News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Oikea Näkökulma -podcast tarvitsee kritiikkiä ja palautetta

Started by Oikea Näkökulma, 25.02.2019, 02:47:25

Previous topic - Next topic

Oikea Näkökulma

Mä olen omasta mielestäni anonyymi näppäinsoturi ja en olekaan täällä foorumilla aiemmin ollut, että hei vaan kaikille! :)

Mä olen aloittanut harrastuksena podcastin suurimpana tavoitteenani tuottaa tekstiä kehittääkseni itseäni. Huomasin alussa, että yleisö tykkäsi eniten Halla-aho kamasta, joten sitä mä aloin tuottamaankin, ja olenkin nauttinut Halla-ahon Scripta-blogin kommentoimisesta ja muotoilusta monologeiksi.

Tarvitsisini palautetta koko sisällöstä, ulkomuodosta, otsikoinnista, kuvauksista, selkeydestä, retoriikasta, puheäänestä, puheennopeudesta, markkinoinnista, lähdemerkinnät, tekijänoikeudet ja oikeastaan ihan mistä vaan. Olisi mukava osata tehdä timanttia materiaalia ennen kuin levittelen sen enempää tai yhtään. Mä otan kaiken palautteen ja ehdotukset nyt nöyrästi vastaan. Ainakin otsikot pitäisi muuttaa listamaisesta houkuttelevimmiksi...

Oikea Näkökulma löytyy YouTubesta, Spotifystä ja SoundCloudista. Alla linkkejä.

https://www.youtube.com/channel/UCoBIr1i7xZkJhh2Jy_v3mNw
https://soundcloud.com/oikea-naekoekulma

Viestiä saa pistää yksityisesti tai tähän ketjuun. Myös YouTube kommenttikentätä ja [email protected] ovat hyvät vaihtoehdot. Kiitos etukäteen kaikille, jotka vaivautuvat antamaan palautetta!

Miniluv

Tässä Oikeassa olemisessa pahin kilpailijasi taitaa olla Niilo Paasivirta.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Oikea Näkökulma

Quote from: Miniluv on 25.02.2019, 11:26:18
Tässä Oikeassa olemisessa pahin kilpailijasi taitaa olla Niilo Paasivirta.

Voi kieltämättä olla, ettei oikeistosanaleikit Oikea Media, Oikeat mielipiteet, Oikea näkökulma ole Suomen väestölle tuttuja, jolloin koko brändi saattaa näyttää juurikin ylimielisenä ja agressiivisena.

EDIT: Tarkemmin asiaa tarkasteltuani huomaan, että koko julkaisun tarkoitus on suostutella muita ymmärtämään "oikeiston" näkökulmaa. Tämä ei voi tapahtua ylhäältä päin saarnaten, vaan nöyrästi esitellen omaa ajatteluaan, joten olikin perusteltua muuttaa kanavan nimi muotoon Näkökulma Oikealta. Tällane heti tähän alkuun :"D

Oikea Näkökulma

Moi!

Mä olen aloittanut blogin, jonka muotoilin myöhemmin podcastiksi. Tavoitteenani on kirjoittaa suostuttelevaa ja informoivaa materiaalia, joka mahdollisesti käännyttäisi porukkaa meidän jengiin, koska se lienee ainoa keino saada politiikkaa läpi ikinä. Huomasin alussa, että yleisö tykkäsi eniten Halla-aho kamasta, joten sitä mä aloin tuottamaankin, ja olenkin nauttinut Halla-ahon Scripta-blogin kommentoimisesta ja muotoilusta monologeiksi.

Tarvitsisin palautetta koko sisällöstä, brändistä ulkomuodosta, otsikoinnista, kuvauksista, selkeydestä, retoriikasta, puheäänestä, puheennopeudesta, markkinoinnista, viihdyttävyydestä, lähdemerkinnöistä, plagioinnista, tekijänoikeuksista ja oikeastaan ihan kaikesta missä parannettavaa on. En voi luottaa enää vain omaan arviointikykyyni.

Mä otan kaiken palautteen ja ehdotukset nyt nöyrästi vastaan.

Blogi kantaa nimeä Näkökulma Oikealta (entinen Oikea Näkökulma, jonka nimen päätin muuttaa sen ylimielisen viban takia). Matsku löytyy YouTubesta, Spotifystä ja SoundCloudista. Alla linkkejä.

https://www.youtube.com/channel/UCoBIr1i7xZkJhh2Jy_v3mNw?view_as=subscriber
https://soundcloud.com/oikea-naekoekulma

Viestiä saa pistää yksityisesti tai tähän ketjuun. Myös YouTube kommenttikentätä ja [email protected] ovat hyvät vaihtoehdot. Kiitos etukäteen kaikille, jotka vaivautuvat antamaan palautetta!

