News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Sinimusta Liike - ennakkokeskustelua (ennen puolueohjelman julkaisua)

Started by Alaric, 30.10.2020, 18:24:02

Previous topic - Next topic

Mika

Quote from: Ajatolloh on 24.01.2021, 10:06:33
Quote from: Charlie on 24.01.2021, 02:47:14
Yleissitovuus tarkoittaa aika montaa muutakin asiaa. Esimerkiksi paperin työehtosopimuksessa luku "Palkkamääräykset" on kymmenen sivua. Loput 181 sivua on jotain muuta. Kun kokonaista alaa sitovia minimistandardeja luodaan, sellaisten tulisi mielellään mahtua pienempään sivumäärään. Sitä tarkoittaa paikallisen sopimisen ja joustavuuden lisääminen. Ei automaattisesti sitä, että työnantaja maksaisi vähemmän palkkaa.

Yleissitovuudesta luopuminen tarkoittaa pitkässä juoksussa huonompia palkkoja duunarille.

Paperimiehillä on (ollut) hyvät palkat Suomessa. Se johtuu tiukasta edunvalvonnasta ja juurikin niistä "kymmenen sivun palkkamääräyksistä" ja muusta siellä TESsissä.

Alan teollisuus on myös kyennyt ilmeisen ongelmitta ne hyvät liksat maksamaan.

Mutta kannattaa muistaa, että AY-liikkeen voiman hajoittaminen, TESsin särkeminen, paikallinen "sopiminen" (sanelu) ja kaikki sellainen hyödyttää yleensä vain työnantajaosapuolta ja tarkoittaa pidemmällä aikavälillä sitä, että duunarin osa kakusta pienenee.

Työväestön palkat ovat yleensä paskimmat aina niissä maissa joissa AY-liike on heikko syystä tai toisesta.

Tälliaisen järjestelmän hintana on korkea työttömyys, ja tuotnnon valuminen halpatuotantomaihin..
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

Supernuiva

Palkkataso vaikuttaa palkanmaksajan kustannustasoon, yhtenä kustannuseränä muiden joukossa.

Toinen kysymys on se, mitä työntekijä tekee palkkansa eteen. Tuottavuus pitäisi myös ottaa huomioon palkkakeskustelussa, mutta tasapäistävä maailmankatsomus pitää aihetta tabuna.

Ajatolloh

Quote from: Make M on 24.01.2021, 11:32:34
Quote from: Lobotomite on 22.01.2021, 14:10:27
Miksi lähes kaikilla köyhillä on Ruotsissa auto, ja Suomessa hyvin harvalla? 
Toisaalta, onko Ruotsissa "autorikkauden" vastapainona paljon asuntoköyhyyttä?
Ruotsin valtion tilastokeskuksen (Statistiska centralbyrån, SCB) mukaan puolestaan vuonna 2011 omistusasunnoissa asui 49 prosenttia, vuokraasunnoissa 32 prosenttia sekä lisäksi 17 prosenttia bostadsrätt-asunnoissa (SCB 2013b, Hushållens Ekonomi-tilasto).

Ruotsissa on oma asuntojen hallintamuotojärjestelmänsä, joka ei helposti taivu kansainvälisten tilastojen kategorioihin. Ruotsin oman lainsäädännön mukaan äganderätt (omistusasuminen) viittaa kiinteistön eikä asunnon omistamiseen. Siksi käytännössä vain omakotitaloissa asuvat ovat omistaja-asukkaita. Viime vuosina on ollut periaatteessa mahdollista muodostaa omistusasuntoja myös kerrostaloihin (taustalla kolmiulotteinen kiinteistönmuodostus), mutta käytännössä niiden merkitys on vielä olematon: vuonna 2012 niitä oli alle 600 kappaletta eli 0,01 prosenttia maan koko asuntokannasta (SCB 2013a).

Tiukasti ollaan taas otsikon aiheen ulkopuolella, mutta vastaan lyhyesti kun Ruotsi on tuossa mielessä tuttu.

Käytännössä tekstisi sisälsikin jo vihjeitä asian ymmärtämiseen. Ruotsin asuntojärjestelmä on varsin omintakainen, joten omistusasunnon hankkiminen ei ole välttämättä kiinnostavaa tai kannattavaa.

