News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Sanna Marinin julkisuuskuva ja mediatempaukset

Started by Nautiluseläin, 18.08.2020, 11:24:27

Previous topic - Next topic

Melbac

Porukka tuntuu unohtaneen että kyseessä on suomen pääministeri jonka asiat on ihan hyväkin pitää salassa ja noihin salassa oleviin asioihin kuuluu ainakin omasta mielestä se mistä sille tarjottava ruoka ostetaan.Hauskaa että lehdistö saa tietoa siitä mistä se on ostanut aamiaisensa/mitä se on syönyt aamiaiseksi ja kun tiedot on salattu niin nostetaan äläkkä(tulee vähän mieleen se "minä olen lehtimies,älä koske muhun juttu(eli pitävät itseään tärkeämpinä kuin "tavikset")".Olisi muuten kiva oikeasti tietää että mitä se on aamiaiseksi syönyt kun väittää olevansa kasvisyöjä,siellä ollut kuitenkin jotain leikkeleitä yms ostoksissa eikä ostoksien perusteella voisi sanoa että kyseessä on kasvisyöjä.Tosin tuskin lehtin**kereitä tollaiset asiat kiinnosta ja kertoisivat noista lehdissä vaan niitä ärsyttää se ettei niille anneta jotain tietoa.:D

foobar

^ Kuittien julkisuuden "ongelmaan" on maailman yksinkertaisin ratkaisu: maksa aamiaisesi itse, sen jälkeen ei niitä kuitteja tarvitse toimittaa minnekään. Ihan niinkuin muutkin tekevät. Se on sitten eri asia kuka sen ruoan on sieltä kaupasta hakenut, kunhan laskua ei laiteta veronmaksajien piikkiin.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

n.n.

Quote from: Melbac on 27.05.2021, 08:34:19
Porukka tuntuu unohtaneen että kyseessä on suomen pääministeri jonka asiat on ihan hyväkin pitää salassa ja noihin salassa oleviin asioihin kuuluu ainakin omasta mielestä se mistä sille tarjottava ruoka ostetaan.Hauskaa että lehdistö saa tietoa siitä mistä se on ostanut aamiaisensa/mitä se on syönyt aamiaiseksi ja kun tiedot on salattu niin nostetaan äläkkä(tulee vähän mieleen se "minä olen lehtimies,älä koske muhun juttu(eli pitävät itseään tärkeämpinä kuin "tavikset")".Olisi muuten kiva oikeasti tietää että mitä se on aamiaiseksi syönyt kun väittää olevansa kasvisyöjä,siellä ollut kuitenkin jotain leikkeleitä yms ostoksissa eikä ostoksien perusteella voisi sanoa että kyseessä on kasvisyöjä.Tosin tuskin lehtin**kereitä tollaiset asiat kiinnosta ja kertoisivat noista lehdissä vaan niitä ärsyttää se ettei niille anneta jotain tietoa.:D
Jos VNK:n ohjeessa mainitaan, että kylmiä aamuaisia voi tilata Tilapalveluiden Myyntipalvelusta, niin kuitissa lukee silloin jokuu Senaatti-konsernin myyntipalvelu ja Kopi Luwak -kahvi, 250g, 115€. (Jos sen sijaan on itse juossut kaupassa, koko palvelun ja edun pointti menee hukkaan, koska nähtävästi ensisijaisesti on ollut tarkoitus helpottaa pm:n työtä eikä tarjota rahanarvoista etua)

Vaikka 'maan tavan' pöyhimisen siivuuttaisikin, niin tällainen on yksi osa hallinnon läpinäkyvyyttä, joka omalta osaltaan säilyttää legitimiteettiä kansalaisten silmissä. Varsinkin kun tämä ei ole ensimmäinen tai ainoa case, joka on tullut viime aikoina ilmi.

Henkilökohtaisella tasolla tietysti lämmittää, että pm:n kompastelu tulee päivänvaloon, mutta se on sivujuonne, jota ilman pystyisin eiämään.
"Jos olet aina ollut sitä mieltä, että sääntöjen tulee kohdella kaikkia samalla tavalla ja kaikkia tulisi arvioida samoilla kriteereillä, sinua olisi pidetty 60 vuotta sitten radikaalina, 30 vuotta sitten liberaalina, mutta tänä päivänä rasistina." -Thomas Sowell

Emo

@Melbac

Olisi kiva tietää, miksi verorikollinen Sanna Marinin asian valkopesu on sinulle näin tärkeä.
Sillä ei ole väliä mitä syövät, mutta kun normaali ihminen syö leipiä ja kananmunia ja juustoa eikä sen paljastaminen ole minkään sortin "henkilökohtainen tieto", niin mitä Sannalle on ostettu kun sitä ei voi paljastaa?
Eikö ostokset olekaan normaaleja aamiaistarvikkeita?

