News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Critical Social Justice / Woke-sekoilu

Started by zupi, 16.12.2020, 15:57:48

Previous topic - Next topic

zupi

#180
[tweet]1411882228423041024[/tweet]

[tweet]1411880626337325066[/tweet]

[tweet]1411756091977916419[/tweet]

[tweet]1411473898491678720[/tweet]

[tweet]1411535838333259783[/tweet]

zupi

Quote from: zupi on 22.06.2021, 11:38:08
Kun on ollut puhetta superrikkaan valtaeliitin ja sekopää-wokeistien perverssistä liittoutumasta...

QuoteHerlinien suvun päättäjä TE:lle: Intersektionaalisuus ja feminismi nyt keskeisiä

Jussi Herlinin mukaan monimuotoisuus on avainkonsepti, joka on otettava haltuun.

(...)
(...)
Jos joku vielä ihmettelee, miten nämä totalitaristiset uuskommunismisekopäisyydet tuntuvat vaan Suomessakin leviävän, vaikka niitä kannattaa vain minimaalisen pieni osuus väestöstä...

Mistäköhän on Herlin tuon "suuren oivalluksensa" saanut... On tämä kyllä sairasta. Alkaa olemaan ihan 30-luvun meininkiä (vaikka onkin vasta 20-luku).  :-\

[tweet]1412460830000508928[/tweet]

[tweet]1412469364687732738[/tweet]

QuoteSCOOP: Raytheon, the nation's second-largest defense contractor, has launched a critical race theory program that encourages white employees to confront their "privilege," reject the principle of "equality," and "defund the police."

Let's review the internal documents.

Last summer, Raytheon CEO Greg Hayes launched the Stronger Together campaign instructing employees on "becoming an anti-racist today." He signed a corporate diversity statement and then asked all Raytheon employees to sign the pledge and "check [their] own biases."

The program is centered on "intersectionality," a core component of critical race theory that divides the world into competing identity groups, with race, gender, religion, sexual orientation, and other categories defining an individual's place within the hierarchy of oppression.

Raytheon then asks white employees to deconstruct their identities and "identify [their] privilege." The company argues that white, straight, Christian men are at the top of the oppression hierarchy—and must work on "recognizing [their] privilege" and "step aside" for minorities.

Raytheon tells employees to "identify everyone's race" during workplace conversations. Whites must "listen to the experiences" of "marginalized identities" and should "give [those with such identities] the floor in meetings or on calls, even if it means silencing yourself."

Raytheon instructs white employees never to say that they "pray things change soon." Whites must acknowledge that their own discomfort is "a fraction" of their black colleagues', who are "exhausted, mentally drained, frustrated, stressed, barely sleeping, scared and overwhelmed."

Raytheon has segregated employees by race and identity groups for black, Hispanic, Asian, Native American, LGBTQ, and other intersectional categories.

This is a slide from a recent seminar on "Developing Intersectional Allyship in the Workplace."

Next, Raytheon explicitly instructs employees to oppose "equality," defined as "treating each person the same . . . regardless of their differences," and strive instead for "equity," which "focuses on the equality of the outcome."

Finally, in a collection of recommended resources, the company encourages white employees to "defund the police," "participate in reparations," "decolonize your bookshelf," "join a local 'white space.'"

QuoteI have been playing defense for the past month, successfully repelling attacks from MSNBC, WaPo, NYT, and others.

In the meantime, I have obtained the internal "antiracism" documents for 26 of the Fortune 100 companies, which I will be releasing one by one.

Back on offense.

Raytheon taisi olla Fortunen listalla sijalla 57, markkina-arvo n. 130 miljardia taalaa.

Lalli IsoTalo

Quote from: zupi on 06.07.2021, 22:35:51
Quote from: zupi on 22.06.2021, 11:38:08
Kun on ollut puhetta superrikkaan valtaeliitin ja sekopää-wokeistien perverssistä liittoutumasta...
QuoteHerlinien suvun päättäjä TE:lle: Intersektionaalisuus ja feminismi nyt keskeisiä
Jussi Herlinin mukaan monimuotoisuus on avainkonsepti, joka on otettava haltuun.
Jos joku vielä ihmettelee, miten nämä totalitaristiset uuskommunismisekopäisyydet tuntuvat vaan Suomessakin leviävän, vaikka niitä kannattaa vain minimaalisen pieni osuus väestöstä...
Mistäköhän on Herlin tuon "suuren oivalluksensa" saanut... On tämä kyllä sairasta.

Mistähän se nyt olisi tullut? Veikkaan geneettistä erityispiirrettä.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

zupi

Tuohon valtamädän ja hullumarxistien liittoutumaan liittyen voisi laittaa tähän taas muutamia lainauksia laatuteoksesta nimeltä "Feministisen pedagogiikan ABC". Käytännössä tuo on vähän kuin wokeismi-kultin raamattu. Ja syksyllä on ilmeisesti tulossa kakkososa...

QuoteOpetuksen valtavirta ainakin yliopistoissa – feministisestä ja kriittisestä pedagogiikasta huolimatta – on edelleen hyvin akateemista, valkoista ja keskiluokkaista.
QuoteErojen pedagogiikassa on myös pyritty etsimään keinoja purkaa opetukseen sisäänrakennettuja rodullistamisen ja seksualisoimisen käytäntöjä sekä kulttuurista kloonausta. Kulttuurisella kloonauksella tarkoitetaan sitä, miten esimerkiksi eurooppalaisten yliopistojen valkoinen, keskiluokkainen, miehinen kulttuuriperintö kloonautuu opetuksen kautta opiskelijoihin (katso tarkemmin Tuija Saresman Intersektionaalisuus – erot ja hierarkiat opettamisessa -teksti tässä kirjassa).
QuoteSuomen kieleen lainasana on tullut merkitsemään teoreettista suuntausta, jossa painotetaan yksilöiden ja ryhmien välisiä eroja – sukupuolen lisäksi esimerkiksi etnisyyttä, seksuaalisuutta tai yhteiskuntaluokkaa – ja niiden risteytymistä. Se merkitsee myös eroihin liittyviä valtahierarkioita sekä erojen keskinäistä suhdetta, sitä mikä kulloinkin oletetaan normiksi. Suomessa tällainen neutraalilta näyttäytyvä valta-asema on edelleen usein mieheydellä, valkoisuudella, heteroseksuaalisuudella ja keskiluokkaisuudella.
QuoteTällaisia ovat valkoiset, miehet, heteroseksuaalit, keskiluokkaan kuuluvat ja cissukupuoliset eli ne, joiden sukupuoli-identiteetti ja sukupuolen ilmaisu ovat syntymässä määritellyn sukupuolen mukaiset. Nämä ryhmät saattavat ainakin ryhmän sisältä käsin näyttäytyä neutraaleina, vaikka ne ovat valta-asemassa suhteessa muihin.
QuoteMarginalisoitujen ohella on syytä analysoida myös etuoikeutettuja ryhmiä. Tällaisia ovat valkoiset, miehet, heteroseksuaalit, keskiluokkaan kuuluvat ja cissukupuoliset eli ne, joiden sukupuoli-identiteetti ja sukupuolen ilmaisu ovat syntymässä määritellyn sukupuolen mukaiset. Nämä ryhmät saattavat ainakin ryhmän sisältä käsin näyttäytyä neutraaleina, vaikka ne ovat valta-asemassa suhteessa muihin.
QuoteOpettajat, kuten muutkin akateemisesti koulutetut ihmiset, kuuluvat usein keskiluokkaan. Suurin osa suomalaisissa kouluissa opettavista pääsee nauttimaan myös valkoisten etuoikeudesta (white privilege).
QuoteLuokan lukeminen muiden erojen kanssa yhdessä, kuten esimerkiksi sukupuolen ja iän, on hedelmällistä oppimisessa. Monet feministitutkijat ovat osoittaneet, että keskiluokan makuvalinnat asettuvat ikään kuin mittapuuksi ja kyseenalaistamattomaksi tavoitteeksi myös työväenluokan toimijoille. Nämä tutkimukset ovat aika- ja paikkasidonnaisia.
QuoteSuomalainen koulujärjestelmä perustuu edelleen valkoiselle, keskiluokkaiselle ja "kantasuomalaiselle" oppilasjoukolle. Normioppilas edustaa valtaväestöä myös sukupuoleltaan ja seksuaaliselta suuntautumiseltaan.
QuoteYhdenvertaisuudesta puhuttaessa tai toimintatapoja tarkasteltaessa on tärkeää pohtia, teemmekö erontekoja "meihin" ja "muihin" ja miten ylipäänsä puhumme erilaisuudesta. Miten kohtelemme oppilaita, jotka eivät ole keskiluokkaisia, valkoisia ja luterilaisista lähtökohdista?
QuoteMateriaaleissa kuvataan edelleen "normioppilasta", joka kuuluu valtaväestöön, on keskiluokkainen ja fyysisesti toimintakykyinen. Tarjoavatko nykyisten oppimateriaalien kuvastot mitään samastumispintaa rodullistetuille oppilaille?
QuoteToinen, vakavampi esimerkki itsepuolustukseen sisältyvistä ongelmista on Britanniasta 1990-luvulta. Työväenluokkaisessa muslimiperheessä kasvanut Zoorah Shah rikkoi stereotypian passiivisista eteläaasialaisista naisista. Hän myrkytti ja tappoi miehen, joka oli harjoittanut häntä kohtaan fyysistä, seksuaalista ja taloudellista väkivaltaa pitkään. Shah oli kasvanut yhteisössä, joka oli marginalisoitu ja kriminalisoitu yhteiskunnan rasististen ja taloudellisesti epätasa-arvoisten rakenteiden takia. Hän sai 20 vuoden tuomion teosta. Samoihin aikoihin keskiluokkainen nainen, myöskin rodullistettu, sai pienemmän tuomion samankaltaisesta teosta. Itsensä puolustamisella voi siis olla erilaiset seuraukset riippuen henkilön etnisestä tausta, luokasta tai muusta ominaisuudesta. Feministit Southall Black Sistersissa kamppailivat tuolloin "Our Tradition, Struggle not Submission!" -iskulauseella (Incite! 2016). Feministiryhmä teki pitkäjänteistä työtä, ja 2006 Shah vapautettiin vankilasta.