Tunkki

Emo

Ihan enstex palautat nimeksi Oikea näkökulma. Jos se ärsyttää jotakuta niin siinäpä kiehuvat.
Tai sitten pelkkä NäköKulma.

Näkökuma oikealta on liian epämääräinen.

Porcius

1. Puhu hitaammin
2. Älä kopioi Halla-ahon tekstejä vaan esitä niiden ydinkohdat omin sanoin
3. Pyri heti alussa saamaan kuuntelijan huomio; harva jää kuuntelemaan tylsää ja monotoonisella äänellä luettavaa podcastia. Halla-ahonkin teksteissä on ironiaa ja sarkasmia; näitä voi myös podcastissa viljellä.
4. Kerro podcastin alussa, mistä on kyse ja mitä kommentoit.
5. Lisää joku esittelyvideo youtube-kanavan etusivulle.
"On helvetin tyhmää mennä helvettiin, kun taivaaseenkin pääsisi"

-Jouko Piho

kriittinen_ajattelija

Videon kuvitus olisi varmaan ok lisä jos halutaan tavoittaa uusia ihmisiä.
Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

Oikea Näkökulma

Quote from: Emo on 25.02.2019, 22:29:34
Ihan enstex palautat nimeksi Oikea näkökulma. Jos se ärsyttää jotakuta niin siinäpä kiehuvat.

Näkökuma oikealta on liian epämääräinen.

Sekin tuntuu perustellulta, että nimi on jokseenkin ärsyttävä, koska se on myös sitten ristiriidassa hyvän tahtoisen kuuloisen (ainakin yritän) kommunikoinnin kanssa tai jtn. Lisäksi Oikea Näkökulma tuntuu jämäkältä ja varmalta.

En tiedä vielä mikä olisi paras nimi. Mitä mieltä muut on? Oikea Näkökulma. Näkökulma Oikealta. Kohderyhmä on kuitenkin vasemmisto, vihreät ja demarit, jotka saattavat tarvita enemmän Näkökulmaa Oikealta, kuin Oikeaa Näkökulmaa. Help.

Tuomas Tähti

Näkökulma-lehden tilaajana totean, että se nimi on jo käytössä samaan aikaan toisaalla. Näkökulma on lehti, jossa käsitellään ajassamme kristillisyyteen vaikuttavia opetuksia, ilmiöitä ja tapahtumia. Keskeisellä sijalla Näkökulmassa on Kristuksen työn merkitys ja Pyhän Hengen todistus Kristuksen sovitustyöstä.

https://nakokulma.info/

Dangr

Quote from: Oikea Näkökulma on 26.02.2019, 01:21:16
En tiedä vielä mikä olisi paras nimi. Mitä mieltä muut on? Oikea Näkökulma. Näkökulma Oikealta. Kohderyhmä on kuitenkin vasemmisto, vihreät ja demarit, jotka saattavat tarvita enemmän Näkökulmaa Oikealta, kuin Oikeaa Näkökulmaa. Help.

Lukisitko tai kuuntelisitko sinä Vihervasemmistolaisen näkökulmaa valmiina muuttamaan mielipiteesi? Et varmaankaan. Siksi nimivalikoimasi on huono. Laita siihen Vihervasemmistolaisen tuumailuja, Viesti vasemmistolle, Vihreätä vinkunaa jne. ja kerrot asiasi sitten nurkan takaa yllättäen iskien.

Muuten se on uskovaisille saarnaamista.

En jaksanut kuunnella muuten kuin hieman alkua, tekstimuoto olisi niinpaljon nopeampaa kuin kuuntelu.

Löydytkö niin, että ihmiset saavat lähetyksesi Podcastina esim lenkille tai ajomatkalle?
"We now live in a nation where doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the press destroys information, religion destroys morals, and our banks destroy the economy." Chris Hedges
"Shouting "Freedom" and other anti-government slogans" NYT

Faidros.

Kuuntelin JH-a:n tuomiosta kertrovan pätkän ja hyvältä vaikutti. Blogistin(?) ääni on juuri sopivan pehmeä tekstiin, jos/kun kerrotaan asiasta niille, joita halutaan "käännyttää". Vain matalahko naisen ääni lukijana voisi olla vieläkin tehokkaampi, varsinkin sukupuolittuneen mielikuvan vuoksi. Möreä, kova miesääni yhdessä tekstin kanssa pilaisi kaiken.