Ja ennen kaikkea, on ostettu mitä hyvänsä, niin perimmäinen pointti on se, että MITÄÄN EI OLISI  SAANUT OSTAA VERONMAKSAJIEN PIIKKIIN!

Sinäkin yrität vierittää asiaa sivuraiteille kauhistelemalla, miten ihmiset ovat uteliaita tietämään mitä Sanna perheineen  on syönyt, kun ongelma on se että ylipäätänsä on syönyt verorahoillamme yhtään mitään = kansalta varastetut syömingit.

Melbac

Jos esittäytyy vegenä äänestäjille ja ei sitten sitä oikeasti ole niin olisihan toi kiva tietää.Kyllä omasta mielestä suomen pääministeri saa ostaa veronmaksajien piikkiin aamupalaa,kunhan ei nyt kaikkia safkojaan laskuta.

Köhösen Keijo

Quote from: Melbac on 27.05.2021, 09:14:48
Jos esittäytyy vegenä äänestäjille ja ei sitten sitä oikeasti ole niin olisihan toi kiva tietää.Kyllä omasta mielestä suomen pääministeri saa ostaa veronmaksajien piikkiin aamupalaa,kunhan ei nyt kaikkia safkojaan laskuta.

Tätä on vähän vaikea ymmärtää. Miksi saisi? Ja mihin vedetään raja, että kuka valtiolle työskentelevä saa itselleen verottamattomia etuja? Saako virkamies myös ilmaiset aamupalat palkkansa päälle? Kuten tuossa joku kirjoitti, niin helpointa olisi 17000 euron palkalla ostaa ne itse, mutta jostain syystä pääministeri vielä oikein taistelee tästä edusta.

foobar

Quote from: n.n. on 27.05.2021, 08:51:59
Quote from: Melbac on 27.05.2021, 08:34:19
Jos VNK:n ohjeessa mainitaan, että kylmiä aamuaisia voi tilata Tilapalveluiden Myyntipalvelusta, niin kuitissa lukee silloin jokuu Senaatti-konsernin myyntipalvelu ja Kopi Luwak -kahvi, 250g, 115€. (Jos sen sijaan on itse juossut kaupassa, koko palvelun ja edun pointti menee hukkaan, koska nähtävästi ensisijaisesti on ollut tarkoitus helpottaa pm:n työtä eikä tarjota rahanarvoista etua)

Vaikka 'maan tavan' pöyhimisen siivuuttaisikin, niin tällainen on yksi osa hallinnon läpinäkyvyyttä, joka omalta osaltaan säilyttää legitimiteettiä kansalaisten silmissä. Varsinkin kun tämä ei ole ensimmäinen tai ainoa case, joka on tullut viime aikoina ilmi.

Henkilökohtaisella tasolla tietysti lämmittää, että pm:n kompastelu tulee päivänvaloon, mutta se on sivujuonne, jota ilman pystyisin eiämään.

Mielestäni yksi keskeinen ongelma tässä kuviossa on että valtioneuvoston kanslia on tehnyt lainsäädännöstä ohjetulkinnan jonka lain kanssa linjassa oleminen on vähintäänkin kyseenalaista. Paljon kertovaa on että vaikka lainsäädäntö on tässä mielessä tasavallan presidentin osalta identtinen, ei presidentin kanslia ole tällaisia tulkintoja tehnyt.

Valtioneuvoston kanslia ei voi määritellä lakien sisältöä miten se itse haluaa. Lait hyväksytään eduskunnassa ja niitä olisi parempi noudattaa suoraselkäisesti. Ei ole kenenkään muun syytä jos metakka nousee siitä että kovasti vaikuttaa että lakia on omavaltaisesti tulkittu reippaasti omaksi eduksi...
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

jetsku

Quote from: Emo on 27.05.2021, 08:58:35Sinäkin yrität vierittää asiaa sivuraiteille kauhistelemalla, miten ihmiset ovat uteliaita tietämään mitä Sanna perheineen  on syönyt...

