News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Facebookin tietomurto - tarkista sivustolta vuoto.fi varastettinko tietosi

Started by Lalli IsoTalo, 05.04.2021, 01:33:41

Previous topic - Next topic

Lalli IsoTalo

Tämä tieto on Petteri Järviseltä. En tiedä tuosta sivustosta mitään. Etene varovasti.

https://vuoto.fi/

"Tarkista onko tietojasi vuotanut Facebookin 2019 varastettujen tietojen mukana. (Vain Suomalaiset)"

Kun isket numerosi, HUOM!!! OMALLA VASTUULLASI, kenttään, tulee vastauksena onko numerosi pöllitty. Jos niin käynyt, sivusto ohjaa sinut paikkaan josta voit ilmoittaa varkauden. Liitteenä FB-keskustelua asiasta.

Teille jotka olette/ette ole FB:ssä: salasanaa ei ole varastettu. Nimi, sähköposti, syntymäaika, puhelinnumero saattoivat mennä jos olit ne kertonut.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Luotsi

Hällä väliä. Olen lärvikirjan tapaisissa paikoissa pseudonyyminä, jollain yhdentekevällä mail-osoitteella. Varastakaa pois, jos huvittaa  :P
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

Ari-Lee

Ihmiset itse ovat tietonsa syöttäneet eli ei mitään vuotoa ole tapahtunut.

Itse en ole missään sosmedissa, mutta puhelin soi Ma-Pe vähintään kerran päivässä. Joskus 3 kertaa. Ne ovat niitä suoramarkkinointihenkilöitä ne. Ja olen kiellonkin tehnyt dvv.fi saitilla. Kaikki 5 kieltoa. Turhauttavaa puuhastelua. En kuitenkaan vastaa yhteenkään soittoon.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

DuPont

Quote from: Luotsi on 05.04.2021, 03:01:04
Hällä väliä. Olen lärvikirjan tapaisissa paikoissa pseudonyyminä, jollain yhdentekevällä mail-osoitteella. Varastakaa pois, jos huvittaa  :P
Minullakin vain valeprofiili pseudosähköpostilla.
Muuten kyllä kauhiaa.

IDA

Vanhoina, hyvinä aikoina nimi, osoite ja puhelinnumero olivat puhelinluettelossa. Facebookin profiilissa on samat tiedot. En olisi huolestunut tästä.
qui non est mecum adversum me est

Lobotomite

Quote from: IDA on 05.04.2021, 04:35:12
Vanhoina, hyvinä aikoina nimi, osoite ja puhelinnumero olivat puhelinluettelossa. Facebookin profiilissa on samat tiedot. En olisi huolestunut tästä.

Toisaalta vanhoina hyvinä aikoina ei lepsuiltu näin paljon tietoturvan kanssa kuin nykyään. Esim. näillä perustiedoilla voi onkia kaikenlaista tietoa, koska yritysten tietoturva on tasolla "öööhh... kertoisitko kotiosoitteesi, jotta varmistun henkilöllisyydestäsi?"

Melbac

Petteri järvistä pidettiin vähän vitsinä nuorempana ja naurattaa vieläkin vähän toi että sitä pidetään "asiantuntijana" lehtien mielestä kun kirjoittanut pari huonoa kirjaa.Toi että joku saa facebookin auki ei omasta mielestä ole mitenkään kauhea asia jollei se sitten ole firman sivu.Ennen oli vaikeampi tehdä noita juttuja kun ne oli aika simpeleitä kun nykyään on lisäilty sinne kaikkea sontaa jotka sitten mahdollistaa kaikenlaista.Omassa nuoruudessa ei pahemmin mitään luottokorttijuttuja harrastettu(paitsi jos halusi soittaa atlantin yli) ja oltiin enemmän kiinnostuneita isoista koneista jossa oli paljon levytilaa,tietysti se jos niillä pääsi "leikkimään" oli bonus.

