitiikassa. Parempi johtajan dumpata jengi ennen kuin jengi dumppaa johtajan. Tuo on epäterveellisten porukoitumisten yleinen lainalaisuus muutenkin ja tässä tapauksessa Ano vaikuttaa tietoisesti haluavan hävittää koko liikkeensä.

Kun Neuvostoliiton joukot ylittivät Suomen rajan talvisodan alettua, jossain päin itärajalla jonkun pienen uskonnollisen sen yhteisön jäsenet menivät toivottamaan puna-arneijan sinne tulleen osaston tervetulleeksi. Yhteisössä oli joku profetia Neuvostoliiton osuudesta lopun ajan tapahtumissa. Ei mitään uutta...

Veikkaan että lojaaliuden suhteen Ano on ottanut oppinsa itse Otto-Wille Kuusiselta. Kuusisen oppi kaikille Z-uskovaisille on varsin yksinkertainen: ole valmis uhraamaan kaikki, aatetoverit, ystävät ja jopa perhe saadaksesi itsellesi etuja ja tarvittaessa myös pelastaaksesi oman perseesi 👍🏻 8)

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/bdf9c9ee-9822-4d6e-bbe0-96d15c07115f
Kommunistijohtaja Otto Wille Kuusinen "ei pannut tikkua ristiin", vaikka ystävät teloitettiin, poika kuoli ja vaimo joutui vankileirille Siperiaan
...
...
Suomalaisvainojen aikana kommunisteja teurastettiin liukuhihnalta. Arvo Poika Tuomisen mukaan Kuusinen "ei pannut tikkua ristiin", kun monet vangituksi tulleet yrittivät turvautua häneen. Kuusinen ei vastannut heidän viesteihinsä.

Edes sukulaisuus ei auttanut. Miniä ja lanko katosivat, Aino Kuusinen kiersi Siperian vankiloita viisitoista vuotta. Oma poika Esa menehtyi vankileirillä saamaansa keuhkotautiin. Hertta Kuusinen pelastui lähinnä siksi, että hän oli vainojen aikaan vangittuna Suomessa.
...
...

DTfan_fe

Quote from: l'uomo normale on 24.04.2023, 19:33:07

Mitä tarkoittaa Turtiaisen kohdalla termi "veteraanikansanedustaja"? Kyse on yhden kauden kansanedustajasta...

Lalli IsoTalo

Quote from: DTfan_fe on 24.04.2023, 22:06:04
Mitä tarkoittaa Turtiaisen kohdalla termi "veteraanikansanedustaja"? Kyse on yhden kauden kansanedustajasta...

Sitä, että Turtiainen ehti aikaansaavana miehenä tiivistää neljän kauden tapahtumat yhteen kauteen, siinä missä rivikansanedustaja tarvitsee samaan 16 ainakin vuotta.
— Missä N, siellä R

justustr

Anon perustelut flättäriteorialle:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=923399792315576&set=a.123125899009640&type=3

Tietysti vähän epäreilua osoitella sormella vain Anoa ja VKK:ta. Kyllä se flättäriteoria käsittääkseni on vallitseva teoria Vapauden liitossakin. Vai onko joku vallilainen kieltänyt littusmaan? VKK:ssa ei ainakaan luopioita ole näkynyt ellei sitten Jokkeria sellaiseksi lasketa.

Lalli IsoTalo

Quote from: justustr on 25.04.2023, 16:37:04
Anon perustelut flättäriteorialle:

Ei mennä sinne täällä. Ehdotan uutta ketjua Peräkammariin, jos asiasta halutaan keskustella.
— Missä N, siellä R