Yhtäkään käsitteisiin "rikas", "eliitti" tai "epätasainen" liittyvää ilmausta mestariteoksessa ei ole. Ihmetyttääkö vielä, miksi valtamätä kannattaa tätä aatetta? Epäonnisin ja varattomin porukka tappelee "keskiluokkaista" porukkaa vastaan... (Ja tietenkin naiset miehiä vastaan, homot heteroita vastaan, rodut toisia rotuja vastaan, jne...)

Itselleni näistä wokeismin jedi-ritareista (ritarittarista) tulee mieleen keskitysleirien luottovangit. Tuo jengi oli luultavasti onnensa kukkuloilla. Ei mitään väliä sillä, että huonosti menee ja jossain sun yläpuolella on kaikesta päättävä eliitti. Riittää, kun pikku psykopaatti pääsee määräilemään toisia ihmisiä.

Lalli IsoTalo

Tuo mikä nykyään on halveksittavaa keskiluokkaisuutta oli edellisellä vuosisadalla taantumuksellisen porvarillista.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

zupi

#185
Piti ensiksi laittaa tämä Utøya ketjuun, mutta yllättäen lähti taas rönsyilemään tämän ketjun suuntaan. Hommakin mainittu...

Vihahallituksen toimeksiannosta vihapuhetta Suomessa tutkiva "objektiivinen" Persuja herjaava akateeminen feministi:

[tweet]1411611623031296003[/tweet]

Ja Hyysärin artikkelin kirjoittaja, "objektiivinen" journalistikaveri vastaa:

[tweet]1411619453771599873[/tweet]

[tweet]1411620796699664384[/tweet]

Ja tuleeko jollekin yllätyksenä, että Tuija Saresma ja Dr. Emilia Palonen ovat "dear colleagues"?

[tweet]1408033895849811972[/tweet]

V...u juuri niin, tuo on akateeminen Suomi...  :facepalm:  :silakka:

Mielestäni tämä James Lindsayn twiitti-ketju sopii hyvin tähän. Tietenkin nykyisin on paljon niitä, ketkä oikeasti tekevät rahaa wokeismilla, ja paljon. Mutta nämä ovatkin ihan eri porukkaa kuin tosiuskovaiset.

[tweet]1383999318269460485[/tweet]

QuoteI suspect a lot of the reason so many academic temperament types turn to Marxism and other Marxian ideologies is that they're simultaneously not good at making money, smarter than average, and suckers for theoretical constructs that "would work" if only people were smarter.

I don't think a lot of people realize how much resentment gets boiled up in people who are smart but too impractical to know how to make money, especially when they see "dumb" people making more money. Overproducing these bourgeois types is very dangerous to any society.

Wokeness isn't Marxism, but it's a Marxian ideological worldview, and it's great for smart, bourgeois people to gain status and influence even where they can't make money. It's very geared toward exactly that kind of striver who is otherwise economically displaced right now.

The problem with this educated bourgeois overproduction is that these smart incompetents are extremely likely to blame systems rather than themselves for being bad at making money compared to their more practical and socially competent peers, plus, they get "expert entitlement."

Social theories that require being sorta smart but not really insightful (midwit stuff) like Wokeness, Critical Theory, Marxism, etc, are very attractive to this kind of person who can gain status and influence by rattling off theoretical nonsense (about problematics).

More importantly, these "systemic"-based social theories allow for the externalizing of blame, responsibility, and locus of control, which is psychologically necessary to people who can't countenance the fact that smart ≠ valuable or competent in a real economy.

Laitetaan vielä muutama Tuijan uudelleentwiittaus, kun nuo kertovat mielestäni aika paljon tuon poppoon yleistietouden, järkevyyden ja loogisen ajattelukyvyn hulluuden tasosta.

[tweet]1410856598071877636[/tweet]

[tweet]1407067157763178496[/tweet]

[tweet]1406878797056692224[/tweet]

[tweet]1407029413955391490[/tweet]

Edit. Laitetaan vielä pätkä Hankamäen Totuus kiihottaa kirjasta:

Quote9.3. Vasemmistopopulistit tietokirjailijoina

Kortensa kelvottoman populismitutkimuksen kekoon kantavat myös Emilia Palonen ja Tuija Saresma vasemmistokustantamo Vastapainon kautta julkaisemassaan toimitusteok-sessa Jätkät & jytkyt,384 jossa etsittiin populismille tyypillisinä pidettyjä "ristiriitoja" perussuomalaisten argumentaatiosta mutta ei löydetty niitä vihervasemmiston ja punavihreän median suoltamasta propagandasta, vaikka mediatodellisuus on niitä täynnä alkaen ydinvoiman korvaamisesta tuulivoimalla ja päätyen käsitykseen, että sähkö tulee pisto-rasiasta. Säälittävää kirjoittajien omalta kannalta oli, kun Emilia Palonen väitti 2017 Ilta-Sanomissa, että Perussuomalaiset asettuvat seuraavissa vaaleissa "kaikkia vastaan".385

Tosiasiassa Perussuomalaisten väitetty populistisuus on ollut kansalaisten kuuntelemista ja toimimista suomalaisten ihmisten sekä yhteiskuntamme kokonaisedun puolesta. Se, että muut puolueet ovat pyrkineet sulkemaan perussuomalaiset pois hallitusyhteistyöstä, on ollut märän rätin viskaamista kansalaisten silmille ja merkinnyt kaikkien muiden asettumista perussuomalaisia ja demokratiaa vastaan.

Ei tarvinne muistuttaa, että Jyväskylän yliopistossa kulttuuripolitiikan dosenttina ja Helsingin yliopistossa politiikan tutkimuksen lehtorina toimiva Emilia Palonen on kommunistisen sirpalepuolueen aktiivi, joka esiintyy "objektiivisesti" ja "tieteellisesti" myös SKP:n Tiedonantaja-lehden sivuilla.386 Yleisradio puolestaan käytti Palosen "asiantuntemusta" jutussa "Tutkija Halla-ahosta: etäännyttävä yhden asian älykkö"387 haukkuakseen Perussuomalaisten puheenjohtajaehdokasta ja esittääkseen Palosen mukapuolueettomana "populismin asiantuntijana", vaikka kyseessä on yliopiston leivissä pitämä poliittisen vasemmiston ääriajattelija ja Jussi Halla-ahon poliittinen vastustaja. Palosen puoluepoliittista sitoutuneisuutta ei kuitenkaan kerrottu Yleisradion jutussa, mikä ilmentää Ylen roolia vasemmistolaisena valemediana.