/edit
Toihan on myöskin tietynlaista phishingiä jos kehoitetaan että kirjoita sivulle nimesi/tunnuksesi ja tarkista onko sun tietoja viety.;)

ikuturso

Mulla oli kaksi vuotta sitten fb:ssä vanhaksi mennyt vaalikampanjasähköposti, puhelinnumeroani en ollut sinne antanut. Syntymävuosi oli kait oikea, mutta syntymäpäivässä olin ottanut mamuilta mallia, eli 1.1.

Ja testasin vuoto.fi, eikä puhelinnumeroani löytynyt. Toki tuossa vuoto.fi -sivustolla on se ongelma, että vielä viitisen vuotta sitten pystyi perustamaan fb-tilin ilman mitään puhelinnumerotietoa. Muistaakseni nykyään sieltä lähetetään joku tekstiviestivarmenne tms. Että vaikka puhelinnumero ei olekaan missään näkyvissä tiedoissa, järjestelmän syövereissä se on.

On muuten varsin mielenkiintoinen tapa fb:llä ilmoitella julkisesti (jos olet sallinut sen) henkilöiden syntymäpäiviä (syntymäaika siinä sivussa) toisille käyttäjille. Jos tykkää saada "punainen tupa ja perunamaa"-toivotuksia sydämin ja kukkasin, niin mikäpä siinä. Joskus identiteettivarkauksiin riitti koko nimi ja syntymäaika. Riippuen hieman palvelusta.

Kyllä se [666] siru [/666] tulee vielä joskus.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Melbac

Quote from: Lobotomite on 05.04.2021, 07:08:47

Toisaalta vanhoina hyvinä aikoina ei lepsuiltu näin paljon tietoturvan kanssa kuin nykyään. Esim. näillä perustiedoilla voi onkia kaikenlaista tietoa, koska yritysten tietoturva on tasolla "öööhh... kertoisitko kotiosoitteesi, jotta varmistun henkilöllisyydestäsi?"
No ihan varmasti lepsuiltiin.Nyt on se että konetehot/netin nopeus on noussut ja se että kaikki on kiinni netissä mahdollistaa näiden tekemistä.Isojen firmojen tietojen keräykset on myös yhtenä syynä siihen että on mahdollista saada noin paljon tietoa ihmisistä.

pienivalkeapupu

Saattaa olla että kuulun tuohon vajaan puolentoista miljoonan huijattuun (sou tu spiik) joukkoon, kun pari kertaa on tullut enklannin kielinen puh soitto kapulaan, joka tosin on loppunut itsestään alta aikayksikön. Tiedä sitten miten edunvalvonnassa oleminen vaikuttaa asiaan... valokuvaa en ole jaksanut koskaan laittaa Naamakirjaan, joten se kaiketi on hyvä juttu.
"Luulen, että pääsääntöisesti, kirjoitukseni ovat totta."

"Minun täytyy toimia epävarmuudessa, vaikkei minulla aina ole kaikkea informaatiota ja tietoa."

MiljonääriPlayboy

^ne englanninkieliset puhelut eivät liity ääsbuukkiin mitenkään. En ole itse koskaan ollut persekirjassa, mutta Microsoftin päämajasta soittelevat silti silloin tällöin. Aika usein 05-alkuisista numeroista, tosin viimeksi taisi olla myös ulkomaansuunta Tanskasta.
PolPolle tiedoksi:
A) kaikki kirjoittamani on sarkasmia
B) Vous êtes des collaborateurs

Liechtenstein

80-luvulla tosiaan saattoi löytää esim. poliisien ja julkkisten numeroita luettelosta, eipä enää paljoa tuon jälkeen. Ennen asiat tosiaan olivat paremmin/reilummin/terveemmin monessakin mielessä.