Niin kuin aiemmin mainitsin, tällaisten tietojen repostelu mediassa nimenomaan negatiivisessa valossa lähinnä palvelisi Marinia, joka voisi täysin oikeutetusti syyttää mediaa ajojahdista. Ja voisi myös kieltäytyä vastaamasta asiaan liittyviin kyselyihin sillä, että kyseleminen siitä on pikkumaista.

Quote from: Melbac on 27.05.2021, 09:14:48Kyllä omasta mielestä suomen pääministeri saa ostaa veronmaksajien piikkiin aamupalaa,kunhan ei nyt kaikkia safkojaan laskuta.

Minusta taas ei missään tapauksessa saa ostaa veronmaksajien piikkiin aamupalaa kotonaan. Ei siihen ole mitään järkeviä perusteita. Jos taas tehtävä pakottaa olemaan vaikka viikonlopun Eduskuntatalolla, niin sitten on ok laskuttaa. Vähän niin kuin päiväraha tai ateriakorvaus.

Quote from: foobar on 27.05.2021, 09:22:33Mielestäni yksi keskeinen ongelma tässä kuviossa on että valtioneuvoston kanslia on tehnyt lainsäädännöstä ohjetulkinnan jonka lain kanssa linjassa oleminen on vähintäänkin kyseenalaista. Paljon kertovaa on että vaikka lainsäädäntö on tässä mielessä tasavallan presidentin osalta identtinen, ei presidentin kanslia ole tällaisia tulkintoja tehnyt.

Just näin. Oikeusvaltiosta mouhottavat vasemmistolaiset taas kerran tilanteessa, jossa oikeusvaltio ei koske kuitenkaan heitä.

ikuturso

Toi Päivi Lipposen ärähdys on muuten vain kavereille jaettu fb-kirjoitus.

Sanna Ukkola oli sen twiitannut niin, että kuvassa näkyy symboli, joka tarkoittaa vain kavereille jaettua viestiä.

Kyllä Päiviä nyt varmaan harmittaa, kun lehdet vetää siitä lööppejä.

Tai sitten se hyvin tiesi, että juttu lähtee leviämään, mutta fb:ssä sitä ei näe eikä pääse kommentoimaan kuin kaverit. Pysyy hygieenisempänä se "metakeskustelu", mihin Marin vetosi 2014 veropakolaistwiittinsä poistettuaan.

Sekin muuten vielä. "Poistin tämän kärkevän mielipiteen - en sen vuoksi, etten olisi oikeasti edelleen sitä mieltä - vaan sen herättämän keskustelun vuoksi"

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Murkula

Kyllä tämä on kanssa touhua tämä Mariinin puollustelu. Kun normaali ihminen yrittää saada Kelasta opintotukea, niin eri tipu pennin hyrrää kun avoparilla on työpaikka. Vaan sitten kun avioparina on huippupalkattu pääministeri, niin opintotuen verran löytyy miehelle ja lapselle pelkkiin aamiaisiin noin vain. Kyllä tämä pojat on täysin puollustuskelvotonta korruptiota.
Me suomalaiset olemme niin poliittisesti tyhmä kansa, että oikein ansaitsemme kuolla sukupuuttoon.

Ignore: Don Nachos, Ajatolloh, Puuha-Pepe, Sir, Justustr, Joutselkä, Vastarannan Kiiski, Hämeenlinnan Oraakkeli, Caucasian, Viisitoista, Totti, MinäVuan.

Jaska Pankkaaja

Mahtoikohan päpälipposen twiitti olla vahinko?  :D
Itse epäilen ettei. Samariinin ylimielisestä käytöksestä taatusti näkee että päpä on ei niin kauhean terävä, ainoa ja sittemmin silliintynyt ansio oli siinä minkä päällä päpä istuu ja päälle päpä on nyt jo vanha äämmä. Vanhaa äämmää vituttaa  :D
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

S.O.Mali

Quote from: Jaska Pankkaaja on 27.05.2021, 10:05:15
Mahtoikohan päpälipposen twiitti olla vahinko?  :D
Itse epäilen ettei. Samariinin ylimielisestä käytöksestä taatusti näkee että päpä on ei niin kauhean terävä, ainoa ja sittemmin silliintynyt ansio oli siinä minkä päällä päpä istuu ja päälle päpä on nyt jo vanha äämmä. Vanhaa äämmää vituttaa  :D
Päivi Lipponen on tunnettu äkkipikaisista FB-ärähdyksistään.