Suomen Perusta voisi ehkä teettää laajemman tutkimuksen yliopistojen ja median wokeistien / kommarien todennäköisesti hyvin laajasta mädätysringistä?

Lalli IsoTalo

QuoteDr. Emilia Palonen: My dear colleague @tuijasaresma finally got a well-deserved tenured position at @uniofjyvaskyla. We have been applying for project funding for the past 10 years and making our living. From now on she only needs to budget for her team!

Leipää pöytään löytämällä natseja sieltä missä niitä ei ole.  :flowerhat: Näin Suomessa 2021. Kun ei kyvyt muuhun riitä niin sillä sitten.  :facepalm:
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Lalli IsoTalo

#187
Quote from: Lalli IsoTalo on 08.07.2021, 00:11:33
QuoteDr. Emilia Palonen: My dear colleague @tuijasaresma finally got a well-deserved tenured position at @uniofjyvaskyla. We have been applying for project funding for the past 10 years and making our living. From now on she only needs to budget for her team!

Leipää pöytään löytämällä natseja sieltä missä niitä ei ole.  :flowerhat: Näin Suomessa 2021. Kun ei kyvyt muuhun riitä niin sillä sitten.  :facepalm:

Vanhan akateemisen sanonnan mukaan tenure eli vakiovirka tarkoittaa, että voit syödä aivosi, koska niitä et enää tarvitse niitä. Tätä ei olemattomien natsien löytäjiltä edellytetä, koska he ovat syöneet aivonsa jo ennen vakioviran saamista.

"The juvenile sea squirt wanders through the sea searching for a suitable rock or hunk of coral to cling to and make its home for life.  For this task, it has a rudimentary nervous system.  When it finds its spot and takes root, it doesn't need its brain anymore, so it eats it! It's rather like getting tenure."
- Daniel Dennett, The Incomparable Consciousness Explained, 1991, page 177: https://appliedabstractions.com/2007/03/06/a-tenured-squirt/
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Pöhisijä

#188
Quote from: zupi on 08.07.2021, 00:00:28
...
Tuommoiset poliittiset propagandistit ovat kyllä järkyttävä ongelma akademiassa, tiede on heitetty romukoppaan ja tilalle ovat tulleet ideologiset hörhöteoriat. Suomessakin tuo syöpä leviää kiihtyvällä tahdilla ja osaa aloista on jo mahdotonta opiskella ellei ole itsekin ideologian pauloissa.

Itsekin jouduin tuolle syövälle alttiiksi kun katselin huvikseni erästä Helsingin yliopiston aloitusluentoa, aiheesta ei oikein puhunut, vaan paasasi lähes koko luennon mustista, välillä liitti ne vähän aiheeseen jollain omilla pseudotiedeteorioillaan. Tietysti piti myös huokaillen sanoa "valitettavasti meilläkin on yksi ihmisoikeuksia vihaava puolue tässä maassa", siinä kohtaa meni se propaganda itsellä kiinni.

Mielenkiintoista nähdä millaista tulevaisuudesta tulee, kun koulut pukkaa ulos poliittisia aktivisteja tiedehenkilöiden sijaan.

-

Luin vasta jonkun tutkimuksen jossa tutkittiin jenkkilän akademian eliittiä, siellä huomasivat mm. humanistien ja yhteiskuntatieteilijöiden olevan uskovaisempia kuin luonnontieteilijät (mitä matalampi ÄO sen varmemmin uskoo). Lisäksi poliittisen ekstremismin havaittiin myös liittyvän matalaan älykkyyteen, fyysikoilla, joilla on kaikkien alojen korkein ÄO, sen esiintyvyys oli matalimpien joukossa, kun taas matalamman älyn omaavilla sitä esiintyi eniten.

Noissa naisten twiiteissä havaitsin uskonnon hurmoksessa olevia poliittiseen ekstremismiin sortuneita ;D

Lindsay on oikeassa, että akademiaan hakeutuvilla on yleensä keskivertoa korkeampi älykkyys. Jenkeissä humanisteilla oli muistaakseni ~120 ÄO, mutta epäilen Suomen numeron olevan heikompi, koska
a) ilmaisen koulutuksen vuoksi ei ole minkäänlaista riskiä niin heikoinkin aines uskaltaa kokeilla
b) täällä pääsee kirjoille suunnilleen sillä, että osaa kirjoittaa nimensä oikein hakulomakkeeseen
c) koska nykyään on oletettua, että hankkii jonkun korkeakoulututkinnon. Laiskalle opiskelijalle helpoksi oletetut humanistiset alat ovat luonnollinen valinta
d) alalle tulee vuosi vuodelta enemmän poliittisia aktivisteja

Ehkä heidän älykkyytensä on juuri siinä kipupisteessä, jossa Marxilaiset teoriat tuntuu mahtavilta, mutta ei osata nähdä niiden ongelmia. Naiivi lapsellinen ajatusmaailma johdattelee ajattelua; kyllä meillä on kivaa kun jaetaan ne pahan Bezosin rahat ja tuhotaan maiden rajat, koska kaikki ihmiset ovat kivoja kuten minä! Minunkin tohtoriystävä on Irakista, miten ne äärioikeistolaiset natsipersut voi vihata niitä pakolaisia? Hyviä ihmisiä kaikki, tänne vain jokainen joka haluaa tulla!

Tuli mieleen kun Redditissä tekivät kyselyn sosialisteille, vastaajia ei ollut kuin ~500, mutta paljastui, että 48% oli työttömiä, 61% asui vanhempien kanssa, 69% oli koulut kesken, 14% kannatti sananvapautta ja 46% kannatti mellakointia.

Yllättäen sieltä aina paljastuu totalitaristisia ihmisiä jotka elää verorahoilla tai paistaa burgereita mäkkärissä minimipalkalla. Kyllä se utopia alkaisi kun kommunismi tulisi ja pääsisi poliittiseksi johtajaksi, mihinkään kaivoksellehan semmoisia älykköjä ei varmasti laitettaisi.

Lalli IsoTalo

#189
Quote from: Pöhisijä on 08.07.2021, 05:59:35
Tuli mieleen kun Redditissä tekivät kyselyn sosialisteille, vastaajia ei ollut kuin ~500, mutta paljastui, että 48% oli työttömiä, 61% asui vanhempien kanssa, 69% oli koulut kesken, 14% kannatti sananvapautta ja 46% kannatti mellakointia.

@Pöhisijä, olisiko tuohon kyselyyn linkkiä?

Ja sitten Gallupin tutkimuksen löydöksiä: nuorison positiivinen mielipide kapitalismista laski 10 vuodessa 34%. Positiivinen mielipide sosialismista ei juuri muuttunut. Tein kaavion (liite 3), jossa X-akseli ei ala nollasta, jotta trendi olisi selkeämmin nähtävissä.

Quote from: https://news.gallup.com/poll/240725/democrats-positive-socialism-capitalism.aspxAugust 13, 2018
Democrats More Positive About Socialism Than Capitalism'

Story Highlights

- 47% of Democrats view capitalism positively, down from 56% in 2016
- 57% of Democrats now view socialism positively, little changed from 2010
- Republicans very positive about capitalism; 16% positive on socialism
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

ApuaHommmaan

Quote from: Pöhisijä on 08.07.2021, 05:59:35
Luin vasta jonkun tutkimuksen jossa tutkittiin jenkkilän akademian eliittiä, siellä huomasivat mm. humanistien ja yhteiskuntatieteilijöiden olevan uskovaisempia kuin luonnontieteilijät (mitä matalampi ÄO sen varmemmin uskoo). Lisäksi poliittisen ekstremismin havaittiin myös liittyvän matalaan älykkyyteen, fyysikoilla, joilla on kaikkien alojen korkein ÄO, sen esiintyvyys oli matalimpien joukossa, kun taas matalamman älyn omaavilla sitä esiintyi eniten.

Noissa naisten twiiteissä havaitsin uskonnon hurmoksessa olevia poliittiseen ekstremismiin sortuneita ;D

Ei koske Suomea. Esimerkiksi Syksy Räsänen ja Till Sawala.

