News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

612-kulkue Helsingissä itsenäisyyspäivänä pe 6.12.2019

Started by Heikki Luoto, 06.09.2019, 16:37:29

Previous topic - Next topic

Lahti-Saloranta

Minusta tuossa 612 kulkueessa on takana yksi asia, isänmaan asia. Kulkue ei ole poliittinen eikä suunnattu ketään vastaan. Sillä kunnioitetaan menneitä sukupolvia jotka ovat tämän maan rakentaneet. Kulkueeseen on tervetulleita kaikki polittiseen kantaan katsomatta. Siinä ei syrjitä nasseja eikä anarkisteja jos käyttäytyvät kulkueessa asiallisesti. On toki valitettavaa että kulkuetta käytetään hyväksi omiin tarkoitusperiin.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Pullervo

Itse asiasta eli itsenäisyyspäivän juhlakulkueesta sankarihaudoille sopii kernaasti jatkaa, mutta jos ainoa asia nyt ja aina on se iänikuinen natsinmetsästys, niin ei tosiaankaan tarvitse jatkaa aiheesta. Edelleenkään Hommalla ei ratkota osallistumisia ja osallistumatta jättämisiä ja nämä samat jutut samoilta jäseniltä on luettu nyt niin monta kertaa, ettei paskaa trollausta enempää katsella. Kukaan ei kiellä laittamasta "rakentavia ehdotuksia" järjestävälle taholle, jos asia kovasti painaa mieltä. (kevyttä joulusiivousta ketjun loppupäästä suoritettu)

Jalopeura

Minulle tämä oli 5. osallistuminen. 612 on selvästi yksi vuoden kokokohtia. Aion osallistua niin kauan kun henkeä ja terveyttä riittää, ja kulkuetta järjestetään.

Minua tosin häiritsee parina viime vuotena ilmennyt huutelu sivullisille. Siis osa 612-osallistujista huutelee kadun varrella oleville anarkisteille ja muille suvakeille, vaikka tälläkin kertaa se juuri nimenomaisesti kiellettiin.

Olisi ehkä hyvä jos ihmiset jättäsivät alkoholin vähän vähemmälle ennen kulkuetta. Sen jälkeen voi sitten vetää vaikka pään täyteen. Itse toivoisin että pidettäisiin 612 arvokkaana juhlana.

Tietysti nuo huutelijat ovat 1 % osallistujista, mutta se vie kuitenkin arvokkuutta ja näyttää huonolta.
"The board is set, the pieces are moving. We come to it at last, the great battle of our time"

repsikka

Quote from: akez on 08.12.2019, 14:24:53
Quote from: ikuturso on 08.12.2019, 00:53:39
Quote from: jmk on 07.12.2019, 22:13:26
Joku, jolla on koulu-unkari paremmassa muistissa, voisi tarkistaa.

@akez voisi kenties vilkaista...?

Vilkaisemisesta ei olisi mitään apua minun osaltani, sillä en osaa ollenkaan unkaria.
Sanakirjaa käyttäen sain alkuperäiskappaleen seuraavaan suomenkieliseen muotoon:
"Suomen poliisi varautuu varsin voimakkaasti ja tinkimättä järjestyksen ylläpitoon, koska viime vuosien kokemuksen perusteella isänmaallisten kansalaisten rauhallista kulkuetta usein yrittää häiritä  maahanmuuttajamyönteinen äärilaita – uutisoi M 1 ohjelmassaan."
Kyllä siinä englanninkielisessä jutussa olivat objekti ja subjekti vaihtaneet paikkaa.

Lahti-Saloranta

Se huutelu antaa tosiaan huonon kuvan kulkueesta mikä taitaa olla vastapuolen tarkoituskin. Huuteluun sopiva vastine on toivottaa hyvää itsenäisyyspäivää jos on uhan pakko jotain huutaa.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Tabula Rasa

Quote from: Lahti-Saloranta on 08.12.2019, 17:20:17
Se huutelu antaa tosiaan huonon kuvan kulkueesta mikä taitaa olla vastapuolen tarkoituskin. Huuteluun sopiva vastine on toivottaa hyvää itsenäisyyspäivää jos on uhan pakko jotain huutaa.

Toinen hyvä vaihtoehto on aloittaa yhteislaulu. Maammelauluun löytyy osallistujia ja huutelijoiden äänet hukkuvat omaan arvoonsa.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Ajattelija2008

612-soihtukulkue on todella arvokas ja vaikuttava tapahtuma.

Se on viesti federalistisille päättäjille, että Suomesta löytyy kansallistuntoa ja halua ajaa oman kansan etua ja että emme halua alistua mykkänä tai jopa hurraten EU-federalistien pyrkimykseen siirtää päätöksenteko suomalaisten asioista Berliiniin.

Lisäksi kulkue on kannanotto lakeihin perustuvan demokraattisen oikeusvaltion puolesta. Sekä EU:ssa että USA:ssa toteutetaan lakien vastaisesti laittoman halpatyövoiman massamaahanmuuttoa. Federalistit eivät kunnioita Suomen lakeja eikä EU-sopimuksia, kun he ajavat väestön vaihtoa.