Nimi on huono. Sen pitää olla mahdollisimman neutraali, ettei kukaan raakkaa jo sen vuoksi kuuntelemista.

Kuuntelen lisää sopivassa kohtaa, mutta ainakin toistaiseksi, suosituksin jatkoon.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Brandis

Quote from: Oikea Näkökulma on 26.02.2019, 01:21:16En tiedä vielä mikä olisi paras nimi. Mitä mieltä muut on? Oikea Näkökulma. Näkökulma Oikealta. Kohderyhmä on kuitenkin vasemmisto, vihreät ja demarit, jotka saattavat tarvita enemmän Näkökulmaa Oikealta, kuin Oikeaa Näkökulmaa. Help.

Täältä ääni Näkökulmalle Oikealta. Juuri tuon konnotaation vuoksi, minusta perustelitkin hyvin syyn siihen miksi.

newspeak

Kirjoittele tänne niin sitten tulee palautetta. Onhan tämä sentään keskustelupalsta.

Faidros.

Tuo oikeaan/oikeistoon viittaaminen nimessä on siitä ongelmallinen, että se leimaa maahanmuuttokriittisyyttä siihen ääääärioikestoon, sillä sitähän vihervassarit juuri haluavat.
Nuivuudesta pitäisi tehdä koko kansan asia, riippumatta siitä mitä muuta kansalainen politiikasta ajattelee. Rasvanäppiduunareissa on paljon potentiaalia nuivuuden edistämiseksi, mutta "oikeistoleima" on heille myrkkyä.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Emo

Quote from: Tuomas Tähti on 26.02.2019, 07:38:06
Näkökulma-lehden tilaajana totean, että se nimi on jo käytössä samaan aikaan toisaalla. Näkökulma on lehti, jossa käsitellään ajassamme kristillisyyteen vaikuttavia opetuksia, ilmiöitä ja tapahtumia. Keskeisellä sijalla Näkökulmassa on Kristuksen työn merkitys ja Pyhän Hengen todistus Kristuksen sovitustyöstä.

https://nakokulma.info/

Siksipä ehdotinkin kirjoitusasuksi NäköKulma, mutta varmaan se on liian sama silti eli raastupaan blogistimme joutuu  :(
Riitelemään kristittyjen kanssa, kumman näkökulma olikaan aito, alkuperäinen ja oikea.

Ystävällisesti pyydän ketjun aloittajaa pohtimaan, että kannattaako hänen tai kenenkään lähteä kansanvalistamaan vasemmistoa yhtään millään blogilla, eivät ne kuuntele, eivät ne lue, eivät ne ymmärrä,  turhaa hommaa ja mielestäni blogistimme on liian epävarmakin ... jos ei blogin nimeä pysty itse päättämään vaan pähkäilemme tässä ryhmässä mikä se voisi olla, niin jättäisin suosiolla ihan sikseen koko valistustyön.

Lisäys: Voi tietysti olla ihan väärässä tässäkin mitä edellä kirjoitin, ja oikein vielä korostan että en halua loukata sinua vaikka näin suoraan pohdinkin koko projektisi mielekkyyttä. Mutta tuo oli hyvä idea minkä newspeak mainitsi, että kirjoita Hommalle. Kai niitä samoja tekstejä voit blogissakin julkaista, jos ne täällä hyviksi haukutaan.

Lisäys 2: Tuo Brandiksen kommentti edellä mitä liketin, niin minäkin voin nähdä nimen Näkökulma oikealta hyväksi, jos sen justiinsa noin perustelee mitä tuossa olet tehnyt.

Blogin nimi saisi olla mahdollisimman mieleen jäävä ja iskevä, ehkä se voisi olla joku ihan muukin kuin nämä täällä annetut vaihtoehdot?

Hippo

Oikeistolaisuus on samanlaista kusipäisyyttä kuin vasemmistolaisuus ja keskustalaisuus.

Oikea Näkökulma

Quote from: Dangr on 26.02.2019, 08:15:54
Quote from: Oikea Näkökulma on 26.02.2019, 01:21:16

Lukisitko tai kuuntelisitko sinä Vihervasemmistolaisen näkökulmaa valmiina muuttamaan mielipiteesi? Et varmaankaan. Siksi nimivalikoimasi on huono. Laita siihen Vihervasemmistolaisen tuumailuja, Viesti vasemmistolle, Vihreätä vinkunaa jne. ja kerrot asiasi sitten nurkan takaa yllättäen iskien.

Muuten se on uskovaisille saarnaamista.

En jaksanut kuunnella muuten kuin hieman alkua, tekstimuoto olisi niinpaljon nopeampaa kuin kuuntelu.