Ilmastohumppa on fysikaalisten tieteiden alla. Sieltä pukataan tieteellisesti kestämätöntä propagandaa ääri-ideologian kiihkolla.

ÄO on varsin suppea mittari mihinkään. Uskonnon kannalta yhdistäisin sen eniten siihen, että ateisti on helpompi olla viettämällä aikaa 24/7 tietokoneella koodaillen. Tällöin sinne humanistisempaan suuntaan ei päädy. Jolloin ei myöskään uskonnolliseen ajatteluun. Toki silloin ne ajatukset mitä esimerkiksi uskonnoissa sanotaan ovat täysin asiantuntemattomia, kuten humanististen ihmisten koodausajatuksetkin ovat.
Lisää rahaa kotouttamiseeni.

zupi

Pistetään tähän Bari Weissin uusin kirjoitus, kun sopii niin hyvin toisessa ketjussa juuri esiin tuotuun Halliksen puheeseen (https://hommaforum.org/index.php/topic,129223.msg3327208.html#msg3327208).

https://bariweiss.substack.com/p/a-witch-trial-at-the-legal-aid-society

QuoteA Witch Trial at the Legal Aid Society
Maud Maron was a model public defender. Then she was forced out of her job because of her political views and her race.

If you google "bleeding heart liberal," Maud Maron might well turn up as the first hit. Every cause liberals are supposed to fight for, every group they are supposed to champion, every candidate they are supposed to support — well, that was Maron's not so atypical life and career. Until recently.

(...)

In short, Maron is exactly the kind of lawyer you'd imagine Legal Aid would put on the cover of its brochures. But today the public defender is filing suit in the Southern District of New York against the organization to which she has dedicated her career.

The suit, which you can read here, claims that Maron was "discriminated against on the basis of race" by her employer, Legal Aid Society, (...) In other words: it says she was forced out of her job because of her political views and her race, a violation of Title VII of the Civil Rights Act.

"None of this would have happened if I just said I loved books like White Fragility, and I'm a fan of Bill de Blasio's proposals for changing New York City public schools, and I planned to vote for Maya Wiley for mayor. The reason they went after me is because I have a different point of view," she said.

(...)

(...) But on July 23, 2020, Maron published an Op-Ed in the New York Post under the headline "Racial obsessions make it impossible for NYC schools to treat parents, kids as people."

Here's how it opened:

    I am a mom, a public defender, an elected public-school council member and a City Council candidate. But at a city Department of Education anti-bias training, I was instructed to refer to myself as a "white woman" — as if my whole life reduces to my race.

    Those who oppose this ideology are shunned and humiliated, even as it does nothing to actually improve our broken schools.

    Though facing severe budget cuts, the DOE has spent more than $6 million for the training, which defines qualities such as "worship of the written word," "individualism" and "objectivity" as "white-supremacy culture."

That's when things at work blew up. Three days after she published the piece, the Black Attorneys of Legal Aid Caucus put out a lengthy statement saying that "Maud Maron has no business having a career in public defense, and we're ashamed that she works for the Legal Aid Society." It declared: "Maud is racist, and openly so," and offered no evidence to back up the charge. It said that this veteran public defender was a "prominent opponent of equality" and a "classic example of what 21st century racism looks like."

(...)

The statement also accused Maron of being terrible at her job. (...)

One former colleague told me that the accusation of racism in an organization like Legal Aid "is the equivalent of calling someone who works at a Jewish organization anti-Jewish. It becomes impossible to work there." Never mind that several lawyers who worked alongside Maud told me that the allegations were absurd.

"She was beyond terrific," said James Chubinsky, Maron's former supervisor. "When she joined the Bronx Division I didn't understand why she wasn't coming as a supervisor, given her resume. She handled the toughest cases and arraignments, she did an enormous amount of work, and she went out of her way to engage the less experienced lawyers in the cases she was handling," said Chubinsky, who spent the past 41 years at the organization, until he retired a year-and-a-half ago. "Any suggestion that she was anything other than a top-flight lawyer that the Legal Aid Society should be damn proud to have on their staff is a crock."

Another former co-worker told me: "She was a great colleague. I've known her for two decades. She was very caring toward her clients and a very good attorney." Did they ever see her exhibiting racist behavior or expressing racist views? "Definitely not. Not at all."

But this lawyer wasn't willing to defend Maron on the record. Chubinsky said he understands why: "Everybody is scared to death of the r-word," he told me. (...)

Maron said it was not easy to find a lawyer to take her case: Challenging activists who claim the mantle of antiracism carries tremendous professional risks these days. "Part of me would have loved to walk away from the whole thing," she said. "But these ideologues have tried to ruin my name and my career and they are going after other good people. Not enough people stand up and say: It is totally wrong to do this to a person. And this is not going to stop unless people stand up to it."

"If you had asked me when I became a mom what I thought were the pressing concerns my kids would face I probably would have said climate change, maybe ending the Iraq war," she said. "I am so shocked that what I worry about now is creeping totalitarianism in America."

(...)

"It was becoming intolerable," Chubsinky said of the intolerance that had taken root at Legal Aid. "We talked about all of this behind closed doors. Because you can't talk about this with the doors open. It's a really oppressive environment for anyone who isn't radical, including, by the way, those attorneys of color who don't share these lunatic views like abolishing the police or saying that it's necessarily racist to arrest people for misdemeanor crimes."

(...)

"I was embarrassed that I didn't stand up for her. But I was scared. Everybody is scared of that label," a former colleague told me.

"Nobody should have to endure what Maud endured," Chubinsky said. "It's outrageous."

Ja hullutuksesta toiseen. Vihavasureiden propagandavideot alkaa oikeasti lähestymään Goebbels tasoa: Aivopestään lapsi hulluideologiaan, ja sitten tehdään videoita, joissa hän vetoaa tämän hulluideologian puolesta. Hyi saatana!

[tweet]1414654970725498881[/tweet]

zupi

Yllä mainittuun Abigail Shrieriin liittyen.

[tweet]1415698487237349378[/tweet]

[tweet]1415702322521509893[/tweet]

[tweet]1415705777130541057[/tweet]

Kyseistä kirjaa käsitelty aiemmin tuolla:

https://hommaforum.org/index.php/topic,131511.msg3320878.html#msg3320878

Tuota se Kiilusilmän ja valtamedian toimittelijoiden niin rakastama "sukupuoliaktivismi" on. Lasten tuhoamista oman aatteen edistämiseksi, ja vastakkaisten mielipiteiden hiljentämistä, joko hyvällä tai pahalla.

Ja totta tämäkin:

[tweet]1415701590183383050[/tweet]

zupi

[tweet]1415828379127984133[/tweet]

[tweet]1415786311848443904[/tweet]

[tweet]1408181242072293389[/tweet]

[tweet]1415661710610993153[/tweet]

[tweet]1415575332673884160[/tweet]

ohkurin_narsi

QuoteOpetuksen valtavirta ainakin yliopistoissa – feministisestä ja kriittisestä pedagogiikasta huolimatta – on edelleen hyvin akateemista, valkoista ja keskiluokkaista.

Heh, melkein putosin tuolilta..  ;D "Opetus yliopistoissa on edelleen hyvin akateemista"! Pitääkö akateemisessa instituutiossa opetuksen siis olla woken mukaan ei-akateemista?



vihapuhegeneraattori

Quote from: zupi on 16.07.2021, 13:12:24

[tweet]1415661710610993153[/tweet]


Tämä on näistä kyllä paras. Castro myi kommunismiaan brandillä "Social Justice".. you can't make this shit up!!
En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

Totti

Ohessa UHerd YouTube kanavan haastattelu, jossa eräs newyorkilainen isä kertoo miten hänen tyttärensä eliittikoulu kauppaa rotuoppeja (Critical Race Theory, CRT):

https://www.youtube.com/watch?v=f6uUpHgtctk

Isä kertoo miten koulu vaati sopimuksen allekirjoittamista koskien CRT:ia ja että sitä pitäisi opetella myös kotona. Rotuteorialle epäsopivaa oppimateriaalia poistetaan, oppilaita opetellaan fokusoimaan ja häpeämään (valkoiset) ihonväriänsä, vanhempia vaaditaan osallistumaan rotukursseille jne.
Erikoinen näkökanta on, että esim. oven avaaminen pyörätuolissa istuvalle on mikroaggressio eikä sitä saisi tehdä jottei käyttäisi (valkoista) ylivaltaa.