Minulla on kymmenisen vuotta itseäni vanhempi ystävä, johon verrattuna minä olen se kalkkeutunut ja urautunut. Häntä kiinnostaa kaikki uutuudet: bändit, elektroniset laitteet jne. Liittyminen Irc-galleriaan oli eräs hänen kuningasajatuksiaan. Sama juttu Netlogin kanssa (en muista kumpi oli aiemmin, mutta samoja aikoja).

Taas kerran oli tullut joku uusi juttu, Facebook. Tässä kohtaa vihelsin pelin poikki ja sanoin että eipä noita edellisiäkään ole tullut paljon käytettyä, vaan yhteydenpito tapahtuu lähinnä puhelimella. Facebookista tulikin suosittu ja ehkä edellä mainittuja välineitä kätevämpi yhteydenpitoon. Kaikesta huolimatta olen pitänyt pääni kaikki nämä vuodet, enkä ole vieläkään Facebookissa. Hyvä vai huono?

Lalli IsoTalo

Quote from: Liechtenstein on 05.04.2021, 10:42:49
Hyvä vai huono?

Omalta osaltani FB sopii kaupunginosajuttuihin (kirpparit, koira löytynyt ym.s), ylläpitoon kaukaisten sukulaisten kanssa (joista ei edes tiennyt!) ja harrasteryhmäkeskusteluihin. Siellä voi olla vaikka salanimellä, jonka tietävät ne jotka tietävät ja joille se kerrotaan.

Kaikki tiedot voivat olla feikkejä. Jos joskus tarvitaan puhelinnumeroa johonkin varmistukseen, se voi olla prepaid kännykkä, joka tajuaa tekstarit (älyä ei tarvita).

Sanomattakin on selvää, että poliittisista mielipiteistä ei kyllä kannata keskustella millään profiililla. Ja FB sun muut kasaavat sinusta profiilin sen perusteella mitä sinä ja ystäväsi katselette ja keskustelette. Eli jos käyt katselemassa JH-a:n sivuja sanomatta itse mitään, FB tietää että seuraat häntä, oli syy mikä tahansa.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

ikuturso

Quote from: MiljonääriPlayboy on 05.04.2021, 10:01:47
^ne englanninkieliset puhelut eivät liity ääsbuukkiin mitenkään. En ole itse koskaan ollut persekirjassa, mutta Microsoftin päämajasta soittelevat silti silloin tällöin. Aika usein 05-alkuisista numeroista, tosin viimeksi taisi olla myös ulkomaansuunta Tanskasta.

Onko ne oikeasti microsoftia, vai jotain phishingiä?

Seuraavaksi kun minulle soitetaan "IT-tuesta" englanniksi, taidan sanoa, että

"Sorry but I don't have any kind of computer"

Tänä aamuna taas pirisi puhelin ja suuntanumero oli Tanskaan.

https://support.microsoft.com/en-us/windows/protect-yourself-from-tech-support-scams-2ebf91bd-f94c-2a8a-e541-f5c800d18435
QuoteMicrosoft does not send unsolicited email messages or make unsolicited phone calls to request personal or financial information, or to provide technical support to fix your computer. Any communication with Microsoft has to be initiated by you.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Veikko

-- Kaikesta huolimatta olen pitänyt pääni kaikki nämä vuodet, enkä ole vieläkään Facebookissa. Hyvä vai huono?

Hyvä, ehdottomasti hyvä! Sieltä katsoo naama, joka on vino nimenomaan peilin vuoksi.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Melbac

80-luvulla tosiaan saattoi löytää esim. poliisien ja julkkisten numeroita luettelosta, eipä enää paljoa tuon jälkeen. Ennen asiat tosiaan olivat paremmin/reilummin/terveemmin monessakin mielessä.

Minulla on kymmenisen vuotta itseäni vanhempi ystävä, johon verrattuna minä olen se kalkkeutunut ja urautunut. Häntä kiinnostaa kaikki uutuudet: bändit, elektroniset laitteet jne. Liittyminen Irc-galleriaan oli eräs hänen kuningasajatuksiaan. Sama juttu Netlogin kanssa (en muista kumpi oli aiemmin, mutta samoja aikoja).

Taas kerran oli tullut joku uusi juttu, Facebook. Tässä kohtaa vihelsin pelin poikki ja sanoin että eipä noita edellisiäkään ole tullut paljon käytettyä, vaan yhteydenpito tapahtuu lähinnä puhelimella. Facebookista tulikin suosittu ja ehkä edellä mainittuja välineitä kätevämpi yhteydenpitoon. Kaikesta huolimatta olen pitänyt pääni kaikki nämä vuodet, enkä ole vieläkään Facebookissa. Hyvä vai huono?
itse pidän tota ihan ok juttuna koska siellä on jotain vanhoja tuttuja joiden numeroita ei ollut vuosikymmeniin tiedossa.Samoin jos kiinnostaa sukujutut niin tuolta voi löytää juttuja niihin.se messanger on myös aika kätevä jos/kun pitää hoitaa jotain asioita firmojen kanssa.Nykyään on mennyt kyllä huonompaan suuntaa eli hitosti sponsoroituja mainoksia ja "käyttöliittymäkin" on mennyt epäkäytännölliseksi.On siitä vielä hyötyä mutta jos en olisi liittynyt vuosia sitten niin en liittyisi nyt.Kai nyt poliisien perheen numero(kotinumero) sieltä luettelosta löyty pakostikkin.

Melbac

Quote from: MiljonääriPlayboy on 05.04.2021, 10:01:47
Toi oli huijaus ja soitti ne sitten myös suomalaisesta numerosta.Riitti kun kertoi ettei ole nettiä niin loppu puhelu siihen.Ms:n asiakaspalvelu ja jotain höpötti viruksesta tms huonolla englannilla.Itse olin vähän että wtf.:D

MiljonääriPlayboy

Ei, ne intialaisittain englantia kaamean taustamelun seasta ääntävät kehikset eivät oikeasti ole Microsoftilta...  :roll:

Ja tuskinpa niiltä toisilta yrittäjiltäkään kannattaa ostaa osakkeita, tai ottaa vastaan sijoitusvinkkejä..
PolPolle tiedoksi:
A) kaikki kirjoittamani on sarkasmia
B) Vous êtes des collaborateurs

repsikka

Tässä taannoin soitteli "Microsoftin" avulias agenti palvelujaan tarjoten. Kysäisin mistä hän soittelee. Kertoi olevansa Kaliforniassa.  Juteltiin hetki niitä näitä, vaikea oli ymmärtää kaverin outoa aksenttia. Sitten kysäisin kuin ohimennen, paljonko kello on. Ilmoitti ajan tuntia Suomen aikaa jäljessä. Se siitä Piilaaksosta.

simppali

Joku asia on hieman nutullaan, minulla ei ole facebook statusta, laitoin yhden käyttämistäni feikki sähköpostiosoitteistani hakuun.. tulos;

QuoteOh no — pwned!

QuoteNyt on kuitenkin mahdollista myös itse tarkistaa, ovatko omat tiedot vuotaneet. 

Oman sähköpostiosoitteen voi syöttää Have I Been Pwned? -sivustolle, minkä jälkeen sivuston tietokanta tutkii, onko juuri sinun tietojasi vuotanut. 

Sivustolla on tietokantoja sadoista vuodoista, joten näet myös mahdollisissa muissa tietovuodoissa menetettyjä tietoja. Jos haluat etsiä juuri sitä, onko tietojasi vuotanut Facebook-vuodossa, käytä Facebook-tiliisi linkitettyä sähköpostiosoitetta

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/oletko-sina-yksi-yli-miljoonasta-suomalaisesta-uhrista-taalta-voit-tarkistaa-vuotiko-tietojasi-facebookista/8107336

Minulla ei ole facebook-tiliä, silti eräs sähköpostitilini on ollut tietovuodon kohteena.
Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.