Löydytkö niin, että ihmiset saavat lähetyksesi Podcastina esim lenkille tai ajomatkalle?

Spotifysta löytyy jo ja pian myös ITunesista.

Oikea Näkökulma

Kiitos kaikille palautteista. Näistä saa tosi paljon irti ja luin kyllä ihan kaiken vaikken jokaiseen vastaa lainaten.

Näkökulma Oikealta lienee paras nimi vaihtoehto, koska se on avoin ja rehellinen. Blogi on suunnattu myös politiikasta mitään tietämättömille, joita kiinnostaa kaikki näkökulmat, joista voi sitten punnita omiaan. Kuvasin tätä myös vasemmiston käännytysprojektiksi, mikä tämä ei toki ole... Mutta pidän väitteilyistä suuresti ja niihin aion hankkiutuakin. Näkökulma Oikealta on myös hauska twitterkommentoijan nimi.

Oikeistoon leimautuminen on mielenkiintoinen valinta juurikin siksi, että se pyrkii luomaan yhteisöllisyyden tunnetta. Meidän jengillä ei ole sanaa, jonka pohjalta kokea yhteisöllisyyden tunnetta, koska oikeisto-sana on leimattu ääripääksi. Yritän vähän kaapata tätä sanaa takasin neutraaliin käyttöön.

Jos tulee lisää ajatuksia, niin vahdin tätä ketjua ja otan kaikki ajatukset talteen brändin kehittämiseksi, sillä omalle tekemiselleen sokeutuu välillä todella pahasti.

Oikea Näkökulma

Moi kaikki!

Väännöin aikanaan tällaisen podcastin Scripta-blogin filosofisesti tärkeimmistä pointteista. Mulla on käsikirjoitukset ja äänitiedostot tallella ja mietin, että saisiko näitä vielä upgradettua siten, että videoihin tulisi jonkinlainen kuvitus. Näin Perussuomalaisten eteen tehty filosofinen perustyö olisi helpossa ja mielenkiintoisessa muodossa suoraan YouTubessa kenen tahansa tavoiteltavana. LINKKI https://www.youtube.com/watch?v=VlO0SrFpMac&list=PLmT9MyJ3cr3R_nR2Snsf3iM2vnBU1Rv8F&index=13

Kuvitus olisi simppeliä ja yksinkertaista ja esikuvana voisi olla esimerkiksi tämän kaverin tyyli kuvittaa videonsa: https://www.youtube.com/watch?v=w1TUard5ItQ

Olisi mahtavaa löytää tähän aiheesta kiinnostunut ammattilainen. Voin luoda äänitiedoston ja jonkinlaisen käsikirjoituksen kuvituksesta, mutta suuri osa kuvituksesta jäisi kuitenkin ammattilaisen vastuulle. Olen harkinnut opiskella tätä itse, mutta mieluummin maksan siitä jollekin muulle, sillä urakka on minulle liian raskas.

Jos tunnette ammattilaista tähän, joka on aatteelle suvaitsevainen, niin hän olisi minulle kullan arvoinen!

Sähköposti [email protected]

Oikea Näkökulma

Hei kaikki!

Mulla on pieni podcast, jonka kautta pyrin hahmottelemaan omaa maailmankatsomustani ja kehittelemään ideoita. Olisi todella mukava saada fiksuja ihmisiä kommentoimaan mun sisältöjä, jotten täysin omassa kuplassani huutele. Soittolistoista löytyy mm. Jussi Halla-ahon Scriptan kommentaarit, jotka oli aika suosittuja.

Tein vähä aika sitten videon, jolla pohdin positiivisen ihmiskuvan olemattomuudesta politiikassa ja siitä kuinka se voisi olla ihmisen seuraava ylpeyden aihe, ja juurikin Perussuomalaiset voisi myydä sitä ajatusta. Olisi kiva saada kritiikkiä tästä teoksesta.

https://www.youtube.com/watch?v=FOjuLx0MZq4

Kanava itsessään on täällä: https://www.youtube.com/channel/UCoBIr1i7xZkJhh2Jy_v3mNw?view_as=subscriber

Mun tuotanto nojaa vahvasti poliittisen oikeiston suuntaan ja pyrin hahmottelemaan mm. Elina Lepomäen, Jussi Halla-ahon ja Heikki Pursiaisen ajatuksia. Mun seuraajat on todella vahvasti valikoitunut algoritmien mukaan ja tarvitsisin tuoreita näkökulmia ja näkökulmieni haastamista.

Tervetuloa kommentoimaan ja keskustelemaan!