Pitkähkö haastattelu on valaiseva esimerkki siitä miten vasemmisto yrittää aggressiivisesti ajaa läpi agendansa USA:n kouluissa täysin avoimella indoktrinaatiolla.
Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus

nochWunder

Quote from: Totti on 19.07.2021, 13:44:32
Ohessa UHerd YouTube kanavan haastattelu, jossa eräs newyorkilainen isä kertoo miten hänen tyttärensä eliittikoulu kauppaa rotuoppeja (Critical Race Theory, CRT):

https://www.youtube.com/watch?v=f6uUpHgtctk

Isä kertoo miten koulu vaati sopimuksen allekirjoittamista koskien CRT:ia ja että sitä pitäisi opetella myös kotona. Rotuteorialle epäsopivaa oppimateriaalia poistetaan, oppilaita opetellaan fokusoimaan ja häpeämään (valkoiset) ihonväriänsä, vanhempia vaaditaan osallistumaan rotukursseille jne.
Erikoinen näkökanta on, että esim. oven avaaminen pyörätuolissa istuvalle on mikroaggressio eikä sitä saisi tehdä jottei käyttäisi (valkoista) ylivaltaa.

Pitkähkö haastattelu on valaiseva esimerkki siitä miten vasemmisto yrittää aggressiivisesti ajaa läpi agendansa USA:n kouluissa täysin avoimella indoktrinaatiolla.

Terveinä aikoina tälläinen koulu olisi lakitoimin lopetettu ja järkyttyneet ihmiset seuraisivat dokumentteja tv:stä täysin epäuskoisena kuinka näin sairas kultti on päässyt kouluihin.

Mutta nykyään, kun olemme jo prosessissa reaktiot ovat pieniä. Mielisairaista ideoista on tullut normaaleja. On todella helppo nyt ymmärtää miten Natsisaksa tapahtui. Se ei enää ole uskomatonta. Tälläistä niilläkin oli.
Suomessa on todellisuudessa vain yksi puolue aina vallassa, vapaamuurarit. Heitä ohjaa eliitti. Ihmisten pitää herätä tajuamaan tämä. Koko valtiovalta kuuluu vankilaan!

zupi

Aina sama tarina. Kun joku sellaiseen vähemmistöryhmään, jota vihavasemmisto käyttää poliittisten päämääriensä edistämiseen, kuuluva ei noudatakaan vihavasemmiston agendaa, niin hyvät ihmiset kohtelevat kyseistä henkilöä kuin paskalänttiä kengänpohjassa. Eli ei ihan samalla tavoin kuin "äärioikeistolaista" vhm:ä, mutta melkein... Ihan sama juttu, olipa kyse sitten rodusta, transuilusta, tai jostain muusta.

[tweet]1417218681218768897[/tweet]

Quotei don't believe in gender identities. i don't believe it's kind to tell people they can change sex or tip toe around reality because they might get upset. i don't identify as a woman and i don't identify as a detransitioner; i just am those things. i am way past done pandering.

pandering will not work. ever. the trans orgs and the trans activists will never care about detransitioners. ever. because their objective is not to help people with gender dysphoria and it never has been. ever. their objective is to gain political power. we are an inconvenience.

i am not the other side of the coin to a trans identified person. these aren't just two "identities" that "both sides" should learn to respect.

ever notice that trans people who go against trans activist dogma get treated like shit? yeah, they're inconvenient too.

so i'm done being "nice". i believe gender ideology is morally wrong. it harms society because it manipulates people and draws vulnerable people into harms way. it harms individuals because it sells them a fantasy that carries huge risks. i don't respect it, sorry not sorry.

ohkurin_narsi

Mä kuuntelin äsken koko levyllisen motown neekerimusiikkia (Diana, 1980), eikö se laita nyt sitten minut valta-asemaan musiikin tekijöihin nähden, koska olen valkoinen?

P

Quote from: ohkurin_narsi on 21.07.2021, 15:44:08
Mä kuuntelin äsken koko levyllisen motown neekerimusiikkia (Diana, 1980), eikö se laita nyt sitten minut valta-asemaan musiikin tekijöihin nähden, koska olen valkoinen?

Olet syyllinen blackexploitingiin?
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

zupi

#201
[tweet]1417067152956399619[/tweet]

[tweet]1417827917137072131[/tweet]

Kokkarinuoret lienee Breen kanssa samaa mieltä.

https://hommaforum.org/index.php/topic,129975.msg3323313.html#msg3323313

Edit. Täysin sairasta meininkiä.

[tweet]1416035985683533832[/tweet]

[tweet]1417294992851226628[/tweet]

[tweet]1417302147021090818[/tweet]

nochWunder

Maailmassa on silti kaikki hyvin, eikä kukaan suinkaan tekisi mitään moraalitonta pahaa ihmisille, esim. piikittämällä näihin jotain jännää.

Selvästikään mitään merkkejä ei ole mistään sellaisesta joka voisi pöyristyttää tulevat sukupolvet lähes irti nahoistaan, kuten natsien kokeet vammaisille, mustalaislastenkodit, lobotomia tms..


Tai sitten sokea Reettakin näkisi, että ajassamme on niin helvetisti mätää, että lapset olisi hyvä pitää kotiopetuksessa ja perheen yksityisyys ja turvallisuus tulisi varmistaa myös niin, että viranomaiset pidetään mahdollisimman kaukana.
Suomessa on todellisuudessa vain yksi puolue aina vallassa, vapaamuurarit. Heitä ohjaa eliitti. Ihmisten pitää herätä tajuamaan tämä. Koko valtiovalta kuuluu vankilaan!

zupi

Quote from: zupi on 16.05.2021, 23:23:54
(...)

Quote1/13] The Swedes have a word, "fredsskadade", meaning "injured by peace", where a society has been prosperous & peaceful for so long that it somehow hurts them. Handicaps them. Debilitates their thinking.

2/13] Those immigrants are behaving badly? Or simply behaving according to their cultural norms? It's not that those cultural norms are wrong/illiberal/oppressive. It's that WE are oppressive. We must have done something to cause them to behave this way.

3/13] It's not uncommon thinking. Pelle Neroth Taylor describes this thinking in his documentary "Dying to be Multicultural" (on YouTube). Göran Adamson in his book "The Trojan Horse: A Leftist critique of Multiculturalism in the West".

(...)

https://twitter.com/WokeTemple/status/1393917900264820737

Tuli törmättyä uudestaan tuohon Göran Adamson nimeen, joten piti kaivella vähän äijän kirjoituksia. Ihan mielenkiintoinen tuttavuus, vaikken nyt kaikesta olekaan samaa mieltä. En tosin tiedä, onko oikea ketju tälle.

QuoteMulticulturalism is just masochistic nationalism
Its champions hate their nation with as much zeal as old-style nationalists celebrate it.

Göran Adamson
19th November 2020

It was George Orwell, in his 1945 essay Notes on Nationalism, who came up with the idea of the 'negative nationalist' – someone, that is, who is obsessed with hating his own national culture.

The negative nationalist, Orwell writes, inverts the sentiments of the old-fashioned positive nationalist. Where the positive nationalist reveres and hails his nation's history and culture beyond reason, the negative nationalist denigrates and loathes it beyond reason. Where the positive nationalist elevates his nation above all others, the negative nationalist always compares it unfavourably to others.

In many ways, Orwell's negative nationalist resembles today's multiculturalist. To all intents and purposes the multiculturalist is a nationalist. It is just that his nationalism has been 'transferred' to a distant and exotic culture. He even talks of the same things that the positive nationalist does – roots, culture, history – and he does so with just as much sentimentality and romanticism as the positive nationalist.

Is there a difference between old-fashioned nationalism and the 'transferred nationalism' of the multiculturalist? Yes, but it is merely geographic. While a classic nationalist goes on and on about 'our' roots and 'our' culture, a transferred nationalist talks endlessly about the virtues of 'their' culture and 'their' roots. Think for example of Swedish politician Mona Sahlin, who damned Swedish culture as 'ridiculous' while calling Turkish culture 'so much more refined and authentic'. This is still a form of nationalism. As Orwell argued, the nationalist has strong emotional ties to his own culture, while the negative nationalist, or multiculturalist, 'has chosen to sink his own individuality' into an overseas culture.