Pari seikkaa erityisesti pistää esiin:

a) voimakas vuokrasäätely, mikä on vuosikymmeniä jauhaessaan johtanut siihen, että isoissa ruuhkacityissä asuu metropolin keskustassa halvalla, tuohon lisättynä vuokralaisen vahva oikeus pitää vuokra-asuntonsa eli sieltä ei niin vain irtisanota (besittningsrätt). Meillähän oli tuon tyyppinen järjestelmä joskus ennen 1990-lukua. Taloudellisesti jos laskee, ei ole välttämättä kannattavaa hakea pankista sitä 10 millin velkapääomaa ja ostaa "omaksi" joku luukku Vasastanista. Jos on niin onnellisesti käynyt, että omistaa tuollaisen kullanarvoisen "1:a handskontraktin hyresrättiin Cityssä", niin eikun jatkelee vuokralla asumista vaan. Hakee mieluummin sen 10 milliä pankista ja pistää kiinni vaikka Revenioon all-in-meiningillä (@Golimar) ja nauraa koko matkan kohti taloudellista riippumattomuutta

b) bostadsrätt niminen asumisen muoto, joka puuttuu liki kaikkialta muualta maailmasta - kyseessä on aika lähellä asumisoikeusasuntoa oleva asumisen muoto, itseasiassa meidän systeemimme lienee kopioitu Ruotsista - toisin kuin meillä, Ruotsissa sen bostadsrättosuuden saa itse myydä vapaalla hinnanmuodostuksella markkinoilla ja siitä saa myös kiinnostavissa asunnoisa oikeasti fyffeä.

Äganderätt tyyppinen asumisen muoto tunnetaan kyllä Ruotissakin mutta on äärimmäisen harvinainen. Asunto-osakeyhtiön tyyppinen konstruktio taas puuttuu Ruotsista täysin. Bostadsrätt on niin hyvä systeemi, ettei ole koettu tarvetta. Bostadsrättissä ei kuitenkaan omisteta osakkeita eikä ole osakkeenomistajan riskejä. Bostadsrätt on hyvin yleinen systeemi Ruotsissa. Veikkaan, että tilastoissa se menee vuokra-asunnoiksi selittäen siten  ruotsalaisten "alhaisen" omistusasuntoharhan ainakin osittain.

Ruotsalaisille itselleen bostadsrätt tuntuu omistusasumisen muodolta, jota varten otetaan ihan pankista lainaakin kun ostellaan arvokkaampia bostadsrättejä sieltä Vasastanista tai Söderiltä.

Alaric

Nyt palataan sitten erinäisten sivupolkujen jälkeen ketjun otsikon mukaiseen aiheeseen eli uuteen puolueprojektiin.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Mietiskeliä

Quote from: Saturnalia on 24.01.2021, 09:33:49
QuoteVasemmistoliiton puoluetoimistossa on alusta alkaen ollut naispoliittinen sihteeri tai nykyään asiantuntija. Tällä hetkellä tarvetta olisi enemmän miespolitiikalle, sillä ainakin puolueen omat naisasiat ovat erittäin hyvässä kunnossa.

Miten olisi miespoliittiseksi asiantuntijaksi joku, jolla on ollut kädet rasvassa, ajaa autoa, on kuin kotonaan huolto-asemien baarien miesten kanssa, juo kaljaa, mutta kavahtaa pienpanimoiden hipsterioluita, mahdollisesti metsästää ja kalastaa, katsoo telkkarista urheilua, kuuntelee iskelmiä ja rokkia, mutta inhoaa räppiä ja kiroilee luontevasti?

Tämä ongelma on todettu vuosien aikana jo moneen kertaan, ja nousee framille sekunniksi tasaisin väliajoin ja jälleen katoaa, koska kukaan ei oikein tunnu haluavan analysoida, mistä tämä johtuu. Marinmaisesti vain toivotaan, toivotaan. Mitä tuossa viimeisessä kappaleessa kuvataan hyvinkin stereotyyppisesti? Siinä kuvataan työväenluokkaisuutta. Siis siinä mielessä, kun työväenluokkaisuus esimerkiksi jenkeissä ja briteissä käsitetään, eli matalana koulutustasona, ei vasemmistolaisuutena. Mistä sitten johtuu että matalan koulututustason elämäntyylistä halutaan imagotasolla eroon? Tämä uuselitismi. Se johtuu jatkuvasta koulutustason noususta, jolla on suuri vaikutus ajatteluumme sekä arvojemme fundamentteihin.

Sosiaalidarwinistisesti kyse on vähemmistön muuttumisesta enemmistöksi, ja enemmistö määrää aina oikeat ja väärät arvot jo ihan ajattelematta asiaa, luontaisesti. Sille myönnetään hiljainen oikeus siihen. Aihe on hyvin vaikea, tabunluonteinen käsitellä julkisesti koska koulutus mielletään pelkästään positiiviseksi asiaksi ilman mitään negatiivisia vaikutuksia yhteiskunnan dynamiikkaan. Koulutustason nousun kyseenalaistaminen on kuin kyseenalaistaisi jumalan, ja onhan se monella tapaa hyvä asia toki, mutta sen vaikutuksista arvomaailmaan sosiologisessa mielessä tulisi jo pystyä keskustelemaan myös. Lisäksi keskustelijat ovat vähissä siksikin, että harva koulutettu haluaa suunnata kriittisen katseen omaan viiteryhmäänsä, ja matalasti koulutetuilta puuttuu usein kyky analyysiin. Eräänlainen Gordionin solmu.