Sekä federalistit että vasemmistolaiset tuntevat vetoa Brasilian kaltaiseen, rodun mukaan kerrostettuun yhteiskuntaan. 612-marssi on vastalause federalistien ja vasemmistolaisten rasistisille päämäärille.

Mäntsälän Kapina

Quote from: Tabula Rasa on 08.12.2019, 18:20:26
Quote from: Lahti-Saloranta on 08.12.2019, 17:20:17

Toinen hyvä vaihtoehto on aloittaa yhteislaulu. Maammelauluun löytyy osallistujia ja huutelijoiden äänet hukkuvat omaan arvoonsa.

Ohjelman mukaan olisi muuten ollut tarkoitus laulaa mammelaulu ennen marssia.
Näin ei kuitenkaan jostain syystä tehty.

Täytyy varmaan ensi vuonna mennä vapaaehtoisjoukkoihin mukaan auttamaan marssin toteuttamisessa.
Jos ei muuten niin roskia keräämään.
Pari vuotta sitten oli kuorma-auton lava, josta puheet ja ohjeet kuuluivat selvästi.
Nyt oli jo toinen kerta kun sitä ei ollut.

Lalli IsoTalo

Haluaisin vielä kiittää kaikkia poliiseja, jotka tekivät ensiluokkaista työtä antaessaan 612-soihtukulkueen  rauhassa kunnioittaa itsenäisyyttämme, ja vetaraanien uhrauksia.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Titus

en ole katsonut, enkä katso, mutta Kallion fb-ryhmään spammataan tätä "natsien vastustajien" propagandavideota 612-kulkueesta:

https://www.youtube.com/watch?v=oqN_jKV_8b8&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0T4zGoyFEY5_oRFcj4lT948a5fmzMpaJk1J5a_HkTGdmhdB2WpAsgc-94

katsokoon ketä kiinnostaa.
that's a bingo!

Shemeikka

Onko tänä vuonna 612-kulkuetta? Ollut aika hiljaista ja aikaa olisi vain vajaat kuusi viikkoa.

612-kulkuetta ei järjestetä itsenäisyyspäivänä 6.12.2020!

Uusi ketju: https://hommaforum.org/index.php/topic,131403.0.html
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

F1nka

^Hyvä kysymys. Kiuas-kustantajalla on viimevuotisella esittelytekstillä pipo myynnissä. Itse olen tulossa vaikka sitten itsekseni kävelemään tuon perinteisen pätkän. Paikallistuntemusta omaava opas on kyllä tervetullut, ettei tarvitse karttasovelluksen kanssa edetä. Jos poliisille ei ole tehty kulkueesta ilmoitusta, niin myös videokuvaaja olisi poikaa. Viime vuodesta jäi mieleen 40-vuotiaat naisihmiset, jotka olivat virittäneet itsensä aika kierroksille.
Tottelematon tieto aktivismissa

Alaric

Viime vuonnakin tapahtumasta tiedotettiin melko myöhäisessä vaiheessa. Nähdäkseni ensimmäinen nimenomaan v. 2019 kulkueeseen liittyvä julkaisu tuli ainakin Facebookiin 6. marraskuuta.

Postasin sen seuraavana päivänä tähän ketjuun: https://hommaforum.org/index.php/topic,129231.msg3118244.html#msg3118244

Toivotaan, että soihtukulkue järjestetään myös tänä vuonna! 612 on upea kansallismielinen tapahtuma, joka on muodostunut suorastaan jo perinteeksi. Odotan itse jälleen innolla, että pääsee osallistumaan ja tapaamaan tuttuja sekä uusiakin kämyjä.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

migri

Mä en pääse itse mukaan valitettavasti mutta voisin joillekin menijöille tarjota vaikka matkaliput tms.

Mun mielestä hieno juttu ja ollut aina asiallinen (kaikkien vastapuolen hörhöjen kiusaksi).
I haven't seen democrats this mad since Republicans freed their slaves.
"Just because you're offended, doesn't mean you're right" - Ricky Gervais

Taikakaulin

Onko soihtukulkue jo niin merkittävä juttu, että sitä ei tarvitse enää erikseen ilmoittaa, koska porukka tulee sinne kyllä ilmoittamattakin? Ainakin itse menen sinne vaikka mitään ei kuuluisikaan.

Vai eikai tässä koronan takia olla perumassa tätä tärkeää ulkoilmatapahtumaa? Maskisuositus ilmoille, niin ei ne mahdolliset typerät ruotsinassetkaan naamioineen erotu joukosta yhtä selvästi.

Itsenäisyyspäivän soihtukulkueen merkitys on valtava nykypäivänä, koska se on ainoa oikeasti itsenäisyyttä kunnioittava tapahtuma Suomessa oikeastaan koko vuotena.

HUOM! 612-kulkuetta ei järjestetä itsenäisyyspäivänä 6.12.2020!

Uusi ketju: https://hommaforum.org/index.php/topic,131403.0.html
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."