Of course, unlike avowed nationalists, negative nationalists, such as multiculturalists, will deny their nationalism. Instead, they will speak at great length about the dangers of nationalism and present themselves as internationalists – that is, as opponents of nationalism as a principle. But their words are betrayed by their continual elevation of other national cultures and the denigration of their own. They may have parted from classic nationalism, but they are no closer to true internationalism. Their entire political worldview expresses a mirror-image of old-style positive nationalism.

Moreover, the flaming passion with which these transferred nationalists speak on behalf of exotic cultures makes you wonder whether we are not, in fact, witnessing nationalists of a particularly zealous bent. Fully aware that any expression of such national-romantic ecstasy at home would be tantamount to political suicide, they pack all their frustrated nationalism in a suitcase, before calmly unpacking it elsewhere, perhaps in an Islamic theocracy far away. And, once there, they can unleash reactionary ideas deemed politically poisonous at home, from religious violence to female submission.

Hence negative nationalism often results in gross hypocrisy. The multiculturalist can claim that 'my nationalist cult is adorable, but yours is fascism'. Transferred nationalists keep paying tribute to progressive values, while betraying them in practice.

There is also a strong masochistic element to negative nationalism
. Indeed, I would argue that, just as an individual masochist experiences sexual pleasure through self-abasement in a context of domination, so a masochist nationalist experiences political pleasure through self-hatred in a context of political domination.

(...)

https://www.spiked-online.com/2020/11/19/multiculturalism-is-just-masochistic-nationalism/

QuoteSelf-Criticism: A Conversation with Göran Adamson


    In 2017, three out of four people suspected of murder in Sweden were migrants — a figure that seems frightfully high. The funny thing is that the Swedish Social Democrats, and others you might call multiculturalists — the "politically correct" — they have not been interested in investigating this, even though these are issues that Swedish people are talking about.

    In Sweden, however, what people talk about are "socioeconomic factors" — which they claim are the causes behind everything: crime, rape, marginalization, exclusion, unemployment and financial issues. The multiculturalists link these issues to our country and say they are something we are to blame for. Those are completely different from culture, which is something that people bring with them when they come to Sweden.

    "Culture," they repeat over and over again, "has nothing to do with it!" So we ask them, "Then how do you explain that migrants from, say, Vietnam or Thailand, have a far lesser propensity for crime than migrants from other parts of the world?"

    Orwell said something like, "I know enough about the working class not to idealize it." You can apply the same concept to... fantasies about other cultures: the fact that we know very little about them because if we knew enough... we would not idealize these countries the way many academics in Sweden, Paris, or London are doing: we would know too much.

    Another aspect here relates to when migrants come to Sweden. They are greeted by those who know very little about their own culture, who care very little about it and who are happy to compare it unfavorably to other cultures. Almost like a pastime. "Oh, you know, the way we treat homosexuals or women or migrants or structural racism in Sweden..." It is simply not true. We all have these dinners and just sit around and harass our own country, and everyone else does the same and we love it.

    If people come to Sweden, how are they supposed to respect Swedish culture if we do not respect it ourselves? But in Sweden, we are not allowed to do that. In basically every other country, every other culture, people have a certain respect — even in dictatorships, they love their country, the tradition, and so on. In dictatorships, of course, if they do not love their country, they are not allowed to say so. If Sweden is such a bad place, why is everyone coming here?... No one is escaping from Sweden to Yemen.

    It is as if we simply cannot accept the fact that we are fortunate and privileged because it goes against our own self-deception.... This whole self-critical, self-harassing attitude is a perfect way to avoid the kind of shame of being privileged. This self-critical attitude among scores of Western elites can only occur in wealthy societies. It is an odd fruit among those who are troubled by the fact that they are privileged and fortunate. But why on earth be troubled by it? Why be ashamed by all those before us who made our country so successful? This is just head-spinningly grotesque.

    So, this is a one-sided tolerance: self-criticism, even if sometimes possibly justified, is replaced by self-annihilation. An idea fostered from above by political elites whereby Western cultures, Western traditions, Western ideas are being dismissed for the benefit of some kind of multicultural veneration and idealization of anything exotic — the more exotic, the better.

    You could say that this whole focus on.... sexual identities and so forth sounds not only like sidetracking, but also an attempt to... engage people in... relatively unimportant battles while there are much more important battles to be fought. Most prominently, the battle against globalization, neo-liberalism, the dismantling of national borders, and the intensifying aggression of predatory nations. Those are the most important.

(edellä oleva oli yhteenvetoa keskustelusta, alla vielä pikku pätkiä itse keskustelusta)

Göran Adamson, an associate professor of sociology with a PhD from the London School of economics, is engaged in public debate in Sweden focusing on issues of free speech and diversity; and an outspoken critic of "multiculturalism." His most recent book — Masochist Nationalism: Multicultural Self-hatred and the Infatuation with the Exotic — was published by Routledge in March 2021.

(...)

Adamson: The interesting thing about Sweden — it may have to do with a kind of masochistic attitude. It seems we are somehow enticed into liking to paint our own culture, our own religion and our own history, background, identity in rather dark colors, and are happy to compare our own culture unfavorably to other cultures. This does not happen only in Sweden. It has been going on in Britain and in many other countries, such as America and France.

(...)

Canlorbe: A common criticism against multiculturalism says that the capitalist class uses immigration to place at its disposal a large, cheap workforce — and to divert indigenous workers from the class struggle. Do you share such line of criticism?

Adamson: I've written about it, myself, in my previous book — The Trojan Horse: A Leftist Criticism of Multiculturalism in the West. Yes, it is a classic criticism, that instead being able to unite against the globalizing elites — the elites are manufacturing these whimsy wars between Swedish workers and migrants. You could say that this whole focus on LGBTQ, sexual identities and so forth sounds not only like sidetracking, but also an attempt to confuse: to engage people into engage in futile, silly, relatively unimportant battles while there are much more important battles to be fought. Most prominently, the battle against globalization, neo-liberalism, the dismantling of national borders, and the intensifying aggression of predatory nations. Those are the most important.

(...)

Also, the entire idea of Islamophobia is ridiculous. If you use the words Islamophobia and Islamophobic, you are really playing a sordid partisan game — because nobody would be called "liberalophobic" if they criticized liberalism. So, there is only one religion, only one structure out there where you can use this: it is Islam. If you are critical towards Islam, you are seen as "phobic" in some way, which is a hugely strange idea that should not be used. (...)

https://www.gatestoneinstitute.org/17411/goran-adamson

QuoteMasochistic Nationalism—A Review

(...)

The simultaneous debasement of one's own culture and the sanctification of those imported from poorer, non-white countries was graphically illustrated in 2002 by the former candidate for Prime Minister, Mona Sahlin. At a meeting of the Turkish youth organisation, she declared, "I think this is in a sense the reason why so many Swedes are so jealous of immigrant groups. You have a culture, an identity, a history, something that binds you together. And what do we have? We have midsummer night and ridiculous stuff like that." Adamson notes that this was not an isolated absurdity but reflects decades of masochistic political discourse within Sweden's political elite. At the same time, ideological blinkers help liberal Swedes avoid the uncomfortable realities of what might euphemistically be called the "troublesome" aspects of exotic cultures. It took Karen Jespersen, the former Minister of Integration in neighbouring Denmark, to point out that "it's hard for cultural self-denial to be more monstrous and horrifying than this."

Post-colonial guilt in Britain and other formerly imperial Western powers can produce similar displays of self-flagellation and denial. For example, when the Jay Report examining child sexual exploitation in the Yorkshire town of Rotherham was published in 2014, it found that the perpetrators were almost entirely Muslim men. Denis McShane, who was the town's MP at the time, frankly admitted in an interview, "I think there was a culture of not wanting to rock the multicultural community boat ... Perhaps yes, as a true Guardian reader and liberal leftie, I suppose I didn't want to raise that [issue] too hard." White liberal guilt among the authorities allowed horrific acts perpetrated by men from former colonies against vulnerable white girls to pass unpunished—not just in Rotherham, but in several towns and cities in England. Had the perpetrators been white men and the victims Muslim girls, it is safe to assume that McShane and other "liberal lefties" would have demanded immediate action from police stations and town halls.