Tämä on se asia, joka on saanut vasemmiston hylkimään perskarvaduunaria, ja osittain myös vihreiden arvojen suosion taustalla. Pesäeron tekeminen matalasti koulutettujen makuun sekä arvoihin. Matalasti koulutetut muuttuvat koko ajan yhä pienemmäksi vähemmistöksi, ja heitä ajetaan sosiaalisesti takaa yhä voimakkaammin kuin vastarintaliikettä kellareissa. Ennen duunari oli oikeasti köyhä, mutta hänellä oli sentään puolella kuuluminen arvoenemmistöön. Enemmistö jakoi hänen arvonsa ja puhui hänen kielellään. Koulutustason jatkuva nousu eristää syntyperäisen työväenluokkaisen ihmisen lähes täydellisesti yhteiskunnasta sosiaalisesti. Keskiluokkaisuuden larppaaminen on hänelle vaikeaa, sitä häneltä nykyään vaaditaan ehtona kuulumisesta yhteisöön.

En oikein usko, että olisi enää realistisesti mahdollista vasemmistolaisen asettua matalasti koulutetun duunarin puolelle. Syytökset populismista sekä persuilusta alkaisivat välittömästi. Populismi tarkoittaa nykyään työväenluokalle puhumista sen kielellä, eli kansanomaisesti. Koulutustason jatkuva nousu on ottanut retorisen sfäärin hallinnan itselleen, ja nimittelee muunlaista kieltä kuin mitä itse käyttää. Tästä aiheesta voisi kirjoittaa kirjan, koska se on niin laaja ja syvä. Tiskinlaimentajna loppuun, että näkökulmani aiheeseen on sosiologinen, en asetu sen enempää duunarin kuin akateemisenkaan puolelle, pyrin vain havaitsemaan yhteisövoimia.

Riikka Purra ei takuulla matalasti koulutetun duunareiden kielellä, mutta kerrotko mikä Riikan jutuissa vituttaisi "persvako duunaria"? Ainoastaa talousoikeistolaiset ulostulot häntä voisivat vituttaa. Vastaavasti minä voin kertoa mikä Li Andessonin jutuissa vituttaa "persvako duunaria". Turvapaikahakijoi hyysäys, Elokanalisten ja muiden vastaavien hyysäys ja "mies voi synnyttää jutut". Mihinkään näistä Riika ei sorru. Hän on muuten tutkitusti persujen toisiksi suosituin kansanedustaja.

Demarit ovat muuten Tanskassa suosituin puolue ja syykin siihen on selvä:

Sosiaalidemokraatit nousivat maan suurimmaksi puolueeksi vuoden 2015 vaaleissa kasvattaen ääni- ja paikkamääräänsä, mutta puolueen johtama punainen blokki hävisi niukasti oikeisto-opposition siniselle blokille. Vaalituloksen myötä Thorning-Schmidt ilmoitti hallituksensa eroavan ja hän kertoi itse väistyvänsä puolueen puheenjohtajan paikalta.[7]

QuoteTanskan muut valtapuolueet omaksuivat pitkälti Tanskan kansanpuoleueen näkemykset maahanmuutosta. Sosiaalidemokraattien puheenjohtajaksi vuonna 2015 valittu Mette Frederiksen teki johtopäätöksen, että hallitsematon maahanmuutto luo sosiaalidemokraattien perinteiseen äänestäjäkuntaan turvattomuuden tunnetta, joka vie äänestäjiä demareilta oikeistopopulisteille. Niinpä Tanskan sosiaalidemokraattien omaksuma tiukka maahanmuuttopolitiikka ei eronnut enää millään kovin olennaisella tavalla oikeistopopulistien linjauksista. Sosiaalidemokraattien tiukkaa maahanmuuttolinjaa perusteltiin sillä, että hyvinvointivaltion ylläpito vaatii maahanmuuton voimakasta rajoittamista.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Sosiaalidemokraatit_(Tanska)

Lisäksi tiedetään etteivät Tanskan demarit ole muuten yhtä pahoja hyysäreitä kuin Suomessa. Joten mikä voisi "persvako duunaria vituttaa Tanska demareissa? En tiedä paljonko Tansakassa kerrotaan "mies voi synnyttää ja sukupuolia on sata" -juttuja, mutta ne asiat ovat pieniä verrattuna maahanmuuttopolitikkaan liittyviin aiheisiin.

Ja tämä liittyy aiheeseen siten, että Suomeen todellakin tarvittaisiin vasemmistohenkinen kansallismielinen puolue, joka Kurun puole meinaa olla.

Ps. Minä muuten olen sellainen matalasti koulutettu duunari, joten enköhän tiedä jotain aiheesta mistä kirjoitan.