Hyvässä muistissa vielä Tampereen mamupizzerian murhapoltto, josta Päivi oli ennen parempaa tietoa jo valmis lähtemään rasisminvastaiselle marssille.

Savi

"kummallista" on kun YLE tai ja eivät ole asiasta uutisoineet

pienivalkeapupu

Quote from: Köhösen Keijo on 27.05.2021, 09:18:17
Quote from: Melbac on 27.05.2021, 09:14:48

Tätä on vähän vaikea ymmärtää. Miksi saisi? Ja mihin vedetään raja, että kuka valtiolle työskentelevä saa itselleen verottamattomia etuja? Saako virkamies myös ilmaiset aamupalat palkkansa päälle? Kuten tuossa joku kirjoitti, niin helpointa olisi 17000 euron palkalla ostaa ne itse, mutta jostain syystä pääministeri vielä oikein taistelee tästä edusta.
Nojaa.... itse näen että PM vaan tavoilleen uskollisena (kyvyttömänä niitä muuttamaan) vaan kiemurtelee vastuun ottamisen edessä ja toivoo, että joku kertoisi hänelle että miten tässä nyt pitäisi toimia.
"Luulen, että pääsääntöisesti, kirjoitukseni ovat totta."

"Minun täytyy toimia epävarmuudessa, vaikkei minulla aina ole kaikkea informaatiota ja tietoa."

Melbac

Quote from: Murkula on 27.05.2021, 09:39:05
Kyllä tämä on kanssa touhua tämä Mariinin puollustelu. Kun normaali ihminen yrittää saada Kelasta opintotukea, niin eri tipu pennin hyrrää kun avoparilla on työpaikka. Vaan sitten kun avioparina on huippupalkattu pääministeri, niin opintotuen verran löytyy miehelle ja lapselle pelkkiin aamiaisiin noin vain. Kyllä tämä pojat on täysin puollustuskelvotonta korruptiota.
Se asuu suomen pääministerin virka-asunnossa perheineen joten siihen samaan pakettiin kuuluu asumisen lisäksi tiettyjä juttuja.Tuolla on käsittääksen 24t vartiointikin.Tolla ei ole mitään tekemistä jonkun kelan etuuden kanssa.Tässä taas sekoitetaan tarkoituksella puurot ja vellit sekaisin että saadaan valittaa jostain marinista.Äänestäkää ensi eduskuntavaaleissa vaikka ps:ää ja jos se saa tarpeeksi ison kannatuksen niin pääsette marinista eroon.:)

/yksinkertaistettuna
Ton aamiaiset maksetaan siis siksi että se asuu tuolla virka-asunnossa perheineen,jos se asuisi muualla niin se joutuisi maksamaan ne itse.

pulikka

^^^Yle on vääntänyt pökäleen siitä kuinka "IL:n juttu Marinin aamiaisista synnytti jupakan".  Asiantuntijana lähinnä Mikko Majander, josta yle yllättävää kyllä kertoo:
QuoteMikko Majander on poliittisen historian dosentti Helsingin yliopistossa ja tutkija ajatuspaja Magmassa. Aikaisemmin hän on työskennellyt muun muassa sosiaalidemokraattista puoluetta lähellä olevan ajatuspajan Kalevi Sorsa -säätiön toiminnanjohtajana vuosina 2011-2018.

Kirjoitelma päättyy viiltävään analyysiin pörröiseen "ajatelkaa nyt edes lapsia" -versiointiin:
QuoteMajander näkee, että keskustelussa voisi olla myös armollisempi puoli kuin taloudellisten etujen tuijottaminen.

– On mahdollisuus muistaa, että pääministerikin elää lapsiperhearkea, jossa työn vuoksi joutuu paljosta tinkimään.

Eli Marinin, joka on itse kuvailut itseään työnarkomaaniksi, toimiessa vapaaehtoisesti pee-ämmänä, pitää vuodattaa kyyneliä ja loputtomasti ymmärtää hänen lapsiperhearkeansa tai oikeastaan sen vähyyttä. Jos on niin kovaa ja vaikeaa ja toinen lapsikin olisi kiva saada niin miksei Marin keskittyisi tässä vaiheessa perheeseensä? Kasvattaisi rauhassa lapsensa ja palaisi politiikkaan myöhemmällä iällä, kokeneempana ja ehkä viisastuneena. Vastenmielistä lukea näitä kaakatuksia.

