News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Saksan nuoret muslimit: Elämme ”skitso-elämää” - elämä ilman minuutta

Started by akez, 01.08.2020, 14:57:14

Previous topic - Next topic

akez

Pohjois-Afrikassa pitkään oleskellut kirjailija ja ARD-toimittaja Samuel Schirmbeck on kirjoittanut Die Weltiin ajankohtaisen vieraskirjoituksen, etenkin näitä aikoja varten kun Stuttgart ja Frankfurt ovat mellakoiden ja tuhotöiden kourissa ja sama tauti on ehtinyt hiipiä jo tänne asti, kuten havaittiin äskettäisen Hietalahdessa tapahtuneen mellakoinnin yhteydessä, jossa poliisia kivitettiin. Koko ongelman ytimeksi osoittautuu kirjoituksen myötä se, että muslimilta puuttuu minä.

QuoteKeskustojen yhteenotot ja mellakat

Nuoret muslimit: Se on "skitso-elämää"

Kun islamilainen kasvatus törmää länsimaiseen arkeen, niin syntyy identiteettikonflikti. Se voi johtaa väkivaltaan - kuten viimeksi Frankfurtissa ja Stuttgartissa, toteaa vieraskirjoittajamme. Nuoret muslimit pitävät julkista tilaa vihollisalueena.


Samuel Schirmbeck

Die Welt 28.7.2020 juttu saksaksi

[... kuvausta Algerian olosuhteista ...]

(...)
Frankfurtin ja Stuttgartin tapahtumat osoittivat, että mellakoihin osallistuneet nuoret muslimit eivät koe julkista tilaa omakseen, vaan uskottomille kuuluvana vihollisalueena. Niinpä yleistä järjestystä koskevilla säännöillä ei ole heille mitään merkitystä, eikä poliisi ansaitse ollenkaan kunnioitusta, etenkään siksi, että se ei toimi maahanmuuttajien autoritääris-diktatuuristen kotimaiden poliisin tavoin puolisotilaallisen brutaalisti.

Siksi poliisiin ei suhtauduta vakavasti. Samalla logiikalla he katsovat julkisen tilan olleen - ennen kuin se vallattiin takaisin omaksi yhteenotoilla - "uskottomien" ja "valtaa pitävän mafian" hallussa, joista jälkimmäinenkin on "jumalaton" ja "uskoton". Saksassa ei käsitetä ollenkaan sitä, kuinka perustavanlaatuista muslimimaissa on jako "uskovien" ja "uskottomien", "islamilaisen" ja "epäislamilaisen" välillä.

Tuo jako hallitsee kaikkea ajattelua ja tekoja. Koraanin punainen lanka on "uskovien" suuri ylistys ja "uskottomien" helvetillinen tuomitseminen. Siksi "uskova" tarkoittaa ennen kaikkea muslimina olemista kaikkien aikojen "parhaimmassa yhteisössä" riippumatta ollenkaan siitä kuinka hartaasti tämä yhteisön jäsenenä noudattaa jumalan käskyjä käytännössä. Muslimi on aina "uskottomien" yläpuolella ja heitä parempi, myös silloin kun tekee rikoksia, koska hän on silloinkin edelleen muslimi. Siten saksalaisen poliisin on astuttava syrjään ja poistuttava.

Koraanin pysyvästi kirjattu "uskottomien" tuomitseminen hoitaa loput läntisiin yhteiskuntiin integroitumisen vaikeuttamisesta. Islamilaisessa maailmassa tuo uskottomien tuomitseminen ei ole hautautunut valistuksen myötä syntyneiden uusien kerrosten alle, vaan se ajatus elää edelleen täysivoimaisena.

Tuomio on siinä määrin osa islamilaista nykyaikaa, että algerialainen kirjailija Kamel Daoud puhuu armottomasta "jumalpopulismista" (Theo-Populismus), joka johtuu muslimimaailman lisääntyneestä islamisoitumisesta viimeisten 30 vuoden aikana. Islamisoituminen tarkoittaa kaiken "epäislamilaisen" ajattelun sulkemista pois kasvatus- ja koulutusjärjestelmästä, jota ilmiötä marokkolainen kirjailija Tahar Ben Jellou kuvasi surkutellen jo 20 vuotta sitten "katastrofaaliseksi mielentilaksi". Nyt suuri määrä tällainen koulutusjärjestelmän koulimia miespuolisia muslimeja tulee Saksaan sanoen olevansa pakolaisia.

Jo tavallisena arkipäivänä Frankfurtin Opernplatz (Ooppera-aukio), jossa lemmenparit pussailevat julkisesti suihkulähteen reunalla, on "epäislamilainen". Näin asioita katsoen kaikki Länsi-Euroopan julkiset tilat edustavat monille muslimeille pelkkää siveettömyyttä ja säädyttömyyttä. Kuitenkin Frankfurtin Opernplatzilla tapahtuu vain sitä samaa, mitä myös muslimimaissa: Flirttaillaan kovasti ja juopotellaan, mutta piilossa ja salaa. Pintapuolisesti ja ulkokultaisesti alistutaan "jumalpopulismille", mutta yksityiselämässä jätetään jatkuvasti noudattamatta uskonnollisia määräyksiä.

"Skitso-elämää" ja "Lännen rappiokulttuuri"

Siksi pohjois-afrikkalaiset kutsuvat kotimaataan "skitso-junttilaksi" ja "skitso-maaksi". Miljoonat nuoret muslimit, miehet ja naiset, elävät "skitsosti", joko kielletyissä suhteissa, homoillen, alkoholia käyttäen tai kuunnellen kumouksellista musiikkia. "Läntisen kulttuurin rappion" kautta heille selittyy se miksi Saksassa harjoitettuna tämä "skitso-elämä" ei ole "skitsoa", vaan normaalia ja ainakin osa nuorista muslimimiehistä osallistuu siihen mielellään, koska viimekädessä vastuussa ovat "uskottomat", kaiken tämän organisoijat ja mahdollistajat.

Silti syyllisyydentunto jäytää sisintä, koska ajatusta uskonnollisista normeista vapaasta subjektiivisesta minästä ei ole hyväksytty sitten sen jälkeen kun muslimifilosofi Averroesin kirjat poltettiin noin 800 vuotta sitten.

Tunisiasta kotoisin oleva psykoanalyytikko Fethi Benslama analysoi vuonna 2014 kirjassaan "La guerre des subjectivités en Islam" muslimiminän, -subjektin, hajanaisuutta ja rikkinäisyyttä. Benslaman mukaan islamilaista "identiteettikriisiä" koskevasta runsaasta puheesta huolimatta kaikkein tärkein tekijä on jäänyt vaille huomiotta: "Subjektia ja minää koskeva sisällissota islamissa, jonka objektina on muslimi itse tai tarkemmin sanoen käsitys islamilaisesta minästä".

Benslaman mukaan tämä omaa egoa ja minää koskeva sota on ollut käynnissä siitä lähtien kun islamilainen maailmankuva törmäsi yhteen (eurooppalaisen) Valistusajan kanssa. Tämä törmäys synnytti ensin islamilaiset "valistuksen kannattajat" ja sitten "valistuksen vastustajat". Edelliset kannattivat kyllä uudistuksia, mutta vain pelastaakseen islamin. "Valistuksen vastustajat" taas katsoivat uudistusten merkitsevän islamin lopun alkua.

"Länsimaistunut", "länsimaistettu" tai "länsimaisvastainen"

Globalisoituneessa nykymaailmassa muslimi joutuu luovimaan näiden vaihtoehtojen välillä. Joko "länsimaistunut", pelkästään "länsimaistettu" tai täysin "länsimaisvastainen" - hänen minäkuvansa on sidoksissa jumalaan, kun taas Lännessä "eettiset käsitykset ovat irtaantuneet teologiasta ja ne ovat nykyisin sidoksissa yhteiskunnalliseen", kirjoittaa Benslama.

Egyptiläinen imaami Rifa'a al-Tahtâwi on hyvä esimerkki muslimiminän sidoksesta jumalaan. Opiskeltuaan teologiaa Kairon Al-Azhar yliopistossa hänet lähetettiin vuonna 1826 viideksi vuodeksi Pariisiin. Pasha Mehmet Alin toimeksiannosta hänen tuli selvittää ei-islamilaisen universalismin menestyksen salaisuus.

Imaami oli hyvin vaikuttunut ranskalaisten edistysaskelista politiikassa, filosofiassa, tekniikassa, tieteessä ja naisten kohtelussa. Hänen havaintonsa julkaistiin vuonna 1834 Kairossa ja vuonna 1988 ne julkaistiin kirjana ranskaksi nimellä "Pariisin kulta. Matkakertomus 1831-1836".

Imaami kirjoittaa: "Perinteen millään tapaa heitä rajoittamatta he voivat aina ottaa selvää jokaisen asian perusteista ja vakuuttua asiasta todisteiden avulla. Myös tavallinen kansa osaa lukea ja kirjoittaa; he keskustelevat keskenään syvällisistä ongelmista, jokainen kykyjensä mukaan".

Nuori egyptiläinen toteaa hämmästyneenä, että "samalla miehet ovat tässä maassa naisten orjia. He alistuvat naisten komentoon riippumatta siitä, onko nainen kaunis tai ei." al-Tahtâwi kertoo, että naiset voivat jopa tulla vastaanottamaan vieraita ovelle jo ennen isäntää. Sitten hän kohtasi jotakin, mikä teki hänestä "valistuksen kannattajan" sijaan "valistuksen vastustajan": "Ranskalaiset väittävät, että heidän tiedemiehillään ja fyysikoillaan on laajempi ja syvällisempi ymmärrys kuin profeetalla".

Tahtâwi ei hyväksy minän irtautumista jumalasta. Samasta on pitänyt kiinni suurin osa muslimimaailmasta tähän päivään asti. Moraalin osalta Tahtâwi tukeutuu osaan islamilaisista ideaaleista. Valistukselle ominaiset vapaudet olisivat antaneet siveettömyyksien muuttua tavoiksi, jolloin hengellisyys heikentyisi. Ne olisivat johtaneet hillittömyyksiin, joita vastaan muslimien tulee suojautua ja johon he myös pystyvät uskonnollisen moraalinsa voiman avulla.     

Ei ole olemassa vain yhtä maahanmuuttajataustaa

Näihin "hillittömyyksiin" osallistuvat myös nuoret muslimit, esimerkiksi Frankfurtin Opernplatzilla, tosin kokien syyllisyydentuntoa, josta tulee vieläkin polttavampi, kun poliisi ilmaantuu paikalle ja muistuttaa tahtomattaan heitä, että he ovat tekemässä kiellettyjä asioita. Jos he sitten tuhoavat tämän epäislamilaisen jumalattoman viettelysten aukion, niin syyllisyydentunto saatetaan kokea pienemmäksi.

Allah-u-Akbar -huuto tai pari voi myös auttaa "minää koskevan sisäisen sodan" tyynnyttelemiseksi ainakin hetkeksi. Musliminuorille suosiota osoittavilla ja hurraavilla ACAB-piirien (All Cops Are Bastards) uskottomilla ei-muslimeilla ei ole mitään käsitystä näiden musliminuorten sisällä vellovasta tuhoavasta ja itsetuhoisesta sodasta.

Väkivaltaisuuksien ei voida selittää johtuvan "maahanmuuttotaustaisten henkilöiden" syrjinnästä, sillä ei ole olemassa vain yhtä maahanmuuttajataustaisuutta. Miksi väkivalta, sääntöjen rikkominen, ylimielisyys valtion edustajia kohtaan ja toisaalta valitukset "syrjinnästä" harvoin liittyvät kiinalaisiin, vietnamilaisiin tai Latinalaisesta Amerikasta tuleviin henkilöihin, mutta sen sijaan paljon useammin arabi-islamilaistaustaisiin?

Tämä maahanmuuttajataustaisuus on siksi nostettava paremmin esille, ja on analysoitava sen epämääräisyyttä ja ristiriitaisuutta, ja usein vihamielistä suhdetta länsimaisia arvoja kohtaan - ja varsinkin siksi, että Algeriaan ja muualle kotimaihinsa jääneet musliminuoret eivät mene kaduille pyrkiäkseen ajamaan tuollaisia asioita ja arvoja läpi islamilaisen kulttuurin kontekstissa.

---

Samuel Schirmbeck toimi vuosina 1991-2001 ARD:n toimittajana Pohjois-Afrikassa. Uusin häneltä ilmestynyt kirja on "Gefährliche Toleranz: Der fatale Umgang der Linken mit dem Islam" (Vaarallista suvaitsevaisuutta: Vasemmiston kohtalokas kanssakäyminen islamin kanssa, kirjan Amazon linkki)

Lihavoinnit mun.
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

nochWunder

Ja näille raakalaisille feministit yrittävät meidät syöttää.

Meidän tulisi alkaa miettiä sitä, miten pelastamme  Viron vastaavalta kohtalolta, koska meillä pitää olla pakopaikka, jolla on armeija.

Virolaisia tulisi valistaa, että tilanne meillä on paljon pahempi kuin miltä näyttää, ja että suvaismille ei pidä antaa lainkaan periksi.

Tilanne alkaa oikeasti olemaan todella synkkä ja vaarallinen. Ja se on sitä niin kauan kun käsiämme pidetään sidottuna.
Suomessa on todellisuudessa vain yksi puolue aina vallassa, vapaamuurarit. Heitä ohjaa eliitti. Ihmisten pitää herätä tajuamaan tämä. Koko valtiovalta kuuluu vankilaan!

Ari-Lee

Quote from: nochWunder on 01.08.2020, 15:06:48
Ja näille raakalaisille feministit yrittävät meidät syöttää.

Meidän tulisi alkaa miettiä sitä, miten pelastamme  Viron vastaavalta kohtalolta, koska meillä pitää olla pakopaikka, jolla on armeija.

Virolaisia tulisi valistaa, että tilanne meillä on paljon pahempi kuin miltä näyttää, ja että suvaismille ei pidä antaa lainkaan periksi.

Samalla lailla kuin ruotsalaiset varoittivat suomalaisia. Ei toiminut. Enkä usko, että se toimisi varoittamalla virolaisia. Toisaalta Viro tekee suuren poikkeuksen siinä, että se on hiljalleen toipumassa Neuvostoliiton pakkovallasta, kuten muutkin entisen Varsovan -liiton maat. Täytyy muistaa myös se, että virolaisia on hyvin vähän ja he tiedostavat sen. Pienikin määrä lisää vieraslajeja tuhoaisi koko yhteiskunnan.
[/OffTopic]

Muoks.lis:

QuotePopulation:
1,228,624 (July 2020 est.)

Ethnic groups:
Estonian 68.7%, Russian 24.8%, Ukrainian 1.7%, Belarusian 1%, Finn 0.6%, other 1.6%, unspecified 1.6% (2011 est.)

https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/en.html
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Lalli IsoTalo

Quote from: akez on 01.08.2020, 14:57:14Koko ongelman ytimeksi osoittautuu kirjoituksen myötä se, että muslimilta puuttuu minä.

Tämä on erittäin merkittävä havainto!

Mitä "minuttomuudesta" seuraa?

No siitähän seuraa , että Mullah ottaa minuutesi eli kykysi ajatella omilla aivoilla. Hän myös kertoo sinulle, että hänen omaksumiensa alamaailman paskajumalien ihmisvihan olevan jumalan sanaa, jota pitää totella, josta minimissään seuraa, että vääräuskoisilta pitää leikata pää irti, ja taivaassa saa palkinnoksi seksiä 72 neitsyeltä, joilla ei ole mitään seksikokemuksia.

Menemättä nyt tolkuttoman syvälle uskontospagettiin - vaikka ehkä menenkin  :P - niin jos Jumala (kuka/mikä/tms. sitten lieneekin) loi ihmisen omaksi kuvakseen (mitä se sitten tarkoittaneekin), niin eikö tämä ihmisen - kuvan - tappaminen ole juuri sitä mitä sielunvihollinen haluaa? Notta ei enää olisi kuvia?

Tämä kuvankielto, spekuloin, lienee olemassa siksi, notta muslimit eivät näkisi millainen saatana jumalansa on.

***
Tallensin tämän tekstiin Wordiin, joten viestin mahdollinen poistaminen ei aiheuttane ylläpidolle tunnontuskia.  :D

Iloisin terveisin "kesälomakännääjä, hienoja on säät täällä missä olen".
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Lalli IsoTalo

Quote from: akez on 01.08.2020, 14:57:14
Quote
Saksassa ei käsitetä ollenkaan sitä, kuinka perustavanlaatuista muslimimaissa on jako "uskovien" ja "uskottomien", "islamilaisen" ja "epäislamilaisen" välillä.

Niin.

Kuitenkin, länsimaissakin, on olemassa heitä, jotka "ovat kokeneet enkelin tms. koskettaneen heitä", tai sitten "kohtalo" jotenkin on vaikuttunut heidän elämäänsä.

Ja 40% tms. väestöstä Suomessakin rukoilee säännöllisesti, syystä tai toisesta. Ja sitten on heitä, jotka pitävät uskontoja ja uskomista höpönlöpönä, tai mielisairautena.

Noh, uskoontulo ja rakastuminen ovat sikäli mielenkiintoisia ilmiöitä, että muiden on niitä vaikeaa ymmärtää. Tokihan ihminen tulee silloin hulluksi, tavallaan, kun normaalitilaan vertaa. '

Itse en ihan tiedä, millaista tuo satanismiuskoon tuleminen on, kun olen yrittänyt välttää sitä koko aikuusikäni. Jotenkin mulla on ollut sellainen ajatus, että kaiken muun voi elämässä yrittää korvata, mutta ei hengenottoa toiselta ihmiseltä.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R


Lahti-Saloranta

Quote from: Golimar on 01.08.2020, 16:55:36
Islamin eli muslimien päämäärä on koko maailman alistaminen islamiin, se on ainoa asia joka tästä pirullista ideologiasta tarvitsee tietää.

https://ibnmatti.blogspot.com/p/kahden-tunnin-koraani.html

Bill Warner PhD - Why We Are Afraid, 1400 Years of Fear
https://www.youtube.com/watch?v=Y32Dgo6iQ0Y
Entäpä sitten noiden kotouttaminen. Minusta se on sitä suurinta kolonialismiä ja orjuususta jotta heistä saataisiin meidän, vääräuskoisten eläkkeiden maksajia. Mennä nyt noin ylevälle porukalle selittämään omia hapatuksia ja jopa varovasti vaatia että heidän pitäisi omaksua niitä. Mitä muuta se on kuin julmaa alistamista.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

KTM

Kaikenlainen Islamin harrastaninen kaikissa EU maissa pitäisi kriminalisoida