Make M

Kuuntelin juuri Monokulttuuri FM -lähetyksen 20.1.2021. Joudun toteamaan, että Sinimusta-liike ei ilmeisesti tule saamaan minun ääntäni vaikka pidänkin hyvänä tätä puoluehanketta.

Tuon Monokulttuurin perusteella Sinimustassa minua tökkii aivan liian voimakas uskonnon läsnäolo ja ahtaat käsitykset koskien perheitä ja seksuaalisuutta. En ole mikään lgbtgtrs-fanittaja mutta minusta on vain otettava huomioon, että meitä on moneksi ja tiukkapipoinen kristillinen perhekäsitys ei vaan kaikille sovi.

En toki pelkästään tämän lähetyksen perusteella lyö vielä mitään lukkoon vaan odotan, että tulevan puolueen ohjelma julkaistaan

https://vk.com/monokulttuuri?z=video-175205551_456239653%2F295c04a04063d973ba%2Fpl_wall_-175205551

Alaric

^ Olen itse tätä ateistina (en tosin kiihko-sellaisena enää nykyään) myös miettinyt, kun suht monet näistä aktiiveista kristinuskoa korostavat, ja todennut, että meikäläiselle on tiukka etnistä suomalaisuutta ylläpitävä nationalismi kaikkine aspekteineen se tärkein asia tällä hetkellä. Sen jälkeen tulevat kenties nämä talous- ja työllisyyskysymykset, joista on ketjussa viime aikoina keskusteltu ja jotka toki tuohon nationalismiin myös oleellisesti kietoutuvat.

Siinä sivussa menee sitten tietynlaisella ns. arvo-osastolla myös sellaista mitä en itse ehkä sataprosenttisesti kannata, mutta mitä en koe myöskään kynnyskysymykseksi. Mikäpä puolue loppujen lopuksi vastaisi täysin omia näkemyksiä.

Katsellaan tosiaan tarkemmin sitten, kun puolueohjelma tulee julki.
kallista perintöänne.
Mahtuvat multaan tänne.

Ajatolloh

Quote from: Make M on 24.01.2021, 16:41:04
Kuuntelin juuri Monokulttuuri FM -lähetyksen 20.1.2021. Joudun toteamaan, että Sinimusta-liike ei ilmeisesti tule saamaan minun ääntäni vaikka pidänkin hyvänä tätä puoluehanketta.

Aika urhoollinen kaveri olet, jos jaksat niitä kuunnella. Itse en ole tainnut koskaan jaksanut kuunnella ainuttakaan monokulttuuria alusta loppuun. Syy: kuulijan halveeraamista kun jauhetaan tuntikaupalla shaibaa. Pannaan vaan kamera päälle ja aletaan suoltaan tajunnanvirtaa illasta toiseen eetteriin. Ei kiitos, ei mulla ole aikaa sellaisen katsomiseen.

Kyllä sen verta pitää olla kunnioitusta katselijaa kohtaan että edes tärkeimmistä asioista tehdään toimitettu webcast, eri pituisia, 5-15 minsaa aikaa. Niin ja näkisin että sais nuo päivittäiset lähetyksetkin olla vaikka kerran viikossa koostettuna 15-20 minuutin lähetykseksi tyyliin Alex Jones. Jos tiedätte mitä tarkoitan. Ytimekästä ja nasevaa - ja sitä ei kyllä tuollaisella tajunnanvirtatekniikalla synny. Taitaapa P. Tajukangas olla ainoa joka tekee editoitua kamaa nettiin vai tekeekö hänkään? (Vink: Ruotsiksi ja englanniksi editoitua, välillä tosi tiukkaa kamaa tekee Angry Foreigner kanavallaan https://www.youtube.com/user/EnArgBlatteTalar)

Mitä tulee tuohon uuteen puolueeseen ja uskontohommaan, niin kyllä se taitaa mulle olla nou nou, jos siellä jotain (ääri)kristillisyys tai aborttihommeleita harrastetaan. Tuollainen amerikkalainen/MAGA/Trump meininki ei kyllä ole mun juttu. Ainoa mikä siitä genrestä mulle kelpaa on vapaa aseenkanto-oikeus.

Uskonto ja politiikka pitää pitää erillään (sehän vanhassa PS:ssäkin mätti kun se Jabba the Hut, tiedätte ketä tarkoitin, hölöttin niitä katolilaisjuttujaan ja abortti öyh öyh)

Mitä tulee aborttiin, avioliittoihin ja sen sellaiseen, niin minusta ne on vahvasti yksilön omia juttuja ja niihin ei pidä politiikalla pahemmin sekaantua. Toki niin, että lasten oikeudet turvallisuuteen, hyvään kasvatukseen ja varttumiseen vahvoiksi suomalaisiksi yhteiskunnan tuottaviksi yksilöiksi taataan lainsäädännössä ja viranomaistoiminnassa tarvitatessa vaikka järein keinoin. Mutta se mitä aikuiset ihmiset muuten keskenään tekee, on minusta heidän oma juttunsa.