Lisätään linkki:
https://yle.fi/uutiset/3-11949440

n.n.

Quote from: Melbac on 27.05.2021, 10:58:53
/yksinkertaistettuna
Ton aamiaiset maksetaan siis siksi että se asuu tuolla virka-asunnossa perheineen,jos se asuisi muualla niin se joutuisi maksamaan ne itse.
Totta kai kuuluu juttuja. Ja ne jutut on määritelty laissa, jossa ateriaetua ei mainita. Se on VNK:n (kyseenalainen) tulkinta (vastaavanlaiset pykälät koskevat presidenttiä, jonka toimistossa ei kuitenkaan ole päädytty samoihinlinjauksiin kuin VNK:ssa), jonka pohjalta pitäisi tehdä virkamiespäätökset korvauksista, joita ei ole tehty. Päätösten ja liiteasiakirjojen kuten kuittien pitäisi olla julkisia, koska liittyvät julkisen viran (pääministeri) hoitamiseen, jos ei erityisen painavia syitä ole salata.

Pointtina ainakin itse näin sen, kuinka julkista virkaa hoidetaan julkisilla varoilla. Periaatteen puolesta pm:n ja perheen aamiaiset olisivat sinällään ok, jos ne menisivät pykälien mukaan.
"Jos olet aina ollut sitä mieltä, että sääntöjen tulee kohdella kaikkia samalla tavalla ja kaikkia tulisi arvioida samoilla kriteereillä, sinua olisi pidetty 60 vuotta sitten radikaalina, 30 vuotta sitten liberaalina, mutta tänä päivänä rasistina." -Thomas Sowell

Viljami

Kävin äsken viikottaisella vierailulla kaverin verstaalla. Tiloissa toimii kaksi pienyrittäjää. Kaffetta tietenkin juotiin siinä. Marinia naureskeltiin, että onpa hölmö akka. Ei tunnu ymmärtävän, että kyseessä summa sinänsä ei tosiaan ole merkittävä, vaan periaate ja omat puheet. Toisaalta, kysyin näiltä yrittäjiltä, että mitäs, jos alatte maksaa itsellenne vuositasolla n. 4000€:n arvoista etuutta ilmoittamatta siitä verottajalle, niin miten epäilette käyvän, jos jäätte kiinni? Ei siinä montaa hetkeä tarvinnut odottaa, kun sanoivat, että eipä siinä kyllä hyvä heiluisi heille. Ei pääministeri voi olla mikään poikkeus verojen maksamisessa ja lakien noudattamisessa, vaikka suuren yleisön silmissä olisi kuinka "kaunis".
For thirty years, Germans lectured Ukrainians about fascism. When fascism actually arrived, Germans funded it, and Ukrainians died fighting it - Timothy. D. Snyder

zupi

Päivi Lipponen ehtinyt jo IL:n haastatteluun.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/bee53712-806f-4628-85f7-1d4817af2d1f

QuotePäivi Lipponen perää selvitystä ruokaetuväitteestä: "VNK:lta iso syytös lähteä ravistelemaan hihasta tällaisia tietoja"

Päivi Lipponen sanoo käyneensä kaupassa itse omalla rahalla ja olevansa järkyttynyt, että valtioneuvoston kanslia "lähtee tällaisia pötypuheita levittelemään julkisuuteen".

Päivi Lipponen vaatii valtioneuvoston kansliaa (VNK) selvittämään, mistä on peräisin kanslian Iltalehdelle esittämä väite, että pääministerin Paavo Lipposen (sd) perhe olisi Kesärannassa asuessaan saanut valtion varoista maksettuja ruokatarvikkeita pääministeri Sanna Marinin (sd) perheen tapaan.

Tämä on ihan pötyä, täyttä valhetta tämä uutinen, jonka he ovat nyt antaneet julkisuuteen. Minä en voi ymmärtää, että VNK tällaisena instituutiona lähtee tämän tyyppisiä asioita julkistamaan. Toivon, että se selvitetään myös siellä, ettei jatkossa tämän tyyppistä uutisointia heidän puoleltaan anneta toimittajille, Lipponen sanoo.