Adamson's judgment is apposite here: masochistic nationalism has led to the replacement of the unfair treatment of minorities with unfair treatment of the majority. However, feelings of post-colonial guilt alone do not necessarily imply any sense of pleasure or grandeur, and the corrupting nature of the masochistic mindset also relies upon the promulgation of blatant falsehoods in defence of confected piety. For instance, a Swedish political party called the Feminist Initiative baldly stated that "Swedish men may well be the number one in the world in terms of harassment and violence against women" (eikö ne ollutkaan suomalaiset  :o); a grotesque and easily disprovable lie given the evidence clearly indicating that men from an immigrant background are significantly over-represented in assaults against women in Sweden.

My only concern about the book is the author's repeated attempts to draw similarities between positive and masochistic nationalisms. While Orwell was correct to draw attention to these, given Adamson's focus and aims, there was no need to stress discourses around the former. Moreover, positive nationalism is not necessarily reactionary: it is a simple fact of life that individuals absorb the culture and modus vivendi of the society in which they are raised and that these naturally contribute to their identity. In Western Europe, in particular, the large numbers of people who have settled in the region in recent decades, often with markedly different values and mores, have produced much anxiety. This is surely understandable, since the multicultural emphasis on tolerance of difference and the relativist suspension of moral judgement has led governments to be tentative at best in their efforts to integrate these new citizens.

In Britain, for example, the 2014 British Social Attitudes Survey found that almost a fifth of respondents (18 percent) thought that British cultural life was "strongly undermined" by immigration, and a further 27 percent thought it was "undermined" (so, 45 percent held a negative view of immigration in regard to its cultural impact). By contrast, only six percent thought cultural life was "strongly enriched" by immigration and a further 29 percent thought it was "enriched" by immigration (so, 35 percent held a positive view of the cultural impact of immigration). This seems to illuminate an uncomfortable fact—that almost half the population thinks that British national identity has been compromised by mass immigration and multiculturalism. Legitimate concerns like these expressed by positive nationalists should not simply be condemned as expressions of unbridled xenophobia.

https://quillette.com/2021/05/15/masochistic-nationalism-a-review/

Niin, ja tuohon törmäsin Gad Saadin twitterissä, Görän oli ollut haastattelussa. En ole tuota itse vielä katsonut.

https://video.podtv.live/shows/saad-truth-dr-gad-saad/season/1/episode/1-1

zupi

Vähän edellä mainittuja Göraninkin juttuja sivuten, tämä woke-hulluus ei lähtenyt lapasesta ihan "luonnollisesti".

[tweet]1418259002929164302[/tweet]

[tweet]1418260363171221514[/tweet]

[tweet]1351548499091992584[/tweet]

Miljärdöörien / valtamädän tukema BLM perustettiin myös "sattumoisin" 2013.

Muistakaa kuitenkin, Helsingin opettajia kouluttavan Rauhankasvatuksen sanoin:

QuoteRasismin rakenteellinen ja historiallinen ulottuvuus unohdetaan liian usein antirasistisessa työssä ja huomio kiinnitetään yksinomaan rasismin ilmenemiseen yksilöiden ja ryhmien välisessä vuorovaikutuksessa. Rauhankasvatuksen näkökulmasta on tärkeää pureutua rasismia ylläpitäviin rakenteisiin ja muuttaa niitä kestävällä tavalla, sillä sitä kautta saamme aikaan todellista yhteiskunnallista muutosta ja rakennamme yhteiskuntarauhaa. 

https://rauhankasvatus.fi/antirasismi/#
https://hommaforum.org/index.php/topic,125944.msg3322592.html#msg3322592

zupi

 ;D

[tweet]1419471016565354497[/tweet]

QuoteClown fragility is a series of rhetorical maneuvers deployed by clowns to avoid engaging with the true fact of their clownery. Most clowns have not developed the necessary clown humility or clown stamina to long endure exposure of their clown tactics. Thus, they tend to lash out.

Clown fragility is a product of clown privilege, which arises in a Clownworld society that promotes and protects clowns from fair criticism. They come to believe clownery is merit and accomplishment because of corrupt clownlife awards, like the Pulitzer Prize.

It is uncomfortable for most clowns to face the reality of their clownery because they're made comfortable by the privileged position their clownish mediocrity is afforded by Clownworld. This is called clown comfort and is a dimension of clown privilege that requires disruption.

Complicity in Clownworld, which produces clownlife, arises from sustained access to the unearned benefits of being a clown in Clownworld, which are rationalized under clown terms such as "justice" that have been given a new clown definition in Clownworld. This is clown complicity

Clown complicity is a state of both being and dependence for clowns. They cannot participate fully in life outside of a Clownworld, so they maintain that Clownworld for their own benefit. There is no difference between being and doing for clowns in Clownworld. They're clowns.

Clownery is the ordinary state of affairs in Clownworld, not an aberration, its so-called "normal The Science." In Clownworld, the question is not "did clownery take place?" but "how did clownery manifest in this situation?" Clownlife must be intentionally engaged.

Clowns are afforded material and psychic benefits in Clownworld that they have no motivation to criticize or dismantle. Their system of clown-over-reality serves them. Clowns will therefore go to great lengths to maintain their clownlives, including violence and extortion.

I believe that clowns do the most daily damage to our society. There is no such thing as a positive clown identity. Clowns must actively strive to become less clown.

Critical Clown Theory questions the very foundations of the Clownworld order, including equity theory, clown concept of "justice," counter-Enlightenment irrationalism, and the biased principles of self-serving policy.

I have come to see clown privilege as an invisible clowncar of unearned assets which clowns can count on cashing in each day, but about which clowns do the work to remain oblivious about. Clown privilege is like an invisible weightless clowncar of special provisions and grifts.

There is a difference between being politically clown and looking like a clown.

[tweet]1419484566495109127[/tweet]

"Ridicule is the only weapon which can be used against unintelligible propositions."

-Thomas Jefferson

zupi

#206
Quote from: zupi on 23.07.2021, 11:21:11
Vähän edellä mainittuja Göraninkin juttuja sivuten, tämä woke-hulluus ei lähtenyt lapasesta ihan "luonnollisesti".
(...)

Twiittiketjussa / linkeissä enemmän dataa siitä, miten valtamedia on viimeisen kymmenen vuoden aikana pyrkinyt muokkaamaan ihmisten näkemyksiä ja käsityksiä. Tosin joidenkin "ennakkoluulojen" kohdalla tilanne ei ole täysin selkeä.

[tweet]1419983897895464966[/tweet]

[tweet]1419983957542662144[/tweet]

Quote1/n Just published with my colleagues @Musa_alGharbi
and J Halberstadt: "Prevalence of Prejudice-Denoting Words in News Media Discourse: A Chronological Analysis"
https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/08944393211031452
Summary: https://davidrozado.substack.com/p/ppdwnmd

2/n Our results show that the frequency of words that denote specific prejudice types related to ethnicity, gender, sexual and religious orientation has markedly increased within the 2010-2019 decade across most news media outlets.

3/n The increasing prevalence of prejudice denoting words in news media starts prior to 2015

4/n The growing usage of prejudice related words in news articles has been consistent across news outlets regardless of their ideological leanings, but overall, prejudice-denoting words appear to be less prevalent in centrist outlets

5/n Factor analysis of 40 prejudice-signifying words prevalence in news media shows that a single factor accounts for over 76% of all the variance

6/n The racism theme displays the highest absolute prevalence in news written articles followed by anti-Semitism, sexism and homophobia. Islamophobia and transphobia appear to be less prevalent

7/n Correlations of yearly frequency counts for prejudice themes suggests occasional synchronicity along ideological leanings

8/n Correlation between prejudice-denoting words in written news media and TV cable news is large. The source for cable news data is Stanford Cable TV News Analyzer

9/n Granger-causality tests show that some influential outlets (in red below) preceded others on the usage dynamics of prejudice related terms. Note that the name Granger-causality is misleading, precedence in time is necessary but not sufficient to establish causation

10/n Granger tests suggest that the prevalence of prejudice-denoting terms in news outlets can be predictive of shifts in public perceptions of prejudice severity in society for some, but not all, types of prejudice

11/end We hope future studies look in-depth at potential causal factors for the trends described above as well as the impact of news media rhetoric on public consciousness and the social implications of growing perceptions of prejudice severity among the general population.