Toisaalta olen sitten myös sitä mieltä, ettei valtiovallan pidä sekaantua vähääkään mihinkään näistä "muu sukupuoli" tai "Pride kulkueisiin". Toki saavat yleisen mielenosoitusoikeuden ja kokoontumisoikeuden perustella marssia niin paljon kuin lystäävät vaarantamatta yhteiskunnan toimintaa, mutta poliisin ei pidä Pride kulkueeseen mennä tai valtionhallinnon organisaation ostella jotain Pride-kannatuksia. Nou nou nou. Se homma pitää hoitua aktivistien omilla konsteilla ja rahoilla.

Valtion tehtävä on pitää rajat loukkaamattomina, turvallisuus kunnossa, huolehtia perusinfrasta ja perusvaltiotoiminnoista sekä katsoa päältä että sivistystoimi, perus sosiaaliturva ja yleinen sairaanhoito toimii. Kaikki siitä ylitse menevä toiminta on sitten diskuteerauksen paikka, että oikeastiko se valtion homma on hoitaa sellaista?

Näin minä ajattelen ja tuo uskontohomma alkaa kyllä olla showstopperi mulle. Kuten jäsen Alaric kirjoittikin, täydellistä puoluetta ei ole eikä vissiin ainakaan mulle tule, mutta emmä tohon taida haluta lähteä mukaan. Persuja olen äänestänyt mutta niissä tökkii mulle kyllä se oikeistolaisuus. No, talouspoliitikasta ja sosiaalipolitiikastakin olen siis joustanut koska nuivuus, mutta vaihtaisin heti, jos tilalle tulisi nuivuutta ja vasemmistolaisempaa muuta politiikkaa. Mutta ei siihen vasemmistolaisuuteen kyllä mikään uskontoöyhötys kuulu...

Make M

Quote from: Alaric on 24.01.2021, 17:02:12
^ Olen itse tätä ateistina (en tosin kiihko-sellaisena enää nykyään) myös miettinyt, kun suht monet näistä aktiiveista kristinuskoa korostavat, ja todennut, että meikäläiselle on tiukka etnistä suomalaisuutta ylläpitävä nationalismi se kaikkein tärkein asia tällä hetkellä. Sen jälkeen tulevat nämä talouskysymykset, joista on ketjussa viime aikoina keskusteltu.
------

Japani on mielestäni ääriesimerkki hyvässä ja huonossa tiukan etnisyyden politiikasta. Kaikki ovat samannäköisiä. Elämänkumppani joudutaan etsimään ikäänkuin sukulaisten joukosta. Ei ole ihme, että hikikomori-ilmiö on Japanista peräisin ja heikko syntyvyys vaivaa maata.

Synnytysten määrä laski alimmaksi koko tilastoidun historian aikana. Japanin vuoden 2017 syntyvyys on noin 941 000 lasta, terveysministeri kertoi perjantaina.

Vauvojen määrä on 4 prosenttia vähemmän kuin viime vuonna ja lukema on alhaisin sitten vuoden 1899, jolloin syntymiä alettiin tilastoida.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005500219.html

Vaikka Japanissa asiat toimivat hyvin ja maassa on turvallista elää, niin elämä taitaa isolle osalle ihmisiä olla aika tylsää.

Sopivasti - eli ei liian paljon - etnisesti ja kulttuurisesti suomalaisista poikkeavien ihmisten maahanmuutto on ihan ok kun se on määrältään kohtuullista. Uskon, että maahanmuutto pysyy kohtuullisena silloin kun syy tulla Suomeen on työ (jolla tulee toimeen) tai rakkaus. Maailmanparannushöpsötykset päästämällä kaikki kynnelle kykenevät maahan (jopa Isis-terroristit!) ja maailman sosiaalitoimistona toimiminen eivät ole ok.

Toisin sanoen kannatan etnonationalismia, joka ei ole turhan tiukkaa.

IDA

Quote from: Ajatolloh on 24.01.2021, 17:29:20
Uskonto ja politiikka pitää pitää erillään (sehän vanhassa PS:ssäkin mätti kun se Jabba the Hut, tiedätte ketä tarkoitin, hölöttin niitä katolilaisjuttujaan ja abortti öyh öyh)

Sinua sitten varmaan mättää aina, jos jollain on asioista erilainen näkemys kuin sinulla?

Soini ei puhunut näistä kuin silloin, kun asiat olivat eduskunnassa päätettävinä ja eduskuntaryhmän jäsenillä oli täysin omantunnonvapaus äänestää oman näkemyksensä mukaan. Poikkeus oli avioliittolaki, jonka vastustus oli kirjattu eduskuntavaaliohjelmaan, jonka kaikki edustajat olivat vaaleihin osallistumisella allekirjoittaneet. Siitäkään lipsuminen ei johtanut mihinkään rangaistuksiin, jos rangaistukseksi ei lasketa sitä, että ei pyydetty mukaan uuvatteihin.

Itse en puolueen kohtuullisen pitkäaikaisena jäsenenä kuullut Soinin puheenjohtajana koskaan hölöttävän katolilaisjuttua. Niitä toki tivattiin usein mediassa, mutta aika lyhyesti Soini niihin vastasi, eikä koskaan esimerkiksi pidemmin perustellut aborttikantaansa.

Tätä, että uskonto ja politiikka pitää pitää erillään toisistaan hoetaan todella paljon, mutta juuri koskaan ei esitetä kysymyksiä miten? ja miksi?
qui non est mecum adversum me est

Seurailija

Japanin väkiluku voisi vaikka puolittua nykyisestä eikä se tuntuisi missään. Itse asiassa se olisi ympäristölle hyväksi. Suomen väkiluku sen sijaan voisi kasvaa reilustikin nykyisestä, mutta ilman maahanmuuttoa.
Quote from: Miniluv on 21.12.2020, 17:39:40
On muuten jämäkintä Halla-aho-kritiikkiä pitkään aikaan!  ;D

kgb

Quote from: Alaric on 24.01.2021, 14:35:55
Nyt palataan sitten erinäisten sivupolkujen jälkeen ketjun otsikon mukaiseen aiheeseen eli uuteen puolueprojektiin.

Kuten edellä. Seuraavaksi heiluu luuta isosti.
Turhaan ne politrukit huutaa ja hossuu,
Suomessa ei elä vinkkelitossu.

Lalli IsoTalo

Uuden puolueen linjauksiin liittyen:

Perskarvaduunarit on yhä pienentyvä kansanryhmä, mutta yksi niitä ainoita, joita todella tarvitaan (mm. putkimiehet), kun tekoäly valtaa lääkärien ja lakimiesten duuneja, siirtäen heidät alati laajenevaan "tarpeettomien syöjien" kansanluokkaan.

Niin kauan kuin tällä uudella luokalla on äänestysoikeudet, se tulee muuttamaan poliittista tasapainoa 10 vuoden sisään reilustikin. Näin kristallipalloni kertoi. Tällöin keskustellaan entistä enemmän:

A) Robottien verotuksesta. Koska robotit toimivat periaatteessa yhtä hyvin sijaintipaikasta riippumatta, niin kilpailun voittaa se länsimaa, jossa on vakaa infrastruktuuri ja vakaat yhteiskunnalliset olot. > Haittaväestö ulos koska stabilaatio.

B) "Tarpeettomien syöjien"* määrästä, heidän elinkustannusten määrästä ja maksajasta, siis kansalaispalkasta jne. > Haittaväestö ainakin ulos, näin ensi alkuun.

Noihin asioihin uusien ja vanhojen puolueiden kannattaisi valmistautua ottamaan kantaa. Vanhoilla opeilla ei pärjätä uudessa uljaassa AI-maailmassa.

* "The elderly are useless eaters."
- Henry Kissinger, The Final Days.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Hämeenlinnan Oraakkeli

Taitaa nää etnonationalismit olla suurinpiirtein joka tuhannelle syy lähteä äänestämään. Varsinkin koronakriisin jälkeiset valit ovat melkovarmaan talousvaalit. Jos sellainen ihme nähtäisiin että sinivalkoinen rintama tajuaisi taloudesta jotakin niin voisi saada jopa jonkun läpi. Samaa sontaa kuin muutokset ja Soumi ensin. Ei tule poikkeamaan noista virityksistä millään lailla.

Tavan

^Onhan tässä ainakin sellainen ero, että tämä puolueviritys on syntynyt entisten persuaktiivien ympärille, joten sillä on suurempi kohuarvo, joten se tulee saamaan enemmän ilmaista mediahuomiota ja siten mainosta ja vetoapua.

Lisäksi sinimustien johto on poikkeuksellisen fiksua ja älykästä ja retorisesti kyvykästä.
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

Alaric

Sinimustan liikkeen puolueohjelma julkistetaan ja kannattajakorttikeräys alkaa sunnuntaina 31.1. 8)

Nyt sitten vain kunnon pöhinä päälle ja kortit kasaan.

(Twitter-tili on näköjään otettu käyttöön varsinaisesti vasta tänään.)

https://twitter.com/SinimustaLiike/status/1353613580063690753

[tweet]1353613580063690753[/tweet]
kallista perintöänne.
Mahtuvat multaan tänne.

Aimo Räkä

Katsoin Twitterin kuvakkeesta että Isänmaallinen Oikeisto on taas Feeniksin lailla syntynyt uudelleen. Lyhyitä ja matalia pyrähdyksiä.
sopimaton ja väärä

Arvoton

Sattuipa hienosti, että juuri tammisunnuntai sattui osoittautumaan sopivimmaksi päiväksi aloittaa kannatusilmoitusten kerääminen. Itse Mannerheim ja pohjanmaa tulee mieleen. Ja punaisten aloittama sisällissota. Missäs me eläisimme, jos ei menneisyydessä? Sehän on kova sana myös monilla nuorilla vasemmistotaistelijoilla meillä.

En ihan yhdy näkemykseen, että SM-liikkeen kantavat voimat olisivat erityisesti vanhoja Persujen aktiiveja. Erotetussa nuorisoliitossa kait jotkut olleet t. käväisseet. Tiina Wiikki ei ainakaan, koska ei ole koskaan alentunut kulttuurinationalismiin. Kiemunki toki on ex-persu, mut saapa nähdä, ilmaantuuko muita.

Seurailija

Tuskin saavat kerättyä 5000 kannattajakorttia kunnallisvaaleihin mennessä.
Quote from: Miniluv on 21.12.2020, 17:39:40
On muuten jämäkintä Halla-aho-kritiikkiä pitkään aikaan!  ;D

JT

Quote from: Stobelius on 25.01.2021, 21:03:48
Mitä enemmän tästä on lukenut ja nyt nähnyt myös tuon komean logon niin on todella hienoa, että ainakin Tiina on mukana. Toivottavasti myös Junes, mutta hän saattaa toki jatkaa sillä Asylin nimellä. Olisihan se hienoa, jos Oulun kaupunginvaltuustossakin olisi Sinimusta ryhmä.

Oli miten oli, Junes ei luultavasti pääse yksin Asylin listalta läpi, vaan läpipääsy vaatii avuksi Tiinan äänet (tai päinvastoin, jos Tiina saisi useamman äänen kuin Junes). Toivon, että kuntavaaleissa Junes & Tiina pyrkivät valtuustoon samalta listalta. Ihan sama sinänsä minkä nimiseltä listalta.
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

Muuttohaukka

Lapuan liikkeen värit ja mielessäni liitän fontin fasismiin ja Mein Kampfiin.

Alaric

Quote from: Stobelius on 25.01.2021, 21:26:42
Ja eikös sen ryhmän nimen voi sitten vaihtaa myöhemmin?

Tämän ketjun nimen voisi varmaan myös vaihtaa muotoon Sinimusta Liike?

Luulenpa, että sitten kun puolueohjelma julkaistaan, tehdään selkeyden vuoksi uusi ketju kyseisellä nimellä. Tällöin löytyy sitten helpommin ajantasaiset tiedot puolueesta ko. ketjusta.

Tämän ketjun miellän ikään kuin esikeskusteluksi aiheesta niillä tiedoilla, joita tähän mennessä on saatu.
kallista perintöänne.
Mahtuvat multaan tänne.

Alaric

Quote from: Stobelius on 25.01.2021, 21:03:48
Joskus viime vuoden loppupuolelle toivoin, että Wiik ja Lokka eivät lähtisi mukaan tähän, mutta olin kyllä täysin väärässä. Mitä enemmän tästä on lukenut ja nyt nähnyt myös tuon komean logon niin on todella hienoa, että ainakin Tiina on mukana. Toivottavasti myös Junes, mutta hän saattaa toki jatkaa sillä Asylin nimellä.

Olisihan se hienoa, jos Oulun kaupunginvaltuustossakin olisi Sinimusta ryhmä. Lieköhän aikoinaan ollut IKL:n edustajia Oulun valtuustossa.

Tiina Wiik ei kyllä käsittääkseni ole tässä mukana (ainakaan toistaiseksi). Mistä tuollainen tieto?

https://twitter.com/SwanOfTuonela/status/1353786373434728450

[tweet]1353786373434728450[/tweet]
kallista perintöänne.
Mahtuvat multaan tänne.

Tavan

He tekevät arvokasta työtä! IKL oli aikoinaan Suomen paras puolue - erittäin luterilainen, erittäin sivistynyt, erittäin based.

IKL:n sinimusta perintö pitää rehabilitoida takaisin eloon ja suomalaisen politiikan keskiöön.

P

Quote from: Tavan on 25.01.2021, 22:16:15
He tekevät arvokasta työtä! IKL oli aikoinaan Suomen paras puolue - erittäin luterilainen, erittäin sivistynyt, erittäin based.

IKL:n sinimusta perintö pitää rehabilitoida takaisin eloon ja suomalaisen politiikan keskiöön.

Kannatuksineen? Kai ymmärrät, että tuolla aikansa poliittisella "killeriaplikaatiolla" oli muistaakseni  vaaleissa 14- 8 kansanedustajaa 200:dasta? Ei aikoinaan kovin syvästi ja laajasti uponnut kansaan? Miksi uppoaisi nyt?

No kattellaa. Onhan tässä nyt sauma seurata kehitystä.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Tavan

^Substanssi oli mielestäni puolueista laadukkain. Edustan myös sellaista ajatusta, että maailman geopoliittiset tapahtumat, poliittisten mannerlaattojen liikkeet ja lopulta hävitty sota Neuvostoliittoa vastaan tukehduttivat IKL:n.

Vaihtoehtohistoriassa tuosta puolueesta olisi niin väkevillä potentiaaleilla voinut tulla vaikka mitä, jos puolueen kohtalo olisi saanut olla sen omissa käsissä loppuun asti.

P

Quote from: Tavan on 25.01.2021, 22:34:28
^Substanssi oli mielestäni puolueista laadukkain. Edustan myös sellaista ajatusta, että maailman geopoliittiset tapahtumat, poliittisten mannerlaattojen liikkeet ja lopulta hävitty sota Neuvostoliittoa vastaan tukehduttivat IKL:n.

Vaihtoehtohistoriassa tuosta puolueesta olisi niin väkevillä potentiaaleilla voinut tulla vaikka mitä, jos puolueen kohtalo olisi saanut olla sen omissa käsissä loppuun asti.

No IKL:n kannatus oli laskeva 14:sta 8:saan kansanedustajaan, ennen pakkolakkautusta.  Joo , olisihan sinisistäkin niin väkevillä potentiaaleilla tulla mitä vaan?

Minusta ei ole kovin fiksua sitouttaa uutta, tässä ajassa toimivaa puoluetta 1930-40-luvun todellisuudessa toimineeseen ristiriitaisen maineen saaneeseen puolueeseen, vaan fiksumpaa olisi aloittaa puhtaalta pöydältä. Etnotenavien Isoisovanhemmilla on voinut aikoinaan olla joku kontakti IKL:ään, mutta tässä on aikaa aika monta sukupolvea.

Osa potentiaalisista äänestäjistä voi jättää äänestämättä, koska kohta 80-vuotta oppikirjoissa on lukenut puolueen olleen fasistinen...
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Tavan

^Minä taas luulen että seuraavan 10-15 vuoden aikana fasismi tulee jälleen vahvasti muotiin maailmalla, ja sitä silmällä pitäen meidän sinimustat ovat asemoineet itsensä mitä parahultaisimmin.

Suomalaiset kun rakastavat ulkomaalaisten muoti-ilmiöiden ja hurahdusten matkimista yli kaiken.

Liberalismi on paljon vanhempi poliittinen ideologia kuin fasismi, ja silti nykyajan ihmiset fanittavat moista pölyttynyttä isoisien aatetta.

Kim Evil-666

Itse toivon- että mikäli tämä hanke löytää itsensä puolueeksi saakka (ja miksei löytäisi) - persuvintiöt pystyisivät tekemään yhteistyötä kanssaan. Heillä on ainakin yksi suuri yhdistävä tekijä, mitä ei muiden puolueiden kanssa löydy: kansallismielisyys.

Vaikkakin ovat kansallismielisyyden eri laidoilla- on se kuitenkin parempi vaihtoehto yhteistyölle- kuin ei kansallismielisyyttä laisinkaan. Uskoisin, että moni persujen sisälläkin näyttää tälle hankkeelle vihreää valoa. Näin olen ainakin kuullut pikkulintujen laulavan. Yhyeistyö toki vaatii sitä, että pysytään "hyvän maun rajoissa"- ja vältetään turhia provokatiivisia ylilyöntejä. Viestin tulee kuitenkin olla jämäkkää ja selvää- varsinkin ydinasioissa. Millekään selittelylinjoille ei tule median pyörteissä lähteä- vaan rinta rottingilla eteenpäin. Syteen tai saveen. Rohkeutta ja määrätietoisuutta yhdistettynä tietynlaiseen harkittuun viisauteen.
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

Arvoton

Vedän takas. Kaikki näköjjään pitäis varmistaa. Tiinuskan syksyisestä twiitistä tuli muistijälki, jotta olisi lähdössä mukaan, mut ei kait sitten. Toivoo kansallismielisiä siihen laajasti, mutta jättäytyy itse pois sivusta katsovaksi peukuttajaksi.

"Tiina Wiik 🇫🇮
@SwanOfTuonela
·
30. lokak. 2020
Kansallismielinen liittouma työstää puolueprojektia, joka tuleekin kyllä tarpeeseen. Ratkaisevaa on vain saada kansallismieliset mahdollisimman laajalla otannalla mukaan toimintaan. https://liittouma.fi/?p=641"