Kaksi hallituskautta vuosina 1995–2003 pääministerinä ollen Paavo Lipposen vaimo Päivi Lipponen kertoo perheen asuneen kesärannassa jälkimmäisen hallituskauden (1999–2003) aikana.

– Tämä ei ole nyt pikkujuttu, koska meitä oli 5 henkeä ja me asuttiin siellä 4 vuotta. Eli tämä on mielestäni VNK:lta todella iso syytös lähteä niin kuin ravistelemaan hihasta tällaisia tietoja, Lipponen sanoo.

Lipponen kertoo, että perhe maksoi vuokraa asunnostaan Kesärannan yläkerrassa. Vuokran suuruutta hän ei muista.

Se ei ollut ilmaisessa käytössä. Meillä ei ollut mitään palveluja siihen liittyen eli ei ollut siivouspalvelua, ei ollut pyykinpesupalvelua, ei ollut ruuanhakupalvelua ei ollut kokkauspalvelua, ei minkäänlaista aamiaispalvelua, Lipponen sanoo.

(...)

– Tosiaankin olen järkyttynyt, että VNK tällaisena instituutiona lähtee tällaisia pötypuheita levittelemään julkisuuteen ilman, että tarkistavat asianosaisilta, mikä on totta ja mikä on heidän omassa mielessään kuviteltua, hän sanoo.

Päivi Lipponen sanoo tuntevansa asian miestäänkin paremmin, sillä arjen pyörittäminen oli täysin hänen vastuullaan, jotta Paavo Lipponen sai keskittyä pääministerin tehtävään täysipainoisesti.

(...)

Päivi Lipponen korostaa, että perheen elantomenoja ei maksettu valtion varoista.

– Pääministerillä voi tietenkin olla erilaisia siihen tehtävään kuuluvia etuja, mutta ei perheellä ollut mitään, hän sanoo.

(...)

Valtioneuvoston kansliasta viestitettiin Iltalehdelle, että Lipposen eduista Iltalehdelle kerrottuja tietoja tarkistetaan parhaillaan.

– Tarkistamme taloushistoriatiedot ja haastattelemme aikalaisia. Jos tässä on syntynyt väärinkäsitys, se on ilman muuta anteeksipyynnön paikka, Heikki Hovi, valtioneuvoston kanslian tila- ja virastopalveluyksikön päällikkö, kommentoi Iltalehdelle.

Eihän se tietenkään olisi soveliasta tarkistaa tällaisten väitteiden todenmukaisuutta ennen niiden esittämistä... Pikkaisen vaikea uskoa, että Päivi Lipponen nyt tässä itse valehtelisi.

Edit. Vai olettiko VNK, että Päivi Lipponen(kin) niin sanotusti "pelaisi palloa".

Edit. Poisto.

Mangustin

Quote from: Melbac on 27.05.2021, 10:58:53
Se asuu suomen pääministerin virka-asunnossa perheineen joten siihen samaan pakettiin kuuluu asumisen lisäksi tiettyjä juttuja.Tuolla on käsittääksen 24t vartiointikin.Tolla ei ole mitään tekemistä jonkun kelan etuuden kanssa.Tässä taas sekoitetaan tarkoituksella puurot ja vellit sekaisin että saadaan valittaa jostain marinista.Äänestäkää ensi eduskuntavaaleissa vaikka ps:ää ja jos se saa tarpeeksi ison kannatuksen niin pääsette marinista eroon.:)

/yksinkertaistettuna

Eiku ihan päinvastoin, VNK keksi aikanaan tän Senaatti-kiinteistöjen aamiaistarvikkeiden toimittamisen sellaisia pääministereitä varten, jotka eivät asu Kesärannassa pysyvästi. Siihen aikaan ei edes ollut näitä 24/7 alepoja mihin voi lähettää assarin hakemaan kahvia ja muroja aamua varten. Pysyvästi virka-asunnolla perheineen bunkkaava pääkanisteri ei ole oikeutettu tällaisiin reissuhommia varten keksittyihin paralaillisiin etuihin.

S.O.Mali

Sanna Marinin aamiais-gate on monella tapaa mielenkiintoinen tapaus.

Ei liene sattumaa että tämä julkaistiin juuri ennakkoäänestyksen alla. Mutta mikä lienee tavoite Iltalehdellä tällä uutisoinnilla? Vai onko jutulla mitään muuta tavoitetta kuin demareiden vaalikannatuksen mahdollinen lasku?

Ylekin on pitkin hampain joutunut uutisoimaan tästä ja Sanoma odotetusti puolustelee Marinia.

Mutta ei Iltalehdeltäkään tule näin kriittisiä kommentteja, kuten vuosi sitten Katri Kulmunin tapauksessa. Kulmuni sai lähteä kirjaimellisesti kevyemmin eväin virastaan kuin Sanna Marin. Sanna on siis edelleenkin suojelun alla, hän ei lähde pääministerin pallilta mihinkään.

Näkökulma: Jossain läntisessä sivistysvaltiossa Kulmuni olisi jo eronnut - ja keskustassa pohditaan nyt hänen seuraajaansa

Keskusta miettii jo, kenet puolue voisi laittaa uudeksi valtiovarainministeriksi. Olisiko se Matti Vanhanen, kysyy politiikan toimittaja Tommi Parkkonen.

....

Näissä asioissa poliittisena vertaismittatikkuna käytetään usein ns. Mona Sahlin -barometria. Ruotsin työväenpuolueen puheenjohtaja ja varapääministeri Sahlin erosi 1990-luvun puolivälissä ostettuaan valtion luottokortilla mm. kahvia, margariinia ja kaksi suklaapatukkaa.

Ne eivät maksaneet yli 56 000 euroa.

Näin toimitaan monissa läntisissä sivistysvaltiossa, joihin mm. Ruotsi lukeutuu. Suomi sen sijaan ei useimmiten lukeudu, jos puhutaan poliittisen vastuun kantamisesta.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/d6fabd7a-26c2-4b76-8629-60749e8cd33d

Jossain läntisessä sivistysvaltiossa myös Sanna Marin olisi jo eronnut virastaan.

ApuaHommmaan

No kuka kantaa vastuun?

YLE:lle vuotojupakassa ja tässä sama tarina. Joku nimetön virkamies pyytämättä ja yllättäin on jotain tehnyt muiden tetämättä, mutta vastuunkantajaa ei löydy.

Sama pienissä ja suurissa asioissa.

Marinin työmoraalista. Onko mitään todisteita siitä, että kyseinen nainen tekisi sanotaan yli kolmenkymmenen tunnin työviikkoa? Se tuntuma ja informaatio, mitä minulla on esittäisi päinvastaista prioriteettie mennessä kohti naistenlehtiposaarauksia, ja omaa perhettä.
Lisää rahaa kotouttamiseeni.

HDRisto

Marinille voisi rakentaa sinne ministeriparvelle oman pleksilasisen eriön ilmansuodatuksineen ja desinfiointeineen jos ei kerran etäyhteyttäkään nykyteknologialla saada aikaan. Tai vaikka sellainen StarWars hologrammi juttu. Eikös James Deankin herätetty hologrammina eloon?.

Viljami

Quote from: S.O.Mali on 27.05.2021, 11:34:46
Ei liene sattumaa että tämä julkaistiin juuri ennakkoäänestyksen alla. Mutta mikä lienee tavoite Iltalehdellä tällä uutisoinnilla? Vai onko jutulla mitään muuta tavoitetta kuin demareiden vaalikannatuksen mahdollinen lasku?

Voihan kyseessä olla ihan demarien oma valtataistelu. Marin sulkee oman runkkupiirinsä ulkopuolella olevat pois kaikesta päätöksenteosta jne. Ei hän kuitenkaan puheenjohtajavaalissa voittanut Lindtmanin kuin kolmella äänellä, jos oikein muistan. Ja myöhemmin yritti pelata tämän pois häiritsemästä tarjoamalla varapuhemiehen pestiä, mitä Antti ei vastaanottanut, kun haistoi palaneen käryn. En oikein usko, että muut puolueet olisivat kovin hyvin perillä kaikesta suhmuroinnista, mitä Marin tekee. Ehkä joku VNK:ssa on katsonut parhaaksi alkaa vuotaa julkisuuteen yhtä sun toista. Vähän sellainen rotat ja uppoava laiva- fiilis.
For thirty years, Germans lectured Ukrainians about fascism. When fascism actually arrived, Germans funded it, and Ukrainians died fighting it - Timothy. D. Snyder

Titus

Onko jossain tilastoitu nuo "vapaaehtoiset" karanteenit ja niistä johtuneet poisjäännit ? Mennyt huonon kummelin puolelle jo aikoja sitten.

lipposkasta, niin empä yllättyisi jos tarkastuksessa sattuu löytymään maksuja joita lipposka perheineen saanut, mutta unohtanut tässä yhteydessä mainita niistä.
that's a bingo!

Faidros.

Hjallis puhuu vähän mitä 300€ aamupalaetu maksaisi yrittäjälle! ;D Täysin totta! >:(
https://www.youtube.com/watch?v=9AUTLJneCEM
PS: Puhuu kyllä epäselvästi onko 300€ päivittäinen, viikottainen, vai kuukausittainen. Joku hölmö saattaa tästäkin ottaa kicksit.

Populisti pahimmasta päästä.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

ikuturso

Quote from: ikuturso on 21.05.2021, 12:00:23
Quote from: Venne on 21.05.2021, 06:24:58
Hallitus on neuvotellut jatkuvasti koronatoimista vuoden aikana. Kun Marin kertoi koronan johtuvan ilmastonmuutoksesta, aloin paremmin hahmottaa niin neuvotteluita kuin niiden lopputulemaakin.

Marin: tilanne on erittäin huolestuttava
Ohisalo: ilmastonmuutos on huolestuttava asia.

Hallitus toistaa yhdessä ääneen  oppimansa pyhän rukouksen: kaikki paha on lähtöisin ilmastonmuutoksesta
...

Pitänee ilmeisesti alkaa kehittää retoriikkaa, joka ei aukene kuin harvoille:

-Taidan mennä auton sijasta polkupyörällä, koska on tuo korona
-Haenpa yritykselle koronatukia maalämpöön siirtymistä varten
-Kasvomaskit toimivat hyvänä hiilinieluna uloshengitysilmasta
-Kävin pienentämässä hiilijalanjälkeäni: otin koronarokotteen

-i-

Ano Turtiainen näemmä käy täällä lukemassa näitä viestejä.

Hän oli somessa käynyt vittuilemassa Sanna Ukkolalle koronarokotuksesta ja heittänyt sinne häshtägin
#ilmastoteko

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Paawo

Quote from: Viljami on 27.05.2021, 12:04:59
Voihan kyseessä olla ihan demarien oma valtataistelu. Marin sulkee oman runkkupiirinsä ulkopuolella olevat pois kaikesta päätöksenteosta jne.

Tälle peukutukseni. Nyt vaalien alla on paras hetki horjuttaa Marinia vahingoittamatta kovin isosti puoluetta, äänestäjiin tällä ei isoa vaikutusta ole vaikka kuinka aamupalameemejä eetteriin tungettaisiinkin mutta nämä asiat yhdessä jo odotettavissa olevan kokonaisuudessaan heikohkon kuntavaalivaalituloksen kanssa horjuttavat diktaattoria suuresti.

Stalinistisen puoluejohtajan toimintnan tiedän olevan melko hapokasta ainakin muutamalle tietämälleni divarisarjan kuntademarille. Virallisesti toki seistään rivissä suuren johtajan takana mutta se on hyvä muistaa että niinkuin muissakin "vanhoissa" puolueissa myös demareissa on siipensä ja niiden väliset joskus kipeätkin konfliktit. Tätä ei tietenkään virallinen säihkyvän henkilökultin takaa kurkisteleva valtamedia ole tietävinään mitään, vaikka sisäpiirin tietoa kyllä tarjolla on yllin kyllin.

Hyvä että edes IL vielä ajoittain harrastaa poliittista journalismia.
Ylläoleva teksti on kiihtymystilassa kirjoitettua uhoamista. KKO:2017:52

"Ei ole mahdollista houkutella parhaita osaajia, jos samalla pyllistetään kaikille, jotka pökkäävät silmään katukuvassa." - Rosa Meriläinen 2023

"Mun mielestä valta on ihanaa!" - Eva Biaudet 2021

Psalmi 12:6-10

ISO

En muista kertaakaan kuulleeni kenenkään julkisuudessa vaatineen miespoliitikolle armoa tämän mokattua pahasti sillä varjolla että tuo miespoliitikko elää lapsiperhearkea.

Kyllä on tosiaankin eri säännöt ja vaatimukset miehellä ja naisella, olis varmasti jo aika saada tämä tapa lopettettua.

Marinille tyypillistä, kun jää kiinni jostakin on heti heiluttamassa naiskorttia.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"