Lalli IsoTalo

Quote from: zupi on 27.07.2021, 19:48:23

Twiittiketjussa / linkeissä enemmän dataa siitä, miten valtamedia on viimeisen kymmenen vuoden aikana pyrkinyt muokkaamaan ihmisten näkemyksiä ja käsityksiä. Tosin joidenkin "ennakkoluulojen" kohdalla tilanne ei ole täysin selkeä.

Liitetiedostossa koko roska.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

ohkurin_narsi

Quote from: P link=topic=131511.msg3330135#msg3330135 date=1626871958
Olet syyllinen blackexploitingiin?
/quote]

Näin se yksinkertaisesti täytyy olla. Mitäs jos soittaa valkoista jazz-musiikkia?

Timo Rainela

#209
Puheenjohtaja Jussi Halla-aho kirjoittaa woke-kulttuurin ristiriitaisuuksista. Woke tarkoittaa kiivasta, yleensä uhriutumisherkkää vihervasemmiston politiikkaan herännyttä ihmistä, joka toistelee innokkaasti ilmasto- ja sukupuoliteesejä niitä kyseenalaistamatta.

https://www.suomenuutiset.fi/halla-aho-woke-kulttuuri-vaatii-taydellisyytta-ja-puhdasoppisuutta-elavilta-ja-kuolleilta/?fbclid=IwAR0sD6zUxbvRtgBoQ_e60N5UT6oyXQGETiwUg1pM8U4UWKoYLR6pSC0VqNI

Quote from: JHaYksi woke-kulttuurin monista erikoisista ja epäterveistä piirteistä on, että ideologista puhdasoppisuutta ja poliittista korrektiutta ei vaadita ainoastaan nykyisyydeltä ja nykyisyydessä eläviltä ihmisiltä vaan myös menneisyydeltä ja siellä eläneiltä ihmisiltä. Woke-kulttuuri ei hyväksy sitä ajatusta, että arvot ja itsestäänselvyydet muuttuvat aikojen muuttuessa; että kunkin ajan ihmiset elävät oman aikansa arvokehyksessä; ja että tekoja ja sanomisia pitää arvioida sen ajan – eikä nykyajan – standardeja vasten.

Kirjailija L.P. Hartley kiteytti osuvasti: "Menneisyys on vieras maa; asiat tehdään siellä eri tavalla."

Menneisyyttä vaaditaan nykyään noudattamaan tämän päivän moraalisääntöjä ja arvokoodistoja. Menneisyys ei siihen tietenkään kykene, vaan kauan sitten eläneet ihmiset tuomitaan meidän aikamme standardien rikkomisesta. Vanhoja elokuvia vedetään pois jakelusta, tai niiden alkuun ilmestyy varoitustekstejä tähän tyyliin: "Elokuva sisältää ilmaisuja ja stereotypioita, jotka ovat väärin nyt ja jotka olivat väärin silloin."

Tuohon viimeiseen kohtaan kannattaa kiinnittää erityistä huomiota. On esimerkiksi perusteltua edellyttää, että NYKYÄÄN ei käytetä n-sanaa. Meidän aikanamme tiedetään, että sana koetaan loukkaavaksi, joten sen käyttäminen on tietoisesti loukkaavaa. Aina näin ei kuitenkaan ole ollut. Oli aika, jolloin n-sanaa, "eskimoa" tai muita ei koettu loukkaaviksi eikä niitä käytetty loukkaamistarkoituksessa. Siksi on melko mielenvikaista väittää, että niiden käyttäminen esimerkiksi vanhassa elokuvassa tai muussa kontekstissa olisi ollut SILLOIN väärin.

Tällainen väite heijastelee sitä (niin ikään woke-kulttuurille ominaista) ajatusta, että sanan tai muun ilmaisun loukkaavuus olisi kokonaan irrallaan siitä, mitä sen käyttäjä on sanalla tai ilmaisulla TARKOITTANUT. Itse en tietenkään kielitieteilijänä voi tällaista ajattelua hyväksyä, koska ymmärrän, että sanat eivät ole absoluuttisesti (eli tarkoitusperistä irrotettuna) yhtään mitään. Ne ovat äännejonoja. Niillä on vain se merkitys, jonka kieliyhteisö niille antaa, ja tämä – kuten sanottua – vaihtelee ajan mittaan. Se, että jokin on väärin NYT, ei tarkoita, että sama asia olisi automaattisesti ollut väärin myös jonakin muuna ajankohtana.

Yhtä älykästä olisi väittää, että sana "emä" on neutraali nimitys "äidille" NYT ja perustella tämä sillä, että se OLI neutraali nimitys "äidille" ennen kuin germaanista lainattu sana "äiti" syrjäytti sen tässä merkityksessä.

Hollywoodissa on tehty viime vuosikymmeninä monia antiikin maailmaan ja mytologiaan sijoittuvia spektaakkeleita, kuten "300" tai "Troija". Ne ovat yleensä historiallisessa mielessä täyttä soopaa juuri siksi, että alkuperäiset tarinat sijoittuvat arvomaailmaan, joka on kertakaikkisen käsittämätön tämän päivän ihmisille. Menneisyyden maailmassa oli paitsi normaalia myös sankarillista, että vihollisen kaupungin valloittanut sotapäällikkö tappoi miehet, raiskasi naiset ja vei lapset orjiksi (ja poltti kaupungin maan tasalle). Tämän päivän yleisölle olisi vaikea tarjoilla sankarihahmoa, joka käyttäytyisi tällä tavalla.

Sata vuotta sitten homofobia, rasismi, antisemitismi ja monet muut ajattelutavat, jotka nykyisen konsensuksen mukaan ovat väärin, olivat valtavirtaa. Ne eivät rajoittuneet natsismin kaltaisiin ideologisiin liikkeisiin tai "pahoihin" ihmisiin. Tavalliset ihmiset ajattelivat sillä tavalla, eivätkä he kokeneet kannattavansa mitään ääriajattelua. Maailma oli toisenlainen kuin nyt. Jos tämän päivän "tolkun ihmiset" siirrettäisiin sen ajan maailmaan, he ajattelisivat kuten sen ajan ihmiset ajattelivat.

Woke-kulttuuri vaatii täydellisyyttä ja puhdasoppisuutta eläviltä ja kuolleilta. Elävistäkään harva kykenee täyttämään näitä vaatimuksia, kuolleista ei yksikään. Jokainen menneisyydessä elänyt ihminen, jonka ajatuksista ja sanomisista on säilynyt dokumentaatiota, on sanonut tai ajatellut jotain, mikä tämän päivän standardeilla tekee heistä pahoja ja kelvottomia ihmisiä, joiden patsaat on kaadettava, kirjat poltettava ja nimet raaputettava muistolaatoista.

Palaan vielä siihen ajatukseen, että jos jokin menneisyydessä sanottu on väärin NYT, se olisi ollut väärin MYÖS MENNEISYYDESSÄ. Entä jos jokin, mikä NYT on hyväksyttävää ja normaalia, onkin sadan vuoden kuluttua, 2100-luvun standardeilla, väärin ja paheksuttavaa? Seuraako siitä, että se on väärin ja paheksuttavaa myös nyt?

Jos me pidämme sata vuotta sitten toimineita ihmisiä pahoina siksi, että he eivät noudattaneet meidän aikamme sääntöjä, onko sadan vuoden päästä elävillä ihmisillä oikeus ja perusteet pitää meitä pahoina, ellemme osaa noudattaa tulevaisuuden sääntöjä?

Wokettajilla, kuten kaikkien aikojen fanaatikoilla, lienee se harha, että juuri tämä aika on jollakin tavalla erityinen. Historian päätepiste. Että juuri nyt maailma on tulossa valmiiksi ja oikea ja väärä osataan määritellä tavalla, joka kestää ajasta iäisyyteen.

SUOMEN UUTISET
EDIT muokkausta
TR: Muuten olen sitä mieltä, että naisten olemassaolo politiikassa, virkahallinnossa ja päätöksenteossa on suurin yksittäinen syy kansakuntamme yhtenäisyyden ja moraalisen, eettisen, sivistyksellisen sekä pratopalogistisen rappion ja tuhon liikkeelle panevana voimana. Joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta.