News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Huono käytös ja uhriutuminen tulevat laskemaan persujen suosiota

Started by Fjödörör Räkinen, 17.04.2020, 14:30:13

Previous topic - Next topic

Golimar

Sheikki Laakso ei joudukaan maksamaan 200 000 euroa – laki pelastaa ulosotossa olevan kansanedustajan

X

Iltalehden tuoreen selvityksen mukaan perussuomalaisten ensimmäisen kauden kansanedustajalla Sheikki Laaksolla on ulosottovelkaa edelleen 203 000 euroa.

Nurin menneen kuljetusliikkeensä veloista henkilökohtaisesti vastaava Laakso epäili vielä viime viikolla, ettei hän saa velkojaan koskaan täysin maksettua.

– Ei mulla riitä elinikäkään siihen, Laakso sanoi Iltalehdelle.

Tämä ei pidä paikkaansa. Laakson velat ovat käytännössä kaikki julkisia saatavia, esimerkiksi maksamattomia veroja, jotka vanhentuvat jo viidessä vuodessa.

X

Lähes kolme neljäsosaa Laakson ulosotossa olevista veloista on tullut vireille vuosina 2014–2015, mikä tarkoittaa sitä, että osa niistä on jo vanhentuneita ja loputkin vanhentuvat vuodenvaihteessa.

Sheikki Laakso, näyttää siltä, ettet joudukaan olemaan loppuelämääsi ulosoton asiakkaana. Miltä kuulostaa?

– Ei kuulosta hyvältä, Laakso sanoo.

Ei kuulosta hyvältä?

– Arvaa, mitä normaali ihminen ajattelee siitä asiasta.

No, kerro?

– Ei se sitä hyväksy. Se katsoo, että meikäläinen saa jotain anteeksi.

Laakso kertoo luullensa, että vouti perii häneltä velkoja niin kauan kuin on jotain, mitä periä.

– Mä olen oikeasti asennoitunut siihen, että maksan nyt sen, mitä pystyn, ja seison suoraselkäisesti sen asian takana.

Kansanedustajana Laakson palkkio on 6 614 euroa kuukaudessa. Lisäksi hän saa joka kuukausi 1 315,75 euron verottoman kulukorvauksen.

X

– Aion kyllä kysyä, että onko niiden pakko, jos asiakas ei halua, että velat vanhenevat.

Olisit varmaan ensimmäinen ulosoton asiakas, joka vaatisi velkojensa "nuorentamista".

– Voi olla. Mutta kuten olen aiemminkin sanonut, niin ehkä yksi mun suurimpia ongelmia siinä yrityshommassa oli se, että raha ei ole ikinä ollut mulle siinä se motivaatio.

– Jos mulla olisi rahan vainu ja himo, niin mulla olisi edelleen kuljetusliike ja meillä menisi varmaan äärettömän hyvin.

Laakson mukaan häneltä on ulosmitattu omakotitalo Kouvolassa ja huoltoasemakiinteistö Lahdessa, mutta niitä ei ole myyty.

– Niitä ei ole edes yritetty myydä. Vouti ei ole tehnyt niille mitään.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/794c8379-e4c9-42c9-8787-67ca562b161e

rätkä

Ei kuulosta todellakaan hyvältä että ylin lainsäätäjä ja vielä yrittäjä ei tunne ihan yksinkertaisia perusasioita ulosotosta ja verojen maksusta.

pienivalkeapupu

Quote from: rätkä on 10.05.2020, 10:49:12
Ei kuulosta todellakaan hyvältä että ylin lainsäätäjä ja vielä yrittäjä ei tunne ihan yksinkertaisia perusasioita ulosotosta ja verojen maksusta.
Ei kuullosta eikä näytä todellakaan hyvältä, jos ja kun luottotietonsa menettänyt ihminen edes pääsee kansanedustajaksi, suht korkean tason luottamusvirkaan. Ja mitä se taas kertoo ja näyttää systeemistä...
"Luulen, että pääsääntöisesti, kirjoitukseni ovat totta."

"Minun täytyy toimia epävarmuudessa, vaikkei minulla aina ole kaikkea informaatiota ja tietoa."

Supernuiva

Eduskuntavaalit ovat muuttuneet jollain tavalla Mr. ja Miss Suomi -kilpailuiksi, joissa asiaosaaminen ei ole keskeistä.

Hyvä kansanedustaja on sellainen, joka pystyy ulosantinsa puolesta vaikuttamaan erityisesti politiikan kulisseissa. Käytävillä, vapaa-ajan tapahtumissa, matkoilla, valiokunnissa ja jne. tehdään todellinen vaikutus ja muutos - jos tehdään.

Salissa pidetyt puheet ovat vain teatteria äänestäjille, väitteiden mukaan jotkut kansanedustajat eivät edes todellisuudessa äänestä myöhemmin eduskunnassa sen mukaan mitä ovat aiemmin eduskuntasalissa puhuneet.

Demokratia on "rikki", kuten Halla-aho sanoi hyvin vappupuheessaan. Päättäjillä tulisi olla asiaosaamista, jotta lait olisivat toimivia ja järkeviä.

Maija Poppanen

Quote from: rätkä on 10.05.2020, 10:49:12

Systeemi on oikeasti varsin sekava - eikä mitään ulosottovelallisen infopakettia ole saatavilla.

Nuivanlinna

Quote from: Golimar on 10.05.2020, 10:46:03

Laakson mukaan häneltä on ulosmitattu omakotitalo Kouvolassa ja huoltoasemakiinteistö Lahdessa, mutta niitä ei ole myyty.

– Niitä ei ole edes yritetty myydä. Vouti ei ole tehnyt niille mitään.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/794c8379-e4c9-42c9-8787-67ca562b161e

Tämä on kyllä kumma juttu. Johan nuo myymällä ulosottovelka olisi lyhentynyt huomattavan summan.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Fjödörör Räkinen

Nyt Hankamäki julistaa islamilaista naiskäsitystä. Mikäköhän idea tässäkin taas oli? Hetken kohu ja näkyvyys sillä saadaan aikaiseksi, mutta pitkällä aikavälillä se vain karkottaa liikkuvia äänestäjiä.

Tämäkin on asia, joka kaivetaan esiin uudestaan ja uudestaan ja taas uudestaan. Täydellinen syöttö vastustajalle.