News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Laivaliikenteen tulevaisuus Suomesta ulkomaille

Started by Supernuiva, 22.04.2020, 17:48:54

Previous topic - Next topic

Supernuiva

Otsikossa on kysymys, mitä arvelette tapahtuvan?

Jos sulku jatkuu pitkään, herää kysymys kapasiteetin purkamisesta. Olennaista on pitkän aikavälin kannattavuus. Jo nyt on päättynyt lopullisesti Norjan ja Tanskan välinen autolauttaliikenne.

Kuinka paljon julkisia varoja voidaan ohjata liikenteeseen kolmelle varustamolle, jättäen kaksi ilman tukea! Toinen ahvenanmaalainen saa tukea, toinen ei.

Taneli

Laivaliikenne tulee säilymään tulevaisuudessakin. Eihän liikennettä Viroon ja Ruotsiin nytkään ole keskeytetty, matkustajat vain koostuvat pelkästään rekkamiehistä. Rahdin kulkemisen kannalta laivayhteydet ovat elintärkeitä.

AngleHedd

^Näin. Itse oon homman ytimessä. Matkustajaliikenne? Kuka tietää.
Tavaraliikenne kuitenkin jatkuu hyvin pitkälle ennallaan. Vienti ja tuonti vetää, pientä prosentuaalista dippausta saattaa olla, mutta eivät rahtilaivat siihen pysähdy.
Jos jollain reitillä ei ole lastia, niin sitten ajetaan sitä millä on.
Bastion Europa

MiljonääriPlayboy

Niin kauan kuin viina ja kalja on halvempaa Virossa ja Latviassa, niin laivaliikennettä lahden yli tulee olemaan.

Siinä ei paljon pikku pandemiat vodkaturistin mieltä paina, kunhan liikenne taas alkaa uudelleen.
PolPolle tiedoksi:
A) kaikki kirjoittamani on sarkasmia
B) Vous êtes des collaborateurs

AngleHedd

^Laivaliikenne on aika helvetin paljon muutakin kuin "viinaturismi",
Matkustajaliikenne, jota tuo koskee on vain yksi pieni osa merenkulkua.
Suurin osa tonnistosta jauhaa yhä, ja kuljettaa vientiä ja tuontia...joilla ei ole mitään tekemistä viinaturismin kanssa.
Elintärkeää kamaa kulkee sisään ja ulos lähes entiseen tahtiin.
Maamme huoltovarmuus nojaa vahvasti tähän sektoriin.
Luuletko että sun supermarketin tavarat lennätetään Suomeen? Luule uudelleen...
Bastion Europa

MiljonääriPlayboy

Quote from: AngleHedd on 22.04.2020, 20:34:43
^Laivaliikenne on aika helvetin paljon muutakin kuin "viinaturismi",
Matkustajaliikenne, jota tuo koskee on vain yksi pieni osa merenkulkua.
Suurin osa tonnistosta jauhaa yhä, ja kuljettaa vientiä ja tuontia...joilla ei ole mitään tekemistä viinaturismin kanssa.
Elintärkeää kamaa kulkee sisään ja ulos lähes entiseen tahtiin.
Maamme huoltovarmuus nojaa vahvasti tähän sektoriin.
Luuletko että sun supermarketin tavarat lennätetään Suomeen? Luule uudelleen...

Voitko lakata olkiukkoilemasta? Minä en lausunut rahtiliikenteestä yhtikäs mitään, koska kaikki (myös tässä ketjussa) tajuavat, että epidemia ei vaikuta RAHTIliikenteeseen käytännössä yhtikäs mitään: eihän se ole tähänkään mennessä vaikuttanut (korkeintaan lähtöpäässä olevan tavaran saatavuusongelmien kautta, mutta se nyt on kokonaan erillinen asia se).
PolPolle tiedoksi:
A) kaikki kirjoittamani on sarkasmia
B) Vous êtes des collaborateurs

AngleHedd

^Tee itse samoin. Lue postauksesi, niin ehkä aukeaa.
Moderaatio poistanee nämä, joten ihan sama.
Bastion Europa

Taneli

Quote from: Supernuiva on 22.04.2020, 17:48:54
Jos sulku jatkuu pitkään, herää kysymys kapasiteetin purkamisesta. Olennaista on pitkän aikavälin kannattavuus. Jo nyt on päättynyt lopullisesti Norjan ja Tanskan välinen autolauttaliikenne.
Kapasiteetin purkamisessa on se ongelma, että tuskin maailmassa kukaan haluaa tällä hetkellä ostaa Siljan ja Vikingin autolauttoja. Kannattavampaa (tai vähemmän tappiollista) noilla aluksilla on ajaa rahtia kuin pitää tyhjillään satamassa tai ajaa romuttamolle.