News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Persut, sekalainen sakki, alhaalta ylös, mitens yhteiselo?

Started by Risto A., 06.06.2021, 23:36:04

Previous topic - Next topic

Risto A.

Tuli katseltua ajatuksella läpi tämän päiväinen Suomen Uutisten striimi ja meillähän on ihmisiä laidasta laitaan. All good, mutta kun mennään hallitukseen, kuten pittää, niin entäs sit?
Pelkkiä pettymyksiä kaikille kun kompromisseja pitää tehdä?
Itsehän olen sellainen, että minua ei vituta maailmassa kuin kaksi asiaa: epäonnistuminen ja väärässä oleminen. Tämän takia en koskaan lähde politiikkaan, koska se tarkoittaisi käytännössä molempien varmistamista ja ikuista vitutusta. En silti, omasta mielestäni, ole kuitenkaan ihan dille. Ymmärrän, että näin pitää tehdä, jotta kokonaisuus toimii parhaiten (luonnossa jokainen pikkuinen kakkapallonpyörittäjäkoppakuoriainen haluaisi olla maailman valtias: duckduckgo: bombardier beetle).
Sen verran ikää tullut vastaan, niin olen kuitenkin huomannut yhden pikku jutun:
- yksi tosiasia, fakta, on aina sopusoinnussa minkä tahansa muunkin faktan kanssa. Totuus on aina yhteensopiva totuuden kanssa.
Luulen, että tässä on persuja yhdistävä tekijä.

Muut puhuu ja elää valhetta.
premissi = tarkalleen määritelty juurisyy

Tabula Rasa

Itselle väärässäolo ja virheiden teko on ehkä jopa tehokkain opettaja. Ei tarvitse kovin monta kertaa kunnolla ryssiä niin sitä kummasti oppii, ja mitä enemmän vetänyt alta arvostelun, sitä enemmän on oppimismahdollisuuksia. Tämänkin vuoksi olen ehdolla. Kampanjassa oli pahoja virheitä, mutta niistä oppii eikä niitä toista seuraavalla kampanjakierroksella.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''